JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250711/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250711/0032210601-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na<br/>cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Nadleśnictwo Dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 370014604</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Popardy 44</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Równe</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">38-451</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL821 - Krośnieński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">13-43-73-950</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">13-43-73-966</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">dukla@krosno.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://dukla.krosno.lasy.gov.pl/witamy</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Leśnictwo </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na<br/>cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-cb132763-786f-40c5-abaa-78a94cea1a82</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00322106</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-07-11</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00201663/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz.ew. nr 4200/11 obręb Jasionka</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie realizowane jest i finansowane w ramach projektu LIFE PODKOWIEC PLUS: powrót do lasu - ochrona siedlisk rozrodczych nietoperzy w ujęciu całościowym (nr LIFE20 NAT/PL/001427) </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za<br/>pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a<br/>Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje<br/>przekazywane są za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:<br/>https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">- Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania<br/>korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o., zwanym dalej Regulaminem na Platformie dostępnym pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin <br/><br/>- Sposób sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 70 ustawy Pzp. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie oraz zobowiązuje się, korzystając z Platformy, przestrzegać postanowień Regulaminu.<br/>Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za Pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.<br/><br/>- Zalecane jest by w procesie sporządzania i składania oferty Wykonawca korzystał z Instrukcji interaktywnej – „Instrukcji składania oferty” dostępnej pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view<br/><br/>Za datę:<br/><br/>- przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” w drugim kroku i wyświetlaniu komunikatu, że oferta została złożona.<br/><br/>- zawiadomień, dokumentów lub oświadczeń elektronicznych, podmiotowych środków dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji sporządzonych pierwotnie w postaci papierowej, przyjmuje się datę kliknięcia przycisku „Wyślij wiadomość”, po czym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.<br/><br/>Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1) Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku<br/>z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych<br/>oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych<br/>osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje,<br/>iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Dukla reprezentowane przez<br/>Nadleśniczego. Z administratorem można skontaktować się: osobiście pod adresem 38-451<br/>Równe, ul. Popardy 44, za pomocą poczty elektronicznej e-mail: dukla@krosno.lasy.gov.pl;<br/>telefonicznie pod numerem: 13 4373950,<br/>2) Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu<br/>o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>3) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu<br/>umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy<br/>Pzp, do upływu terminu do ich wniesienia.<br/>4) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu<br/>związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia<br/>publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki<br/>określone w art. 255-256 ustawy Pzp – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego oraz jej realizacji, jak również podjęcia czynności niezbędnych przed jej<br/>zawarciem, , a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego<br/>archiwizacji. Dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu ewentualnego<br/>dochodzenia lub obrony przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu<br/>administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO<br/>5) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja<br/>postępowania zostanie udostępniona na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w<br/>szczególności w oparciu o przepisy ustawy Pzp oraz ustawy o dostępie do informacji<br/>publicznej (w związku z obowiązkiem ujawniania danych Wykonawcy w zakresie<br/>stanowiącym informację publiczną).<br/>6) Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania<br/>o udzielenie zamówienia mogą zostać udostępnione także podmiotom świadczącym usługi<br/>na rzecz administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych<br/>osobowych (podmioty przetwarzające) m.in. dostawcom systemów IT, podmiotom<br/>świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe.<br/>7) Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, przez okres 10 lat od dnia<br/>zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ze względu na okres<br/>trwałości projektu w ramach którego zamówienie jest udzielane.