JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250724/0034419801-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie gminy Brzeźnio <br/>w formule „zaprojektuj – wybuduj” </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Brzeźnio</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 730934430</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Wspólna 44</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Brzeźnio</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">98-275</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">łódzkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL714 - Sieradzki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">gmina@brzeznio.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.brzeznio.com</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie gminy Brzeźnio <br/>w formule „zaprojektuj – wybuduj” </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-eff38247-0c3f-4379-89eb-e28c26411b17</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00344198</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-07-24</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00021409/05/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.4 Modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie gminy Brzeźnio</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, Działanie: FELD.06.04 Kultura i turystyka, Priorytet: FELD.06 Fundusze europejskie dla Łódzkiego przyjaznego mieszkańcom, typ: „Wsparcie infrastruktury służącej lub mającej służyć prowadzeniu działalności kulturalnej lub turystycznej lub pełnieniu funkcji turystycznych, w tym inwestycje dotyczące turystycznych szlaków tematycznych </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://gwbrzeznio.e-zp.finn.pl/procurements/45/procurement <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://gwbrzeznio.e-zp.finn.pl/procurements/45/procurement</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1) Wyk. zamierzający wziąć udział w<br/>postęp o udzielenie zam. publ, musi posiadać konto w Systemie e-ZP. 2) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne.<br/>2)W Systemie e-ZP znajdują się także instrukcja dla Wyk. Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/<br/>3)Specyfikacja połączenia, formatu przesył danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu e-ZP:a)format<br/>kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,b)komunik pomiędzy przeglądarką Wyk, a serwerem jest wykonywana przy użyciu<br/>bezpiecznego protokołu HTTPS,c)oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas<br/>lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu,d)Wymagania techn związane z korzystaniem z Syst e) stały dostęp<br/>do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s,f)zaktualizowana przeglądarka internet<br/>Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze, g) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze<br/>lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.4)Złożenie oferty, oferty dodatk w trybie podst, oferty ostat poprzez<br/>System e-ZP wymaga posiadania przez Wyk. kwalifik podpisu elektr lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. 5)Pliki można<br/>podpisać przed dołączeniem do systemy za pomocą zewn narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do Systemu e-ZP przy pomocy<br/>kwalifik podpisu elektr lub podpisu osobistego.6)Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektr<br/>możliwe jest pod warunkiem, że system teleinf, z którego korzysta Wyk, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:-<br/>wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web<br/>Start (JavaWS) lub- wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web<br/>Start. 7)Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wyk. z zewn oprogram do składania podpisu elektron,<br/>a)kwalifik podpis elektr (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty),b)podpis<br/>zaufany,c)podpis osobisty.8)Oferty, oferty dodatk w trybie podst, oferty ostat, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy<br/>Pzp, podm środki dowod, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiąz podm udostępn zasoby,<br/>o któ rym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowiąz podmiotu udostępniającego zasoby”, przedm środki dowod,<br/>pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektr, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podst art. 18 ustawy z<br/>dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podm realiz zadania publ, z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66<br/>ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.9)Informacje, oświadczenia lub dok, inne niż̇ ww.,<br/>przekazywane w postęp o udzielenie zam, sporządza się w postaci elektr, w