JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20190920/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20190920/600271-N-2019.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 600271-N-2019 z dnia 2019-09-20 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Gmina Łukowica</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">"Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych".</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Usługi</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Nie</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu"></span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Gmina Łukowica</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">49189245200000</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">Łukowica</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">334</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">34-606</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Łukowica</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">małopolskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">18 3301521</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">gmina@lukowica.iap.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">183301521</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">www.bip.malopolska.pl/uglukowica</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia">www.bip.malopolska.pl/uglukowica</span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">www.bip.malopolska.pl/uglukowica</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres"></span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">"Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych".</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">ZP.271.u/1/PN/7/19</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Usługi</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Nie</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu">1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, przystanków, cmentarzy i miejsc publicznych z terenu gminy Łukowica w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020r. 2. Przedmiot zamówienia wg CPV: 90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania/sprzątania i usługi ekologiczne, 90500000-2 Usługi związane z odpadami, 90511000-2 Usługi wywozu odpadów, 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90511300-5 Usługi zbierania śmieci, 90512000-9 Usługi transportu odpadów, 90513000-6 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne, 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami, 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów, 90000000-9 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania/sprzątania i usługi ekologiczne. 3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych a w szczególności:- ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.);- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 701 ze zm.);- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r., Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 ze zm);- ustawy z dnia 11 września 2015 r., o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz.1466 ze zm.);- ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r., o bateriach i akumulatorach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.521);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz.122);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz.2167);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U z 20127 r., poz. 2412);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r., w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz.19 ze zm);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz.819);- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r., w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz.1923);- uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego zmienionej uchwałą Nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie zmiany w jak również wraz z przyjętymi aktualizacjami.- obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań wydanych na podstawie art. 9t ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; - uchwały Nr III/12/18 z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica" ( Dz. U. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 1027);- uchwały Nr III/13/18 Rady Gminy Łukowica z dnia 19 grudnia 2018 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 1028);- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1145);- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz.1986ze zm.).4. Zamówienie obejmuje usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych z każdej nieruchomości zamieszkałej, położnej na terenie Gminy Łukowica oraz z nieruchomości niezamieszkałych w tym domków letniskowych i nieruchomości, na których świadczone są usługi hotelarskie i ich zagospodarowanie (odzysk, unieszkodliwianie), zgodnie z obowiązującym, w czasie świadczenia usługi, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica. Wykaz nieruchomości z podziałem na sołectwa wraz z ilością osób zamieszkałych stanowi załącznik nr 8 do SIWZ natomiast wykaz nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza oraz wykaz obiektów użyteczności publicznej stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 5. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do:1) odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach i/lub workach wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, 2) odbioru wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, odpadów zbieranych w sposób selektywny obejmujących: a) papier i tekturę (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach: 20 01 01 i 15 01 01,b) odpady ze szkła (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach 20 01 02 i 15 01 07,c) odpady z tworzyw sztucznych (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach: 20 01 39 i 15 01 02, odpadów metalu o kodach 15 01 04, 20 01 40 (opakowaniowe i nie opakowaniowe), opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05 zbierane łącznie, w jednym pojemniku lub worku,d) odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 07, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99,e) zużyte opony o kodzie 16 01 03,f) odpady wielkogabarytowe, w tym meble o kodzie 20 03 07, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodzie 20 01 35*, 20 01 36,h) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach: 20 01 13*, 20 01 14*, 2001 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*,i) przeterminowane leki o kodach 20 01 32, j) odpady ulegające biodegradacji o kodach 20 01 08 i 20 02 01,k) popiół z palenisk domowych o kodzie 20 01 99,l) odpady z czyszczenia ulic i placów o kodzie 20 03 03,m) inne odpady nieulegające biodegradacji o kodzie 20 02 03,3) odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych obejmujących w szczególności: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpady komunalne określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. 