<br/>8) Niezależnie od postanowień ppkt. 8 powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu<br/>przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>9) Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane<br/>w sposób zautomatyzowany.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">10) Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania<br/>dane osobowe, ma prawo:<br/>a) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym<br/>w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO<br/>wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania<br/>dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności<br/>podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie<br/>zamówienia publicznego;<br/>b) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym<br/>skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o<br/>którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie<br/>niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego<br/>załączników;<br/>c) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych<br/>osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy<br/>czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do<br/>przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu<br/>ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu<br/>publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza<br/>przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie<br/>zamówienia publicznego;<br/>d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania,<br/>iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych,<br/>w tym przepisy RODO.<br/>11) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w<br/>przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.<br/>12) Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z<br/>prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie<br/>przysługuje:<br/>a) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesądza art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e)<br/>RODO;<br/>b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,<br/>określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,<br/>a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.16.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest Budowa obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej – Wieża dla nietoperzy, położonego na gruntach leśnych Skarbu Państwa. Budynek nie będzie posiadał instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania, będzie wyposażony w instalację chroniącą od wyładowań atmosferycznych.<br/>Z uwagi na przeznaczenie i sposób użytkowania nie jest to obiekt zaliczany do budynków mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej, do budynków produkcyjnych, i magazynowych oraz do budynków inwentarskich (służących do hodowli inwentarza).<br/>Głównym celem zamierzenia, polegającego na budowie obiektu budowlanego jest poprawa stanu ochrony zagrożonych gatunków nietoperzy poprzez zwiększenie dostępności miejsc rozrodu i zimowania na terenach leśnych. Celem inwestycji jest trwale zrównoważona gospodarka leśna zmierzająca do wykorzystania lasów w sposób zapewniający trwałe zachowanie bogactwa biologicznego lasów. Obiekt przeznaczony na cele gospodarki leśnej będzie służył zachowaniu różnorodności przyrodniczej. Nie będzie przeznaczony na pobyt ludzi, ani na hodowlę inwentarza żywego.<br/>Do budowy obiektu zostanie wykorzystane drewno certyfikowane (PEFC lub FSC).<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:<br/>- opis przedmiotu zamówienia tj. Dokumentacja Projektowa oraz Specyfikacja Techniczna<br/>Wykonania i Obioru Robót Budowlanych (STWiORB) – załącznik nr 4 do SWZ;<br/>- projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 5 do SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <p class="mb-0">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji</p> <p class="mb-0">45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej</p> <p class="mb-0">45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze</p> <p class="mb-0">45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty</p> <p class="mb-0">45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe</p> <p class="mb-0">45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach</p> <p class="mb-0">45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne</p> <p class="mb-0">45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten</p> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne</p> <p class="mb-0">45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne</p> <p class="mb-0">45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne</p> <p class="mb-0">45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie</p> <p class="mb-0">45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej</p> <p class="mb-0">45422000-1 - Roboty ciesielskie</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">6 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi<br/>kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami:<br/>Lp. Kryterium oceny ofert Znaczenie kryterium(%)<br/>1. Cena (C) 60<br/>2. Gwarancja (G) – w miesiącach 40<br/><br/>2) Punkty w ramach kryterium cena będą obliczane wg poniższego wzoru:<br/><br/>C = najniższa oferowana / cena ocenianej oferty x 100 pkt x 60%<br/><br/>3) Punkty w ramach kryterium gwarancja będą obliczane wg poniższego wzoru:<br/><br/>G = okres gwarancji w badanej ofercie / najdłuższy okres gwarancji podany w ważnych ofertach x 100 pkt x 40%<br/><br/>a) Okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy oraz dłuższy niż 60 miesięcy licząc<br/>od dnia podpisania Protokołu odbioru końcowego robót.<br/><br/>b) W przypadku podania przez Wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji równego 36<br/>miesięcy, oferta uzyska 0 pkt w ramach kryterium oceny „gwarancja”. Oferta ta nie<br/>będzie podlegała ocenie w oparciu o podany wzór w ppkt 3) ze względu na to, że Wykonawca nie zaoferuje dodatkowych miesięcy gwarancji podlegających punktacji, niemniej oferta spełni minimalne wymogi SWZ.