formatach danych określonych w przepisach wydanych<br/>na podst art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyz działaln podmiotów realiz zadania publ lub jako tekst wpisany<br/>bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunik elektr, wskazanych przez Zam w niniejszej SWZ.10)Max<br/>rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania: oferty, oferty dodatk w trybie podst, oferty ostatecznej oraz wiadomości wynosi<br/>150MB;11)W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifik (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,<br/>XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wyk dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z<br/>wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dok z podpisem (typ otaczający).12)Wyk składa ofertę, ofertę dodatk w<br/>trybiepodst, ofertę ostat za pośr funkcji „Wyślij” form do złożenia, wycofania oferty lub wn</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z<br/>dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne<br/>rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję że:<br/>1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Brzeźnio. Dane kontaktowe: Urząd Gminy Brzeźno ul. Wspólna<br/>44, 3, 98-275 Brzeźnio, telefon: 438203026 e-mail:gmina@brzeznio.pl<br/>2) Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Urzędzie Gminy Brzeźnio sprawuje Inspektor Ochrony Danych:<br/>kontakt r.pr. Emilia Antczak e-mail: r.pr.emilia.antczak@gmail.com<br/>3) Dane osobowe przekazane przez Wykonawcę przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z<br/>postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.<br/>4) Odbiorcami danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie<br/>dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień<br/>5) Dane osobowe przekazane przez Wykonawcę będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od<br/>dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania<br/>obejmuje cały czas trwania umowy, a także przez okres, w jakim Zamawiający zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji w<br/>związku z uzyskaniem dofinansowania ze środków europejskich.<br/>6) Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a<br/>konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.<br/>7) W odniesieniu do danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę decyzje nie będą podejmowane w sposób<br/>zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.<br/>8) Na podstawie art. 15 RODO posiada Pan/Pani prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>9) na podstawie art. 16 RODO posiada Pan/Pani prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;<br/>10) na podstawie art. 18 RODO posiada Pan/Pani prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych<br/>z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;<br/>11) posiada Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że<br/>przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/>12) skorzystanie przez Pana/Panią z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może<br/>skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia<br/>przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego<br/>postępowania. W związku z powyższym nie przysługuje Panu/Pani:<br/>a) prawo do usunięcia danych osobowych (art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO),<br/>b) prawo do przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO),<br/>c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/>Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">R.271.11.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj – wybuduj”, kompletnej dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych <br/>w ramach poniższego zadania: <br/>Modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie gminy Brzeźnio <br/><br/>Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania w systemie zaprojektuj i wybuduj <br/>dla przedsięwzięcia pn: „Remont pomieszczeń Biblioteki i Gminnego Ośrodka Kultury <br/>w Brzeźniu” i swym zakresem obejmuje częściowy remont, dostosowanie budynku <br/>dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi oraz montaż windy. Wykonawca zaprojektuje i wykona roboty budowlane dla wszystkich elementów zadania w stanie wolnym od wad i usterek. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla przedmiotowego zadania oraz uzyskanie zgłoszeń, decyzji, opinii, warunków, uzgodnień, odbiorów i zatwierdzeń wynikających z zakresu przedmiotu zamówienia, PFU, WWIORB, Umowy, SWZ i załączników do tych dokumentów. Dokumentacja projektowa wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa będzie uwzględniać rozwiązania aranżacyjne przedstawione w niniejszym opracowaniu. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompletnych robót budowlanych, zakup i montaż wyposażenia, urządzeń i sprzętu zgodnie z PFU, WWIORB, umową, SWZ i załącznikami do tych dokumentów, a także wykonanie wszelkich robót, dostaw i usług nieujętych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, lecz niezbędnych do osiągnięcia celu inwestycji, przy zachowaniu zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. W przypadku, gdy PFU nie zawiera szczegółowych rozwiązań, wykonawca zobowiązany jest do ich opracowania i wykonania w ramach ryczałtowego wynagrodzenia. Wszelkie rozbieżności, nieścisłości lub braki w PFU nie zwalniają wykonawcy z obowiązku kompleksowego wykonania zamówienia. <br/>Zakresem prac projektowych jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz innych dokumentów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa w tym Prawa budowlanego, wraz z dokonaniem prawomocnego zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę przyjętego bez protestu przez właściwy organ (PNB/ZR) - jeżeli zgłoszenie będzie wymagane - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, <br/>w szczególności Prawa budowlanego, <br/><br/>Zakres robót budowlanych obejmuje kompleksowe wykonanie wszelkich prac budowlanych - zaprojektowanych przez wykonawcę - w zakresie robót przygotowawczych, rozbiórkowych, konstrukcyjnych, montażowych, ogólnobudowlanych, instalacyjnych, dostawy i montażu wyposażenia oraz urządzeń oraz robót wykończeniowych, niezbędnych do wykonania i ukończenia inwestycji, zapewniając stworzenie obiektu w pełni funkcjonalnego i przygotowanego do eksploatacji i obejmuje: <br/><br/>Branża budowlana <br/>•	remont budynku w zakresie wskazanym w dalszej części opracowania, <br/>•	wydzielenie szatni i pomieszczeń magazynowych, <br/>•	wykonanie łazienki przystosowanej dla osób niepełnosprawnych <br/>w pomieszczeniu magazynowym na parterze, <br/>•	wykonanie łazienki przystosowanej dla osób niepełnosprawnych istniejącej łazience męskiej na piętrze, <br/>•	powiększenie otworu w ścianie zewnętrznej celem wykonania drzwi windy, <br/>•	montaż platformy schodowej dla niepełnosprawnych <br/>•	wymianę wszystkich drzwi wewnętrznych w tym 2 antywłamaniowych, <br/>•	montaż zabudowanej windy zewnętrznej, <br/><br/>Branża sanitarna <br/>•	kompleksowe wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej <br/>•	kompleksowe wykonanie instalacji wody <br/>•	kompleksowe wykonanie wentylacji – w tym rekuperacji i klimatyzacji (Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań wytrzymałościowych stropodachu w celu określenia jego nośności i stanu technicznego. Badania należy wykonać zgodnie <br/>z obowiązującymi normami (np. PN-EN 1991 oraz PN-EN 1990) i przy zastosowaniu odpowiednich metod diagnostycznych (np. obciążeniowych lub nieniszczących).<br/>•	wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej wraz z zbiornikiem <br/>•	wykonanie kolektorów cieplnych wraz z zbiornikiem <br/><br/>Branża elektryczna <br/>•	kompleksowe wykonanie instalacji elektrycznych <br/><br/>Wykonawca zobowiązuje się dostosować zasilanie obiektu w energię elektryczną do zwiększonego zapotrzebowania w moc elektryczną.<br/>W zakresie prac tych prac będzie:<br/>- wystąpienie do gestora o zwiększenie mocy przyłączeniowej do wartości zgodnej z dokumentacją projektową,<br/>- uzgodnienie dokumentacji projektowej u dostawcy energii elektrycznej jeżeli taki warunek zostanie określony przez dostawcę,<br/>- wybudowanie wewnętrznej linii zasilającej WLZ wraz z dostosowaniem istniejącej instalacji (modernizacja lub wymiana rozdzielni głównej itp.) do poboru zwiększonej mocy przyłączeniowej<br/><br/><br/>Inne <br/>•	zakup elementów wyposażenia zgodnie z PFU i jego uszczegółowieniem<br/><br/>Roboty stanowiące uszczegółowienie PFU:<br/>-	wykonanie pionu instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej z podejściami do mini aneksu kuchennego (wraz z montażem zlewu dwukomorowego) oraz podejściem <br/>do pralki w pomieszczeniu 2/14, wykonanie pionu instalacji wodociągowej <br/>i kanalizacyjnej z podejściami do umywalki (wraz z montażem umywalki) <br/>do pomieszczenia 1/22 i 1/24;<br/>-	dostawa i montaż systemu przesuwnych drzwi szklanych na balkonie (pomieszczenie 2/15) - skrzydła drzwi wykonane ze szkła hartowanego ESG o grubości min. 10 mm, przezroczyste lub półprzezroczyste, prowadnice sufitowe lub ścienne systemowe (np. aluminiowe anodowane lub stalowe nierdzewne), cichy system jezdny z tłumieniem domykania (soft-close), mocowanie prowadnicy do konstrukcji nośnej (belka stalowa, żelbetowa lub rama sceniczna) po wcześniejszej weryfikacji nośności,montaż wykonany w sposób zapewniający swobodne i ciche przesuwanie się skrzydeł na całej długości toru;<br/>-	powiększenie istniejącego pomieszczenia 2/06A poprzez montaż nowych ścianek działowych w technologii ustalonej z Zamawiającym;<br/>-	wykonanie nowego otworu drzwiowego w istniejącej przegrodzie budowlanej (ściana murowana), w tym wykonanie nadproża oraz montaż kompletnych drzwi wewnętrznych z regulowaną ościeżnicą stalową – do pomieszczenia 2/05.