4) dostarczania worków do selektywnej zbiorki odpadów komunalnych o odpowiednich parametrach, odpowiedniej kolorystyce i w odpowiedniej ilości, właścicielom poszczególnych nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z wymogami obowiązującego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach, przy uwzględnieniu ewentualnych zmian jakie mogą w tym zakresie wystąpić,5) dostarczania worków przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych, popiołu oraz budowlano- remontowych,6) porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia z powodu czynników atmosferycznych np. wiatr, ingerencji zwierząt lub z winy wykonawcy (np. podczas załadunku), 7) ewidencjonowania za pomocą odpowiednich czytników ilości i rodzajów odebranych odpadów. 6. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany workowo/pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych.7. Na terenie nieruchomości obiektów użyteczności publicznej oraz zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Pojemniki zapewnia właściciel/zarządca nieruchomości i ustawia je w miejscach przeznaczonych do gromadzenia odpadów. 8. Na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych warunkiem odbioru odpadów jest gromadzenie ich w sposób określony w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z wymogami obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica tj. w pojemnikach i/lub workach opatrzonych prawidłowym kodem kreskowym obowiązującym dla wszystkich frakcji. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.),10. Wykonawca obowiązany jest przekazywać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.)11. Zgodnie z zapisami art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie instalacje, w szczególności instalacje komunalne do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywać odebrane odpady. 12. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). 13.Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia (na obszarze objętym przedmiotem zamówienia) poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz zgodnie z uchwałą Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego zmienionej uchwałą Nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie zmiany w jak również wraz z przyjętymi aktualizacjami.14. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych i selektywnie zbieranych w poszczególnych posesjach zapewniają właściciele/zarządcy nieruchomości, natomiast worki na odpady zapewnia Wykonawca. W razie zaistnienia potrzeby, na wniosek właściciela nieruchomości, Wykonawca umożliwi dzierżawę lub zakup pojemników do gromadzenia odpadów. 15. Do zbierania odpadów będą stosowane pojemniki określone w rozdziale III regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica oraz worki o pojemności 120 l, o odpowiedniej kolorystyce i dużej wytrzymałości, przeznaczone do zbierania poszczególnych frakcji odpadów. 16. Wykonawca na własny koszt będzie dostarczał właścicielom nieruchomości worki do gromadzenia opadów z zastrzeżeniem, że Wykonawca worki te dostarczy zapewniając właścicielom dogodny ich odbiór i zabezpieczy je przed ewentualnym rozwiewaniem, zniszczeniem lub kradzieżą (worków nie należy zostawiać przy drogach dojazdowych, najlepiej pozostawić na terenie nieruchomości lub bezpośrednio przy budynku mieszkalnym). 17. Ilość dostarczanych worków dostosowana będzie do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. W razie zaistnienia potrzeby, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć worki, na wniosek właściciela nieruchomości. 18. Realizując odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej, Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju. Za każdy odebrany i napełniony worek Wykonawca pozostawia na posesji pusty worek wg zasady ,,worek za worek". 19. Do selektywnej zbiórki odpadów przyjęto następującą kolorystykę worków, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz przyjętym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica:-worki koloru niebieskiego przeznaczone na odpady z papieru, w tym odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury; -worki koloru żółtego przeznaczone na odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, metali i odpady opakowaniowe wielomateriałowe gromadzone łącznie;-worki koloru zielonego przeznaczone na odpady szklane białe i kolorowe, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;-worki koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone.20. Odpady zmieszane oraz budowlano - rozbiórkowe gromadzimy w workach koloru czarnego. 21. Popiół z palenisk domowych należy gromadzić w workach koloru szarego lub w pojemnikach. 22. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych - materiał folia polietylenowa LDPE;- pojemność 120 L;- grubość, co najmniej 60 mikronów;- nadruk jednostronny zgodny z przeznaczeniem worka na daną frakcję wraz z opisem zawierającym wskazanie które odpady można do nich wrzucać a które nie;-powierzchnia nadruku około 1500 cm?.23. W okresie przejściowym obowiązywania nowej umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania przez właścicieli nieruchomości worków dostarczonych przez poprzedniego Wykonawcę świadczącego usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów. Zatem Wykonawca wybrany w niniejszym przetargu zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne w workach będących w posiadaniu mieszkańców przekazanych przez Wykonawcę odbierającego odpady w okresie od 1.01.2019 r. do 31.12.2019 r. 24. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych wyłącznie w pojemnikach i workach, które posiadają stosowny kod kreskowy umożliwiający identyfikację posesji, do której pojemnik/worek jest przypisany. Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych wystawionych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z pojemników, które zostały wskazane w złożonej deklaracji. Dodatkowa masa odpadów wytworzonych na danej nieruchomości niezamieszkałej będzie odebrana przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że kosztami wywozu dodatkowej ilości odpadów będzie obciążony ich wytwórca, na podstawie nowej deklaracji złożonej przez właściciela lub stosownej decyzji wydanej przez Wójta Gminy Łukowica, po uzyskaniu wymaganych informacji przekazanych przez Wykonawcę. Wykonawca za każdym razem gdy ilość odpadów jest większa od zadeklarowanej jest obowiązany zgłosić to Zamawiającemu.25. Częstotliwość odbioru odpadów:1) co dwa tygodnie - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady ulegające biodegradacji;2) raz w miesiącu - odpady papieru, szkła, tworzyw sztucznych, metali, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz popiół;3) dwa razy w roku - meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 4) raz na kwartał - opony, odpady budowlano - remontowe, odpady niebezpieczne, w tym przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory; 5) na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego - odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 26. Zbiórka odpadów budowlanych i rozbiórkowych, opon, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków, zużytych baterii i akumulatorów odbywać się będzie z każdej nieruchomości w terminach ustalonych w harmonogramie. 27. Odpady budowlane i rozbiórkowe będą zbierane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych w workach lub pojemnikach. W przypadku gdy masa odpadów jest duża, a właściciel nieruchomości nie dysponuje pojemnikiem odpowiedniej wielkości może go zamówić u przedsiębiorcy za pośrednictwem Urzędu Gminy na 7 dni przed wskazanym w harmonogramie terminie odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych. W przypadku zgłoszenia, Wykonawca ma obowiązek podstawić pojemnik o odpowiedniej pojemności na wskazaną nieruchomość w terminie 72 godzin, a usługa odbioru i transportu odpadów będzie wykonana w terminie określonym w harmonogramie. 28. Harmonogram odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości zostanie ustalony w porozumieniu z Wykonawcą. Powinien zostać udostępniony na stronie internetowej zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy.29. Opracowany harmonogram ogłoszony zostanie przez Zamawiającego w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości oraz dostarczony zostanie mieszkańcom w formie papierowej przez Wykonawcę.30. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, wystawionych do drogi publicznej: powiatowej, gminnej oraz do drogi wewnętrznej przed każdą nieruchomością, a także z miejsc zwyczajowo przyjętych do składowania.31. Wykonawca zapewnia właścicielom nieruchomości możliwość zakupu lub dzierżawy pojemników na odpady niesegregowane i segregowane, za opłatą uiszczaną do firmy odbierającej odpady. Stan techniczny pojemników musi umożliwiać gromadzenie i odbiór oraz gospodarowanie odpadami w sposób zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica, umową i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 32. Wykonawca w trakcie wykonywania zamówienia zobowiązany będzie realizować postanowienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica z uwzględnieniem ewentualnych późniejszych jego zmian wprowadzonych w trakcie realizacji umowy. 33. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania, podmiot odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) i w terminie 7 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji zobowiązany jest do pisemnego (listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i właściciela nieruchomości. Zamawiającemu do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą właściwą identyfikację nieruchomości oraz protokół z kontroli. Z dokumentu musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i jakie odpady znajdowały się w workach lub pojemnikach niezgodnie z przeznaczeniem. 34. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia oraz wymaga aby na drogach będących w zarządzie Zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, niepowodujący niszczenia dróg. 35. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Informacje zamieszczane będą na tablicach ogłoszeń, u sołtysów oraz stronie internetowej www.lukowica.pl. Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym do dystrybucji dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami w Łukowicy o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru tj. ulotki informacyjne kierowane do właścicieli nieruchomości, harmonogram odbioru odpadów komunalnych.36. Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz.122) oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r., w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., poz. 868) i postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica.37. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to miedzy innymi ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odebraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów komunalnych. 38. Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy na terenie nieruchomości, w szczególności poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków, a także poprzez uprzątniecie miejsc ich zbierania. Wykonawca jest obowiązany również do odebrania i usunięcia odpadów w przypadku, gdy ich wysypanie wystąpiło w trakcie ich odbioru.39. W przypadku odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego Wykonawca zobowiązany będzie przekazać go prowadzącemu zakład przetwarzania, wpisanemu do rejestru zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz.1466 ze zm.).40. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w sposób ciągły, w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z zastrzeżeniem, że odbiór odpadów nie może następować w dniu wolnym od pracy. W przypadku, gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór w następnym dniu niebędącym dniem ustawowo wolnym od pracy. 41. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze najazdowej oraz zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 42. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli odbioru i zagospodarowania odpadów, szczególnie w zakresie ważenia odpadów, na wskazanej przez Zamawiającego wadze a także właściwego zaczytywania kodów kreskowych.43. Wykonawca jest obowiązany do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów komunalnych wystawionych przed każdą nieruchomością. Wykonawca ma obowiązek odbierać zgromadzone odpady bez względu na warunki pogodowe. W sezonie zimowym, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym droga stała się przejezdna.44. Wykonawca zobowiązany jest do elektronicznego ewidencjonowania realizacji każdego odbioru odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i/lub w workach poprzez wykorzystanie kodów kreskowych stosowanych do identyfikacji nieruchomości, na których wytworzone zostały odpady komunalne. 45. Odczyt kodów kreskowych nalepionych na workach i/lub pojemnikach, przy pomocy urządzeń do odczytu danych zapewnia Wykonawca, natomiast kody kreskowe dla mieszkańców zapewni Zamawiający. 46. Pliki z odczytów Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia w którym realizowany był odbiór odpadów komunalnych. 47. Wykonawca zapewni, aby wszystkie pojazdy realizujące odbiór odpadów komunalnych były wyposażone w urządzenia monitorujące, które umożliwiają automatyczne zapisywanie czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów. Wykonawca zapewni Zamawiającemu ciągły dostęp do systemu monitorowania pracy pojazdów. 48. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub dostarczenia worków na odpady komunalne w przeciągu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiającego. 49. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego potwierdzania e-mailem lub telefonicznie o wykonanej reklamacji. 50. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.51. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich wyrządzone w trakcie odbioru i transportu odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.52. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wymaganych sprawozdań, o których mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.53. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzaniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.54. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu: a) dziennego raportu wagowego dla zebranych odpadów komunalnych; b) miesięcznego wykazu zawierającego informację o ilości i rodzaju wydanych worków;c) miesięcznego zestawienia dotyczącego masy odebranych odpadów komunalnych oraz informacji o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; d) wykazu nieruchomości, których właściciele zbierają odpady w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Łukowica wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym;e) zestawienia o odczytanych kodach kreskowych.55. Dla celów szacunkowych, Zamawiający informuje, że ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gmina Łukowica w poprzednim roku wyniosła:Kod odpadu	Rodzaj	Ilość w [t]15 01 02	Opakowania z tworzyw sztucznych	79,760150101	Opakowania z papieru i tektury	15,410150104	Opakowania z metali 0,70015 01 07	Opakowania ze szkła	61,60020 02 01	Odpady ulegające biodegradacji	10,70020 03 01	Niesegregowane (zmieszane) odpady opakowaniowe 1140,88916 01 03	Zużyte opony	20,9220 01 28	Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 0,72020 03 07	Odpady wielkogabarytowe	70,20020 01 23*	Urządzenia zawierające freony 0,32020 01 36	Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35	1,38017 01 01	Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów	8,00017 01 03	Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia	0,02017 01 07	Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06	50,66017 02 03	Tworzywa sztuczne	0,560170904	Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03	3,22056. Podane ilości odpadów komunalnych wynikają ze sprawozdań podmiotów odbierających odpady oraz sprawozdań Wójta Gminy Łukowica z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości.56. Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Łukowica nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postępowaniu przetargowym.57. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania w roku 2020 wynosi:1 500 Mg/rok. </span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">90000000-7</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90500000-2</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90511000-2</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90511200-4</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90511300-5</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90512000-9</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90513000-6</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90513100-7</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90514000-3</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90000000-7</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc"></span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc"></span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Nie</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst"> </span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia">2020-01-01</span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia">2020-12-31</span> <br /> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w miesiącach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w dniach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data rozpoczęcia</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data zakończenia</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>2020-01-01 </TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>2020-12-31</TD></TR></TABLE> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca : - posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Łukowica, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, - jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Marszałka Województwa właściwego ze względu na adres miejsca zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy, - posiadają wpis do rejestru Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia,- posiadają zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t. j. Dz.U. z 201 r., poz. 701 ze zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie </span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży aktualną na dzień składania ofert polisę lub inny równoważny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalność związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 800 000 zł.