<br/><br/>c) W przypadku podania przez Wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji dłuższego niż<br/>60 miesięcy, Zamawiający wyliczy punkty w ramach kryterium „gwarancja” jak dla okresu 60<br/>miesięcy, niemniej w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej w warunkach<br/>umowy zostanie przyjęty czas gwarancji podany w ofercie.<br/><br/>d) W przypadku podania przez Wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji krótszego niż<br/>36 miesięcy bądź też w przypadku braku podania przez Wykonawcę w formularzu oferty<br/>okresu gwarancji, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1<br/>pkt 5 Pzp („Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami<br/>zamówienia”).<br/><br/>4) Ostateczna punktacja oferty zostanie wyliczona poprzez zsumowanie wszystkich punktów<br/>uzyskanych w każdym kryterium oceny ofert: C+G.<br/><br/>5) Oferta może otrzymać maksymalnie 100 pkt w zakresie wszystkich kryteriów oceny ofert.<br/><br/>6) Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta, która otrzyma najwyższą ocenę punktową.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Gwarancja</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu<br/>dotyczące:<br/>zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat<br/>przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –<br/>w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane o wartości co najmniej<br/>200 000,00 zł brutto każda, z których każda polegała na budowie lub przebudowie budynku w<br/>rozumieniu ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 418), przy uwzględnieniu, że:<br/>- okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt. 6 ppkt 1 powyżej, liczy się wstecz od dnia,<br/>w którym upływa termin składania ofert;<br/>- jako wykonanie roboty budowlanej należy rozumieć datę podpisania Protokołu odbioru robót lub<br/>równoważnego dokumentu;<br/>- wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż<br/>wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć według średniego kursu NBP na dzień<br/>podpisania Protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.<br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także<br/>w przypadku posługiwania się przez Wykonawcę cudzym potencjałem, spełnianie warunku<br/>w pkt 6 ppkt 1 powyżej, wykazuje co najmniej jeden z Wykonawców.<br/>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach<br/>tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/>dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają<br/>poszczególni Wykonawcy.<br/>W przypadku posługiwania się przez Wykonawcę cudzym potencjałem, Wykonawcy mogą polegać<br/>na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane,<br/>do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>2) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że do realizacji zamówienia<br/>dysponuje lub będzie dysponował jedną osobą na stanowisko:<br/>Kierownika budowy – osoba posiadająca:<br/>a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej<br/>bez ograniczeń;<br/>b) doświadczenie zawodowe w ciągu ostatnich 5 lat w pełnieniu funkcji Kierownika budowy<br/>przez co najmniej 2 miesiące (każde) przy realizacji 2 robót budowlanych obejmujących budowę<br/>lub przebudowę budynku.<br/>Uprawnienia, o których mowa w lit a) powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.<br/>Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.<br/>w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych<br/>w budownictwie lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej<br/>obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym<br/>niniejszym zamówieniem.<br/><br/>Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie,<br/>określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje<br/>zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną<br/>stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych<br/>nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).<br/>W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej<br/>lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo<br/>do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP zostało<br/>uregulowane w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów<br/>oraz inżynierów budownictwa.<br/>Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu<br/>zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy<br/>z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do<br/>pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia<br/>tych funkcji w dotychczasowym zakresie.<br/>W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie przez Wykonawcę daty wydania uprawnień i<br/>dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.<br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie<br/>warunków w pkt 6 ppkt 2 powyżej, Wykonawcy wykazują łącznie.<br/>W przypadku posługiwania się przez Wykonawcę cudzym potencjałem, Wykonawcy mogą polegać<br/>na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane,<br/>do realizacji których te zdolności są wymagane. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Dokumenty składane razem z ofertą<br/>a) Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (postać<br/>elektroniczna opatrzona podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej<br/>opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z załącznikiem nr 1<br/>do SWZ.<br/>b) Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz<br/>spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SWZ) w zakresie<br/>wskazanym w rozdziale II pkt 6 i 7 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający<br/>brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień<br/>składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe,<br/>wskazane w rozdziale II pkt 8 ppkt 2) SWZ.