<br/>-	dostawę i montaż drzwi na klatce schodowej, obejmujących pełną wysokość istniejącego otworu z poziomu pomieszczenia 2/06;<br/>-	podłogi w salach widowiskowych (pomieszczenie 2/08 i 2/09) wykonać <br/>z parkietu przemysłowego z litego drewna egzotycznego;<br/>-	Inwestor przeprowadził weryfikację drożności poziomów kanalizacyjnych; po zakończeniu badania należy wymienić je na nowe.<br/>-	wszystkie parapety wewnętrzne wykonać z konglomeratu marmurowego lub kwarcowego, składającego się z kruszywa naturalnego (np. marmur, granit, kwarc) oraz żywic poliestrowych. Materiał odporny na ścieranie, promieniowanie UV <br/>i warunki eksploatacyjne wewnątrz budynków;<br/>-	podzielenie ścianką działową pomieszczenia 1/20 na dwa pomieszczenia: 1/20A pomieszczenie magazynowe i 1/22B toaleta dla niepełnosprawnych.<br/>-	montaż nowych drzwi wewnętrznych z pomieszczenia 1/03 do pomieszczenia 1/20B.<br/>-	wyburzenie ścianki działowej pomiędzy pomieszczeniami 1/20 i 1/19.<br/>-	zabudowa meblowa – pomieszczenie 1/01.<br/><br/>W ramach zielonych zamówień w dokumentacji projektowej, a następnie podczas realizacji uwzględnione będzie m.in. :<br/>- wykonanie instalacji kolektorów słonecznych,<br/>- zbiornik na wodę opadową i roztopową do podlewania obiektu,<br/>- budka dla owadów.<br/>Inwestycja będzie spełniać założenia zrównoważonego rozwoju: instalacja OZE, magazynowanie wód opadowych i roztopowych, budka dla ptaków.<br/><br/>Zastosowanie rozwiązań ekologicznych:<br/>Projektowana inwestycja nie będzie generować konieczności wycinki drzew ani krzewów. Przewidziano instalację kolektorów słonecznych ze względu na dodatkowe zapotrzebowanie na energie cieplną. Wody opadowe i roztopowe z budynku odprowadzane będą do zbiornika szczelnego na terenie działki (do użytku w celu nawadniania). W celu zachowania bioróżnorodności zamontowana zostanie budka dla owadów.<br/><br/>W wyborze wykonawcy zadania zachowane zostają zasady równościowe, wybór będzie dokonany na podstawie wiedzy i doświadczenia, bez względu na płeć. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu</p> <p class="mb-0">45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne</p> <p class="mb-0">45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne</p> <p class="mb-0">45410000-4 - Tynkowanie</p> <p class="mb-0">45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie</p> <p class="mb-0">45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian</p> <p class="mb-0">45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe</p> <p class="mb-0">45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie</p> <p class="mb-0">45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych</p> <p class="mb-0">45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne</p> <p class="mb-0">45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne</p> <p class="mb-0">45331210-1 - Instalowanie wentylacji</p> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych</p> <p class="mb-0">45317000-2 - Inne instalacje elektryczne</p> <p class="mb-0">39290000-1 - Wyposażenie różne</p> <p class="mb-0">39150000-8 - Różne meble i wyposażenie</p> <p class="mb-0">39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni</p> <p class="mb-0">39220000-0 - Sprzęt kuchenny, artykuły gospodarstwa domowego i artykuły domowe oraz artykuły cateringowe</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2026-05-30</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">17.1	Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:<br/><br/>Lp.	Nazwa kryterium	Znaczenie kryterium (w %)<br/>1	Cena (C)	60<br/>2	Długość okresu gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia (w tym: roboty budowlano – montażowe, materiały, urządzenia, wyposażenie) i rękojmi za wady	<br/>30<br/>3	Użytkowanie przy realizacji zamówienia przez wykonawcę robót budowlanych urządzeń/ sprzętu <br/>nisko lub zeroemisyjnego, zasilanego energią z OZE	10<br/><br/>Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.<br/><br/>17.2.	Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:<br/> Cn<br/>PC = ------- x 60 pkt <br/>	Cb<br/>	gdzie,<br/>PC - ilość punktów za kryterium cena,<br/>Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,<br/>Cb – cena oferty badanej.<br/><br/>W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.<br/><br/>17.3.	