</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:- dysponuje następującym wyposażeniem, w tym co najmniej: 1 pojazdem do odbioru odpadów bez frakcji kompaktującej, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz 1 samochodem specjalistyczny o ładowności minimum 3,5 t z urządzeniem HDS, 1 pojazd z napędem 4x4 przeznaczony do odbioru odpadów z terenów trudnodostępnych, górskich przy czym ich parametry techniczne, w tym tonaż muszą uwzględniać specyfikę sieci dróg na terenie Gminy Łukowica (szerokość jezdni, rodzaj nawierzchni, spadki terenu, tereny trudno dostępne, górzyste, rodzaj zagospodarowania przy drodze). Uwaga: minimum 1 pojazd do wywozu odpadów musi spełniać normę emisji spalin EURO 5. Pojazdy o których mowa powyżej muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Pojazdy muszą być też wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz ich weryfikację,- dysponuje bazą magazynowo - transportową która spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122)? posiada umowę lub będzie posiadać umowę na usługę ważenia na legalizowanej samochodowej wadze najazdowej (potwierdzonej Świadectwem legalizacji wagi wydanym przez Naczelnika Urzędu Miar), w przypadku gdy na terenie bazy magazynowo - transportowej nie następuje magazynowanie odpadów. W przypadku gdy na terenie bazy magazynowo - transportowej następuje magazynowanie odpadów musi być ona wyposażona w legalizowaną samochodową wagę najazdową potwierdzoną Świadectwem legalizacji wagi wydanym przez Naczelnika Urzędu Miar.</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Nie</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen">a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo -w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;g) oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;h) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.).</span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">1) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Łukowica, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia; 2) zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;3) zaświadczenie o wpisie do rejestru bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;4) zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie (odzysk lub unieszkodliwienie), o którym mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie;5) wykaz narzędzi na potwierdzenie zdolności technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, stanowiący załącznik Nr 4 do SIWZ;6) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również realizowanych, były wykonane nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiot, dat wykonania oraz podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należyci, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Nr 3 do SIWZ).Jeżeli wykonawca świadczył usługi na rzecz Gminy Łukowica - nie ma obowiązku składania dowodów, którymi są referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi.7) potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę wskazaną odpowiednio w rozdziale IV pkt. 1 lit. 1b w szczególności opłaconą polisę.</span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione">1) wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ),2) oświadczenia wykonawcy (zredagowane samodzielnie)a) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, b) o braku podstaw do wykluczenia, 3) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo,</span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">Każdy Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł, przed upływem terminu składania ofert.</span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej">Nie</span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci"></span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>CENA</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>KRYTERIUM EKOLOGICZNE</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>30,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>CZAS REALIZACJI ZGŁOSZENIA REKLAMACJI</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>10,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Tak</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">Zamawiający przewiduje następujące zmiany postanowień Umowy:1) w przypadku zmiany stawki podatku VAT - w zakresie o wartość podatku VAT wynikającą ze zmienionej stawki podatku VAT. 2) w przypadku wystąpienia siły wyższej (nagłego, nieprzewidywalnego zdarzenia np. powódź, klęska żywiołowa itp.) w sytuacji, w której będzie nie możliwe świadczenie usług zgodnie z niniejszą Umową dopuszcza się zmianę Umowy w zakresie przedmiotu umowy tj. w zakresie częstotliwości wykonania usługi, zakresu rzeczowego usługi; 3) w przypadku zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub prawa miejscowego właściwego dla przedmiotu umowy, dopuszcza się zmianę przedmiotu Umowy celem dostosowania Umowy do nowych wymogów prawa.</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania"></span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2019-09-30</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">09:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu"></span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki"></span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17"></span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5"></span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com