<br/>c) Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (postać<br/>elektroniczna opatrzona podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej<br/>podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.<br/>d) Oświadczenie składają odrębnie:<br/>- Wykonawca/ każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia<br/>Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim<br/>każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;<br/>- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca, celem potwierdzenia<br/>spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie<br/>potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w<br/>postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy;</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty<br/>wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym<br/>terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych<br/>środków dowodowych:<br/>- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,<br/>daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz<br/>załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,<br/>przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez<br/>podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn<br/>niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie<br/>dokumenty;<br/>- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności<br/>odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich<br/>kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia<br/>publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie<br/>do dysponowania tymi osobami.<br/>- oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.<br/>1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego<br/>w pkt 7 SWZ. Wzór oświadczenia o aktualności stanowi Załącznik nr 8 do SWZ</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> W przypadku gdy Wykonawca oferuje w swojej ofercie rozwiązania równoważne w stosunku do<br/>norm, dla których dopuszczono rozwiązania równoważne w opisie przedmiotu zamówienia,<br/>Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na<br/>potwierdzenie, że oferowane roboty budowlane są zgodne z normami, do których opis przedmiotu<br/>się odnosi.<br/>Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w swojej ofercie, w szczególności za pomocą<br/>przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu<br/>spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.<br/>Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa powyżej Wykonawca przedstawia w treści<br/>Formularza oferty zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: </h3> Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie, że zastosuje rozwiązania równoważne lecz nie złoży<br/>przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą<br/>niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> a) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do<br/>jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej<br/>Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że<br/>Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a<br/>Wykonawca w Formularzu oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w<br/>odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak<br/>również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby; w przypadku wskazania<br/>przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi<br/>ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy<br/>przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego<br/>dokumentów.<br/><br/>b) Pełnomocnictwo<br/>• Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych,<br/>Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do<br/>oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia<br/>oferty lub do złożenia oferty i zawarcia umowy.<br/>• W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia<br/>Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z<br/>treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia tych Wykonawców, należy załączyć do oferty.<br/>Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności<br/>wskazanie:<br/>- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,<br/>- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia<br/>wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,<br/>- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.<br/><br/>c) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach<br/>tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z<br/>którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/><br/>d) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy<br/>potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby<br/>gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:<br/>- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego z zasobów podmiotu<br/>udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego<br/>Wykonawca polega, (w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących<br/>kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia), zrealizuje roboty budowlane, których<br/>wskazane zdolności dotyczą.<br/><br/>e) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane<br/>w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca, wraz z<br/>przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje,<br/>że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy<br/>z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wykonawca nie może zastrzec<br/>informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.<br/><br/>f) Wadium: wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem<br/>elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium<br/>w formie niepieniężnej). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy<br/>złotych i 00/100).<br/>1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie<br/>do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98<br/>ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.<br/>2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>a) pieniądz;<br/>b) gwarancjach bankowych;<br/>c) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>d) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy<br/>z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.<br/>Dz.U. z 2024 r. poz. 419).<br/>3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy<br/>Zamawiającego: BNP PARIBAS Bank Polska S.A. nr rachunku 92 1600 1462 1016 7856<br/>9000 0014 z dopiskiem na przelewie: „Wadium - Budowa gospodarczego obiektu<br/>budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz.<br/>ew. nr 4200/11 obręb Jasionka”.<br/>Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie<br/>zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu<br/>Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>4) Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub<br/>poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z<br/>dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno<br/>wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w<br/>terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty<br/>wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.<br/>Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, należy przekazać Zamawiającemu<br/>wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej, tj. opatrzonej kwalifikowanymi podpisami<br/>elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać<br/>ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub<br/>wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie<br/>do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym<br/>mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt<br/>14 ustawy Pzp.<br/>5) Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:<br/>a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia<br/>(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających<br/>gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;<br/>b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem –<br/>określenie przedmiotu zamówienia;<br/>c) kwotę gwarancji/poręczenia;<br/>d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie<br/>kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w<br/>okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.<br/>6) Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia;<br/>w takim przypadku:<br/>- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do<br/>reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu<br/>i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,<br/>- wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie<br/>z pełnomocnikiem,<br/>- Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie<br/>umowy.<br/><br/>Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach<br/>tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z<br/>którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>Wymagana forma:<br/>Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej<br/>podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub<br/>podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z formą<br/>reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub<br/>innym dokumencie.<br/>W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i<br/>opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu<br/>opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci<br/>papierowej.<br/>Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej,<br/>dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie<br/>zamówienia lub notariusz.<br/><br/>Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu<br/>zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego<br/>1) Wykonawca przed zawarciem umowy:<br/>a) przedłoży kosztorys opracowany na podstawie przedmiaru robót, który zostanie<br/>załączony do umowy,<br/>b) poda wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie<br/>Zamawiającego,<br/>c) wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z pkt 6 powyżej,<br/>d) jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w<br/>której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z<br/>Zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy<br/>czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin<br/>realizacji zamówienia.<br/>2) Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego Wykonawcę będzie stanowiło<br/>podstawę do uznania przez Zamawiającego, że Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a w konsekwencji podstawę do podjęcia czynności<br/>przewidzianych w ustawie PZP w tym m. im. zatrzymania wadium. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy polegających na wprowadzeniu zmian w zakresie terminu realizacji Przedmiotu Umowy, w zakresie zmiany sposobu wykonania robót oraz w zakresie zmiany Wynagrodzenia.<br/>2.	Umowa może zostać zmieniona w sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 3 niniejszego paragrafu lub jeżeli zmiana jest dopuszczalna na podstawie przepisów PZP.<br/>3.	Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian Umowy:<br/>1)	Dopuszczalna jest zmiana Przedmiotu Umowy poprzez zmianę zakresu robót budowlanych przewidzianych do wykonania w ramach niniejszej Umowy w przypadku:<br/>a)	konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, których wykonanie ma na celu prawidłowe zrealizowanie Przedmiotu Umowy, a konieczność ich wykonania wynika z wad Dokumentacji Projektowej,<br/>b)	konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy, które nie zostały przewidziane w Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Zamawiającego,<br/>c)	zmiany Dokumentacji Projektowej ze względu na stwierdzone wady, co spowoduje konieczność wykonania robót zamiennych lub dodatkowych,<br/>d)	zmiany/wydanie decyzji administracyjnych, na podstawie których prowadzone są roboty budowlane objęte Umową, powodujące zmianę dotychczasowego zakresu robót przewidzianego w Dokumentacji Projektowej.