Kryterium „Długość okresu gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia (w tym: roboty budowlano – montażowe, materiały, urządzenia, wyposażenie) i rękojmi za wady” liczone w okresach miesięcznych:<br/>W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 72 miesiące Wykonawca otrzyma trzydzieści (30) punktów. <br/>W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 72 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:<br/> G o<br/>PG =	----------- x 30 pkt<br/> G max.<br/>gdzie:	<br/>PG - wartość punktowa, którą należy wyznaczyć,<br/>G max. - najdłuższy oferowany okres gwarancji i rękojmi,<br/>Go	- okres gwarancji i rękojmi podany w badanej ofercie.<br/><br/>17.4.	Kryterium: Użytkowanie przy realizacji zamówienia przez wykonawcę robót budowlanych urządzeń lub sprzętu nisko lub zero emisyjnego, zasilanego energią z OZE:<br/>- nie wykorzystanie żadnego urządzenia lub sprzętu nisko lub zero emisyjnego zasilanego energią z OZE – 0 pkt<br/>- wykorzystania jednego urządzenia lub sprzętu nisko lub zero emisyjnego, zasilanego energią z OZE – 5 pkt,<br/>- wykorzystanie dwóch i więcej urządzeń lub sprzętów nisko lub zero emisyjnych, zasilanych energią z OZE– 10 pkt.<br/>W związku z powyższym kryterium oceny ofert wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą - Wykaz urządzeń/ sprzętu nisko lub zeroemisyjnego zasilanego energią z OZE (załącznik nr 12 do SWZ).<br/>Niniejszy załącznik nie podlega uzupełnieniu na wezwanie. Jeśli wykonawca nie złoży niniejszego załącznika wraz z ofertą w niniejszym kryterium oceny ofert otrzyma 0 pkt. Jeśli wykonawca przedłoży niniejszy załącznik, jednak nie poprze spełniania kryterium przedmiotowymi środkami dowodowymi otrzyma zero punktów w niniejszym kryterium.<br/><br/>Weryfikacja oceny spełnienia niniejszego kryterium oceny ofert nastąpi na podstawie przedmiotowych środków dowodowych.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Długość okresu gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia (w tym: roboty budowlano – montażowe, materiały, urządzenia, wyposażenie) i rękojmi za wady</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">30</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Użytkowanie przy realizacji zamówienia przez wykonawcę robót budowlanych urządzeń/ sprzętu nisko lub zero emisyjnego, zasilanego energią z OZE</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert: </h3> <p class="mb-0">zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 6.1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: postępowaniu<br/><br/>6.1.1.	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.2.	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.3.	sytuacji ekonomicznej lub finansowej;<br/><br/>Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: 1 000 000,00 zł. <br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli jeden z nich samodzielnie, niektórzy z nich w części bądź łącznie wykażą się posiadaniem ubezpieczenia na kwotę minimum 1 000 000,00 zł.<br/>W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje ubezpieczenie w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego <br/>w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia <br/>o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.<br/><br/>6.1.4.	zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/><br/>a)	Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:<br/>- wykonał roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia polegające na:<br/>wykonaniu należycie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie/ przebudowie/ rozbudowie / modernizacji budynku/ budynków, zrealizowanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” na wartość minimum 1 000 000,00 zł brutto (w maksimum 1 zamówieniu) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty.<br/>W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca w/w warunku wyrażona będzie <br/>w walucie obcej Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia <br/>o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.<br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, gdy co najmniej jeden z nich wykaże się wykonaniem roboty budowlanej, do realizacji, których te zdolności są wymagane w pełnym zakresie <br/>i wykona roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/><br/>lub: <br/>- wykonał roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia polegające na:<br/>wykonaniu należycie 1 zamówienia na wartość minimum 1 000 000,00 zł brutto polegającego na budowie, przebudowie, rozbudowie, modernizacji lub remoncie budynku/budynków (w maksimum 1 zamówieniu) oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty<br/><br/>W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca w/w warunku wyrażona będzie <br/>w walucie obcej Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia <br/>o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.<br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, gdy co najmniej jeden z nich wykaże się wykonaniem roboty budowlanej, do realizacji, których te zdolności są wymagane w pełnym zakresie <br/>i wykona roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>oraz <br/>- wykonał dokumentację projektową budowy, przebudowy, rozbudowy, modernizacji budynku / budynków na wartość roboty budowlanej co najmniej 1 000 000 zł brutto <br/>w 1 zamówieniu wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty.<br/>W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca w/w warunku wyrażona będzie <br/>w walucie obcej Zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia <br/>o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.<br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, gdy co najmniej jeden z nich wykaże się wykonaniem usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane w pełnym zakresie i wykona usługę, do realizacji której te zdolności są wymagane.<br/><br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, gdy co najmniej jeden z nich wykaże się wykonaniem roboty budowlanej, do realizacji, których te zdolności są wymagane w pełnym zakresie i wykona robotę budowlaną, do realizacji której te zdolności są wymagane.<br/><br/>b)Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania zdolności zawodowej do wykonania niniejszego zamówienia:<br/>Zamawiający nie ustanawia warunku udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie.<br/>Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">a)	Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych <br/>w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – załącznik nr 11 do SWZ<br/>b)	Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz <br/>z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 8 do SWZ;<br/>c)	Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">a)	wykazu robót budowlanych/ usług wykonanych nie wcześniej niż <br/>w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane/ usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. a) SWZ,<br/>b)	Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem jej opłacenia.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> 4.17.1. na potwierdzenie kryterium oceny ofert: Użytkowanie przy realizacji zamówienia przez wykonawcę robót budowlanych urządzeń lub sprzętu nisko lub zero emisyjnych /-ego zasilanych /-ego energią z OZE<br/>Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane dostawy, usługi i roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania. Zgodnie z art. 107 ust. 1 Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych, a Wykonawca składa je wraz z ofertą <br/>(w terminie składania ofert).<br/>Jeśli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.<br/>Zgodnie z treścią art. 107 ust. 4 Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.<br/>1.	Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę <br/>w postępowaniu wraz z ofertą jako przedmiotowy środek dowodowy:<br/>- certyfikaty (atesty, aprobaty techniczne itp.) wydane przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę potwierdzające, że wykazane w zał. nr 12 do SWZ urządzenia lub sprzęt są nisko lub zero emisyjne, zasilane energią z OZE.<br/>Zamawiający akceptuje odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe inne niż te, wskazane wyżej, w szczególności dokumentację techniczną producenta, <br/>w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa wyżej, ani możliwości ich uzyskania <br/>w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że oferowane przez niego w zał. Nr 12 do SWZ urządzenia/ sprzęt wykorzystują energię OZE i są nisko lub zero emisyjne.<br/>Załącznik Nr 12 do SWZ - wykaz urządzeń / sprzętu nisko lub zero emisyjnego zasilanego energia OZE wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą w terminie składania ofert (jeśli dotyczy).<br/>Niniejszy załącznik nr 12 do SWZ nie podlega uzupełnieniu na wezwanie (kryterium oceny ofert).<br/>W przypadku, kiedy wykonawca nie złoży niniejszego załącznika oferta otrzyma 0 pkt <br/>w niniejszym kryterium oceny ofert.<br/><br/>4.17.2. dla rozwiązań równoważnych opisanych z nazwy/ producenta w programie funkcjonalno - użytkowym (jeśli dotyczy)<br/><br/>Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych w przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych opisanym w PFU (jeśli dotyczy).<br/>Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane dostawy, usługi i roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania. Zgodnie z art. 107 ust. 1 Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych, a Wykonawca składa je wraz z ofertą <br/>(w terminie składania ofert).<br/>Jeśli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.<br/>Zgodnie z treścią art. 107 ust. 4 Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.