<br/>2)	Dopuszczalna jest zmiana Przedmiotu Umowy, w szczególności zmiana sposobu wykonania Przedmiotu Umowy, zakresu robót, lokalizacji robót w sytuacji:<br/>a)	wystąpienia innych warunków geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych niż te wskazane przez Zamawiającego w Dokumentacji Projektowej, powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy.<br/>b)	wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, niewypałów, znalezisk archeologicznych lub innych niezinwentaryzowanych obiektów, które uniemożliwiają lub utrudniają wykonanie robót na warunkach przewidzianych w Umowie.<br/>3)	Dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materiałów przewidzianych w Dokumentacji Projektowej w przypadku niedostępności odpowiednich surowców lub materiałów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej, co utrudnia możliwość wykonania Przedmiotu Umowy, tj. w szczególności powoduje opóźnienie w postępie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł temu zapobiec.<br/>4)	Dopuszczalna jest zmiana Terminu Wykonania w przypadku: Szczegółowy opis we wzorze umowy § 18 ust. 3 pkt 4.<br/>5)	Dopuszczalna jest zmiana wysokości Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku: Szczegółowy opis we wzorze umowy § 18 ust. 3 pkt 4.<br/>4.	Wysokość wynagrodzenia, o której mowa w ust. 3 pkt 5) powyżej, ze względu na zmianę Przedmiotu Umowy zostanie ustalona na podstawie cen wynikających z Kosztorysu stanowiącego załącznik nr 4 do Umowy. <br/>5.	Jeżeli nie jest możliwe ustalenie zmiany wysokości wynagrodzenia zgodnie z ust. 4, w szczególności rodzaje robót lub materiałów nie występują w dotychczasowym zakresie Umowy lub z innych przyczyn ustalenie wysokości wynagrodzenia nie jest możliwe, wynagrodzenie jest ustalone na podstawie kosztorysu dodatkowego Wykonawcy, który zostanie przygotowany zgodnie z poniższymi zasadami:<br/>1)	ceny jednostkowe będą odzwierciedlać realną wartość robót z uwzględnieniem zysku nie wyższego niż 10 %,<br/>2)	ceny jednostkowe będą nie wyższe niż ceny rynkowe odpowiadające zakresowi robót lub zmienianych materiałów,<br/>3) kosztorys będzie uwzględniać ceny nie wyższe niż ceny jednostkowe wynikające z ogólnie dostępnych cenników np. SEKOCENBUD.<br/>6.	Zamawiający może wnieść zastrzeżenia do kosztorysu dodatkowego Wykonawcy, do których Wykonawca powinien ustosunkować się w terminie 7 dni od dnia przekazania uwag przez Zamawiającego.<br/><br/>Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia we wzorze umowy § 18. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-07-29 08:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-07-29 08:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1) Zakres prac wewnątrz wieży, który nie stanowi przedmiotu zamówienia:<br/>Poniższe informacje dotyczą planowanego wyposażenia wieży po zakończeniu realizacji<br/>umowy w zakresie wykonania obiektu budowlanego.<br/>Informuje się, że w związku z przeznaczeniem realizowanej inwestycji, w obiekcie będą<br/>montowane czasowo urządzenia służące do wabienia nietoperzy (emitery głosów socjalnych)<br/>oraz do rejestracji ich obecności (rejestratory dźwięku i obrazu). Ich jednostkowa waga nie<br/>przekracza 1 kg. W wieży zamontowane będą 3–4 urządzenia w jednym czasie. Dodatkowym<br/>wyposażeniem będzie akumulator (typ samochodowy – ok. 12 kg) oraz w miejscu montowania<br/>emiterów głosów - przenośne panele solarne, montowane bezinwazyjnie do powierzchni<br/>dachu wieży. W zależności od sytuacji, urządzenia te będą mocowane na opaski zaciskowe<br/>bądź niewielkie wkręty.<br/><br/>Wszystkie adaptacje montowane dla poprawy warunków bytowania nietoperzy będą<br/>instalowane w sposób umożliwiający ich demontaż, bez naruszania konstrukcji wieży.<br/>Planuje się montaż dodatkowych desek tworzących szczeliny wzdłuż wybranych elementów<br/>konstrukcyjnych, od 5 do 15 budek typu strychowego (ok. 2-5kg/szt.), od 10 do 20 szt. płytek<br/>z kamieniami oraz donic do powieszania się nietoperzy (6-10 kg/szt.), a także około 8 budek<br/>szczelinowych dla mopków zamontowanych wewnątrz izbicy z wlotem dostępnym od<br/>zewnątrz pod okapem ścian. Na zewnętrznych ścianach wieży zamontowane zostaną w kilku<br/>miejscach elementy drewniane imitujące zamknięte okiennice (około 15 kg/szt.) w celu<br/>stworzenia przestrzeni szczelinowych dla leśnych gatunków nietoperzy. Elementy mocowane<br/>będą wkrętami lub śrubami. W specjalnie przygotowanych wnękach wieży zamontowane<br/>zostaną również domki dla murarek. Wszystkie montaże w wieży, przeprowadzone zostaną z<br/>należytą ostrożnością w taki sposób, aby zainstalowane naniesienia były bezpieczne dla ludzi<br/>i zwierząt, zaś sposób montażu nie wpływał negatywnie na wytrzymałość konstrukcji.<br/>2) Inne:<br/>W każdym przypadku, gdy mowa w dokumentacji projektowej o zapisie o treści „Stosowanie<br/>środków chemicznych bezwzględnie po pisemnej akceptacji środka przez nadzór<br/>chiropterologiczny. Wszystkie środki chemiczne muszą posiadać atest higieniczny”, do<br/>obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie pisemnej akceptacji dla środka<br/>chemicznego przez nadzór chiropterologiczny, sprawowany przez autora projektu w ramach<br/>pełnionego nadzoru autorskiego.<br/>Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp oraz akty<br/>wykonawcze do tej ustawy, ustawa Prawo budowlane oraz Kodeks cywilny.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com