<br/>Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę <br/>w postępowaniu wraz z ofertą jako przedmiotowy środek dowodowy:<br/>- instrukcje obsługi, karty katalogowe, certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne lub inne dokumenty potwierdzające, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej. Zamawiający uzna za wystarczające załączenie jednego z w/w dokumentów potwierdzającego, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Załączenie w/w dokumentów wymagane jest jedynie przy zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych.<br/>Załącznik Nr 10 do SWZ - wykaz materiałów i urządzeń równoważnych wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą w terminie składania ofert (jeśli dotyczy).<br/>Niniejszy załącznik nr 10 do SWZ nie podlega uzupełnieniu na wezwanie. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: </h3> na potwierdzenie kryterium oceny ofert: Użytkowanie przy realizacji zamówienia przez wykonawcę robót budowlanych urządzeń lub sprzętu nisko lub zero emisyjnych /-ego zasilanych /-ego energią z OZE<br/>- certyfikaty (atesty, aprobaty techniczne itp.) wydane przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę potwierdzające, że wykazane w zał. nr 12 do SWZ urządzenia lub sprzęt są nisko lub zero emisyjne, zasilane energią z OZE.<br/>Zamawiający akceptuje odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe inne niż te, wskazane wyżej, w szczególności dokumentację techniczną producenta, <br/>w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa wyżej, ani możliwości ich uzyskania <br/>w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że oferowane przez niego w zał. Nr 12 do SWZ urządzenia/ sprzęt wykorzystują energię OZE i są nisko lub zero emisyjne.<br/><br/>dla rozwiązań równoważnych opisanych z nazwy/ producenta w programie funkcjonalno - użytkowym (jeśli dotyczy)<br/>Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę <br/>w postępowaniu wraz z ofertą jako przedmiotowy środek dowodowy:<br/>- instrukcje obsługi, karty katalogowe, certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne lub inne dokumenty potwierdzające, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej. Zamawiający uzna za wystarczające załączenie jednego z w/w dokumentów potwierdzającego, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Załączenie w/w dokumentów wymagane jest jedynie przy zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych. <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 2)	Wykaz urządzeń / sprzętu nisko lub zero emisyjnego zasilanego energia OZE (niniejszy załącznik należy złożyć wraz oferta, nie podlega uzupełnieniu na wezwanie (kryterium oceny ofert) stanowiący Załącznik nr 12 do SWZ<br/>3)	Oświadczenia, o których mowa w rozdziale 8.1 SWZ;<br/>4)	Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy),<br/>5)	Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy).<br/>6)	Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:<br/>a)	Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji <br/>z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji <br/>o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;<br/>b)	Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>c)	jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika <br/>z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. <br/>7)	Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).<br/>zał. nr 10 - wykaz materiałów i urządzeń równoważnych (jeśli dotyczy) <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 12.1.	Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium <br/>w wysokości: <br/>20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych);<br/>12.2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.<br/>12.3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1)	pieniądzu; <br/>2)	gwarancjach bankowych;<br/>3)	gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).<br/>Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku BS Sieradz O/Brzeźnio nr rachunku 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 z dopiskiem „Wadium – Modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie gminy Brzeźnio <br/>w formule „zaprojektuj – wybuduj”<br/>UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęta data wpływu na rachunek Zamawiającego.<br/>12.4.	Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:<br/>1)	musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p. <br/>2)	z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;<br/>3)	powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;<br/>4)	termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert); <br/>5)	w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;<br/>6)	beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Brzeźnio; <br/>7)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);<br/>12.5.	Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.<br/>12.6.	Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają<br/>pełnomocnika do reprezentowania ich<br/>w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania<br/>w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy<br/>z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz<br/>spełnianie warunków udziału<br/>w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy<br/>z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.<br/>b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/>dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni<br/>Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym<br/>środkiem dowodowym.<br/>c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ,<br/>przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy,<br/>który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.<br/>10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może<br/>żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Zam przewiduje możliwość zmian niniejszej umowy w przypadku konieczności zmiany terminu realizacji w związku z:<br/>1) warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót bud, co zostanie potwierdzone pisemnie - termin<br/>wykonania przedmiotu umowy lub poszczególnych etapów może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub<br/>opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru<br/>Wyk nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania niniejszej umowy,<br/>2) wystąpieniem robót dodatkowych nieobjętych zam podst, od których uzależnione będzie wykonanie<br/>zam podst lub robót zamiennych, które będą miały wpływ na termin realizacji przedm umowy - termin<br/>wykonania zam lub poszczególnych etapów może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu<br/>wykonywania robót zasadniczych z tego powodu<br/>3) nastąpi odmowa wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z<br/>przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę – termin realizacji umowy może ulec przedłużeniu o czas trwania okoliczności<br/>stanowiących przeszkody w terminowej i zgodnej z umową realizacji przedmiotu umowy, 4) znalezienie niewybuchów lub znalezisk archeologicznych - termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie ookres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót zasadniczych z tego powodu,<br/>5) działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.<br/>6) wstrzymanie realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;<br/>7) niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym<br/>odwołaniem;<br/>8) wstrzymanie robót przez Zam;<br/>9) przedłużenie terminu realizacji umowy o czas niezbędny do zabezpieczenia dodatkowych środków w budżecie<br/>3. Zamawiający przewiduje zmianę sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w<br/>szczególności następującymi okolicznościami:<br/>- niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub stwiorb spowodowana<br/>zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;<br/>- pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji<br/>przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;<br/>- pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji<br/>inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;<br/>- konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w<br/>dokumentacji projektowej lub stwiorb, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;<br/>1.	Zam dopuszcza zmianę wysokości wynagr brutto, o którym mowa <br/>w paragrafie 8 ust, 1 niniejszej umowy, w przypadku:<br/>1.1	zmiany stawki podatku od towarów i usług,<br/>1.2	zmiany wysokości min wyn za pracę albo wysokości min stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o min wynagr za pracę,<br/>1.3	zmiany zasad podlegania ubezp społ lub ubezp zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezp społeczne lub zdrowotne,<br/>1.4	zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych<br/>– jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wyk.<br/>2.	Zam dopuszcza zmianę (rozszerzenie lub zawężenie) zakresu przedm zamów oraz zmianę wysokości wynagr brutto, o którym mowa w paragrafie 8 ust, 1, w przypadku nowelizacji przepisów prawa mających wpływ na realizację przedm zam w okresie wykonywania niniejszej umowy, tj. wprowadzenia nowych, dotychczas nieprzewidzianych opracowań na potrzeby sporządzenia przedm zam lub ograniczenia dotychczasowych. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-08-11 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://gwbrzeznio.e-zp.finn.pl/procurements/45/procurement</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-08-11 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-09-09</span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com